Регистрация
25 авг 2009, 19:46

На друга планета

От Дневник
Американски съд задължи Федералният резерв (централната банка на САЩ) да публикува списък с имената на банките, в които е налял пари, подпомагайки ги заради кризата. Решението е взето след искане на информационната агенция "Блумбърг" с мотива, че обществото има право да знае как се харчат парите му. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

32 коментара
 
Анонимен потребител

безпристрастен

Неутрално
  • 1
  • 20:40
  • 25 авг, 2009

А ти какво предлагаш? И кой има силата и власта да промени нещата? Според мен господин Искров чак сега забеляза, че е нарушил закона за БНБ и веднага си подаде оставката. Възможно е да не са забелязали как се работи в развитите страни. Дайте му още една възможност, още един мандат да си доразвие експертните умения, защото едва ли ще се намерят по-гениални специалисти в България.

Оценка
-9 +12
 
Анонимен потребител

Един българин

Неутрално
  • 2
  • 20:41
  • 25 авг, 2009

Генералната грешка на българския преход е, че бе възприет тромавият и бюрократичен европейски модел на развитие, а не американският модел - еталон за пазарна икономика и демокрация.

Оценка
-17 +25
 
Анонимен потребител

ВТран

Неутрално
  • 3
  • 20:46
  • 25 авг, 2009

БРАВО,на тези,а пък и ние нали?

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

Zoon Politikon

Рейтинг: 1569 Весело
  • 4
  • 21:21
  • 25 авг, 2009

"Манипулацията" пък направо отсъства от от речника на съдебната власт."

Е, това вече не е вярно! Първо, Конституционният съд (знам, че не е част от съдебната власт в тесния смисъл на думата, но има голямо отношение към (не)реформирането й, както ще видим след малко) ни манипулира, че лустрацията била посегателство върху законните права на гражданите. Така бившата (??) комунистическа номенклатура и доносниците на ДС останаха недосегаеми по високите етажи на властта, в банките, в едрия бизнес, в медиите и в съдилищата. Въпросните другари-съдии вече 20 години ни манипулират, че в България имало правосъдие, като раздават условни присъди на малкото осъдени изобщо. На предишните местни избори една такава госпожица отмени оповестяването на кандидат-общински съветник за агент на ДС (което при сегашния скопен закон и без това има само оповестителна стойност). За мотив и служеше манипулацията, че нямало доказателства, че абревиатурата ДС значела "държавна сигурност". И вие твърдите, че думата "манипулация" отстъствала от речника на нашите съдии??? Я да им се извините веднага

Идиотът muncho каза: Ако линейките закъсняват в цигански квертал, това е расизъм. Но ако банда цигани убие българин, това НЕ Е расизъм.

Оценка
+31
 
Преглед на профил

ltk

Рейтинг: 334 Неутрално
  • 5
  • 21:22
  • 25 авг, 2009

"... американският модел - еталон за пазарна икономика и демокрация"

най-невежото изказване на седмицата.

You live and learn. At any rate, you live.

Оценка
-45 +11
 
Преглед на профил

йотата

Рейтинг: 325 Неутрално
  • 6
  • 21:44
  • 25 авг, 2009

"...А разликите започват още на лексикално ниво..."

дан'са чудити после що сме на 60-100 място в световните класации, ей.

нищо че са измислени от същите 'мериканци.

щот нито сме демокрация, нито сме в пазарна икономика. то даже и икономика не сме, ама ме е страх да не ме чуе другаря Станишев. И друг.../господин Костов
Че после как ще се обяснявам пред баба ми за престъпления срещу държавата...акъла не ми стига.

полу-соц

Оценка
-15 +3
 
Преглед на профил

Zoon Politikon

Рейтинг: 1569 Весело
  • 7
  • 21:54
  • 25 авг, 2009

ltkНеутрално 521:2225 авг, 2009 "... американският модел - еталон за пазарна икономика и демокрация"

най-невежото изказване на седмицата.

________________________

Друго си е в Куба и в Северна Корея, знам, другарю

Идиотът muncho каза: Ако линейките закъсняват в цигански квертал, това е расизъм. Но ако банда цигани убие българин, това НЕ Е расизъм.

Оценка
-7 +33
 
Анонимен потребител

nvinftrui

Неутрално
  • 8
  • 22:11
  • 25 авг, 2009

каквото и да казвате няма да промените факта че САЩ са най-развитата страна

Оценка
-6 +25
 
Анонимен потребител

mediator37

Неутрално
  • 9
  • 22:58
  • 25 авг, 2009

До №8
Така е. Само че САЩ са най-развитата страна, защото чрез войни, агресия и налагане на "демокрация" са попречили на редица други да са по-развити. И продължават да им крадат ресурсите и технологиите.

ПРИМЕРИ:
1. Открадването на иракските петролни кладенци;
2. Отмъкването на 15000 вагона с чертежи, машини и технологично оборудване от Германия 1945-46г.
3. Използването на германски учени, вкл. есесовци, за развитието на космическите си програми, военната индустрия, обучението на генералщабните кадри и пр.
4. Неоколониализма в последните 60 години.

Така че САЩ не са постигнали това с труд и усърдие на народа си.

Оценка
-33 +8
 
Анонимен потребител

do mediator37

Неутрално
  • 10
  • 23:57
  • 25 авг, 2009

2. Отмъкването на 15000 вагона с чертежи, машини и технологично оборудване от Германия 1945-46г.

... по ж.п. линята през Атлантика

Май тези вагони отидоха на Изток към СССР и сложиха началото на съветското производство на часовници, фотоапарати, автомобили и т.н.

Оценка
-5 +29
 
Анонимен потребител

до 9

Неутрално
  • 11
  • 00:02
  • 26 авг, 2009

Ако това са критериите , то СССР трябваше да пребъде

Оценка
-1 +23
 
Анонимен потребител

CCCP

Весело
  • 12
  • 00:23
  • 26 авг, 2009

Ех,село,село,наше село

Оценка
+20
 
Преглед на профил

charlyb

Рейтинг: 1015 Неутрално
  • 13
  • 04:19
  • 26 авг, 2009

Американците...
Румънците! И те вече са на друга планета!
Ний ще си стоим на наш'та. С руснаците...

Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!

Оценка
-1 +27
 
Анонимен потребител

mediator37

Неутрално
  • 14
  • 08:02
  • 26 авг, 2009

До №10
До СССР отидоха още повече вагони. Прав си.
Едва ли подробностите са важни вкл. за вагоните , на които оборудването се товари от заводите и се транспортира до хамбургските и килските пристанища, за да се натовари на корабите за САЩ. Данните са от амер. автор. Харт или Хард, както предпочетеш. От същия в момента има на кн. Пингвините "История на Втората световна война" певедена на български- много е интересна, чете се като приказка.

Оценка
-4 +5
 
Анонимен потребител

Това е...

Неутрално
  • 15
  • 09:29
  • 26 авг, 2009

Една от основните положителни черти на американците ( имат и много отрицателни ), е техния прагматизъм. Прави се това което трябва, когато трябва!

Оценка
+23
 
Преглед на профил

k

Рейтинг: 1158 Неутрално
  • 16
  • 09:36
  • 26 авг, 2009

Съгласен съм с основната идея на статията но.....

Федералният резерв е частна институция. Не ми е ясно как може да бъде задължен да обявява кавото и да е!

"...обществото има право да знае как се харчат парите му..." - на практика е точно обратно. Обществото харчи парите на Федералният резерв. Парите на обществото се харчат от правителството и то само след удобрение на Конгреса!

Знам, че на нас ни е трудно да възприемем тези разлики. Но Вие като сериозна икономическа медия, би трябвало, ако не да ги разяснявате постоянно, то поне да не ги смесвате!

Оценка
-4 +4
 
Анонимен потребител

до К

Неутрално
  • 17
  • 09:51
  • 26 авг, 2009

когато една институция печати пари, както стана сега в америка, това засяга цялото общество, защото паричната маса променя действителността на всички в държавата. така че, спокойно може да се каже, че напечатаните пари са парите на народа.

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

k

Рейтинг: 1158 Неутрално
  • 18
  • 10:17
  • 26 авг, 2009

Няма такова нещо като "парите на народа".

Хората притежават ценности - земя, къщи, машини, знания, информация. Това е богатсвото на всеки от нас. Парите са само начин да ги измерваме и съпоставяме.

Американците са приели да съпоставят и разменят собсвеността си чрез банкноти наречени долари. Правят го защото са сигурни, че когато заменят нещо ценно срещу банкноти, винаги могат да направят обратното - срещу банкноти да придобият друго ценно нещо.

За тази сигурност се грижи Федерлния резерв. На практика американците се възползват от това - имат сигурно, удобно и достъпно средство за оценяване и размяна на своите ценности.

Ако Федерлния резерв реши, че за да потдържа тази стабилност трябва да печата банкноти - нека да печата.

Ако "народа" се усъмни в способноста на Федералния резерв да осигури стабилно средство за размяна, ще започне да оценява своите ценности чрез нещо друго - кандски долари, мексикански песос, евро, рубли, злато, сребро, цигари, крави, царевица....

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

Наблюдател

Неутрално
  • 19
  • 10:34
  • 26 авг, 2009

Само някои аспекти от американската реалност си струва
да се дават за пример, като този .Цялостно обаче, е спорен
въпроса с Демокрацията в Щатите. Е, за България пък не е.
Просто такава няма. Основна заслуга за което има разбирасе,
така наречения тук"съд ". Особенно пък набедения за" Консти-
гуционен"такъв, който проспа всички гласувания с чужди
карти в т. н. "Народно събрание"-другото основополагащо
място тук на фарса "демокрация".

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

до к

Неутрално
  • 20
  • 10:48
  • 26 авг, 2009

парите се печатат срещу тези неща които изброяваш горе - като срещу всички произведени стоки, трябва да има напечатани хартийки насреща, за да работи системата. когато напечаташ повече от колкото произвеждаш, тогава имаш инфлация. когато са по малко, имаш дефлация. най-трудно е, особено в огромна икономика като щатите, да се определи колко трябва да са хартийките в обръщение и да се постигне баланс (затова мисля, че преизбраха бернанке, засега се справя много добре с този баланс). естествено, че хората трябва да знаят когато се печатат огромни маси пари, защото цената на тяхното произвдоство и баланса в държавата в която живеят, зависи от паричната маса. И съда също мисли така - а мисля, хубаво е че не мисли като теб, че фед са частници и никой не трябва да ги доближава, камо ли да иска информация от тях.

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

до к

Неутрално
  • 21
  • 10:50
  • 26 авг, 2009

освен това съвета ти:
Ако "народа" се усъмни в способноста на Федералния резерв да осигури стабилно средство за размяна, ще започне да оценява своите ценности чрез нещо друго - кандски...

Прочитане на целия коментар долари, мексикански песос, евро, рубли, злато, сребро, цигари, крави, царевица....

звучи така: щом нещо не работи, дай да го сменим, вместо да го оправим. нали като сменят валутата, с новата валута ще има същия проблем!?

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

k

Рейтинг: 1158 Неутрално
  • 22
  • 11:15
  • 26 авг, 2009

Само до преди 200 години светът е използвал метали вместо хартиени банкноти. Кой и как е знаел количеството сребро и злато използвано за монети? И как се е крепял света без "Блумбърг" да обявява броя на новите монети изсечени от всеки благородник който го е правил?

Хората нито ще спечелят, нито ще загубят ако научат колко банкноти са напечатани.

"Блумбърг" просто шумят около себе си!

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

hah

Неутрално
  • 23
  • 11:25
  • 26 авг, 2009

"....с решението си, с положителност ще доведе ..." някой ако ми обясни какво означава това ще съм му много благодарен... журналистите не ги ли учат на български език вече?

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

до № 4

Неутрално
  • 24
  • 11:47
  • 26 авг, 2009

Всички пенсионери са към ДС (Домакинско снабдяване ) .
Вероятно това е имала пред вид въпросната комунистическа госпожица за да не оповестят агента на ДС.

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

Петров

Неутрално
  • 25
  • 13:04
  • 26 авг, 2009

Максималната пенсия в Сърбия (не е член на ЕС) е 1100 (хиляда и сто) евро (бившият министър- председател вика еврА), а в България - 350 евро.
Едва ли е виновен ЕС !

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

аха

Неутрално
  • 26
  • 14:58
  • 26 авг, 2009

просто в сърбия не крадат колкото в българия

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

БГ

Неутрално
  • 27
  • 15:01
  • 26 авг, 2009

Има нещо Много вярно.

Континентална Европа роди марксисткия и прочее социализъм
който намери ужасно добра почва в ЕврАзия,
и в крайна сметка пак в Европа. Много бюрокрация, много несвобода, много мудност /или екстремистка тирания/.

Англо говорящият "Нов Свят" на САЩ и Острова
беше /е/ по-друго нещо...

Един българин
* 2

Генералната грешка на българския преход е, че бе възприет тромавият и бюрократичен европейски модел на развитие,

а не американският модел - еталон за пазарна икономика и демокрация.

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

final

Неутрално
  • 28
  • 15:06
  • 26 авг, 2009

да речем - парите които имам в джоба са мои, спечелил съм ги с времето си, с произведеното от мен, или казано просто с труда си. когато някой печата пари и парите в джоба ми се обезценяват заради това негово действие, той е длъжен поне да ми каже, защо го прави - някак си звучи разумно...

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

ММ

Неутрално
  • 29
  • 15:07
  • 26 авг, 2009

Чертежите за атомната бомба промъкнали в СССР от Запад на Изток.

Но, кой знае, може да е било през Беринговия проток,
от Изток на Запад.

do mediator37
* 10

2. Отмъкването на 15000 вагона с чертежи, машини и технологично оборудване от Германия 1945-46г.

... по ж.п. линята през Атлантика

Май тези вагони отидоха на Изток към СССР и сложиха началото на съветското производство на часовници, фотоапарати, автомобили и т.н.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

Чико от Порто Рико

Рейтинг: 101 Неутрално
  • 30
  • 18:41
  • 26 авг, 2009

През 1975 година една американска компания беше осъдила данъчните. В решението на Върховния съд на САЩ се казваше: "Никой не е длъжен да прави бизнеса си по най-удобния за данъчната администрация начин".
И тяхната съдебна система не е съвършена но ако я сравним с нашата, ще трябва да стигнем до горчивия извод, че у нас просто липсва такава.

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Gabara

Неутрално
  • 31
  • 16:12
  • 27 авг, 2009

Един приятел преди години говореше на полицай: Ти не си полицай; не си и милиционер. Ти си полиционер. В този ред на мисили ние не сме комунизъм; не сме и капитализъм. Ние сме комутализъм.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

ЦАЧЕВ

Неутрално
  • 32
  • 08:25
  • 29 авг, 2009

ЗНАЕТЕ "ОТЛИЧНО" КАК СЕ ЖИВЕЕ НА СЕЛО В РУСИЯ. А ЗНАЕТЕ ЛИ КАК СЕ ЖИВЕЕ В МАЛКИТЕ ГРАДЧЕТА В САЩ?
И ПО-ДОБРЕ ДА НЕ ЗНАЕТЕ.
И ПОНЕЖЕ СЪМ БИЛ ТАМ ЩЕ ВИ КАЖА: ПО ЗЛЕ ОТ НАШИТЕ СЕЛА!! МНОГО ПО-ЗЛЕ.
А ЗА ДА ОЦЕЛЕЯТ ФЕРМЕРИТЕ ОТ ЗОРИ ДО МРАК РАБОТЯТ ВСИЧКИ - ОТ 8 ГОДИШНИ ДЕЦА ДО 80 ГОДИШНИ СТАРЦИ. А ПЪК ЗА ПЕНСИЯ - ТАМ НЕ МОЖЕ И ДА СЕ ГОВОРИ. ОСВЕН АКО НЕ ПРИТЕЖАВАШ "ПРЕСТИЖНА ПРОФЕСИЯ" КАТО АДВОКАТ, ЛЕКАР, ВОЕНЕН, ИЛИ ДОСТИГНЕШ ПЕНСИОННА ВЪЗРАСТ В ГОЛЯМА ФИРМА. А КАТО СЕ ЗНАЕ, ЧЕ ИМА БЕЗБРОЙ ФИРМИ И ФИРМЕНЦА, МНОГО ХОРА СЛЕД Х ГОДИНИ РАБОТА, ПРОСТО...ДУХАТ СУПАТА.
НЯМАШЕ ДА ГО ПОВЯРВАМ АКО НЕ БЯХ ГО ВИДЯЛ.

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.