Регистрация
03 фев 2010, 18:02

Всички на черешата, горе на магданоза

От Любослава Русева Всички статии на автора
През ноември 2005 г. американският биотехнологичен концерн "Монсанто" е разобличен, че подкупва чужди правителствени служители, за да допуснат в своите страни генно модифицираните му култури. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

170 коментара
 
Анонимен потребител

Модифициран

Неутрално
  • 1
  • 18:19
  • 03 фев, 2010

Любослава, тази смешна и нещастна държава е пълна с предатели, за които това е една територия, в която те безнаказано мародерстват от 66 години.

Оценка
-7 +205
 
Преглед на профил

lol

Рейтинг: 2773 Неутрално
  • 2
  • 18:19
  • 03 фев, 2010

Пак през ноември, само че 2009 г., представителят на "Монсанто" за България Николай Черкезов (той е и председател на младежката организация на БСП)

Пак през ноември, само че 2009 г., представителят на "Монсанто" за България Николай Черкезов (той е и председател на младежката организация на БСП)

Пак през ноември, само че 2009 г., представителят на "Монсанто" за България Николай Черкезов (той е и председател на младежката организация на БСП)

Пак през ноември, само че 2009 г., представителят на "Монсанто" за България Николай Черкезов (той е и председател на младежката организация на БСП)

ахахахахахахаххахахахахахахахахахах

Гоце, яж "цензурирано от дневник за обидно описание на кулинарните предпочитания на конкретна личност"!

Оценка
-6 +158
 
Преглед на профил

slavy

Рейтинг: 839 Неутрално
  • 3
  • 18:23
  • 03 фев, 2010

За съжаление тия са толкова богати, че българският им представител може да купи правителството ни без дори и да се допитва до шефа си. Само да не последваме поредния безумен испански модел, както направихме със строителството.

Direct action gets satisfaction!

Оценка
-1 +185
 
Анонимен потребител

dhk13

Весело
  • 4
  • 18:26
  • 03 фев, 2010

Ще стане страшничко, ако забраним ГМО! Например хората сме генно модифицирани маймуни (вярно, по еволюционен път) но кучетата са ИЗКУСТВЕНО генно модифициран вълци, житото - някаква трева, овошките, тиквите... И какво - ще търсим първия вирус да си го отглеждаме? Само той не е модифициран

Оценка
-189 +28
 
Преглед на профил

Джигара

Рейтинг: 149 Неутрално
  • 5
  • 18:28
  • 03 фев, 2010

Отлична статия - обективна и много точно тежаща на мястото и времето си!
Като гражданин мога да заявя, че ГЕРБ (аз гласувах за Зелените) бяха многократно адмирирани от мен за решителността и твърдите заявки за промяна в политиката...
НО НЕ И ГМО... Това е ГОЛѢМАТА ИЗДЪНКА... По-голѣма и от Желева.
Бойко, моля те - покажи че си мъж и кажи "100 км буферна зона и никакво ГМО в България"

За истинския български правописъ - http://ivanchevski.grazhdani.eu/

Оценка
-12 +175
 
Преглед на профил

nqma zna4ka koi

Рейтинг: 1205 Неутрално
  • 6
  • 18:31
  • 03 фев, 2010

Любопитна информация! Ето за това трябва да има независими медии, които могат да бъдат истински коректив... Време е да се дадат някои по ясни отговори от всички участници в дебата...

Вие искате капиталистически заплати и социалистически харчове, защото сте хибриди между двата строя, а истината е че не ставате нито за единия, нито за другия.

Оценка
-7 +144
 
Преглед на профил

ARRI

Рейтинг: 4148 Весело
  • 7
  • 18:32
  • 03 фев, 2010

До коментар [#4] от "dhk13":

Това,че сме ГМО,не значи ,че трябва да ни тъпчат с ГМО.

АФРОКОМУНИСТИТЕ (ТЪМНО ЧЕРВЕНИТЕ) ГЕРБРЕИ , ПРЕКРЪСТИХА БЪЛГАРИЯ НА тиквостан ЕООД! И това с помоща на над 1,5 млн. мат'рял(ятаци).

Оценка
-13 +61
 
Преглед на профил

Todo

Рейтинг: 368 Неутрално
  • 8
  • 18:37
  • 03 фев, 2010

Дано не се продадем на тази компания, това ще стане само ако не ги оставим да дишат но постоянно ги тормозим "вземащите решения" че В България не искаме мутанти.

Оценка
-5 +86
 
Анонимен потребител

Demokrat

Гневно
  • 9
  • 18:44
  • 03 фев, 2010


първо поздравявам "Дневник", че намери място за тази тема!

понеже нищо не се е променило за няколко дни, ще си позволя да повторя онова което написах преди.
1 Натискът за приемането на изроди на територията на България е наистина голям и не е от български среди
2. Дори и да не се приемат поправките в закона, натискът ще продължи и всяко следващо правителство ще се сблъска с този въпрос!

За мен единственото решение е организиране на РЕФЕРЕНДУМ за промяна на КОНСТИТУЦИЯТА и записване, че България НЕ РАЗРЕшАВА, ВНОСА, ОТГЛЕЖДАНЕТО, РАЗПРОСТРАНЕНИЕТО И Т.Н. НА ГМО.
Ако има национално отговорни партии в България да организират подписка за такъв референдум.
Ако има смелост в ГЕРБ да го предложат сами!

НЕ НЕ ГМО В БЪЛГАРИЯ!!!!

-----------
Ще добява, че една капка катран разваля цяла бъчва с мед - буквално и преносно. НИТО ЕДНО ГНМО В България! Всички знаем как работи "контролът"- това буквално
А сега преносното - да си мислят ГЕРБ дали ако оправят съдебната власт, здравеопазването, пенсиите това ще има накакво значение за ДЕЦАТА НИ ако родината им се е напълнила с УРОДИ!!!
Тук вече не говоря за политика!!

Оценка
-7 +157
 
Преглед на профил

NPaine

Рейтинг: 3612 Неутрално
  • 10
  • 18:45
  • 03 фев, 2010

Статията не е обективна, а предубедена. Не е обективна защото приема по дефиниция че ГМО са вредни. За мен това не е нормален критичен подход, но разбира се Дневник не е журнал по природни науки.

От гледна точка на желанието за повече прозрачност, г-жа Русева е абсолютно и безспорно права.

"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."

Оценка
-133 +58
 
Анонимен потребител

dhk13

Весело
  • 11
  • 18:46
  • 03 фев, 2010

До ARRI [#7]
Предпочитам да тъпчат с ГМО, но не и с немодифицирани зеленчуци, натъпкани незнам с какво си и месо с неизвестни хормони и аромат на НЛО! Кажи ми честно - ти би ли си поръчал в някой ресторант например кайма от неизвестно не-ГМО? Проблема ни не е в ГМО, прекалено много наща са, това ми прилича на отклоняване на вниманието от други проблеми!
И накрая, не весело - в света има милиони хора които искат да ги тъпчат с каквото и да е!

Оценка
-102 +22
 
Преглед на профил

ARRI

Рейтинг: 4148 Разстроено
  • 12
  • 18:48
  • 03 фев, 2010

До коментар [#11] от "dhk13":

На мене ми е ясно.И все пак не искам И гмо!!!

АФРОКОМУНИСТИТЕ (ТЪМНО ЧЕРВЕНИТЕ) ГЕРБРЕИ , ПРЕКРЪСТИХА БЪЛГАРИЯ НА тиквостан ЕООД! И това с помоща на над 1,5 млн. мат'рял(ятаци).

Оценка
-7 +52
 
Анонимен потребител

Музар

Неутрално
  • 13
  • 18:49
  • 03 фев, 2010

До коментар [#7] от "ARRI":

ГМО са по-малкият проблем спрямо безкрайните възможности за злоупотреба у нас. Дори и толкова "утежнената" процедура за разрешение няма да е пречка, а по-скоро е идеалното средство за корупция и за ликвидиране на дребните конкуренти.

Някой обърна ли внимание, че нямаме лаборатория/комисия, която да следи за отглеждане на ГМО култури? И това беше изтъкнато като едно от предимствата на проектирания закон - ще се създаде такава лаборатория??? Сега има само за регистрирането им в съдържанието на храни.

Оценка
-4 +70
 
Анонимен потребител

Агрошоп

Неутрално
  • 14
  • 18:52
  • 03 фев, 2010

Щом ГМО-то Гоце е президент, нямам големи надежди за останалите ГПО-та да бъдат ограничени. Пък и можеш ли да си сигурен какво ядеш у нас, щом каймата е 5 пъти по-скъпа от колбасите. Ще е жалко ако унищожим шанса си да останем с естествено (органично) земеделие.

Оценка
-3 +44
 
Преглед на профил

Станимира

Рейтинг: 442 Неутрално
  • 15
  • 18:54
  • 03 фев, 2010

Поздравявам ви за статията, Дневник! Толкова много изчетохме за това какви са фактите, но никой до сега не посмя да анализира ситуацията в България такава каквато е.

Крайно време беше някой журналист да попита правителството каква им е стратегията и кого слушат като българският народ не иска ГМО (доказа го анкета на Алфа рисърч) и ЕС не им иска тези поправки в закона?

Кого слушат и заради кого се изправят срещу народа си и дългосрочните интереси на нацията - Европейски пазари на биологично чиста храна и здравето на нацията? (Извинете, че слагам интересите преди здравето, но някои хора само от това разбират)

Крайно време беше да се заговори за истинските проблеми - корупция, незачитане мнението и правата на гражданите, популизъм.

Ха дано сега някой съветник прочете това и всичко изписано и казано от нас и го сподели с когото трябва. Ха дано и той си удържи на думата и промени закона според нея. Иначе, както правилно отбеляза статията, се гледаме в очите и се лъжем.

Оценка
-3 +111
 
Преглед на профил

aman

Рейтинг: 8 Весело
  • 16
  • 18:56
  • 03 фев, 2010

до NPaine - статията е в графа анализ, не репортаж. Така че авторът е в правото си да изказва мнение и да тълкува изложените факти.

Оценка
-6 +42
 
Преглед на профил

nqma zna4ka koi

Рейтинг: 1205 Неутрално
  • 17
  • 18:57
  • 03 фев, 2010

До коментар [#10] от "NPaine":

Не става въпрос за ГМО, а става въпрос за лъжите по медиите! За европейското законодателство и т.н.
Лично моето мнение по въпроса за ГМО макар до сега да не бях някакъв убеден привържени или критик на ГМО вече съм тотално против! Защо?

Това е поредния монополист на пазара... След като на една земя вече обрабатвано с ГМО не може да се използва за друго, а отглеждането на ГМО става по специфични методи, които се осъществяват единствено по технологии на една фирма... Така ние ставаме ясни заложници на тази фирма! Лично за мен това е достатъчен факт да не се допуска отглеждането на ГМО у нас.

Колкото до това, че утре ще почнем да мутираме и други смехории, съветвам всички конспиратори да гледат какво ядат! ОТДАВНА ВЕЧЕ ГИ ЯДЕТЕ господа ГМОтата, така че излишно да истеризирате проблема! Както винаги и тук става въпрос за пари!

Вие искате капиталистически заплати и социалистически харчове, защото сте хибриди между двата строя, а истината е че не ставате нито за единия, нито за другия.

Оценка
-5 +78
 
Анонимен потребител

dhk13

Весело
  • 18
  • 18:57
  • 03 фев, 2010

До ARRI [#12]
OK! Успех! Честно, и аз не съм фен на ГМО (и на чуждици като "фен" ). Просто исках да покажа още една гледна точка, а и да си заработя с честан труд минусите

Оценка
-19 +18
 
Преглед на профил

Една българка

Рейтинг: 291 Любопитно
  • 19
  • 18:58
  • 03 фев, 2010

Гледам, слушам, не виждам никъде линк към петиция против ГМО.На митинги не ходите, подписвайте се поне под петиции, бе bulgariiii!!!!!!Сега тр да има мноооого петиции и мноооого подписали ги - това е най-малкото, което може да се направи.

Оценка
-4 +39
 
Анонимен потребител

Оракулът от Делфи

Разстроено
  • 20
  • 19:02
  • 03 фев, 2010

Монсанто рекетират американските земезелски стопани, които не приемат техните семена.

Ако ГМО се вкарат в България никога няма да ги изкарат от там. За 30 сребърника ще продадат и последното запазено природо-съобразно производство в България. Това е такъв срам!!!

Забележете, семената не се "продават" а се "отдават под наем" и недай Боже семенце да попадне в съседно стопанство, което е отказало да наеме семена... Тогава тази могъща компания банкруптира нещастния фермер... Така старият сталиниски принцип "или с нас, или против нас" - сиреч по дяволите, действа с пълна сила.

Оценка
-4 +103
 
Преглед на профил

ARRI

Рейтинг: 4148 Неутрално
  • 21
  • 19:11
  • 03 фев, 2010

До коментар [#18] от "dhk13":

Остави ги минусите и плюсовете.Факт е,че животните се хранят с ГМО царевица(дано не бъркам,но мисля,че царевицата нещо я обработват и правят от нея фураж).Ние ,всъщност си го ядем това ГМО,но под друга форма.Е това е.И все пак, не искам да се засаждат ГМО култури в България.

АФРОКОМУНИСТИТЕ (ТЪМНО ЧЕРВЕНИТЕ) ГЕРБРЕИ , ПРЕКРЪСТИХА БЪЛГАРИЯ НА тиквостан ЕООД! И това с помоща на над 1,5 млн. мат'рял(ятаци).

Оценка
-8 +52
 
Анонимен потребител

Гражданин

Неутрално
  • 22
  • 19:12
  • 03 фев, 2010

Браво една добра статия, която отсрами Дневник

Оценка
-3 +52
 
Анонимен потребител

КМЕТА

Неутрално
  • 23
  • 19:19
  • 03 фев, 2010

До коментар [#4] от "dhk13":

Прави ралика между ГМО и естествени хибриди.

Оценка
-4 +41
 
Анонимен потребител

ж

Неутрално
  • 24
  • 19:20
  • 03 фев, 2010

Понеже сме оправили другото земеделие, та сега да минем на ГМО-тата.

Оценка
-12 +24
 
Анонимен потребител

avtor

Любопитно
  • 25
  • 19:21
  • 03 фев, 2010

а от какво се издържат монсанто? все нещо трябва да продават/произвеждат някъде, за да могат да си позволят подкупите, лобирането, изследванията?

Оценка
-12 +8
 
Анонимен потребител

dhk13

Весело
  • 26
  • 19:22
  • 03 фев, 2010

До ARRI [#21]
Ако се замислим за нишестето във всички Фафлички и подобни... Ами нискокалоричните "мюсли" и & - те какво съдържат? Като прочета на опаковката около 136 Е-та ми става едно хубаво, хубаво... Просто не ми се влиза в магазина!

Оценка
-17 +19
 
Преглед на профил

B52

Рейтинг: 3542 Любопитно
  • 27
  • 19:22
  • 03 фев, 2010

БРАВО пак! Логична мисъл, желязна фактология. И най-накрая журналист с гражданска позиция "...уверенията на премиера Борисов... следва да бъдат тълкувани като лъжа...."!
Пожарникарят-слънце става все по-гол!

Радвам се че гласувах за Зелените, които пак доказаха че взимат присърце реалните грижи на хората, а не за6титават корпоративни интереси
Настроенията в ЦЯЛА Европа са против ГМО, само най-бедната държава е готова да се продаде за 30 сребърника Е, разбира се 6те се обяснява как едва ли не то не искали така, ама видите ли "получило се"...

He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.

Оценка
-5 +87
 
Преглед на профил

ARRI

Рейтинг: 4148 Разстроено
  • 28
  • 19:23
  • 03 фев, 2010

До коментар [#13] от "Музар":

Сега започва нов вид бизнес на наш груб.Парите са меко казано големи.Ако имат желание политиците могат да разрешът проблема,но.......ще видим какво ще изумуват.Сега ще разберем морала на управниците ни.

АФРОКОМУНИСТИТЕ (ТЪМНО ЧЕРВЕНИТЕ) ГЕРБРЕИ , ПРЕКРЪСТИХА БЪЛГАРИЯ НА тиквостан ЕООД! И това с помоща на над 1,5 млн. мат'рял(ятаци).

Оценка
-4 +36
 
Анонимен потребител

dhk13

Весело
  • 29
  • 19:27
  • 03 фев, 2010

Кмете [#22]
Ама наистина не правя разлика, дали гените се добавят в лаборатория, или чрез изкуствено осеменяване и "селекция". Все е намеса на човека в "естествените" процеси!

Оценка
-32 +11
 
Анонимен потребител

Туриста

Неутрално
  • 30
  • 19:29
  • 03 фев, 2010

не искаме захар! искаме high fructose corn syrup!

в щатите по едно време искаха да правят авто метанол от царевица. в пъти по непроизводително от захарната тръстика но нали гмо фирмите трябва да си продават боклуците. настроиха десетки заводи за преработка на царевица и после какво... така си остана. и въобще ако само малка част от Флорида се засее със захарна тръстика вече няма да има нужда от царевичния глюлозо фруктозен сироп.
който иска нека провери но съм сигурен че федералното правителство дава субсидии за царевицата. това пък ако не е комунизъм...

Оценка
-3 +42
 
Анонимен потребител

zelen

Неутрално
  • 31
  • 19:29
  • 03 фев, 2010

както винаги в десятката!-благодаря ,Ви за яснната позиция!

Оценка
-3 +43
 
Анонимен потребител

До dhk13

Любопитно
  • 32
  • 19:29
  • 03 фев, 2010

Ти изобщо правиш ли разлика между селекция и генно инжинерство? Кога със методите на селекцията ще успееш да кръстосаш домат с риба? Бива ли да сте толкова ограничени...
Поне вече има достатъчно информация и за последиците от сеенето и от яденето на ГМО, както и за безумията и наглостта на Монсанто!
Ясно е , че контролът над храните е бутафорен и нагъваме всякаква смрад, но и да си я отглеждаме тук вече е съвсем друго нещо! Четете и мислете, щото от тези неща няма връщане назад.

Оценка
-5 +75
 
Анонимен потребител

Петкова

Неутрално
  • 33
  • 19:30
  • 03 фев, 2010

Поздравления на Любослава Русева. Радвам се, че острото й перо се намеси в защитата на страната ни от ГМО.
То е ясно, че като трябва да прокарват нещо вредно за гражданите, винаги го правят под сурдинка, и винаги с обяснението, че "От Европа така искат".

Оценка
-3 +71
 
Анонимен потребител

dhk13

Любопитно
  • 34
  • 19:37
  • 03 фев, 2010

До [#32]
"Поне вече има достатъчно информация и за последиците от сеенето и от яденето на ГМО, както и за безумията и наглостта на Монсанто!"
Къде? Ама сериозни учени? Или още се спори?

Оценка
-23 +13
 
Анонимен потребител

еко

Неутрално
  • 35
  • 19:39
  • 03 фев, 2010

Чудесен анализ!

Гласувам и аз за публикацията с бутона горе вдясно от заглавието!

Оценка
-3 +40
 
Анонимен потребител

До dhk13

Неутрално
  • 36
  • 19:42
  • 03 фев, 2010

Напротив, точно сериозни и водещи учени. Можеш да прочетеш и за манипулирането на резултати от Монсанто (доказано), както и за подкупите (доказано), както и за схемите по които тормозят фермери, които вече са се хванали на хорото, а дори и такива, които са засегнати от тяхната дейност без да са имали елание да отглеждат продуктите им. Можеш да прочетеш и за изчезването на традиционните сортове, когато около тях се отглеждат модифицирани. Има Гугъл - търси, чети и мисли. Не може всичко смляно и с фунийка.

Оценка
-4 +68
 
Анонимен потребител

dhk13

Неутрално
  • 37
  • 19:48
  • 03 фев, 2010

До [#36]
За подкупите съм съгласен! Но за манипулирането на резултати - не съм сигурен от кого са фалшифицирани. Като си припомня какви ЛЪЖИ изрекоха "еколозите" и "сериозните" учени за промените на климата. Провери и ти в "Гуглето" как зелените изкривяват информацията.

Оценка
-38 +12
 
Преглед на профил

apramov

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 38
  • 19:52
  • 03 фев, 2010

Г-жо Русева, статиите Ви са едно от малкото основания да бъде четен все още в-к "Дневник"!

Оценка
-1 +42
 
Анонимен потребител

Един Българин

Гневно
  • 39
  • 19:55
  • 03 фев, 2010

ББ и останалите ПРЕДАТЕЛИ да се съобразят с мнението на народа!!! Какво си мислиш че след глупавия ПР и множеството издънки ще имаш пак толкова много гласове?! Дори и хора със средно образование и "висше" по заслуги едва ли са толкова късогледи. Ще управляваш 20 години така другия път! Още на следващите избори ще си пътник, но дано следвашия да е Станишев та да вземе да те осъди и набута в дрънголника за това ПРЕДАТЕЛСТВО!!!

Оценка
-19 +18
 
Анонимен потребител

Един Българин

Гневно
  • 40
  • 19:56
  • 03 фев, 2010

П.п. Не че Станишев не е зле, но поне здравето ни се оказа е запазил. За какво ни е просперитет като ще се заробваме на някаква си американска фирма за лекарства после против ГМО?!

Оценка
-22 +15
 
Преглед на профил

Моника2003

Рейтинг: 564 Неутрално
  • 41
  • 19:57
  • 03 фев, 2010

БРАВО, ЛЮБОСЛАВА!

НE САМО ЗАРАДИ ТОВА:
"...Бизнесът си е бизнес и всеки пробив трябва да бъде използван ..., където можеш да си купиш някого срещу 50 000 долара. Имам предвид Индонезия, да не си помислихте друго?..." { !) } ;
КАКТО И НЕ САМО ЗА ТОВА:
"... Мичурин например се натъртил лошо, когато паднал от магданоза. Но той поне се изкатерил сам, докато в момента всички сме качени "на черешата"…" { } ;
А ЗА ЦЯЛАТА СТАТИЯ!

БРАВО, МОМИЧЕ!

Да си останем БЪЛГАРИ, каквото и да ни струва това!

Оценка
-2 +62
 
Преглед на профил

mi6osp

Рейтинг: 1475 Неутрално
  • 42
  • 19:57
  • 03 фев, 2010

Монсанто е богата компания. Нашите политици са евтини. А специално в момента е достатъчно един да бъде купен, за да мине законът чрез гласовете на герб и атака.

Та Боко е слаб актьор. Той бил против ГМО, ама Евросъюзът го изисквал. Наглец.

Инак Боко си е чист.
С колко ли е набъбнала сметката на Цветелина ?
ГЛАСУВАНЕТО НА ЗАКОНА ЩЕ ПОКАЖЕ, ДАЛИ СЪМ ПРАВ.

Но Боко е страхлив , а и не обича да го критикуват и да не го одобряват. Веднага дава заден .
Така, че кажете ясно мнението си! И въпросът за ГМО в България ще бъде решен!

Когато някой е глупав,то е за дълго!

Оценка
-3 +60
 
Преглед на профил

nqma zna4ka koi

Рейтинг: 1205 Неутрално
  • 43
  • 20:11
  • 03 фев, 2010

До коментар [#40] от "Един Българин":

Какво е запазил ве психопат! Как въобще съществуват такива заблудени хора като теб! Станишев съсипа здравето на хората! Ако ти се наложи да влезеш в болница ще видиш какво е съхранил Станишев - корупцията и африканските стандарти!

Вие искате капиталистически заплати и социалистически харчове, защото сте хибриди между двата строя, а истината е че не ставате нито за единия, нито за другия.

Оценка
-6 +33
 
Преглед на профил

АК

Рейтинг: 506 Неутрално
  • 44
  • 20:17
  • 03 фев, 2010

Поредните зелени митове и легенди.
Колко много вярващи в предполагаемото чудовище ГМО!
И никой не забелязва организираният частен интерес на производителите на безбожно скъпите "органични" хранителни продукти. Манипулирай и печели!

Оценка
-62 +14
 
Анонимен потребител

2

Неутрално
  • 45
  • 20:23
  • 03 фев, 2010

и на вси4ки които не ЗНАИАТ за ПРОТЕИН4ЕТО в цареви4ката, .........после ПРАСЕНЦЕТО което ако не иаде от цареви4ката не дебелее и не ражда и така до краиа на БУЛГАРИСТАН и за ОВЦЕТЕ по састата процедура...и тн. и тн.

Оценка
-6 +18
 
Анонимен потребител

невежа

Неутрално
  • 46
  • 20:27
  • 03 фев, 2010

Не мога да оформя за себе си мнение.Доказано ли е,че ГМО са вредни.Ако са вредни, световната здравна организация трябва да се произнесе.Има ли по този въпрос изразено становище от нея.Защо в едни страни има забрана, а в други няма.Ако ГМО са доказано вредни ,в какво се състои тяхната вредност.

Оценка
-28 +18
 
Анонимен потребител

КМЕТА

Неутрално
  • 47
  • 20:35
  • 03 фев, 2010

До коментар [#29] от "dhk13":

Лошо за образованието , ама не онова което ти е казал ,че го имаш доктора.

Оценка
-3 +7
 
Анонимен потребител

pr4

Неутрално
  • 48
  • 20:39
  • 03 фев, 2010

Голямо браво за статията! Г-жо Русевар благодаря чистосърдечно за ролята ви в информирането и формирането на правилния общочовешки мироглед. Вашият материал провокира разсъждения, които, да се надяваме, ще доведат до така търсеното качествено изменение на "лошия материал".

Оценка
-2 +31
 
Анонимен потребител

Иван Петров

Неутрално
  • 49
  • 20:39
  • 03 фев, 2010

Мога само да кажа на тези, които се възмущават от ГМО(повечето от тях дори не знаят, какво означава абревиатурата), ако знете, какво ядете всеки Божи ден, всички ще станете анорексици.

Оценка
-35 +16
 
Анонимен потребител

Неам думи

Неутрално
  • 50
  • 20:47
  • 03 фев, 2010

Темата е важна, но от Любославски фенове без капка мозък, модифицирани още с раждането, не може да се развие.

Оценка
-33 +7
 
Анонимен потребител

Чук

Неутрално
  • 51
  • 20:49
  • 03 фев, 2010

Като ги гледах снощи в "референдум" се сещам за кръглата маса и чл.1. Всички са против чл.1 само Луканов и Пирински не щат.
Просто това правителство не става-те вървят срещу народа си.Пожарникаря лъже като на световно и то не само за ГМО.Няма смисъл да ни губят времето ,колкото по-бързо на избори ,толкова по-добре.

Оценка
-5 +37
 
Анонимен потребител

не на ГМО

Неутрално
  • 52
  • 20:51
  • 03 фев, 2010

хубава и много вярна статия.

Оценка
-2 +33
 
Анонимен потребител

Психо

Неутрално
  • 53
  • 21:04
  • 03 фев, 2010

Статията е добра. Темата е най-актуална в момента. И какво от това? В ход е новото ударно подлагане на поредния голям брат. Трябва да си много, ама много сляп, за да не отчетеш, че от 6 месеца върви бясна презатлантическа ориентация, във всички сфери - от ядрена енергетика, до селско стопанство. Няма как другояче. А специално "Монсанто" са солидни спонсори за избори - както за американски, така и за балкански. Има си хас да откажат печалбата от 20-тина млн. декара земя. Когато днешните престъпни търгаши бъдат съдени ще бъде вече много късно. Шнекът на българската алчност ще е смлял всичко.

Оценка
-5 +39
 
Преглед на профил

AzDebil

Рейтинг: 1719 Любопитно
  • 54
  • 21:42
  • 03 фев, 2010

Ако използваме един друг език може да се каже, че ситуацията е прескочила границата на риска и е определяема с категорията "опасност" за здравето и живота на ВСЕКИ български гражданин. Възможността една финансова сума да промени политическата воля на депутати, министри и министър-председател, категорично трябва да се определи като ОПАСНОСТ за държавния суверенитет. Икономическите и екологичните последствия също могат да се дефинират като "опасност".
Следоватерно проблемът излиза от тесните граници на екологичното тълкуване и съвсем сериозно може да бъде анализиран като опасност за националните интереси. А това означава, че се превръща в ОПАСНОСТ за националната сигурност.
При това положение са длъжни да се задействат съответните институционални ресурси. На кратко казано тук да се задейства ДАНС. И не само тя.
Въпросът е дали на подчинената на министър-председателя агенция ще й бъде позволено да влезе в ролята на защитник на националната сигурност. Разбира се без да се съобразява, кой е министър-председателят, кой е министърът или зам.министърът, кой е депутатът или кой е председателят на младежката част на политическа партия.

Оценка
-1 +41
 
Анонимен потребител

axa

Неутрално
  • 55
  • 21:53
  • 03 фев, 2010

Представителят на "Монсанто" за България Николай Черкезов съвсем случайно се оказва и председател на младежката организация на БСП?!

Баси, тия верно са на всеки километър!

Оценка
+57
 
Анонимен потребител

Припомням

Неутрално
  • 56
  • 21:55
  • 03 фев, 2010

Излиза ,че Монсанто са по-силни даже от ЕС,щом в държава-членка на ЕС се разпорежда частна американска компания и законодателството се променя не според изискванията на Съюза,а според мераците на щатския концерн.

Оценка
-1 +45
 
Анонимен потребител

User

Гневно
  • 57
  • 22:00
  • 03 фев, 2010

В приложения линк има и моето силно негативно мнение по-темата.Какво да ядат децата ни.И че ние също сме били мутанти в нас няма гени от кокиче или от бактерий. "Да патентоваш живота" http://since75.blogspot.com/2010/02/blog-post.html

Оценка
-3 +12
 
Анонимен потребител

Николай

Неутрално
  • 58
  • 22:12
  • 03 фев, 2010

С приемане на подобен закон просто управляващите не знаят какво си навличат... Тук играят интереси. Не ЕС ни налага да приемем ГМО, а цялата работа идва от САЩ... Това, че всеки ден ядем ГМО дори без да подозираме е така. Това, че тези храни са вредни е така... аз лично не се нуждая от специялни изследвания за да го знам. Просто природата е създадена вече. В нея един организъм служи за храна на друг. От храната даден организъм си набавя необходимите му аминокиселини за образуването на специфичните за този организъм белтъци. И информацията за синтеза на тези белтъци се състои в ДНК на всеки един от нас. Е, промяната на някоя аминокиселина в дадена "храна" няма ли да доведе до промяна на целия генетичен код на хората и набора от белтъци? Оставете растенията, оставете екосистемата. Ние се превръщаме в мутанти... А аз съм твърдо против това. От друга гледна точка това си е бъркане в божиите работи... а ние там работа нямаме... И ако светът ще свършва, няма да е нито от разни там колайдери и тем подобни глупости, а именно от ГМО...

Оценка
-3 +47
 
Анонимен потребител

Trifid

Неутрално
  • 59
  • 22:35
  • 03 фев, 2010

Гледайте "Денят на трифидите"...за да видите какви могат да са последствията от човешката глупост и игра на господ. Има и книга писана доста отдавна по която е направен филма.

Оценка
-4 +15
 
Анонимен потребител

Димитър

Неутрално
  • 60
  • 22:37
  • 03 фев, 2010

Излиза ли, влиза ли, но Манева трябва да си ходи.

Оценка
-4 +24
 
Преглед на профил

йотата

Рейтинг: 328 Неутрално
  • 61
  • 22:59
  • 03 фев, 2010

1. браво за националната отговорност на младежкото крило на БСП (тая партия много ще ми липсва, дано по-скоро да започне да ми липсва)
2. браво за откритостта, прозрачността и диалогичността на новото правителство (дано скоро си ходи и то, ако ще ми имитира европейска гражданственост - "ГЕ" от ГЕРБ, ако не се лъжа)
3. браво на българите, че не са съвсем умряли и че не ги мързи чак толкова и ходят да протестират
4. браво на САЩ, че използват политическото си влияние за икономическа хегемония /разбирай изсмукване на печалба от абонирани земеделци и в крайна сметка абонирани потребители/
5. браво на Общността, че не им тегли една колективна майна на иноваторите отвъд Океана, (т.е., че не защити гражданите си, които имат права да са "естествени", и производителите си, които имат право да са икономически свободни)

За тези оперирани от чувство за сарказъм - глътнете си по едно синьо хапченце.

Оценка
-1 +34
 
Анонимен потребител

Некомпетентен

Неутрално
  • 62
  • 23:11
  • 03 фев, 2010

Не съм специалист и не мога да преценя от научна гледна точка как стои въпроса с ГМО - за или против.
От друга страна знам едно нещо със сигурност. Щом нещо се приема от правителството то е в негов интерес или в интерес на кръгове свързани с него но в никакъв случай не е в интерес на българския народ. Няма правителствено решение или закон през последните 20 години, което да опровергава тази максима. Затова щом правителството и парламента са ЗА, аз съм ПРОТИВ!

Оценка
-4 +28
 
Анонимен потребител

Бойко е един Лъжец

Любопитно
  • 63
  • 23:18
  • 03 фев, 2010

"На този фон уверенията на премиера Борисов, че лично той и правителството му са против производството на ГМО, но това било изискване на ЕС, не просто олекват, а следва да бъдат тълкувани като лъжа"
лъжа
лъжа
лъжа
лъжа
лъжа
А-бе, българи, още какво искате, за да видите, че Бойко е един Лъжец!!!!!!!!

Оценка
-3 +44
 
Анонимен потребител

Дедо Говедо

Неутрално
  • 64
  • 00:00
  • 04 фев, 2010

Ние не се плашим от ГМО. Свикнали сме. Всеки час поемаме голями количества ГМН ( генно модифицирани новини ) от медиите.............

Оценка
-5 +16
 
Преглед на профил

|

Рейтинг: 1119 Неутрално
  • 65
  • 00:13
  • 04 фев, 2010

Манипулативна статия, писана за лумпени. Независимо дали сте за или против ГМО, от подобен бълвоч би трябвало да ви се повдига.

Children are hereditary: if your parents didn't have any, neither will you.

Оценка
-48 +10
 
Анонимен потребител

Андрешко

Разстроено
  • 66
  • 00:45
  • 04 фев, 2010

До коментар [#59] от "Trifid":

Това трябва да се прати на глупаците,които поддържат закона за ГМО.
ПРОЧЕТОХ КНИГАТА НА ЕДИН ДЪХ.
НЕВЕРОЯТНО,НО ОЩЕ ПРЕЗ 50години СТАВА ЯСНО КАКВО ИДВА ДНЕС.

ПРОЧЕТЕТЕ КНИГАТА В НЕТА
ЕТО И ЛИНК:
http://sfbg.us/authors/j/john_wyndham/Novels/The_Day_of_the_Triffids.htm

Оценка
-1 +10
 
Анонимен потребител

Нормален и с факти по темата

Неутрално
  • 67
  • 01:03
  • 04 фев, 2010

Инфо за изследвания на учени и конкретни доказателства кое как влияе на бозайници от тези красоти, дето се творят с ГМО-тата, може да се види по-долу. Красноречиво е! На който му се иска (и стиска) след това - да ги пробва, но моля да не натрапва на нормалните

СПЕЦИАЛНО Е И ОТГОВОР ЗА DHK 13, на негов постинг номер 34. Наздраве и на размисъл да му е:

"A Comparison of the Effects of Three GM Corn Varieties on Mammalian Health":
http://www.biolsci.org/v05p0706.htm

Оценка
+11
 
Преглед на профил

ARRI

Рейтинг: 4148 Весело
  • 68
  • 02:36
  • 04 фев, 2010

До коментар [#66] от "Андрешко":

Свалих я книгата.Заинтригува ме.Ще я прочета.Благодаря!!!

АФРОКОМУНИСТИТЕ (ТЪМНО ЧЕРВЕНИТЕ) ГЕРБРЕИ , ПРЕКРЪСТИХА БЪЛГАРИЯ НА тиквостан ЕООД! И това с помоща на над 1,5 млн. мат'рял(ятаци).

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

edin

Неутрално
  • 69
  • 06:32
  • 04 фев, 2010

Казвам като човек занимаващ се с микробиология - изменение дори на една аминокиселина в активния сайт от белтъка, води до промяна на функциите му. Такова изменение е порядъци по-малко от 1% от целия ензим. Изменения в състава , които не са натрупвани с еволюцията или естествания подбор са стресови за нашия организъм. Не сме имали евулюционното време да се приспособим към тях, защото естествените мутации са много бавен процес. Това е и причината бероятно да нямаме още доказателства за вредата от ГМ храни. Когато те се проявят може да се окаже късно.

Оценка
-3 +47
 
Анонимен потребител

времето

Весело
  • 70
  • 07:06
  • 04 фев, 2010

Сега му е времето.Г%ладен М%инистър О%бядва.Г%олеми М%ъни О%чаква.Г%ладни М%ладежи О%бсъждатсега му е времето" Не "на Г.М.О.

Оценка
+15
 
Анонимен потребител

Gerasi

Неутрално
  • 71
  • 07:37
  • 04 фев, 2010

Браво Люба,
Тепърва ще му ядем на ББ л...ата.

ГМО забележете вирее само на препарати които Мотсанто продава.

1. Тва си е зарибявка т.е едва ли има печалба. Има самоубили се фермери

2. И ГМО и препарати химикали затова US нацията е болна и затлъстяла.

3. Вижте постинг 20. Там е подробно обяснено.

4. Слънчевото греене е константа. Вода достатъчно също е нужна. Ако доматът стане с 5 пъти по-голям диаметър, при константа енергия значи ще е 125 пъти по-безвкусен.

Оценка
-1 +26
 
Анонимен потребител

Мъдоран Дедович

Неутрално
  • 72
  • 07:51
  • 04 фев, 2010

ГМО=Граждани Мутанти за Отечеството=98%

Оценка
+7
 
Преглед на профил

Black Dragon

Рейтинг: 786 Неутрално
  • 73
  • 08:33
  • 04 фев, 2010

Уважаема г-жо Русева,
Много голям почитател съм ви, но този път се изложихте здраво! Много здраво.
Светла Николова от Агролинк е жена която има свои лични интереси в преследването на ГМО. Вземете се разровете. Още повече тя е нищо не разбира от ГМО. От статията е видно че и вие нищо не разбирате от ГМО. Като толкова се безпокоите за ГМО и опасностите изцяло, защо не протестирате срещу пестицидите които използват поголовно за да произведат свободния от ГМО домат? Няма нищо против да ви тъпчат с отрова, но имате против ГМО-то?
Много се изложихте.... оказахте се клакьор... необразован...
който скача и говори без да знае.
Защо не пишете за износа на органи? Или за строителния бизнес на Прокопиев който стремително запада... Няма ли Лилито границка да ни изнесе някоя лекция с помоща на Адрес как сега бил момента за покупка на жилище...
Платени клакьори... срам ме е че сте българи! ПФУ!

https://www.facebook.com/Purple.Flower.Handmade.Handbags

Оценка
-51 +16
 
Анонимен потребител

В.А.

Неутрално
  • 74
  • 08:36
  • 04 фев, 2010

Браво Любослава, това са червените еуглени в действие, те могат само да съсипват и да крадат - правят го вече 65 години, тяхната м....

Оценка
-2 +17
 
Преглед на профил

mi6osp

Рейтинг: 1475 Неутрално
  • 75
  • 08:39
  • 04 фев, 2010

Човек от СИбанк лобира за закона за ГМО
http://www.afera.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=9022&Itemid=33

Когато някой е глупав,то е за дълго!

Оценка
-2 +10
 
Преглед на профил

Black Dragon

Рейтинг: 786 Неутрално
  • 76
  • 08:46
  • 04 фев, 2010

Поздравявам ви обаче за едно нещо г-жо русева...
как обединявате всички срещу един общ враг... лошите комунисти...
и аз ги мразя, но вечно да ги използвате за да извлечете вие самата ползи е малко смешно... ами ако умрат комунистите? за какво ще пишете... много ме е яд .... мамка му... а пишехте хубаво... за интересни теми осмивайки по един прекрасен начин.. а тук.... сте се и....ли на метеното!

https://www.facebook.com/Purple.Flower.Handmade.Handbags

Оценка
-25 +10
 
Анонимен потребител

todor_kochev

Весело
  • 77
  • 08:55
  • 04 фев, 2010

Може би горните защитници на ГМО се надяват,че след подаръка *Чернобил* ние сме достатъчно мутирали?И пак става така,че всяка кофа с лайна за българите се приготвя с активното участие на *любимата* БКП и нейните членове!

Оценка
-2 +17
 
Анонимен потребител

.

Неутрално
  • 78
  • 08:55
  • 04 фев, 2010

Аз не вярвам, че някой днес може да ми гарантира, каквото и да било. Монсанто действа корупционно и това е доказано в САЩ.

Оценка
+30
 
Анонимен потребител

V4Vendetta

Гневно
  • 79
  • 09:00
  • 04 фев, 2010

Благодаря за статията! Крайно време е тази дискусия да добие сила и да притиснем управляващите. Трябва да го направим, защото те самите няма да се спрат и ще -одиизвършат това предателство.

Оценка
+19
 
Анонимен потребител

казакова

Неутрално
  • 80
  • 09:07
  • 04 фев, 2010

Когато се бъркаш в божиите /природните/работи винаги биваш наказван.След като са видели,че мутиралите семена не създават поколение как не се сетиха,че природата сама се защитава.Тези които за парите на американците решиха ,че могат да ни тровят не се ли замислиха,че така тровят и собствените си деца.И къде тук е съда да се самосезира и да ги вкара в затвора

Оценка
-2 +23
 
Анонимен потребител

V4Vendetta

Неутрално
  • 81
  • 09:08
  • 04 фев, 2010

ще извършат

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Мунсанто

Неутрално
  • 82
  • 09:13
  • 04 фев, 2010

Сигурно сте запознати какви измамници са тази фирма. В Канада загубиха дело срещу фермер. Бяха му заразили имота с модифициран вид и след това се опитаха да го осъдят за авторски права. Защо просто не изгонят тези идиоти от БГ. А чак и младежа от БСП им е представител. Каква гротеска само.

Оценка
+32
 
Анонимен потребител

Graovec

Весело
  • 83
  • 09:15
  • 04 фев, 2010

....често Ви критикувам г-жо Русева, че и от време на време много ви се дразня за комсомолския подход, но сега мога да кажа само....
БРАВО ЛЮБОСЛАВА!!!

Оценка
+17
 
Преглед на профил

contacol

Рейтинг: 11 Неутрално
  • 84
  • 09:18
  • 04 фев, 2010

Тук можем да си бръщолевим колкото си искаме, но каква полза от това? Можем ли да променим нещо? Силно се съмнявам! Мисля, че никой няма да ни пита и никой няма да ни чете мненията.Имаме ли реално действуващи инструменти за въздействие над законодателната и изпълнителната власт? Нямаме! Не се заблуждавайте! От 10.11.1989 г. до сега да знаете има ли случай на отзован народен представител от събрани гласове на неговите избиратели? Аз не знам за такъв и дано да греша.Колкото до дискусията за ГМО и ако ме питат лично за моето мнение ще кажа, че съм навит, но срещу 200 милиарда евро дългосрочен кредит за държавата ни при облекчена лихва! И така и така в момента ядем абсолютни боклуци! Един повече или един по малко все тая, но пазарлък да има и после от него - изгода. Затова искам 200 милиарда евро кредит!!!

Не трупайте пари! Те са средство за живот. Ползувайте ги всеки ден!(Ванга)

Оценка
-26 +6
 
Анонимен потребител

вегетарианка

Разстроено
  • 85
  • 09:22
  • 04 фев, 2010

аз спрях да ям царевица, макар че много обичам! - щото по-голямата част от нея е ГМО - от нея кихам и имам алергия. сега какво - да спра и хляб и картофи да ям ли? месото, че не става - то това е ясно, щото и животните са тъпкани с ГМО. а на детето си какво да дам???

Оценка
-4 +23
 
Анонимен потребител

@Дневник

Неутрално
  • 86
  • 09:22
  • 04 фев, 2010

Браво! Супер статия ..... С големия прожектор точно в тъмното кюше на сенчестия лобизъм в България.
Радвам се, че има и много мислещи хора!

Оценка
+24
 
Анонимен потребител

вегетарианк

Неутрално
  • 87
  • 09:27
  • 04 фев, 2010

До коментар [#84] от "contacol":
Може би ТИ ядеш боклуци, но има хора, които внимават какво си слагат в стомасите - както е и смислено да внимаваме какво си слагаме и в главите (и с кои медии си ги пълним). Като така и така сме тука (на едно смислено място) айде стига комерсиализъм: животът няма цена, моят лично не струва нито 200 000 евро, нито повече (за по-малко дума не става) - нито в кредит, нито в подарък.
лол

Оценка
-2 +18
 
Анонимен потребител

вегетарианк

Неутрално
  • 88
  • 09:31
  • 04 фев, 2010

До коментар [#87] от "вегетарианк":

милиарда изпуснах няколко нули, но е все тая - животът цена няма
До коментар [#87] от "вегетарианк":

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

Фермер

Неутрално
  • 89
  • 09:37
  • 04 фев, 2010

Най-после! След темата на броя в Капитал, където не отразихте темата добре, си помислих, че и вас са купили. Само да отбележа, че всичко изнесено по статията, вече 1 месец се тръби и пише в Социалната мрежа на българските фермери:http://fermer.bg/news/1224/1/chlenove-na-fermerbg-v-referendum-po-bnt-pravitelstvoto-da-izleze-s-iasna-poziciia-za-gennomodificiranite-organizmi.html, представители на която във вторник в предаването "Референдум", разбиха опонентите си от МЗХ и МОСВ, като разобличиха всичките им лъжи, които пише в статията. Явно усилията им не са напразни и на някои журналисти им е просветнало.

Оценка
+24
 
Анонимен потребител

чочо

Неутрално
  • 90
  • 09:39
  • 04 фев, 2010

Преди години,когато поднесох на моя приятел от Виена Вилфрид лятна традиционна българска салата с домати той ми поиска ...кетчуп.За каквото и е ,казвам,такива домати ,с такъв вкус не си ял.Да,казва,но ние в Австрия ядем холандски домати,които нямат никакъв вкус/генномодифицирани,траещи по 15 и повече дни/.Че така ще стане и с всичко ако се допусне тази глупост.Моето поколение си спомня за вкуса на кебачетата/сега са боклук/,вкуса на доматите/сорта Идеал,Аче/,вкуса на 1бълките/ренета/.НЕ ДОПУСКАЙТЕ ТОВА ДА СТАНЕ!ПОДКРЕПЕТЕ ПРОТЕСТИРАЩИТЕ СРЕЩУ ГМО!

Оценка
-1 +27
 
Анонимен потребител

МХ

Неутрално
  • 91
  • 09:47
  • 04 фев, 2010

Люба пише хубаво, интересно, но този път не съм съгласен с нея, защото моята максима, която никога не ме е лъгала е: Щом мнозинството от българи са против нещо, то е правилното!

Оценка
-29 +7
 
Анонимен потребител

gara

Неутрално
  • 92
  • 10:01
  • 04 фев, 2010

няма да успеем да опазим най важното - триторията, няма санкция за предателства в дългосрочен план, руски тръби, гмо, прогажба на терени на всякакви хора с неясни пари, мюсюлмански структури, аец, съсипано от алчност крайбрежие, царски безкрайни горски сечища, водоеми аренда на безгрижни разбойници дпс и мутри, ето едно нещо заради което хората търсят тодор живков и заради което е държавата в крайна сметка

Оценка
-2 +11
 
Преглед на профил

Калин Ненов

Рейтинг: 24 Весело
  • 93
  • 10:05
  • 04 фев, 2010

Любослава, благодаря ви за обзорната статия!

http://choveshkata.net: Човешка библиотека е всяко място, на което книгите събират човеци.

Оценка
-1 +10
 
Анонимен потребител

до MX

Весело
  • 94
  • 10:13
  • 04 фев, 2010

А ако мнозинството казва, че си тъп ти си умен, нали Мама !!!
А до Бойко и неговата Любима, която го държи здраво под чехала, ке кажа .....http://www.youtube.com/watch?v=F4jqfHtYxIA

Оценка
-1 +9
 
Анонимен потребител

GMO

Неутрално
  • 95
  • 10:22
  • 04 фев, 2010

За хората които казват че не са досататъчно информирани: потърсете в Google Video - The World According to Monsanto. Едно доста интересно разследване относно ГМО. Друг интересен материал там е: The Dangers of Genetically Modified Food - Jeffery Smith Lecture. Надявам се да са ви от полза.

Оценка
+11
 
Анонимен потребител

Румен

Неутрално
  • 96
  • 10:26
  • 04 фев, 2010

Разобличиха ме.
И сега как да върна комисионните на Монсанто?!?
........а и не ми се иска.
размишлява мин. Найденов

Оценка
-1 +6
 
Анонимен потребител

Eurosooner

Неутрално
  • 97
  • 10:26
  • 04 фев, 2010

Да е жив и здрав ЕС, че ни прие, че представяте ли си какъв закон щяхме да имаме ако не бяхме лимитирани от Директивата !? Де що е ГМО щеше не само да е автоматично допуснато в БГ, но и щяхме да сме тестовата площадка на Монсанто... Браво на Любослава Русева за статията - все вярвам, че рано или късно гражданското общество ще поограничи безобразната корупция в единствената бананова република-член на ЕС....

Оценка
+17
 
Анонимен потребител

Наистина гротеска

Неутрално
  • 98
  • 10:28
  • 04 фев, 2010

До#82:
Ти не си Мунсанто, а мозъчен мутанат! Не е луд който.....
Гледай кой отваря вратата, а не кой стои пред нея.Чети анализа. Най големите '"експерти'" на ДСБ стоят зад законопроекта, а Светиня му обещава да не го изпълнява.

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

Наблюдател

Неутрално
  • 99
  • 10:29
  • 04 фев, 2010

Срещу продажните управляващи и политици изобщо,
само с Референдум може да се защитят интересите
на огромната част от хората.

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

МХ

Весело
  • 100
  • 10:30
  • 04 фев, 2010

94, ами то мнозинството, което е много умно, избира и червени и сини, жълти, накрая и пожарникаря ми избра. А и как то ще ме оценява, въобще не ме интересува, защото не завися от него, а от себе си. Казах, че максимата никога не ме е лъгала, или ще ми дадеш някой обратен пример?

Оценка
-5 +3
 
Анонимен потребител

комунист

Неутрално
  • 101
  • 10:33
  • 04 фев, 2010

Комунист значи безродник и предател.Винаги комунистите са служили на друга държава-навремето съветския съюз.Те го наричаха пролетарски интернационализъм.Свикнал да се продават,те се продават на всеки -може на СССР може на Русия,а може и на Монсанто.Законът за лустрацията е жизнено необходим.

Оценка
-3 +11
 
Анонимен потребител

Гунно-модифициран българин

Неутрално
  • 102
  • 10:37
  • 04 фев, 2010

Госпожа Русева,
не перифразирайте стария виц. Той се отнася за Мичурин, който е паднал от тополата, берейки магданоз.
Така е умрял.

Оценка
-6 +5
 
Анонимен потребител

Осъзнал се ГМО

Неутрално
  • 103
  • 10:41
  • 04 фев, 2010

Защо роптаете срещу ГМО?
Та ние при демокрацията ни модифицираха не само генно, а и ни направиха друг животински вид.

Оценка
-9 +4
 
Анонимен потребител

neutralen

Неутрално
  • 104
  • 10:47
  • 04 фев, 2010

Долу ГЕРБерите - лъжци и продажници! Не на Монсанто в България!

Оценка
-2 +12
 
Анонимен потребител

бачо Иван

Неутрално
  • 105
  • 10:49
  • 04 фев, 2010

Пълно безумие е допускането на ГМО в България!Освен това няма никаква необходимост от това.Без да съм аграрник знам че поради благоприятните климатични особености на България една реколта може да храни страната до 7 години.Ибез да ми искачат от Монсанто че чрез ГМО може да се ликвидира глада в световен мащаб.Щом като е така да ги засяват в Сомалия например...да видим как ще виреят в онази пустош и да ликвидират глада там а не тук.Ние великолепно разбираме мотивите на Монсанто.Още Макиавели го е казал...ако искаш удобно да манипулираш хората най лесно е като дълго време задоволяваш всичките им потребности ...дотогава до когато те загубят способноста да ги задоволяват сами.След това можеш да правиш с тях каквото си искаш...те вече са ти роби.Та и тези са такива.Веднъж с Монсанто -завинаги с Монсанто.С тази забележка че методите им са по съвременни и по бързи.Няма да се усетим дори какще ни заробят.А що се отнася до нашите продажници те и за АЕЦ Козлодуй така ни лъгаха...уж от ЕС натискали да ги затворим ...а после се оказа че никой не ни е натискал поне не официално.Просто някой трябваше да гушне комисионните за изграждането на ново на АЕЦ Белене.Казвам наново защото ако не знаете нулевия цикъл в строителството беше завършен и реактора беше произведен и платен от България и сигурно още ръждясва на някое дунавско пристанище .Е как да го докарат и монтират като няма комисионна?Ивсичко това си има имена на конкретни виновници.същото ще стане и с ГМО ако не ги спрем.

Оценка
-2 +27
 
Анонимен потребител

do MX

Весело
  • 106
  • 10:51
  • 04 фев, 2010

Има голяма разлика между избирателно мнозинство в държава с слаба политическа култура и гражданско самосъзнание. Прав си, че зависиш от себе си но живееш и с околните.

А всяко правило си има своите малки изключения, това обаче е въпрос на възприятие. Пример: Мнозинството слуша чалга. Аз твърдо НЕ. Е кое е правилно? Да се слуша или да не слуша Поп Фолк......

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

не знам

Неутрално
  • 107
  • 10:59
  • 04 фев, 2010

Не съм учен и не мога да докажа, че ГМО са вредни (не че учените са доказали полезността им или поне липсата на вредност), но си мисля две простички неща: кой ще измисли нещо хубаво за бедните - всички хубави неща на този свят са за богатите, пък и защо насила ни ги тикат - как ще бъдат евтини тези храни като пазарът им е почти монополен за "Монсанто" - като заемат цялата ни територия и няма връщане назад просто ще ни вдигнат цените. Нали виждате какво става с парното и тока, частният монопол е по-лош от държавния. Освен това спомням си "Вътрешен човек". Учените, които работят в тези фирми са наистина компетентни по въпроса, но не ни казват истината, защото устите им са пълни с много пари, пък и се страхуват за живота си и за семействата си. А всички останали, които само са чели публикации и изследвания, недейте да се перчите толкова, защото с пари всичко се манипулира - и изследвания, и статистики. Някой по-горе питаше за СЗО - забравихте ли какво стана със свинския грип - обявиха пандемия, правителствата поръчаха милиони ваксини и после се оказа, че служители на СЗО работят за фармацевтичните гиганти.

Оценка
-1 +22
 
Анонимен потребител

Роску

Неутрално
  • 108
  • 11:30
  • 04 фев, 2010

Абе вие не разбрахте ли вече че Бойко е тъп като лалугер. На всичко отгоре, типично по българско-полицейски-военному хитрее като се прави на още по-тъп като това му помага да се доизкусури като че ли е с интелект на умрял лалугер.
След изцепките с алея номер едно във Варна, алчната за власт и неспособна Желева, задължителните здравни вноски за безрабтните а сега и позицията на алчността да се разреши ГМО не ми се мисли какво какво ще покаже бъдещето с този нов "държавник".

Много съм разочарован!

Оценка
-3 +13
 
Анонимен потребител

Tъпото копеле

Неутрално
  • 109
  • 11:35
  • 04 фев, 2010

Много точна и навременна статия. Радостното е, че и коментариите са точни. За съжаление тези, които се облагодетелстват на наш гръб - решават, а ние мълчим. А който мълчи е съгласен.

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

зелен

Неутрално
  • 110
  • 11:41
  • 04 фев, 2010

Ето това заслужава провеждане на РЕФЕРЕНДУМ , а не тъпите 5-минутни новини на турски, които никой не ги гледа.Зелените , за вас гласувах, сега докажете, че си струва да ви подкрепяме.

Оценка
+17
 
Анонимен потребител

Константин Дичев

Неутрално
  • 111
  • 11:43
  • 04 фев, 2010

Браво Любослава!
Много вярно и точно си описала връзката между червени и сини...... То не е даже връзка, а просто разликата е в цветовете на овчите кожуси които тези ненаситни вълци са облекли и се преставят за червени, сини, жълти, оранжеви и какви ли не други разцветки овце... но под руното са си вълци.
Къде е другият вълк Главен прокурор за да повдигне обвинение срещу манева за измама над обществеността с цел вреда за страната и подпомагане на престъпните Монсанто???? Къде е този вълк облечен в руно на крастав овен?

Оценка
-1 +10
 
Анонимен потребител

онбашията

Неутрално
  • 112
  • 11:47
  • 04 фев, 2010

гърчите ли се в агония зелени малоумници? искате не искате, ГМО идват

Оценка
-16 +3
 
Анонимен потребител

,

Неутрално
  • 113
  • 12:08
  • 04 фев, 2010

Отново превъзходна статия на Любослава!

Интересно е, да се отбележи, че най-големите зони свободни от ГМО (Франция, Италия, Гърция) са имено страните с най-развит усет към храната (не само гастрономически, но и икономически) - http://bit.ly/af17VF.

Оценка
-1 +9
 
Анонимен потребител

tsani_san

Разстроено
  • 114
  • 12:09
  • 04 фев, 2010

Статията ми хареса.
Ако решението "ГМО в БГ? да/да,с ограничения и контрол/против" аз съм против. Защо да бързаме? Това е съдбоносно решение за БГ и "business opportunity" за няколко фирми ...
Веднъж да сме търпеливи и вземем решение на базата на експертна оценка, пук да видим дали ще сбъркаме?

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

кратко и ясно

Неутрално
  • 115
  • 12:11
  • 04 фев, 2010

"…представителят на "Монсанто" за България Николай Черкезов (той е и председател на младежката организация на БСП)…"

Оценка
+8
 
Преглед на профил

Stavrogin

Рейтинг: 797 Неутрално
  • 116
  • 12:11
  • 04 фев, 2010

Ако на всички ГМО има ясни указания че са такива какъв е проблемът не мога да разбера, който иска купува, който иска - не!

I'm saying nothing But I'm saying nothing with feel

Оценка
-11 +3
 
Анонимен потребител

Пешо

Неутрално
  • 117
  • 12:29
  • 04 фев, 2010

„Монсанто“ е световният лидер в производството на генно модифицирани организми (ГМО), както и една от най-противоречивите компании в индустриалната история. Тази вековна империя е създала някои от най-токсичните продукти, продавани някога. Въз основа на старателно разследване, „Светът според „Монсанто“ разказва за историята на компанията, като показва скандални непубликувани досега документи и факти.
http://www.zelenite.bg/2516

Оценка
+11
 
Анонимен потребител

Огън и лед

Гневно
  • 118
  • 12:48
  • 04 фев, 2010

За лъжите си, заради умишлено лобиране за ГМО, заради лъжата за оставяне на 30км. защитна ивица, министър Евдокия Манева трябва да си отиде! Тя се компрометира из основи!

Ако въведат ГМО, това ще е втори Чернобил. Генетически!!

България трябва да стане втората страна с пълна забрана - както това направи Ирландия! България без ГМО!!

Да въведат спешно етикетиране на продукти с ГМО. Тук ТРЯБВА да спазят ЕС изискванията!! Нужна е спешно национална лаборатория за изследване и допускане на храните до пазаря!! Солени глоби за произвеждане и продажба без етикет.

Да организираме общонационална демонстрация срещу ГМО! Няма време. Приемат ли закона, махане на чл. 79 и 80 - няма връщане назад!!

Оценка
-2 +19
 
Анонимен потребител

ЕХ...

Неутрално
  • 119
  • 12:49
  • 04 фев, 2010

Затлъстяването в САЩ е обявено за заплаха на националната сигурност.Така е официално обявено.Предполага се,че една от основните причини е употребяването на генно модифицираната храна, която предизвика и други отклонения както например, тежки алергии. Хора живеещи в такива райони масово се оплакват от алергиите. Генно модифицираната люцерна, например,е устойчива към хербицидите и се налага да се увеличава количеството на тях , а значи и замърсяването става по-голямо.Тези в САЩ, които печелят милиони за сметка на човешкото здраве, се хранят естествено със здравословна храна , те и майката си няма да пожалят за пари. А БГ за тях е пазар, на който те трябва здраво да стъпят, а тъй като тя е малка по територията си тя просто ще бъде унищожена като здравословна природна даденост, която и без това вече не е много чиста. Учените се подкупват да мълчат за негативните последици, но все пак не малко от тях предупреждават за опасностите.Има опасения,че ние отдавна се храним с ГМО, ако е така ,ще чакаме и последиците.

Оценка
+18
 
Преглед на профил

Станимира

Рейтинг: 442 Неутрално
  • 120
  • 12:51
  • 04 фев, 2010

До коментар [#116] от "Stavrogin":

Проблемът е, че държавата ни е слаба и не може да гарантира стриктен контрол. На пример, в България по закон трябва да се отбелязва наличието на ГМО в хранителните продукти. За периода 2004-2009 лаборатория към РИОКОЗ са изследвали 1000 продукта, от които над 10% се оказали със съдържание по-високо от допустимото и не етикетирани. Съставени са само 2 акта, а дали са етикетирани, след това - едва ли. http://capital.bg/show.php?storyid=849926

В Мескико е забранено отглеждането на ГМО царевица. Те са родината на царевицата с над 150 вида в един регион само. Оказало се обаче, че царевицата им е замърсена от (предполага се) случайно изпуснати семена покрай пътищата при транспортирането на ГМО царевица, която внасят според разпоредбите за свободна търговия.

Т.е. въпросът с контрола е изключително важен в случая, но нашата страна не може да го подсигури.

Оценка
+11
 
Анонимен потребител

totonav

Гневно
  • 121
  • 12:52
  • 04 фев, 2010

До коментар [#4] от "dhk13":

Кога беше последния път когато си бъркал в гените на някое куче с голи ръце за да си направиш нова порода? или може би си кръстосвал гени на овце в задния си двор? Това за което говориш се нарича ЕСТЕСТВЕН ПОДБОР а не гмо. По тая логика децата какво са?

Оценка
-2 +8
 
Анонимен потребител

И аз в Петричко

Весело
  • 122
  • 13:03
  • 04 фев, 2010

имам към два декаро тутун...

Начи, сееш тутуна - никне канабис, мамка му..))))))))))))))

Оценка
+12
 
Анонимен потребител

Lili Kostova

Неутрално
  • 123
  • 13:09
  • 04 фев, 2010

Ама моля ви се! Станишев е запазил!
Очакваме да смъмри строго шефчето на младежите в Партията!

Страхотна статия.
Не на ГМО и на Монсанто!

Оценка
-1 +10
 
Анонимен потребител

Бат' Гойко

Неутрално
  • 124
  • 13:34
  • 04 фев, 2010

Петиция срещу промените в Закона за генетично модифицирани организми (ГМО) http://www.grazhdani.eu/

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

Munchoo

Неутрално
  • 125
  • 13:41
  • 04 фев, 2010

Браво на авторката!
Колкото повече време минава, толкова повече се убеждавам, че нас ни управляват генно модифицирани политици (ГМП).
Дали не идва времето заедно с ГМО да изринем и ГМП?

Оценка
-1 +8
 
Анонимен потребител

Graovec

Весело
  • 126
  • 13:59
  • 04 фев, 2010

Това ГМО ми прилича на ОМП...мдаа

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

GMO-NO

Гневно
  • 127
  • 14:08
  • 04 фев, 2010

Някои хора просто не разбират опасността. Навремето и ДДТ-то са го смятали за велико откритие. Докато след години като се завъртяло в хранителната верига и започнали да се раждат изроди... Не бива да сме толкова късогледи. Създават растения с животински гени в тях и казват "Колко са прекрасни!" Но какви ще са последствията никой НЕ БИ МОГЪЛ да предвиди!
На българския народ това не му трябва! На българската природа това не й трябва! Тогава на кого и защо?

Оценка
+10
 
Анонимен потребител

а ха

Гневно
  • 128
  • 14:11
  • 04 фев, 2010

До 124 - Благодаря за линка! Една трета от българското население живеете в София, поне половината идете бе хора ,заведете си децата щото гледах по Да Винчи документален филм за филипинските фермери , Монсанто и някъкъв златен ориз - ужасяващи последствия!!!!! Най интересното,че лекарите които се занимавали с уврежданията в човешкия организъм при първите сигнали ,че се забелязват такива са уволнени за да не могат да направят дългосрочни изследвания и да си остане НЕДОКАЗАНО!А бе с две думи дайте да се разходим до жълтите павета в неделя и да си пожелаем успех!!!!В любавта към децата си всички сме равни!

Оценка
-1 +10
 
Анонимен потребител

Galq

Неутрално
  • 129
  • 14:11
  • 04 фев, 2010

Izwinete me molq 4e nqmam kirilica w momenta. Ne e lo6o da ponau4im koj to4no syzdade ES i za kakwo go polzwa. Kakto i kakwi sa ideite na nqkoi hora za 4owe4estwoto i hranata mu. Tyrsete si informaciq. Az moga da wi podam ideq za edno interesno film4e: "End Game-Blueprint For Global Enslavement". I ako hwyrlite wnimatelen pogled na "The World According To Monsanto" kartinkata zapo4wa da se ponarejda .... No tyrsete i wa6a si informaciq, ima o6te mnogo.....

Оценка
-2 +4
 
Анонимен потребител

CommonSense

Неутрално
  • 130
  • 14:16
  • 04 фев, 2010

Удивителни постижения има българския организационен и технически гений!

Какво мислите прави бг високо-образван техничар/хуманитар когато започне да осъзнава провинциалността на чушкопека?
Много просто - той изобретява чушкопек с дистанционно и обявява плановете си за разработка на революционно ново устройство - чушкопек с вградена дивиди-записвачка!!!

А когато се сдобие с интернет и фейсбук българския организационен и технически гений започва да организира истерични кампании и групи, в които съотношението между смислени аргументи и обсъждане от една страна и паникьорски призиви, гарнирани и предизвикани от откровено невежество до нагло незабелязване и покриване на неудобни факти и логика, комбинирани с тежки пристъпи на логорея от друга страна е 1:100!

Така на някои зелени (не само в БГ) трябваше да им се обяснява преди години, че при хипотеза че глобалното затопляне предизвикано от въгледвуокис е ключов проблем, АЕЦ се превръща от кошмарна заплаха в решение!

Сега очевидно Русева и компания имат нужда от обясненя!
Защото на Русева очевидно не и достигат познания и съобразителност да схване че :

1) досега развиваното традиционно земеделие започва да изчерпва потенциалът си за увеличаване на добивите интензивно

2) досега развиваното традиционно земеделие именно намалява биоразнообразието тъй като са му необходими все по-големи и по-големи площи в резултат на 1) (най-очевидния макар и не съвсем близък пример е изсичането на горите в Амазонка за да се освободи площ за отглеждане примерно на захърна тръстика)

3) че едно по-ефективно земеделие няма как да не се базира на различни техники на подобряване на добивите за единица площ чрез разработване на нови сортове и че този по-висок добив на единица площ очевидно ще намали нуждата от нови площи - т.е. дефакто ще освободи пространство за биоразнообразие.

4) че създаването на нови хибриди (за да не кажа видове) не е намаляване, а е де факто увеличаване на биоразнообразието.

5) че причината да има една фирма която предлага ГМО е в голяма степен в резултат на силно рестриктивната политка налгана в продължение на десетилетия в ЕС в резултат, на която политика се твърди че ЕС е изостанал с десетилетие в някои области на биотехнологията


Не! Русва и компания категорично отказват да видят проблемите в тяхната цялост и да търсят смислени решения!

На Русева и е необходимо да дойде ЕС и да и нареди какво да прави!
И какво да мисли!

Ако ЕС не изисква от нея нещо тя не смята за нужно да раздвижи мозъчните си гънки и да осмисли съдържателно собствените си и на общността от която е част проблеми, а предпочита да се качи на магданоза!
Тя не смята за нужно да осмисли и защо аджеба ЕС и е оставил свободата имено в този случай конкретната държавата да реши за себе си!
Нито пък смята за нужно да се възползва от нея!

След Русева се появяват религиозните фундаменталисти като [#80] "казакова", които започват да мрънкат за намеса в божиите/природните дела.
Казакова нека ви отговоря в стила на "Аватар": "Аз съм един от вас! И имам право да говоря!"
Врагът е от вън и е силен - врагът е деомграфския взрив и то в бедни страни, глад, в бг варианта - ниска покупателна способност на населението...

Но кажете ми Казакова ако приемате теорията на Дарвин аз и вие все пак сме природни създания!
Ако група хора (изнамерят начин да ) променя генотипът си това дефакто означава че те са "агентът" чрез, който природата еволюира!

Природата все пак не е музей, в който видовете и еко системите стоят препарирани и абсолютно непроменими!

Ако пък сте от вида християнски креационист или подобни - съжалявам но имам дълбоки съмения че позицията им е продиктувана от морални съображения - те от една страна твърдят че човек не трябвало да заема позицията на бога(като се намесва в делата му) от друга претендират те да са (единствени говорители на същия) бог.

Да разбира се, че трябва да има контрол! Да разбира се, че разработваните нови хибриди трябва задължително да бъдат тествани предварително в лабораторни условия!
Но защо дебатът, споровете и предложенията не са посока на това какъв да е контрола и как да е подобрен, а е пълно с меко казно странни изказвания?

Оценка
-10 +4
 
Преглед на профил

iliander

Рейтинг: 702 Неутрално
  • 131
  • 14:19
  • 04 фев, 2010

Учудени ли сте,че точно американски концерн експериментира с "ГМО" в страната ни?
Алтернативата е,да си отглеждаме "еко-продукция" от традиционно български сортове зеленчуци и плодове (както сме правили до сега..).

Iliander

Оценка
+13
 
Анонимен потребител

luda karava

Неутрално
  • 132
  • 14:24
  • 04 фев, 2010

Много приятно съм изненадан от разумните реакции на читателите!

Това което остава да направим дами и господа (а то е най-трудното) е да спрем това безумие. Сега или никога. ПОсле ще е късно.

Монсанто трябва да бъдат съдени за най-тежкото престъпление - срещу екосистемата на Земята (която включва и нас разбира се). Наказанията трябва да са по-жестоки от тези за геноцид. Аз лично бих ги екзекутирал публично....

Оценка
+10
 
Анонимен потребител

Poblizo.com

Неутрално
  • 133
  • 14:33
  • 04 фев, 2010

Защо НЕ трябва да допускаме отглеждането на ГМО на територията на България?

http://poblizo.com/?p=8998

Това ли е, което искаме? Живот на заем, в затягащата се примка на кредити, изправени пред неясната и застрашителна перспектива за здравните последици от ГМО (ГМО са в масово производство от едва 13-15 години)? Заслужава ли си рискът, който с лека ръка се каним да предприемем? И дали искаме да играем хазарт с могъщата природа, като се храним например с картофи с протеини на вируси, които убиват колорадски бръмбари ?

Оценка
-1 +11
 
Анонимен потребител

Объркан

Неутрално
  • 134
  • 14:33
  • 04 фев, 2010

Нона Караджова и Николай Черкезов от младежката организация на БСП ли са, че защитават еднакви тези, нещо не разбирам ?

Оценка
+8
 
Анонимен потребител

Graovec

Весело
  • 135
  • 14:39
  • 04 фев, 2010

До коментар [#130] от "CommonSense":

Ти готов ли си да тъпчеш поколението си с храни от ГМО ...
Погледни си децата, внуците, ако имаш, погледни ги в очичките и почвай да им даваш от опаковките с храна, на които има знак ГМО... произведено от Монсанто
След като го правиш това 30 години ми се обади, да те видя теб и поколението ти, и тогава евентуално аз ще застана зад твоята позиция и ще я отбранявам...но само и единствено тогава, когато вече си "еволюирал" ...

Оценка
-1 +8
 
Анонимен потребител

..

Неутрално
  • 136
  • 14:39
  • 04 фев, 2010

До коментар [#134] от "Объркан":

От организацията на парите са::

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

онбашията

Неутрално
  • 137
  • 14:48
  • 04 фев, 2010

брей, не мога да повярвам, мунчо е събрал плюсчета!!! какво ни говори това, май по въпроса за ГМО всички са мунчовци

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

ddd

Неутрално
  • 138
  • 14:57
  • 04 фев, 2010

Един от основните аргументи, които ни натикват пред очите е големия ГЛАД в световен мащаб..
Ами по тази логика да си ги пласират в онези страни, където има такъв проблем . Тук имаме нужда и ще имаме икономическа полза единствено от органик земеделие (органик зеленчуците и плодовете за около 3 пъти по-скъпи).
Няма какво да се заблуждаваме, тъжната истина е, че с тези оскотели душевно и алчни управници друго не би могло и да се очаква. А и се съмнявам, че те биха хранили потомството си с ГМО-храни. Дори и по време на аварията в Чернобил, малцина знаехме и не ядохме зеленчуците, но какво ядоха повечето хора и какво ядяха някои ПО-РАВНИ хора????
Тези, които си спомням и не искат да забравят - тази попара сме я сърбали.
И вместо да лансират оправданието за "големия ГЛАД" /Земята и без това вече е доста пренаселена/, да инвестират в ограмотяването на тези нации. Щото доказано, тези които се размножават като зайци са и най-неграмотните и необразовани.
Та така за големия "глад" и големите амбиции за печалба...

Оценка
-1 +10
 
Анонимен потребител

GMO

Неутрално
  • 139
  • 14:57
  • 04 фев, 2010

До коментар [#130] от "CommonSense":

Явно и аз съм от хората на които не им "достигат познания и съобразителност да схване" някои неща но:
1) Досега развиваното земеделие произвежда достатъчно храна за настоящата популация на земята. Проблемът според огромен брой учени не е в количеството, а в разпределението на храната по света.
2) Досега развиваното земеделие действително унищожава големи горски площи за нуждите си. Но защо мислиш че чрез ГМО този процес ще бъде прекратен? Другият и най-важен проблем с освободените в природата ГМО е че те предават мутацията си на растения от същия вид виреещи в близост. Пример ГМ царевица в Мексико и САЩ.
В Мексико фермери отглеждащи по конвенционален начин царевица от разнообразни местни видове са откривали в насажденията ГМ такива без да са засадени от тях.
Кажи по какъв начин можеш да ограничиш пчелите да кацат само върху ГМ култури или обратно за да се избегне заразяване на конвенционалните видове при опрашването?
3) Едно е да разработиш нов сорт комбинирайки два домата а съвсем друго е да създадеш нов вид комбинирайки ДНК на домат и риба.
4) При ГМО действително се създава нов вид. За съжаление този вид, поради факта че не може да се контролира разпространението му се превръща в един вид паразит по-устойчив от традиционните видове и от там и в заплаха за тях. А и при положение че вида е създаден да произвежда инсектицид, как точно ще спомогне за увеличаването на разнообразието при пеперуди, пчели и други видове насекоми извършващи опрашването?
Освен това площта използвана за отглеждане на ГМО след това е неподходяща за отглеждане на други видове за огромен период от време.
И накрая след като са толкова добри всички аспекти на ГМО и ще решат проблема със световния глад защо "Монсанто"(визирам тях защото държат 90% от пазара на ГМО) не ги рекламират широко и публично и не изнесат пред хората изследвания доказващи безопасността им? И прикриват изследвания и уволняват учени оспорващи техните твърдения?
Няколко въпросчета като храна за размисъл.
Надявам се да ме обориш с факти.
Поздрави

Оценка
-1 +10
 
Анонимен потребител

Друг микробиолог

Неутрално
  • 140
  • 15:17
  • 04 фев, 2010

До коментар [#69] от "edin":

И как го консумираш тоя белтък бе един?
Да не би да си го инжектираш венозно?

Щото ако го приемаш орално е добре известно че след като минат мелачката на солната киселина, пепсина и трипсина в стомаха и дванадесетопръстника от белтъците остават предимно аминокиселини които именно с еусвояват и най много къси вериги от по 2-5 аминокиселини ?

Та какво смяташ да правиш с тоя протеин - ще се мажеш с него или венозно?

Оценка
-4 +3
 
Анонимен потребител

??

Неутрално
  • 141
  • 15:26
  • 04 фев, 2010

До коментар [#140] от "Друг микробиолог":

Защо Монсанто не иска ГМХ да се тестват за безвредност?
След като знаеш толкова мръсни думи (пепсина и трипсина), сигурно знаеш и хиралност а от там и различна активност. Освен белтък има и други първични метаболити. За вторичните метаболити отделно.

Оценка
-1 +9
 
Анонимен потребител

Ще го имам предвид

Неутрално
  • 142
  • 15:36
  • 04 фев, 2010

Интересна статия, ще я имам предвид при следващите избори, за да преценя кои гадове да подкрепя

Оценка
-1 +8
 
Анонимен потребител

Екстрасенс

Неутрално
  • 143
  • 15:47
  • 04 фев, 2010

Оу оу. Добре е, че имаме опонент в лицето на CommonSense. Той донякъде е прав, макар че не беше необходимо да търси чак филосовски аргументи (еволюция или креатизъм). Понеже съм еболюционист, ще кажа, че генното иненерство вероятно прави неща опитвани от еволюцията, но както знаем, някои опити са се оказали неудачни. Най-малкото не дават поколение, израждат се и изчезват...
Що се отнася до ГМО технологията, това което е важно да се знае е, че сме още в началото, наблюденията са недостатъчни, методите тепърва ще се равиват. И в ЕС и в Япония работят в това направление, но са по-внимателни. Монсанто са прекалено агресивни и комерсиални и самото им поведение дава храна на "зелените"...
Но в какво е прав? Вероятно човечеството има и ще има нужда от ГМО технологията. Няма начин това да се спре. Но!!! Има безлюдни и неплодородни територии - огромни терирории, да сеят там! За България ГМО са неизгодни. Много ни е малко земята и е достатъчно плодородна. Икономически ще ни е много по-изгодно да сертифицираме колкото се може повече биологично чисти продукти и да ги продаваме скъпо. Бъдете сигурни, че господата от Монсанто не се хранят с ГМО - богати са и могат да си позволят биологично чисти продукти.
Това е бъдещето, чистите храни - за богатите, ГМО-тата за бедните.

Оценка
-1 +11
 
Анонимен потребител

МОяСВ

Неутрално
  • 144
  • 15:51
  • 04 фев, 2010

Бойковите министри отново му подложиха динена кора.
Не е длъжен човека да разбира от всичко, но прекаленото доверие към"своите хора", без диалог със света на "останалите " хора ще го срине.
Интересна е позицията на Манева и Караджова- и двете стари и опитни кадри на МОСВ.Те не би могло да са заблудени. Действали са съзнателно. Земеделския министър също.
Ако ББ иска да излезе чист от тази каша, може би трябва да си направи извода за кого работят тия тримата.

Оценка
-2 +8
 
Анонимен потребител

Щастливеца

Неутрално
  • 145
  • 15:55
  • 04 фев, 2010

А бе на политически митинг не знам дали ще изляза вече, но против ГМО-тата съм на площада. Хайде кога? къде?
На 30 метра от МОСВ?

Оценка
+8
 
Анонимен потребител

CommonSense

Неутрално
  • 146
  • 16:12
  • 04 фев, 2010

До коментар [#139] от "GMO":


1) Не случайно дадох примера с Бразилия и използването на тръстика за производство на етанол. В ЕС доскоро имаше също програма за насърчаване на биогоривата, но се оказа че производството на техническите култури започва да измества хранителните и по този начин д апокачва хранат. Представи си какво би станало с напълно зависимия от външен внос на петрол и газ ЕС при изчерпване на петрола или някаква по- продължителна кризисна политическа ситуация със страните износителки на петрол? И как ще убедиш примерно бедно население на страна като Бразилия че ще е по добре да не произвеждат етанол от трастика, а страната им да внася петрол? Със сигурност има какво още да се направи по въпроса за разпределението на храните в света, но демографските тенденции са факт и прогнозите не са никак розови - дори и сега да произвеждаме достатъчно при още 2-3 милярда население ситуацият аможе д асе измени драстично.

2) Мисля че ГМО може да е решение на този проблем защото както казах увеличава добивите за единица използвана площ и др. разходи. Въобще не твърдя че наличните ГМО и технологиите свързани с тях са върха на сладоледа - напротив мисля че са в зачатъчен стадии и има още много да се желае от тях като резултати. Няма как да се постигнат тези резултати обаче ако се забрани всякаква работа в тази насока. Няма и как да се финансират разработки в тази насока от частния бизнес ако не продава. Освен ако държавата не реши да инвестира в тях като приоритет и като гарант за осигуряване на качество и безопасност. Бг публиката обаче масово настоява за орязване бюджета на БАН. Университетите нямат достатъчно добри лаборатории, а те са скъпи.... Пълно невежество е да се твърди че може в домашни условия да си напрвиш ГМО
- естествено че това може да става само в лаборатории и при много строг контрол на средата...

Интересно е че примерите които дават тук са от Индонезия и Мексико - страни които са малко анти гринговски настроени . Семената които дава ГМО царевицата (доколкото съм чел - тъй като не съм работил за и с монсанто) са безплодни - те не могат да дават поколение и за това фермерите трябва да си купуват семена за всяка реколта от монсанто. Следователно в мексиканските случаи следва да се търси друго обяснение - примерно възможно е животни или птици да са пренесли в съседната нива посяти изровени семена. Но тъй като както казах от тях не може да се развие фертилно разстение веригата на разпространението им е гарантирано прекъсната.

3) Омръзна ми да отговарям на това честно - масово и много често срещано е! А отговорът е прост и изискв аелементарни познания от 6-10 клас по биология! Генното инженерство (което все още е малко далеч от създаването на абсолютно нови видове) копира съществуващи вече в природата естествени процеси като конюгация, трансмутация и трансдукция(за повече подробности виж уикипедия). Как една бактерия примерно мутира и става резистентна към даден антибиотик!? Оевидно не в лаборатория ! Ако има някакъв проблем то следва да се мисли как нови вид би се вписал в локалната или глобална екосистема и как да се избегне или смекчи шоков-катастрофичен ефект. Например скоро в Нейчър имаше публикация за американци които разработват бактерия произвеждаща биогорива от въгледвуокис. Коет звучи добре, но какво ще стане ако тази бактерия се освободи и започне да се конкурира с растенията? Няма ли образно казано да им изяде тяхната храна и да се намести в тяхната ниша? за това обикновено се мисли при разработването на ГМО-то - примерно като ГМО е направен така че не може да се размножава самостоятелно или съществува само при условия които са изкуствени - в нашия случай с хипотетичната бактерия тя може да вирее само при концентрация на въгледвуокис от поне 10%.

4) вече ти отговорих в 3)


И накрая - не мога да отговарям от името на Монсанто - нямам никакви контакти и връзки с тях. Ако политиката им е действително такава то следва да бъдат сръчкани от регулаторните органи. Може д аима и друг аспект все пак - примерно да се опасяват че ще разкрият детайли за продуктът си з аевентуална конкуренция - както примерно майкрософт отказва да да направи Уиндовса опън сорс.
Според мен много по-смилено би било в тази насока да се работи с държавно финансиране - както по времето на Бил Клинтън беше разчетен генома на човека с държавно финансиране. Така ще има държавна гаранция че разработените ГМО ще бъдат строго тествани. Резултатите ще са опън сорс . А примерно компаниите, които използват изработените ГМО ще плащат някаква рента на държавата.
Но пък тогава Адам Смит-фундаменталистите ще започнат да ривът!


Оценка
+4
 
Анонимен потребител

conservoir

Неутрално
  • 147
  • 16:14
  • 04 фев, 2010

браво дневник - кажете им го направо: МОНСТАНТО КОНТРОЛИРА ЖИВОТА НА ПЛАНЕТАТА И ТРОВИ МНОГО НАРОДИ ПО СВЕТА.

защо не направите един материал за разкритията (не само около тази компания разбирар се) свързани с меко казано неетично поведение - изсипване на токсични материали в реки, манипулиране на резултати от тестове, заобикаляне на закони и т.н. http://www.youtube.com/watch?v=FZ5OxdIq5DY

Обама скоро назначи нов шев на Food and Drug Agency бивш човек на Монстанто. доведето да знанието на българите как се правят ГМО и какви са стандартите за тестване - НИКАКВИ.

Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

TAU

Рейтинг: 25 Неутрално
  • 148
  • 16:18
  • 04 фев, 2010

Има една дисциплина, нервно-лингвистично програмиране. Използват я като средство за промиване на мозъците от разузнаванията до рекламните агенции и медиите.

За да бъда „за” или „против” какъвто и да е феномен, искам да чуя АРГУМЕНТИ за или против него. Искам да чуя ФАКТИ. Една от основните характеристики на съвременната демокрация е правото на ИНФОРМИРАНО РЕШЕНИЕ.

Аз не съм „За” ГМО! Но подобен тип статии не могат да ме накарат да бъда и против. Рядко манипулативен журналистически материал! Не прочетох един аргумент. За да взема решение, искам аргументи и факти. Не литературно-емоционални есета.

Впрочем, не само в САЩ, в Китай също наблягат на ГМО култури за решаване на проблема с прехраната. И ако сега някой ми каже, че Агенцията за контрол на храните и лекарствата в САЩ е по-мърлява от българските санитарни и ветеринарни, благодарение на които преди време изядохме едно двайсетгодишно ирландско месо, ще му стисна ръката.

На майка й прибраха луканката на летището в Ню Йорк, дето я носеше за внучките си, защото нарушавала някакви разпоредби за контрол върху вноса на храни, затова ми е трудно да повярвам, че „простите американци” не следят отблизо проблема с ГМО и последиците от използването им в тяхната страна.

Оценка
-8 +1
 
Анонимен потребител

conservoir

Неутрално
  • 149
  • 16:20
  • 04 фев, 2010

ако монсанто превземе официално и бг, това ще е още една причина за мен да не си отгелдам децата тук (все още се чудя дали да се връщам в родината)

Оценка
-1 +6
 
Анонимен потребител

??

Неутрално
  • 150
  • 16:23
  • 04 фев, 2010

До коментар [#148] от "TAU":

"че „простите американци” не следят отблизо проблема с ГМО и последиците от използването им в тяхната страна. "
Точно тук е проблемът, че априори се приемат за безопасни в САЩ.

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

11111

Гневно
  • 151
  • 16:26
  • 04 фев, 2010

Браво на автора! А Манева не е ли оня същата поврътлива Маневица - костовистката, дето казваше също и че няма проблем от бомбите с обеднен уран в Югславия?!

Оценка
+10
 
Анонимен потребител

Рачо Стоев, д-р, н.с.

Неутрално
  • 152
  • 16:35
  • 04 фев, 2010

Не е необходимо да изядеш цяло яйце, за да се убедиш че мирише!
Наистина, нека не ни успиват с въпроса за глада по света! Проблемът не е в производството, а в разпределението.
Англия изнася зърнени храни от Индия при големия глад от 1876-1879 година, довел до смъртта на няколко милиона. Сталин прави същото по време на индустриализацията и колективизацията. По време на същия голям глад, който обхваща и Китай, докато бедняците си продават жените и децата за да ги спасят от гладна смърт и измират с милиони, богатите семейства си варят ракия от запасите зърно. Не мисля, че ситуацията днес е по-добра.

Оценка
+12
 
Анонимен потребител

CommonSense

Неутрално
  • 153
  • 16:49
  • 04 фев, 2010

До коментар [#141] от "??":

Каво точно ти пречи да ги тестваш за безвреднос?
Купи си ГМО царевица от пазара - няколко тона примерно като за тебе и тествай!
А това което наричаш мръсни думи беше част от курса по биология в 8 клас! А хиралността мисля че се учеше по-подробно в 9 - органична химия.
Вторичните метаболити - 8-10 клас биология - вярно НПМГ-де
Университетстки познания няма да демонстрирам за да не те притеснявам

Оценка
-3 +2
 
Анонимен потребител

??

Неутрално
  • 154
  • 16:58
  • 04 фев, 2010

До коментар [#153] от "CommonSense":

Пречи ми, че нямам финансиране.

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

Graf

Рейтинг: 2843 Весело
  • 155
  • 16:59
  • 04 фев, 2010

Алооо... Любослава, отде ги черпиш тези информации: "Пак през ноември, само че 2009 г., представителят на "Монсанто" за България Николай Черкезов (той е и председател на младежката организация на БСП)..."
Аз, доколкото съм информиран из тази сфера, знам че председателчето се казва Явор Гечев.
Па четете понякога и колегите си. Не е без полза, а и в нета ровнете за проверка. Тия от нюза викат тъй:
"Заради съвпадение в името, Николай Черкезов - председател на младежкото обединение на БСП в Попово - е объркан с официалния представител на „Монсанто", корпорация, която е собственик на модифицирани гени."
Та цела трагедия се развила около този Черкезов и другия поповския Черсезов, та се наложило Станишев да го води, неговият, в парламента да го показва на публиката и журналята пуснали партенката.