Регистрация
21 авг 2011, 20:47

Редакционен: Работещите въртят едни пари

35-40 години трудов стаж, редовно плащани осигуровки върху реалната заплата и в крайна сметка нищожна пенсия. Това получиха като наследство от социализма хората, които са работили в неговата епоха. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

94 коментара
 
Преглед на профил

vassilun

Рейтинг: 2864 Неутрално
  • 1
  • 21:00
  • 21 авг, 2011

"И ще получат ли някога работещите в България правото сами да избират как и къде да се осигуряват за старините си?"

Едва ли! Въвеждане на индивидуални партиди е решението, но то е много скъпо и би засегнало веднага голям брой от сегашните пенсионери и за това е прекалено непопулярно за всяко управление. Единственото спасение е да се надяваме, че скоро пак ще има подобен на предкризисния разтеж и да се гласува почти целият бюджетен излишък да отива за пенсионна реформа!

Оценка
-3 +95
 
Преглед на профил

dandybg

Рейтинг: 8 Разстроено
  • 2
  • 21:15
  • 21 авг, 2011

Че то е много удобно да кажеш "ами имаше пари но дошъл някой си и ги похарчил (откраднал) " и в крайна сметка "ни лук ял,.......
Ами като е така защо до сега няма един подведен под съдебна отговорност,защото излиза ,че парите които са давали бащите ни са отивали в нищото.Ами к'ва е гаранцията че и днешни пари няма да идат там и за к'во изобщо си клатят езиците с излишни приказки....за това кой,какво бил откраднал и други подобни...

Оценка
-7 +78
 
Преглед на профил

Ρόδος;

Рейтинг: 6968 Неутрално
  • 3
  • 21:19
  • 21 авг, 2011

35-40 години трудов стаж, редовно плащани осигуровки върху реалната заплата и в крайна сметка нищожна пенсия. Това получиха като наследство от социализма хората, които са работили в неговата епоха.
----------------------------------------------------
ЗА голямо съжаление на пенсионерите,а на следващите избори да гласуват отново за БСП/БКП.

Цензурата е най-висшата форма на безсилие ! Ρόδος;

Оценка
-22 +60
 
Преглед на профил

neznaiko_2011

Рейтинг: 1357 Неутрално
  • 4
  • 21:23
  • 21 авг, 2011

Значи вноските ми от1978 година до стартирането на сегашната пенсионна система са отишли в нищото?Не ме интересува,искам си парите.

Оценка
-10 +57
 
Преглед на профил

Sniper

Рейтинг: 1570 Неутрално
  • 5
  • 21:23
  • 21 авг, 2011

А работещите като кираджийски магарета влачат пенсионери, мангали и всички дембели паразитиращи на държавната хранилка на гърба си. Как да има интерес от въвеждането на персонални партиди след като Сизиф все трябва да бута и да бута за ония от по-горе.

"Какъвто човекът, такава и речта му." - "Qualis vir, talis et oratio." Луций Аней Сенека

Оценка
-11 +70
 
Преглед на профил

ban

Рейтинг: 1982 Неутрално
  • 6
  • 21:26
  • 21 авг, 2011

35-40 години трудов стаж, редовно плащани осигуровки върху реалната заплата и в крайна сметка нищожна пенсия. Това получиха като наследство от социализма хората, които са работили в неговата епоха.
----------------------------------------------------
ЗА голямо съжаление на пенсионерите,а на следващите избори да гласуват отново за БСП/БКП.
- цитат на коментар #3 от “rodos”

Родосе, абе ти не видя ли, че това всъчщност е ситуацията след пенсионната реформа на това Правителство! Голямата част, от хората работили при социализма вече отдавна са пенсионери, макар някои с малки пенсии, докато повечето работещи при капитализма, няма и да дочакат до пенсии!

Оценка
-21 +35
 
Преглед на профил

focusnik

Рейтинг: 1188 Неутрално
  • 7
  • 21:36
  • 21 авг, 2011

Неточна е теза на автора. Пенсионният фонд преди 1989 беше капитализиран и печалбите от инвестициите генерираха парите за социалните фондове.
Но всичко това бе практически подарено или разграбено.
Моделът, при който работещите в момента генерират пари за изплащане на пенсии е по принцип обречен, защото базата /броят на работещите) вече само ще намалява.

Оценка
-13 +56
 
Преглед на профил

Танас

Рейтинг: 5024 Неутрално
  • 8
  • 21:41
  • 21 авг, 2011

Причината - фондовете за държавно обществено осигуряване преди 10 ноември 1989 г. влизаха в общия държавен бюджет, откъдето се харчеха за всякакви нужди и в крайна сметка "изгоряха" в обявения от Андрей Луканов фалит на държавата.
=====================================
Защо си мисля, че милиционерите искат да практикуват както при фалит на фирма ? Социалното Осигуряване респективно НОИ трябва да съхранява пенсионните данни 50 години тоест до 2046 година по закон и затова в архивохранилищата в Пловдив, Търговище, Силистра, тетевен, Бургас, Видин, Враца, Монтана, Кърджали, Сливен, Стара Загора, Хасково, Ямбол и най - голямото в с. Невестино - Кюстендилско се съхраняват разплащателната документация където работят центрове за електронна обработка на информацията която се сканира за всички налични документи от 01.01.1976 год. до 31.12.1996 год. а след тази дата информацията е качена в Персоналния Регистър на НОИ и всеки може да я види.Министерство на Финансите на Република България е принципал на НОИ съответно правоприемник на Министерството на Финансите и Държавн Социално Осигуряване на Народна Република България и съответно правоприемника трябва да се погрижи за пенсиите на осигурените така както се грижи да изплаща многомилиардният Държавен външен дълг натрупан от Народна Република България.

<< Морето живите обича, мъртвите ги изхвърля на брега.>> / Хр. Фотев /

Оценка
-2 +41
 
Преглед на профил

berbenkov

Рейтинг: 2587 Разстроено
  • 9
  • 21:45
  • 21 авг, 2011

При социализма -
с пенсии унизени,
при Б. Б. -
пенсии замразени!

www.berbenkov.hit.bg

Оценка
-7 +38
 
Преглед на профил

jerry68

Рейтинг: 661 Неутрално
  • 10
  • 21:49
  • 21 авг, 2011

ДОЛУ ГЕРБ, ако тия останат на власт, гладът ще стане масов спорт. При ББ и ЦвЦв е по лошо отколкото при социализма даже. По големи некадърници и популисти историята не познава.

Оценка
-22 +48
 
Преглед на профил

Ρόδος;

Рейтинг: 6968 Неутрално
  • 11
  • 21:57
  • 21 авг, 2011

До коментар [#6] от "ban": Голямата част, от хората работили при социализма вече отдавна са пенсионери, макар някои с малки пенсии, докато повечето работещи при капитализма, няма и да дочакат до пенсии!
------------------------------------------
Голямата част работили при социализма получават МНОГО МАЛКИ ПЕНСИИ,а работещите при капитализма след като не са осигурени естествено е да не ги дочакат.Това е резултат на водената политика от десетилетия.


Цензурата е най-висшата форма на безсилие ! Ρόδος;

Оценка
-6 +28
 
Преглед на профил

makendji

Рейтинг: 666 Неутрално
  • 12
  • 22:32
  • 21 авг, 2011

До миналата година ви плащах 3-4000 годишно - на вас ви се видяха малко.Сега.....дядовия .... за свирка 0 0.След декември поне още 100 000 ще направят същото и ще спрат дейност още толкова фирми а тъпите милиционери даже и не се сещат за какво става въпрос

Оценка
-6 +58
 
Преглед на профил

Музар

Рейтинг: 3256 Разстроено
  • 13
  • 22:42
  • 21 авг, 2011

Пенсионният фонд преди 1989 беше капитализиран и печалбите от инвестициите генерираха парите за социалните фондове. - цитат на коментар #7 от “focusnik”


А, стига, бе! Капитализиран преди 1989??? Ей, ти с кого се майтапиш??? А фалитът на държавата при Луканов къде вместваш в това "капитализиране"???

Да не минавам на теми от преди 1944, че ще стане страшно!?

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут. "Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд

Оценка
-10 +26
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 4288 Неутрално
  • 14
  • 22:47
  • 21 авг, 2011

"Причината - фондовете за държавно обществено осигуряване преди 10 ноември 1989 г. влизаха в общия държавен бюджет, откъдето се харчеха за всякакви нужди и в крайна сметка "изгоряха" в обявения от Андрей Луканов фалит на държавата. " Тези пари бяха дадени на определни партийни "хора" или на техните синове, за да се изнесат през 1989г.-1990г. от България, бяха откраднати от бг. народ и след като се завъртяха 2-3 пъти в чужди банки и дадоха лихви, поставиха финансовите основи на първите големи "частни" фирми във България. Само заради тези факти крадците на държавният пенсионен фонд, както и онези, които са им ги "поверили", трябва да получат доживотни присъди.

Оценка
-7 +53
 
Преглед на профил

Big Muzzy

Рейтинг: 1249 Неутрално
  • 15
  • 22:50
  • 21 авг, 2011

До коментар [#3] от "rodos":

Който и пенсионер (по лично наблюдение) да питаш ще каже че Костов им е "изял" пенсиите чрез деноминацията. Чудя се само дали сами стигат до този извод или някой им го подсказва.

Оценка
-4 +41
 
Преглед на профил

Музар

Рейтинг: 3256 Неутрално
  • 16
  • 22:54
  • 21 авг, 2011

Ще се опитам да обясня очевидното:

През 1997-8 (което е 9-10 години след вътрешно-партийния преврат от 1989) беше отделено социалното осигуряване от Бюджета. До тогава парите не се брояха. Остана "на първо време" НЗОК, НОИ и Безработица, които да поддържат хората, работили и ограбвани през комунистическо (управляващата партия се казваше Комунистическа). Целта беше в рамките на 20-25 години тези хора да бъдат подсигурени от обществото. Но младите да имат възможност да избират къде да се осигуряват и застраховат. Да, ама следващият етап от реформите - преминаване към частни фондове за осигуряване, беше саботирана още от правителството на ЦарОт. Въпреки, че у нас навлезнаха някои стабилни осигурителни компании, техните "пакети" са извънзаконни. Сегашното правителство направи нещо, което и предишните наследници на БКП не посмяха - национализира здравни и пенсионни вноски. Това е една от големите издънки, но ефектът ще се види едва след 5+ години. А само след година-две ще се подпали цялата система, щото сегашните я върнаха на релсите от комунизма, но без тоталната държавна поддържка. Дори наопаки - използваха натрупания ресурс за закърпване на бюджета и натъкмяване на някои макроикономически показатели.

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут. "Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд

Оценка
-3 +42
 
Преглед на профил

Илия Милушев

Рейтинг: 240 Неутрално
  • 17
  • 23:02
  • 21 авг, 2011

До коментар [#4] от "neznaiko_2011": Не ме интересува, искам си парите.

Няма да си получиш парите, именно защото не те интересува. Крайно време е да те заинтересува кои мутри и номенклатурчици продължават да управляват твоята страна и да се замислиш за кого да гласуваш следващия път! Както веднъж се изказах тук - има една партия - най-многолюдната в България - ПНКС - Партията на Недоволните Кибици и Сеирджии, или както някои го разчитат - Партията на Нещастните Кибици и Сеирджии. Ти да не си от тях?

Оценка
-2 +40
 
Преглед на профил

Музар

Рейтинг: 3256 Неутрално
  • 18
  • 23:03
  • 21 авг, 2011

До коментар [#14] от "dqdomart":

Виж, със сигурност парите зад граница, за определени хора, се изнасяха поне (!) от 1982!!! Без да мога да проследя генезиса на нещата, смятам, че е бил около 1956-59, след развенчаването на "култа към личността", т.е. след смърта на Сталин. Говоря за у нас, и за конспирация извън наложената от СССР. Част от висшето партийно ръководство явно са си дали сметката, че всяка "смяна" на вожда води до сътресения... Аз познавам децата на тези функционери. Точно през 1982 водихме разговор, в ранните сутрешни часове, за бъдещето на соц-системата. Според тях, а и образованието им беше в тон, тази система нямаше бъдеще. Тези деца на ком-функционери имаха много, ама много по-капиталистическо виждане от мен - обикновена соц-УФЦЪ! И аз го чух с ушите си, но не вденах!!! Разбираш ли за какво засдръстване става дума!!!

Някой ден ще напиша повече, днес нещо не ми е ден... Имам ангажимент рано сабалем и не ми се присеща за тези неща тепърва...

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут. "Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд

Оценка
-3 +30
 
Преглед на профил

Музар

Рейтинг: 3256 Неутрално
  • 19
  • 23:07
  • 21 авг, 2011

Няма да си получиш парите, именно защото не те интересува. - цитат на коментар #17 от “Илия Милушев”


Абсолютно вярно!

Тези дни се замислям по разни поводи - определено масата хора, не само оформилите се през комунистическо, изобщо не смятат, че трябва (вече поне може) да направят нещо от себе си, за да променят обстановката. Ами, направо минават на ниво животно - приспособява се към средата, за разлика от Човека, който приспособява обстановката (в случая политическата) към себе си. Но за това трябва усилие и воля. А, и усещане за себе си!

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут. "Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд

Оценка
-3 +32
 
Преглед на профил

franky

Рейтинг: 356 Неутрално
  • 20
  • 23:36
  • 21 авг, 2011

До коментар [#19] от "Музар":

Много точно казано. Поздравления! Някой ден наистина трябва да напишеш нещо по-дълго по този въпрос.

Оценка
-1 +15
 
Преглед на профил

Музар

Рейтинг: 3256 Неутрално
  • 21
  • 23:40
  • 21 авг, 2011

До коментар [#20] от "franky":

Цял ден го "обговарям" с приятели и се изтощих. Дано не го сложа в "блокирани мисли" и наистина го напиша. Още по-добре ще е, ако И АЗ ГО НАПРАВЯ! Тоест тръгна да правя нещата, които поне малко мога да променя. За сега просто щракам по клавиатурата... Ама като ми писне...

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут. "Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд

Оценка
-1 +14
 
Преглед на профил

Елена Беркова

Рейтинг: 201 Неутрално
  • 22
  • 23:46
  • 21 авг, 2011

“И ще получат ли някога работещите в България правото сами да избират как и къде да се осигуряват за старините си?”
.......
Отговорът е „НЕ“. Това тук си е бившата турска изостанала провинция Булгаристан - „държава“, като Дагестан, Узбекистан, Казахстан ...

Хората тук изтрещяват дори, като им кажеш, че криворазбраното им русофилство и подарената им свобода не са = на патриотизъм.

Булгаристан не е нито Германия, не е Франция, Испания, не е и „кризисна“ Гърция, не е дори Чехия или Хърватия. 23-те години „преход“ го доказват изцяло.

Може сега да е модерно и по изцяло зависимите и манипулирани булгаристански медии да говорят за „гражданско общество“ , но руските губернии и техните крепостни селяни са обречени …

Оценка
-6 +20
 
Преглед на профил

Ментор

Рейтинг: 1148 Неутрално
  • 23
  • 23:56
  • 21 авг, 2011

решението, както са казали и по-горе, може да е само едно - индивидуални пенсионни сметки, които никой няма право да пипа. Дори няма нужда тия сметки да са в осигурителни фондове, ако осигуряващият се не го желае. Просто всеки трябва да е задължен да заделя някаква минимална сума, и по желание да внася колкото иска над минимума.

В момента осигурителна система няма. Парите които осигуряващите се внасят днес не отиват за техните пенсии, а за плащане на текущите. На практика човек няма никаква полза да внася осигуровки (нито пенсионни, нито медицински) , защото те не му гарантират абсолютно нищо - просто парите влизат в един общ кюп, от който се издържат всякакви паразити.

Оценка
-2 +35
 
Преглед на профил

aldy

Рейтинг: 1234 Любопитно
  • 24
  • 00:44
  • 22 авг, 2011

"...35-40 години трудов стаж, редовно плащани осигуровки върху реалната заплата и в крайна сметка нищожна пенсия..."

На всичко отгоре и тая мизерна пенсия се вижда голяма на Бочо и кенеф команда, и тя не се индексира вече цели две години. Инфлацията я направи още по жалка и нищожна, но това въобще не притеснява УПРАВЛЯВАЩИЯ МАТРИЯЛ. Щото се чувстват свръхчовеци, види се...

Оценка
-4 +19
 
Преглед на профил

aldy

Рейтинг: 1234 Любопитно
  • 25
  • 00:47
  • 22 авг, 2011

просто парите влизат в един общ кюп, от който се издържат всякакви паразити.- цитат на коментар #23 от “Ментор”


Е не точно ВСЯКАКВИ, а добре охранени шопари с претенции за национална значимост. Ама пуста дрянова тояга, кога ли ще заиграе...

Оценка
-2 +20
 
Преглед на профил

wanderer

Рейтинг: 415 Весело
  • 26
  • 01:55
  • 22 авг, 2011

До коментар [#15] от "Big Muzzy":

Явно не са разбрали как правителството на Иван Костов е провело разследване, осъдило е банкерите мошеници и конфискувало имуществото, придобито с парите и на Държавното социално осигуряване (Туристспортбанк и Емил Кюлев), и на спестяванията на пенсионерите. Или погрешно са го разбрали, че от приватизация за жълти стотинки щели били да им се увеличат пенсиите със стотици левове. Или пък вярват, че Емилия Масларова, Орешарски и команда са създали "Сребърнитя фонд" за тях, а не за себе си.
Така е като се говори с формули и знаци вместо икономически обосновки се получава "грешка в превода".

Оценка
-9 +8
 
Преглед на профил

wanderer

Рейтинг: 415 Весело
  • 27
  • 02:00
  • 22 авг, 2011

До коментар [#23] от "Ментор":

То това решение се изпълнява и в момента - виж нарастването на спестяванията с повече от 3 млрд. лв. Ама защо ли икономическите гурата са притеснени от този факт, та плашат с дефлация, стагфлация и перфорация. Да не би да е от пропуснатата полза от комисионна за управление на чужди пари!?

Оценка
-1 +9
 
Преглед на профил

charlyb

Рейтинг: 1015 Неутрално
  • 28
  • 05:39
  • 22 авг, 2011

"Причината - фондовете за държавно обществено осигуряване преди 10 ноември 1989 г. влизаха в общия държавен бюджет, откъдето се харчеха за всякакви нужди и в крайна сметка "изгоряха" в обявения от Андрей Луканов фалит на държавата."
...
Няма пенсионер в България, който да проумее този елементарен, от гледна точка на интелектуална сложност очеваден факт. За него (пенсионера), омразният Иван Костов му е изял пенсията.

Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!

Оценка
-9 +17
 
Преглед на профил

deaddark

Рейтинг: 1128 Неутрално
  • 29
  • 06:58
  • 22 авг, 2011

Така като преценявам, или ще вдигнат данъците и осигуровките с някой нов праг, или ще се изсулят ГЕРБ-аджиите като пр*дня из гащи, както Тато и компания, когато тотално осраха положението в България. Не знам защо, но се сещам за "Голямата депресия" във вариант само за България.

Оценка
-3 +14
 
Преглед на профил

kirkor

Рейтинг: 1126 Неутрално
  • 30
  • 07:02
  • 22 авг, 2011

"Няма пенсионер в България, който да проумее този елементарен, от гледна точка на интелектуална сложност очеваден факт. За него (пенсионера), омразният Иван Костов му е изял пенсията." Какйво пречеше на любимия ти Иван Костов и на неговите предшественици и наследници - приватизатори да заделят в сребърния фонд поне половината, ако не и всички постъпления от приватизацията? Защото в изграждането на тези активи са отишли и пенсионните фондове и още много други работи! А те предпочитаха да харижат натрупаното и да излапат приходите! Усети се Станишев, но беше вече късно! Такава гавра с предишното поколение няма в друга държава от "Нова Европа". А относно интелектуалните възможности, провери си своите, промит мозък такъв!

Оценка
-13 +18
 
Преглед на профил

kirkor

Рейтинг: 1126 Неутрално
  • 31
  • 07:06
  • 22 авг, 2011

До коментар [#27] от "wanderer": Не се радвай на спестяванията! Голямата част от тях са на бизнеса, поради лошия инвестиционен климат. А народът прави депозити на бели пари за черни дни от продажбата на нивки, селски имоти и т. н. Интересно е, кой и как ще "забърше" тези спестявания?! както гледам опити за това се правят в глобален мащаб ...

Оценка
-3 +25
 
Преглед на профил

charlyb

Рейтинг: 1015 Неутрално
  • 32
  • 07:38
  • 22 авг, 2011

До коментар [#30] от "kirkor":

Пречеше му, че любимият ти Жан Виденов остави без пукната пара цяла България и трябваше да почне от нулата Иван Костов, за да остави в края на управлението си една възстановена държава. Държава която отново да бъде опоскана от твоите хора - ей това му пречеше!

Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!

Оценка
-8 +23
 
Преглед на профил

neznaiko_2011

Рейтинг: 1357 Неутрално
  • 33
  • 07:49
  • 22 авг, 2011

До коментар [#17] от "Илия Милушев":
Не съм от изброените от вас партии.Не съм гласувала заТикваров,ако това намеквате.И освен това страшно много ме итересува за какво се харчат парите ми.Думите ми са извадени от контескта.

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

kirkor

Рейтинг: 1126 Неутрално
  • 34
  • 09:01
  • 22 авг, 2011

До коментар [#32] от "charlyb": Не виждаш ли бе, мозъко промит, че с финансовите далавераджий не могат да се справят световните сили, камо ли нашите?! Ако можеш, освен да пишеш и да четеш, отгърни отчетите за 1995 година и ще видиш, че е от най-силните години на прехода! Виденов, млад-зелен обра бакийте и на пирамидите, и на нароилите се по времето на Луканов, Фил и Беров банки. Грешката на Виденов беше, че погаси , мисля два милиарда външен дълг. Има една дърта маймуна Кирил Вълчев, който се скри в шумата, но за безразборното финансиране на банките от БНБ е виновен той! А да се източат тогавашните банки - еднодневки беше въпрос само на нечия воля! И тя бе инспирирана от приятелите на твоя приятел. Да обяснявам ли още или ти прегря мозъкът? Дмитри Иванов лансира наскоро мъдра мисъл: "Не обяснявай! Казал си нещо. Който разбрал, разбрал. Който не е и да му обясняваш няма да разбере!" Особено, ако е тъп! /Последното е от мен/.

Оценка
-12 +16
 
Преглед на профил

kirkor

Рейтинг: 1126 Неутрално
  • 35
  • 09:02
  • 22 авг, 2011

Извинявай, Тодор Вълчев!

Оценка
+7
 
Преглед на профил

ahasver

Рейтинг: 2225 Неутрално
  • 36
  • 09:06
  • 22 авг, 2011

До коментар [#3] от "rodos":Да, защото до следващите избори ще карат с пенсиите на Станишев !

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

cobanmaala

Рейтинг: 1653 Неутрално
  • 37
  • 09:06
  • 22 авг, 2011

Трудът на работещите преди 10 ноември, колкото и да се лъже , бе капитализиран- в хилядите държавни предприятия. След 10-ти обаче, нашите "демократи" реституираха само собствеността ,а резултата от капитализирания труд - разграбиха.Това,което още се приватизира за жълти стотинки,т.е краде се, не е създадено от "демократична" България.Да не говорим, че макар и стара , базата на образование, здравеопазване ,армия ,полиция и т.н. пак е създадена, построена тогава.

Оценка
-9 +13
 
Преглед на профил

pc_none

Рейтинг: 1282 Весело
  • 38
  • 09:08
  • 22 авг, 2011

Криза, финасов колапс, ограбени фондове, липса на пенсии... грешниците ще измрат! Това е!

Оценка
-5 +5
 
Преглед на профил

ahasver

Рейтинг: 2225 Неутрално
  • 39
  • 09:09
  • 22 авг, 2011

До коментар [#5] от "sniper":Тия "дембели" - пенсионерите са построили всичко това, дето дембелите-демократи продадоха за комисионни , а в пенсионните фондове не влезе нищо.

Оценка
-8 +10
 
Преглед на профил

ahasver

Рейтинг: 2225 Неутрално
  • 40
  • 09:13
  • 22 авг, 2011

До коментар [#9] от "berbenkov":Глупости дращиш ! При социализма с пенсиите се живееше горе-долу, защото цените бяха десет пъти по-ниски. Парното ми беше 20 лв на месец през януари , а ходех по риза.Сега за 200 лева ходя с одеало на гърба ! Пенсионерите не работеха, шляпаха карти по градинките. Сега пенсионер, ако не работи, загива.

Оценка
-12 +11
 
Преглед на профил

niakoi_si

Рейтинг: 1663 Неутрално
  • 41
  • 09:14
  • 22 авг, 2011

Пенсионерите бли гладни, пенсиите им били мизерни....

Каквото повикало, такова се обадило. Пак да гласуват със задниците си, пък да се надяват на още по големи пенсии.

Просто племе ей.

Оценка
-8 +8
 
Преглед на профил

Sniper

Рейтинг: 1570 Неутрално
  • 42
  • 09:17
  • 22 авг, 2011

До коментар [#39] от "ahasver":
Тия " дембели " са всички ония плъхове на държавна службица, чийто заплати и осигуровки поемат работещите, защото същите вият на умряло, когато стане въпрос да си ги плащат сами. Пенсионерите са нещо друго, така че не ги смесвай и не ми вади изводи от коментара, които не съм написал.

"Какъвто човекът, такава и речта му." - "Qualis vir, talis et oratio." Луций Аней Сенека

Оценка
-3 +12
 
Преглед на профил

ahasver

Рейтинг: 2225 Неутрално
  • 43
  • 09:20
  • 22 авг, 2011

До коментар [#19] от "Музар":Ти май успешно си се приспособил към политическата обстановка. За това също трябва усилие и воля. Ашколсун !

Оценка
-5 +3
 
Преглед на профил

ju.li

Рейтинг: 955 Неутрално
  • 44
  • 09:23
  • 22 авг, 2011

Понеже живея в Б-я, опита ми показва, че ако се направят индивидуални партиди в различни фондове, те ще изчезнат със светлинна скорост към разни острови...
И сегашното положение е нетърпимо, но може би ако чиновничеството и другите държавни "органи" все пак започнат да се осигуряват...

Оценка
-1 +10
 
Преглед на профил

ahasver

Рейтинг: 2225 Неутрално
  • 45
  • 09:24
  • 22 авг, 2011

До коментар [#26] от "wanderer":Ти за правителството на Иван Костов майтапиш ли се ? Щото тогава беше голямото крадене.

Оценка
-12 +7
 
Преглед на профил

ahasver

Рейтинг: 2225 Неутрално
  • 46
  • 09:28
  • 22 авг, 2011

До коментар [#32] от "charlyb":Че защо тогава целокупният български народ му би шута на твоя Костов ? И го бракува като политик. Сега се намърда в парламента покрай СДС, ама на следващите избори и това няма да стане.

Оценка
-14 +4
 
Преглед на профил

haokarapora

Рейтинг: 662 Весело
  • 47
  • 09:34
  • 22 авг, 2011

Ами сигурно има начин, това да не е така,но явно е удобно и лесно!
Като измрем и ние малоумниците дето не сме в "сивата икономика "по работните си места-интересно всички тезе хрантутници от къде ще лапат?!

haokarapora

Оценка
+11
 
Преглед на профил

Whoops

Рейтинг: 365 Неутрално
  • 48
  • 09:36
  • 22 авг, 2011

Причината - фондовете за държавно обществено осигуряване преди 10 ноември 1989 г. влизаха в общия държавен бюджет, откъдето се харчеха за всякакви нужди и в крайна сметка "изгоряха" в обявения от Андрей Луканов фалит на държавата. - цитат на коментар #0 от “”


Бъркате. Какви фондове?

Пенсионното осигуряване в България винаги е било разходопокривно - работещите плащат за пенсионерите. Което всъщност е добър вариант за нация с нарастващо население.

За съжаление, добре работеща система при намаляваща нация още не сме видели.

Оценка
-1 +18
 
Преглед на профил

ban

Рейтинг: 1982 Неутрално
  • 49
  • 09:49
  • 22 авг, 2011

За всички многознайковци, бих искал да поясня, че съгласно приетата пенсионна реформа от това правителство, необходимия трудов стаж за мъжете е 40 години, срок който е по висок от всички други страни! По ясно, ако сте започнали работа в далечната вече 1990, ще се пенсионирате в доста също далечната 2030. Ако сте започнали работа след висше образование, на около 25, ще бъдете на 65! Сега някой мисли ли серизоно, че при сегашната ситуация на пазара на труда, това е възможно!

Оценка
-4 +19
 
Преглед на профил

Крез

Рейтинг: 1019 Неутрално
  • 50
  • 09:54
  • 22 авг, 2011

До коментар [#46] от "ahasver":
Е мъдрият народ би шута на Костов дето извади страната от батака на Виденов и БСП и после мъдро избра Крадлив Дедо
,после триглавата ламя и накрая върха на сладоледа
Мутрата Тиквоч е ми май си заслужава хала "мъдрият" народ!

Оценка
-5 +17
 
Преглед на профил

Хипчо

Рейтинг: 4705 Гневно
  • 51
  • 09:57
  • 22 авг, 2011

Е как пенсионерите са гладни, като вече масово взимат по 250-350 лева чисти, па вдовишки, па инвалидни, а работещи масово взимат бруто 300 лв и чисти 200????????

Вода! Повече вода!

Оценка
-10 +10
 
Преглед на профил

Хипчо

Рейтинг: 4705 Весело
  • 52
  • 10:00
  • 22 авг, 2011

До коментар [#46] от "ahasver":

Ахааа, "нъродът бил шута на Костов", ахахахахахххх!!!! И си избра царчето с доганчо, после пак царчето, сергейчо и доганчо, ахахахахахахахххх! "НАРОДЪТ" - АХАХАХАХАХАХХХХХ! Акъл море, глава шамандура!

Вода! Повече вода!

Оценка
-3 +12
 
Преглед на профил

ahasver

Рейтинг: 2225 Неутрално
  • 53
  • 10:22
  • 22 авг, 2011

До коментар [#51] от "Хипчо":Ами нареди се на опашката на пенсионерите да видиш какви пенсии вземат.

Оценка
-5 +7
 
Преглед на профил

Хипчо

Рейтинг: 4705 Неутрално
  • 54
  • 10:27
  • 22 авг, 2011

До коментар [#53] от "ahasver":

Имам баби и те ми казват всичко - нема нужда да се редя!!!!!!!

Вода! Повече вода!

Оценка
-4 +5
 
Преглед на профил

ivaylo_kolev

Рейтинг: 789 Любопитно
  • 55
  • 10:37
  • 22 авг, 2011

"Затова логично възниква въпросът защо данъкоплатците, които плащат и осигурителни вноски, едновременно трябва да издържат система с огромна администрация, на която всяка година не й достигат стотици милиони левове, които отново те да плащат от джоба си? И ще получат ли някога работещите в България правото сами да избират как и къде да се осигуряват за старините си?"

Чудесно казано, и аз бих попитал...

За едни благата, за други ла*ната

Оценка
+11
 
Преглед на профил

gsb

Рейтинг: 1862 Неутрално
  • 56
  • 10:39
  • 22 авг, 2011

Стига си чесахте езиците. Истината е жестока, но това не я прави по-малко истинска - НИКОГА няма да има достойни пенсии. Това е възможно единствено при положителна демографска тенденция. Колкото повече се увеличават вноските, толкова повече ще се крие. Хората започват да разбират че няма да имат пенсии и си казват че тогава не виждат защо да плащат. Индивидуални партиди казва някой. Глупости. Там ще си трупкаш парички и ще ти ги яде инфлацията. Ми слагай си ги в банката, същото е. И фондовете .. някой да гарантира доходност? Въртят парите на хората с години, вземат тлъстите проценти и се надяват да се гътнеш преди да си се пенсионирал (което е все по-вероятно, ето Холандия вдига възрастта на 67г. и всички ще я последват ). Просто при отрицателна демографска тенденция няма как да стане.

Оценка
-2 +23
 
Преглед на профил

a.n.

Рейтинг: 2593 Неутрално
  • 57
  • 10:50
  • 22 авг, 2011

Като единствен изход виждам плащането на минимални осигуровки и инвестицията в земя или жилище, което да гарантира някаква доходност след време.

Оценка
-2 +10
 
Преглед на профил

Крез

Рейтинг: 1019 Неутрално
  • 58
  • 10:56
  • 22 авг, 2011

До коментар [#56] от "gsb":
Съгласен ,само за индивидуалните партиди не съм напълно съгласен.Ако видя ,че фонда няма доходоностност го сменям
ако всички са така депозит в банка .Ако не купувам злато,
диаманти или облигации .Просто трябва да се даде възможност за избор на хората .Всякаква друга схема би била по добра от
сегашната.Ми ако съм изкарвал яко и съм си внасял големи суми
що да не се пенсионирам на 50 ако искам ,ще си харча моите пари не чужди? И още нещо парите за пенсия да са необлагаеми
а облагането да е при тегленето им /ползването/.

Оценка
-4 +6
 
Преглед на профил

Крез

Рейтинг: 1019 Неутрално
  • 59
  • 10:59
  • 22 авг, 2011

До коментар [#57] от "a.nice":
А който има акъл нека си ги управлява сам или да ползва
професионални инвеститори фондове.
Лошото е ,че в държава с прост народ като нашия и това няма да сработи.Глупаците пак няма да внасят и като остареят някой друг ще им е виновен.

Оценка
-2 +11
 
Преглед на профил

a.n.

Рейтинг: 2593 Неутрално
  • 60
  • 11:05
  • 22 авг, 2011

До коментар [#59] от "Крез":

Ами ще ги издържат децата ни, защото те щом не внасят осигуровки, не внасят и здравни. Като се пенсионират ще получат някаква минимална пенсия и право на лечение за което не са дали една стотинка. Една химиотерапия стига до 30-40 000лв..

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

gsb

Рейтинг: 1862 Неутрално
  • 61
  • 11:20
  • 22 авг, 2011

До коментар [#58] от "Крез":

Я ми кажи Крезе, ти някога реално купил ли си някакви активи или само си говориш теоретично? Повечето хора нямат време, акъл или и двете за да управляват сами парите си, затова са и фондовете. Купувам злато, диаманти, облигации .. ХА ХА! Що не казваш ИМОТИ! Преди 5г. 100% щеше да е първото което ще кажеш ама сега изобщо не го казваш. Защо ли си мисля че след 5г. няма да казваш нищо за злато? Облигации? Какви по-точно? С 2% доходност или с 5%? Я пак погледни инфлацията. Изобщо ако сам почнеш да си купуваш и да си продаваш, вероятността да купуваш на върха и да продаваш панически на дъното клони към сигурност, казвам ти го от опит. Изобщо, тук борбата е да поробиш другия, но ... това е дълга тема, а и повечето няма да разберат

Оценка
-1 +16
 
Преглед на профил

kirkor

Рейтинг: 1126 Неутрално
  • 62
  • 11:21
  • 22 авг, 2011

До коментар [#57] от "a.nice": При този демографски тренд нито инвестицияв земя, нито в жилище, ще ти гарантират доход на стари години! Само спомени и главоболия!

Оценка
-2 +7
 
Преглед на профил

gsb

Рейтинг: 1862 Неутрално
  • 63
  • 11:27
  • 22 авг, 2011

До коментар [#57] от "a.nice":

...и инвестицията в земя или жилище, което да гарантира някаква доходност след време.
- цитат на коментар #57 от “a.nice”

И на теб едно ХА ХА на ГАРАНТИРАНЕТО на доходност след време.

Оценка
+4
 
Преглед на профил

kirkor

Рейтинг: 1126 Неутрално
  • 64
  • 11:27
  • 22 авг, 2011

До коментар [#58] от "Крез": Какво ще стане ако всеки започне да играе на борси или с инвестиционни или с пенсионни фондове! И то успешно? Тогава всички ще са в киреча! Не е ли цялата тази игра една гигантска спекулация с цел измъкване на пари от джоба на простолюдието и живот на далавераджийте за чужда сметка? Жалко, че няма кой да взриви тази система, а още по-жалко, че няма кой да предложи по-добра! Говоря за световния финансов ред.

Оценка
-4 +8
 
Преглед на профил

gsb

Рейтинг: 1862 Неутрално
  • 65
  • 11:33
  • 22 авг, 2011

До коментар [#64] от "kirkor":

Ех Киркоре, разбирате ги вие арменците тия неща Ами.. реално пенсията брат е точно това, да ядеш без да работиш. Знаааачи... някой трябва да те храни. И както сам си се светнал, ако демографията е положителна и се пада едни да го хранят 3ма, те нема и да усетят и ще си кажат БИИИВА, заслужил е човека. Ама кога се обърне и един храни 3ма (без да броя и 3мата чиновници, 2мата катаджии, и един депутат) човека казва БАСТА, аз първо за децата, после за мене, после за мойте си родители и тогава ако остане ( а то не остава) ще дам на държавата, а тя първо на депутатите, после на чиновниците, после на катаджиите и ТОГАЗ на пенсионерите.. по един крив макарон)

И ТЕ ТАКА!

Оценка
-1 +19
 
Преглед на профил

vlad76

Рейтинг: 762 Неутрално
  • 66
  • 11:34
  • 22 авг, 2011

Е мъдрият народ би шута на Костов дето извади страната от батака- цитат на коментар #50 от “Крез”

..Е точно заради пенсиите народа " би " шута на Костов , защото при неговото правителство така ги преизчислиха ,че забиха пенсиите в ....

Оценка
-12 +2
 
Преглед на профил

aldy

Рейтинг: 1234 Любопитно
  • 67
  • 11:34
  • 22 авг, 2011

Явно не са разбрали как правителството на Иван Костов е провело разследване, осъдило е банкерите мошеници и конфискувало имуществото- цитат на коментар #26 от “wanderer”


Абе то е ясно, че за последните 22 години е имало едно правителство (на Иван Костов) и други, които точно не се знаят кои са били, кога са били... Затова последните никой не ги слага в сметката за търсене на отговорност от някого. Та правителството е трябвало "да разследва" и да конфискува"... Приятелче, ами то точно последното "мюлюцюниерско" правителство от шапкари му е работа да разследва, съди и осъжда. Нещо като в добрите стари времена.

Оценка
-2 +9
 
Преглед на профил

Севда Коева

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 68
  • 11:38
  • 22 авг, 2011

- Връщам се тези дни от чудесна почивка в Копривщица. Вечеряме там на тръгваме с приятели Копривщица. Искаме сметката. Носят ни хвърчащо листче, написано с нечетлив почерк. Искам касова бележка. С крива усмивка ме карат да почакам. Чакам. Чакам. Писва ми. Тръгвам си, защото не ми се разваля хубавото настроение, а приятелите ме чакат на портата...

- Ремонт у дома. Харесах фаянсаджията, работил у съседа отсреща и го наех. Нямал фирма. Бачкал на черно... Не намирам друг със същия майсторлък и го наемам. Плащам му на ръка.

- Правим изолация на северната фасада на блока. Домоуправителят избира 2 фирми, които обсъждаме на събрание във входа. Съсед предлага свои познати - вземат чувствително по-малко и всички гласуват за тях. Плащаме им на ръка, не знам дали имат фирма.

- Докато пиша това, мислено прехвърлям наум всичките 24 семейства във входа ни и успявам да преброя 6 (шест) човека, които се осигуряват - останалите работят на черно или са пенсионери, ученици, студенти. Всъщност 1 (една) от шестте е общинарка, т. е. не се бърка в джоба си за осигуровки.

- И т. н., и т. н.

- "Андрешко" изучава ли се още в училище?
------
Знам. Знам, че това е само малък сегмент от огромния астероид "Пенсия", който набира скорост и рано или късно ще предизвика катастрофа.

обикновена

Оценка
-3 +19
 
Преглед на профил

Илия Милушев

Рейтинг: 240 Неутрално
  • 69
  • 11:41
  • 22 авг, 2011

До коментар [#33] от "neznaiko_2011": Много се извинявам, ако съм Ви разбрал неправилно. Просто се опитвам да правя всичко възможно хората да започнат да се интересуват от това какво и защо се случва в страната. Незаинтересоваността е най-благодатната почва за развитие на всякакви дивашки социални теории и практики. И не е задължително (даже е вредно) всички да сме от една партия.

Оценка
+14
 
Преглед на профил

Dr_Doolittle

Рейтинг: 3199 Неутрално
  • 70
  • 12:27
  • 22 авг, 2011

До коментар [#68] от "Севда Коева":

Истината е ,че данъците ни отиват за кефа на политическата класа и държавната администрация, които при повече публични средства ще почнат като Вальо Топлото да си слагат джакузи в кабинетите и да летят по 5 пъти годишно до Австралия като Гоце. Парите от данъците ни не отиват за здравеопазване, образование , ремонт на пътища, инфраструктура, и затова хората , които създават нещо и работят не вярват на политическата класа и ги укриват. Kолкото и парадоксално да звучи СИВАТА ИКОНОМИКА КРЕПИ ТАЗИ ДЪРЖАВА. Ако приберат всички пари от народонаселението ще имат 50% по-висока безработица и лежащи на една кълка чакащи на обезщетения.

http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/

Оценка
-4 +13
 
Преглед на профил

a.n.

Рейтинг: 2593 Неутрално
  • 71
  • 13:07
  • 22 авг, 2011

До коментар [#63] от "gsb":
До коментар [#64] от "kirkor":
Вижте цените на основните хр. суровини в каква посока се движат. Говорех за зем. земя.

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

Севда Коева

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 72
  • 13:13
  • 22 авг, 2011

До коментар [#70] от "Dr_Doolittle":

Напълно съм съгласна с първото изречение от репликата Ви към мен. Напълно. За разлика от Вас, аз мисля, че точно сивата икономика е Една от причините това да е вярно. Пример - имам известен поглед върху строителния бизнес и знам в годините на неговия бум колко сивота бе там. Тъмно сиво, та до черно - било за работна ръка, било за материали... Говорила съм с работници на строителна площадка - "по-хубаво е да ми плащат цялата надница, без осигуровки, аз сам ще се оправям". Е, някои от тях вече не успяват да се оправят сами. Босът, за когото работеха обаче, "оправя" всички ни - голяма част от местната управа (тук нямаме Топлото, ама не сме останали без такива) е негова. Шивачката ми, фаянсаджията - те просто се спасяват поединично, но тъй като не живеят в гората, а в държавата ни, един ден няма да успяват. Защото нагъшените от сивата икономика босове, вече ще са бейове.

Жив и здрав, докторе!

П.П. Когато се разправям с някой некадърен чиновник в държавно учреждение, община, отзад все някой от опашката (опашка винаги има) ще ме сръчка "не го ядосвай, че ще си го изкара на нас". Обикновено не се обръщам - знам, че зад мен е човек, който "се оправя сам" и няма защо да се гневи за дадените от труда си залудо пари .

обикновена

Оценка
+7
 
Преглед на профил

Нели Ангелова

Рейтинг: 1015 Неутрално
  • 73
  • 13:34
  • 22 авг, 2011

До коментар [#34] от "kirkor":

Много точен коментар!

нели ангелова

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

Крез

Рейтинг: 1019 Неутрално
  • 74
  • 13:45
  • 22 авг, 2011

До коментар [#61] от "gsb":

По имоти никога не съм залитал дори и във бума.А пари доколкото се изкарват влагах в бизнеса си ,ма дойде една тиква
и нещата вървят на зле .Донякъде си прав във Кенефикстан
е много лесно да загубиш инвестицията си ,то и затова читав инвеститор не се мярка по тези територии.Но иначе да горе долу
познавам относно развитието на ситуацията в икономиката
та затова мисля да инвестирам в емиграция в нормална държава
дето не се управлява от бивша мутра тиквар.И там е трудно но поне имаш шанс.

Оценка
-2 +7
 
Преглед на профил

zapoznat

Рейтинг: 149 Неутрално
  • 75
  • 13:48
  • 22 авг, 2011

Ами няма да стане по-добре, докато 800 хил. или там колкото са роми (не според последното преброяване, където 9% от населението е с неопределен етнос, а реално) не започнем бавно и полека да ги вкарваме в трудовия пазар и да си плащат.

Иначе сега какво става - плащаме им и градския транспорт, и пенсиите, и здравеопазването...миналат седмица минах през една болница - един болен в спешното и още 10роми от родата му в чакалнята...докато ако е българин, ще отиде сам - останалите са на работа или вече са емигрирали...

Да, че пенсиите са ниски в БГ - в други страни ангажиментите, поети от държавата към пенсионерите, са няколко пъти БВП

Най-бързото решение за излизане от ситуацията е терминал 2, най-късно на 1.1.2014, когато паднат ограниченията за работа. Вчера Холандия говори за пенсионна реформа за 200млрд. евро!!!!!Колко милиона са, а имат 200млрд. в пенсионни фондове. При нас се падат 1000лв/осигурен активи във фондовете, общо - 2 млрд. евро

Оценка
+5
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4755 Неутрално
  • 76
  • 13:50
  • 22 авг, 2011

"Това получиха като наследство от социализма хората, които са работили в неговата епоха."

Много извинявайте Редакцията ама въобще не сте прави!
От социализъма пенсионерите получиха доста добри пенсии и реална собственост - тия коптори които стоят сега празни и цената им ще се срива като на старо жигули. Спомнете си за опашки за ДЦК в БНБ когато левът се сриваше в продължение на 2 седмици интензивно и методично - хората панически бягаха и купуваха ДЦК и валута която тогава нямаше, а на опашките бяха предимно пенсионери - 80%-20%.
Точно тия същите гласуваха за комунизъма и за тях демокрацията никога не дойде, защото никога не са потребявали демокрация.
Те бяха 1.7 млн гласуващи до днешните 450,000 - тия на които реформа не им трябва. Защото и сега са си добре на наш гръб.

No one is taller than the last man standing.

Оценка
-2 +5
 
Преглед на профил

Крез

Рейтинг: 1019 Неутрално
  • 77
  • 13:51
  • 22 авг, 2011

До коментар [#66] от "vlad76":
Ми като помисля по добре да ги беше оставил като по Виденово 3-5 долара та да има наистина закакво да го мразят.

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4755 Неутрално
  • 78
  • 13:53
  • 22 авг, 2011

Сега е момента за пенсионна реформа - истински индивидиуални и онаследяеми партиди с вноски преди данъчното облагане.
Това искат хората, това трябва да им дадат упраляващите.

No one is taller than the last man standing.

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

Крез

Рейтинг: 1019 Неутрално
  • 79
  • 14:09
  • 22 авг, 2011

До коментар [#61] от "gsb":

Та така е в белите страни инвестираш в бизнеса си и като станеш за пенсия или го продаваш и с парите си караш кефа или ако е по голям той сите храни просто децата ти приемат оперативното ръководство.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

mdaa

Рейтинг: 1012 Неутрално
  • 80
  • 14:23
  • 22 авг, 2011

Всичкуту милицунер, мументално да почва да се самоосигурява.
И никави 20 заплати при пенсиониране! Напротив, 20 кила бой и двайсе клизми на изпроводяк.
Друг изход няма.

Оценка
+11
 
Преглед на профил

kkk_20

Рейтинг: 1632 Неутрално
  • 81
  • 14:56
  • 22 авг, 2011

Държавата преразпределя средствата, получени от работещите граждани. Колкото по- малко средства получава, толкова по- малко ще преразпределя в джоба на "правилните" фирми и многобройните чиновници, депутати, полицаи, за издръжката на милион роми.
Индивидуално и частно пенсионно осигуряване / сума преди данъчно облагане/ е много по- добрия вариант за всички. Да, инфлацията ще изяде много от вложенията, но все пак нещо ще остане. Ако се разчита на държавата няма и това да има. В момента само 2.5 мил. са работещи, 800 х от които държавна администрация. При продължаваща криза колко мислите, че ще останат в България и ще плащат осигуровки? Един милион? И докъде ще стигнат тези пари?

Ако държавата силно ограничи администрацията, полицията, издръжките на политическите партии и циганите и запази само част от социалните плащания ще има пари за пенсионерите в момента, а след 40 години всеки сам ще си плаща пенсиите.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

gsb

Рейтинг: 1862 Неутрално
  • 82
  • 14:58
  • 22 авг, 2011

До коментар [#79] от "Крез":

Към всичките ти коментари.. абе в правилна посока гледаш, ама много наблизо виждаш. Първо трябва да се прави разлика между инвестиция и спекулация. Ти говориш за спекулации а ги наричаш инвестиции а то е различно. Изобщо съвременната борсова търговия си е жива спекулация и никаква инвестиция. Това как в белите страни си развиваш бизнеса и после го продаваш.. май не ще да е толкова розово и там да ти кажа. Всеки бизнес във всяка държава може да закъса и да фалира, така че ако си решил да ходиш нейде ( ама и това си го говориш само от много време) ходи, няма лошо, ама първо си свали розовите очила че иначе .. рев.

Оценка
+4
 
Преглед на профил

gsb

Рейтинг: 1862 Неутрално
  • 83
  • 15:03
  • 22 авг, 2011

До коментар [#71] от "a.nice":

Ама земята брадчет при производството на храни е най-евтиното. Един трактор струва колкото 100 декара.
Земя има много. Цяла България пустее, Полша, Румъния, Русия, да не говорим за останалите континенти.
тва как земята могла да изхранва 10 милярда са глупости, може много повече, само требе да има кой да копа

Оценка
-3 +5
 
Преглед на профил

neznaiko_2011

Рейтинг: 1357 Неутрално
  • 84
  • 15:32
  • 22 авг, 2011

А какво става с пенсионните воски на починалите преди пенсиоирането или 1-2 години след това?Знаете ли колко от пенсионерите в България са над 70-75 години?
и недай си Боже да умреш на 30-31-ви вместо на1-ви.Пенсия не се изплаща на близките,ако случайно си гушнал босилека в23.99 минути,нищо че цял живот плащаш.Позор.Поне една пенсия да бъде погребан човек,като хората.

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

Крез

Рейтинг: 1019 Неутрално
  • 85
  • 16:05
  • 22 авг, 2011

До коментар [#82] от "gsb":
Не си ме разбрал за първата част.Не говоря да играя на борсата
а да инвестирам в дългосрочни облигации ,скъпоценности ,акции
на сигурни дълголетни компании и ДЦК
а една малка част може да се рискува спекулативно и то чрез
финансова къща примерно /естествено не в българска ФК/
А ,че и в белия свят не е розово го знам доста добре но е все пак в пъти по сигурно от тука.

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

pamela

Рейтинг: 288 Неутрално
  • 86
  • 16:31
  • 22 авг, 2011

Това с индивидуалните партиди няма да стане, защото поне едно 200 хиляди не са заработили дори минималната пенсия, а я получават. Затова осигурявалите се върху максималния доход винаги ще бъдат ощетени, защото "трябва да има за всички". Отделно полицаи и военни, които ползват привилегии, които държавата отдавна е може да си позволи.
Затова за българските условия най-добър вариант е еднаква за всички пенсия (процент от минималната заплата) при еднакви вноски (пак процент от минималната заплата) с една и съща продължителност. На който не му стигат вноски - получава пропорционално по просто тройно правило. Да се позволява и доплащане, но според минималната заплата в момента на доплащането.
Солидарността да се изразява само в това, че пенсията се плаща доживот, т.е. преживелите по-дълго печелят.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

a.n.

Рейтинг: 2593 Неутрално
  • 87
  • 16:35
  • 22 авг, 2011

Ама земята брадчет при производството на храни е най-евтиното. Един трактор струва колкото 100 декара. - цитат на коментар #83 от “gsb”

Това смятам, че ще се промени.

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

gsb

Рейтинг: 1862 Неутрално
  • 88
  • 16:45
  • 22 авг, 2011

До коментар [#85] от "Крез":

Виж сега, всички тези финансови инструменти имат своя смисъл, след като съществуват, но не се вписват в моята стратегия. Облигациите са с много нисък доход а все пак носят риск. Не мога да разбера, ако нещо носи по-ниска доходност от влога, който ми е гарантиран по закон, защо да инвестирам в него. Скъпоценностите не се ядат и могат да бъдат балон, както и всичко друго. Опитвам се да ти кажа че каквото и да правиш си прецакан. Някои имат късмет да, и вадят пари, но повечето са вътре. В края на краищата, всичко опира до това, когато почнеш да се изпускаш, да ме прощаваш, да можеш някак да накараш някой да ти смени памперса. Това можеш да направиш, като му предложиш в замяна нещо, което му е МНОГО нужно, само че какво ще бъде то след 30 год, няма как да знаеш!!!!
Ако искате съвет от мен, за да имате достойни старини, инвестирайте в здравето си. Когато остареете, разходите за здравеопазване ще са най-голямото ви перо, което при това е НЕЕЛАСТИЧНО, т.е. няма как да не ги правиш тези разходи. Дрехи... може и евтино, втора ръка тва онова... Отопление, комунални разходи.. не робувай на апартамента си. Като си сам, или само с дядото/бабата продавай 3 стайния, една стая ти стига, може и уютен фургон - има ги много хубави. Това се топли лесно. Преди пенсия си нагласете живота така че да се поработва нещо по малко. Занаят ли, изкуство ли, надомно ли, частни уроци ли... има варианти. Това те поддържа жив и докарва и по някой лев. Пазете си здравето и нервите, намерете си добър лекар и зъболекар и не жалете пари за това, яжте качествена храна и не робувайте на коли/телефони/парцалки, закърайте по някой лев и се не бойте : )

Оценка
+2
 
Преглед на профил

gsb

Рейтинг: 1862 Неутрално
  • 89
  • 16:46
  • 22 авг, 2011

До коментар [#87] от "a.nice":

Ще видим. Аз смятам че не. Ако познаеш - ти ще си богат а аз ще си гриза ноктите ако ли не.. ще имаш 100 декара и ще се молиш някой да ги купи

Оценка
+1
 
Преглед на профил

stg

Рейтинг: 3036 Неутрално
  • 90
  • 17:06
  • 22 авг, 2011

солидарната система на осигуряване мисля че вече е изчерпала възможностите си, варианти вероятно има много лично аз виждам някаква единна минимална вноска отговаряща на минимална пенсия от там нагоре всеки да си преценява,който иска над минимална да внася допълнително

Оценка
+2
 
Преглед на профил

pezar

Рейтинг: 583 Неутрално
  • 91
  • 18:29
  • 22 авг, 2011

Да не забравяме хората на около 40-започнали трудовата си кариера в началото на прехода,когато никой и нищо не плащаше.Така се образува една голяма група работещи с 6-7 години трудов стаж.Те нямат стимул,а и смисъл да внасят,защото физически не могат да се пенсионират.Това са хора работещи в сфери в които традиционно се изисква основно образование-шофьори,сервитьори,продавачи.Обикновено се работи до 40-45 години и след това се заменят изцяло от по- млади хора.Опитът натрупан там не може да се приложи в други сфери и пак си на улицата.И така трябва да се работи до 75 години за пенсия от 160 лева.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

Петкова

Рейтинг: 354 Неутрално
  • 92
  • 19:06
  • 22 авг, 2011

Освен всичко друго, което е разумно да се прави, направете си деца и инвестирайте в тяхното образование и бъдеще, за да може като остареете, да "дойдат и да ви сменят памперса" . Поддържайте здравето си и се специализирайте в нещо, за да може да продавате експертизата и ума си дълго след като ви намалее физическата ви сила. И междувременно, спрете да гласувате за тези, които ви обещават повече безплатни придобивки, защото за да ви дадат, ще трябва първо да ги вземат...естествено пак от вас, ала междувременно ще отделят и процент за себе си.

Оценка
+7
 
Преглед на профил

далекоглед

Рейтинг: 568 Неутрално
  • 93
  • 09:58
  • 23 авг, 2011

"Защо данъкоплатците, които плащат и осигурителни вноски, едновременно трябва да издържат система с огромна администрация, на която всяка година не й достигат стотици милиони левове, които отново те да плащат от джоба си?"
..................
Отговорът е риторичен. Стандартното пенсионно осигуряване в този си вид с тежката, бюрократизирана и неизгодна за осигуряващите се система ще остава като неизбежно наказание за тези които пълят бездънната и касичка. Допълнителното осигуряване е същият неизгоден капан, където разрастващата се бюрокрация си живее супер конфортно на гърба на нещастните си клиенти. Тук общият кюп е заменен с собствен"джоб" в който не можеш да бъркаш докато не грохнеш от старост.
Затова ще продължава да расте броят на хората, които да правят свои собствени схеми на осигуряване - имоти, банкови влогове, влагане в злато и други далеч по-сигурни за отделния гражданин инвестиции. Пенсионното "ОСИГУРЯВАНЕ" е уравнение с повече от три неизвестни, непосилно за решаване за обикновения човек в БГ.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

kalva4

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 94
  • 14:51
  • 23 авг, 2011

Да успокоя всички песимисти.
Чакат ни чудеса. Напр. в следващите 10 години излиза в пенсия поколението на бейби бума от 50-те години.
Което означава:
-нови гърла на социалната трарпеза. Гърла- защото пенсионната система е бюджетна, а не индивидуална!
-към 2025г. 1 работещ ще храни (с отчисления от доходите си) 2 ма пенсионери.
-разшифровка - напрежение "влади" срещу "стари" и никаква перспектива за сносни пенсии;
- липсата на перспектива за нормална пенсия = емиграция + трудна събираемост на пенсионните вноски
И
тъй като пенсиите са бюджетен дерт = криза след криза.
Ще бъда доволен ако някой ме опровергае..............

Оценка
+1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.