Регистрация
27 окт 2011, 20:21

Редакционен: И моля най-после да ни повярвате

Така може да се обобщи постигнатото от европейски лидери и финансисти в нощта срещу четвъртък принципно решение за дълговете на Гърция и проблемите на еврозоната. Тепърва ще се изработват техническите му детайли. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

61 коментара
 
Преглед на профил

ju.li

Рейтинг: 955 Весело
  • 1
  • 20:33
  • 27 окт, 2011

Хах
Вместо ние да заприличваме на западняците, те прихванаха от нас.
Дето се вика:" Елате си узнете шопо"

Оценка
-3 +88
 
Преглед на профил

kardinalat

Рейтинг: 3436 Любопитно
  • 2
  • 20:47
  • 27 окт, 2011

Чака ни тежко десетилетие. По добре е да се приготвим откровено,отколкиото да се самозалъгваме.

Оценка
-3 +83
 
Преглед на профил

AzDebil

Рейтинг: 2030 Весело
  • 3
  • 20:53
  • 27 окт, 2011

Ъъ, мА нЕмА проблем ...
ВЕрвАме ви.
Що да ви не вЕрваме?
Ама пак поглеждаме, къде е слънцето, когато кажете "добър ден".
От любопитство.

Оценка
-2 +68
 
Преглед на профил

Jordan

Рейтинг: 2146 Неутрално
  • 4
  • 20:54
  • 27 окт, 2011

Правилната фраза е "Get The Money".

Оценка
-8 +21
 
Преглед на профил

sandman

Рейтинг: 1533 Неутрално
  • 5
  • 21:18
  • 27 окт, 2011

Правилно предположих,че настъпват интересни времена.Времето на промени,желани или не настъпи.Ако не днес,утре трябва да си признаят,че законното печатане на фалшиви пари/от банки и правителства/,финансовата система.Това повече няма да го бъде.Правителства,компании,големи и по-малки бизнеси и всички редови граждани ставаме все по-задлъжнели на банките.Ако се съберат всички дългове в света към банките,ще се получи сума,която многократно би надвишила реалните активи.Балона беше надут до предела си и гръмна.Само човешката алчност е безпределна,но природните закони си имат своя логика.
Да видим кой пръв ще се осмели да каже,че царя е гол.Или ще се правят на идиоти до скъсването на бента.
Така или инак,времето за промяна е дошло.

You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.

Оценка
-8 +67
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 3045 Неутрално
  • 6
  • 21:33
  • 27 окт, 2011

КИТАЙ, ЩЕ СПАСИ ЕВРОПА, НО ЩЕ ИСКА ВЪЗВРАЩАЕМОСТ И ТЪЙ КАТО ЕВРОПА НЯМА НИТО ПРОСТРАНСТВО, НИТО РЕСУРСИ, ТОЙ ЩЕ ИСКА ПОЛИТИчЕСКА ПОДКРЕПА.

EВРОПА НЕМОЖЕ ДА МУ ДАДЕ НИЩО ПОВЕЧЕ, А КОГАТО СЕ ОПИТА ДА ИЗИГРАЕ ДВОЙНА ИГРА ПОСЛЕДИЦИТЕ НЯМА ДА СА МНОГО БЛАГОПРИЯТНИ ЗА НЕЯ.

Оценка
-16 +26
 
Преглед на профил

omniam

Рейтинг: 1204 Неутрално
  • 7
  • 21:38
  • 27 окт, 2011

Мда, или жертваме собствени интереси в името на един силен и обединен съюз, или всеки работи за себе си, от което едните са силни, другите си остават слаби.

Оценка
-7 +21
 
Преглед на профил

xmm

Рейтинг: 2985 Неутрално
  • 8
  • 21:41
  • 27 окт, 2011

....европейската улица наистина започва да губи търпение и 2012 г. може да се окаже последна за мнозина от лидерите, които вчера за пореден път "спасиха Европа" и за пореден път поискаха доверие....
----------------------
еднопосочна?

Оценка
-4 +15
 
Преглед на профил

Майстор Балкански (00:00–24:00)

Рейтинг: 1673 Любопитно
  • 9
  • 21:48
  • 27 окт, 2011

Гърция - тя отдавна е избутана в периферията, отписана като фалирала икономика, която при оптимистичен сценарий през 2020 г. ще е толкова задлъжняла, колкото в края на 2009 г. и може би, но само може би ще може да излезе на свободния кредитен пазар. - цитат на коментар #666 от “Публикация”


Интересно кой ще се осмели да каже ясно, че сегашния финансово-икономически модел вече се е изчерпал?

"И ний сме европейци, ама не чак дотам..."

Оценка
-9 +47
 
Преглед на профил

Марко

Рейтинг: 979 Неутрално
  • 10
  • 22:29
  • 27 окт, 2011

Интересно кой ще се осмели да каже ясно, че сегашния финансово-икономически модел вече се е изчерпал? - цитат на коментар #9 от “Майстор Балкански (00:00–24:00)”


Вероятно някой глупак - твърде рано е за подобни генерализации!

Не съм магаре;-)

Оценка
-22 +17
 
Преглед на профил

Стенли1

Рейтинг: 435 Неутрално
  • 11
  • 22:29
  • 27 окт, 2011

До коментар [#5] от "sandman":
Аман от интересни времена! Като е започнало от преди 90-та на миналия век, та няма спиране! Искам отново безинтересните времена, когато човек можеше да си прогнозира и планира кариера и живот, а не да зависи от международни финансови мошеници и нашенски мутри! И не ми казвайте, че цял живот трябва да уча и да се адаптирам, защото цял живот това съм правил. Но не предвидих, че трябва да се готвя и за мутра! И не ми пука, дали ще го наричат реален социализъм или класически капитализъм! Но няма връщане назад-глобализма е ново животно, с което трябва да се свиква!

Оценка
-4 +57
 
Преглед на профил

vassilun

Рейтинг: 2864 Неутрално
  • 12
  • 22:33
  • 27 окт, 2011

До коментар [#9] от "Майстор Балкански (00:00–24:00)":

Майсторе, не в модела е проблема! Моделът си е добър - не повече от 3% дефицит! Проблемът е в контрола! Най-сетне Саркози призна, че Гърция е била приета в Еврозоната с измама и това е трябвало да не става. А колко са страните, които покриват изискването от 3% дефицит(Гърция, Италия, Испания, Португалия, Ирландия - всички с над 100%; колко ли останаха!?)? На моделът му липсва само механизъм за реакция към страни, които не изпълняват изискванията, и то бърза реакция!

Оценка
-8 +35
 
Преглед на профил

Майстор Балкански (00:00–24:00)

Рейтинг: 1673 Неутрално
  • 13
  • 22:47
  • 27 окт, 2011

До коментар [#12] от "vassilun":

На моделът му липсва само механизъм за реакция към страни, които не изпълняват изискванията, и то бърза реакция! - цитат на коментар #12 от “vassilun”


Да, обаче много от страните не изпълняват по някое и друго изискване, а дори и по повече, така че прекалената взискателност ще сведе членовете само до няколко, което явно вече няма как да стане...

"И ний сме европейци, ама не чак дотам..."

Оценка
-3 +17
 
Преглед на профил

vassilun

Рейтинг: 2864 Неутрално
  • 14
  • 23:32
  • 27 окт, 2011

До коментар [#13] от "Майстор Балкански (00:00–24:00)":

Анджък, Майсторе - контрол му е майката! Също като у нас - имаме си европейски закони, но няма кой да контролира спазването им! Няма кой да разследва професионално престъпленията и да събира доказателства, няма некорумпирана съдебна система - няма осъдени!

Оценка
-2 +30
 
Преглед на профил

инж.Бъчваров , Казанлък

Рейтинг: 433 Неутрално
  • 15
  • 23:43
  • 27 окт, 2011

"Напънала се Европейската планина и родила..."...."А после се обърнаха нещата"/от песен на "НЛО"/....Нищо ново под слънцето,просто в момента се извършва поредната ротация на ФИНАНСОВИЯТ ЦЕНТЪР НА ЦИВИЛИЗАЦИЯТА НИ .Познайте в каква посока,след като ФИНАНСОВИЯТ КОМПАС не сочи : нито към САЩ, нито към бившият СССР/Русия/ , нито дори към НАШАТА ЕВРОПА/СТАРАТА ДАМА/?....Да,на прав път сте в отговорите....Учете КИТАЙСКИТЕ "БУКВИЧКИ" ,по-трудни са от нашите букви....Знаете ли как изглеждат в момента Американските университети:Руски Професори,от еврейски произход,преподават на китайски студенти ,върхови технологии. И това е само началото!...А в Брюксел да продължават да си играят на "финансови игрички" .../с почит:инж.Бъчваров , Казанлък /

Оценка
-7 +27
 
Преглед на профил

pe6ternyak

Рейтинг: 374 Неутрално
  • 16
  • 00:16
  • 28 окт, 2011

Просто фалшивия балон на капиталистическия рай се спука-измамата приклюучи.

Още като попаднах в Западна Европа в Татово време ми бяха достаъчни няколко месеца за да усетя измамата.През 80 те години в Западна Европа хората живееха по- бедно от нас(като излкючим лъскавите им играчки-коли ,телевизори,перални купени на кредит.Докато изплатиш кредита и трябваше да купуваш на ново).За Америка нямам наблюудения от тогава освен филмите им, но и там не са били по-добре.

Оценка
-43 +18
 
Преглед на профил

Марко

Рейтинг: 979 Неутрално
  • 17
  • 00:19
  • 28 окт, 2011

През 80 те години в Западна Европа хората живееха по- бедно от нас- цитат на коментар #16 от “pe6ternyak”



Поредният виц, този път от Червен Дедо.......

Не съм магаре;-)

Оценка
-11 +41
 
Преглед на профил

pe6ternyak

Рейтинг: 374 Неутрално
  • 18
  • 00:30
  • 28 окт, 2011

Поредния виц, този път от Червен Дед- цитат на коментар #17 от “Марко”


Ами за човек,който тогава е гледал само 2 та канала на БТ може и виц да е.

Оценка
-28 +16
 
Преглед на профил

Марко

Рейтинг: 979 Неутрално
  • 19
  • 00:48
  • 28 окт, 2011

Ами за човек,който тогава е гледал само 2 та канала на БТ може и виц да е. - цитат на коментар #18 от “pe6ternyak”


Оооооо, да! Докато, доколкото знам, Червен Дедо, освен двата канала, е гледал и канала с руска телевизия - тогава по този най-прогресивен канал са обяснявали на най-прогресивния език именно това, че капитализмът е балон, че хората на Запад живеят изключително бедно и само на кредит, че идилията там с печките и цветните телевизори скоро ще приключи.......

Не съм магаре;-)

Оценка
-11 +27
 
Преглед на профил

pe6ternyak

Рейтинг: 374 Неутрално
  • 20
  • 00:51
  • 28 окт, 2011

че хората на Запад живеят изключително бедно и само на кредит, че идилията там с печките и цветните телевизори скоро ще приключи..- цитат на коментар #19 от “Марко”


Ами тя приключи,но ти в Булгаристан няма как да го знаеш това.
Бг медиите още възхваляват капитализма и щастието на вересия.

Оценка
-34 +22
 
Анонимен потребител

****

  • 21
  • 01:28
  • 28 окт, 2011

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Преглед на профил

pe6ternyak

Рейтинг: 374 Весело
  • 22
  • 01:43
  • 28 окт, 2011

Булгарисан" е една много хубава дума в устата на червен български патриот! - цитат на коментар #21 от “Марко”


Радвам се ,че ти харесва .

Оценка
-21 +6
 
Преглед на профил

Марко

Рейтинг: 979 Неутрално
  • 23
  • 02:01
  • 28 окт, 2011

Радвам се ,че ти харесва .- цитат на коментар #22 от “pe6ternyak”


Не, не ми харесва. Но е показателно, че Червени Дедовци използват думи, които няма как да се харесат на нормалните българи!

Не съм магаре;-)

Оценка
-8 +20
 
Преглед на профил

pe6ternyak

Рейтинг: 374 Неутрално
  • 24
  • 02:58
  • 28 окт, 2011

Но е показателно, че Червени Дедовци използват думи, които няма как да се харесат на нормалните българи- цитат на коментар #23 от “Марко”


Ами българите вече са в ЕС и трябва да се цивилизоват.В ЕС живеят 3 пъти по-вече хора от българите,на които на майчиния им език страната се кава Булгаристан.Така,че няма начин - трябва да се свиква.

Оценка
-33 +6
 
Преглед на профил

Twinston Myth

Рейтинг: 2206 Неутрално
  • 25
  • 08:24
  • 28 окт, 2011

антикризисният фонд EFSF и колко голяма ще е ролята в него примерно на Китай- цитат на коментар #0 от “статията”

настъпват интересни времена- цитат на коментар #5 от “sandman”


"Да живееш в интересни времена" май беше китайско проклятие

Не по-малко важно е, че колкото и дългове на тоя или оня да отписва ЕС, все някой трябва да ги "поеме"...

Един ходжа откраднал кравата на един сиромах, изял месото й, а от кожата й направил цървули и раздал ги на сиромасите "за бог да прости" (Хр. Ботев)

Оценка
-2 +21
 
Преглед на профил

kh

Рейтинг: 1199 Неутрално
  • 26
  • 09:26
  • 28 окт, 2011

До коментар [#1] от "ju.li":

Дабелязал съм, че когато съберем едно добро момче и един добър гамен... доброто момче много добре се справя с трансформацията си в добър гамен. И никога, ама никога не става обратното

По-противното в цялата работа е, че докато ние сме образцов образец за образцова фискална дисциплина (на доста противна цена), гърците се наядоха, напиха, отспаха и... им платиха сметката... Незбежно щръква противния въпрос - оти да ручаме ние жабетата, след като на края някой все ще плати сметката за жабешките бутчета и черния хайвер?!?!?!

Оценка
-3 +30
 
Анонимен потребител

****

  • 27
  • 11:24
  • 28 окт, 2011

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Преглед на профил

Orchid

Рейтинг: 1754 Неутрално
  • 28
  • 11:26
  • 28 окт, 2011

Сега най-големите играчи търсят начин да хвърлят прах в очите на европейската улица и да я накарат да повярва, че хапче има. Само че хапчето, което измислиха вчера е доста отровно точно за тази улица, та се чудя кога ще й загорчи....

Оценка
+14
 
Преглед на профил

buran

Рейтинг: 683 Неутрално
  • 29
  • 12:18
  • 28 окт, 2011

До коментар [#12] от "vassilun":

хм, със завидна лекота смесваш две коренно различни неща - бюджетен дефицит и съотношение дълг/БВП

Оценка
-2 +8
 
Преглед на профил

Дамян

Рейтинг: 3451 Неутрално
  • 30
  • 15:54
  • 28 окт, 2011

Ако се съберат всички дългове в света към банките,ще се получи сума, която многократно би надвишила реалните активи.- цитат на коментар #5 от “sandman”

Реалните активи какво включват? Включват ли, например, интелектуалната собственост?
Реалните активи в какви пари ги изчисляваш?
А изчистваш ли задължения, тези между банките?

Оценка
-2 +10
 
Преглед на профил

Дамян

Рейтинг: 3451 Неутрално
  • 31
  • 15:59
  • 28 окт, 2011

До коментар [#28] от "oror":
То безвредно хапче в тази ситуация няма
На това хапче дето го пробутаха вчера страничните му ефекти са малко неясни на улицата. За сметка на това, инфлацията, която вероятно има по-силни лечебни свойства, е по-лесно разпознаваема от улицата.

Оценка
-1 +10
 
Преглед на профил

sandman

Рейтинг: 1533 Неутрално
  • 32
  • 18:58
  • 28 окт, 2011

До коментар [#30] от "Дамян":

Да естествено.Златото и другите скъпи суровини не могат да бъдат единствените активи в съвремието ни.Технологии,наука и образование също са активи.Това е проблема,че няма в какви пари да бъдат изчислени.Това което в момента наричаме пари,всъщност не е точно пари.Има едно много добре онагледено филмче,"парите като дълг",препоръчвам ти го.Тази финансова катастрофа бих казал,а не криза е заложена още със измамата,че банките ти заемат ПАРИ.Банките не финансират правителства и бизнеси с пари,реално покрити от активи.Това са прясно напечатани пари,които услужливо ти "заемат".Затова в БГ не могат да паднат лихвите,защото нямаме право да печатим левове и левовете са ограничени.Прясно напечатаните пари са по същността си фалшиви.Не се иска много интелект,да се досети човек,какво се получава,когато масово се вкарат в оборот фалшиви пари,или по точно банкноти.Защото има разлика между пара и банкова бележка.От тук нататък,давай сам.

You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.

Оценка
-1 +12
 
Преглед на профил

serafin

Рейтинг: 1152 Неутрално
  • 33
  • 17:54
  • 29 окт, 2011

Започва се. Първо с 50% отписване, след това с още 50% отписване на дълг. А наказанието за безотговорно поведение?

Believe only half of what you see and nothing what you hear

Оценка
-1 +10
 
Преглед на профил

serafin

Рейтинг: 1152 Неутрално
  • 34
  • 17:56
  • 29 окт, 2011

До коментар [#32] от "sandman":

Тук ужасно, ама ужасно грешите. Банките търгуват ТОЧНО С АКТИВИ! Срещу обещанието (гаранциите) или каквото там си помислите тези пари (активи) да им бъдат върнати.

Believe only half of what you see and nothing what you hear

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

sandman

Рейтинг: 1533 Неутрално
  • 35
  • 18:46
  • 29 окт, 2011

До коментар [#34] от "serafin":

Как търгуват с нещо,което не притежават.Ако не те мързи,направи си една проста сметка,колко активи би могло да има като пари и колко банкноти са напечатани.Разминаването е огромно.Твърдят,че около 90% от парите/банкнотите/ в обръщение,са дошли точно по този начин,призовани суми по кредити.
Взимаш дълг.който връщаш с лихва,но в същото време това което си взел,го няма в банката под форма на вложение или актив.Готин трик.Представи си само,че и ти можеш да го правиш.Тоест да фалшифицираш пари.Даваш ги назаем и ти връщат с лихва.Прекрасно измислено,но е до време.Защото така всички сме задлъжнели.И продължаваме да задлъжняваме./Аз лично и да не съм теглил заем,плащам с повишените си данъци дълга на държавата ни/Всички сме вкарани в схемата.Вкарването на толкова много банкови бележки претоварва икономиките.Производителие на блага обедняват,за сметка на банкерите.Чуден свят!

You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.

Оценка
-3 +14
 
Преглед на профил

sandman

Рейтинг: 1533 Неутрално
  • 36
  • 18:47
  • 29 окт, 2011

До коментар [#34] от "serafin":

Извинявам се,че минах на "ти".Не е от неуважение.

You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

ahasver

Рейтинг: 2225 Неутрално
  • 37
  • 21:53
  • 29 окт, 2011

До коментар [#26] от "kh": Че аз отдавна съм казал, че стандартът на гърците опровергава позоваването на производителността на труда като определяща заплатите. Хич дори не се изпотяваха от работа ,но вземаха десет пъти повече от нас. Живееха на европейска вересия. Цялата тая история, не само с Гръция няма нищо общо не само с либералната , но и с всякава икономика. Човек вземе 1000 лв заем от банка, па подписва договор, погасителен план, па банката следи дали се изпълнява. Ако се наложи, дългът се преструктурира, прави се нов план и т.н. Тук се събрали идиотите на планетата и се чудят какво да правят. Дали ,моля ти се , 350 млд заем ! Срещу какво, гаранции, план за погасяване ? А Гърците ги взели ! С ясното съзнание, че ще им хванат х ... да ги връщат ! Каква ти икономика тука !

Оценка
-2 +22
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 3045 Неутрално
  • 38
  • 04:14
  • 30 окт, 2011

До коментар [#37] от "ahasver":

Сигурен съм, че човек трябва да е много ограничен, за да неразбира за какво става дума, а коментари по темата Гърция дал господ.

Помисли хубаво дали си наясно с всичко.

Оценка
-7 +2
 
Преглед на профил

kirkor

Рейтинг: 1126 Неутрално
  • 39
  • 07:53
  • 30 окт, 2011

До коментар [#15] от "инж.Бъчваров , Казанлък": Преди няклко десетилетия правих справка за US-патентите в дадена област на техниката. Около 50% от патентите бяха на китайски автори! Мъдрият Дън Сяопин още тогава беше започнал да подготвя Китай за сегашния бум!

Оценка
-1 +11
 
Преглед на профил

kirkor

Рейтинг: 1126 Неутрално
  • 40
  • 08:01
  • 30 окт, 2011

До коментар [#6] от "convince": След Щатите Китай ще налапа и Европа! Потърсете повече информация що е това ШОС и си помислете не се ли закачихме за влак, пътуващ наникъде? Новата история е пълна с примери, че когато България се присламчи към някой от силните на деня, дните на последния вече са преброени!

Оценка
-3 +12
 
Преглед на профил

Вели

Рейтинг: 3880 Любопитно
  • 41
  • 13:15
  • 30 окт, 2011

До коментар [#11] от "Стенли1":

Прав си, братко, само че мнозинството от гласоподавателите по света не го разбират това!!!!!!!

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

theanalyser

Рейтинг: 1869 Неутрално
  • 42
  • 14:25
  • 30 окт, 2011

Хубавото е, че започнаха да гледат наистина сериозно на проблемите с дълговете, както и това, че всички вече участват във вземан(макар, че думата на някои разбира се тежи повече).
Лошото е, че за жалост такива срещи ще има все по-често и по-често...
А ще ви повярваме като видим резултатите от всички тези мерки, материализирани във финансовите данни за страните членки за 2011 г. и по-нататък...

Оценка
-2 +6
 
Преглед на профил

ahasver

Рейтинг: 2225 Неутрално
  • 44
  • 17:23
  • 30 окт, 2011

До коментар [#38] от "convince":Ти като ги разбираш толкова и си неограничен , ще обясниш ли защо опрощават половината от дълга ? Дали това ще спаси Гърция ? После ще опростят и половината на останалото - все такива разбиращи !

Оценка
-3 +6
 
Преглед на профил

ahasver

Рейтинг: 2225 Неутрално
  • 45
  • 17:31
  • 30 окт, 2011

Забравих - до влизането на Гърция в ЕС жизненият им стандарт беше като нашия при социализма. С груби фалшификации на националната си статистика влязоха в Европа. След това стандартът им рязко тръгна нагоре. Вземали са въпросните кредити. Отишли са за заплати. Сега ги карат да ги връщат. Обаче, изядени и изпити пари връщат ли се ? За тия пари е могло да се развият така, че да ги върнат. Вместо това им опрощават и дават отново. Всъщност, спасяват собствените си алчни банки , които са давали невъзвращаеми заеми.

Оценка
-1 +22
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 3045 Неутрално
  • 46
  • 17:51
  • 30 окт, 2011

До коментар [#45] от "ahasver":

АЛОУУУ, ти за бунаци ли взимаш тези, които им дадоха парите или за какви?...

На гърците им бе отредена роля на плацдарм за идеологическа борба срещу една анормална религиозност, каквато половин век бе сковала Европа след ВСВ, или се правиш на друг нарочно по-тъп, от колкото изглеждаш сутрин пред огледалото.

100% трябва да се опрости дългът защото е политическа маневра, а не на нуждаещи се от тези средства.

Но това е деморализиращо за световното банкиране и поставя под въпрос цялият механизъм на отпускане на кредити и може да зарази всички, което вече е и факт.

Плюс това цялата криза е провокирана за да се разрушат китайските акомулациина долари, а не че статуквото непременно трябваше да бъде разрушено.

Борбата е за световното лидерство и владеене на ресурсните потоци, а не за някакви си гръцки островитяни. Това е само претекст ии видимата част на айсберга от маниакални икономически и политически стремежи.

Най-адекватно и честно ще е всички бивши соц. страни да съберат пари и да ги върнат на гърците, защото заради нас те бяха фалшиво натоварени да произведат благоденствие на корем, разбира се това е едно хипотетично предложение.
НМо с това завинаги щяхме да измием лицето си от срамното ни място и дамгосване като блюдолизници и подгласници на една налудничева имперска системна нагласа, каквато бе вечната ни дружба със великият СССР.

Оценка
-12 +4
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 3045 Неутрално
  • 47
  • 18:02
  • 30 окт, 2011

Пропуснах да кажа, че с този жест вирнатите носове на гърците щяха да бъдат завинаги натрити, ама откъде толкова ресурс и у девете бивши соц. страни го няма.

Сега народите на Балканите ще бъдат поставени на заслужаващите им места, защото хитростите на дребно винаги се заплащат, макар и с отсрочка.

Това са дългове натрупани пре цялото минало столетие, защото тези държави не се обединиха,а се поставиха в услуга на чужди интереси, всяка една по отделно и все на различни господари. Дано има поуки, в което дълбоко се съмнявам.

Оценка
-4 +5
 
Преглед на профил

serafin

Рейтинг: 1152 Неутрално
  • 48
  • 20:13
  • 30 окт, 2011

До коментар [#35] от "sandman":

Тук грешите. Активите са си точно активи и не възникват от нищото. Прочетете закона за банките и банковото дело и ше видите. Банките СЪЩО КУПУВАТ АКТИВИ и тях раздават като кредити. Системата работи докато не се появи някой, независимо от коя страна - дали от страната на банката или кредитополучател, който се опитва да "измами" системата. Т.е. да вземе нещо БЕЗ НИКАКВО НАМЕРЕНИЕ ДА ГО ВЪРНЕ. Много Цайтгайст гледате Там са лесните решения - баниките са виновни, защото видите ли дават кредити. Виновни са както обикновено човешката алчност, човешката глупост и човешката безотговорност. Справка - правителството на Гърция.

Believe only half of what you see and nothing what you hear

Оценка
+6
 
Преглед на профил

ahasver

Рейтинг: 2225 Неутрално
  • 49
  • 09:05
  • 01 ное, 2011

До коментар [#47] от "convince":Не е лошо да вземаш някакви хапчета. И да не стоиш на припек.

Оценка
-3 +7
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 3045 Неутрално
  • 50
  • 09:30
  • 01 ное, 2011

До коментар [#49] от "ahasver":

Пропуснал си да споменеш за увиването в мокри чаршафи и редовните клизми, може да се поправиш следващият път...

Оценка
-5 +4
 
Преглед на профил

uzur

Рейтинг: 487 Неутрално
  • 51
  • 19:19
  • 06 ное, 2011

И Сорос е разколебан за бъдещето.
В интервю за "Ройтерс",той споделя своите опасения,че Европа се намират на важен кръстопът и сегашните им планове почти не помагат за измъкването на континента от дълговата криза. Затова те трябва да започнат да гарантират банките си, а не да ги рекапитализират.Пред Централноевропейския университет в Будапеща, Сорос допълва, че подходящото средство в кризата е Европейският фонд за финансова стабилност, стига той да бъде използван правилно.
http://yphalachev.blogspot.com/2011/11/20.html

Оценка
+2
 
Преглед на профил

zuk_trombon

Рейтинг: 539 Весело
  • 52
  • 04:01
  • 08 фев, 2012

Мъдрият Дън Сяопин още тогава беше започнал да подготвя Китай за сегашния бум! - цитат на коментар #39 от “kirkor”

Я да питаш "Мъдрият Дън Сяопин" по колко човека в стая спят при корпорацийките и какви са условията на труд и живот причина за сегашния "бум"?

 
Преглед на профил

Чичи

Рейтинг: 2064 Неутрално
  • 53
  • 16:46
  • 08 фев, 2012

До коментар [#47] от "convince":

Много добър пост. Браво! Напълно съм съгласен с гледната ти точка. Обаче както забелязваш по оценките, такъв тип повдигане на булото предизвиква повече отрицателни емоции. Това е така първо, защото повечето хора наистина не могат да осъзнаят дълбочината на една такава ситуация поради нивото на собствения си капацитет, опит, знания. Второ, защото в повечето случаи ако се съгласят с такава гледна точка, би трябвало да зачеркнат собствените си убеждения, разбиране за света и ценностна система (в смисъл на кои са добрите и кои са лошите - всеки е убеден, че на него точно това му е най-ясно).
А за гърците - ако ги поставят в пазарни условия, според мен пак ще се справят по-добре от колкото ние към момента...

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 3045 Неутрално
  • 54
  • 20:39
  • 08 фев, 2012

До коментар [#53] от "chichi":

Ами да те запазиха практиката на пазарните отношения поне като принцип, докато ние фалираме или банкрутираме през 7-8 години вече 66 подред.

Това е неадекватно поведение и възпита ДИСКОНФОРТЕН НЕГАТИВИЗЪМ У ПОКОЛЕНИЯ НАРЕД с придружаващите го социопатии и нагласи.

Това дърпа развитието на България назад и надолу и е един опасен обществен феномен олицетворение на недоразвити обществени и междуличностни отношения, достигащи до порочност.

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

aron25

Рейтинг: 4463 Неутрално
  • 55
  • 20:42
  • 08 фев, 2012

Правилната фраза е "Get The Money".- цитат на коментар #4 от “Jordan”

Абе, ако спрем да се правим на "интересни", ще прозвучи примерно - "Покажи мангизите", за да не ядеш топалката..

 
Преглед на профил

Чичи

Рейтинг: 2064 Разстроено
  • 56
  • 16:47
  • 09 фев, 2012

До коментар [#54] от "convince":

Което в края на краищата се изразява според мен в едно - хората не могат да натрупат някакво богатство. За това всъщност винаги сме си били бедни. Това само по себе си е най-лошото и защото е факт, че бедността е порок. А и нали битието (ни) определя съзнанието. Не ми се ще да съм "клиширан" или "дървено философстващ", но наистина в тези неща откривам истинските причини за това, което сме и правим днес...

 
Преглед на профил

convince

Рейтинг: 3045 Неутрално
  • 57
  • 17:21
  • 10 фев, 2012

До коментар [#56] от "chichi":

Затова всяка промяна трябва да бъде революционна, особено обществената такава.

С присобенство, замазване и пребоядисване никъде няма добри резултати, боята пада лесно при първото лошо време дори и на майсторски изографисаната "нова" КОМУНОИДНА фасада. Партийната носимост на обществени отговорности и проблеми е нещо много парадоксално,ретроградно, порочно и отживяло и вредно.

Днес тя съществува в целият свят само, защото старо статукво и нагласи го подържат. Но това е само едно времено явление.

Исторически всички радикални революции са имали успех поне първите 5-10 години, после нещата пропадат или се предоговарят безуспешно.

Перфектен четвърт вековен пример за това сме ние. Един КОМУНОИДЕН продукт, който не е способен на радикални промени, защото е парализиран от отровата на идеологическият му популизъм.

66-та година! Това е много дълго за днешните измержания за обществена ефективност на ръководство, а в Русия ще честват неговият вековен юбилей, само след 6 години!

Теоритично би трябвало да се пренапише истината за глобализирането на социо процесните изменения днес като се предвиди допустимата им скорост на промяна и да се направи нов математически програмиран модел за съвремено развитие на страната.

Без тази нужна нагласа неможе да се придвижим напред, нито радикално, нито нормално.

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

aron25

Рейтинг: 4463 Любопитно
  • 58
  • 17:32
  • 10 фев, 2012

Как да ви "повярваме", бе, като всеки ден вървите в грешна посока? Уж Обама беше некадърен, а глей тука какво пише:

"Данните показаха, че безработицата в САЩ е намаляла през декември до 8.5 на сто - най-ниското ниво, откакто Барак Обама влезе в Белия дом на 20 януари 2009 година, а американската икономика е създала 1.9 млн. нови работни места през 2011 г.

Новини които в друга ситуация биха довели до силно рали на пазара, а не до спад на два от индексите. Но инвеститорите се притесняват за дълга на Франция, чиято доходност рязко се покачи, банките в Испания, които трябва да наберат 50 млрд. евро нов капитал и това дали Унгария няма да е следващата Гърция.

Ако финансовата система на централноевропейската страна се срине, тя ще повлече и банките в Германия, Италия и най-вече Австрия".
И така, уточнете какво и как да вярваме...

 
Преглед на профил

kirkor

Рейтинг: 1126 Неутрално
  • 59
  • 09:22
  • 28 фев, 2012

До коментар [#11] от "Стенли1": А след глобализма? Засега той дава временна възможност на системата да поеме въздух и да разхвърля пасивите си върху цялото население на Земята. След това да се готви Космосът! Univers - ализъм ли ще се нарича новата хипотеза? Само че там балъци още не са открити, въпреки полаганите усилия! Пък и Вселената се разширява непрекъснато и евентуално съществуващите такива се отдалечават с главоломна скорост от нас.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

baltoff

Рейтинг: 500 Неутрално
  • 60
  • 10:07
  • 10 мар, 2012

За бога братя вярвайте ни !
Е,ние това го знаем.

 
Преглед на профил

k_

Рейтинг: 3049 Неутрално
  • 61
  • 11:13
  • 16 мар, 2012

До коментар [#59] от "kirkor":
Тва за разширението на Вселената е много старо в космологията.
Има паралелни Вселени и те са буквално на една ръка разстояние.
И балъци също.
Ама не всеки може да ги види с просто око.


Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.