Регистрация
26 мар 2009, 15:39

Българите в чужбина не са електорат

От Атанас Чобанов, www.atanas.fr
Последна промяна в 15:48 на 26 мар 2009, 2697 прочитания, 20 коментара
Коментар към статията "Чужденците посещават по-лесно България отколкото българите"


Уважаеми господине,

Благодаря Ви за чудесното емоционално писмо.

Моят коментар тръгва отдалеч. Преди година, ако си спомняте, засипахме депутатите със СМС съобщения, за да не протакат поправката за здравните осигуровки внесена от Мартин Димитров. Тази атака ги втрещи. За една вечер някои депутати получиха хиляди СМС-и, блокираха им телефоните и само те си знаят с какви имена са ни характеризирали. На следващия ден Татяна Дончева "Поразяващата уста" ни се закани по телевизията. Заговориха за "тероризъм" и други такива дивотии. Така е то, в тази страна се таксуват като "терор" опитите на гражданите да си кажат мнението директно на представляващите ги в парламента.

Тогава като инициатор на акцията проведох няколко разговора, включително и със Соломон Паси, като обясних, че това е само предупредителен изстрел. Вероятно доста депутати са си помислили какво ли ще е ако започнем стрелба "на месо". Факт е, че в деня на гласуването забравиха заканите и се произнесоха като един в полза на законопроекта. Даже и бонус ни дадоха като гласуваха връщането на парите за вече платени осигуровки.

Но да се върна на темата. Соломон Паси ми обясни, че нещата са такива каквито са, защото не гласуваме. Не сме електорат. На последните избори от българите в чужбина има подадени 70000 гласа. В тях влизат 40000 гласа от съседна Турция.

Опонирах му, че не са ни дали възможност да гласуваме, защото НДСВ при пълно мнозинство в парламента не прие законопроект за електронно гласуване. Но в случая по-важна е циничната (и вярна) диагноза, че ни мачкат и ни правят на маймуни, защото не сме "електорат".

За сметка на това сме касичка - йо-хо-хо каква. БНБ отчита 2 милиарда евро годишно преводи от емигрантите. Това са само банковите преводи. А тези хиляди долари, за които говорите и които пренасяте в джоба си при пътуване броил ли ги е някой? Реалната цифра е поне три пъти по висока.

Лесно е да се сметне, че за 5 години българите в чужбина са захранили българската икономика с по-голяма сума от всички пари предвидени по структурните фондове на ЕС. Само че тези суми отиват директно при нуждаещите се. Няма как да ги отклонят администраторите на фондове към собствените си джобове, с процент за черните каси на управляващите партии. Впрочем, оказа се, че има как. Емигрантските пари, влизайки в потреблението олекват с 20% ДДС. Наскоро разкритията в НАП показаха, че се краде ДДС в огромни мащаби.

Естествено, питате какво да се прави? На следващите избори през лятото няма да има електронен или дистанционен вот. Малко вероятно е хората да се вдигнат от стотици или хиляди километри до най-близкото консулство където има изборна секция.

Но е въпрос на желание и на малко време, за да вдигнете телефона, да включите скайп, да отворите мейла и да убедите близките си в България да гласуват.

Ще ми се да продължим дискусията. Вие за кого бихте агитирали близки и приятели да гласуват? За "Поразяващата уста", за Соломон Паси, за Мартин Димитров или за някой друг?

Атанас Чобанов

секретар на Съюз на българите по света "Бъдеще"
www.atanas.fr
  • Зарче
Етикети
20 коментара
 
Преглед на профил

goodman

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 1
  • 16:14
  • 26 мар, 2009

Не бих могъл да го кажа по-добре.

zapoznat

Оценка
-1 +11
 
Анонимен потребител

ДЯДО ДЕНЬО

Неутрално
  • 2
  • 16:37
  • 26 мар, 2009

В подкрепа на написаното в статията.
Дядо Деньо от с.Яздач станал нарицателно име за съдебната система в България,как се съди ,в съда на гр.Чирпан и потвърдено в съда на гр. СТАРА ЗАГОРА,че попитал КМЕТА в предизборната кампания,като кмет и отново кандидат за кмет на село Яздач -Енчо Петков Данев каква я свършел през изтеклия мандат и къде е подарения цимент от завода за ликвидиране на последствията от наводненията,кмета се засегнал и завел дело,с което съдът осъди ДЯДО ДЕНЬО да заплати на тая държава за обида 5 000 лева и по 1500 лева за разноски на съда по делата и понесените морални щети на кмета.
По фейбукса се вдигнаха младите българи в защита на ДЯДО ДЕНЬО и може би са засипали съдебната система с SMS и са провокирали главния прокурор,да си влезе в ролята по надзор и е спрял делото по изпълнение за куп констатирани нарушения на съда.
Внучките на ДЯДО ДЕНЬО с престижни професии и работят на запад и в щатите в престижни компании,защото в България не са им необходими еродирани и с висок потенциал на знания.

Оценка
-1 +14
 
Преглед на профил

Боян Юруков

Рейтинг: 1889 Неутрално
  • 3
  • 16:48
  • 26 мар, 2009

Не съм съгласен. Има начин да се гласува в чужбина и без електронно гласуване. Има секции макар и не достатъчно. Смята се, че има 500000 до милион наши съграждани извън България. факт е, че на никой не му пука и не гласува. Ако ще лично да се почука на врата с урната и бюлетината пак няма да има резултат. Виждам го около себе си - няколко хиляди българи сме в региона, а урната е на едва 20-30 км. Активността беше бая ниска. На хората не им пука за изборите и после се оплакват.

Lipsva.com | Yurukov.net | Crime.bg

Оценка
-4 +8
 
Анонимен потребител

в

Неутрално
  • 4
  • 17:06
  • 26 мар, 2009

Браво!

Оценка
+6
 
Преглед на профил

Атанас Чобанов

Рейтинг: 1332 Неутрално
  • 5
  • 20:53
  • 26 мар, 2009

Бояне, прав си. Дано за тези избори им просветне. Дистанцията определено е проблем, но съм виждал и хора, които идват от 100-200 км, за да гласуват в посолството.

Красьо, обади им се!

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

chobi

Неутрално
  • 6
  • 21:03
  • 26 мар, 2009

pravi cte no vie cte tezi koito wte kompencirat glacovete ot turcia,clt 20 godini kato ce varnete pencioneri bg wte e vce owte cawtata tova li ickate

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

потърпевш

Неутрално
  • 7
  • 21:56
  • 26 мар, 2009

Браво, Атанасе!

Истината е, че не само не сме електорат, но е че умишлено не ни дават да гласуваме. Няма го и Доган да ни вози с автобуса. На мен ще ми отнеме един ден да отида с жена ми до най-близката секция да гласуваме, ще ни струва общо към 100 евро, трябва да се разнасяме с детето и бебето, което е доста неудобно. И въпреки това ще отидем да гласуваме, но е доста неудобно. Разбирам тези, които не го правят. Но е тъпо.

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

Иван

Неутрално
  • 8
  • 22:17
  • 26 мар, 2009

Има и друга причина да не се разреши гласуване по интернет. По интернет ще гласуват много от образуваните българи тук в България, каито сега не гласуват. БСП и ДПС нямат ентерес да гласуват образовани хора.

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

RADI

Неутрално
  • 9
  • 22:31
  • 26 мар, 2009

bRAVO Ivane,prav ste!niamat nugda ot obrazovani hora!

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Yanka

Весело
  • 10
  • 23:48
  • 26 мар, 2009

Az sam edna ot ydovletvorenite , ot promianata na ZZO,blagodarenie na iniztiativata i periodichnoto informirane ot g-n At.Chobanov.
S ydovolstvie privetstvam vsichki iniztiativi v polza za Bulgaria!
Razbira se,che sme dlajni da glasuvame,nezavisimo dali darjavata Bulgaria ni e "mashtexa" i sme navan!

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

ani

Разстроено
  • 11
  • 01:26
  • 27 мар, 2009

През 1989г.бях на 30 и искрено се надявах,че сме се сбогували с комунизма. След 20 г./ вече на 50/ сме на същото дередже -отидоха нахалост най-плодотворните години на едно поколение. Като видях, че нищо не става, участвах в "Зелена карта" и на 3-та година спечелх. Децата ми са тук - САЩ - и не се чувстват щастливи, но живота е по-лесен и достоен, въпреки кризата. В случая големият въпрос е за кого да гласуваме - в момента ще гласуват и децата,родени през 1989г. за тези 20 години все едни и сащи престъпници пълнят парламента, кметствата,общинските съвети... Това е страшното и трябва да помислим как да го променим. Разбира се, че ще гласувам, но се страхувам отново от резултата... Би било добре промяна да има, за да може поне част от младите, интелигентни хора да се варнат в Родината. Все още има шанс...

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

DJ Vesko

Весело
  • 12
  • 01:55
  • 27 мар, 2009

Bravo Nase!

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Valio Petranov

Неутрално
  • 13
  • 09:17
  • 27 мар, 2009

Nasko, dobre si go napisal. Ako ni se otneme pravoto da glasuvame, togava i Evrosaiuza e na edno specifichno mqsto na geografiqta i ne iska daje i da znae kakvo stava v tymniq balkanski region. I togava vyprosa trqbva da se otnese do Vyrhovniq Evropeiski syd ili Strasburg, i Bulgarskata dyrjava da se osydi za potypkani prava na grajdanite si. Ima li nqkoi namazan i usmihnat Evrokomisar koito da vzeme otnoshenie po vyrposa i da mi kaje pak istinata ?

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Angelov1953

Неутрално
  • 14
  • 10:13
  • 27 мар, 2009

Аз мисля, че дори и всички българи в чужбина да бяха испратили sms-си на посочените депутатски телефони, това нямаше да ни помогне, на нас българите в чужбина, да можеме електронно да гласуваме. Настоящите депутати не биха си позволили да ни дадат тази възможност, защото те знаят много добре, че нашите гласове не са за тях.

Поздрави от Франкфурт

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

инж.Бъчваров

Неутрално
  • 15
  • 23:34
  • 27 мар, 2009

Скъпи,Сънародници, живеещи в Чужбина,похвално е желаниетието Ви най-после след толкова години да започнете да работите и за "ползу роду и болгарскому народу"....Но,както казваме Тук:"много добро не е на добре"...Спорд Мен,условно нашите българи-емигранти могат да се причеслят в някоя от групите на "Съзидателите" или на "Консуматорите" ,ако се опрем на класиикацията на Ерих Фром:"Да имам или да съм".Аз ще Ви изложа два примера с Емигранти,Вие сами решете към кой тип емигрант принадлежите и съответно дали Родината ще има полза от Вас или ще Сте и в тежест:Пример1.Итаия,1945г.,Фирмата"Оливети".Фирмат е пред спиране,защото за Леарната няма суровина/метал/.И какво правят работниците и служителите и:те пишат писма на своите сънародници,живеещи в САЩ да помогнат със суровина.Италианците,живеещи Там организират щирока кампания за събиране на вторични сурини/метални отпадъци/,които изпращат в Италия с кораби...В резутат на това Фирмата е спасена!!! Пример2.България.В наши дни.Съвместно военно ущение на НАТО,с части от САЩ и България.В почивката между две учения се спреятеляват две войничета :българче и американче и като доказателство за дружбата им Те си разменили снимки с техните семейства,на американската симка се виждали Той,родителите му,брат му и дяо Му...Българското войниче,като се прибрало в дома си,с гордост показал снимката на новият американски приятел.Всички от семейството били въодушевени с изключение на Дядото.Той гледал гневно другият Дядо и непрекъснато мърморел:"Това е Иван от нашто село.Той беше мързеив и най-големият разбойник в областа..И,когато "реши"да замие за "Щатите",цялото село Му събрахме пари да си купи билет за Там,само и само да не се връща никога вече в България!!! ...А какво да кажем за онези "Наши"сънародници ,дето преди да емигрират решиха да си осигурят "начален капитал" като източат банките,"изнесат" НОУ-ХАу и интелектоална чужда собственост,съсипят промишленост и селско стопанство чрез "изкуствени фалити" и други Банкстерски "техники'"/банстер=банер+ганстер/ ?Те ще върнат ли част от откраднатите над 40 милиарда долара???Май много станаха маймуните на клона,а?/с почит:инж.Бъчваров,гр.Казанлък/

Оценка
-5
 
Анонимен потребител

напразно

Неутрално
  • 16
  • 05:41
  • 28 мар, 2009

За какво се силите ,драги сънародници,дето сте в чужбина,няма смисъл да гласувате,нито да си губите времето ,средствата,нервите и надеждите. Защо ли, ами защото няма за кого да се гласува. Всичко е разпределено много преди изборите,няма нищо пропуснато от тези,дето манипулират изборите,те са от стара коза яре. Понеже знаят,че бълграчетта са наивни до безкрайност,все им пускат по някой ,уж нов филм и те си мислят,че не са го гледали,даже си внушават,че са герои,или статисти в него,и че ще бъдат заблязани. НЕ,НЕ,НЕ,НЕ,НЕ и пак НЕ !!!!. Всичко си е по старому,комунистите пак ще си управляват,нищо няма да се пипне в архивите,никой няма да бъде обвинен в престъпления,бившите ДС-служители пак ще си се събират в клуба си,ще ни са надсмиват,а вие си гласувайте,за кого, за Филанкишията. И после пак ще се чудите,ама защо така стана. В България нищо не може да става,нали видяхте какво стана с ЕС. И пак имате душа да се надявате,ами надявайте се,до поредното разочарование. Никой не може да будне комунистите ,как може да сте такива наивници,не се ли образовахте ,като сте на Запад толкова години. Впрочем,не се гаси туй,що не гасне. В случая вашата и нашата наивност. Стойте си там и забравете тази кочина и по-рядко си идвайте. Колкото по-често си идвате,толкова разочарованието ви ще се засилва.

Оценка
-2 +2
 
Анонимен потребител

без име

Неутрално
  • 17
  • 12:31
  • 28 мар, 2009

"НАПРАЗНО"
99 % си прав, абсолютно прав но пък има и нещо такова че те именно и на таво разчитат и ако никой никога не ги притеснява ще продължават все така и ще стават все по силни и по "окопани".
Ние сами естествено, за кратко или по дълго време нищо не бихме могли да променим но с общи усилия най малкото ще покажем на определени кръгове от света "не че те не го знаят де" и най вече на "слепите българи" какво цари в нашата държавица. И можеби най важното, че на по голямата част от обществото му е ясно и че не желае повече да търпи, и така евентуално да повдигнем нечий интерес, да потърсим помощ, та в определен момент да се опражни вече с основание нужният, дългоочакван международен натиск и .... по този начин да започнат промените.

А на господин инж. Бъчваров бих казал че вица му с "дядо Иван, изгоненият", е най малкото неуместен защото със сигурност тук не биха се намерили представители на онези, "Банкстерските ганкстери", както вие ги наричате. Те не биха си губили времето с подобни идеологии, тях ги търсете около вас в БГ на места като новосъздалите се яхт пристанища например, защото те обикновенно са протежетата на онези които им създадоха почва за развитие, а такава тук в "белия свят" със сигурност за ТЯХ не съществува.

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

оптимист

Неутрално
  • 18
  • 16:31
  • 28 мар, 2009

стига песимизъм! максимална мобилизация - всичко зависи и от нас. Лозунга всички са маскари знаете откъде идва и кой го използва. Всичко що не е БСП,Атака и ДСП може да бъде алтернатива на сегашната помия! Това трябва да се разбере! сред ццаристите и турците има напълно достойни хора който при друга политическа конфигурация в страната ще намерят праилното си място. А от новоудостоените с доверието ни ще изискваме конкретни неща който отдавна трябваше да се направят и други които срочно предстой да се правят . Времето не чака! Ако сами не си помогнем никой няма насила да се мъчи да решава проблемите ни всички си ги имат в една или друга степен и форма, но да се излагаме повече и да се вайкаме и пъчиме едва ли е най умното което трябва да прави поне образованата и мислеща част от страната ни!!! Когато механика който ви поправя автомобила е калпав - какво правите - сменяте механика. БКП.БПС.ДС номенклатурата не са даже и механици! Те по определение са пънове,демагози,крадци и мошенници, насилници и убиици! Ако за толкова десетилетия всички го разбраха време е и нашенеца да го вдене. Просвещавйте ближните си и това ще даде шанс за промяната!

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Makedonec

  • 19
  • 22:50
  • 28 мар, 2009

Коментарът беше изтрит от модераторите.

 
Анонимен потребител

ЖЖ

Неутрално
  • 20
  • 13:18
  • 17 апр, 2009

Г-да гурбетчии,Вие не пожелахте да преживеете трудностите
на 20-годишния криминален преход и отидохте на гурбет с
единствената цел да си осигурите по-добър живот.Наистина спрямо българските стандарти Вие сте много по-добре от нас,
живеещите в лоното на прехода.Натрупахе пари и сега Ви се иска публична изява - участие чрез Партия "Другата България "
и чрез гласуването не само за парламентарните и евроизборите
а и за местните избори.Не подкрепям нито Вашето гласуване,нито изборните туристи от Турция.Изборът на
ръководни органи на държавата трябва да става от хората,
които живеят,работят и понасят трудностите на сбъркания преход.Всичко останало е стремеж на отделните партии за
пжлучаване на повече гласове от чужбина.А защо след като
се замогнахте в чужбина,защо не се реализирахте в структурите на власта на държавите,в които сте.Сами си отговорете на въпроса.

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

сладоледа

Неутрално
  • 21
  • 17:22
  • 09 май, 2009

ГЛАСУВАЙТЕ-ДРУГОТО Е ДУМИ.ИДЕЯТА Е ЯСНА ЗА ВСИЧКИ БЪЛГАРИ.НЕКА СЕГА ДА „ГИ ИЗПРАТИМ В НЕБИТИЕТО„ другарите........

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.