Моята 1989 година

Владимир Левчев

© Цветелина Белутова, Капитал

Владимир Левчев



Специалната поредица на "Дневник" - "25 години след Стената" продължава с текст на Владимир Левчев. Четете всички материали тук.



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (118)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bajhuj_2010
    bajhuj_2010
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    Така беше!

    Русофилството отключва синдрома на Дънинг-Крюгер
  2. 2 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 593 Неутрално
  3. 3 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Ще си позволя да започна с малко лична предистория, защото повечето хора, които не знаят много за мен, като чуят фамилното ми име казват "този пък кога се пребоядиса" .[/quote]
    Де да беше само това което ще кажат/напишат хората тук...Нейсе, слагам си плювкобрана, и почвам да гледам оплюването на автора

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  4. 4 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1538 Неутрално

    "новото и справедливо общество" на братство и равенство не беше това, за което се представяше, а една брутална диктатура на комунистическата партия.

    По-кратко и ясно не може да се каже. Брутална, античовешка, по-лоша дори от другия тумор на 20 век - нацизма.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  5. 5 Профил на carwindwrclir
    carwindwrclir
    Рейтинг: 436 Неутрално

    [quote#4:"dgd"]По-кратко и ясно не може да се каже. Брутална, античовешка, по-лоша дори от другия тумор на 20 век - нацизма. [/quote]

    Несравними са, защото нацизма не е имал възможност да се развихри(70-на години), но си приличат много, както и с други обществени строеве(фиктивната демокрация в БГ, феодализма................някои ислямски диктатури, радикални еврейски и др. религиозни крайности).

    And so something which I thought I was seeing with my eyes is in fact grasped solely by the faculty of judgement which is in my mind.
  6. 6 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    "Животът ни не е песен. Но всеки, който твърди, че сега България е по-зле отколкото е била по комунистическо време, или умишлено лъже младите хора, или лъже себе си."

    Подкрепям този извод на автора и мисля, че непрекъснатото вайкане, охкане и опити за доказване, че нещата са зле, по-зле и стават още по-зле или е плод на някакъв типичен балкански синдром или предумишлено, ако не пълно обръщане на палачинката ( в смисъл евразия, вместо ЕС, "горда" национална валута вместо валутен борд и какво ли не, въобще юнашко връщане назад), поне максимално забавяне на промените и поддържане на бъркотията, която дава възможност за ловене на риба в мътна вода - тясната специалност на назначения бизнес-елит.

  7. 7 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    Интелигентна, правдива и честна статия.
    Браво на един човек който е бил част от върхушката по онова време, но е прогледнал за истината и е достатъчно честен за да я признае такава каквато е.
    Дори децата на комунистите прогледнаха само Дарк'старите не

    VIVA ДОНИ, VIVA ТРЪМП
  8. 8 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3331 Неутрално

    Няма сравнение между свобода и диктатура.

    Колкото и да е уродлива българската демокрация, колкото и кусури да й намираме (с пълно основание), колкото и да сме недоволни от посоката, в която се движи обществото, нека си спомним за празните магазини, за всесилните АБПФК, за страха от милицията, за сталинистката пропаганда, която гърмеше по високоговорителите на пл. "Девети Септември" на т.нар. "празници", за надменно помахващите от трибуната троглодити, окъпани в "народната любов"; нека си спомним за 15-те години чакане за Лада, за панелките, които властта "даваше" на "нуждаещите се", охолно настанила себе си в буржоазните апартаменти на "враговете на народа", и нека се запитаме: ИСКАМЕ ЛИ ДА СЕ ВЪРНЕ ВСИЧКО ТОВА?

    Аз - определено не.

    НЕ СПОРЯ С ИДИОТИ И НЕ ОТГОВАРЯМ НА ТРОЛОВЕ.
  9. 9 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 10392 Неутрално

    Тепърва трябва да се пише историята на комунизма, която и до днес, 25 години по късно, не се изучава в нашите училища и не се знае от повечето хора.Ама трябва,ама в БАН не щат,то няма как да учиш родолюбие като не знаеш за зверствата на комунистическите бандити управлявали след 9 септември 1944г.За нелегалните комунистически и терористични банди преди 9 септември 1944г.То родолюбието се възпитава,не можеш да напишеш учебник по Родолюбие.

  10. 10 Профил на carwindwrclir
    carwindwrclir
    Рейтинг: 436 Неутрално

    http://www.youtube.com/watch?v=jg9jvkaswPQ

    А това за 89, не се е променило много, както казва Марио Пузо, чрез Дон Корлеоне: "Понеделник, вторник, сряда, на кой му пука?"

    And so something which I thought I was seeing with my eyes is in fact grasped solely by the faculty of judgement which is in my mind.
  11. 11 Профил на pelovski
    pelovski
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Каква може да е била твоята 1989 г., Левчев - син на виден придворен поет на Живков ? Като останалите преди това - всичко в живота ти е било така както ти искаш, но не заради способностите, а заради татко ти. Питаш ли се какъв бе живота на обикновените хора ? За такива като теб България беше бащиния. Можехте да си правите каквото искате, дори и да издавате това и онова, защото прекрасно знаехте, че никой няма да ви пипне с пръст. А в същото време в България имаше политически затворници, които бяха там заради казани от тях приказки и заради това, че татковците им не бяха видни комунисти. Така че не се прави на отворен. И не се прави на герой. Ако баща ти не беше придворния шут на Живков щеше да си Никой. Дори и сега щеше да си такъв.

  12. 12 Профил на joodi
    joodi
    Рейтинг: 382 Неутрално

    за съжаление това беше действителността

  13. 13 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Строихме светлото бъдеще, а се оказахме на ръба на Апокалипсиса.
    Секуларизирахме се и избрахме устойчиво развитие с модела "2 деца", а сега чалмосаните варвари ни превземат отвътре просто с животинските си инстинкти.
    Развивахме науката и НТП, а вече никой не мечтае да става космонавт, инженер или учен.
    Получихме свободата да си въобразяваме, че сме свободни.

    Наистина, оцеляване на най-приспособимия, по Дарвин. Само че ако поставиш няколко индивида в условията на една пещера, ще оцелее пещерния човек, а аристократът ще умре... от ужас.

    Лицемеркел акбар!
  14. 14 Профил на zlobar
    zlobar
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Чудесно, добре представена гледна точка ....абе с други глупости да ни занимават - приятелчето му и то писало преди време на същата тема
    http://www.dnevnik.bg/analizi/2014/10/24/2403302_25_neshta_koito_zagubihme_za_25_godini/?ref=id&_ga=1.245741120.593890577.1397021606

    ПП: само настоящето е важно!

  15. 15 Профил на mar_x
    mar_x
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Браво, Владо!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  16. 16 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Мдам, поредната персона, расла с привилегии и под крилото на майката-партия, от видно конмунистическо семейство, която се пише дисидент.

    А за участието на ДС в създаването на всичките тези клубчета за "гласност" и пълното сченгета първо СДС...Нито дума.

    Апропо, ако не беше Горби,а някоя бетонна чутура като Черненко, щяхме да пасеме трева като в Сев. Корев.

  17. 17 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1695 Любопитно

    [quote#13:"Bulgarische Motoren Werke"]Наистина, оцеляване на най-приспособимия, по Дарвин. Само че ако поставиш няколко индивида в условията на една пещера, ще оцелее пещерния човек, а аристократът ще умре... от ужас.[/quote]
    И що не сме в пещерите? От къде са се пръкнали аристократите? Може би, дарвинизма си работи, и всеки опит да натикаш хората в пещери вече е обречен, просто е въпрос на време за да се срути пещерата...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  18. 18 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Ужасен строй, направен от тъпи хора, които колеха и бесеха и живееха със заблудата, че са велики, че са императори и месии.
    На правешкия селянин, дето сигурно не знаеше от коя страна се хваща пистолет, за нечленоразделната му реч да не говорим, комунистите в Москва му бяха отредили специална роля - да вкара БГ в състава на СССР. Добре, че сладострастните прегръдки с дебеловеждия Брежнев не ни натикаха в най-мизерната зона в света.

  19. 19 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2564 Неутрално

    [quote#16:"olimpipanov"]Мдам, поредната персона, расла с привилегии и под крилото на майката-партия, от видно конмунистическо семейство, която се пише дисидент.
    [/quote]
    +
    След час ще имам време да прочета съчинението до край !
    Искрено ме развесели тази история.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  20. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3331 Неутрално

    [quote#18:"SSS"]Ужасен строй, направен от тъпи хора...[/quote]

    ... по техен образ и подобие.

    Равняване по най-негодното.

    Какистокрация.

    НЕ СПОРЯ С ИДИОТИ И НЕ ОТГОВАРЯМ НА ТРОЛОВЕ.
  21. 21 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2989 Неутрално

    Който е чел "Ругон-Макарови" на Балзак, знае за какво става дума. Левчевци са типичните "Ругоновци".

  22. 22 Профил на lot49
    lot49
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Преоблякъл се Илия - пак в тия.

  23. 23 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 751 Неутрално

    Темата е необятна, но за да се каже нещо смислено по нея, би трябвало да се върви по някаква система:
    1. Какво беше масовото съзнание на българското общество към края на 80-те?
    а) Огромната част от хората бяха със съзнание, промито от комунистическата идеология. Особено за ученолюбивите системата се беше погрижила много сериозно за "идеологическата подготовка": всички знания по хуманитарните учебни дисциплини (литература, история, география, обществознание и пр.) бяха изградени върху един "божествен" постулат: неминуемото тържество на комунизма над обречения по дефиниция капитализъм. В допълнение - часовете на класния, военното обучение, а периодично - след някой по-сериозен световен политически трус - професионални идеолози събираха всички класове от цял випуск и даваха "правилното" обяснение на световната политика. В резултат - сигурно 90 % от българите ДОРИ И ЗА МИГ НЕ СА СИ ПРЕДСТАВЯЛИ, че в рамките на живота им ще има нещо друго освен управление на БКП, строителство на комунизма и пр. политическа съдба.
    б) Младите (родените от 60-те нататък) смътно усещахме, че има нещо много сбъркано в онази система. Като се почне от това какво виждат очите ни в "Кореком", по западните филми, на "Международния панаир" в Пловдив, та до футбола, който показваха западняците, поникваше съмнението, че едно нещо се набива официално в съзнанието, друго нещо може да е в действителност. Всеки по-буден в един миг започваше да се дистанцира, дори и да мрази партийната номенклатура. Но това беше твърде-твърде слабо за по-голям поврат в обществото.
    Така сравнението между а) и б) беше много, много в полза на а).

    Като извод: 10.11.1989 г. завари едно ТОТАЛНО ЗАРАЗЕНО ОТ КОМУНИЗМА БЪЛГАРСКО ОБЩЕСТВО. Съзнанието на българина беше качествено РАЗЛИЧНО от това на поляци, чехи унгарци, които перманентно през комунистическата епоха бяха предизвиквали "събития" : 1956 г., 1968 г., 1981-2 г. и пр.

    2. На какъв "преход" можехме да бъдем способни при това, заварено от 1989 г. общество? Ами на никакъв по-добър от този, който се случи. Партийната номенклатура първа се втурна да прави капитализъм. Тук не може да се пропусне един малко известен, но непоклатим с доказателствената си стойност факт: Указ № 56 за стопанската дейност (нормативен акт със силата на ЗАКОН) официално постави началото на прехода към капиталистическа икономика. Показателното е това, че влиза в сила десет месеца ПРЕДИ официалното падане на системата. Кой би могъл да се ползва от тази перспектива, ако не именно партийната номенклатура?
    Като извод: след 10.11.89 г. преходът към демокрация беше овладян и проведен най-вече под диктовката на бившата БКП. Огромна част от чистото национално богатство (да не се смесва с факта, че държавата към 10.11.89 г. действително беше фалирала) беше буквално присвоено от хора, свързани с върховете на тази партия. По ирония на съдбата това стана благодарение на гласовете на онези, които най-малко осъзнаха измамата и най-много пострадаха от нея - "червените бабички"...

    3. Какви са перспективите да израснем политически до нивото на западна демокрация? Слаби, трудно реализуеми, но в същото време неизбежни. Ще ни костват много усилия, но все пак - за 25 г. много от комунизма беше изтрито и много от демокрацията - научено. Тенденцията е добра.

  24. 24 Профил на nik_177.
    nik_177.
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Като свестен и чувствителен човек Левчев се връща и връща към собственото си битие. Вътрешно питайки се и тревожейки се - имам ли право да отрека съществена част от това битие. Има, разбира се. Проблемът не е дали някой е син на някой си, а дали е участвал в невиждания грабеж след 10 ноември. Точил ли е банки? Бил ли е в секретните списъци на Андрей Луканов и получил ли е милиони в кеш. /в торби или куфарчета/. Основал ли е социологически агенции, вестници /като Петьо Блъсков, дето почнал с една пишеща машинка в едно мазе!?/ Предавал ли е за скрап руски подводници /!?/, за да направи първите си милиони, като Илия Павлов, лека му пръст и пр., и т.н. Левчев не е от тези. Нито хората на снимката. В това е проблемът. Иначе, ако правим аналогии, Андрей Сахаров е бил част от елита в СССР, и още как - баща на съветската водородна бомба. Което не спря американците да кръстят площада във Вашингтон, на пет минути пеша от съветското посолство, " Сахаров". Много далеч от случая на автора. Но показателно, че всичко тече, всичко се променя.

  25. 25 Профил на charlotte_
    charlotte_
    Рейтинг: 8 Любопитно

    В училище се изучава историята на комунизма, но нещата не опират само да наизустяването на парче хартия, а до дискутирането ѝ, адекватното ѝ обмисляне и свързване на отделните фрагменти от историята в една цялостна картина. Обикновено периода '44- '89 се откъсва отделно за да се разгледа в целият му ужас, но не се свързва цялостно с предисторията си и следисторията (съвременността). Причините, последствията, влиянието върху живота на хората в обществен и в личен план, са едни от темите вкарващи всяка една дискусия в недоизказаност, обърканост. Историята е оставила своите белези в живота на хората и обществото, и именно това е едно предизвикателство за съвременното ни общество, как да тълкуваме историята си, да се докоснем до травмата на обществото и на себе си, за да продължим напред с нови перспективи.

  26. 26 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#23] от "inn":

    Оправдания, обяснения, и т.н. Ако бай ви тошо беше научил, че 25-30 години може да се оправдава с царя и фашизма, ехей още щеше да е на власт. Впрочем няма ли най-после да излезне една читава икономическа статия!
    Аз бих се радвал примерно да ми отговорят защо след като имаме такъв огромен бвп не можем да си купим 5 нови самолета!
    Или пък защо политиците казват, че пари в БГ няма, и чакаме на еврофондове и чужди инвестции, защо нима не изнасяме, не произвеждаме!

  27. 27 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Мнозинството хора също имахме нашата 1989 г,значително по-различна от Владковата,но също с много надежди и очаквания,впоследствие оказали се само такива.
    Добри са сега времената,но за повечето хора като Владко или за такива,устроили се по други начин в успели.
    Хора всякакви.
    Сития на гладен не вярва,но го убеждава,че си е много добре така.

  28. 28 Профил на Мазутная Коптилка
    Мазутная Коптилка
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    [quote#8:"Norman Granz"]Аз - определено не. [/quote]
    90% от хората не искаме. Но има 10% лузъри , които сега стоят без работа , понеже дори не търпят да им се дават заповеди( свикнали са те да ават и заповеди и акъли) , псуват демокрацията и мразят да работят.

    Тая тия лузъри иксат НРБ или поне опита от 1923 за Северозападна Българска Съветска Социалическа Република.

    надявам се с 90 години закъснение да не им хрумне да повтарят глупостите си от 1923 за да не се налага пак да се провисват по кестените в София

    Fidel Castro’s legacy is one of firing squads, theft, unimaginable suffering, poverty and the denial - D.Trump
  29. 29 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 374 Весело

    До коментар [#28] от "БСП(1896-2014)":

    Не си схванал тона на статията, идеята е, че повечето хора не са добре, щото има олигархия и няма декомунизация, а според теб всички са добре, а тези 10% (всъщност са много повече) са просто мързеливци! А все пак не забравяй, че по време на революция го отнасят именно най-умните и интелигентните, виж за справка френската, примерно!

  30. 30 Профил на tsu
    tsu
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Оказа се че още тогава, е започнало да се трупа досие от 300 страници с доноси за мен, което е било унищожено през 1990 г., както разбрах наскоро.


    ХА

    ХА

    ХА

  31. 31 Профил на zabejko
    zabejko
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Да живеят всички Бие - Ка - Пиета по всички зиемни кълбиета !

    Масква е с нас в мир и в бой ! Во веки веков ! Амин !

    Задунайско бугаристанче да се наричам първа радост е за мене

    Най-хубавия спомен от детството - мустачките на добрия чичко димитров гушнал букета във фараонската гробница в центъра на софия и полагането на цветя пред грамадния паметник на освободителите от фашистко робство в центъра на софия

    Комунистите страната пре..ха
    Комсомолците след тях вървяха !
    Пионеери, пионееерии

    veni vidi fugi
  32. 32 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 751 Неутрално

    До коментар [#26] от "capricorn2014":

    [quote#26:"capricorn2014"]Ако бай ви тошо беше научил, че 25-30 години може да се оправдава с царя и фашизма[/quote]

    Че за какво му е да се "оправдава" - нали 20 г. преди това партията му си присвои собствеността на капиталистите...

  33. 33 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 408 Гневно

    пак брътвежи на голяяяям борец... със задна дата.

    "В края на студената война стана ясно, че в марксистката теория нещо е сбъркано."

    здрасти, колумб! Бакунин е казвал на Маркс В ОЧИТЕ, че теорията му (не самото МОМЕНТНО описание на ЕВРОПЕЙСКИЯ само капитализъм, а плановете за нов, заместващ капитализма строй) води до извращение с идеите за свобода и справедливост.

    "дори Збигнев Бжежински не беше предвидил"

    пак глупости. Западът заедно с върхушката на КПСС ЗАЕДНО се заеха с проекта "перестройка" - превръщането на партийната номенклатура в капиталистическа класа. Защо? За да предотвратят избухването на нови революции, този път за социализъм без партийно-чиновнически чорбаджии (такава беше де случила още през 1956 в Унгария), за да залъжат простолюдието с "необятните възможности на пазара" (докато в самите Западни страни беше ПЪЛНО с провалени съдби тъкмо защото капитализмът не предполага ВСИЧКИ да са богати - кой тогава ще бачка?).

    "внезапната революционна вълна, която преживяхме през есента на 1989 г."

    абе каква революционна вълна бе... жива контрареволюция, продължение на контрареволюцията от 1921-а в Русия, а после и контрареволюционната окупация на България през 1944 (в резултат на която ни земята стана на селяните, ни фабриките - на работниците, ни властта - на гражданските, работническите и селските съвети, ни редът бе опазван от доброволни дружини, одобрени от всички хора в дадено населено място; вместо това земята стана държавна, заводите станаха държавни, властта попадна в ръцете на тясна групировка колаборационисти на съветските окупатори, а в страната вилнееха мутрите на болшевишкото МВР (частна полиция на БКП) - и сред тях 4000 души кадри от царската полиция, отракана в занаята да пали, да измъчва, да убива, да унижава, да сплашва).

    та щом още в първите изречения на автора срещам толкова глупости, нима ще видя нататък нещо смислено?

    властта ражда паразити
  34. 34 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 408 Неутрално

    [quote#7:"Ian Smith"]Браво на един човек който е бил част от върхушката по онова време, но е прогледнал за истината[/quote]
    прогледнал? хмък. Облажил се.

    властта ражда паразити
  35. 35 Профил на makadam
    makadam
    Рейтинг: 591 Неутрално

    [quote#13:"Bulgarische Motoren Werke"]Наистина, оцеляване на най-приспособимия, по Дарвин. Само че ако поставиш няколко индивида в условията на една пещера, ще оцелее пещерния човек, а аристократът ще умре... от ужас. [/quote]
    От мен +++++++++, а Левчев вече се е приспособил, остана до призовава и за лустрация.

  36. 36 Профил на Cassi
    Cassi
    Рейтинг: 3774 Неутрално

    Евала на Владо Левчев! Така беше в онези години, недоволството растеше всеки ден, подписката пред Кристал, и петицията от "група граждани"...
    Минаха 25 години от онези събития и все казваме, че нищо не се е променило, но промяната е голяма, за жалост, това по-добре се вижда отвън.
    Но можеше и да е далеч по-добре, така ми се искаше в рамките на моя живот да видя България просперираща, едва ли ще се случи.

    Джордж Бърнард Шоу: „Свободата значи отговорност. Ето защо мнозина се страхуват от нея”
  37. 37 Профил на acd30520326
    acd30520326
    Рейтинг: 595 Любопитно

    Владимир Левчев е ОСЪЗНАТ ДЕМОКРАТ, а не приспособил се! Един от достойните Човеци!

    "Ти какво пожертва, за да има и утре България?" ИЛИЯ МИНЕВ
  38. 38 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    ВИЗИЯ 2020

    Аман от червени носталгарци мотаещи се из медиите...

    Вчера мутираше Минчев, а днес Левчев.
    Като онзи ден...

    Като червена столетница.
    Като баба им Яга.

    долу фашизма

    СВОБОДА ЗА НАРОДА !

    СВОБОДЕН НАРОД В СВОБОДНА ЕВРОПА !

  39. 39 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 374 Весело

    До коментар [#38] от "dnevnikar":


    [quote#38:"dnevnikar"]СВОБОДЕН НАРОД В СВОБОДНА ЕВРОПА ! [/quote]

    свободата санчо, ама салама!

  40. 40 Профил на zuk_trombon
    zuk_trombon
    Рейтинг: 1528 Весело

    "Надигаше се недоволство.

    Дори таксиметровите шофьори започнаха открито да псуват Живков пред клиентите си"

    Ее имаше и изключения хайде не се срамувай и тях признай, тейко ти е:

    "Другарю Живков, никой не може да ми забрани да ви обичам!"

    "Другарят Тодор Живков е човек, който излъчва вдъхновение... Благодаря Ви, другарю Живков, за вдъхновението, което сте ни давали. Благодаря Ви за мъдростта, за грижите. Благодаря Ви, че сте ни търпели, когато тъй често повтаряме Вашите думи и с това може би ги принизяваме", заяви Левчев по случай награждаването си с орден "Георги Димитров" през 1985 г

    На Людмила бяха посвещавани цели любовни антологии от типа:

    Вървях зад твойта
    колесница от покруса
    И не в гроб -
    в сърцето си те спуснах.
    Мълчах.
    И говорих
    за тебе на "Вие".
    Сега съм сам
    И искам да вия.
    Става трудно сега.
    Става страшно сега.
    ("21 юни"

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  41. 41 Профил на arhitekt
    arhitekt
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Вчера Евгений Михайлов се опита да обясни в едно предаване, че за да затворим страницата на комунистическите престъпления, първо трябва да я прочетем с очите на моралното наказание. С изненада научих, че дъщерята на директорката на концлагера в Скравена, която е обвинена за убийства и издевателства и се спасява от осъждане само поради изтеклата давност, та дъщерята на тази жена била активист на СДС!!! Да не вземе и тя сега да ми разкаже спомените си за 1989. Докато елементарната почтеност не заработи, нама да свърши преходът.

  42. 42 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    Имаше много честни и неподкупни хора , свестните си останаха свестни . За мен те са истинските граждани.

    klimentm
  43. 43 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#23] от "inn":Превъзходен анализ.!!! По-добър от статията ++++

  44. 44 Профил на трън в петата  стария дневник не беше скучен
    трън в петата стария дневник не беше скучен
    Рейтинг: 7012 Неутрално

    И тоя се бара дисидент, подиграват ни се

  45. 45 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2193 Весело

    Като дисидента путин против демокрацията на Елцин

    От единия крачол - в другия.
    От втория - в трети...

    Апропо, винаги става дума за пари.

    #Кой източи КТБ?

    До коментар [#44] от "shileto":

    И тоя се бара дисидент, подиграват ни се

  46. 46 Профил на Bluesky
    Bluesky
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Аз съм против да се обвиняват децата за делата на бащите им, които не скриват истината и не я изопачават. Моите деди са много пострадали от налагането на режима, но да злобата против този или онзи, не ми помага с нищо. Не ми става по-добре. Истината трябва да се чува, да се знае. Да се почитат жертвите на комунистическия геноцид. Да си научим урока, да се пазим от "вежливи" хора. Да си търсим правата днес, да се борим за тях. И да научим децата си да защитават свободата си.

  47. 47 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    И това номенклатурно чедо се пише дисидент. Но той не ме интересува, важно е какво се случи през далечната 1989 година. На народа му беше пинало от диктатура и мечтаеше за свобода. А тези отгоре вече бяха разбрали, че тази система няма да я бъде и отдалеч се готвеха за промените. Изнесоха капиталите зад граница и подготвиха почвата за по-нататъшноптоп си добруване. Направен беше един вътрешен преврат, за да се замажат очите на хората и вместо Тодор Живков, дойде Пешо дамаджаната . Тогава бяхме ентусиасти със завързани очи, викахме по площадите, възторгвахме се, а те си оплетоха кошничката. В резултат на нашата слепота и техния тарикатлък, сега имаме назначени капиталисти от бившата БКП, негодна и корумпирана съдебна система, калпава икономика, продажна полкитическа класа и и никаква перспектива за бъдещето.

  48. 48 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#44] от "shileto":


    [quote#44:"shileto"]И тоя се бара дисидент, подиграват ни се [/quote]
    Шиле, НЯМА някой който да не е бил дисидент, по някаква линия! Я на идеологичния фронт (разказвал вицове за "режима", я на стопанският (просто крадял от държавата)

    Този в статията нейсе, поне е написал нещо което може да се изтълкува като недоволство. Той не е виновен че е е родил син на талъв баща А и някой написа че не е между назначените милионери.

    Но познавам лично такива....индивиди...ум да ти зайде. Дългогодишен ЩАТЕН служител в ДС, който по една случайност му се размина да се опаричи, твърдеше (след няколко водки) че и той на младини бил "дисидент", АДЕ ДЕ...?!? Дисидентството му се състояло в това че на едно комсомолско събрание попитал ДВА пъти-Какво е това "партията"? Има познати/разпознаваеми личности, няма такова нещо като "партията", и има едни хора които гласуват "правилно".

    И той "дисидент" се пише

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  49. 49 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2333 Неутрално

    За мен свестните хора са тези които издържаха изпитанието на времето, за тези всичките 25 години не се продадоха, не измениха на убежденията си. Малцина са и затова са много ценни.

    Няма да сложа авторът при тях защото той все пак не беше в челните редици и не е от мащаба на Едвин Сугарев и други такива, за бай Илия Минев и подобните да не говоря. Но тихо и скромно той винаги защитаваше демокрацията, винаги беше на нейната страна а не при измамните и копия, не се продаде за парите на богатите и не си подлъга от бляскавата кариера на политически наемник. За мен това е достатъчно да го уважавам.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  50. 50 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    Интересно ми е защо досега нито един Министър на просветата не е направил необходимите корекции в учебниците по история. Крайно време е Българските ученици да научат истинската история на България - като се започне от древната ни история и се спре с лъжите че сме славяни, като се мине през Златния ни век, когато създаваме и спонсорираме Киевска Рус, през падането на БЪлгария и живота ни в Отоманската империя, до Възраждането и истинското на възрожденците ни към Русия и след това до ВСВ и след 1944 и се стигне до 1989 и след това.
    Непростимо е че децата ни не си знаят историята. Подозирам че това е защото по-голяма част от управляващите не я знаят също о не им е удобно да я кажат.

    California Über Alles
  51. 51 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 964 Неутрално

    [quote#9:"chicago514"]

    Тепърва трябва да се пише историята на комунизма, която и до днес, 25 години по късно, не се изучава в нашите училища и не се знае от повечето хора[/quote]

    Не е точно така. Писана е, например "История на Народна Република България. Режимът и обществото." под редакцията на Ивайло Знеполски. - много добро и задълбочено изследване на комунистическия период от историята ни. Лошото е, че тази тема не е застъпена в училищните учебници.

  52. 52 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2333 Неутрално

    Вижте какво, не ви ли е достатъчно, че толкова хора които се пишеха репресирани се оказаха ченгета? Че толкова хора които викаха по трибуните пред нас "Долу БКП" после отидоха да слугуват на същата тази БКП/БСП и парите и? Владимир Левчев все пак не се продаде за тези 25 години, доказа че е истински защитник на демокрацията. Кръста на това кой е баща му той ще си го носи до краят на животът си и можете да бъдете уверени, че го съзнава добре и такова минало не му е приятно. Но трябва ли насила да го отритваме?

    "По делата им ще ги познаете" казва една велика книга. Гледайте делата на Владимир Левчев а не баща му. Има ли нещо от тези дела за което да го осъждате? Малко ли са през тези 25г тези чиито бащи не бяха номенклатура а те ни предадоха или дори се оказаха ченгета? Ценете свестните защото те са твърде малко.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  53. 53 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Абе Владо , колко сте това , левчевите ? Щото и един Марти се върти тъдява ? Едно време в СССР се носеше бъзик :
    " Земля , Земля, чувствуеш ли зуд ?
    Это три михалкова по тебе ползут. "
    Нали си поет ? Чети и другите поети .

  54. 54 Профил на sortero
    sortero
    Рейтинг: 254 Неутрално

    finis origine pendet (лат.)- краят зависи от началото.

  55. 55 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2333 Неутрално

    [quote#23:"inn"]Указ № 56 за стопанската дейност (нормативен акт със силата на ЗАКОН) официално постави началото на прехода към капиталистическа икономика. Показателното е това, че влиза в сила десет месеца ПРЕДИ официалното падане на системата.[/quote]
    Нещо повече, 2 години преди 1989г вече се организираха курсове за стопанската номенклатура за новият икономически механизъм. Знам го добре защото се срещах тук в София с мои познати от провинцията и те ми обясняваха, че са ги пратили на такъв курс.

    Т.н. "преход към демокрация" си беше едно грижливо подготвено активно мероприятие на КГБ с изпълнители местните служби на ДС в съответните страни и подставена добре филтрирана "опозиция". Където местните комунистически лидери не бяха съгласни доброволно да изпълнят сценарият им спретнаха едно сваляне "по другият начин".

    Ние като много наивни се хванахме на въдицата защото изглеждаше немислимо комунистите сами да се откажат от властта която "с кръв сме я взели с кръв ще я дадем". Не съобразихме, че те не я дават а просто променят фасадата. Не се усетихме навреме, че не са важни Член Първи и Петолъчката на Партийният дом а Досиетата и Парите.

    Накратко изиграха ни, но то друго не се и очакваше от народ който не направи дори минималният опит да се освободи от ролята на 16-та съветска република. Така че разликата от останалите соц.държави и положението в което се намираме сега са съвсем съвсем логични. Да се благодарим, че все пак сме в ЕС и НАТО защото честно казано не си го заслужихме.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  56. 56 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Никога няма да я забравя!!!!

    Свобода за Надежда Савченко!
  57. 57 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    Но дори Збигнев Бжежински не беше предвидил внезапното рухване на тоталитарните комунистически режими в Източна Европа.
    ...............
    Опа, гершка. Груба грешка, итъкваща незнание и говорене на аба, по марскически, с алабализми и общи определения, понеже на нас така ни изглежда логично, то и "обективната действителност" трябва да е точно такава, няма как иначе да е друга, нали така, другари .
    Г-н Левчев, а сега отворете трудът на З.Бжежински "Grand Failure: The Birth and Death of Communism in the Twentieth Century", книгата е завършена през август 1988 г, а в нея има глава за зараждащият се национализъм в Източна Европа и как съветската 5-а колона ще го използва за себе си, за да не губи позициите си в колониите си. Не само е предвиждал, но е и предсказал с 5 хода напред, какво ще се случи.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  58. 58 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 408 Неутрално

    [quote#49:"Fred"]бай Илия Минев[/quote]
    с него изобщо малцина могат да се сравнят.

    властта ражда паразити
  59. 59 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Горд съм, че и аз бях част от "групата граждани" на 3.11.1989 година. Как бяха уплашени само от една "малка група граждани"...пълно беше и с провокатори. Един такъв ми взе цигарата от устата ми...хвърли я на земята и ми каза, че пушенето било вредно!!! Затраях си. Нищо не му казах. От километър си личеше, че тоя не е от нашите!!! Финала на "сбирката" беше наистина фантастичен. Как кънтеше само площада.

    сократ1
  60. 60 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Напротив! Само неолибералите и либертарианците не могат да предвидят икономическите кризи, които създават от 34 години в името на Невидимата Ръка на Пазара и неговата чудодейна самолековита сила. Цитат от статията:
    "Дори и най-добрите икономисти не успяват да предвидят големите световни кризи."

    Бях блокиран 71 пъти: 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; 27-28.02; 30.1-6.2; 29.12-29.1; ... Пиша и в dnes.bg
  61. 61 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 408 Неутрално

    [quote#23:"inn"]края на 80-те?
    а) Огромната част от хората бяха със съзнание, промито от комунистическата идеология.[/quote]
    хем промито съзнание, хем жажда за западни парцалки...

    властта ражда паразити
  62. 62 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Милтон Фрийдман, Лудвиг фон Мизес и Фридрих фон Хайек, както и възроденият от Рейгън и Тачър дясно-либерален англосаксонски Капитализъм, наречен днес Неолиберализъм, също се провали тотално и то само за 28 години на 15.09.2008 година. Доказателството са армиите от милиони безработни в САЩ и Западна Европа, double dipp рецесии в развитите страни, огромно неравенство, възраждане на неонацизма, национализма, фашизма и провалът на европейската идея. Цитат от статията:

    "Марксистката теория за предвидимост и "неизбежност" на историческия процес доказа своята несъстоятелност."

    Бях блокиран 71 пъти: 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; 27-28.02; 30.1-6.2; 29.12-29.1; ... Пиша и в dnes.bg
  63. 63 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Любителите на конспиративни теории виждат 25 години по-късно все още комунисти и ДС и ходят да плашат родените след 1989 година с някакви призраци, защото набор след 1989 година останаха единствените тука, които вярват в провалените им неолиберални и либертариански идее. Авторът е прав в едно - Комунизмът падна, защото другарите от Политбюро решиха да стават турбокапиталисти. Международният Валутен Фонд и МинФин на САЩ, както и кредиторите от Западната Олигархия (Парижкият и Лондонският Клубове) им помогнаха с удоволствие. Особен пример е приватизацията в Русия в средата на 90 години, наречена loan-for-shares, изцяло финансирана с кредити от гореспоменатите институции. Днес знаем, че няма по-голям трансфер на държавно богатство в частни ръце в историята на Човечеството от тази програма loan-for-shares. Цитат от статията:

    "Разбира се, любителите на конспиративни теории, които имат носталгия към комунизма, виждаха, и още виждат във всичко дългата ръка на Вашингтон. Лошият чичо Сам или лошият чичо Рейгън е организирал подмолно, чрез тайните си служби, рухването на комунизма. Но ако американските тайни служби можеха да организират революции или всенародни протести, които свалят режими, Студената война щеше да е приключила още през 50-те години. И ако КГБ можеше да организира революции или всенародни протести, комунизмът щеше да е победил в Лондон, Париж и Вашингтон."

    Бях блокиран 71 пъти: 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; 27-28.02; 30.1-6.2; 29.12-29.1; ... Пиша и в dnes.bg
  64. 64 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Руската олигархия я създадоха МинФин на САЩ, Международният Валутен Фонд, Световната Банка и също частните кредитори от Лондонския и Парижкия Клубове, които изцяло финансираха приватизацията в Русия, loan-for-shares, при Елцин. Описах го в горния коментар 63.
    Цитат от статията:
    "Съветската демократизация без икономическа реформа доведе до това, че КГБ създаде своя нова олигархична власт. "

    Бях блокиран 71 пъти: 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; 27-28.02; 30.1-6.2; 29.12-29.1; ... Пиша и в dnes.bg
  65. 65 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    Началото беше наистина романтично и никой не е мислил за постове и облаги докато не дойде времето да се парадира кой е по-голям антикомунист и най-кресливи бяха тези дето ги е нямало никъде преди 10.11.1989г..

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  66. 66 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#49] от "Fred":

    Мен ако питаш, точно Едвин Сугарев се изложи последните години със слугинажа си към един полуинтелигентен бивш и бъдещ министър председател. В това отношение Владо Левчев е много по-напред.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  67. 67 Профил на sandpiper5
    sandpiper5
    Рейтинг: 417 Неутрално

    българските емигранти, образуват общество (2014), резултат на 1989, спомените не са интересни

  68. 68 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Спомням си подписката в градинката пред Кристал, спомням си асистент на Петър Берон, който ни беше преподавател, ни спря и ни показа къде е камерата на ДС и ни посъветва да се движим така че да не ни заснемат лицата, е камерата беше огромна с телефото, колко лесно е било тогава да не бъдеш заснет

  69. 69 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    Да,това в общи линии е технологията по която Държавна сигурност произвеждаше десиденти в навечерието на промените,промени за които комунистическата власт се стягаше от началото на 80-те години.На по-верните на Партията синове се даваше възможност да станат десиденти,дори ги "глобяваха",както се е изразил авторът на статията,а за по-будните и потенциално опасните за режима се прилагаше друга опция-покана за сътрудничество на специалните служби.Тези,които се хванеха на въдицата,ставаха негодни да участват в предстоящия процес на "демократизация" и се осигуряваше възможност лесно да бъдат отстрелвани.

  70. 70 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 2029 Любопитно

    [quote#66:"stupid_american"]В това отношение Владо Левчев е много по-напред.[/quote]
    Бихте ли ме извинил,страдам от алергия към комунистически глупости,да ми кажете,ако сте прочел целия материал,дали лицето от снимката споменава как в навечерието на 10 ноември е изпратен от американското посолство в САЩ да чете лекции по някаква странна договорка между ЦРУ и КГБ/ДС/?Благодаря предварително!

  71. 71 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    "В клатушкащия се кален рейс към неотоплената едностайна панелка с режим на тока, или на опашката в хлебарницата, хората можеха само да мечтаят да видят широкия свят, камо ли да учат и работят извън България."

    А сега колко хора не могат да си платят тока, наема или хляба?
    Да, сега не сме репресирани, никой не ни прави нищо като протестираме срещу системата, просто на системата не й пука за нас и ни игнорира. Ако преди системата е осигурявала минимално съществуване срещу безропотно подчинение, сега подчинението на системата не осигурява нищо, дори по-зле - подчинението гарантира мизерия!...

  72. 72 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Изкушени бяхме да имаме Ливайс, СНН и Кока -кола.

    Имаме ги.

    Носим Мадок, гледаме Планета и пием Дерби- кола

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  73. 73 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 725 Неутрално

    До коментар [#70] от "vjacho":

    Когато, преди години, потърсих политическо убежище в американско посолство в държава от Западна Европа, първото нещо което ме попитаха американците бе дали съм имал връзка с горният слой комунисти в България и дали зная от тайните им. Когато им казах - не, загубиха всякакъв интерес.
    С това се обяснява защо децата на отявлени комунисти бяха приети с отворени обятия от американците.
    Оказа се, че именно те са държавните предатели, а не такива като мен, които бяха набедени и бащите им ни наричаха какво ли не.

  74. 74 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 725 Весело

    "Не се разказва на учениците в училище колко стотици хиляди хора са били избити, или малтретирани по лагерите и затворите по време на комунизма."

    Бройката постоянно нараства. Докато не се окаже, че всеки един е пострадал, няма да спре броенето.

  75. 75 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 725 Неутрално

    "този пък кога се пребоядиса"

    Така и няма да научим отговора.

    http://liternet.bg/publish10/gmarkov/pismo.htm

  76. 76 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 725 Весело

    "недоволството на хората в крайна сметка събори системата"

    Това наистина е весело. Хората не можеха да направят АБСОЛЮТНО нищо. По-скоро вие, децата на комунистите, я съборихте. Искахте да можете да харчите натрупаните от родителите ви милиони.

  77. 77 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    Визия 2020

    Гузен негонен... пише?

    Истината... а не пропаганда, носталгиране или селективно "информиране".

    Прав сте: злобата не е помощ.

    Не е помощ и когато една "висша" тоталитарна номенклатура,
    професионално създадена за да злепоставя, паразитира и манипулира,
    продължава престъпните си практики и години след провала и законовото санкциониране на тоталитарната й диктатура.

    Продължавайки да държи като свои заложници милиони човеци
    в България и много други държави инфестирани с еничери "Ленин".

    Може би ще ви стане по-добре, ако придумате писателя Левчев
    да си изясни позицията "за" или "против"

    ЛУСТРАЦИЯ НА ДЪРЖАВНИТЕ ИНСТИТУЦИИ
    НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
    от номенклатурни кадри на БКП и бившия ссср.

    До коментар [#46] от "Bluesky":

    Аз съм против да се обвиняват децата за делата на бащите им, които не скриват истината и не я изопачават.

    Моите деди са много пострадали от налагането на режима, но да злобата против този или онзи, не ми помага с нищо.

    Не ми става по-добре.

    Истината трябва да се чува, да се знае.

  78. 78 Профил на miroslavamoskova
    miroslavamoskova
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Няма друг път,който да ни изведе от блатото на страха и малодушието,освен този на смелостта и чесността. Благодаря, Г-н Левчев.

  79. 80 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 725 Весело

    Ех че времена бяха, и как се мъчеха и страдаха децата на днешните борци против комунизма.

    http://desebg.com/-a-/836--6-

  80. 81 Профил на Чарли
    Чарли
    Рейтинг: 2348 Неутрално

    [quote#11:"andru"] Левчев - син на виден придворен поет на Живков[/quote]

    До коментар [#11] от "andru":

    Другарю Рузофил, защо се сърдиш на Левчев?
    Бил е от вашите, но се е отметнал?
    Сподели, моля.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  81. 82 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    За първи път чета стихове от Левчев в тази статия. Много ми харесаха: "музиката на месото," "от Франксият тъмен запад до златния Цариград."

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  82. 83 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1671 Неутрално

    На тоя не му ли омръзна да ни занимава със собствената си особа.
    Света не се върти около Левчеви ей.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  83. 84 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3671 Неутрално

    За през 80-те бях ученик,а когато Бай Тошо/всички масово така го наричаха/ падна бях в гимназията!Много добре си спомням ,че хората масово недоволстваха и се усещаше ,че има огромно желание за промяна и демократизация!И тогава дойде 10-ти ноември!Веднага започнаха митинги стачки и т.н. и .............лошото е,че прехода ни към демокрация/и пазарна икономика най-вече /беше тотално опорочен от власт имащите от БКП!И днес резултатът е ,че нашата прекрасна родина е една бедна и корумпирана държава в ъгъла на Голямата Европа!И най-лошото е ,че загиваме ,защото непрекъснато емиграцията и ниската раждаемост ни стопява като пролетен сняг!

  84. 85 Профил на bgl
    bgl
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Нейде из 1898 г.

    " Скъпи Съратници и Съратнички!
    Предстои ни да разиграем голям театър. Признавам, до момента театрото не беше никак малък. Но сценария който сме подготвили е епохален по своята същност.
    Тук бих искал да вмъкна, че тук таме чувам слухове, че нямало да се справим тъй като новите ни роли не прилягали на нашата природа. Всичко това идва от най-долнопробни зложелатели които всячески се стремят да осуетят човешкия прогрес.
    Скъпи Съратници и Съратнички нека ние всички да ги опровергаем като покажем, че сме овладяли в тънкости актьорския занаят.
    Да, ритането на кокалчета под масата вместо удряне с палка по ръцете налага да усъвършенстваме други приоми, на в името на нашата блаженна нирвана, ние сме длъжни да го направим. Аз вярвам, че вие стоически ще приемете предизвикателствата на новото хилядолетие.
    Те нека си искат тези техни демокрации, свободи на словото и други тям подобни извращения и фантасмагории! Лунатиците ще си останат лунатици. Ние като хора, здраво стъпили на земята, няма да вървим срещу природата и няма да възпираме тези им неразумни въжделения. Нашата задача, скъпи Съратници и Съратнички, е да създадем среда, обстоятелства, пъъък ако щете и почва го наречете, където Сънят да продължава до безкрайност. Защото скъпи приятели и приятелки, ако има нещо което да застрашава нашето велико дело, то това е Пробуждането. Само то може да попречи на постигането на нашите благородни цели!

    Скъпи Съратници и Съратнички, на добър час, спорна работа, и нека историята да ни оцени подобаващо! Пък и кой знае, може в бъдеще отново да ни се отвори възможност явно да проявим истинската си същност!"

  85. 86 Профил на berillo
    berillo
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Лично до автора: С баща Ви сме близки приятели от други времена и епоха. Стиховете -ОК, но далече, далече от Любо Л....
    Но... - успех!

    Време има.

    Be3Al2(Si6O18)
  86. 87 Профил на berillo
    berillo
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#81] от "Чарли.bg":

    Никога не е бил "придворен поет"на когото и да било.

    Be3Al2(Si6O18)
  87. 88 Профил на plamen_hristov
    plamen_hristov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#84] от "bat_plamen":

    ...аз пък бях в началото на докторат. Тогава нямах идея, че трябва да се изправя срещу мазната мутра...
    Ахмед Доган имаше брада катинарче.
    Сега имам визията на господина на снимката в началото на статията и наистина съжалявам, че не си тръгнах тогава... без да се обръщам

  88. 89 Профил на iSiktir
    iSiktir
    Рейтинг: 489 Неутрално

    На мен ми се върти една натрапчива мисъл, че едни от най-върлите демократи са тясно свързани с бившия елит.
    Но това не е нелогично - явно конформизма се предава генетично. Пълното приспособяване в политическата среда, каквато и да е тя.
    Баща му е бил предан на социалистическата идея, сина му е предан на евро-атлантическите ценности.
    Каквото е на мода в момента - това.

    Путин - враг номер 1 на тутраканската селищна система
  89. 90 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    Интелигентно и правдиво. Владо си е Владо.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  90. 91 Профил на iSiktir
    iSiktir
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Фрази като "капитализма победи социализма" ми звучат наивно като изказване на десетгодишното ми дете.
    Първо, от гледна точка на едно хилядолетно развитие на земята, не е ясно кой кого е победил
    Второ, победите на капитализма са свързани с бясно изчерпване на ресурсите на планетата.
    Ако всички държави в света бяха толкова "успешни" колкото САЩ, за колко дни ще свършат всички полезни изкопаеми??

    Путин - враг номер 1 на тутраканската селищна система
  91. 92 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3671 Неутрално

    До коментар [#88] от "plamen_hristov":
    Съдби!Спомням си много добре едно нещо и то беше огромната надежда на хората ,че нещата бързо ще се променят към добро!Но кой обикновен човек можеше да предположи ,че ДС ще успее да мутира/мутризира/ прехода у нас?!И кой можеше да предположи ,че т.н. опозиция всъщност бъка от ченгета и е основана до голяма степен от самата БКП,за да има контрол над нея?!

  92. 93 Профил на plamen_hristov
    plamen_hristov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Разбирам г-н Левчев. Все пак съм от тези поколения...
    Не разбирам обаче защо трябва да се напада нещо, което не разбираме от незнание, мързел или нещо друго... като наследството на Карл Маркс.
    И аз имам спомен от "марксизма-ленинизма", даже както се преподаваше в университета. Самият Маркс, обаче, едва ли има нещо общо. Като казваме нещо, трябва да сме правдиви и точни, колкото и да ни е мъчно и да ни боли за пропуснатото.
    Не е задължително хората да са учени и просветени, но ако си такъв и нападаш друг такъв - това е отвратително и говори за тебе по подходящия начин.
    Сега гледам как едни злобни просветени хора нападат други по злободневни въпроси.
    Заради това бих напомнил Маркс по един общодостъпен източник:
    "На нацията, както и на жената, не й се прощава и минута непредпазливост, щом като първият срещнат авантюрист може да извърши насилие над нея. — "Осемнайсти брюмер на Луи Бонапарт", 1851-1852"
    http://bg.wikiquote.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%BB_%D0%9C%D0%B0%D1%80%D0%BA%D1%81

  93. 94 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#41] от "arhitekt":


    [quote#41:"arhitekt"]Докато елементарната почтеност не заработи, нама да свърши преходът.[/quote]
    Няма да започне.
    "Докато елементарната почтеност не заработи,"++++++++++++++++++++
    Няма абсолютно никакъв,друг начин!

  94. 95 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2193 Любопитно

    простотии... простотии... простотии...

    лумпенистически

    BTW:

    Хилядолетната християнска "източна" римска империя със столица
    Константинопол е основана от свети Константин Велики
    (от след 4ти век насетне)
    като Латиноезична (Романоезична) империя.
    Естествено.

    Първоначално територията й обхващала цялата
    бивша Римска империя. Невъзможно е било администрацията на огромната многовековна поганска империя да превключи писмено и иначе "от раз" на друг език, "нов".

    Чак през 8ми век гръкомания превзема Константинопол...
    до падането му под османците.

    (междувременно е имало периоди, когато Латини "кръстоносци"
    са превземали Константинопол на път към или от Йерусалим).

    Констанций (баща на Римския император Константин Велики)
    бил Римски управител на Британия, Иберия и Галия.
    Няма как те да не са владеели и ползвали Романски/Латински език, независимо от етническия им произход.

    Етническият произход също е интересен.
    За Константин Велики се знае, че е роден в Ниш, от майка Елена.
    Което говори за Тракийски етничен произход
    (или който предпочита: мизийски, македонски, български, славянски...).

    Константинополската християнска империя започнала като
    официално Латиноезична. Официално.

    Съществувала необходимост и от писмен език различен от официалния за голяма част от населението, защото официалният му бил чужд и "не фонетичен".
    Такъв писмен език бил нужен и за превод на Светото Писание
    на езика на това безписмено население.

    Такава необходимост съществувала и за населението на съседната Българска империя и за отстояване на суверенитета на царството против асимилация.

    Византийските духовници Кирил и Методи отговорили на такава необходимост - с основата на азбука която по-късно е развита и
    възприета като Православна азбука или "Кирилица".

    Целта е била "чисто нова" универсална и фонетична азбука и писменост за Православна просвета, на първо място за превод на Светото писание и ползване в православни Богослужби от/за
    български и "славянофонски" народи.

    Константинопол "Цариград" дълго време бил най-богатият и влиятелен град на земята, но много по-значим исторически факт е,
    че бил столица на първата в света християнска империя,
    при това - хилядолетна и нещо.

    До коментар [#82] от "7777":

    За първи път чета стихове от Левчев в тази статия.
    Много ми харесаха: "музиката на месото,"
    "от Франксият тъмен запад до златния Цариград."

  95. 96 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    сделани с матрица "Кремъл"...

    До коментар [#50] от "Pontif А":

    Интересно ми е защо досега нито един Министър на просветата не е направил необходимите корекции в учебниците по история.

    Крайно време е Българските ученици да научат истинската история на България - като се започне от древната ни история и се спре с лъжите че сме славяни, като се мине през Златния ни век, когато създаваме и спонсорираме Киевска Рус, през падането на БЪлгария и живота ни в Отоманската империя, до Възраждането и истинското на възрожденците ни към Русия и след това до ВСВ и след 1944 и се стигне до 1989 и след това.

    Непростимо е че децата ни не си знаят историята.

    Подозирам че това е защото по-голяма част от управляващите не я знаят също о не им е удобно да я кажат.

  96. 97 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Така беше, свидетелствам.

    chavo64
  97. 98 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1233 Любопитно

    Стъпка напред, Владимир. Поздравления за признанието, което понякога е мъчително:
    "Политическата кариера на баща ми започна по-късно и като тийнейджър съм се ползвал от привилегиите на семейството си – голям апартамент, кола, почивна станция. Позвал съм се и от друг тип привилегия, да живея в дом, в който изкуството и културата бяха най-важното нещо. След като завърших английската гимназия и изкуствознание в Художествената академия, започнах работа като редактор в издателство "Народна култура" и преводач на американски поети като Алън Гинзбърг."

    Но да видим. Бунтарството, което искаш да ни покажеш, че си демонстрирал, някак не се връзва с привилегиите, които си ползвал. Ако беше истински бунтар, щеше да се отречеш от благинките, изброени от теб. Нали?

  98. 99 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 769 Гневно

    Нямат ли край ревовете левчеви?
    Малко срам имайте поне, другарю.
    Да, вие ще си останете другар.
    Другарчетата ви, и те са родени 'другари" и ще си умрат "другари"
    Това, че имахте късмета да се пръкнете на жълтите павета, под крилото на татьовата ви партия любима, и на ОНЗИ с каскета, който баща ви обичаше толкова много, че нямаше сила на света, която да спре тази любов, не ви прави по-различни от ОНЗИ с каскета.
    Просто сте по-интелигентно хитри и мазни.
    Лицемер. И продължавате да нахалствате.
    Нямате капка срам и морал. Подлец, също като баща си!

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)
  99. 100 Профил на clutch
    clutch
    Рейтинг: 769 Неутрално

    [quote#94:"objektivist96"]Няма да започне.
    "Докато елементарната почтеност не заработи,"++++++++++++++++++++
    Няма абсолютно никакъв,друг начин![/quote]
    ++++++
    Елементарната почтенност трябваше да се е загнездила в сърцето на Левчев-джуниър и да спре да пише отдавна "какъв дисидент е бил'
    Да си се занимава с другите си неща и да не нахалства. Очаквам утре и Женя Живкова да нарЕди едно 1000 думи за това, каква мъка и е било да е унука на първия и колко я е боляло стомахчето, когато е преяждала с черен хайвер

    Бил съм крайно груб към идиотите? Хъм, имам и разрешително за оръжие :)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах