Регистрация
11 ное 2009, 13:52
Тази статия е част от темата "Без Стената".

"Ню Йорк таймс": България се лута 20 години из пустинята

От Дневник
Последна промяна в 15:08 на 11 ное 2009, 5146 прочитания, 40 коментара
Тишината по улиците на София тази седмица говори достатъчно за двойственото отношение на българите към демокрацията.

Така започва статия на Матю Брунвасер, публикувана в днешния брой на вестниците "Ню Йорк таймс" и "Интернешънъл хералд трибюн" под заглавие "България се лута 20 години из пустинята". В нея се казва още:

Макар във вторник да беше 20-ата годишнина от свалянето на комунистическия диктатор Тодор Живков и началото на демократичните промени, денят премина без някакви тържества. В същото време Германия празнуваше две десетилетия от падането на Стената.

За да обяснят амнезията на българите за комунистическото им минало и апатията им към демократичното настояще, български коментатори използват библейски метафори: Подобно на юдеите българите ще трябва да скитат из пустинята 40 години, за да се очистят от греховете на комунизма.

"Преминаха 20 години и все още сме в средата на пустинята. И ще трябва да чакаме още 20 години", казва 56-годишният Едвин Сугарев, поет и бивш лидер на антикомунистическата опозиция.

България е единствената страна от бившия Варшавски договор без институт за националната памет, който да извади историческите подробности на комунистическото минало, когато според историците хиляди са били тикнати в затворите и избити. Едвин Сугарев е една от малцината публични фигури, които говорят са необходимостта от морално оценяване на комунизма.

"Формално всичко в България изглежда чудесно: свободен пазар, човешки права, свобода на словото, многопартийна политическа система, членство в ЕС и НАТО... Но това е само фасада. Зад нея няма нищо", казва той.

"Хората получиха свободата си, но не знаят какво да правят с нея, защото е много по-удобно, когато някой друг им казва какво да правят, накъде да вървят и кое е правилно и грешно."

След това авторът Матю Брунвасер посочва, че независимо от политическите и военните постижения България си остава най-бедната в ЕС, с огромен проблем с имиджа си в Европа и с едно от най-недоволните (според проучването на института "Пю") от промените население.

Надеждата за България е в поколението, родено след 1989 г., казва пред изданието Евгений Дайнов. "Те са напълно различни дори от онези, родени през 1985 г. За тях 1989 г. е нещо от далечното минало - нещо като времената, когато по планетата е имало динозаври", казва той.

"Те са първото поколение, което самичко постига нещо. Първото, което не се прикрива зад мита за безпомощността. Поколението, което сега е на 20, е почти същото като връстниците им на Запад и това е най-важното."

"Не знам откъде са го взели. Може би от американските филми, но със сигурност не и от родителите си, които са безпомощни. Отнякъде те са прихванали идеята, че да постигаш нещо в живота си, е добро", казва Дайнов.

С него не е съгласен Петър-Емил Митев. Според него това поколение е израсло в слободия, а не в свобода.

"Забогатяването по нечестен начин стана част от българския преход и тя е възприета от младите. Това е важна травма от прехода", смята Митев, според когото така младите разбират днес свободната икономика.

Статията завършва с това, че в сряда на дебат в Софийския университет за падането на Стената са били избрани трима студенти, които да представляват България на среща в Европейския парламент на младежи, родени през ноември 1989 г.

Една от тях - Вяра Панчева, студент по английска филология, коментира, че не е сигурна дали комунизмът е нещо добро или лошо. Според нея противоречивото отношения към миналото е причината да няма някакви тържества в София тези дни.

"Като идея комунизмът е нещо добро. Но на практика той абсолютно не може да сработи. Лично аз смятам, че демокрацията е по-добра", казва Панчева.
  • Зарче
40 коментара
 
Анонимен потребител

сартр

Неутрално
  • 1
  • 14:05
  • 11 ное, 2009

Боже-какви глупости са надрънкали! Простено е само на студентката!

Оценка
-20 +22
 
Анонимен потребител

Роден в ерата на комунизъма

Неутрално
  • 2
  • 14:06
  • 11 ное, 2009

"България се лута 20 години из пустинята"
-Много добре казано ,но май ще се лута не още 20 години а 120 години !
Не съм съгласен с Дайнов,но с Митев съм съгласен.
Слободия и простащина колкото си искаш от поколението след 1985 год.

Оценка
-9 +33
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 207 Неутрално
  • 3
  • 14:07
  • 11 ное, 2009

Много точно казано.
Браво на ИХТ!

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-6 +8
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 207 Неутрално
  • 4
  • 14:13
  • 11 ное, 2009

Браво на НюЙорк Таймс тогава.

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-6 +18
 
Анонимен потребител

е добре

Неутрално
  • 5
  • 14:14
  • 11 ное, 2009

половината сме ги минали,остават още 20 да ни водят евреите да станат 40 и после ще си правим държава като израел с кибуците барабар

Оценка
-8 +6
 
Анонимен потребител

Мойсей

Неутрално
  • 6
  • 14:18
  • 11 ное, 2009

Господа, имайте търпение!
Трябват още 20 години!
Като не направихме лустрацията, сега ще чакаме естествената "чистка" на родените в комунистическо робство, което май е по страшно от едновремешното египетско робство.

Оценка
-1 +13
 
Анонимен потребител

911

Весело
  • 7
  • 14:18
  • 11 ное, 2009

Само една вметка - комунизмът е най-висшата форма на това, което се нарича демос кратос. Това че никой от плюващите комунистическата система не го знае, си е техен проблем

Оценка
-25 +11
 
Анонимен потребител

защо лъжем децата си

Неутрално
  • 8
  • 14:19
  • 11 ное, 2009

Смяташ така, защото не си живяла преди 89-та.
И аз дотогава смятах, че явно в Западния свят живеят много по-добре.
Ако не бе дошла "демокрацията" и у нас, днес още щях да смятам, че при капитализмът работниците живеят и се трудят в много по-добри условия.
Явно още тогава у нас благодарение на управляващите, които са се събрали само такива с капиталистически убеждения, и скрито са пропагандирали бленувания от тях капитализъм, са насаждали грешна и лъжлива представа за Западната демокрация сред обществото ни.
Е, те постигнаха мечтите си.
Докараха си капитализма към който се стремяха и вече спокойно си боравят с откраднатото преди и продължават още повече да крадат сега.
Комунизмът може и да е замислен за добро, но не може да се провежда от хора зли и с капиталистическо мислене, каквито са голямата част от българите днес, а и преди.
Комунизмът може да се развива успешно само ако на власт са истински комунисти, но те са били изместени от нагаждачи и скрити антикомунисти. Затова дойде и краха на предишната система, защото управляващите тогава бяха американски мекерета и го доказват и до днес.
И БСП и всички др партийки са съставени само от престъпници, америколюбци и родоотстъпници.
Те всъщност и по-голямата част не са и етнически българи...
Проблемът на България, а и на света не е в обществения строй, а в хората които го ръководят.
Когато хората станат разумни, миролюбиви и добри, тогава и в Америка и в Афганистан и в Китай ще се живее еднакво добре.

Оценка
-25 +11
 
Анонимен потребител

911

Неутрално
  • 9
  • 14:21
  • 11 ное, 2009

А, другият проблем е, че хората не могат да преодолеят егоизтичните си наклонности и алчността си - това е, което пречи на една комунистическа система. Точно тези 2 особености пък са в основата на движението на капиталистическия пазар. Странна форма на полезност....

Оценка
-9 +5
 
Анонимен потребител

Петкова

Неутрално
  • 10
  • 14:27
  • 11 ное, 2009

И ще продължаваме да се лутаме в пустинята, докато се отричаме от християнските ценности, които са направили възможни западните общества. А още по-тъжно е, че и самите западни общества са започнали да се отричат от тези ценности, и докато тук все още има хора, които искат да драпат на Запад, на Запад масово са му изпуснали края, и се носят по течението на Изток.

Оценка
-4 +9
 
Анонимен потребител

Петкова

Неутрално
  • 11
  • 14:35
  • 11 ное, 2009

""Като идея комунизмът е нещо добро. Но на практика той абсолютно не може да сработи"

Какво му е доброто на идеята на комунизма? Какво добро има в това да нарочиш една голяма част от човечеството за свой враг, само заради това, че са по-богати от теб? Какво му е хубавото да се обявиш за разрушаването на семейството, частната собственост и организираната религия? Какво хубаво има в идеи "От всекиму според способностите, на всекиму според потребностите"? И що за сляп човек трябва да си, за да не видиш, че практиката на комунизма е лоша именно защото и идеите са лоши? Че преди две хиляди години Христос ни даде на простичък език, като метафора, начин за оценка на хората и техните действия. Ние мисли и намерения не можем да четем, но можем да видим действията. Дървото се познава по плодовете, а идеята - по практиката, която произтича от нея.

Оценка
-7 +17
 
Анонимен потребител

би пълайт

Неутрално
  • 12
  • 14:37
  • 11 ное, 2009

И с Дайнов,и с Митев съм съгласен. Малко е наивно да се правят каквито и да било генерализации за поколението. За добро или лошо поколенията след 89 може би наистина са по-активни от предходните. Що се отнася до коментара на "Роден в ерата на комунизма" ... по мое мнение не си много умен* , щом като изводите си толкова крайни. Като цяло съм склонен да се съглася със статията. Все пак една картина се разчита по-добре отдалеч, отколкото със забит в нея нос.
* (б.р.) чети глупав

Оценка
-2 +9
 
Анонимен потребител

Симона

Неутрално
  • 13
  • 14:50
  • 11 ное, 2009

Чуждата преса винаги ще намери за какво да ни упрекне и винаги ще ни сравянава с големите. Такава е съдбата на малките народи, па макар и с велика култура и наследство като нашия. Ние наистина не знаем какво ни се случи през тези двайсет години или отказваме да си го кажем в очите. Затова не празнуваме. Какво да празнуваме? Тържеството на мутренското общество ли? Народе???- е казал Левски и това му обръщение дълго ще тегне над нас.
За всеки е ясно, че това не е демокрация и че нещата няма да се оправят скоро. Какво ни остава? Отново да търпим и чакаме, но и да се опитаме, доколкото ни е възможно да правим малки стъпки. Дано тези двайсетгодишните се окажат по-свестни от нас. Дано са по-малко обременени от миналото, което ние носим. А и за да се преценят точно фактите е нужна т.нар. от историците- дистанция на времето. Тогава се гледа по-трезво и неемоционално. А ние, може би, още не сме достатъчно нито трезви, нито неемоционални. Защото ни боли за България и за живота ни, който си отива в напразни надежди и очакване.

Оценка
-7 +5
 
Анонимен потребител

klecho

Неутрално
  • 14
  • 15:01
  • 11 ное, 2009

Отникъде не е ясно че поколението на 20 годишните няма да се се прикрива зад мита за безпомощността. Просто на тях още всичко им предстои.
Ако някой си мисли че може да има съществена разлика в мисленето на родените през 1985 и това на родените през 1989, значи е сериозно болен...

Оценка
-1 +9
 
Анонимен потребител

искрен и обективен

Неутрално
  • 15
  • 15:21
  • 11 ное, 2009

До коментар [#11] от "Петкова":

А какво му е доброто на капитализма щом същото което си написала се отнася и за него?
Нима е добро "правото" което капитализмът дава на бандитите при първоначалното натрупване на капитала да се нарушават всички закони и морални норми?
А нима Христос не е изгонил търговците от храма?
Май и ние трябва да постъпим така за да изгоним търговците от държавата. Нима ти харесва да ядеш само некачествени храни без да имиаш избор? Не е ли по-добре да има и държавни наред с частните магазини за да има конкуренция в качеството, а не само конкуренция в по-вредни и некачествени храни. И ако си мислиш, че на Запад се произвежда само качествено, монго грешиш. Малко ли боклуци внасят нашите бизнесмени от Запад? Кажи ми от къде да си купя истинско българско лековито кисело мляко, но от мляко?
А пчелен мед произведен от пчели?
А истинско бяло саламурено сирене и кашкавал от прясно мляко?
А български плодове и зеленчуци с превъзходен вкус и качество? Е, знам,че такива въпроси не са ти по вкуса и затова спирам. И не си мисли, че като имаш симпатии към един футболен отбор, всички други противници са недостойни! Често твоят любим клуб(политическа система), са май и под нивото на другите, но в твоите мечти и замъглен от омраза към другите поглед, нещата се изкривяват до такава степен, че вече си мислиш, че бялото което виждаш, е най-тъмното черно което е възможно да съществува. Приятен ден!

Оценка
-9 +9
 
Преглед на профил

Паяков

Рейтинг: 365 Неутрално
  • 16
  • 15:24
  • 11 ное, 2009

Като чета повечето коментари, разбирам защо преходът в България още не се е състоял...

Post tenebras spero lucem

Оценка
+17
 
Анонимен потребител

ГУМАТА

Неутрално
  • 17
  • 16:01
  • 11 ное, 2009

За какво да празнуват хората?
За това, че така наречените лидери на опозицията се оказаха АГЕНТИ НА ДЪРЖАВНА СИГУРНОСТ?
За това, че преименуваната КОМУНИСТИЧЕСКА ПАРТИЯ ПРАВИ КАПИТАЛИЗЪМ И НЕ ДОПУСКА В КОНКУРЕНЦИЯТА ДРУГИ ОСВЕН ПРИПОЗНАТИТЕ ЗА СВОИ ЛИ?
За това, че БСП не дава под съд престъпниците от редиците си и всеки път като дойде на власт разграбването е безкрай и престъпленията не се предават на съд.
За това, че БСП лъжеше и злоупотребяваше със собствения си електорат ли?
За това, че днешните управляващи не могат да бъдат начело на НЕЗАВИСИМА ДЪРЖАВА?
За това, че капиталистическата държава ограбва като враг собствения си народ?
За това, че Същата тази държава унижава пенсионерите и болните като им оставя средства , които не са достатъчни за физическо оцеляване, а за достойно съществуване не може да се мечтае?
За това, че бившите некадърници, свързани с МВР, МНО,МВнР заеха всички престижни служби в държавата?
За това, че дойде прокуденият Цар и показа, защо не е трябвало да умират или да бъдат съдени хората заради него и баща му ли?
За това, че на всеки ДЕСЕТИ НОЕМВРИ ХИЛЯДИ ХОРА СЪЖАЛЯВАТ, ЧЕ СА СИ ОТВОРИЛИ УСТАТА, ЗА ДА НАПРАВЯТ БОГАТИ ХОРАТА, КОИТО РАЗОРИХА И РАЗГРАБИХА ДЪРЖАВАТА И ОЩЕ ГО ПРАВЯТ?
За това, че пострадалите на ДЕВЕТИ СЕПТЕМВРИ ХИЛЯДА ДЕВЕТСТОТИН ЧЕТИРИДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТА ГОДИНА като врагове на народа са всъщност невинни жертви и оправдание на един пладнешки грабеж ?
За БОМБАРДИРОВКИТЕ В СОФИЯ И ЦАРСКА БЪЛГАРИЯ ЛИ? На кой беше враг тази страна? На евреите които спаси ли?
За това, че бяха избити дори и българските комунисти, за да се управлява на чисто в съответствие с постулатите на Ленин Маркс и Енгелс..,че и на Тодор Павлов..
За това, че 45 години потискаха народа, за да се изплюят накрая заедно с американците и целия европейски съюз на страданията, лишенията, жертвите?
За това, че някои симулираха и все още симулират икономически трудности в държавата, за да не се плащат заслужените и заработени заплати на хората ли?
За това, че виеха жива верига, за да се върнат имената на турците и да водят достойно съществуване, а последните като дойдоха на власт започнаха масово да крадат, да правят поразии и да уволняват българи и да не ги взимат на работа?
За да се направим, че не помним Едвин Сугарев, който може единствено за морал да говори, но никого не може да управлява.
За да се направим на щастливи, че СДС или ОДС или както са там НЕ ИСКАТ ДА СПЕЧЕЛЕЯТ ИЗБОРИ ОТ СУМА ГОДИНИ И СОЦИАЛИСТИТЕ УПРАВЛЯВАТ?
За да мълчим пред мълчанието на Запада, който подкрепя българските негодници, като се среща, яде и пие с тях?
За това, че председателстващите ЕС чехи направиха изложба и ни представиха като кенеф?
За това, че разориха селяните ни, които сега продават буркани по селата и земята на дядовците им се експлоатира от мутри, които правят цените?
За това, че ни държат в мизерия 20 години?
А защо да участваме в този унизителен цирк ?
Ами този народ може да мълчи, но с бездействието си убива и казва достатъчно. Тези дела нямат почва у нас. Народното хоро се вие с друг ритъм.. Хората, макар и по- обикновени са много по- честни в чувствата си. Тяхната сила е по- голяма от властта и насилието на бездарните управници.

Оценка
+33
 
Анонимен потребител

ГУМАТА

Неутрално
  • 18
  • 16:03
  • 11 ное, 2009

За какво да празнуват хората?
За това, че така наречените лидери на опозицията се оказаха АГЕНТИ НА ДЪРЖАВНА СИГУРНОСТ?
За това, че преименуваната КОМУНИСТИЧЕСКА ПАРТИЯ ПРАВИ КАПИТАЛИЗЪМ И НЕ ДОПУСКА В КОНКУРЕНЦИЯТА ДРУГИ ОСВЕН ПРИПОЗНАТИТЕ ЗА СВОИ ЛИ?
За това, че БСП не дава под съд престъпниците от редиците си и всеки път като дойде на власт разграбването е безкрай и престъпленията не се предават на съд.
За това, че БСП лъжеше и злоупотребяваше със собствения си електорат ли?
За това, че днешните управляващи не могат да бъдат начело на НЕЗАВИСИМА ДЪРЖАВА?
За това, че капиталистическата държава ограбва като враг собствения си народ?
За това, че Същата тази държава унижава пенсионерите и болните като им оставя средства , които не са достатъчни за физическо оцеляване, а за достойно съществуване не може да се мечтае?
За това, че бившите некадърници, свързани с МВР, МНО,МВнР заеха всички престижни служби в държавата?
За това, че дойде прокуденият Цар и показа, защо не е трябвало да умират или да бъдат съдени хората заради него и баща му ли?
За това, че на всеки ДЕСЕТИ НОЕМВРИ ХИЛЯДИ ХОРА СЪЖАЛЯВАТ, ЧЕ СА СИ ОТВОРИЛИ УСТАТА, ЗА ДА НАПРАВЯТ БОГАТИ ХОРАТА, КОИТО РАЗОРИХА И РАЗГРАБИХА ДЪРЖАВАТА И ОЩЕ ГО ПРАВЯТ?
За това, че пострадалите на ДЕВЕТИ СЕПТЕМВРИ ХИЛЯДА ДЕВЕТСТОТИН ЧЕТИРИДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТА ГОДИНА като врагове на народа са всъщност невинни жертви и оправдание на един пладнешки грабеж ?
За БОМБАРДИРОВКИТЕ В СОФИЯ И ЦАРСКА БЪЛГАРИЯ ЛИ? На кой беше враг тази страна? На евреите които спаси ли?
За това, че бяха избити дори и българските комунисти, за да се управлява на чисто в съответствие с постулатите на Ленин Маркс и Енгелс..,че и на Тодор Павлов..
За това, че 45 години потискаха народа, за да се изплюят накрая заедно с американците и целия европейски съюз на страданията, лишенията, жертвите?
За това, че някои симулираха и все още симулират икономически трудности в държавата, за да не се плащат заслужените и заработени заплати на хората ли?
За това, че виеха жива верига, за да се върнат имената на турците и да водят достойно съществуване, а последните като дойдоха на власт започнаха масово да крадат, да правят поразии и да уволняват българи и да не ги взимат на работа?
За да се направим, че не помним Едвин Сугарев, който може единствено за морал да говори, но никого не може да управлява.
За да се направим на щастливи, че СДС или ОДС или както са там НЕ ИСКАТ ДА СПЕЧЕЛЕЯТ ИЗБОРИ ОТ СУМА ГОДИНИ И СОЦИАЛИСТИТЕ УПРАВЛЯВАТ?
За да мълчим пред мълчанието на Запада, който подкрепя българските негодници, като се среща, яде и пие с тях?
За това, че председателстващите ЕС чехи направиха изложба и ни представиха като кенеф?
За това, че разориха селяните ни, които сега продават буркани по селата и земята на дядовците им се експлоатира от мутри, които правят цените?
За това, че ни държат в мизерия 20 години?
А защо да участваме в този унизителен цирк ?
Ами този народ може да мълчи, но с бездействието си убива и казва достатъчно. Тези дела нямат почва у нас. Народното хоро се вие с друг ритъм.. Хората, макар и по- обикновени са много по- честни в чувствата си. Тяхната сила е по- голяма от властта и насилието на бездарните управници.

Оценка
+11
 
Преглед на профил

Анонимен

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 19
  • 16:46
  • 11 ное, 2009

Петкова, номер 11:
" Дървото се познава по плодовете, а идеята - по практиката, която произтича от нея. "

Ама госпожо, къде сте се научили така неправилно да мислите?

По практиката, произтичаща от идеята, се познават изпълнителите на идеята, а не самата идея.

Защо не дадете на един слон да свири Моцарт? И да видим тогава - кой ще е виновен за крайния резултат - слонът или Моцарт?

Оценка
-4 +7
 
Преглед на профил

Шави, Иниеста и Месси

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 20
  • 17:00
  • 11 ное, 2009

ОБОБЩЕНИЕ на коментарите до момента-
Само дървени философи са се изказали, ми те отговорите са пред вас, както се казва- “кучето си лае и керванът си върви„!
Журналиста от Ню Йорк Таймс , много точно е описал ставащото у нас, и много ясно е вижда, ситуацията в БГ!
Така че , не се засягайте толкова господа философи, на чуждата преса! По-малко приказки, повече дела !
Иначе ,да не стане така че, като минат още 20години и пак да сме на средата на постинята!

Магьосниците от Камп Ноу.

Оценка
-2 +5
 
Анонимен потребител

Ънфиеста

Неутрално
  • 21
  • 23:45
  • 11 ное, 2009

Кви тържества, кви пет лева? 95% от българите са в пълна мизерия. Какво да празнуват - падането на нещо което го е нямало? Комунизъм не е имало. Идеята не се е осъществила и преди 20 години окончателно е погубена - това ли да празнуваме ние в България? А българите, които отидоха в чужбина и ужким са добре там, защо не си дойдоха поне те да празнуват? Явно не са толкова добре и те, щом не могат да си дойдат въобще до България. Трябваше да празнуват тия 5%, които не са в мизерия. Ама и те не празнуваха...

Оценка
-3 +7
 
Анонимен потребител

POYRAZ

Неутрално
  • 22
  • 23:49
  • 11 ное, 2009

Не пустиня ами на блато ми прили4а.Статията е малко умекотена,гримирана.20 години-едва ли!50-ех...

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Ревизор

Неутрално
  • 23
  • 02:10
  • 12 ное, 2009

Демонокрадцията и либералната пазарната икономика са смъртоносни за България!

Няма нищо по-гнусно от демонокрад, който е пробоядисан комуняга!

Предадохте и продадохте България, но сметката няма да закъснее!

Оценка
-4 +2
 
Анонимен потребител

Ха ха

Неутрално
  • 24
  • 02:54
  • 12 ное, 2009

Егати жалката комунистическа пасмина се изявява тука..
Комунизъм им се прищяло.
Не разбрахте ли че сте на бунището на историята, маргинали...

Оценка
-3 +6
 
Анонимен потребител

GalinaPJ

Неутрално
  • 25
  • 09:38
  • 12 ное, 2009

"Като идея комунизмът е нещо добро. Но на практика той абсолютно не може да сработи. Лично аз смятам, че демокрацията е по-добра", казва Панчева.

Бих отговорила: Като идея демокрацията е нещо добро. Но на практика тя абсолятно не можа да сработи, говоря за България. Лично смятам, че пътя е някъде другаде, не и в онова което видяхме през последните 20 години.
Обаче като се огледам в политическия елит, дори е още по-лошо, защото нама и на кого да заложиш, за да тръгне в правилната посока. Всеки е силен преди избори на площада и всеки отслабва само 100 дни след като му се гласува доверие.
И след 40 години ще сме на кота 0 = 10.11.1989 година - напълно объркани свалили комунизма и незнаещи на къде да тръгнат и което е по-важно как да го правят

Оценка
-2 +4
 
Анонимен потребител

Краси

Неутрално
  • 26
  • 10:34
  • 12 ное, 2009

Не може с внушения да нахраниш гладния.

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

link

Неутрално
  • 27
  • 13:11
  • 12 ное, 2009

20 години разруха. От Славой Жижек
http://baidalai.blogspot.com/2009/11/20.html

Никой не трябва да бъде зъл (Славой Жижек)
http://www.lifeaftercapitalism.info/critique/133-nobody-has-to-be-vile-zizek

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

Не вярвайте на ГЛУПОСТИ

Разстроено
  • 28
  • 15:07
  • 12 ное, 2009

Като гласувахте за селянина от Банкя , това , което ви се случва , това ви се полага , глупаци такива !!! Сами си го натресохте , че и на нас ни го забихте ...

Затова нека ви цитирам отново едно мнение, което много харесвам :
" ... На мутрата -пожарникар Бойко Борисов , на малоумния комплексар с „ меки китки „ ДЯНКОВ , на топсерсема Цветанов и блюдолизците около тях им е по-дебела главата , по - празно пространството между ушите и по-високо самочувствието, отколкото е здравословно !...
Само кретенизмът и цинизмът им са на ниво !! http://www.tundzha.info/public/65-comment-tundzha-info/2045-da-ne-govoryat-i-da-ne-me-draznyat-tezi-dumi-zvuchat-strashno
Единствено дебил не може да отчете, че през всички 20 години на прехода не сме имали по-неудачно,по-неориентирао и по-некадърно правителство от настоящето ,!Вероятно има още някои, които смятат , че сегашното управление не е тотално сбъркано , но това се дължи единствено на увреденият им генетичен код ...
„Благодарим „ безкрайно на „ бащицата „ Бойко Борисов за „гениите „ , които ни натресе в управлението . Тези , които създават , най-меко казано , ужасната действителност на дезорганизация, безотговорност и неприветлива среда … Затова и БЪЛГАРИЯ ЩЕ СИ ОСТАНЕ КЕНЕФ (тоалетна) , така както много сполучливо и точно я изобрази чешкият художник Давид Черни ! … КЕНЕФ , в края на двора- с една дупка в следата, типично по български ,типично по селски…
Нека им напомня, че " благодарение " на подобна политика на геноцид спрямо народа ни , се случиха януарските събития през 1997 година. АБСОЛЮТНО СЪЩИТЕ им ПОЖЕЛАВАМ много скоро , защото иначе ще разплачат ТОТАЛНО майката българска ...

А и все повече от тези, които гласуваха за ГЕРБ вече гледат ето така http://www.freakycreek.com/gallery2/v/Funny+Advertisements/gerber-hot-sauce.jpg.html..."

Хайде да ви видя сега КАК ЩЕ СЕ ОТЪРВЕТЕ от малоумния кабинет, който ни натресохте ?
По време на криза ХОРАТА намаляват данъци, намаляват акцизи, свиват " перата " , подяждани от чиновници , за да може " да диша " бизнесът, да дишат хората , а тези кретени ... абе ДА СА ВИ ЧЕСТИТИ малоумниците ! Аз скоро ще се омитам от тази територия на кретенизма ...Защото тук НЯМА живот, а и след 100 години няма да има !
……………………………………………………………………..

На социолозите им ПЛАЩАТ за да лъжат в стъкмистиките за рейтинга на Бойко Борисов , но на МЕДИИТЕ кой ИМ ПЛАТИ , за да ЗАБЛУЖДАВАТ ОБЩЕСТВЕНОТО МНЕНИЕ , че той или министрите му изобщо правят нещо УМНО и нормално ?!
Колкото и да му лижете гъза , Бойко Борисов за 100 дни ДОКАЗА единствено :
1. Че е елементарен и първосигнален човек със самочувствие и без грам покритие!
2. Че върти, като развален грамофон едни и същи глупости до втръсване!
3. Че вечно някой още му е виновен и крив!
4. Че е всичко друго но не и управленец! Неговата роля е не да решава проблемите. а да ги създава!
5. Че не блести с интелект! Феновете му също!...
……………………………………………………………………………………………………………….
Не се стряскайте , баби ! Бойко сам ще победи/свали Бойко !!!Много скоро ... Струва ми се, както обикновено, умствените напъни на главния милиционер на Републиката и на " меките китки " Дянков , както и на физКУРтурника Цветановр достигат само до тоалетната в двора а пък подлизурките около тях нямат смелост да им кажат, че говори глупости.

Оценка
-2 +4
 
Анонимен потребител

Гумата - браво!

Неутрално
  • 29
  • 13:18
  • 13 ное, 2009

американските журналисти да прочетат коментара на Гумата № 17 и ще им се изясни и стъжни и на тях!

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

бесен

Весело
  • 30
  • 11:15
  • 14 ное, 2009

До коментар [#4] от "Десен":

да, браво, поне казват като виждат

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

наблудател

Весело
  • 31
  • 02:52
  • 15 ное, 2009

Както във всички други държави

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

наблудател

Весело
  • 32
  • 02:52
  • 15 ное, 2009

Както във всички други държави

 
Преглед на профил

Владимир Йосифов

Рейтинг: 1694 Весело
  • 33
  • 14:57
  • 15 ное, 2009

Преди 20 години знамената показваха отношение към промениете.
---
Наложи се да поставяме този знак за пропъждане на лоши хора :
---
Днес цветята са нашият подпис и позиция.
Чрез прозорците си ние изпращаме поздрав или послание.
http://vladimirproperty.com/component/option,com_hotproperty/task,view/id,701/Itemid,/

МАРКЕТИНГ И РЕКЛАМА НА ИМОТИ | позиция и коментари - id.capital.bg

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Boixos Nois

Рейтинг: 314 Неутрално
  • 34
  • 08:46
  • 16 ное, 2009



:P

http://www.facebook.com/F.K.BARCELONA

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Boixos Nois

Рейтинг: 314 Неутрално
  • 35
  • 08:48
  • 16 ное, 2009

:p

http://www.facebook.com/F.K.BARCELONA

 
Анонимен потребител

КОлтурен

Неутрално
  • 36
  • 11:55
  • 16 ное, 2009

"Ню Йорк таймс"?
А що не четете "Дейли мирър", или "Хералд трибюн", или "Комерсант"?

 
Анонимен потребител

СоциолоК

Неутрално
  • 37
  • 13:56
  • 16 ное, 2009

Петър Емил Митев прогнозираше Лучано за кемт за София и НДСв на власт до 2020 г
А иначе е бивш член на ВС на БСП
Такива хора не бива да стават публичнир защото са гнусни социологически проститутки

 
Анонимен потребител

912

Неутрално
  • 38
  • 14:03
  • 16 ное, 2009

911- напълно луд
Комунизма е най-висшата форма на власт на некъдърността над масат
Тирания на посредственоста, свобода за лупена.
Власт на народа не означава бой и концлагери, не означава забрана да учиш, да пътуваш да работиш каквото искаш, да се жениш и обичаш когото искаш
Комунизма беше хубав за родените кретени, доволни на паница боб, докато наследствените "синове на Народа" живееха царски
Чугунени глави като теб ни водят из пустинятар докато нормалните хора с една пенсия си купуват къщи по Карибите

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Всичко дължим на "безкръвния преход"!

Неутрално
  • 39
  • 09:03
  • 18 ное, 2009

Всичко дължим на "безкръвния преход", апологет на който беше жабата ж.ж.
Ситуацията беше революционна, те беха свалили гащите и ако не се бехме разотишли от пред народното събрание, когато ги извозваха с бронетранспортьори, а бехме запалили наистина това гнездо на престъпност и бехме избили поне половината от тези, които беха вътре, сега щехме да сме европейци, мутрите щеха да си получат зъслуженото (въжето, разбира се), на Позитано 20 щеха да се гонят врабчета, а за БКП/БСП никой немаше да си спомня (поне - не без отвращение).

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

това е гадно

Неутрално
  • 40
  • 12:24
  • 20 ное, 2009

Преминаха 20 години и все още сме в средата на пустинята. И ще трябва да чакаме още 20 години

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Абонамент
Аонамент за Капитал Daily
Абонирайте се и получавате ПОВЕЧЕ
  • Допълнителни издания
  • Остъпка за участия в събития
  • Отстъпка за реклама
Абонамент