Регистрация
08 апр 2010, 17:04

Сурогатното майчинство – не "как", а "дали"

От Фани Давидова
Да приеме или отхвърли сурогатното майчинство за едно общество е дебат от ранга "за" или "против" смъртното наказание. Обществото ни трябва да реши дали ценностната ни система допуска човешкото същество да бъде предмет на сделка. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

37 коментара
 
Анонимен потребител

ГЕРБ и АТАКА- тъпаци

Неутрално
  • 1
  • 18:45
  • 08 апр, 2010

"Оказа се, че единен законопроект няма да има (защото е сложно и ще отнеме много време), а вместо това ще бъдат променени разпоредби на съществуващи закони, хем по-лесно, хем по бързо"
За кой ли път настоящото мнозинство доказва, че е тъпо, просто и некомпетентно. А може би причината е да се бюрократизира процеса.

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

Petar

Неутрално
  • 2
  • 21:48
  • 08 апр, 2010

Не разбрах какво иска автора но съм убеден че сурогатното майчинство трябва да се поощрява.

Оценка
-7 +12
 
Анонимен потребител

Иванова

Разстроено
  • 3
  • 07:05
  • 09 апр, 2010

За Петар: когато юристите предупреждават за евентуални проблеми смятаме, че са буквояди, а когато се забъркаме в тези проблеми, тичаме при тях да ни измъкнат, защото това им е работата. При условие, че у нас има толкова българчета, които чакат да бъдат осиновени, за какъв призив за повече българчета става дума? Естествен е страхът на хората да се боят да осиновят дете, чиито родители не познават, но каква е гаранцията, че генетичният материал на всеки от нас е толкова качествен, че да държим на всяка цена да се възпроизведе?

Оценка
-7 +15
 
Анонимен потребител

Паисий

Гневно
  • 4
  • 09:29
  • 09 апр, 2010

Поради что, говньовецо казваш "сурогатно" вместо "заместващо" !? Навярно защото си заченат "он лайно" !?

Оценка
-11 +2
 
Анонимен потребител

Реплика

Весело
  • 5
  • 11:14
  • 09 апр, 2010

Паисий??!!!
да беше писал с по-малко правописни грешки )))))))
Настоявайки за точно тази терминология "заместваща" , вместо сурогатна, както и стила ти на писане невероятно напомнят на стила на самите вносители
Ако не изпитвах силни съмнения, че КалинкаКрумова може да чете друго освен списания с картинки, направо щях да помисля, че е тя

Оценка
-2 +7
 
Преглед на профил

spopodlyze63

Рейтинг: 113 Неутрално
  • 6
  • 11:25
  • 09 апр, 2010

Изглежда, че проблема с търговията на деца е евалюирал до степен на 'защитен вид' в България... За един момент от миналото ми се сещам с почуда и леко отвращение ако щете дори - момент в който пътувах във влака от Бургас за София и вагона не бе с купета, а цялото пространство можеше да се наблюдава 'като на длан'... След мен влязоха няколко майки с малки деца в колички и на двата изхода застана по един 'левент' за да не решат майките да направят 'някоя грешка'... Едното момиче беше както по-късно разбрах със сестра си, която в един момент реши да се отдалечи и сядайки от другата страна на пътеката на вагона да проведе разговор, който да не бъде разбран - воден на Немски език. Ставаше дума за ТЪРГОВИЯ НА НОВОРОДЕНО или по-точно на ОЩЕ НЕРОДЕНО ДЕТЕ, за което тя обясни на отсрещната страна своето състояние като "имаща ТЕРМИН за раждане след ... време, но сестра й имала 'готово' дете - родено и здраво"...
Незная как и защо бе избрано мястото 'до мен' за разговор и как бе преценено, че няма да разбирам Немски... Както и да е..
За един подобен ПРОБЛЕМ има и друга страна.. Адвокатска защита на подобен род хора.. Такава една 'страна' се е явил и един Български Генерал - от разузнаването Коста Богацевски, а както бе описано в една страница в Интернет и коментара за проблема бе, че се е трансформирал от защитник на сигурността в България в Адвокат на хора занимаващи се с търговия ( и трафик) на деца... Може да си представим каква ще бъде силата на подобен род хора и влиянието и връзките им създавани по време на 'служба на Родината'... Странното е, че след предаване на два диска с информация към Сергей Станишев, Генерал Атанас Атанасов, АТАКА, Народно Събрание, Висш Съдебен Съвет и други (Интернет, сканирани документи, снимки и мои лични коментари за проблеми и посочване на конкретни имена и събития по проблеми с Трето Районно Управление МВР в София страниците с информация за трафик на деца са изтрити, както и 'оригиналите' на дисковете се оказаха по-късно манипулирани, също и други детаили в обясненията ми са модифицирани за да се премахнат имена и събития свързващи МВР и средите на държавни ведомства с проблемите и тормоза върху мен..).
Синът на Коста Богацевски - Калин пък е подхванал 'онлайн' търговията.. или иначе казано - Интернет Провайдър (хакер посещаващ събиранията в международен аспект) и бе обвиняван многократно преди време в хакване на крайните потребители, които обслужва - ведомства, организации имащи определена инфраструктурна среда и явно интертесна информация на сървърите и работните си станции..
Лично видях в едно посещение на офиса му (след неслучайно познаване по повод работни взаимоотношения в частна телевизия и нуждата да бъде имплементирана компютърна система за обработка на видео и звук и необходимостта от ползване на професионалните ми познания в Телевизия и студийна обработка - за пускането на системата.. Предполагам чисти подбуди, но гледано през други събития във времето - възможно е целта на 'въвеждането ми' да е била друга..) - предаване на един вариант от първите мобилни телефонни апарати за 'клониране' и създаване на 'дубликат' чрез който да могата да се подслушват разговорите на титуляра на оригинала на мобилен апарат, който вероятно нямаше да заподозре нищо.
Ползвам да поднеса тази информация, понеже в един по-късен период и при мен бе направена ситуация и ползвано моето излизане от квартира в Германия, като през това време не бях взел 'задължителните' нормално - фотоапарат PENTAX и мобилен телефон SAGEM My800v (споменавам модела на телефона - оригинален френски продукт, понеже се оказа след завръщането ми в квартирата - сменена цялостно вътрешна конструкция - хардуеъра на телефона и останала единствено външната черупка, а модела се бе трансформирал на Му2006v и произведен в EU).. Фотоапарата от друга страна бе се 'сдобил' с пукнатина на дисплея си, което доведе по-късно до цялостното му затъмняване и необходимостта да изключа напълно за да намаля ненужната консумация на енергия, но и невъзможност да наблюдавам или настройвам в моменти апарата.. Така става, когато искаме да имаме доказателства за събития, които са укривани от една голяма част на обществото...


http://www.events.bg/bg/holidays/3234/%D0%9A%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0-%D0%91%D0%BE%D0%B3%D0%B0%D1%86%D0%B5%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8---%D0%B1%D0%B8%D0%B2%D1%88-%D0%B7%D0%B0%D0%BC-%D0%B4%D0%B8%D1%80%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80-%D0%BD%D0%B0-%D0%9D%D0%A1%D0%BB%D0%A1
http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=448&aid=10513
http://www.novini.dir.bg/2009/06/17/news4630646.html
http://bulgaria.actualno.com/news_155120.html
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/obshtestvo/2005/06/11/231674_dokazahme_che_georgi_markov_e_ubit_ot_ds/
http://www.blitz.bg/article/4569
http://www.sport1.bg/sport1/node/103138?page=1

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

spopodlyze63

Рейтинг: 113 Неутрално
  • 7
  • 11:34
  • 09 апр, 2010

съжалявам за грешното изписване на "евoлюирал "...

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

Въпросителна

Неутрално
  • 8
  • 13:18
  • 09 апр, 2010

Браво на авторката! Страшно е, когато мъката на група хора се експлоатира по толкова грозен начин.
Има обаче и още нещо, на което в нито едно предаване или филм, посветени на проблема, не бе дори споменато.
ДЕТЕТО!!!
Какви ще са психологическите последици за него? Как ще му бъде обяснено присъствието/отсъствието в живота му на жената, която го е родила? Коя е тя? Каква е? И какво ще се случи в крехката му душица , когато разбере, че е било предмет на сделка?

Оценка
-6 +8
 
Анонимен потребител

Реплика

Неутрално
  • 9
  • 15:03
  • 09 апр, 2010

Ха! Ама кой го е грижа за детето... нали е малко - не може да си каже. Като порастне, ще го бият по главата колко трябва да бъде благодарно, че всички възрастни какви жертви са правили за него....А че то ще се чувства като лабораторен експеримент и няма да знае чие е или ничие - голям праз

Оценка
-7 +4
 
Анонимен потребител

***

Неутрално
  • 10
  • 15:50
  • 09 апр, 2010

Всички сте нещастници,които сте против сурогатно майчинство не виждате по далеч от носа си, дано един ден изпаднете в нужда и да не срещате разбиране от никъде !

Оценка
-5 +5
 
Анонимен потребител

една жена

Гневно
  • 11
  • 16:12
  • 09 апр, 2010

Всъщност, авторът е един изключително неподготвен и некомпетентен юрист, който въведе в заблуждение цялата читателска аудитория. Не е зле, да надскочи манталитета си и да помисли, какво би могла да помогне, а не да се чуди как да налага нейната "истина".

Оценка
-3 +5
 
Анонимен потребител

Въпросителна

Неутрално
  • 12
  • 17:14
  • 09 апр, 2010

До *** и Една жена: Квалификациите, които правите, демонстрират безсилие. Те не са нужни никому, особено ако се стремим към един цивилизован диалог.

Ще ми се да я попитам хубавата Калинка, дето толкова самоотвержено защитава каузата за сурогатно майчинство, тя би ли станала сурогатна майка и би ли си причинила това- на нея си преди всичко... Защото благородството и явно не стига дотам да помисли за най-важното- Детето.

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

!

Неутрално
  • 13
  • 18:03
  • 11 апр, 2010

Никои никого не кара насила да стане сурогатна майка, това е абсолютно доброволно , не разбирам защо взимат участие тези които не са съгласни и си дават мнението.Кои са те ,че да кажат как да се изживее живота на друг.

Оценка
-5 +7
 
Анонимен потребител

!

Неутрално
  • 14
  • 18:11
  • 11 апр, 2010

Защо не нападате тези които захвърлят новородените си деца по контейнерите за смет,домовете затова са пълни .И не разбирам защо семейства които имат собствени деца не осиновяват изоставените, това е такъв благороден акт, а ги предлагат на други.

Оценка
-1 +9
 
Анонимен потребител

Praktik

Неутрално
  • 15
  • 21:56
  • 11 апр, 2010

Не со рога,че стане,а со у..!
Така,че не сорогатна,а соуйна!

Оценка
-3 +1
 
Анонимен потребител

Реплика

Весело
  • 16
  • 11:00
  • 12 апр, 2010

Една Жена и звездички...
не виждам авторката за "налага нейната истина", просто задава въпроси.
Пишейки постове с подобен тон и изказ само затвърждавате образа на жените с такъв проблем - фанатички, които са готови през трупове да минат за да се видят генетично повторени.
От статията аз лично виждам, че автораката е далеч по-заглижена за тези жени, от колкото КалинкаКрумова и компания...
Не винаги този, който ви казва това, което искате да чуете ви мисли доброто... помислете, ако ви е възможно въпреки адреналина

Оценка
-7 +4
 
Анонимен потребител

Liska

Неутрално
  • 17
  • 11:48
  • 12 апр, 2010

добри теми за размисьл поставя авторката. Еуфорията е ок, ама и трезво мислене си трябва.

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

Сурогад

Неутрално
  • 18
  • 13:24
  • 12 апр, 2010

Откак са измислени финикийските знаци, всяко нещо си има цена. А когато цената не е пазарна, а измислена, можете да бъдете сигурни, че там са замесени чиновници, адвокати, юристи, публицисти, политици, преподаватели, доктори, полиционери и обикновени бандити.

Оценка
-3 +2
 
Анонимен потребител

туроператор

Весело
  • 19
  • 14:42
  • 12 апр, 2010

Охооооо чудничко!
То и ние имаме нелоши курорти. Чужденците да заповядат веднага! Докато бедни нуждаещи се им износват отрочетата, желаещите могат да си лежачкат на Слънчев бряг или да карат ски в Банско - според сезона ...
Айдииииии бизнес бейби тур!!!

Оценка
-3 +5
 
Анонимен потребител

нела

Неутрално
  • 20
  • 13:14
  • 13 апр, 2010


Сурогатство се е правило преди и сега и ще се прави, дори и незаконно, да се узакони е най-добре за всички страни които се нуждаят.На всички които нападате и сте против сурогатното майчинство мисля, че е по-добре да помислите върху темата за изоставените деца от биологичните родители, "които не са били фанатично настроени готови през трупове да минават за да се видят генетично повторени" в чанта за смет , в контейнера за боклук, във влака, в кошчето на тоалетната, и т.н..Не сте забравили и тези които им прерязаха гърлата , поради каква причина беше, защото не искаха да се видят генетично повторени ?Разсъждавайте върху това и излейте енергиията, така света ще стане може би по-добър и ще бъдете полезни на някого все пак. Отговорете си на въпроса колко хиляди са изоставените деца в домовете от кого са изоставени и защо не пък да не осиновине деца от тях.

Оценка
-3 +5
 
Анонимен потребител

Реплика

Неутрално
  • 21
  • 15:07
  • 13 апр, 2010

До коментар [#20] от "нела":

Мога да ви посоча още много дейности, които както казвате "се е правило преди и сега и ще се прави, дори и незаконно":
- трафик на хора
- продажба на наркотици
-продажба на деца

И тях ли да узаконим за доброто "на всички страни които се нуждаят" ...
или?

Оценка
-5 +7
 
Анонимен потребител

нела

Неутрално
  • 22
  • 15:14
  • 13 апр, 2010

Нищо не казахте за изоставените и убитите деца от собствените си родители! Добре ,че нищо не зависи от Вас защото сигурно ще се обявите и срещу трансплантациите на органи. Нещата се променят всеки миг в живота, и винаги можеш да се окажеш на мястото на другия.Тогава ще бъдеш на друго мнение.Радвам се че, промените в света не зависят от Вас.

Оценка
-4 +7
 
Анонимен потребител

anonimen

Неутрално
  • 23
  • 16:00
  • 14 апр, 2010

задалжително трябва да се узакони сурогатното маичиство

Оценка
-4 +7
 
Анонимен потребител

Реплика

Весело
  • 24
  • 13:33
  • 15 апр, 2010

Нела, много сте права!!!
Авторката нищо не е казала и за глобалното затопляне, сираците на Хаити и Биг Брадър
Много непрофесионално...

Оценка
-2 +7
 
Анонимен потребител

Вили

Неутрално
  • 25
  • 10:15
  • 19 апр, 2010

Аз съм за узаконяване на сурогатното майчинство.Да дадем шанс на тези които имат тази нужда.

Оценка
-4 +9
 
Анонимен потребител

Дияна

Неутрално
  • 26
  • 10:23
  • 19 апр, 2010

Страшно е да чуеш такава присъда - стерилна двойка.Аз съм за промяна и да се регламентира сурогатното майчинство.

Оценка
-4 +9
 
Анонимен потребител

Камелия

Неутрално
  • 27
  • 16:10
  • 19 апр, 2010

За повече българчета , да подкрепим промените в закона и да се узакони сурогатното майчинство. В противен случай след някоя година, ромите ще бъдат повече от нас.

Оценка
-4 +8
 
Анонимен потребител

Реплика

Неутрално
  • 28
  • 11:56
  • 23 апр, 2010

Камелия, ако разчитате на СМ да "преборите" числено ромите - спукана ви е работата.
Ако "намаляването" на ромската популация в сравнение с българската е вашата кауза - осиновете циганче. Отглеждайки го във вашето семейство, че преборите със сигурност ромската му генетика!!! Един циганин по-малко за родината, една Камелия по-щастлива

Оценка
-1 +8
 
Анонимен потребител

Надя

Неутрално
  • 29
  • 17:13
  • 23 апр, 2010

Подкрепям сурогатното майчинство, иначе трябва да се забрани и донорство на яйцеклетки, как ще обясни майката чие е детето.Да забраним и ин витрото , да забраним и донорство на сперма,всичко това е протим морала и етиката.Да подкрепим ромите, да ги насърчаваме да се множат, да има и едно циганче за Реплика.Кой ти дава право да направляваш живота на някого? Факт е ,че има много жени съгласни поради ред причини да станат сурогатни майки .

Оценка
-2 +10
 
Анонимен потребител

Валерия

Неутрално
  • 30
  • 17:17
  • 23 апр, 2010

Аз също подкрепям регламентиране сурогатното майчинство в България.Да дадем шанс на всеки които поради медицински причини не може да има свое бебе.

Оценка
-3 +7
 
Анонимен потребител

Реплика

Неутрално
  • 31
  • 13:45
  • 26 апр, 2010

Дайте да дадем!
Уррррррррррррааааааааааааааааааааааа

Оценка
-2 +2
 
Анонимен потребител

баба яга

Неутрално
  • 32
  • 00:25
  • 08 май, 2010

Защто не замълчите всички вие противници на сурогатството. .Затворете си очите и си представете че вас ви измъчва това че ниамате деца ,че нямате и ден в който да не ви тормози мисълта че ги нямате.това да гледате как децата на ваши приятели растат а вие нямате!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Тогава съдете позволявам ви.но се и помолете на бог да ви опази никога да не изпитате тази болка защото е страшна!Една бездетна

Оценка
-5 +5
 
Анонимен потребител

Таня

Неутрално
  • 33
  • 17:35
  • 14 май, 2010

Ама наистина ли яловата жена ще е доволна и ще си вярва, че е истинска майка, когато всъщност не е носила детето "си", не го е родила и единственото общо с него е яйцеклетката? Аз не бих се чувствала майка ако знаех, че друга жена е износила детето, което аз гледам. Както и не бих купила такова дете - това е човешко същество, което не се търгува. Има два вида майки - майки-осиновителки и истински майки, който са износили и родили детето си. Познайте чие е детето и към кого ще е привъзано повече, от коя майка ще има жизненоважна нужда и в чии прегръдки ще заспива спокойно.

Някои казват, че е егоизъм това да искаш през трупове да минеш само и само да се повториш генетично. Не знам дали е егоизъм, но знам, че е егоизъм това съзнателно да лишиш едно дете от МАЙКА си, за да си успокоиш фикс идеята ти да си майка. Ти ще го направиш нещастно заради своето щастие, вместо да направиш щастливо едно дете от дом.

А ако някой тръгне да се заяжда - още съм млада и не знам дали ще мога да имам деца, но знам и искам едно - без значение дали ще имам свои деца, от моята плът и кръв и от моята утроба, аз задължително ще си осиновя поне едно, или ще стана приемен родител и призовавам и другите да направят така, със сигурност не боли!

А, и между другото, статистиката сочи, че българските семейства, които чакат за сурогатна майка и този пуст закон, са най-много 30. Някой ни е пуснал мухата, може би за да ни отклони вниманието от нещо по-важно? Познайте от 3 пъти кое може да е то!

Оценка
-9 +4
 
Анонимен потребител

Таня

Неутрално
  • 34
  • 17:37
  • 14 май, 2010

*Има два вида майки - майки-осиновителки и истински майки, коИто са износили и родили детето си.

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

eubcm

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 35
  • 14:25
  • 18 яну, 2011

До коментар [#9] от "Реплика":

Относно произхода на детето, не е ничие, чрез ин витро оплождане се е заченало от биологичните му родители и поставено в утроба за износване, съвсем ясен произход. Децата който се оставят по домовете са неизяснен произход, в повечето случай неизвестен баща.
...И относно как да се представи информацията на детето, то е истината в подходящ момент от развитието на детето, то ще резбере доводите, наложили сурогатното майчинство. Психиката на децата се разстроива повече от това с което се сблъскват ежедневно по улиците и от филмите с насилие, с което са изпълнени и новинарските емисий, както и в семейства с нисък морал и липса на всякакво възпитание и норми на поведенние. Престъпно е не хората който с трепет очакват да създадат човешки живот, а тези който неосъзнато го правят и не носят последствия за действията си, раждат и захвърлят децата си, не полагат грижи за тях и така обществото се изпълва с неодволетворени и негативно настроени хора, който не умеят да изживяват пълноценно моментите от живота и да бъдат личности.

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

eubcm

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 36
  • 14:28
  • 18 яну, 2011

До коментар [#33] от "Таня":

според мен майки с Вашето "мислене" създават нещастни деца

Оценка
+2
 
Преглед на профил

eubcm

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 37
  • 14:35
  • 18 яну, 2011

До коментар [#29] от "Надя":

Подкрепям мнението Ви и съм твърдо да се регламентира сурогатното майчинство и в България, да има повече деца на щастливи родители, защото това са най-желаните деца, който се отглеждат с много любов, растат обгрижени с вниманието и обичта на родителите си. Шанс за повече усмихнати и позитивно настроени хора.

Оценка
+3
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.