Мълчанието на вандалите

Мълчанието на вандалите

© Иван Кутузов



Те вилняха няколко нощи, като в гнева си палеха коли и нападаха магазини не само в собствените си, затиснати от криза, безработица и безизходност квартали. Пострадаха търговци на спортни дрехи, мобилни телефони и битова електроника, но не беше подпалена нито една книжарница. Вандалите имаха време първо да пробват стоките, за да си откраднат подходящия размер, но нито един от тях не застана пред телевизионна камера, за да обясни защо го правят.


Това беше взрив на хаотична престъпност, бунт без кауза, "революция за чифт маратонки", а не социален протест, да не говорим за някаква политическа цел или движение със свои лидери и говорители. Няма антиглобалисти, няма анархисти.


Една провокация, в която на властите се показват едновременно среден пръст и знакът на победата. Разрушение заради самото разрушение - един спектакъл за общество, което сензационните медии въртят около зрелищата. Защото им бе позволено да го направят и защото разчитаха, че ще им се размине.




Няма спор, че вина за последното носи полицията, съкращенията, на които бе подложена, и най-вече ситуацията, в която бе поставена след серия шумни обвинения в ненужно насилие. След като техни колеги бяха вкарани в затвора заради действията си, полицаите предпочитаха да изчакат, вместо да щурмуват тълпите. Да не говорим, че по принцип британската полиция поддържа реда не с палки и водни оръдия, а заедно с населението.


Пък и кого да щурмува в хаос, в който не може да се различи кои са крадци, увлечени от тълпата зяпачи, гневни младежи и просто такива, които търсят да пребият някого. Нямаше барикади, а светкавично разграбване с елементи на улично парти.


Британците са объркани от разкритията, че участниците в безредиците се оказаха разнородна маса, която не се вписва в традиционните определения за расов, класов или политически мотив. Единственото общо е, че всички се оказаха "декласирани" младежи, много от тях потомци на африкански и карибски имигранти, някои от тях деца по на 10-11 години.


Едно от обясненията е, че за разлика от триседмичните бунтове през 2005 г. в парижките предградия например, в Лондон няма оформени гета, а квартали, в които редом живеят и хора от средната класа, и семейства, поколения наред зависими от държавните помощи. Великобритания (а в Лондон в частност това се вижда най-ярко) е европейската държава, в която са най-силни контрастите между богати и бедни, между родените със сребърна лъжица в устата и обречените никога да не напуснат системата, в която бедните раждат бедни.


В британското общество, както в никое друго в Европа, поп културата е заложила вътрешно напрежение заради изграждането на идентичност чрез притежаването на вещи. Интелектуалци, политици, медии и реклама внушават, че на хората по презумпция се полага висок стандарт на потребление независимо от личните усилия за постигането му.


В този смисъл, който не постига тази консумация, се чувства онеправдан. Получава се особен парадокс - хората, зависими от социални помощи (т.е. от изработеното от други), не са благодарни за тях, а са ядосани, смятат, че това е "несправедливо". Системата им предлага достатъчно средства, за да не са бедни. В същото време тези хора или не правят достатъчно, за да променят положението си, или системата не го позволява, или очакванията на тази група растат по-бързо от реалността.


"Потискащата истина е, че на дъното на нашето общество има пласт от млади хора без умения, образование, ценности и стремежи... Никой никога не им е предлагал да изпитат привързаност към каквото и да е - най-малкото към страната или общността.


Те не само че не знаят нищо за миналото на Великобритания, на тях не им пука за настоящето й", коментира консервативният "Дейли мейл".


Но дали това е оправдание за беззакония? "Имаме поколение от хлапета, които нямат респект нито към родителите си, нито към полицията. Като млади ние поне уважавахме възрастните, а сега, ако някой удари шамар на тийнейджър, той грабва чук да си отмъщава", отговаря либералният в. "Гардиън".


Те определено не са и чували за "Портокал с часовников механизъм" на Антъни Бърджис и шокиралата преди 40 години британците екранизация на Стенли Кубрик (която впрочем бе дълги години забранена във Великобритания). Бандата на Алекс, описана от Бърджис още през 1962 г., пасва на най-големия страх, породен от днешните събития - че изпълзяват младежи без политическа мотивация, чакащи да падне нощта, за да разбият досадата, като ритат до смърт когото им падне, понеже полицията е прекалено демотивирана да се намеси, а когато го прави, прилага безразборна брутална сила.


Изглежда, през лятото на 2011 г. взривът от нихилизъм, грабежи и 15 минути слава по телевизии, които системно обичат да драматизират събитията, бе единственият начин за група млади британци да заявят нещо. Всички обаче криеха лицата си и се нахвърляха срещу журналистите. Мълчанието на вандалите говореше достатъчно - този път улицата нямаше кауза, защото не можа да артикулира такава.


Което не означава, че действията им са единодушно осъждани и не срещат подкрепа. Първата вълна от критики подмина факта, че в обществото винаги има хора, за които участниците в безредиците са герои. В най-лошия случай те са престъпници, в най-добрия изглеждат като объркани и подведени от тълпата младежи. Ако подобни изблици се повторят, неизбежно ще се появят каузи, говорители, лидери и хора, умеещи да нагаждат тактиката си според вниманието и одобрението, което получават от обществото.


В последвалите коментари някои потърсиха паралели с вълната от младежки протести, заляла Европа през 1968 г. Вероятно защото смятат, че единствената  "идеология", обединяваща младежите, са общите лозунги срещу властта, ченгетата и авторитетите. Други заговориха, че трябва да се живее като в балансираните от социализъм скандинавски общества. Трети сравниха британските събития с тези в арабския свят и Гърция.  


Всъщност обединяващата фраза вероятно е "изгубено поколение" - цялата тази група от европейски тийнейджъри и младежи на 20-ина години, които изглеждат обречени да наследят планина от дългове, натрупани от предците им, живели десетилетия наред отвъд възможностите си.


Тези, които могат да си позволят да плащат все по-скъпото обучение в университетите, се чудят защо след това все по-трудно си намират работа, след като говорят по няколко езика и знаят много повече от родителите си. Те засега не се бунтуват.


Правят го други техни връстници - онези, които са впримчени в самозахранваща се система на ниско образование, работа за малка заплата без трудов договор, която никой друг не иска, зависимост от социални помощи и припечелване от дребна престъпност. Всичко това ги крепи да не се удавят, но и не ги учи да плуват. Шансът да спечелят от тотото изглежда по-голям от това да разбият порочния кръг на бедността и стените, обградили нисшата класа.


През 2005 г. все още не бе настъпила кризата и властите в Париж успокоиха напрежението в предградията с обещания за повече средства, нови инвестиции, по-добър транспорт... Режещият разходи кабинет на Камерън няма какво да предложи и дори е заклещен между чука на критиките, че е виновна антикризисната му политика към полицията и социалните плащания, и наковалнята на опасността безредиците да избухнат отново неизвестно къде и кога.


Коментарът на германския в. "Ди Велт" прозвуча като предупреждение към всички в Европа: "Безредиците в Лондон са хулигански изстъпления от лузъри в едно общество, което няма какво повече да им предложи. Сред вандалите са хора без ценности. Те са свикнали да смучат пари от държавата и се оплакват, когато подаянията вече не са толкова щедри.


Това е проблем, пред който в обозримо бъдеще ще се изправят много европейци и особено младите. Причината е, че повечето европейски държави живяха далеч отвъд възможностите си и сега без изключение ще трябва да режат разходи.


Така ще се изпари и демодираната илюзия, че нещата непрекъснато ще стават все по-добри, без да се налага европейците да правят кой знае какви усилия и жертви. Мирът в Европа през последните 66 години беше "купен" от все по-щедри социални държави, но с всичко това е свършено. Силата на европейската демокрация ще се измерва според това доколко обществата успяват да променят ценностите си спрямо реалността, в която се намират."


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3455 Неутрално

    Социализмът развращава цели нации, залагайки бомбите, които един ден ще ги взривят:

    [Tony Blair] made one crucial mistake as he set out to create a Labour client state. He did not give people hope or self-respect.
    Indeed, [Blair] made it economically irrational for many people to seek work, thus turning unemployment into a way of life.
    http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/law-and-order/8698033/New-Labours-toxic-legacy.html

    Прочетете целия анализ, струва си.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  2. 2 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    "Потискащата истина е, че на дъното на нашето общество има пласт от млади хора без умения, образование, ценности и стремежи... Никой никога не им е предлагал да изпитат привързаност към каквото и да е - най-малкото към страната или общността.''

    Ясно. С една дума-несретници. Или с други думи, системата създава полезни идиоти. А кой стои зад системата ? Защо този т.нар. политически елит, допусна обществото да е без образование и без ценности ? Защото неукия, глупав и мързелив човек, по - лесно бива манипулиран и контролиран. Ей за тва. Вместо с десетилетия да раздаваха помощи, да бяха направили образованието достъпно и задължително. А не вместо на училище, да си седят в къщи и да гледат как родителите им пият бира по цял ден и гледат телевизор. А на края на месеца отидат и си изтеглят социалната пенсийка . ''Чиста работа'' си казва малкия търтей и заживява като родителите си. Помощите им изиграха лош майтап там. Интересното тепърва ще се случи, когато постепенно им ги орежат. Не само в Англия. А и във Франция, Италия, Испания.......... !!! Така, че очаквайте несретници-идиоти да залеят цяла Европа .

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  3. 3 Профил на kirkor
    kirkor
    Рейтинг: 521 Неутрално

    "Силата на европейската демокрация ще се измерва според това доколко обществата успяват да променят ценностите си спрямо реалността, в която се намират." Усукано по килифарски! Да променеш ценностната система значи да срутиш моралните устои и основните социални репери на обществото. Това само европейските демокрации ли касае? Ами арабските революции? Само Щатите засега успяват посредством печатницата на долари да балансират. Не се ли задъхва във вътрешните си противоречия политичекият, финансов и социален ред, установен в света през последните 60 години? Вижда се, че във финансовия сектор вече се набира критична маса, която може да предизвика взрив. Социалният сектор само чака взрива на детониращия заряд, за да помете и политическата система. Получи се нещо като модел на водородната бомба. Само че тя, в достатъчни количества, е в състояние да погуби човечеството. А идейна алтернатива няма! Или махалото отново ще удари 120-годишния си екстремум - Английската буржоазна, Великата Френска, Великата Октомврийска?! Коя "Велика" следва след двайсетина години?

  4. 4 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 725 Неутрално

    Уникално, изчерпателно и безпристрастно!
    Това е нещо като първата вълна - вълна срещу общество, в което тези хора не могат да се впишат. Със задълбочаването на кризата причинена от свръхпотреблението, неизбежно свързана с орязване на социални разходи ще има вероятно още такива случаи на мародерства и беззаконие.
    Някои се раждат потенциално задлъжнели, а други точно обратното... Моделът е достигнал точка на критично социална непоносимост! Все по-често наричаното "изгубено поколение", днешната младеж както е посочил и авторът въпреки по-високото си ниво на знания от своите родители е обречено на трайна безработица... въпросът е до кога ще го понесът и какво ще се случи след 20 години...

  5. 5 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#3] от "kirkor":

    Даже не ми се вярва да е след 20... бих казал до 2020 максимум този модел ще се разпадне...

  6. 6 Профил на kirkor
    kirkor
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#1] от "dodge_ram": Прочетох! Общо взето, боза! Социализмът на Блеър му бил виновен! Блеър е социалист, колкото аз съм свещеник! Бръкнете и разровете по-дълбоко, в корените на системата, скъпи!

  7. 7 Профил на kableshkov
    kableshkov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Хаха, не социални помощи, а реалната им интеграция в обществото играе голямата роля. Зинедин Зидан в Париж е перфектен пример как алжирец може да се интегрира. Хвърлянето на помощи само по себе си без отчет е безсмислено.

  8. 8 Профил на kirkor
    kirkor
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#5] от "nqma zna4ka koi": И това е възможно, ако по-рано настъпи сблъсъкът на титаните. Той може да катализира събитията.

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3851 Неутрално

    До коментар [#7] от "kableshkov":

    Не! "Хвърлянето на помощи само по себе си без отчет е безсмислено. " Не е безсмислено! Вредно е!

  10. 10 Профил на hristo1951
    hristo1951
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Така ще бъде и с нашите цигани не се правете че не виждате!

  11. 11 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 470 Неутрално

    бе какви помо6ти ви гонят тук ве , аз живея в лондон , реално помо6тите са 53 паунда на 4овек на седмица , които покриват само храната . аз живея в лондон и пла6там 740 паунда за малък апартамент и пла6там 100 паунда на месец кансел такса , от тези кансел такси се пла6тат жили6тата на безработните , като остават дори много , ама много пари за заплати на об6тинската администрация . пла6там с удоволствие тези 100 паунда кансел такза , 4е знае ли се ,мога един ден да остана без работа

  12. 12 Профил на Raging
    Raging
    Рейтинг: 521 Неутрално

    "Тези, които могат да си позволят да плащат все по-скъпото обучение в университетите, се чудят защо след това все по-трудно си намират работа, след като говорят по няколко езика и знаят много повече от родителите си. Те засега не се бунтуват."

    По някакъв начин се отъждествявам като един от тези младежи и не знам защо, но все още имам надежда за себе си. Не й остава още много обаче...

  13. 13 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 470 Неутрално

    статията казва много истини и някои малки неистини

  14. 14 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#12:"ragingcajun"]По някакъв начин се отъждествявам като един от тези младежи и не знам защо, но все още имам надежда за себе си. Не й остава още много обаче...[/quote]

    Не си прав . Не се отчайвай. Ти си направил най - добрата инвестиция за млад човек. Образованието. Мързеливите несретниците ще си оттечът по каналния ред, и повече за тях няма и да чуем. Както и не бихме чули, ако не бяха подпалили Тотнъм. До като за теб, ще чуем със сигурност. И то при много добър повод . Сигурен съм. Смело на горе ! Там винаги има място за хора като теб .

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  15. 15 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 2024 Любопитно

    Браво на автора - за пръв път по темата чета един задълбочен анализ на случилото се!

    Това, което се случи в Англия и породилити го причини трябва добре да бъде анализирано от нашите Социолози и Психолози. На базата на този анализ, Полицията трябва да разработи стратегия за противопоставяне на подобни прояви у нас. Как би реагирала Полицията и Жандармерията ако в градове с голяма циганска популация (безработни и неграмотни, на социални помощи) тръгнат да безчинстват и мародерстват БАНДИ? Властта трябва да вземе ефикасни превантивни мерки, ЗА ДА НЕ СТАНЕ ПАК, ЗИМАТА НИ ИЗНЕНАДА И НИЕ СМЕ НЕПОДГОТВЕНИ!!

  16. 16 Профил на dimitar1961
    dimitar1961
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Чудно ми е, че само един от коментиращите е направил проекция на този проблем към България. Да, кои са тези в България, които получават помощи, детски надбавки за по 10 деца и т. н? Те не се бунтуват - те крадат всичко, до което могат да се докопат. Нека не си правим илюзии, че те могат да се интегрират в нормалното общество. Те са свикнали да живеят чергарски, това е тяхната традиция и е глупаво да се опитваме да я променяме. Но помощите, това, че си затваряме очите, когато те не си плащат тока и водата - това естествено не е решение. Трябва да се състави строга обществена програма, чрез която те да бъдат включени в някакъв вид трудова заетост - ако не искаш, няма помощи!

  17. 17 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 2024 Любопитно

    Има ли представа Цецо, как ще действат подчиненине му слови структури при едни масови безредици от страна на циганите, примерно в Сливен, Лом, Столипиново, Факултето или другаде, където има големи цигански общности? Та полицаите през деня ги е страх да припарят в циганските гета, камо ли при масови безредици вечер. Та циганите са със самочувствието на ненаказуеми и затова не си плащат тока, водата, данъците и никой нищо не им прави!

    Време е, властта и обществото да е наясно КАК ЩЕ СЕ РЕАГИРА ПРИ СИТУАЦИЯ, ПОДОБНА НА ТАЗИ, В АНГЛИЯ!!!

  18. 18 Профил на bane_man
    bane_man
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Наистина много добра статия. Посочва точно причините за проблема. Как бих искал тази истина да достигне до повече хора, но уви. Точно тези хора никога не могат да осмислят казаното :(

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    --==[[(( BANE ))]]==-- <a href="http://www.eigri.com">igri</a>
  19. 19 Профил на борко
    борко
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    И аз мисля, че статията е доста добра и ичерпателна. Авторът се е спрял и на един аспект, който по понякога се пренебрегва, но мисля, че е общовалиден за Европа поне. Става дума за начена на живот като цяло и ценностите, проповядвани от медии, политици и обществени личности: "В британското общество, както в никое друго в Европа, поп културата е заложила вътрешно напрежение заради изграждането на идентичност чрез притежаването на вещи. Интелектуалци, политици, медии и реклама внушават, че на хората по презумпция се полага висок стандарт на потребление независимо от личните усилия за постигането му.
    В този смисъл, който не постига тази консумация, се чувства онеправдан. "

    If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.
  20. 20 Профил на marquis
    marquis
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    В България нещата изглеждат с нюанси по-различни. От една страна има около цигански клана и поне още 12 по-малки и по-неорганизирани от основните. Главните кланове са политически коректни и гравитират около БСП, НДСВ, ДПС и напоследък около ГЕРБ. Това са хранени хора от държавата, която им дава средства, а те регулярно и нелегално се въоръжават с цел, ако се случат размирици в техен ущърб да атакуват блажено вярващите, че са някаква сила българи. По най-груби сметки в РБ, шесте основни клана разполагат с поне 25 000 огнестрелни единици. За подобна информация, обаче никоя медия не би си изяла хляба пред т.н. служби. Циганите са организирана престъпна маса, която наброява не по-малко от 1 700 000 души, 2% от които могат да ви зарадват с изстрели, ако атакуват домовете ви. Предполага се, че огромната маса от "полицаи", която храним, може да ескалира етнически конфликт при определен тип съкращения и за това вместо да намаляват, същата група от ден на ден расти и има най-големия бюджет...

    http://www.youtube.com/watch?v=x7dtCJwRIDg&feature=related
  21. 21 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    [quote#2:"ARRI"]Вместо с десетилетия да раздаваха помощи, да бяха направили образованието достъпно и задължително. [/quote]
    Във Великобритания средното образование си е достъпно и сега. Доскоро достъпно бе и висшето. Така, че не в "достъпността" е проблема. За социалните помощи съм съгласен - те разглезват.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  22. 22 Профил на борко
    борко
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    Още една добра, по мое мнение, статия на Ивайло Дичев по тези теми: http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=999339

    If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.
  23. 23 Профил на Мазутная Коптилка
    Мазутная Коптилка
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Пост номер 2 е велик. Статията също. Крайно време е да се каже ,че безполезната измет като тази в Лондон отпреди няколко дни няма място в нашите страни. Само ,че не само да си го говорим това - трябва да се вземат и мерки от безполезните и зловредни меки либерални правителства. Държаватя трябва да има някакви социални функции - колкото иминимални да са - трябват. Например за майчинство , за няколко месеца след съкращване и т.н. Това няма нищо общо с повсевместния зловреден социален строй за печелене на избори залял Европа , който включва даване на социални срещу гласове (заместителя на кебапчетата от нашите ширини).
    Но тези социални функции трябва да са обвързани срещу някакви културни и общочовешки ценности към обществото. Например - задължително средно образование. Шри липса на средно образование - никакви социални блага от държавата. След като си решил ,че не искаш да следващ обществения строй - ок ,никой не те задължава , но и не очаквай нищо от обществото

    Fidel Castro’s legacy is one of firing squads, theft, unimaginable suffering, poverty and the denial - D.Trump
  24. 24 Профил на м
    м
    Рейтинг: 521 Неутрално

    "но не беше подпалена нито една книжарница."

    Кражбата на книга, дори не е кражба според една красива мисъл...

    И в София е пълно с подобна паплач и съвсем скоро ще си патим от нея. Това вече се случва по малките села. Тумби цигани си вършеят и си взимат каквото има и искат, откъдето го има и могат, така че е въпрос на време да дойде и до София свободията от подобен род.

  25. 25 Профил на timtim
    timtim
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Поздравления за автора. Казано е точно и правилно.

  26. 26 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#24:"м"]Това вече се случва по малките села. Тумби цигани си вършеят и си взимат каквото има и искат, откъдето го има и могат, така че е въпрос на време да дойде и до София свободията от подобен род. [/quote]

    Точно така е! Селата са изгубени, малкото живеещи там ще се наложи да се спасяват!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  27. 27 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Много хубава статия,браво на автора и.
    Коментара на ARRI заслужава похвала++++

  28. 28 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 759 Неутрално

    причините са относителни прости и чудесно обобщени в цитата в пост #1. Непрекъснатото 'подпомагане' на здрави и прави мързели, без в замяна да се изисква нищо, не може да продължава безкрайно. А спирането му може да има само подобен резултат.
    'Подпомагането' разваля хората. На мнозина им изнася да не правят нищо, да взимат парите, да се оплакват по цял ден колко са зле, и в същото време да не полагат и грам усилия да станат по-добре. След известно време човек в такова положение става инертен и затъпява. Затова помощи трябва да се дават само срещу нещо - някаква работа в полза на общината, посещаване на курсове, каквото и да е - само не и безвъзмездно. След като веднъж нещата са изпуснати, е много по-трудно да се направи. Но друг начин няма.

  29. 29 Профил на The 8
    The 8
    Рейтинг: 778 Разстроено

    Изключително професионално списана статия - браво, г-н Карабоев! Свестните статии стават кът, така че - успех!

    Иначе аз мога да се базирам на цитат от статията, с лек нюанс така:

    "Потискащата истина е, че на дъното на НАШЕТО общество има пласт от млади хора без умения, образование, ценности и стремежи... Те не само че не знаят нищо за миналото на БЪЛГАРИЯ, на тях не им пука за настоящето й"

    Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!
  30. 30 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#666:"Статия"]"Потискащата истина е, че на дъното на нашето общество има пласт от млади хора без умения, образование, ценности и стремежи... Никой никога не им е предлагал да изпитат привързаност към каквото и да е - най-малкото към страната или общността. [/quote]
    Това 100% важи и за България

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."
  31. 31 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Карабоев, ще ти задам все по-популярния въпрос който прави цялата ти статия на пух и прах - защо в САЩ не се случват такива неща

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  32. 32 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    До коментар [#20] от "marquis":

    Ходи се скрий с тези глупости. Заради такива тъпни, психясали и зомбирани от СКАТ пенсионери си купуват оръжие и стрелят по деца.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  33. 33 Профил на marquis
    marquis
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#32] от "Свинчуга":

    http://www.dnes.bg/reportaj/2010/08/24/car-kiro-moje-da-stane-strashno-kato-v-kosovo.97250

    http://www.vbox7.com/play:07ad112e

    разгледай видеото, другарю Че Свинчугов, не съм го записвал аз, а може би потенциални толерасти, пардон чегеваристи.

    http://www.youtube.com/watch?v=x7dtCJwRIDg&feature=related
  34. 34 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 572 Неутрално

    преди 2-3 месеца в Испания се случи един много по-смислен и цивилизован протест на 'загубеното' поколение - окупациите на площадите от младежите на тази страна, т.нар. indignados.. в Англия ограгиха магазините, скоро очаквайте включване и в други страни из Европа. А най-страшно и истинско ще стане, когато, описаните от автора като ".. все по-трудно си намират работа, след като говорят по няколко езика и знаят много повече от родителите си. Те засега не се бунтуват." вземат че се разбунтуват и те. В България сме много такива, търпението ни се изчерпва..

  35. 35 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#12] от "ragingcajun":

    ..има надежда, но щом и на запад от нас нещата не отиват надобре, надали тук нашето поколение ще имаме по-добри перспективи..

  36. 36 Профил на Boriaz
    Boriaz
    Рейтинг: 829 Весело

    Като изключим цитата на германския вестник по-голями глупости не бях чел!
    1. Няма как английската младеж да е по-зле от останалите младежи по света при положение, че 4/5 от младите по света искат да емигрират в Лондон.
    2. От 100 познати, емигрирали в Англия, са се върнали не повече от 5% тотално некадърни или с безсрамно богати родители нашенци. Останалите вече не си идват и за отпуските. Не забравяйте, че тези, които сега се "бунтуваха", живеят там.
    3. От статията подразбрах, че Англия е комунистическа държава (което пък противоречи на всички останали информационни източници). По какво съдя ли- ами по мнението на автора, че хората на този остров ги изпращат да работят по разпределение и те, щат не щат, трябва да работят каквото и където ги пратят.
    Лично моето мнение е, че това е пагубният ефект на прекаленосоциалната държава. Същите проблеми, които има Англия, в момента имат и държави като САЩ, Япония, Германия. Младежите от тези държави обаче вместо да вилнеят по улиците и да вандалстват си налягат дрипела и развиват кариери. Това, че анличанчетата са решили, че са нация от свръхчовеци и затова трябва да започват да работят "шеф", просто не е вярно. Хора с по три езика, висше образование и над 5 год. трудов стаж по специалноста (като мене) с лопата да ги ринеш. Аз поне познавам над 100 души, отговарящи на тези условия, които отдавна вече не са "младежи". така че да не се репчат толкова, ами да се стягат да работят. Едно време в родната казарма казваха "остави войника без работа и той ще свърши някоя глупост". В Англия видяхме на практика, че не само за войниците важи това.

    Искането няма мярка- даването има КРАЙ!
  37. 37 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Тема за размисъл, или за дисертация: Социалната система и социалната държава раждат престъпност! Лумпените емигрират в Европа, а тези, които искат да работят, емигрират в САЩ.

  38. 38 Профил на Yankee
    Yankee
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Като не им харесва Британия, да палят платноходките и саловете и да отплуват към Африка, Арабия и Карибите от където са дошли. Ама нещо НЕ ЩАТ!

  39. 39 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 917 Неутрално

    До коментар [#10] от "hristo1951":

    [quote#10:"hristo1951"]Така ще бъде и с нашите цигани не се правете че не виждате! [/quote]

    Да, щото и те получават по 1000-2000 евро на месец, на калпак подобно на запдните им "събратя".

    "Да, България"
  40. 40 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 917 Неутрално

    До коментар [#15] от "Дедо Либен":

    Дедо, статията анализира обстановката в развита, социалистическа, западноевропейска демокрация.

    Ние със социализма приключихме, развита държава определено не сме, а и европейска и демокрация са също малко нещо под въпорос. Така че не ги изпращай нашите социлолози, психолози и полицаи на Албиона, те и тук си имат предостатъчно работа.

    "Да, България"
  41. 41 Профил на Naschenec
    Naschenec
    Рейтинг: 411 Гневно

    До коментар [#17] от "Дедо Либен":


    До коментар [#20] от "marquis":

    Много блудкава статия !...
    Пет цитата на кръст и дори едно предложение или намек за нашата действителност няма !
    АНАЛОГИЯТА, обаче е НАЛОЖИТЕЛНА !!!
    НА ГЪРБА НА НАРОДА ПАРАЗИТИРАТ НАД МИЛИОН И ПОЛОВИНА ХРАНТУТНИЦИ ,които НИЩО НЕ ПРАВЯТ и С НИЩО НЕ ДОПРИНАСЯТ ЗА РАЗВИТИЕТО НА ДЪРЖАВАТА !

    ПИСАЛ СЪМ ГО и ПАК ЩЕ ГО НАПИША !
    І )) ЦИГАНИТЕ СИ ИМАТ ДЪРЖАВА !!!
    И това е най-социалната държава !!
    Държава , в която НЕ СЕ ПЛАЩА нито електричество ,нито вода , нито отопление ,нито данъци , не се плаща нищо ...

    Държава в която САМО СЕ ПОЛУЧАВА НАГОТОВО всеки месец по някоя и друга стотачка, за да има за кръчмата...

    Държава, в която кражбите и проституцията не се преследват , а се толерират...

    Проблемът в тази „ държава „ е само един - ЧЕ ТОВА Е РОБОВЛАДЕЛСКА ДЪРЖАВА и робите , които осигуряват парите на социалната държава СА НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНИ, НАПЪЛНО БЕЗПРАВНИ и НАПЪЛНО БЕЗМЪЛВНИ и като типични ИДИОТИ безропотно влачат хомота си !

    Тази " държава " се нарича България !!!

    "КАК ДА СЕ СПРАВИМ С ПРОБЛЕМА "


    1. Детски добавки да се дават САМО за ДВЕ ДЕЦА !
    Който е решил да прави /ражда повече- значи е преценил, че е достатъчно богат, за да ги изхрани !

    2. Който прави дете на ненавършила пълнолетие - В ЗАТВОРА поне за 5 години !

    3. Който продава дъщеря си преди 18 години - В ЗАТВОРА поне ЗА 5 ГОДИНИ !
    А не телевизиите да ми показват разни " пазари " и да правят шоу с тази " цигания " !!
    4. Който НЕ ОСИГУРЯВА присъствие на детето си в училище и при повече от 15 неизвинени отсъствия – ЗАТВОР до 3 ГОДИНИ -

    5. Който не си плаща социалните и здравните осигуровки - БЕЗПЛАТЕН ПРИНУДИТЕЛЕН ТРУД на най-черната и мръсна работа , докато си ги изплати напълно.

    6. Социални помощи да се дават само на тези с по 2 деца и платени / отработени социални и здравмни осигуровки СРЕЩУ задължителен труд при условията по-горе !
    Достатъчно ПУСТЕЕЩИ ДЪРЖАВНИ ЗЕМИ ИМА по всички райони на страната - ДА ГИ ПРАЩАТ ТАМ и ДА ГИ ОБРАБОТВАТ и ДА ДАВАТ ПРОДУКЦИЯ !

    7. На ЧЕЗ , IVN и другите електроразпределителни предприятия да им се налагат по 100 000 лева глоба за ВСЕКИ СЛУЧАЙ , при който не са спряли захранването за неплатени сметки повече от два месеца !
    Същото се отнася и за всички В и К дружества …

    ІІ )) ПРИВЕЛЕГИРОВАНИТЕ в държавата НЕ са обаче само циганите !!

    ПРИВЕЛЕГИРОВАНИ СА МИЛИЦИОНЕРИТЕ ,ВОЕННИТЕ , ДЪРЖАВНИТЕ ЧИНОВНИЦИ !!
    А ТЕ СА ПО-ПРИВЕЛЕГИРОВАНИ ОТ ЦИГАНИТЕ !!!

    70 000 типични мързеливци милиционери ,45 000 овчи глави със зелени чорапи , над 450 000 държавни чиновници от които половината НИЩОПРАВЕЩИ ...
    Те не са на социални помощи , но това което ОГРАБВАТ е МНОГОКРАТНО ПОВЕЧЕ ОТ ВСИЧКО ОТДЕЛЕНО ЗА
    цялата ни социална система, за пенсии , за здравеопазване , за култура !...
    А ТОВА Е ОГРОМЕН ПРОБЛЕМ за ЦЯЛОТО ОБЩЕСТВО , което СЪЩО НЕ ВИЖДА НИКАКВА ПОЛЗА ОТ ТЕЗИ СЪЩЕСТВА НАКАЦАЛИ ПО КЛОНА , който вече е ПРЕВИТ ДО ЗЕМЯТА и в предсмъртни стонове се бори да оцелее -- БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД , който ГИ ИЗДЪРЖА !

    Хайде , стига с тази " цигания " на гърба на 1,5 милиона да са се накачорили като грозд толкова хрантутници !!!

    Ама не било хуманно и не било по европейски !

    А ПО ЕВРОПЕЙСКИ ЛИ Е да носим на гърба си цигани , държавни хрантутници ,милиционери , военни - щото и едните и другите са толкова " ценни ", че с удоволствие да ги залееш с напалм и да ги запалиш !!!



    Ненавиждам цензурата , мразя цензурите !
  42. 42 Профил на maksim2genov
    maksim2genov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#2] от "ARRI":

    Елита не "допуска" изграждането на общество от несретници;той го прави целенасочено,активно и много успешно!

  43. 43 Профил на 0bi
    0bi
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Великите империи са рухвали под натиска на външни вандали. Великобритания сама си е създала вандалите. Това е цената да бъдеш "империя на незалязващото слънце".

    Но под слъцето няма вечни неща.

  44. 44 Профил на marquis
    marquis
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#41] от "Naschenec":

    ...бивш военен от Шумен? Бивш Атакист... Ти си... ок.

    http://www.youtube.com/watch?v=x7dtCJwRIDg&feature=related
  45. 45 Профил на marquis
    marquis
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#41] от "Naschenec":

    Добре дошъл, приятелю, почитания.

    http://www.youtube.com/watch?v=x7dtCJwRIDg&feature=related
  46. 46 Профил на еuroГаньо
    еuroГаньо
    Рейтинг: 401 Весело

    Литературно, но слабичко обяснение.

  47. 47 Профил на БС2003
    БС2003
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Повърхностно и не сочи корените на злото.У нас журналистиката е късогледа или предпочита да бъде такава-сигурно така й нареждат.Жалка провинциална история.Отвратително.

  48. 48 Профил на далекоглед
    далекоглед
    Рейтинг: 572 Неутрално

    "В същото време тези хора или не правят достатъчно, за да променят положението си, или системата не го позволява, или очакванията на тази група растат по-бързо от реалността."
    ..................
    По-скоро съчетанието от трите. Какви очаквания може да има едно дете на 10-14 години? Великобритания не остава хората си гладни, социалните помощи са продукт на работещите...Все пак зад всяко желание е нормално да има и някакво усилие да заслужиш това което получаваш даром.
    У нас има проблем с бързо нарастващото циганско малцинство. Образованието е задължително, но ромите го смятат за изгубено време. За това вместо да учат в училища, циганетата "учат" живота на улицата - кражби, измами, ровене из кофите за боклук, ефтина дрога. А когато има сблъсъци с тези които плащат реално цената на тяхното полузаконно съществуване - българите, държавата предпочита да си затваря очите. За това тези социални групи са свикнали с усещането, че обществото им е длъжник, без да е нужно те да полагат усилие. Че те са "безправни" при наемане на работа макар, че нямат съответните умения, но имат правото да газят закона както си поискат за да бъдат компенсирани за тази "несправедливост".

  49. 49 Профил на valve_stem
    valve_stem
    Рейтинг: 1313 Гневно

    Имам някой друг въпрос - защо държавата трябва да мисли за пълнолетните безработни, които са се почесвали когато е трябвало да учат? Защо обществото трябва да им помага със помощи за 10-те им деца, като лично обществото не им ги е забъркало??? Защо системата трябва да им осигурява работа, като те са безполезни и за себе си...???

    Защо ние всички които полагаме усилия за да направим собствения си живот поне по-поносим, които не живеем за надеждата и си налягаме парцалите и бачкаме, трябва да мислим за всички онези които не са положили и минимални усилия... и не за нас, а за себе си????

    Защо автора ни пита дали е важно да имаме маркови маратонки и плазма, говори ни за класови различия и факта, че определени кръгове не могат да прескочат онзи праг на бедността...??? Университетите дават стипендии, има възможност да се работи докато се учи навсякъде, стига човек да иска и да се потруди... а за ограничаването на популацията са измислили контрацептиви, които струват колкото кутия цигари.

    Жената е покана за щастие
  50. 50 Профил на vik7777
    vik7777
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Дедо Либене,не полицията трябва да разработва стратегии за справяне с потенциалните бунтове на циганите,а обществото и в частност политиците трябва да се опомнят и да престанат да ги коткат само като електорат чрез социалните помощи ,а циганите да превръщат плоденето си като печеливш бизнес.Тази паразитна,създадена от държавата популация,трябва да разбере,че не може повече да живее с привилегии и че има права,но и задължения.Образованието трябва да стане задължителен елемент при получаването на социални помощи-учи,пращай децата си на училище и ще получиш помощ от тези,които изкарват парите,с които храниш децатаси и себе си.

  51. 51 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    Бунтът на лузърите! Добре че не избухва в България, че май всички ще сме в това число. А и тука книжарниците може да са спокойни, за сметка на магазините за алкохол, цигари и техника. Повсеместен синдром!

  52. 52 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Те да бяха само отрепките дето са проблемни в Европа... то като цяло всеки е решил че може да има висок стандарт на живот без да работи. Затова и толкова девалвира висшето образование, всеки е решил че като го завърши ще си кюта на високоплатена работа в офис и ще си цъка фейсбука по цял ден. Нали пак дневник бяха пускали статистиките за безработните младежи в Европа... до 30% не пипат работа и харчат парите на техните... е няма как да продължава дълго такова нещо, на изток почват да се интересуват къде отиват резултатите от труда им...

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  53. 53 Профил на ueli_steck
    ueli_steck
    Рейтинг: 418 Неутрално

    В Лондон има твърде много хора и 1 % престъпници пак е доста голяма маса! Ако в едно село със 100 човека някой открадне овца ще излязат 50 и ще му друснат един бой, съответно в Лондон излязоха 5-6 хиляди нищо като процент, но на вид голяма маса хора (при наличието на интернет е доста лесно да се организират всички лумпени)!
    В Англия има един вид хора, който разчитат на помощи! Те не живеят твърде зле но са бедни и не образовани! И въпреки че навсякъде пише че са без кауза, това не е вярно! За съжаление те са твърде необразовани за да напишат официален протест или нота, да говорят префърцунено по телевизията! Много е лесно да обвиниш някого че е необразован и престъпник! Това което е довело до там е проблема, държавата е толерирала техните родители да ги отгледат така, дори ги е стимулирала и те също стават родители и се повтаря същото! Това бе протест срещу разликата в класите постоянно набиващите се коли и скъпи дрехи на богатите и дъното на което е тази част от обществото попаднала в затворен кръг без да може да излезе от там!

  54. 54 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Опа ето примера :

    http://www.dnevnik.bg/sviat/2010/01/20/845060_zakon_v_italiia_pogva_maminite_sincheta/

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  55. 55 Профил на yaga
    yaga
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Статията преповтаря казани нещо в последните 6-7 дни. Не е нужен голям анализаторски талант, за да се напише този материал, особено ако си се разровил малко в Гардиън и тн.

    Ще ше да е добър анализ ако назмери връзката между случващото се в политическата "класа" в Британия, скандалите около Мърдок, увеличаването на таксите за обучение и тн.

    Може да се обобщи с една шега, който крие много пластове за анализ:

    "They found a building in London full of looted goods......it's called the British Museum."

  56. 56 Профил на woland
    woland
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Констатациите на английските вестници са или лицемерни, или наивни, в зависимост от това дали могат и искат да видят реалния проблем. А той е, че хора, които не работят и не са на практика част от обществото е естествено да се държат по този начин. За да си част от нещо, трябва не само да получиш, а преди всичко да дадеш/да жертваш нещо за него. А когато си вложил, или жертвал, или дал безвъзвратно нещо към обществото, тогава ще се чувстваш и свързан с него и ще имаш желание да го пазиш. Тези младежи, много от тях "потомствено безработни", няма как да изпитват такива чувства. Нито - към какво да се стремят. Следователно, трябва промяна в модела на поведение на цялото общество, за да няма такива големи прослойки на изключени от него.
    Алтернативата е проста:
    - или обществото, с цената на жертви, евентуално и финансови, но преди всичко - морални, като например забравяне на политкоректността и замяната й с реализъм, тъй като тези младежи всъщност искат не запазване на модела си, а блага, които могат да заслужат и получат единствено с работа, но за да се включат, трябва цялото общество да се включи също. Това е трудният, но единствено правилен път.
    - Или нещата си остават както си бяха, ножицата на доходите продължава да се разширява, прослойките, които са изключени от обществото - също и накрая имаме грозно рухване на системата. Това е лесният досегашен път, който не важи само за Англия, тук, у нас в България, е абсолютно същата ситуацията.

  57. 57 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 825 Неутрално

    "Лузърите" не са смирени и дори бедни, няма как да бъде тяхно царството небесно. Но може да стане така, че да имат царство тук, на земята, както го получиха комунистическите водачи след октомврийската революция в Русия и лумпенизираните маси по времето на Френската революция. В Америка отдавна са разбрали, че е по- добре да няма лузъри, или ако има такива преди това са им дали възможност да не са такива. Тяхното образование възпитава преди всичко в отговорност за действията, за собствеността, за собствения живот. Обеждава те, че ако нищо не става от теб, единствено ти си виновен за това, а не обществото.

  58. 58 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1100 Разстроено

    За мен е най-плашещ цинизма на групата млади професионалисти, които отговориха на въпроса как възприемат "бунтовете": "Чакаме да стигнат до Оксфорд стрийт, че сме си харесали някои неща." Не беше проява на прословутото английско чувство за хумор. Бяха спонтанни. Това са осъществени хора, имат образование, добри семейства, работа. Но нямат ценности. За съжаление важи и за България, нищо, че достигнахме упадъка, преди да се порадваме на разцвет.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  59. 59 Профил на black_prince
    black_prince
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Всъщност големия "печеливш" от цялата тая работа вероятно ще се окажат полицейските управления из страната(особено в Манчестър, Ливърпул, Бирмингам и околностите) и нищо чудно повечето от тях да заприличат на Metropolitan където след едни събития от лятото на 2005 рязко намаля броя на невъоръжените служители и някакси вероятно съдилищата ще започнат да гледат по-благосклонно на случаи в които мазната измет е била бита повече от необходимото.
    Иначе уви и на Острова обществото си има свойте проблеми(някои от тях доста сходни с нашенските). Факт е обаче, че за да си беден, безработен и живеещ на помощи там трябва много силно да го искаш или да е "фамилен" занаят и да си научен така. И с крайно недалновидната политика на Камерън по отношение на образованието, то си остава достъпно, а работа има колкото щеш само дето нискоквалифицираната е ниско платена(като навсякъде по света) и изисква да си скъсаш задника за съвсем малко повече пари отколкото са помощите. А мазните лайна дето погромаджийстваха да се благодарят, че министър-председателя се казва Дейвид Камерън а не Маргарет Татчър иначе полицията щеше да бие много по-здраво а Уейкфилдския дрънголник щеше да се пренасели

  60. 60 Профил на борко
    борко
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    [quote#55:"yaga"]увеличаванео на таксите за обучение и тн. [/quote] Безспорно, таксите са увеличени, но не мисля, че са непосилни. Годишна такса за приличен университет е около 3500-4000 паунда - сума, която мисля, че може да се изкара и с неквалифицирана работа (пример: http://www.birmingham.ac.uk/students/fees/undergraduate/fees.aspx).

    И е вярно, че британските пътешественици и изследователи са поотмъкнали туй-онуй от тук и там, но поне са га изследвали, съхранили и изложили в музей, а не са то изпочупили на улицата.

    If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.
  61. 61 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#49] от "bgpainter":

    защото това е разликата между цивилизацията и варварското племе - че имаме възможност и причина да помагаме на хората, които в момента не могат да осигурят съществуването си. Защото другия вариант е да ги оставим да мрат от глад и в мизерия, както е в много страни в Азия и Африка. Защото някой ден може и аз и ти да се озовем без работа и дом и да искаме някой да ни помогне да преживеем...
    Доколко държавата трябва да помага е един друг въпрос, и аз не съм съгласен някой цял живот да живее на социални помощи..

  62. 62 Профил на nikola karaivanski
    nikola karaivanski
    Рейтинг: 857 Неутрално
  63. 63 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Добра е статията и май е време нЕкой фактори да се замислят за появилото се вече и у нас безхаберчалга поколение.От ставането сутринта вече са ядосани,гневни и избухливи.Някога имаше стремеж у всеки да се представя като умен.Сега умен е обида.В класа на племенника ми, който вдигне ръка да отговори на въпроса на учителя става за общо посмешище.Класа се саморазпадна.На тези деца им е липсвала топлина и любов в къщи и не виждам как те ще дават на своите деца топлина и любов.За съжаление репродуцирането им започна и лошото ще отмине ,ще дойде страшното.Много е плитко да се питате какво ще стане ,ако циганите.....Циганите не са страшни.Безхаберието е по-страшно.Бързо го допуснахме и много.много трудно ще го прогоним или намалим...

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  64. 64 Профил на ZeroOne
    ZeroOne
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#10] от "hristo1951":
    Че то отдавна е така по селата.Ежедневни кражби, мародерства и убийства.Това, че никой не води сататистика и масмедиите си траят, не значи че няма проблеми.Но скоро ще почнат и в градовете(те почнаха де), и тогава нашата беззъба и разгащена държава без армия и ефективна полиция и съдебна система какво ще направи?

    ZeroOne
  65. 65 Профил на ZeroOne
    ZeroOne
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#31] от "Десен":
    Щото там има електрически столчета.

    ZeroOne
  66. 66 Профил на The 8
    The 8
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#49] от "bgpainter":

    Не цъквам "-" като цяло, но държа да направя едно уточнение относно "Университетите дават стипендии, има възможност да се работи докато се учи навсякъде, стига човек да иска и да се потруди..."

    Неточността е в думата "навсякъде"... Явно не познавате ситуацията във ВИАС/ УАСГ (поне до преди години). Възможността да работиш докато следваш е ... как да кажа - в сферата на добрите идеи като такива. Особено при случаите, когато искаш от теб да стане нещо/някой след обучението.

    Да не говорим, че в специалност Геодезия, всяко лято има изведени ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ практики по 1-2 месеца, с което на студента му заминава и половината лято. Да разчиташ на стипендиите е повече от смешно все пак.

    Та - никога никой и нищо под общ знаменател. УАСГ все пак не е незначителен университет...


    Събуди се, българино! В противен случай ще изчезнеш безславно ...и то сравнително скоро :( НАУЧИ СЕ ЗАДРУЖНО И ПРОДЪЛЖИТЕЛНО ДА ОТСТОЯВАШ ПРАВДАТА!
  67. 67 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 538 Весело

    До коментар [#2] от "ARRI":

    що за глупави въпроси? тук с циганите от сто години не можем да се оправим, да не говорим за масата началгени селянчета, които нито учат, нито работят, но искат да папкат. ако бяха гръмнали десетина от тая паплач за два часа щяха да изчезнат яко дим

  68. 68 Профил на valve_stem
    valve_stem
    Рейтинг: 1313 Весело

    До коментар [#61] от "d.berov":

    Не казвам, че не трябва да се помага - има доволно много хора в неравностоино положение и за тях не просто трябва да се мисли, но е задължително да бъдат качествено подсигурени.
    Говорех за тези които просто ги мързи... а те са много.


    До коментар [#66] от "The 8":
    Колкото до ВИАС... да, знам каква е натовареността им и да, има смисъл така да са натоварени. Някога много ми се искаше да уча там, но по стечение на обстоятелствата не се записах.... и въпреки натовареността им те си работеха паралелно. Вярно, че си вадеха очите с чертежи веднъж за университета, после и извън него. С това се издържах и аз и по време на ученето и доста след като завърших вече докато работех... с малката разлика, че те работеха за фирми, а аз работех вместо студентите... защото в България просто няма достатъчно фирми за проектиране в машиностроенето, да не говорим за автомобилна индустрия.
    Винаги, винаги има начин... ама този начин означава - лишен от почивка, от ваканция, от сън, от купони, от безцелно шляене... въпреки, че и за това оставаше време.

    Жената е покана за щастие
  69. 69 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    [quote#68:"bgpainter"]Не казвам, че не трябва да се помага - има доволно много хора в неравностоино положение и за тях не просто трябва да се мисли, но е задължително да бъдат качествено подсигурени.
    Говорех за тези които просто ги мързи... а те са много. [/quote]
    Помощи,но достойни,само за хора,които физически не могат да работят.Помощ за безработица - обвързана със обучение,в зависимост от отработеното до момента.Детски добавки - не в брой,а като върната сума от данъци за положен труд,т.е.отглеждаш деца и се трудиш и тогава държавата ти помага.Шофьорска книжка и избирателно право - задължително поне 8-класно образовение.Простички неща,искащи само кураж от управляващите да загърбят предизборнита търговия и да се опрат на активните гаждани,както и те на тях.

  70. 70 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 1799 Неутрално

    До коментар [#1] от "dodge_ram":

    Тъкмо мислех да разгледам коментарите, но вашия изчерпва темата.++++++++++

  71. 71 Профил на Леонор
    Леонор
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Наистина рядко може да се прочет толкова изчерпателна и акуратна статия. Поздравления за автора!

    До коментар [#11] от "dgidgo":

    Предполагам, че говориш за помощи за човек без деца. Ако обаче в картинката са включени и деца, помощите значително нарастват, особено, ако майката е самотна. Така им се плаща наем, каунсъл такс + помощи за отопление и храна. Държавата осигурява на "социално слабите" един не охолен , но един доста приличен начин на живот. И макар, че непрекъснато се оплакват, къщите им са пълни с марова техника,носят маркови дрехи и маратонки , до един имат блакбери телефони, ядат "джънк фууд", от скука пият безспирно.......

  72. 72 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#69] от "Лелка":

    проблема е, че активните граждани са малцинство и с техните гласове не се печелят избори, съответно управляващите ще са винаги тези, които се грижат за благото на необразованото и немислещо мнозинство. След още едно поколение проблема ще е още по-сериозен, не само в Европа, но и в целия свят, особено в страните където населението расте експозивно и не се влагат нужните средства за образоването и очовечването на новото поколение..

  73. 73 Профил на Margon
    Margon
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#31] от "Десен":

    Не се получават не защото там няма такива неща. Принципът на контрол там е съвсем различен и доста по-затегнат. Все пак историята на основаването на Щатите е съвсем различна от тази на една бивша империя с бивши колонии.

  74. 74 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Hello...Norway?
    Yes?
    Its Britain...
    Yes, Britain?
    We NEED to borrow someone...

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  75. 75 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    Британците си мислеха,че като си приемат имигранти от колониите,ще си ги възпитат и приобщят и след поколение последните ще придобият британските ценности
    Същото си мислеха всички западноевропейци,дори и скандинавците,които са нямали колонии.
    Евтина работна ръка+приобщаване-с един куршум-два заека!
    Плюс либерални првителства,плюс либерални псевдоинтелектуалци,осинояващи пакистанчета и негърчета,понеже Анджелина Джоли и тя така направила!.

    Да,ама-не!

    Да бяха питали нас!За циганите в Източна Европа!



  76. 76 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 829 Неутрално

    В основата на всичко стои политическия бизнес, практикуван и експлоатиран от социалисти и либерали. Поколение живеят от социални помощи, защото те са гласоподаватели. И един техен глас е равен на гласа на онези, които работят цял живот и плащат 40% от доходи си за данъци, за да хрантутят първите. От изборната система трябва да започне промяната. Приказките за универсални и еднакви права, включително правото да гласуваш, трябва да бъдат изхвърлени на бунището. Право за глас да губят всички онези, които живеят системно на социални помощи и никога не са плащали данъци.

  77. 77 Профил на metalogy
    metalogy
    Рейтинг: 567 Неутрално

    "Силата на европейската демокрация ще се измерва според това доколко обществата успяват да променят ценностите си спрямо реалността, в която се намират."
    Ами не. Тъкмо обратното е. Ако обществото намери сили да промени действителността, като я приближи към изповядваните от това общество принципи, това би било примерът за силата на европейската демокрация.
    Другото е едно тъжно поражение. Случват се и поражения, понякога няма и как да се избегнат, но самозаблудата, че това е победа, отдалечва изправянето на крака.

    колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
  78. 78 Профил на tatkoruso
    tatkoruso
    Рейтинг: 367 Неутрално

    статията се плъзга по повърхноста, но това не е от голямо значение, в крайна сметка сега в България дупките са другаде. Което в никакъв случаи не означава незабележимост на проблема. Но не вярвам, че в България има достатъчно прозорливи и отдадени политици, който могат поне да поставят проблема пред обществото.

  79. 79 Профил на kkk_20
    kkk_20
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#76:"kirsner"]В основата на всичко стои политическия бизнес, практикуван и експлоатиран от социалисти и либерали. Поколение живеят от социални помощи, защото те са гласоподаватели[/quote]
    Точно в това е проблема. Кризата на ценностите е следствие.
    При намаляване на тези помощи ще има още по- големи бунтове. Това е само началото...

  80. 80 Профил на phycon
    phycon
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Тези, които могат да си позволят да плащат все по-скъпото обучение в университетите, се чудят защо след това все по-трудно си намират работа, след като говорят по няколко езика и знаят много повече от родителите си. Те засега не се бунтуват.

    Ами като биват подмамвани от пазара да "ги учат" само на модни "професии" . Т.е. да стават държавни чиновници, менажери на ЕК фондове, чиновници в банки и т.н. Или артисти, художници и прочие "влияещи" на общественото мнение "умници". Просто няма достатъчно работни места за всички толкова "добре обучени" с "няколко езика" или "с високо ценени умения" хора. Не можем да оставим всички произвеждащи и създаващи нови производства професии на Китай, Индия и на другите азиатски "тигри" и "пантери".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах