Регистрация
21 яну 2010, 18:05

Как полезната здравна карта се превърна в плашило

От Светлана Георгиева Всички статии на автора
Ако искаш нещо хубаво да опротивее на всички, направи го задължително и започни да плашиш с него. Когато преди 10 дни министърът на здравеопазването Божидар Нанев обяви, че от 1 април тези, които не притежават такъв документ, ще бъдат спирани на границата и няма да могат да пътуват в чужбина, хората естествено реагираха гневно. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

151 коментара
 
Анонимен потребител

Мислител

Весело
  • 1
  • 19:05
  • 21 яну, 2010

управляващите го подкараха по методата 'проба и грешка', и творят умопомрачителни дивотии една след друга.

добре поне, че се вслушват в хората. Което ми е странно, и се чуда колко още ще продължиллл

Оценка
-5 +97
 
Анонимен потребител

Vapcahme

Неутрално
  • 2
  • 19:07
  • 21 яну, 2010

Чиновците им прави голям кеф да юркат хората.Ако няма опашки значи не са си свършили работата.Така се обучавани, така мислят и така работят.

Оценка
-2 +119
 
Преглед на профил

nqma zna4ka koi

Рейтинг: 1205 Любопитно
  • 3
  • 19:16
  • 21 яну, 2010

Всъщност тази здравна карта си е цяло чудо... Може би наистина уведомилна кампания би била по на място, но току виж и това свършило работа! А когато се сравняваме с други страни за това кое би било по добре кампания или плашило е добре да се знае, че у нас нагласите са съвсем други! Българина не е свикнал да плаща за здраве, то му се "полага" по конституция!

Вие искате капиталистически заплати и социалистически харчове, защото сте хибриди между двата строя, а истината е че не ставате нито за единия, нито за другия.

Оценка
-24 +21
 
Преглед на профил

plamen2299

Рейтинг: 1058 Неутрално
  • 4
  • 19:28
  • 21 яну, 2010

Бойко, крайно време е да разкараш идиотите около себе си!

Кенефа е място, дето мухите се аргасват.

Оценка
-5 +62
 
Преглед на профил

orimm

Рейтинг: 190 Неутрално
  • 5
  • 19:32
  • 21 яну, 2010

Малко уточнение към автора - ЕЗОК не е електронна, а най-обикновенна пластмаса, но нали сме си табиетлии в България решихме да я правим със снимка! Проблемът с осигуровките е по-голям и има един подводен камък, който май никой не иска да види. Картата е с валидност минимум една година, но осигурителния статус се проверява само в момента на издаването й. След като А, си получи картата изчезва в Европата и престава да плаща осигуровки, при което на четвъртия месец "светва" като неосигурен, обаче няма европейска процедура по обявяване на карта за невалидна и НЗОК е длъжна да плаща всичко по вече издадената карта, докато евентуално не си я вземе обратно от лицето, което по разбираеми причини е невъзможно. Подобни плащания могат да стигнат до десетки хиляди евро за един човек... И къде е ефекта тогава?

Оценка
+89
 
Анонимен потребител

k

Неутрално
  • 6
  • 19:32
  • 21 яну, 2010

тук в Австрия здравната карта просто я получих по пощата
не ме питаха искаш ли не искаш ли
защо трябва въобще да ходи някой да попълва пак техните формуляри
да накара ли повече хора да си изкарат такава???
е ми изкарайте им на всички и им ги пратете и въпроса е приключен.
аааа забравих тогава няма да могат да изнудват с нея

Оценка
+120
 
Анонимен потребител

к

Неутрално
  • 7
  • 19:34
  • 21 яну, 2010

До коментар [#5] от "Анонимен":

точно електронна си е с чип с данните ти
в Австрия може и за много други работи да се използва освен за пред лекаря

Оценка
-2 +31
 
Преглед на профил

Мондиана

Рейтинг: 521 Неутрално
  • 8
  • 19:39
  • 21 яну, 2010

Благодаря за полезната информация!
А и удоволствие е да се чете интелигентно написан текст.

Не мога да отмина и много точната констатация:
"...практикуването по традиция по тези ширини високомерие на сдобилите се с власт, другата причина е съмнителната им компетентност."

Оценка
+83
 
Преглед на профил

Dr_Doolittle

Рейтинг: 3140 Неутрално
  • 9
  • 19:51
  • 21 яну, 2010

Само трябва думата 'безплатно ' да се замени с израза 'платено от западния данъкоплатец'. ЕЗОК поема остри и спешни състояния. А хронични заболявания които се поемат в момента на пребиваването са само хемодиализата и кислородолечението тоест лечение пак на изострени в момента проблеми. Това означава ,че ако имате ревматоиден артрит и решите да го лекувате в страна на ЕС споразумението изисква в процедура Е 112, съгласието на осигуряващата страна в съответната страна на пътуващия в случая НЗОК (а тя може и да откаже), която след това ще трябва да възстанови разходите на чуждото здравно заведение. В друг вариант, ако платите здравното обслужване в страна на ЕС и представите на НЗОК фактура те ще ви платят до нивото на заплащане в България, тоест 20-30 пъти по-малко от направените разходи.

http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/

Оценка
+46
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 195 Неутрално
  • 10
  • 19:55
  • 21 яну, 2010

Притежанието на здравна карта не преодставя достъп до здравни услуги като се опитва да инсинуира авторката и част от пишещите.
Здравни услуги се предоставят във всеки един момент, с или без карта, защото в ЕС няма ситуация здравно неосигурен.
Ако не си нает и не ти ги удържа и внася работдателя, то тогава те осигурява бюрото по труда.
Тука по български почин НЗОК не получава парите от бюрата по труда още през времето на първата година без работа, камо ли за след нея.
Недейте да лъжете хората.
С или без ЕЗОК - получаваш едно и също здравеопазване във всяка точка от ЕС.

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-5 +57
 
Анонимен потребител

Таня

Неутрално
  • 11
  • 20:08
  • 21 яну, 2010

Само една забележка - това за изписването на кирилица просто не е вярно - данните са на номерирани стандартизирани и точно определени полета и името на човека и институцията са изписани на латиница, а всички други данни са цифрови. А обратната страна е различна във всички държави и на нея може да има какъвто е решено текст, картинка и т.н. но тя не носи нужна на предоставящия здравни услуги информация. Ето и някои линкове за искащите информация: http://www.nhif.bg/bg/default.phtml?w=1280&h=770; http://www.ezok.bg/; http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=650&langId=bg, както и няколко специализирани брошури в pdf - формат на началната страница на nhif.bg И между другото всичката тази информация си е там още от 2007г. и при нужда се актуализира - само да има кой да я прочете.

Оценка
+14
 
Анонимен потребител

!

Неутрално
  • 12
  • 20:37
  • 21 яну, 2010

Няма ли един журналист да провери изказванията и намеренията на Нанев и Иванов откакто са дошли на власт. Целта им е да съберат с леко мутренски методи здравните осигуровки. Ако се харчеха за здраве, да го преживеем, но в последните години през здравната вноска ни вдигат данъците и пълнят фискалния резерв.

Освен това оригиналната им мисъл беше осигуровките да се изравнят с данъците и да отнемат директно паспортите. Това със здравната карта е мек вариант на отнемане на паспорт или изходна виза. Повтарям. Няма ли един журналист да изрови изказванията на специалистите на ГЕРБ по здравна реформа.

Оценка
-2 +46
 
Анонимен потребител

Mdaaa

Неутрално
  • 13
  • 21:12
  • 21 яну, 2010

Българите сме племе от архи-идиоти! Някой трябва да погледне отново внимателно в историята и в етногенезиса където вероятно ще узнае че комбинацията от Средоазиатски (прабългарски) и Славянски гени дава страшно много ужасни дефекти в мозъчните и поведенчески процеси.

Оценка
-20 +24
 
Анонимен потребител

Това е партенка

Неутрално
  • 14
  • 21:22
  • 21 яну, 2010

"След като за 10 месеца цялото ми семейство си оправи зъбите безплатно и посети многократно както личен лекар, така и педиатър, уролог, гастроентеролог, офталмолог, УНГ, както и няколко пъти спешното отделение..." Мое ли да питам, къде и кога по точно е станало това в Германия???

Оценка
-2 +44
 
Анонимен потребител

До #13

Неутрално
  • 15
  • 21:27
  • 21 яну, 2010

Завиждам на #13, че говори от името на всички българи, и за улеснение му предлагам по кратка форма- "Аз съм тъпо, комплексирано селянче от периферията на България" Кратко и ясно.

Оценка
-16 +14
 
Анонимен потребител

откровенно

Неутрално
  • 16
  • 21:42
  • 21 яну, 2010

Драги мои съграждани бих искал да споделя нещо с вас , Живея в страна от ЕС от няколко години , а в България не живея от 9 години , тъкмо се канех да си дойда за няколко дена в България , когато про4етох тези новини се отказах , само като си помисля 4е на отиване някой може да поиска да не ме пусне на границата да се върна , тръпки ме побиват

Оценка
-4 +50
 
Анонимен потребител

откровенно

Неутрално
  • 17
  • 21:45
  • 21 яну, 2010

засега се отказах да си идвам , кой губи - България ......
1.Щях да си купя билет от България Аир
2. Естественно 4е щях да похар4а някой лев за любимата Българска кухня и.т.н.

Оценка
-5 +30
 
Анонимен потребител

мафия

Неутрално
  • 18
  • 21:59
  • 21 яну, 2010

Лекарската мафия в лицата в лицето на Нанев и Л. Танев извърши грабежи и продължава да крои тъмни схеми за ограбване. Идеята със здравната карта е тия които си седят в БГ да платят здравите услуги на тия дето пътуват в ЕС зад фалшивата солидарност.
Това което извърши ГЕРБ като прецака над един милион българи неплатили три здравни вноски за последните 36 месеца е пладнешки грабеж. Лишиха ги от възможност да си възстановят здравните права. Това е геноцид! Щели да ги глобяват? ГЕРБ постоянно ограбват най-бедните!!! Бедните са най-уязвими и не могат да се защитят. Тия хора никога няма да платят ГЕРБ-берския рекет, защото нямат нищо, но ГЕРБ искат да ги убият с болести, глад и мизерия. Нанев и Л. Танев са олицетворение на лекарската мафия в ГЕРБ.

Оценка
-11 +42
 
Анонимен потребител

Странджата

Неутрално
  • 19
  • 22:20
  • 21 яну, 2010

То верно да му се отще на човек да се прибира в "Родината" ((

Оценка
+44
 
Преглед на профил

Гуано

Рейтинг: 945 Весело
  • 20
  • 22:57
  • 21 яну, 2010

"След като за 10 месеца цялото ми семейство си оправи зъбите безплатно и посети многократно както личен лекар, така и педиатър, уролог, гастроентеролог, офталмолог, УНГ, както и няколко пъти спешното отделение на една болница"

Ето ти една 100% опашата лъжа (тоест няколко са на синджир). Така тръгват после митовете и легендите измежду простолюдието. Въпросната карта, медицинска застраховка (или каквото е там) покрива само спешни случаи. Оправянето на зъби не е такъв. Точка.

У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни

Оценка
-2 +40
 
Анонимен потребител

анонимен

Неутрално
  • 21
  • 23:22
  • 21 яну, 2010

Съжалявам, че коментарът ми не е точно по темата, но също като номер 20 не мога да не отбележа, че авторката малко е преувеличила с изброяването на безплатните услуги, които е ползвала. В Германия не можеш да си оправиш зъбите безплатно, затова българи живеещи тук предпочитат да отскочат до България, когато им се налага. Може би е имала впредвид 1 или 2 пломби, които са безплатни /за годината/. Освен това, когато се отива в спешното отделение обезателно се плаща таксата от 10 евро.

Сигурно здравната карта има предимства, но моля ви бъдете по-прецизни, когато сте решили да посочите такива конкретни примери.

Оценка
-2 +37
 
Анонимен потребител

анонимен

Неутрално
  • 22
  • 23:35
  • 21 яну, 2010

Немската здрава система си има много пропуски, но две дребни на пръв поглед прагматични процедури ми направиха положително впечатление:

1) да получиш направление не е нищо повече от това да кажеш на сестрата в кабинета, където си платил тримесечната такса, че искаш да посетиш определен специалист (приятелката ми плати за първо посещение за тримесечието на очния си лекар, който й издаде направление за гинеколог)

2) На гърба на здравната ми карта за Германия е информацията за европейската здравна карта, т.е имам 2 карти в една. Което ме навежда на въпроса - защо все още електронните здравни карти не са въведени в България?

Някой да може да ми отговзри?


Оценка
-2 +27
 
Преглед на профил

nqma zna4ka koi

Рейтинг: 1205 Неутрално
  • 23
  • 00:56
  • 22 яну, 2010

До коментар [#20] от "Гуано":

И аз така мислех, но като изохкаш два пъти и минава за спешна...
Явно хората там разбират за спешно всичко, което ти дига температурата над нормалните нива.... В интерес на истината преди няколко дни разбрах и аз за това и наистина останах потресен! За спешен случай минава почти всичко... Това го казвам от наблюдения на роднина, който с тази карта ползва услуги, за които тук може само да мечтаеш! Това е ясно очертаната пропаст в разбиранията за "спешна помощ" у нас и в Европа! Мразя да го давам то за пример, но когато повиках линейка за умиращ мой роднина ми казаха, че не били носачи и трябвало да го нося, тоест ако беше сам може да се сетите какво би станало...
За сегашното положение в здравеопазването и за гигантската дупка в разбиранията за здравеопазване на българите и на белите хора може да благодарим на всички досегашни правителства и лично за мен това е достатъчна причина ако зависи от мен никога ама никога да не управляват отново тази страна!

Вие искате капиталистически заплати и социалистически харчове, защото сте хибриди между двата строя, а истината е че не ставате нито за единия, нито за другия.

Оценка
-1 +39
 
Преглед на профил

nqma zna4ka koi

Рейтинг: 1205 Неутрално
  • 24
  • 00:59
  • 22 яну, 2010

До коментар [#21] от "анонимен":

Да зъболекарите също оказват "спешна помощ", която е безплатна! Това го давам като конкретен пример! Макар и не лично, информацията е 100% достоверна!

Вие искате капиталистически заплати и социалистически харчове, защото сте хибриди между двата строя, а истината е че не ставате нито за единия, нито за другия.

Оценка
-3 +14
 
Преглед на профил

дон пенчо

Рейтинг: 133 Неутрално
  • 25
  • 04:04
  • 22 яну, 2010

в България винаги всичко трябва да е сложно. това си е народен тертип.

моята Европейска Здравно-Осигурителна Карта е издадена от Великобританският NHS (тамошната здравна каса). Процедурата по изваждането представлява попълване на кратък формуляр онлайн. Картата с 10-годишна валидност пристига по пощата няколко дни по-късно. И на гърба й няма моя снимка, а логото на NHS и телефони за спешни случаи.

по случая, бях силно впечетлен, когато видях шаренията тип "лична карта" върху едногодишната ЕЗОК на приятел, вадил я в България.

Интересно как биометричните паспорти толкоз години не могат да ги пуснат, а здравните карти са по-защитени от личните...?

Оценка
+47
 
Преглед на профил

Без коз

Рейтинг: 1259 Неутрално
  • 26
  • 07:13
  • 22 яну, 2010

Важното е да има бумащина.Как иначе да се оправдаят разходите на раздутият и щат.

Оценка
+39
 
Анонимен потребител

EU

Неутрално
  • 27
  • 08:03
  • 22 яну, 2010

Сталинистки феодални старци - такъв им е манталитета.
Забранявай и тормози - такъв им е манталитета...

Противозаконнен тормоз на Българския народ по социалистически, станал столетна криминална традиция.

Вижте антиконституционните изпълнения на бившите посланици в САЩ и Турция - респективно за /1/ фалшификации чрез лишаване на български граждани от конституционното им право да гласуват и /2/ фалшификации на изборите чрез двойно и тройно платено гласуване, включително от фантоми.

Все за сметка на България и българските граждани, все антиконституционни, антиевропейски, антидемократични изпълнения.

Въпросните посланиците назначени от БКПБСПДПС бяха уволнени от външния министър на ГЕРБ Желева. Последваха злостни кампании против управляващата партия за сметка на България фокусирайки върху Желева която кандидатсваше за еврокомисар.

"Здравният" тормоз на едро и дребно срещу пътуващи и непътуващи българи в чужбина, дискутиран тук, е една от многобройните варицаии на същата тема -- Неизживял се Нелустросан Сталинистки Феодализъм.

"Въпросът обаче е кое накара да се обвърже с безумна санкция непритежаването на електронната карта? По думите на представителите на здравното министерство целта им била единствено да накарат повече хора да си извадят документа, защото по този начин ще могат да ползват безплатна медицинска помощ в ЕС. Те не дадоха обяснение обаче

какво пречи да направят нормална информационна кампания

за ползите от притежаването на европейската здравна карта (която апропо се вади безплатно, след попълване на формуляр от 12 ст.), вместо да се изхвърлят със забрани да се напуска страната.

Въпросът, разбира се, е риторичен, ако представителите на здравната комисия са доста далече както от реалния живот, така и от актуалното европейско законодателство.

И ако едната причина да не разясняват добронамерено на обществото за какво служи електронната карта е практикуването по традиция по тези ширини високомерие на сдобилите се с власт, другата причина е съмнителната им компетентност."

Оценка
-2 +33
 
Анонимен потребител

СССР

Неутрално
  • 28
  • 08:18
  • 22 яну, 2010

Савацки тъпан, нищо уникално няма в "българина".

Виж си разсъжденията - даже не си сигурен дали овластените слуги на народа са длъжни да информират качествено защо и как относно своите изпълнения, относно промени засягащи хората.

nqma zna4ka koi
Любопитно
* 3

Всъщност тази здравна карта си е цяло чудо... Може би наистина уведомилна кампания би била по на място, но току виж и това свършило работа!

А когато се сравняваме с други страни за това кое би било по добре кампания или плашило е добре да се знае, че у нас нагласите са съвсем други!

Българина не е свикнал да плаща за здраве, то му се "полага" по конституция!

Оценка
-9 +4
 
Анонимен потребител

jack

Неутрално
  • 29
  • 08:25
  • 22 яну, 2010

До коментар [#4] от "plamen2299":

Да, най-добре като се гръмне себе си, нали ? ...

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

130 века

Весело
  • 30
  • 08:42
  • 22 яну, 2010

Ти не си Българин.
Говори само за себе си - другаде.

Mdaaa
Неутрално
* 13

Българите сме племе от архи-идиоти!

Оценка
-8 +5
 
Анонимен потребител

russe

Неутрално
  • 31
  • 09:13
  • 22 яну, 2010

Истината е проста. Огледаха се кои в България имат пари и се спряха на пътуващите в чужбина да напълнят бездънната Здравно осигурителна каса. Даи сега 3 години назад и вижте какво става. Грубо от всеки пътуващ искат по 500 лева . Това умножено по десетки хиляди е за алчната уста на бездарните лекари.

Оценка
-7 +23
 
Преглед на профил

email

Рейтинг: 604 Неутрално
  • 32
  • 09:20
  • 22 яну, 2010

Да сте видели някога, някой в тази държава да е направил нещо както трябва? Колко разяснителни информационни кампании сте виждали за последните 20 години? Колко решения от кое да е правителство или институция сте видели взети след сериозен и задълбочен анализ на проблема който целят да решат и осмисляне на причинно-следствените връзки? Аз нямам спомен да съм видял разум в управленски решения в последните 20 години.
Никой на никого нищо не казва, никой на никого нищо не обяснява. Народа е оставен да развива ясновидските си способности и да гадае кой какво мисли да прави и защо го прави!

Оценка
-1 +34
 
Преглед на профил

teo78

Рейтинг: 0 Гневно
  • 33
  • 09:21
  • 22 яну, 2010

Аз два пъти съм си вадил временна карта и двата пъти се сблъсках с непонятното и незаконното според мен изискване, да си правя копие на личната карта! За това писах дори на обудсмана и народното събрание, но ефект никакъв! Преди няколко дни отново се уверих, че основно изискване да ти издадат здравна карта е да приложиш копие на личната си карта, което е в противоречие с закона за защита на личните данни и освен това според мен е напълно безсмислено НЗОК така или иначе притежава всичките ми данни и като институция свидетелствува, че съм осигурен!?!

Оценка
-1 +33
 
Преглед на профил

Анонимен

Рейтинг: 0 Гневно
  • 34
  • 09:25
  • 22 яну, 2010

Във всеки момент и от всяко място в Европа през интернет може да се провери дали българския гражданин е здравно осигурен. За съжаление само на български.

Оценка
-1 +22
 
Анонимен потребител

АНТИ-ДУПЕТАТ

Гневно
  • 35
  • 09:29
  • 22 яну, 2010

До коментар [#1] от "Мислител":

ДОКАТО ГИ ТРАЕМ! ДОКАТО НЕ ГИ КАЧИМ ПО КЛАДИТЕ! ДОКАТО КУЧЕТАТА НЕ ИЗГРИЗАТ КОКАЛИТЕ ИМ!

ИЗРОДИТЕ СЕ ОЛЯХА!

Оценка
-4 +21
 
Анонимен потребител

Pocky

Неутрално
  • 36
  • 09:56
  • 22 яну, 2010

Върха на сладоледа с новия закон обаче е че ще се глобяват безработните с повече от 3 неплатени вноски с глоба от 500 до 1000 лв. т. е. ще те глобят за това, че нямаш пари.
Красота!

Оценка
-1 +41
 
Анонимен потребител

Ники Пън

Неутрално
  • 37
  • 10:09
  • 22 яну, 2010

"След като за 10 месеца цялото ми семейство си оправи зъбите безплатно и посети многократно както личен лекар, така и педиатър, уролог, гастроентеролог, офталмолог, УНГ, както и няколко пъти спешното отделение на една болница..."
Нещо не ми се вярва.

Оценка
-1 +13
 
Анонимен потребител

Красимир

Гневно
  • 38
  • 10:23
  • 22 яну, 2010

от всичко не успях да разбера това поредния опит за прибиране на някой лев от здравните осигуровки за да се попълнят липсващите парички в касата
или
поредното "пренатягане" към ЕС - все пак НИКОЙ не изисква на ВЛИЗАНЕ в България такава карта на граждани от ЕС и не само!!!
струвами се, че ако господата управляващи го карат в същия дух ще има вот на недоверие стил 90-те от страна на търпеливите граждани....

Оценка
-1 +18
 
Анонимен потребител

Чико

Неутрално
  • 39
  • 11:03
  • 22 яну, 2010

Всичко което се прави за здравеопазването е белязано с неразбираемост,неразясненст,недомисленост или най-общо с неинтелигентност.Министър Нанев мънка,Л.Иванов прекалено приказва без да казва нещо ,няма никой в това министерство за свят.Медиците пък не могат да излезат от примката на собствения си интерес и егоизъм.И "простият" народ си блъска главата!

Оценка
+20
 
Преглед на профил

Гуано

Рейтинг: 945 Неутрално
  • 40
  • 11:05
  • 22 яну, 2010

До коментар [#23] от "nqma zna4ka koi":

Ако под "оправяне на зъбите" се разбира да ти ги извадят – да. Аз обаче разбирам под "оправяне на зъбите" нещо друго: да ти оправят кариесите (поне), съвсем не говоря за коронки, мостове и имплантанти. Там цените са доста по–други от "безплатни".

Да, спешен случай при зъболекарите е да трябва да ти извадят зъб. Вероятно е безплатно, не съм имал удоволствието да пробвам. Дори и тогава обаче предполагам, че ще ти направят поне снимка да видят колко е "спешно" и ако не е наистина ще те пратят обратно. Защото и на лекарите не им се поема отговорност току така. Извадят ти зъба, а после ги съдиш защо са го вадили, а не е било нужно. Лекарите на са балъци, по мои наблюдения. По–скоро биха те оставили да пукнеш, отколкото да се наврат да ги съдиш после за неправилни манипулации.

Изобщо цялата тая история с оправянето с международна застраховка е лъжа. В Германия дори и с местна такава безплатните неща са малко. С немска навън е същото както с българската – да не дава Господ да ти дотрябва, защото тогава верно си го закъсал. Иначе е по–добре от здравна застраховка, където първо плащаш, а после чакаш застрахователят да ти върне парите... ако не е фалирал и ако е на кеф. Някой е трябвало да го направи това въвеждане на населението по–изкусно, но ги знаем нашите български глави как решават проблемите: с бъркането в джоба, ако мине...

У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни

Оценка
-3 +7
 
Анонимен потребител

кандидат болен

Неутрално
  • 41
  • 11:15
  • 22 яну, 2010

От последните три последователни дмандата,компетентност е просто забранена дума.Русофилско -милиционерския състав на част от правителствата и парламента,е свикнал да забранява,нарежда без както е редно да посочва алтернатива,или разумни срокове за изпълнение от страна на гражданите.Навици!

Оценка
-2 +16
 
Преглед на профил

Гуано

Рейтинг: 945 Неутрално
  • 42
  • 11:25
  • 22 яну, 2010

До коментар [#24] от "nqma zna4ka koi":

Дар забравих да спомена вадене на нервл То се прави при непоносим зъбобол. Ако имаш късмет и не попаднеш на някой селски зъболекар с наклонности към експерименти, който може да те излекува с безплатна лоботомия. Иначе ти умъртвяват нерва, слагат ти временна пломба, траеща към година и е дотук лечението.

У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

няма никакво значение

Неутрално
  • 43
  • 12:02
  • 22 яну, 2010

Друг пример за полагащо се право, превърнато в плашило са годишните профилакти прегледи при личния лекар.

Като оставим настрана какъв практически абсурд представлява това, не би могло да има такова нещо като задължителен медицински преглед - това е пряко нарушение на точка от Хартата за правата на човека.

В никакъв случай не казвам, че профилактичните прегледи са лошо нещо по принцип - напротив, но не могат да бъдат вменявани като задължение, да ни плашат с глоби и т.н.

Оценка
-1 +14
 
Анонимен потребител

откровено

Неутрално
  • 44
  • 12:21
  • 22 яну, 2010

До коментар [#16] от "откровенно":
имаш + от мен - но дай "откровенно" с едно Н

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

Koko

Неутрално
  • 45
  • 12:52
  • 22 яну, 2010

До 23 и 24
Написаното от 13 е много вярно, а ти и роднината ти сте ,като христоматиен пример.
Хората не лъжат и не крадят,като вас.Знам само като ви разктрият къде отивате :-В България.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Минаващ

Рейтинг: 523 Неутрално
  • 46
  • 14:06
  • 22 яну, 2010

Пробвах "здравната" карта в Мюнхен тази пролет. В болницата я изгледаха странно и че не знаят какво е това.

Платих си.

Оценка
-1 +20
 
Преглед на профил

CIA Germany

Рейтинг: 1085 Гневно
  • 47
  • 14:11
  • 22 яну, 2010

"Като притежател на редовна карта възрастният българин ползва прекрасна медицинска помощ в Германия срещу 10 евро такса за всяко тримесечие."

Именно затова сега на нас ще ни увеличат с още 100€ за година здравната осигуровка, която и без това не е никак малка нещо като 450€ на месец, понеже за тази година ще ни липсват 3,5 млрд € в бюджета на здравните каси.

Hope is the first step on the road to disappointment.

Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

CIA Germany

Рейтинг: 1085 Любопитно
  • 48
  • 14:14
  • 22 яну, 2010

До коментар [#14] от "Това е партенка":

За зъбите със сигурност!!!

Hope is the first step on the road to disappointment.

Оценка
+12
 
Анонимен потребител

Германия

Неутрално
  • 49
  • 14:23
  • 22 яну, 2010

До коментар [#14] от "Това е партенка":

И аз живея в Германия и същото искам да знам!!!Веднага идвам да си правя зъбите и другите работи!!!
Твърдя със сигурност, че е възможно номерът да мине, но е възможно и да не мине (поне в Хесен и Райнланд-Пфалц). Ще мине ако хората вече са работили с чужда карта и пренебрегнат факта, че нашата няма чип (какъвто имат френските, немските, испанските етц.). Иначе единственият изход е спешното отделение, където ако се докаже спешен случай е все тая дали човек има карта или не.

Оценка
+12
 
Преглед на профил

CIA Germany

Рейтинг: 1085 Любопитно
  • 50
  • 14:53
  • 22 яну, 2010

До коментар [#49] от "Германия":

Мдааа така е точно както описваш. На една позната й направиха по спешност операция в Г-я лятото 4-на фрактура на глезена за около 5000€ и в Б-я по-късно като трябваше да й вадят 1-2 титаниеви пирона взеха, че й ги свиха момчетата иначе тя си се осигурява в Б-я просто unfall im urlaub

Hope is the first step on the road to disappointment.

Оценка
+8
 
Преглед на профил

CIA Germany

Рейтинг: 1085 Весело
  • 51
  • 15:00
  • 22 яну, 2010

До коментар [#49] от "Германия":

Просто е нека да отговори журналистката какво разбира под "оправяне на зъби", защото 3 корони металокерамика струват около 2000€ от собствения джоб, тъй че нали нека да е толкова мила и да ни обясни как така с българската здравна осигуровка стават тези чудеса, защото с немска няма шанс за такава магия дори и да е privat

Hope is the first step on the road to disappointment.

Оценка
+12
 
Анонимен потребител

ДАЛАВЕРИ

Гневно
  • 52
  • 16:08
  • 22 яну, 2010

Това е за да се налапа КИМ 2000

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

чичо от село

Неутрално
  • 53
  • 18:26
  • 22 яну, 2010

Ако не отида на профилактичен преглед щели да ме глобят,щото нямало да ми открият навреме тежко заболяване, и за това като се разболея/пози Боже!/, НЗОК щяла да се охарчи много докато ме излекува.Кото знам как формално се правят тези прегледи,дали ако съм отишъл сам на такъв и пак се разболея след това/пази Боже!/,мога да съдя личния лекар и НЗОК за немарливо отношение към здравето ми?

Оценка
-2 +11
 
Анонимен потребител

muri

Неутрално
  • 54
  • 19:09
  • 22 яну, 2010

като вълшебна пръ4ка таз карта!
само 4е ако някой друг от ес дойде с неогвата карта - "аа, не знам какво е това"..
демек, плащаш 100 лева в бг (не знам колко е средно) и ползваш като немец, който плаща минимум 150 евро.
не ми се верва да са 4ак такива балъци тия немци..

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

ЗНАЧКАТА, ЗНАЕШ СИ

Неутрално
  • 55
  • 19:27
  • 22 яну, 2010

ЧУПКА, ГЕРБЕРСКА ПОДЛОГО

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

ot 16 , otkrovenno

Неутрално
  • 56
  • 19:40
  • 22 яну, 2010

кой знае колко много хора има като мен зад граница които в момента ги е страх да си дойдат , страх от това връщайки се в 4ужбина да не ми кажат на границата не си осигурен и нямаш право да пътуваш зад граница , а ти тръгни и му обяснявай на глупавия грани4ен служител 4е живееш от години зад граница , работиш легално и се осигуряваш там ......

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

Valentina

Разстроено
  • 57
  • 20:44
  • 22 яну, 2010

Здравеите и привет от о. Крит. Ама как така принуждават всеки един с тази Европеиска здравна карта! живеиа изван Балгариа от 10 години. Имам си осигуровки тук! А в страната си идвам веднаж годишно, за по 2-3 седмитси, само да си видиа близките!

Оценка
+8
 
Анонимен потребител

Emil

Гневно
  • 58
  • 20:59
  • 22 яну, 2010

Абе вие какво очаквате от правителство събрано от един прост бивш охранител на тато дето е със средно-специално пожарникарско образование?!! Е, те тоя щом стана премиер на държавата, то за.би и държавата! Народа напълно си залсужава гърча щом избира подобни кухарници с натопорчено его!
Интересно какъв ли премиер ще избере следващия път безмозъчния български народ- сигурно ще е някой мангасар-чалгар с едва завършено основно образование, ако изобщо го има....
ю
Иначе по темата- аз имам Здравна карта за ЕС издадена от Великобритания. Важи 10 години и не си спомням колко платих за нея- беше някакви дребни пари, ако изобщо съм и плащал за нея! Никой не ме е задължавал да си я вадя, щото иначе няма да ме пуснат да изляза зад граница.
Интересно ако сега се върна в България и после реша да се върна тук, дали ще ме спрат като им покажа Британската здравна карта. Имам и Британски паспорт и ако някой тъпоглав митничар се заяде така ще го изплюща зад врата, че ще му дойде акъла!

Оценка
-1 +6
 
Анонимен потребител

Иван

Неутрално
  • 59
  • 21:24
  • 22 яну, 2010

Ехо, скептиците!

В Берлин с европейска здравна карта ти лекуват кариес, вадят ти нерв, плюс промивки, лекаратва, рентгенови снимки и цялостно лечение, изграждат ти зъб и т.н. Няма нужда да обвинявате автора в лъжи, идете в Клиниката на Шпреебоген и търсете д-р Щефан Мюлер. Рекламации - при мен.

Оценка
-8 +2
 
Преглед на профил

Гуано

Рейтинг: 945 Весело
  • 60
  • 21:33
  • 22 яну, 2010

До коментар [#59] от "Иван":

Лъжеш, чичо! Лекувай си нервите по-добре.

У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни

Оценка
-5 +5
 
Анонимен потребител

sram

Неутрално
  • 61
  • 23:28
  • 22 яну, 2010

срам за българския законодател.

Оценка
+6
 
Преглед на профил

ямх

Рейтинг: 237 Неутрално
  • 62
  • 23:33
  • 22 яну, 2010

СВЕТЛАНА, МОНЕТАТА ИМА ДВЕ СТРАНИ, ЕЗИ И ТУРА...ХАЙДЕ, ПОКАЖИНИ, ЧЕ ПОЗНАВАШ И ДРУГАТА.

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

объркан

Неутрално
  • 63
  • 04:36
  • 23 яну, 2010

Живея в Америка от 9 години, двоен гражданин съм и нямам здравна осигуровка в България, осигурен съм тук(САЩ).
Някой може ли да ми каже дали ще си имам проблеми на границата, тъй като ми предстои пътуване до България във връзка със семеен проблем?

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

Dalila

Неутрално
  • 64
  • 08:21
  • 23 яну, 2010

Като ни задължават да си вадим лични здравни карти защо не ни направят и лични здравни сметки?

Оценка
+12
 
Анонимен потребител

анонимен

Гневно
  • 65
  • 09:03
  • 23 яну, 2010

От цялата работа едно е ясно-изтреля се заплахи в публичното пространство и след гневния отклик на обществото стана една голяма мъгла.И до сега няма едно ясно и конкретно изявление по въпроса в медийното пространство.Сами си правете извода!Доста коментарии изчетох по темата и се натъкнах на БГ граждани живеещи в чужбина,които казват следното"така е,безплатен обяд няма.Българина е научен да не плаща,като се разболее аз ще плащам от джоба си като редовен данъкоплатец и т.н. и т.н.." Аз съм ЗА плащането на здравни осигуровки,въпроса е,че искам да плащам в нормална държава с уредени и спазващи закони!И като плащам да знам какво получавам.Хайде да не се заблуждаваме,от години обикновения БГ гражданин пълни джобовете на властващите,а какво получава в замяна-ами много просто-нов закон,чакай да помисля...ако на вашата улица има дупки и не сте ги асфалтирали като съвестни граждани се забранява излизането от къщи..ето така ми звучи цялата работа,затова давайте драги ми БГ граждани-запълвайте дупките в здравното ни осигуряване!!Ще получите благодарствено потупване по...

Оценка
+10
 
Анонимен потребител

no

Неутрално
  • 66
  • 10:12
  • 23 яну, 2010

истината е, че картата върши работа - още в началото на 2007 г., когато влязохме в ЕС съм я ползвал при престоя си във Франция ползвайки безплатен преглед и голяма отстъпка при покупка на лекарства.

Оценка
-5 +1
 
Анонимен потребител

xyz

Неутрално
  • 67
  • 12:49
  • 23 яну, 2010

Преди 4 дни имаше статия в "24 часа" за здравната застраховка и
европейската здравна карта, кудето между другото е казано, че ако ползваш, например. здравна услуга в Германия, за която си заплатил 1000 евро, в БГ ще ти възстановят само стойността на услугата по цени в БГ. Кой е крив и кой прав не знам. Аз имам застраховка в Германия, като едновременно си плащам редовно здражната осигуровка в БГ, но ако е вярно написаното , е много по-изгодно да си извадя европейска карта в БГ, за да се лекувам в Германия, например. Малко съм скептичен относно коректността на информацията в статията.

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

Advice to the BG-US person

Неутрално
  • 68
  • 14:11
  • 23 яну, 2010

До коментар [#63] от "объркан":
You are an American citizen, why should you be afraid of having problems at the Bulgarian border? Even if you travelled with your Bulgarian passport they cannot stop you on the way out unless you are charged with a crime and have your Bulgarian taken by the authorities as a measure against you escaping justice (and they can take only your Bulgarian passport!). However, as an American citizen you have all the rights to freely travel in any country including to your country of origin. If the BUlgarian authorities give you trouble leaving the country then it is the US Conlsul and Ambassador's job to help you out of the country if you are held by the Bulgarian government in the country against your will and against the law.

Оценка
-3 +4
 
Анонимен потребител

ot otkrovenno

Неутрално
  • 69
  • 16:51
  • 23 яну, 2010

ами аз нали ви казвам , кой знае колко хора има като мен които сега ги е страх да си дойдат в България , аз ли4но се канех да дойда на 1 февруари , ама се отказах .....
представете си да не ме пуснат , макар да съм осигурен в страната където живея и тръгни да обясняваш на границата 4е живея от години там , пък ако ме спрат и няколко дена закъснение на работа и ве4е съм уволнен ...и за какво , заради глупавите Български закони

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

до обърканите

Неутрално
  • 70
  • 17:29
  • 23 яну, 2010

Щом сте български граждани се водите длъжници на касата освен ако не сте се освободили като подадете декларация за това.
Ако не сте подали декларация ще трябва да го направите. Нищо чудно преди това да ви глобят за неплащане на вноски и за неподаване на декларация.
За периода преди да влезем в ЕС ще трябва да си вземете бележка от МВР за времето през които не сте били в страната. За останалото дължите. За времето след това не може да си издадете бележка. Тогава ако сте се осигурявали в Европа - доказателства които да ви приемат нашите идиоти - сигурно не се плаща. В противен случай плащате. Като си изчистите отношенията с НЗОК пускате декларация да ви освободят от вноски за времето на бъдещето ви отсъствие.
В бъдеще НАП ще събира и глобите за неплащане неподаване. Така в един момент може да се окаже че с лихвите държите много и да ви вземат паспорта. Ред и дисциплина, ред и дисциплина за матряла. Държавата няма пари, а обръчите и спонсорите продължават да лапат. Кой друг да плаща.

Дянков променя нещата към добре. Скоро и вие в чужбина ще видите промените и ще се приберете, за да има кой да плаща данъци.

Оценка
-3 +4
 
Анонимен потребител

mr.420

Неутрално
  • 71
  • 18:10
  • 23 яну, 2010

До коментар [#63] от "объркан":

Никой нищо не може да ти направи - и аз съм като теб.
Като отидеш в БГ подай декларация, че се отказваш от здравни услуги и си наред.

Оценка
-2 +5
 
Анонимен потребител

Без страх

Неутрално
  • 72
  • 19:49
  • 23 яну, 2010

До коментар [#71] от "mr.420":

Не е ли точно в това подаване на декларация проблема! Защо да им подаваш декларация за услуга която не ползваш не си ползвал и не те интересува ако живееш в чужбина - Докога с това поклонение на тоталитарната бюрокрация и нейното мислене!

Оценка
+10
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 195 Неутрално
  • 73
  • 20:59
  • 23 яну, 2010

Който е в чужбина има си ред - подава си декарация пред нап придружена с документ от МВР за периода в който не е бил в БГ и вноските му ги махат от системата, а за него остава задължението когато се върне в БГ да декларира промяна в местожителството си

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-5 +3
 
Анонимен потребител

do 73 OT OTKROVENO

Неутрално
  • 74
  • 22:15
  • 23 яну, 2010

декларация трябва да подаваш за всяка година , може ли 4овек да си идва всяка година да подава както е писал по горния за услуга която не е полу4ил , не иска да полу4ава , няма да полу4и ....
има хора които са ангажирани и си нямат време да дойдат в България , пък и едва ли имат време да попълват някакви си декларации.....
Аз например съм осигурен в страната в която живея , каква е логиката да ме спират на границата ...
И ТОВА ЛИ щЯХМЕ ДА ДОЖИВЕЕМ

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

ot otkrovenno

Неутрално
  • 75
  • 22:18
  • 23 яну, 2010

Щом не си плащал - зна4и не са те лекували , ако пък са те лекували то си си платил и то пресолено , и зна4и не им дължиш и в двата слу4ая .... като добавим 4е си осигурен зад граница .......... ефати законите егати Държавата .... като млад и образован гласувах за Герб ....нищо до изборите има 3 години ....надявам се да не свършат и те като НДСВ

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 195 Неутрално
  • 76
  • 22:18
  • 23 яну, 2010

Няма такова нещо, недей да лъжеш хората!

Не се подава веднъж годишно!

Подава се един единствен път в НАП по постоянен адрес.

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

ot otkrovenno

Неутрално
  • 77
  • 22:20
  • 23 яну, 2010

аз сериозно казвам , това е при4ината да си отменя пътуването до България.......и това ли щях да доживея ...страх да не ти отнемат паспорта

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

do desniya

Неутрално
  • 78
  • 22:21
  • 23 яну, 2010

в4ера го про4етох , сега ще ме накараш да ровя из сайта на Нап , подава се всяка предходна година за всяка следваща

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

ot otkrovenno

Неутрално
  • 79
  • 23:06
  • 23 яну, 2010

аз нямам време да си идвам в България и подавам декларации само и само за да не полку4а някаква си услуга , тя би трябвало да е препоръ4ителна , а не задължитена...какви са тези глупости 4е трябва задължително .....
ако не си подам декларация пък отида да се лекувам дали ще ме лекуват ...Баща ми миналата година въпреки 4е си плаща редовно такъв рекет му направиха ...

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

Valentina

Разстроено
  • 80
  • 23:51
  • 23 яну, 2010

Ama to goliama shumotevitsa s tazi *zdravna karta!!!! Izpoplashiha vsi4ki, koito jiveiat v 4ujbina!Az ot 10 godini ne se osiguriavam v stranata.Ami zashto da go pravia, kato ne jiveia v Balgaria!!! 4akax s netarpenie da se stopli vremeto i da letia za Sofia,no sega sam mnooooogo obarkana i prosto neznam kakvo da pravia... dali da se otkaja ot patuvaneto i ot vazmojnostta da vidia blizkite mi, a v slu4aia i te se trevojat, a moje bi i mnogo drugi xora kato tiax!!!

Оценка
+2
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 195 Неутрално
  • 81
  • 02:10
  • 24 яну, 2010

До коментар [#78] от "do desniya ":

Ами прочети да, осве нсайта на нап може да прочетеш и закона, там си пише дали и какво се подава. Понеже съм го правил - ти казвам - недей да лъжеш хората.
Има декларация от сайта на нап, подава се само и единствено еднократно.
За опрощаване на задължения от минали периоди се вади от полиция справка която показва кога си бил извън страната.
Това е, няма годишни глупости.


До коментар [#79] от "ot otkrovenno ":
"аз нямам време да си идвам в България"

Такива като тебе скоро няма да имат и двойно гражданство и така ще се решат много проблеми. Или само чуждо и ще идва като чужд гражданин тука или само българско и ще плаща все едно си е кютил тука.
Кат нямаш време - върни си паспорта

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-5 +1
 
Преглед на профил

ARIMAN

Рейтинг: 53 Любопитно
  • 82
  • 02:46
  • 24 яну, 2010

Десен,

под кафените ти дрешки прозира червената вратовръзка.

Оценка
-2 +6
 
Анонимен потребител

Alexander

Любопитно
  • 83
  • 05:18
  • 24 яну, 2010

До коментар [#81] от "Десен":

Ти петел, или кокошка си търсиш?

Явно петел...

Имам едно-две предложения за теб!

Кеф ти Станишев!

Кеф ти Азис!

Аки си малолетен - обади се на Владо Кузов!

Той ще играе петел, а ти - петлето!

И не забравяй утре да ни "изкукуригаш" как сте се възкачвали...

Късмет !

Оценка
-2 +5
 
Анонимен потребител

Emil

Неутрално
  • 84
  • 06:24
  • 24 яну, 2010

До коментар [#81] от "Десен":

Десен с кеф бих го върнал тоя мазен български паспорт, който е само един голям яд и унижение да си гражданин на подобна държава която ненавижда собствените си граждани и ги мъчи с невъобразими глупости! Просто все още имам роднини и имоти там, но един ден ще си взема близките и ще разкарам имотите- щот ми писна вече да ме третират като крепостен селянин подтискан от кухи вервени феодали и бивши прости пожарникари!

Оценка
+11
 
Анонимен потребител

Emil

Неутрално
  • 85
  • 06:25
  • 24 яну, 2010

вервени= червени

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

petko

Разстроено
  • 86
  • 08:16
  • 24 яну, 2010

Правилни констатации.Точно така е положението в
Германия и за съжаление в България.
Лъчезар Иванов дори се закани да не търсим "държавата",
ако нещо ни се случи извън страната и не сме "изрядни".
Но не е луд .....
Трябва да им бием шута на тези слагачи, некадърници и
аут на министъра!

Оценка
+7
 
Преглед на профил

Athanatos

Рейтинг: 1538 Неутрално
  • 87
  • 10:20
  • 24 яну, 2010

Всичко, което говорят власт-имащите ще се обезсмисли след 1 година. Очаква се през март 2011 да влезем в Шенген. Тогава КОЙ ще ни спре на границата, и къде ще да е тази граница.
Тези управляващи не виждат по-далече от няколко месеца - ето за това не мога да им се доверя. Решават нещата ден за ден, без капка далновидност.
Всъщност от както са дошли на власт, герберите не са свършили АБСОЛТНО нищо. Замислете се. Само изцепки и скандали.

Adam-е zendeh, zendegi mikhad (آدم زنده، زندگی می‌خواد) / Живият човек се нуждае от живот

Оценка
+10
 
Анонимен потребител

peeved

Неутрално
  • 88
  • 10:34
  • 24 яну, 2010

До десния:
Само с връщане на паспорта не става. За да се откажеш от бълг. гранжданство има процедура и дълго чакане. Но изглежда, че е по-лесно да си чужд гражданин в България, за да оправяш с бюрокрацията. Бележката от МВР се издава само до 2007г. След 2007 г. трябва да доказваш, че си живял в друга държава и там си бил здравно застрахован (не знам защо здравната каса в БГ се интересува от твоя здравен статут, когато живееш на друго място, от грижа за човека, сигурно) . Някой знае ли, ако си гражданин на друга държава, можеш ли да онаследяваш имоти в БГ, да продаваш или купуваш?

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

хахаха

Неутрално
  • 89
  • 11:25
  • 24 яну, 2010

Хвърляйте си паспортите. ДС кадърът Божидар Димитров ще раздава нови. Има достатъчно желаещи да се подложат на рекета на здравната каса. Като разберат ще е късно. Има да псуват хората.

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

wooden spigot

Любопитно
  • 90
  • 12:22
  • 24 яну, 2010

Тази простотия беше коментирана в предпоследния брой на електронното издание на вестник " Капитал" . Ето връзката : http://www.capital.bg/show.php?storyid=843012 , и коментарите са много интересни.

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

karadak

Гневно
  • 91
  • 12:39
  • 24 яну, 2010

Пак ще започне тормоз над нас които живеем в чужбина и се усигуряваме в чужбина. Човек вече да го е страх да се прибере защото не знаеш какво ще ти поискат малоумните поитици.

Оценка
-1 +8
 
Анонимен потребител

V. M.

Неутрално
  • 92
  • 13:41
  • 24 яну, 2010
Оценка
+2
 
Анонимен потребител

САНЧО

Неутрално
  • 93
  • 13:57
  • 24 яну, 2010

Това МУТРЕНСКО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО ли е или ДА ?
ОСИГУРОВКИ 2010



Парадоксът на осигуровките - уж падат, а се вдигат
вестник Марица
Надя ПЕТРОВА, 11 Януари 2010

Самоосигуряващите се и фермерите ще плащат от 27 до 41 лева повече през 2010 г.
Леки промени и десетократно увеличени санкции за работодатели предвиждат корекциите в социално-здравното осигуряване за 2010 година. Потърсихме зам.-териториалния директор на НАП - Пловдив, Стела Петкова, за да представим новостите в кодекса, които влязоха в сила от 1 януари т.г.
Здравни осигуровки
Има лоши новини за хората, които от 1 януари 2007 до 1 октомври 2008 г. не са внасяли редовно здравни осигуровки. Досега се приемаше, че лицата, които имат пропуснати най-много 3 здравни (може и непоредни) вноски за 15-месечен период имат право на безплатно медицинско обслужване. От тази година регресивният срок е 36 месеца. Ако имате пропуски от 2007-а и 2008 година и се нуждаете от лекарско обслужване, трябва да внесете прескочените до 3 години назад здравни осигуровки.
Самоосигуряващите се лица - свободни професии, еднолични търговци, съдружници, както и земеделските производители ще усетят рязка промяна в сумите за здравно осигуряване, които са внасяли преди и сега.
През 2009-а самоосигуряващите се отчисляваха 8 процента върху 260 лева, а от тази година базата се увеличава на 420 лева. В абсолютни цифри това означава, че вноската от 20.80 лева през м.г. се вдига на 33.60 (плюс 12.60 лв.).
Още по-осезателно ще усетят промените земеделските производители. Досега те ползваха преференцията да внасят медицински осигуровки, изчислени върху една четвърт от минималният осигурителен доход. Тази четвърт се равняваше на 65 лева миналата година и така месечното им здравно отчисление беше 5.20 лева. От тази година базата се променя на 240 лева, а месечната здравна вноска се увеличава на 19.20 лева (плюс 14 лева).
Иначе размерът от 8 процента за здравното осигуряване се запазва същия от миналата година, така както и процентното разпределение на вноската между работодател и работник - 60 към 40.
Социални осигуровки
Въпреки че осигуряването за пенсия пада с обещаните 2 процента, на практика държавата ще събира доста повече от самоосигуряващите се и от земеделските производители. Причината е същата като при здравните осигуровки - промяната на минималния осигурителен праг от 260 на 420 лева. Това означава, че ако през миналата година едноличните търговци, свободните професии и т.н са плащали по 48.80 лева месечно (18 процента), сега, при намалената ставка, ще броят по 67.20 лева (плюс 18.40 лева). Сметката е вярна за родените преди 1 януари 1960 година. За родените след 31 декември 1959-а изчислението е друго заради добавените 5 процента за допълнителното задължително пенсионно осигуряване. Досега те са отчислявали по 59.80 лева, отсега нататък сумата нараства на 88.20 лева (плюс 28.40 лева).
Ако сумираме увеличението от здравните и пенсионни осигуровки, то можем да обобщим, че месечният разход за самоосигуряващите се се увеличава с 31 лева, ако са родени преди 1 януари 1960 г. За останалите допълнителният разход е 41 лева.
При земеделските производители, родени преди 1960 г., вноската е била 11.70 и става 38.40 (плюс 26.70 лева). А за родените след - се вдига от 14.95 на 50.40 (плюс 35.45). При тях сумираните отчисления за здравни и пенсионни осигуровки са 57.60 и 69.60 лева според възрастта.
Промени има и при останалите професии, тъй като там са увеличени минималните прагове средно с 4.85 процента.
Ново за работодатели
Работодателите вече са задължени да внасят осигуровки и върху неначислени възнаграждения на служителите. Това трябва да става до края на следващия месец след падежа на заплатите. Тоест, независимо дали работниците са получили заплата, или не, независимо дали, ако са получили, тя е начислена или не, работодателят трябва да изплати осигуровките на НОИ и Здравната каса. При неначислени възнаграждения вноските се изчисляват на база минимална работна заплата, а след начислението се довнасят.

Драстично се вдигат санкциите за еднолични търговци и юридически лица при неподаване на декларации в персоналния регистър. Досега те бяха от 500 до 5000 лева за юридическите лица и от 50 до 500 лева за ЕТ. От тази година се увеличават десетократно. До 20 000 лева става глобата за невнесени осигуровки.

Безработните
Трайно безработните, които не ползват никакви обезщетения, трябва да внасят за здравни осигуровки по 16.80 лева месечно (8 процента върху 210 лева). До края на януари те трябва да подадат декларация образец <216>7 в НАП

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

който не си плаща осигуровките

Неутрално
  • 94
  • 14:20
  • 24 яну, 2010

.......да остава БЕЗ ЗДРАВНА ОСЛУГА! Аман от тарикати!

Оценка
-1 +3
 
Анонимен потребител

!

Неутрално
  • 95
  • 14:21
  • 24 яну, 2010

Още инфо за мераклиите да си хвърлят паспортите и да разпродадат имотите си. НАП ще събира всички глоби наложени ви от държавни организации като например КАТ. Без да си изчистите задълженията не може да продавате, но за сметка на това НАП ще може да ви продаде имота, за да ви изчисти глобите.
http://www.standartnews.com/news/details/id/56477/%D0%97%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%82-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%BB%D1%8A%D0%B6%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%9A%D0%90%D0%A2
Здравната карта е само една малка част от пъзела. Хазната е празна и новата власт ще ви тръска като брашнен чувал.
Само изчакайте да вкарат и закона за отнемане на незаконно придобито имущество. Тогава възможностите за рекет и произвол от страна на администрацията ще бъдат неограничени.

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

!?!

Неутрално
  • 96
  • 14:30
  • 24 яну, 2010

Здравната евпопейска карта/наречена синя карта/навсякъде е БЕЗПЛАТНА.Получава я всеки здравно осигурен и е със срок за една година.Една обикнобенна пласмасова карта дето ти пише имената и срока на валидност.Тази карта ти дава право да ползваш държавното завеопазване според страната в която си а не от която идваш. Например моята карта е от Испания където не се доплаща нищо, но в България тя действа по българските закони,в Австрия по австрийските.......При пътуване всеки човек си прави нормална застраховка която има голямо покритие тъй като синята карта може да ти донесе неприятна изненада според страната в която си.Да се изисква тази карта по гранични пунктове е незаконно!Единственото което може да доведе това са осъдителни присъди от Страстбург.Мое право е да реша как искам да бъда осигурен-социално осигуряване,частен осигурителен фонд или да плащам директно и след като не съм с отнети граждански права никой не може да ми забрани свободното предвижване.Не разбирам как хора с манталитет на партийни секретари и аматьорски познания могат да намерят место в едно правителство дето уш ще доведе до очакваните промени!?!

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

данъкоплатец

Неутрално
  • 97
  • 15:13
  • 24 яну, 2010

Дъщеря ми завършва стоматология в Германия,осигурява се в АОК-немската здравно осигур.система от 6 години т.е. откакто учи всеки месец по 56 евро ,в Германия може да се ползва само спешна помощ с българската здравно осиг.карта -ЗА ЗЪБОЛЕЧЕНИЕ ВИ ГАРАНТИРАМ ,ЧЕ САМО ЩЕ ОТВОРЯТ КАНАЛА НА ЗЪБА ДА ГО ОБЕЗБОЛЯТ И ТОЛКОВА ,немците документират всяка извършена манипулация със снимки и документи ,ВЪОБЩЕ НЕ Е ВЯРНО ,ЧЕ ЩЕ ТЕ ИЗЛЕКУВАТ ЗА СМЕТКА НА БЪЛГ.КАРТА ПРИ ВСИЧКИ ИЗБРОЕНИ СПЕЦИАЛИСТИ ,ТОВА Е ЛЪЖА-АКО ТЕ БОЛИ ЗЪБ ИЛИ ЩЕ ГО ИЗВАДЯТ ИЛИ САМО ЩЕ ТЕ ОБЕЗБОЛЯТ И ТОЛКОЗ .А на всичкото отгоре водят дъщеря ми в Б ЪЛГАРИЯ ЗДРАВНО НЕОСИГУРЕНА ВЪПРЕКИ ,ЧЕ ПРЕДСТАВЯМ В НАП ДОКУМЕНТИ ОТ НЕМСКИЯ ВУЗ ,ЧЕ Е РЕДОВЕН СЕМЕСТЪР И С ПЛАТЕНИ ОСИГУРОВКИ ,ЗА ЛЕГАЛИЗИРАН ПРЕВОД НА БЪЛГ.-35 ЛВ И ТЪЙ КАТО СЕГА ПАК ЩЕ ГО ПРЕДСТАВЯМ ЗА НОВИЯТ СЕМЕСТЪР, ПАК ЧАКАНЕ 2 ЧАСА ПРЕД НАП С НЕОСИГУРЕНИТЕ МАНГАЛИ И ПАК РАЗПРАВИЙ, НЯМАЛО ДА МОГАТ ДА ЗАЧИСТЯТ НАПРЕД ВНОСКИТЕ КОИТО ДЪЛЖИ И ПАК ЩЕ Е ЗДРАВНО НЕОСИГУРЕНА БЛИЗО 4 МЕСЕЦА НАПРЕД -ДЪРЖАВАТА НЕ МОЖЕЛА ДА ГАРАНТИРА ,ЧЕ НАПРИМЕР НЯМА ДА УМРЕ ПРЕЗ МАЙ ,АКО Е ЗАЧИСТИЛА ПЕРИОДА ОТ М .ФЕВРУАРИ ДО АВГУСТ И КАК ТОГАВА ЩЕ ИЗВАДЯ НОВА КАРТА КАТО ПЕРИОДЪТ НЕ Е ИЗЧИСТЕН ,АКО ПЪК НЕ ПОКАЖЕ БЪЛГАРСКАТА КАРТА ЩЕ Я СПРАТ НА ГРАНИЦАТА ,ЗАЩОТО БЪЛГ.МИНТИЧАР НЕ ЗНАЕ КАКВО Е АОК!!!!ПРОСТО ЛИШАВАТ БЪЛГАРИТЕ УЧЕЩИ В ГЕРМАНИЯ ДА СЕ ВРЪЩАТ ПРЕЗ ВАКАНЦИИТЕ В БЪЛГАРИЯ И ДА ПОЛЗВАТ СПЕШНА ПОМОЩ В БЪЛГАРИЯ АКО СЕ НАЛОЖИ ТЪЙ КАТО ГИ ПРИРАВНЯВАТ НА ЗДРАВНО НЕОСИГУРЕНИ ЛИЦА

Оценка
+10
 
Преглед на профил

Гуано

Рейтинг: 945 Любопитно
  • 98
  • 15:16
  • 24 яну, 2010

От правителството може да ви поискат да си направите харакири с бензинов трион. Ще го направите ли?

После, като си подавате документите за паспорт там има адреса за постоянно пребиваване в чужбина. Там декларирате, че живеете постоянно в чужбина, а не в България. Ако някой там е подал неверни данни — за него си е. Подписва някъде долу, че му е ясно, че за неверни данни носи отговорност по член... параграф... ала бала. Това е теорията. На практика се отнасят към тебе като с полумаймуна от джунглата. Така са си свикнали чиновниците, защото мнозина им танцуват по свирката.

На мен една кака на гише ми обясни, че трябвало да съм познавал законите и разпоредбите, правилниците и неправилниците, както и начина за прилагането им и неприлагането им. На което аз й отвърнах, че не аз, а поне тя би трябвало да ги знае. Тя обаче ме съкруши с бомбения аргумент, че от нея зависело всичко и да не съм рипал много много против властта, че... Може би имаше законно притежавано оръжие, не ми се питаше повече.

У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни

Оценка
+4
 
Преглед на профил

Гуано

Рейтинг: 945 Неутрално
  • 99
  • 15:19
  • 24 яну, 2010

До коментар [#97] от "данъкоплатец":

Това е точно така, както го описваш.

У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

ot otkrovenno

Неутрално
  • 100
  • 16:01
  • 24 яну, 2010

97 е прав , от 9 години и аз не живея в България , когато бях студент родителите ми даже редовно си плащаха мията осигуровка в България , цели 5 години при положение 4е съм бил зад граница и нито веднъж не съм се лекувал в България за тези 5 години - А сега отварям страницата на НАП за справка и там пише 4е не съм се осигурявал през тези години което не е вярно , даже са ме писали неосигурен за времето когато бях войник , как да се осигурявам като Министерството на Отбраната ме осигуряваше ..........
Къде си бе десния - защо не ни обясниш как така стават тези неща ...........осигуряваш се когато си в 4ужбина , а после пишат в страницата на НАП 4е не си се осигурявал

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

ot otkrovenno

Неутрално
  • 101
  • 16:03
  • 24 яну, 2010

а от 4 години работя зад граница съвсем легално и си плащам редовно исгуровки , даже си изкарвам здравна карта когато си идвам в България за да могат да ме "лекуват " в България ако се разболея .......е какво пове4е искате от мен бе Десния какво , осигурен съм , защо искате бе Десния да ме спирате на границата .............................

Оценка
-1 +3
 
Анонимен потребител

ot otkrovenno

Неутрално
  • 102
  • 16:06
  • 24 яну, 2010

Десния - казвате 4е вие сте го писали този закон , ще пишете още 3 години , след следващите избори ще пише друг не вие , вие Десния сте поредното НДСВ , малко се вслушвайте в народа , аз ли4но до този момент подкрепях ГЕРБ , но след тези глупости за спиране на границата - запо4нах дълбоко да се замислям

Оценка
-2 +5
 
Анонимен потребител

ot otkrovenno

Неутрално
  • 103
  • 16:09
  • 24 яну, 2010

Не знам дали ще даде нещо но ще се опла4а в Брюксел от вси4кото това , не е шега работа , съвсем сериозно ви казвам , имах намерение да си дойда но се отказах

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

ot tokrovenno

Неутрално
  • 104
  • 16:11
  • 24 яну, 2010

направо не е за вярване , държавата се подиграва със своите граждани

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

!!!!!

Неутрално
  • 105
  • 16:48
  • 24 яну, 2010

Нищо не могат да забранят. Има си директиви за свободно движение на хора. Ха са ме пипнали ха са се разделили с няколкостотин хиляди в Евро.

Оценка
+6
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 195 Неутрално
  • 106
  • 17:09
  • 24 яну, 2010

До коментар [#84] от "Emil":

"...с кеф бих го върнал тоя мазен български паспорт, който е само един голям яд и унижение да си гражданин на подобна държава която ненавижда собствените си граждани и ги мъчи с невъобразими глупости!"

Връщай го, да, такива като теб и олигофренчето Александър дето само да плюете по страната ми от чужбинско и друго не заете знаете ли колко ги има?
Ай стойсте си по чужбинката мийте си там чиниите и не се връщайте.
Даже подозирам и вас двамата сте вече без гражданство, зер и у Европата не са улави и двойно гражданство няма в почвечето страни. Време е и в България да няма - или си българин плащаш данъци и осигуровки тука или не си и плащаш където ти е местожителството.
Аман от андрешковци и чергари дето един апартамент собственост нямат, па искат някой да им поема осигуровките.

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-9
 
Анонимен потребител

Alexander

Неутрално
  • 107
  • 17:31
  • 24 яну, 2010

До коментар [#106] от "Десен":

Бягай да нижеш тютюн бе, сладур!

Ти петел, или кокошка си търсиш?

Явно петел...

Имам едно-две предложения за теб!

Кеф ти Станишев!

Кеф ти Азис!

Аки си малолетен - обади се на Владо Кузов!

Той ще играе петел, а ти - петлето!

И не забравяй утре да ни "изкукуригаш" как сте се възкачвали...

Късмет !


Ти не си залупена, ма! Ти никога не си била отхлупвана, ма.

Глупак на глупаците .


Ти си единица за измерване на тъпотия, бе чвор.


Една хилядна от твоята тъпотия е нормално тъп човек.


No lo tome como un insulto, pero quiero pinche.


Не съм помолил модераторите - не са го хванали и изтрили...

Не съм решил, не съм намерил "Ай пи"-то, а оттам и и адреса откъдето пише дивотиите си...

Хмммммммм...

Надявам се разбираш...

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

Боби

Гневно
  • 108
  • 17:40
  • 24 яну, 2010

Търся да купя апартамент в София или Пловдив до 50 000 евро. пращайте оферти тук: http://deeronbradley.blogspot.com/2010/01/50-000.html

Оценка
-2
 
Анонимен потребител

modus

Неутрално
  • 109
  • 17:49
  • 24 яну, 2010

до #106 десния, който изплю най-сетне камъчето - той е против двойното гражданство. Логиката му е, че щом си българин - плащаш, без значение къде живееш. Ами десния - точно защото нямаме по един апартамент (според тебе), затова нямаме финансовата възможност да се осигуряваме. Като добавим и нищожното заплащане за миене на чинии, то трябва всички, които живеем навън да направим петиция за общо освобождаване от здравни вноски, а пък може и да помолим и за малко помощ от правителството. Хора сме все пак, а и не задръстваме опашката за безработни в БГ. Подкрепям напълно идеите на Десния.

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

Гуано

Рейтинг: 945 Любопитно
  • 110
  • 17:57
  • 24 яну, 2010

До коментар [#106] от "Десен":

Десен, ти май не си много в час? Да не си бил в кома в последните 20 години? Вземи прочети малко вестници и погледай телевизия, да ти светне, че сега сме 2010 година, а не 1990 и какво се е променило за тия години.

Накратко, за твое сведение, България вече не е съвсем суверенна държава (не че някога е била, но все пак), а е част от така наречения "Европейски съюз" и законите в него важат и за България, независимо от беззаконните закони, които от време навреме се пръкват покрай доморасли политици, които се правят на разбойници.

Четох едно интервю с Христосков (не го знам какъв е точно), в който той обвинява българите в чужбина, че идвали в България да се лекуват и така "източвали здравната каса" (знаем нали как реагират българите на думата "източвам". Аз пък казвам, че това изявление е една безсрамна лъжа и ако здравната каса се източва, то то не е от българите в чужбина.

У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 195 Неутрално
  • 111
  • 18:03
  • 24 яну, 2010

Ами аз не разбирам какво са се разхлипали разни дебили от чужбинката за тя здравни.
"Ща ме спрйът ли на гран'цата кат съ връщам"
Па не са връщайте бе, никой с бъклица и дрен не ви е канил.
Който ще кюти в БГ и ще се ползва от БГ гражданството ще плаща за осигуряване на равна нога с гражданите. Който не иска - балтията и отнемане на гражданство даже.
Тия имигранти дето им се звидфат 5-10 евра на месец да си платят здравните няма какво да ми се тупат у гърдите как не ползвали.
Като не ползвате, ще си подадете декларациите в НАП вие или чрез пълномощник.
Толкоз.

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-10 +1
 
Анонимен потребител

Emil

Неутрално
  • 112
  • 18:29
  • 24 яну, 2010

До коментар [#111] от "Десен":

Десен, ти си или пълен олигофрен или си си някое дете на чеврен феодал от ДС номенклатурата.
Аз чинии не мия, и за твое сведение имам още две гражданства плюс българското- Английско и Американско. Повече не мисля да споря с теб и да ти падам до нивото ти на злобен лузер- само едно нещо ще те питам:
Много ли боли като знаеш, че за нищо не ставаш?
Не се мъчи да отговаряш- знам отговора! Такива като тебе съм ги виждал много от двете страни на океана- големи тарикати и отворковци за първите 1-2 месеца, но скоро се прибират с рев в България и мразят целия свят- хахаха!
Айде злобей, то друго ти и не остава!

Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

reality

Рейтинг: 0 Гневно
  • 113
  • 18:35
  • 24 яну, 2010

Съжалявам много, че нямам време да прочета всички коментари преди мен. Вероятно ще повторя някой, но направо ми писна от тяхната наглост. Аз живея в друга европейска държава и съм осигурена там. Имам си такава карта и когато си дойдох в България и ми се наложи спешно да отида на лекар в болницата ми казаха, че те такава карта не били виждали и да съм ходела в здравната каса ако толкова много държа да мина без пари. Платих си като поп въпреки че съм здравно осигурена!
В обратната ситуация съм водила роднина на лекар в чужбина и с тази карта не сме плащали абсолютно нищо! Значи може, ама в България не може.

Вместо да се "грижат" за хората, които заминават в чужбина, първо да информират българските лекари/медици/администратори в болници какво да правят с тези карти.

И от къде на къде трябва да си осигурен 3 години?!? Да кажат други хора, които живеят в Европейски държави дали го има това условие и при тях? Силно се съмнявам. Едно е да искаш хората да се осигуряват, друго е да ги ИЗНУДВАШ да го направят!

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

От дясно на ляво

Неутрално
  • 114
  • 18:37
  • 24 яну, 2010

До коментар [#73] от "Десен":

Десен, ако ти си десен наистина аз съм комунист. ти си един червен поддръжник на здравно-осигурителното насилие на държавата над хората

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

Emil

Неутрално
  • 115
  • 18:41
  • 24 яну, 2010

До коментар [#113] от "reality":

Не се ядосвай с идиоти!
Те нека се опитат да спрат хората постоянно живеещи в чужбина и такъв порой от дела за нарушаване на правата за свободно движение в Страсбург ще им завали по кратуните на селтаците управляващи държавата, че ще се научат да не се опитват да се подиграват с българите в чужбина!
Тия приказки са за ганювците дето не са си подавали носа навън и дето са свикнали партията-хранилница да мисли вместо тях!

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

reality

Рейтинг: 0 Весело
  • 116
  • 18:43
  • 24 яну, 2010

До коментар [#111] от "Десен":

Ами, Десен, няма и да разбереш "какво са се разхлипали разни дебили от чужбинката". Ограниченото мислене е голям враг на човека. В момента, в който ти се наложи да идеш някъде (в твоя случай едва ли ще е по-далеч от Румъния) ще разбереш за какво надават вой свободните (по мисъл) хора.

Оценка
+8
 
Анонимен потребител

От дясно на ляво

Неутрално
  • 117
  • 18:52
  • 24 яну, 2010

До коментар [#115] от "Emil":

Те делата трябва да завалят и от българите, които живеят в България. За какво е този омбудсман с комунистическо минало Гиньо Ганев? Няма ли кой да накара ненормално-законодателствщите да спазят поне българската конституция? как така ще спираш хората на границата бе, Ненов? Това да не ти е концентрационен лагер със здравна насоченост?

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

modus

Неутрално
  • 118
  • 18:55
  • 24 яну, 2010

Според Десния проблемите са решени: никакво ходене в БГ, задължително плащане (5-10 евро на месец, какво толкова), отнемане на гражданство - няма човек, няма проблем. Десния, ти се пишеш десен, ама май си лев. Нищо старо не си забравил, нищо ново не си научил.

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

Emil

Неутрално
  • 119
  • 18:59
  • 24 яну, 2010

До коментар [#117] от "От дясно на ляво":

Ти ако разчиташ, че тая мумия-Г.Ганев ще тръгне да ти защитава правата-много се лъжеш! Тоя изкукуригал дъртак дето смърди на ковчег и не знае на кой свят се намира е сложен там за парлама- каквито са и повечето институции копирани от развития свят! На хартия страната ни е по-развита и от Швейцария сигурно, но в действителност приличаме на Афганистан! Животът на хората в тая страна се руши от шепа дебили, които вместо да бъдат избесени се издигат на пиедестал!

Оценка
+6
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 195 Неутрално
  • 120
  • 19:18
  • 24 яну, 2010

Добре бе, що досега едно дело не внесохте никой от вас миячите на чинии, колекционерите на гражданства и паспорти?
Никой от вас не внесе едно дело в Страсбург че му нарушили правата.
Защото вие уважаеми не сте граждани на никоя държава, вие сте си потребители. Затова дори не знаете какъв е реда ви в собствения ви роден дом за освобождаване от задължение за внасяне на здравноосигурителни вноски.
Оня келеш Емил я да обясни какво се случва в САЩ като не внася всеки месец по $250 за здравно осигуряване, или в Англия колко е вноската?
Мълчи като комунист на разпит, ама му знае устата да му ляля за здравноосигурителния терор.
Кат не ти изнася - молбата до Гоце, прилагаш паспорта и кръщелното и връй на мачу пикчу у царечиако. На никой няма да липсваш тука, най малко пък на здравната каса.

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-6
 
Анонимен потребител

Emil

Неутрално
  • 121
  • 19:28
  • 24 яну, 2010

До коментар [#120] от "Десен":

ОК-свърши ли? Това ли беше? В САЩ както и в Англия никой не те ЗАДЪЛЖАВА да си здравноосигурен- "ама как да ти го обясня като от Витоша по-високо нема".
А какво ще правя с БГ гражданството си- не бери грижа-това не ти влиза в работата-капиш?

Оценка
-1 +6
 
Анонимен потребител

ot otkrowenno

Неутрално
  • 122
  • 20:02
  • 24 яну, 2010

Десния по горе е писал някъде 4е той го е писал този закон , ако е истина вси4ки виждаме какво е дереджето на Българските Управници , а бе Десен Логика ли нямаш да разсъждаваш ли не умееш.....В Западна Европа и в САЩ здравната вноска е доброволна - плащаш услуга и полу4аваш за услугата , не плащаш и ти спират правата на здравно осигурен и няма проблеми , толкова е просто , какви декларации , какви спирания по границата , в кой век живеем

Оценка
-1 +3
 
Анонимен потребител

info

Неутрално
  • 123
  • 20:04
  • 24 яну, 2010

В Англия парите за здравеопазване (NHS - national health service) се отделят директно от бюджета. Не се правят индивидуални вноски. Доколкото разбирам, в други европейски държави е по-различно. Но например португалски и испански граждани, които са и английски граждани, не се занимават с декларации за отписване от задължения за минало и бъдеще време съответно в Португалия и Испания. Явно там се решават нещата по друг начин. Който в Англия иска да има индивидуална частна здравна осигуровка си прави такава по желание, и съответно си я заплаща.

Оценка
-1 +3
 
Анонимен потребител

ot otkrovenno

Неутрално
  • 124
  • 20:05
  • 24 яну, 2010

Десен толкова ли си глупав , щом не съм си плащал , зан4и не са ме лекували , коя у нас болница ще те лекува без да си здравно осигурен , зна4и не дължа нищо....защо да подавам декларации, хайде кажи ми още за какво да подавам декларации, за пенсионното осигуряване също трябва ли да подавам декларации , ако не се исогурявам за пенсии в България пак ли ще ме спрат на границата

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

ot otkrovenno

Неутрално
  • 125
  • 20:07
  • 24 яну, 2010

Абе никъде по Европа няма никакви отписвания или пък някакви декларации, щом не си плащал и си в 4ужбина много ясно 4е Или си здравно осигурен там или пък не те интересува Българското Здравеопазване

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

do Desniya

Неутрално
  • 126
  • 20:09
  • 24 яну, 2010

КАЖИ МИ БЕ ДЕСЕН - ЗАщО БАщА МИ КОЙТО СИ ПЛАщА РЕДОВНО ЗДРАВНИ ОСИГУРОВКИ , МИНАЛАТА БОЛНИЦА КАТО ПОСТЪПИ В БОЛНИЦА ДИРЕКТНО ГО РЕКЕТИРАХА , С ЕДНА ДУМА МУ ИСКАХА РУшВЕТ , КАЗАХА МУ ЕВТИНА ВЕРСИЯ 1500 ЛЕВА БЕшЕ , ДА НЕ ПИшА ИМЕНА НА ЛЕКАРИ И БОЛНИЦИ

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

do desniya

Неутрално
  • 127
  • 20:12
  • 24 яну, 2010

И новите управници излязоха по големи селяни от предишните , трябвало да плащаме щом сме били граждани .
Да кажем 4е си плащам - ама аз не разбирам за какво , ако се разболея да кажем и живея на 2000 км от ли4ния ми лекар , той ще дойде ли да ме прегледа , или за един грип аз да пропътувам толкова път , то нито логика има , нито разсъдък тая работа

Оценка
-1 +3
 
Анонимен потребител

protest

Неутрално
  • 128
  • 20:16
  • 24 яну, 2010

Призовавам вси4ки Български граждани които живеят зад граница и са здравно осигурени там към протест , нека който има време и възможност да звъни телефоните на Министерството на Здравеопазването или да праща е маили за да им припомним 4е това е нарушаване на конституцията и на Европейската Директива за свободно придвижване

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 195 Неутрално
  • 129
  • 20:16
  • 24 яну, 2010

До коментар [#121] от "Emil":

Моля? В САЩ е баш като тука бе ръб!
Плащаш по 2.9% от дохода и получаваш една голяма нула докато не станеш на 65.
А дотогава - по $250 месечно и то покрива годишно една коронка и нищо кой знае какво - без хемодиализа, без специализирано здравеопазване.
Па да ми даваш САЩ за примерно в здравепоазвнето значи че или си олигофренясал лумпен или нещо си бил в кома през последните 20 години.
То никой и не те задължава да живееш - мри в кофите там, кой го грее.
Па в САЩ недай си боже да си диабетик, да караш мотор или да си в рискова професия - жална ти майка, 205$ на месец ще има да ги сънуваш. Толкова ще ти е само спешната помощ покритие.
НХС в Aнглия са ти 14%, в Германия са 14.5% тука също натам ще се ходи. Не може да има здравеопазване без финансиране, а след като няма да финансирате или ще финансирате чуждо здравеопазване - ще се лекувате там и няма да се ползвате от благините на гражданството на нашата страна. Толкоз.
Като не ти отърва стой си в чужбинката и мий там чиниите.

The biggest risk in life is not taking one.

Оценка
-6 +1
 
Анонимен потребител

info

Неутрално
  • 130
  • 20:56
  • 24 яну, 2010

Десния, ама ти наистина не можеш да разбереш какво ти се обяснява. Нали точно това искаме живеещите в чужбина - да плащаме, където живеем. Как може да се лекуваш в БГ, ако не си член на здравната каса? За какви благинки говориш? Защо тогава не искат на всички български граждани да плащат застраховки за кола например, пък нека всеки да трябва да доказва, че няма кола, за да не дължи. Аз не отричам, че хората трябва да плащат застраховки, дори и да не са ползвали никакво лечение, но при нужда биха ползвали. Обаче хората, живеещи в чужбина потенциално не биха имали възможност да ползват лечение в БГ, просто защото са далече. Едно е да плащаш, защото може някога да ползваш, а съвсем друго е да плащаш и никога да не ползваш. А колкото до спешното лечение - то го има навсякъде и е уредено по различни начини. Както е тръгнало, се чудя защо не ни карат да внасяме за образование, пенсии, социални.

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

От дясно налявo

Неутрално
  • 131
  • 21:39
  • 24 яну, 2010

До коментар [#119] от "Emil":

Да съгласен съм с теб - и относно Ганев също - ти го изрази малко по-натуралистично

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

HH

Неутрално
  • 132
  • 21:42
  • 24 яну, 2010

До коментар [#126] от "do Desniya ":

А защо да не пишеш имена на лекари и болници - пиши да знаем

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

do desniq

Неутрално
  • 133
  • 23:32
  • 24 яну, 2010

тези имена на лекари и Болници в прокуратурата отдавна си имат списък , даже си имаха дела ама нещо не ги вкараха зад решетките...ходят си на свобода ..
Това ли е нашето здравеопазване , преди операцията Главния лекар посика да се срещнем , и без никакви увъртания директно ни казаха 1500 лева за персонала , не ми стига фантаззията ако пък баща ми не беше осигурен колко щаха да ни посикат , вие управляващите на Марс ли живеете къде , не знаете ли 4е ако не си осигурен никой не те бръсне за 5 стотинки , та даже и да си осигурен при една по сериозна болест - веднага ти искат в брой , Десния това не го ли знаеш , глупав ли си ...

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

ot otkrovenno

Неутрално
  • 134
  • 23:35
  • 24 яну, 2010

Десния напиши следния закон - Българските граждани (без зна4ение дали са от провинцията) живеещи зад граница ако не искат да ползват услугите на Софийска топлофикация нека да подадат декларация 4е не искат да я ползват , в противен слу4ай дължат пари на Топлофикация София или пък ги спират на границата

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

do desniya

Неутрално
  • 135
  • 23:38
  • 24 яну, 2010

ебахти малоумниците дет сте - мислех си и имах надежда 4е поне новите управници ще са с по Европейски манталитет , ама те излязоха по селяни от предишните ...........
подаване на декларации , спиране на границата - къде живеем алооооооо в концентрационен лагер ли .....

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

do desniya

Неутрално
  • 136
  • 23:40
  • 24 яну, 2010

Вси4ки Български граждани ако не искат да ползват услугите на Софийска Топлофикация нека да подадат молба преди напускане на страната в противен слу4ай ги 4ака глоби .....вклю4ително тези които са от провинцията ..
ето ти идея за закон

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

CIA Germany

Рейтинг: 1085 Весело
  • 137
  • 23:45
  • 24 яну, 2010

До коментар [#63] от "объркан":

Пътувай с американския паспорт и да не те занимават с глупости муахахахахаха аз вече не се осигурявам в Б-я от 3 или 4 години нямам и намерение стига ми немската застраховка

Hope is the first step on the road to disappointment.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

do desniya

Неутрално
  • 138
  • 23:49
  • 24 яну, 2010

измизли и закон за такива като по горния , както си тръгнал добре ти върви с отъпяването на законите , та като гледам заради тези закони скоро в България хора няма да останат

Оценка
+2
 
Преглед на профил

CIA Germany

Рейтинг: 1085 Весело
  • 139
  • 23:51
  • 24 яну, 2010

До коментар [#106] от "Десен":

Александър е в Б-я бе шушлек

Hope is the first step on the road to disappointment.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

ot otkrovenno

Неутрално
  • 140
  • 23:52
  • 24 яну, 2010

не съм против хората да си плащат осигуровките , не съм против Българските граждани които пътуват зад граница и не са там осигурени да си изкарат здравна карта , но каква е логиката ако живееш зад граница и не ползваш услугите на нашето здравеопазване да плащаш за услуга която не полу4аваш .... и кави са тези мерки да не пускат зад граница , в кой век сме

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

ot otkrovenno

Неутрално
  • 141
  • 23:54
  • 24 яну, 2010

ако десният е наситина такъв за какъвто ни се представя "управник " - просто съжалявам за пропуснатия шанс на нашия преход ...

 
Преглед на профил

CIA Germany

Рейтинг: 1085 Неутрално
  • 142
  • 23:57
  • 24 яну, 2010

До коментар [#97] от "данъкоплатец":

Това нищо не е брат ми искаха да го съдят, щото не бил плащал осигуровки муахахаха в Б-я администрацията са гений хахахаха, а до Десния като имах двойна осигуровка ходих в здравната каса да питам дали да си вадя и българска карта защото вече имам немска и те не знаеха какво да правят нито какво да ми кажат нито бяха виждали немска карта иначе и аз чаках 2 часа с мангалите хахахаха подадох си заявление за българска карта естествено на друго място то на 1 всичко не може трябва да се разхождаш хубаво из града колкото се може повече защото времето е нещо което е в изобилие в Б-я и 2 месеца след това спрях да се осигурявам за нещо, което никога не съм ползвал дори и картата не отидох да си прибера дано се задавят с тези пари които съм налял в системата ей така да има

Hope is the first step on the road to disappointment.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Emil

Неутрално
  • 143
  • 00:51
  • 25 яну, 2010

До коментар [#129] от "Десен":

Добре бе Десен, разбрахме, че си бил в Америка и си мил чинии щото толкова ти е акъла, па като си видел, че не ставаш за нищо си се върнал! Ясен си ми- стига се пени, че ще се сдобиеш с някой инфаркт на млади години и тогава ще видиш колко "ефективна" е здравната система на България и докъде ще ти стигне изобщо келявата здравна вноска!
В Америка има здравни застраховки към застрахователни компании, но НИКОЙ не те ЗАДЪЛЖАВА да си ги правиш. Затова и в Америка има над 10 милиона човека, които получават само минимална здравна помощ или никаква- гледай филма Sicko на Майкъл Мур(съмнява ме да знаеш английски за да го разбереш де).
В Англия както вече се спомена данък здраве се взема наред с останалите данъци от заплатата. Но ако не работиш няма да те върнат от болница-както е в България сега.

Аман от бетонни глави като тебе!
Всъшност хич не ме и интересува какво мислиш за българите по света- като си кон с капаци, това си е твой проблем!

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

modus

Неутрално
  • 144
  • 06:06
  • 25 яну, 2010

И аз да добавя едно законче. Всички български граждани са длъжници на банките от година 2000 месец януари.... до декември ....до година 2010 м. декември, месечна сума 10 евро. Който не е взимал заеми да докаже, че не е, за да се освободи от задължения. Който не плати до началото на 2011 г, се трупат лихви и фиксирана глоба за всеки неплатен месец. Необходими доказателства: бележки от всички български и международни банки, че нямаш взет заем. А за хората, които нямат банкови сметки, също да докажат, че нямат такива. Оригиналите написани на чужд език да бъдат преведени от заклет преводач и нотариално заверени. Към бележките се прилага подписана декларация.

Оценка
-2 +2
 
Анонимен потребител

ot Polsha

Неутрално
  • 145
  • 10:57
  • 25 яну, 2010

живея в Полша и здравната осигуровка е доброволна не задължителана, а този който няма осигуровка - никой не го задължава , а при спешен слу4ай никого не се връща , съмнява ме днес в България да нямаш осигуровка и дали ще те обслужат , ами някой ако има пове4е нерви и време да отиде до някоя болница дакаже 4е няма здравни и да видим

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

ot otkrovenno

Неутрално
  • 146
  • 10:59
  • 25 яну, 2010

и да добавя , Десния не си ти този да ми казва дали да си задържа Българското гражданство , аз си го държа и такива като мен си го дъжат за да дойдат (да се върнат някой ден ) за да пратят такива комуняги като теб в полити4еското небитие

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

do desniya

Неутрално
  • 147
  • 11:00
  • 25 яну, 2010

Десния - както го е казал по горния си кон с капаци

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

modus

Неутрално
  • 148
  • 12:17
  • 25 яну, 2010

Имам подозрението, че управляващите искат да не се връщаме в БГ, да сме потънали в дългове към НАП, да не можем да извършваме никакви сделки и транзакции (защото сме длъжници пред НАП) и така ако може да поприберат каквото притежават живеещите в чужбина. Те не се притесняват, че ще напускаме страната (това със здравната карта на границата е насочено по-скоро срещу жижеещите в БГ) , а по-скоро да не се връщаме. А настройването на хората срещу българите живеещи в чужбина от страна на определени сили много лесно се упражнява върху хора, на които с години им е тъпкана главата с понятия като родоотстъпници, предатели, престъпници. Ето пример от журналист - парите идващи от чужбина да подпомагат роднините в БГ са инфлационни, и затова се повишават цените в БГ. Друг бисер - родителите на "чужденците" живеят в БГ и са на възраст, когато най-много се нуждаят от лекар, а се осигуряват за малко. Удобно забравят, че тези родители са плащали цял живот данъци. За да се прикрият истинските виновници, най-лесно е да посочиш враг, та народът да има къде да си насочи гнева. Такава е тенденцията засега и не очаквам нищо добро по отношение на закони и администрация. Ние сме разпокъсани, делят ни континенти, трудно се организираме, не сме силен електорат, не плащаме данъци в БГ, не ни използват като евтина работна сила в БГ. С какво сме им полезни освен, ако не измъкнат някакви пари под форма на осигуровки и глоби? Тогава, разбира се, не се говори за инфлация!

Оценка
+5
 
Преглед на профил

aman

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 149
  • 13:19
  • 25 яну, 2010

Профилактичен преглед?! През 2008 след като мина поредната плашеща кампания, че грозят глоби тези, които не се прегледат, аз отидох при личния си лекар да се профилактирам. Какво представляваше прегледът? Разговор с лекаря, как се чувствам имам ли оплакавания, преслуша ме как дишам, видя ми гърлото, сравни килограмите ми и толкоз. Питам - кръв и урина няма ли да ми изследвате?! Отговор - НЗОК прокрива само проверка с лакмус на урината!!! Ако искам да си изследвам кръвта -това вече не е профилактичен преглед, защото личният ми лекар трябва да ми даде направление, а щом ми дава направление значи подозира заболяване и това не е част от профилактиката, а лекуване на конкретно заболяване - което всеки знае се лекува по разните му там клинични пътеки, които се првръщат в критични, когато се стигне до плащане и качество. Апропо, личният ми лекър ме знае от бебе и съвсем сериозно ми обясни какво може и не може да направи като част от прифилактичния преглед.

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

porednata glupost na upravnitsite

Неутрално
  • 150
  • 17:48
  • 25 яну, 2010

Баща ми който се осигурява от години , когато се разболя освен разходите около ле4ението му поискаха и пари в брой - рушвет , а после семейството ми поиска материална помощ от Брат ми който работеше тогава във Франция . Ами сега да ми кажат управляващите - живеещите зад граница изто4ват или подпомагат здравната каса , в слу4ая Брат ми подпомогна лекарския екип с 1500 лева в брой

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

anika

Неутрално
  • 151
  • 14:11
  • 26 яну, 2010

нямала съм честта да използвам австрийските медицински услуги,но в бюрото по регистриране на местожителство във виена задължително ми изискаха европейска здравна карта като наличен документ.добре,че си бях изкарала

Оценка
-1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Филтър
  • <