За паметника пред НДК и архитектурата на София

© Надежда Чипева, Капитал

Поглед към паметника пред НДК



 "Дневник" продължава да помества мнения и идеи за възможните решения за съдбата на паметника пред НДК в София и за знакови градски пространства  


Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1357 Весело

    Идеята за премахване на НДК хич не е лоша, дори и лееко прокраднала се.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  2. 2 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4743 Неутрално

    Освен това този паметник е произведение на изкуството, независимо дали ни харесва или не. Не всички произведения на изкуството и архитектурата се харесват от всички хора.
    -------------------------------------------------------
    Извинете,
    но дори и след като се демонтира,което би трябвало да стане по причина на силния обществен натиск,това неугледно чудо,пак ще си бъде произведение на изкуството.
    С уточнението,че обществото няма да бъде принудено да му се "наслаждава"
    Обществото не трябва в северокорейски стил да бъде принуждавано да търпи бездарните изцепки на галеници на властта,визирам конкретното "произведение на изкуството",които изцепки са били натрапени на същото това общество със сила и арогантност.
    Без какъвто и да е обществен дебат нужни ли са и за какво са там ?!?!

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2720 Неутрално

    Айде съборете го и да се приключи с този въпрос един път за винаги.

  4. 4 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1634 Любопитно

    До коментар [#2] от "Hawaii":

    Прав си, има изкуство и изкуство.

    http://i2.mirror.co.uk/incoming/article5415974.ece/ALTERNATES/s615b/tattooed-pig.jpg

    Петопенисника е от тоя вид.

    Лицемеркел акбар!
  5. 5 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Предлагам този "паметник" да бъде преименуван и сложен до масовите гробове край Радомир.Той и без това има излъчването на нещо лошо,а не е символ на годишнина.
    Относно МОЧА,трябва да се вземат спешни мерки и да се премахне окупаторкото безумие от центъра на една европейска столица.
    Това е все едно да сложиш в центъра на Варшава надписа от Аушвиц- Биркенау(Arbeit macht frei)

    "... (понеже го виждат като грозен "петохуй" – има впрочем и доста интелектуалци, които го виждат така), ..."

    Модераторите,ако аз напиша такова нещо ще ми обяснявате,че съм нарушил правилата за писане в сайта и ще ме цензурирате

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  6. 6 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    Не мога да споря в естетически план, но паметник пред НДК просто вече няма - общината трябва само да почисти.

    А паметникът на Съветската армия трябва да бъде премахнат защото той разделя хората - разделя българи от българи и българи от руснаци.

  7. 7 Профил на Федоp Венедиктович Езеpский
    Федоp Венедиктович Езеpский
    Рейтинг: 1715 Неутрално

    Начи, аз като един истински реформиран реформатор, бил едно време нереформиран седесар като Евгени Бакърджиев, предлагам да се сложат на петохуйника и на МОЧА по две шашки динамит и да реформираме незабавно и радикално столичната градска среда. Някой ще каже, че това е талибанско отношение към изкуството, но това не е така. Нима можем да търпим в центъра на София да се развява картечен пистолет "Шпагин", наречен неправилно от автора на статията "Шмайзер"? Това е пълно безобразие!
    Затова реформи трябват и незабавна #ЛУСТРАЦИЯ, за да се отървем един път завинаги от комунизма!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Върнете стария дизайн! Новият е реформиран като Реформаторския блок!
  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2803 Разстроено

    А паметник на жертвите на "прехода" ще има ли ?
    Над милион старци измрели в унизителна и потресаваща мизерия и почти 2 милиона бежанци от демократурата? Да не говорим за децата които измират в родилните отделения и болниците !


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 2582 Неутрално

    До коментар [#8] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":

    Дааа, сложи го до паметника на бай Тошо, той остави държавата фалирала, с похарчени пенсионни фондове, и с 8 млрд долара дългове, без валутни приходи за погасяването им ... още един паметник пред Позитано, те управляваха и крадяха държавата през прехода ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  10. 10 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2861 Неутрално

    Контрапункт на МОЧА? Сериозно ли? Да търпим ватника с автомата? Левчев, шегуваш се. Но и на шега не бива. Солдата може да бъде пратен а) при пропагандното изкуство, б) на Росенец при Златев, в) двора на савецката амбасада, г) за претопяване.

  11. 11 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1611 Гневно

    Унизително е в центъра на София да се развява съветски шмайзер, да се извисява над всичко паметник на чужда армия. Въпреки че е идеален пример за соцреализма, както паметникът на Валентин Старчев е идеален пример за соцмодернизма в българското монументално изкуство.

    Що за разкрачена позиция? Унизително, а да си стои символът на подчинение на държава, която окупира България, спря развитието и и на всичко отгоре и "от благодарния български народ"! От кого ни освободиха?
    Този грозен и унизителен фалш трябва да изчезне от градската среда!

  12. 12 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 11295 Неутрално

    То всичко е изкуство господин Левчев.Това което сте написал в стил -да не остане някой обиден-също е изкуство и е от времето социализма.Комунистическите паметници в музея и да си ги поддържа Партията без изключения барабар със съветския шмайзер.Що се отнася за изкуството на Старчев,някак си по ми харесва да запазим паметта на славните български войницил Паметните плочи на бойците от Първи и от Шести софийски пехотен полк
    задължително трябва да се възстановят.

  13. 13 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Аз бих предложил да се демонтира МОЧА дори по политически причини и без да се разваля архитектурата му, на мястото на озъбените червеноармейци да се сложат барелефи на български царе, така че да стане скулптурен комплекс, посветен на историята на българската държава. На мястото на централната фигура може да се възкачи Симеон, Калоян, Иван-Асен, абе има кандидати.
    В столицата няма нито един паметник на български владетел и това трябва да се поправи.

  14. 14 Профил на s_topuzov
    s_topuzov
    Рейтинг: 341 Весело

    "Освен това този паметник е произведение на изкуството, независимо дали ни харесва или не. Не всички произведения на изкуството и архитектурата се харесват от всички хора. "

    Ама пък рядко са толкова масово нехаресвани

  15. 15 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    Е, този път категорично не мога да се съглася с Владимир Левчев. Мястото на плочите си е където си е било. Паметникът на Старчев не е никакъв модернизъм, а лизане на правешкия вкус. Не е необходим грандиозен паметник на жертвите на комунизма, така само ще заприличаме на живковци и старчевци, има си такъв мемориал и той е точно при НДК.

  16. 16 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 717 Весело


    Ей тая пуста соц-творческа омерта... Да не обидим другарите от съседния творчески съюз...

    Ето го и либералното острие ВЛевчев - ярък борец срещу всичко предмодерно, но пък и позитивен позитивист, все още виждащ красивото и ХХХ (неясно какво друго, но явно го вижда) в скелета на осмокрилия.
    Сакън да не каже нещо, което може да обиди другаря Старчев!

  17. 17 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#9] от "роджър":Нда . И какво вие , роджерите , приватизирате 25 години и не свършва ?

  18. 18 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3336 Неутрално

    До коментар [#8] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":

    Този паметник трябва да е около Позитано. Само за 10г. е пъти фалираха страната.

  19. 19 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 5462 Неутрално

    "Паметникът на Валентин Старчев сега е в естествената среда,
    за която е проектиран"
    Не, той още от поставянето си стърчи и съвсем не се вписва в средата.
    "И моят проблем с Паметника на съветската армия
    е чисто политически и патриотически, а не естетически"
    Моят проблем с МОЧА е и естетически. Съветският шмайзер загрозява залеза над парка.


    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  20. 20 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#11] от "Alexander97":Груйчо , твоят приятел Чърчил ни пробута на Сталин като компенсация за жертвите и усилията му да победи врага на Англия. Това е паметник на победата над фашизма. А ако помниш и България участвува в тая война на страната на СССР срещу същия враг -фашизма . От септември 44 до май 45 г.

  21. 21 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3336 Неутрално

    Комунистите разрушиха всичко ,което не им уйдисва на идеологията ,а сега се борят за чужди паметници.МОЧА няма място в центъра на София.Да го закарат на Бузлуджа символът на разрухата оставена от комунистите

  22. 22 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    Г-н Левчев , вие май станахте щатен на Дневник ? Редовно ви срещаме тук.
    Силно се съмнявам в стойността на мнението ви от естетическа и политическа гледна точка. Конкретно . Идеите ви за пешеходната зона по Витошка показват ,че много си въртите опашката пред властта. Тази зона е рожба на реформаторския сърбеж на Герберите и лично на Бойко и Фандъчката. И най-голямата глупост от урбанистична , архитектурна , социална и каквато щете гледна точка. Генералният план на София представлява кръст от две направления и вероятно е наследен още от римско време. Остта север-юг се оформя от Витошка и Мария Луиза с едно кръгово кръстовище с другата ос - изток-запад. Превръщането на Витошка в пешеходна зона съсипва , обърква автомобилното движение и прехвърля потока по кривите странични улици където настава хаос.
    Само мнението ви за Витошка ми е достатъчно за да заключа що за "компетент " сте.

  23. 23 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 5147 Неутрално

    "Най-доброто място за този музей е ЦУМ. Но за съжаление сградата на ЦУМ е попаднала в ръцете на Георги Гергов и трябва да се откупи обратно от държавата, за да може да стане национален музей."

    Идеята НИМ да се разположи в сградата на ЦУМ се лансираше от Лаборанта, като за неин "идеолог" се сочеше братът на Асен Агов! ЦУМ нямаше да попадне в ръцете на бившия член на СДС н.в. Свинския цар Гергов, ако не беше приватизиран скандално от правителството на същия лаборант. Ами защо Костов и тогавашния министър на културата(апропо архитект и майка на сегашния министър на Народното Здраве) не преместиха НИМ в ЦУМ? За да се налага сега евентуално да се откупува с пари на данъкоплатците нещо, което по идея си беше тяхно?!

    I Want To Believe
  24. 24 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    Разкарайте петоху-ника немедлено!
    А след това и паметника с вдигнатия шмайзер.

  25. 25 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2753 Неутрално

    И аз споделям мнението, че нито паметника ( по скоро грозните безформени остатъци) нито МОЧА трябва да продължават да ни "красят' града.
    Крайно време е и ако трябва и референдум да се направи по въпроса - тук не съм съгласен с автора, че хората няма да могат да вземат правилното решение.
    Варианта експерти в областта да го решат няма да стане никога, не защото няма хора с такива качества, а защото точно тези хора никога няма да застанат на едно мнение, без значение дали то ще е в едната или другата посока.
    Архитект и скулптор може да харесат само едно нещо - това което те са създали, всичко друго е кич и грозотия.

  26. 26 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 2582 Неутрално

    До коментар [#17] от "ahasver":

    Ами виж дали ние, "роджерите", приватизираме, или някой друг ... лесно е, провери кои са собственици, или кои бяха първите, които после /след масовата и касовата/ продадоха, и готово ... все БКП/ДС кадри /или децата им/ ... та какъв е въпроса ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  27. 27 Профил на трън в петата  върнете стария дневник
    трън в петата върнете стария дневник
    Рейтинг: 7443 Неутрално

    Махайте го този грозен паметник, стига сте обмисляли

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на zheravna
    zheravna
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Левчев, на теб и душата ти е червена, затова мислите ти за МОЧА и петохуйника не ме интересуват.
    Ти нали беше се изнесъл в САЩ, защо се върна ? Защо не побягна към матушката и защо всичките чада на комунистически фамилии все на Запад гледате?
    Местото на тези " произведения на изкуството", особено тоя с Шпагина е в музея за соц. реализъм, а не в парка, където играят деца.
    Защото в децата е надеждата ни !

  30. 30 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 5518 Неутрално

    Разпадащият се паметник пред НДК, комай се харесва освен от автора си и от само дузина още почитетели. За повечето хора въобще не му е мястото там, а е и опасен

  31. 31 Профил на nik_177.
    nik_177.
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Има рационални неща в позицията на Левчев. Но не е прав за "седмокрилия пето..ник". Защо да е в естествената си среда. Зловещите отблъскващи фигури сред безформени ъгловати конструкции извикват ужас и потрес. Там майки разхождат децата си. Възрастни хора почиват сред градската градина, в която естествено се прелива пешеходния и пасторален булевард "Витоша". И изведнъж - смазващото съоръжение, сякаш декор от Мордор. Нямаше ли анкети по въпроса? Софиянци не се ли произнесоха?

  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7536 Неутрално

    За някои паметници не трябва да има никакво колебание.

  33. 33 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Събараяй.

    Пък щом ви е такова "произведение на изкуството", вземете си го у дома. Какво ни го натрапвате.

  34. 34 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2725 Гневно

    ЕВРОПЕЙСКА ЦИВИЛИЗАЦИЯ

    "За паметника пред НДК..."

    ПРЕСТЪПНО НЕВЕЖЕСТВО
    ИЛИ УМИШЛЕНА ДЕЗИНФОРМАЦИЯ!

    Пред НДК в София, най-близко, е разположена

    Паметна Мемориална стена с имена на Хора
    жертви на престъпен комунизъм
    (болшевизъм, тоталитаризъм, нацизъм, фашизъм).

    До Паметната мемориална стена е Християнска
    църква параклис.

    Това са Паметници в истински смисъл на думат Паметник.
    Най-близко до НДК. "Пред" НДК.

    Поддържани (ако и епизодично осквернявани от вандали).

    Полуразпадналото се комунистическо съоръжение от години на тоталитаризъм, близо до бул. Патрийрх Евтимий и Фритьоф Нансен,
    далече от НДК,
    никога не е било паметник в нормален смисъл на думата паметник.
    Било е и е (повече и повече неуместно)
    съоръжение за пропаганда на чужда, паразитираща и поганска "култура", облечено в дезинформираща "национална" лъжесимволика.
    Средство да дезориентира и експлоатира национална история за цели на антицивилизационен комунистически колаборационизъм, главно марксистки ленинистки сталинистки.

    # НЕ ДЕЗИНФОРМИРАЙТЕ !

  35. 35 Профил на haokarapora
    haokarapora
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Браво на № 34! През цялото време докато четях Владимир Левчевите дивотии си мислех за тези паметници, както и този на глаголицата.
    Възможно е обаче, господинът просто да не е обърнал внимание на съществуването им...то, както казва народът :" вълкът козината си мени, но..."

    haokarapora
  36. 36 Профил на Cassi
    Cassi
    Рейтинг: 4387 Неутрално

    "Петохийникът" трябва да изчезне, това не е паметник, а монументно грозилище и то на най-централно място в столицата.

    Джордж Бърнард Шоу: „Свободата значи отговорност. Ето защо мнозина се страхуват от нея”
  37. 37 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5616 Неутрално

    Произведение на искуството ? Бошлаф!

    klimentm
  38. 38 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 575 Любопитно

    Това е същото като ако някой пусне едно дизайнерско ако да чакаме "твореца" да се спомине за да го изчистим ли?

  39. 39 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Този паметник, няистина сякаш е правен по Толкин. Много прилича на някоя от работилниците за орки.
    А сега като почна ремонта на НДК, ще сложат ли многоцветни плочки? Да си пасва с Витошка, не за друго.

  40. 40 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#8] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":

    Дааа, жертвите от близкото ни минало са доста. И от соца и от след соца (което незнам какво да го нарека- постсоц, блато, преддемокрация, какво ли...). Обаче толкова сме политизирани и още толкова близко във времето, че такива паметници ще ни разделят още повече. Мисля си, на първо време, едното уважение към Човека въобще ще е голяма крачка напред.

  41. 41 Профил на neanonimen
    neanonimen
    Рейтинг: 313 Неутрално

    "Ако искаме да възстановим мемориалните плочи на оригиналното им място, в естествената им среда, ще трябва да съборим не само паметника пред НДК, но и самия НДК."

    Ами НДК само загрозява и блокира гледката към Витоша, според мен.

  42. 42 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 974 Неутрално

    За паметника пред НДК- той всъщност сам се разпадна , не издържа на времето, така да се каже. Имам спомен за него още докато беше в (почти) цялостен вид и още тогава будеше недоумение. Кръстиха го с най- различни имена още на времето. Просто някои произведения не се получават толкова сполучливи, не че авторът не е талант, а и явно изпълнението не беше на ниво.
    Ами... по принцип не съм "за" срутване на паметници- документи за дадено време. Но този сам се срутва и разчиства място, например за войнишкия мемориал. Защо да не бъде там?! Всъщност около НДК има доста пространства за такъв.
    За НДК- не е лошо да се постегне, има зали, сцени, пространства за изложби, София има нужда от такива. Паркът и фонтаните също. Когато работеха не бяха лоши. Обаче сме царе да построим нещо и после да НЕ го поддържаме докато се разпадне!
    Съгласна съм с автора на материала, че ЦУМ е подходящ за музея. Тази идея е стара и смислена.
    Както и за грозотата на безстилието и нуждата от погледа на Вазари за облика на София.

  43. 43 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Петохyйника пред НДК не е никакъв паметник, а жалки остатъци от псевдоестетична изцепка. В момента е руина, опасна за околните и категорично трябва да се махне от там. Той дори не може да бъде преместен, защото това което е останало от него е едно нищо.

  44. 44 Профил на оuzo
    оuzo
    Рейтинг: 421 Неутрално

    СЪБАРЯЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙЙ

  45. 45 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 583 Неутрално

    двата най-спорни паметника - на съветската армия и петохуйника са част от паметта и атмосферата на града.Изчезнаха много паметни места, паметни сгради, улици и постепенно София се превръща в идеала на провинциалиста, по негов вкус - напълно анонимна и без характер.Колкото и да е еретично точно тези паметници също са част от атмосферата на града.Дали паметника на София до булбанк е мн.готин и естетически издържан?Пълен кич си е, ама няма вложен предварителен смисъл, универсален е, става за всичко и носи всяко заглавие та не дразни никой.

    не е нужно да се махат, местят или взривяват.във Виена има голям, позлатен паметник на съветската армия и не само там, а композицията на Старчев е истинско произведение на изкуството на точното място.Символ на символа.
    Тъпо е да се премахват и взривяват паметници - памет за събитие и история, да се местят и обругават.

  46. 46 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#31] от "nik_177.":

    еее, точно тва му е якото - на голямо пространство голяма купчина неразбираеми символи.
    Никога не ми е харесвал този паметник, дори когато го кичнаха дълго се опитвах да разгадая какво представлява - смачкани летописи, пламък...някой ми каза, че е крило на гълъб и въпреки трудното му приемане от зрителите много си е готин

  47. 47 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2725 Любопитно

    Да...

    Живеех насреща, когато заградиха парка, копаха и строиха НДК.

    Когато скулптурщината бе публично достъпна,
    веднага стана известна с неофициалното си прозвище
    и тихо осмивана, така "протестирана".

    Не помня да съм видял когато и да било да има официален надпис: 1300 години България... България... Каквото и да е
    подсказващо конкретно за България.

    Уж официален повод "посвещение", остана си да е нищо повече от "официален" слух или легенда.

    Надпис, (високо) отвързан от конкретика,
    се четеше ясно:

    Времето е в нас и без нас не може.

    Нещо такова

    До коментар [#42] от "danid":

    За паметника пред НДК- той всъщност сам се разпадна , не издържа на времето, така да се каже. Имам спомен за него още докато беше в (почти) цялостен вид и още тогава будеше недоумение.

    Кръстиха го с най- различни имена още на времето. Просто някои произведения не се получават толкова сполучливи, не че авторът не е талант, а и явно изпълнението не беше на ниво.

  48. 48 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    Първият коментар е некоректен.
    Едниният проект - сравнително лесен,
    няма защо да се обвързва с труден друг.

    Дали и как да се разруши НДК и какъв проект как кой ще плати за новия, е отделен .................................. тред.

    Иначе, да, НДК блокира не добре "фона" на Витоша.

    При това, усещането за "Двореца" е като за "леко" потискаща бетонна грамада, чужда на парка и околните сгради.

    пп
    Ама такава (им) беше културата:
    тоталитарна... потискаща... да страхува

    До коментар [#41] от "neanonimen":

    "Ако искаме да възстановим мемориалните плочи на оригиналното им място, в естествената им среда,

    ще трябва да съборим не само паметника пред НДК, но и самия НДК."

    Ами НДК само загрозява и блокира гледката към Витоша, според мен.

  49. 49 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    "Освен това този паметник е произведение на изкуството..."

    По горе написах, че паметник пред НДК просто вече няма.

    Но добре, щом настоявате, че това е произведение на изкуството моля да ми отговорите на следния въпрос:

    До каква сума би достигнало едно наддаване, организирано от "Кристис" или "Сотбис" за това произведение?

  50. 50 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    За по-младите пак ще повторя. През 50-те години имаше конкурс за Национална опера на мястото на НДК. Спечели колектив от Сараево. Опера не посториха , замълчаха и след време поникна НДК. И пак нямаме опера.

  51. 51 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 989 Неутрално

    комунистическото 'изкуство', особено по-грамадното в една алея на Бузлуджа или на остров Белене летящата чиния на Бузлуджа е идеална за музей.
    тъкмо ще отидат чужди туристи там да видят тези безумни 'паметници'. защо трябва да е в софия?

    Истината ни прави свободни.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах