Да направим Америка разумна отново - младите американци търсят алтернативи на Клинтън и Тръмп

18-годишната Ева Богдевич агитира колегите си да гласуват за либертарианеца Гари Джонсън.

© Александрина Гинкова

18-годишната Ева Богдевич агитира колегите си да гласуват за либертарианеца Гари Джонсън.



- Искате ли да направите информиран избор?


Застанала на стратегическа позиция – по обяд, пред кафетерията във Вирджинския университет, красива руса девойка спира преминаващите студенти и раздава листовски с надпис "Направете Америка разумна отново" (Make America sane again).


18-годишната Ева Богдевич агитира колегите си да гласуват за либертарианеца Гари Джонсън на президентските избори в САЩ.




Джонсън е един от т.нар. "трети кандидати", номиниран за президент от Либертарианската партия. Той стана международно известен, когато на въпрос на MSNBC за хуманитарната криза в сирийския град Алепо отвърна "Алепо? Какво е Алепо?".


Джонсън, както и кандидатката на Зелената партия, Джил Стийн, не участват в президентските дебати, тъй като в национален мащаб имат по-малко от 15% подкрепа. На практика те нямат никакъв шанс да влязат в Белия дом.


Джей Уиндзор (вдясно) и колегата му Харисън Премън са ентусиазирани привърженици на Джонсън.

© Александрина Гинкова

Джей Уиндзор (вдясно) и колегата му Харисън Премън са ентусиазирани привърженици на Джонсън.


Но на фона на рекордно нехаресваните основни кандидати Хилъри Клинтън и Доналд Тръмп, алтернативите стават все по-привлекателни за младите американци. Над една трета от хората на възраст между 18 и 29 години са склонни да гласуват за либертарианците или "зелените", показва последното проучване на в. "Ню Йорк таймс" и Си Би Ес Нюз.


"Не знам дали наистина е по-добър, но те двамата (Тръмп и Клинтън, бел. ред) са толкова ужасни, че Джонсън е моята малка ярка звезда. В сравнение с тях той просто е нормален", казва Ева.


Недоволна от политиката на Клинтън като държавен секретар и от личността на Тръмп, тя не смята, че вотът ѝ за Джонсън ще се окаже от полза за основните кандидати. "За мен по-важното е, че гласът ми има символична стойност, изпращам послание, че не приемам нито един от тях и няма да участвам в избора на нито един от тях."


"Направете Америка разумна отново" е слоганът на Джонсън, шега с основното послание на Доналд Тръмп - "Направете Америка велика отново"

© Александрина Гинкова

"Направете Америка разумна отново" е слоганът на Джонсън, шега с основното послание на Доналд Тръмп - "Направете Америка велика отново"


На същото мнение е и Джей Уиндзор, който агитира на няколко метра от нея и учи четвърта година компютърно инженерство в същия университет. "Казват, че глас за друг, освен за "Клинтръмп", както ние ги наричаме, е загубен глас. Не съм съгласен. Мисля, че че единственият загубен глас е да гласуваш за някого, когото не одобряваш", споделя пред "Дневник" той.


"Според нас мнозинството американци биха се радвали да имат трета опция, просто не знаят, че тази опция съществува, защото проучванията са нагласени. Когато се обаждат по телефона, проучващите питат "За кого ще гласувате – за Клинтън или за Тръмп?", и чак след това питат "Ще гласувате ли за Джонсън?" Ние намираме това за опасно."


Думите му се потвърждават от Кенет Бикърс, политолог от Колорадския университет, в щат, който е "на кантар" и ще бъде ключов на изборите. Той обяснява, че когато въпросът на социолозите е отворен: "Кого ще подкрепите?", хората казват името на своя кандидат. Но когато ги поставят пред избор между Тръмп и Клинтън, някои от поддръжниците на либертарианеца избират бившия държавен секретар.


Близо половината хора, които твърдят, че ще подкрепят трети кандидат, в крайна сметка гласуват за някой от основните претенденти, обясни пред "Дневник" Кенет Бикърс.

© Александрина Гинкова

Близо половината хора, които твърдят, че ще подкрепят трети кандидат, в крайна сметка гласуват за някой от основните претенденти, обясни пред "Дневник" Кенет Бикърс.


"Кои са тези хора? Младите. Милениълите. Младите хора подкрепиха Бърни Сандърс със стабилно мнозинство в първичните избори. Много от тях сега подкрепят Джонсън. Някои от тях може да сменят мнението си в последния момент и да подкрепят Клинтън. Някои може да останат у дома и да не гласуват, защото не е задължително да гласуваш. Някои от тези, които подкрепяха Сандърс и наистина не харесват Клинтън, може да не гласуват."


Близо половината хора, които твърдят, че ще подкрепят трети кандидат, в крайна сметка гласуват за някой от основните претенденти, защото ще изгубят гласа си в системата "победителят взима всичко", на която са основани американските избори, обясни пред "Дневник" Бикърс.


Кампанията на Обама знаеше какво да прави в социалните медии и това бе част от големия ѝ успех сред младите, посочва той. Кампанията на Клинтън се опитва да направи същото, така че проблемът не е в липсата на опити, а в това, че те просто не я харесват.


Той илюстрира отношението на младите хора към двамата основни кандидати със следния виц:


Рекламна фирма работи по кампания за продажба на кучешка храна. Трудят се върху стратегията в продължение на месеци, но без успех. По време на поредното събрание, продължило до малките часове, един от рекламистите се изправя и казва: "Знаете ли, проблемът е, че кучетата просто не искат да ядат тази храна".


Според Бикърс причината за силата на третите кандидати е, че младите хора нямат такава силна връзка с традиционните партии, каквато предишните поколения. В този смисъл те са по-склонни да експериментират.


Успехът на Сандърс бе пример за възхода на независимите кандидати, посочва пред "Дневник" Стивън Оликара, основател на организацията Millennial Action Project, която цели да засили сътрудничеството между млади представители на различни партии. "Сандърс бе най-дълго служилият в Конгреса независим и милениълите откликнаха на това."


"В същото време двете партии контролират първичните избори и почти всички щати, достъпа до бюлетините, медиите в голяма степен, президентските дебати. Те имат много преимущества срещу издигането на трети партии, но в крайна сметка всичко ще се сведе до дейността им. Ако двете партии се справят добре, двупартийната система ще остане. Ако продължат да се провалят в опитите си да решат дългосрочните ни проблеми - фискалните, образователните, климатичната промяна, тогава ще станем свидетели на издигането на трети партии. Това ще започне на местно и щатско ниво, но в крайна сметка, мисля, че ще се стигне и до президенската надпревара."


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 6275 Неутрално

    "За кого ще гласувате – за Клинтън или за Тръмп?"И у нас е така.Изведнъж Радев - Цачева станаха незнайно защо,основни кандидати,но това няма да ми попречи да гласувам за Трайчо Трайков.Кой ви пречи да гласувате за този"нормалния"който не е чувал за Алепо,гласувайте си.

  2. 2 Профил на napitbratmu
    napitbratmu
    Рейтинг: 229 Неутрално

    70 годишни пенсии, на памперси, няма как да се харесат на младите американци. Те и на дъртите сигурно не им харесват.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    За мен по-важното е, че гласът ми има символична стойност, изпращам послание, че не приемам нито един от тях и няма да участвам в избора на нито един от тях."
    =========
    Знаем Ева ! Света го вижда този предизборен театър в страната ти .......
    Този спектакъл е заплануван още преди около 10 години и за такива като теб единственото решение е да си пасуваш .

    Bukalemun
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9842 Неутрално

    Мисля си, че избирателната система в САЩ ще бъде разтърсена в близките години ако двете партии не съумеят да чуят проблемите на хората. 99%, Сандърс, Гари Джонсън (Рой е и моят виртуален избор) са елементи от едно течение, което не утихва с времето, само защото двете партии не намират (или не търсят) отговор на въпросите, които поставя мнозинството
    Ще видим как ще се развие по нататък стратегията им - дали ще има приемане на част от идеите или ще има пълна замяна на старите партии.

  6. 6 Профил на Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    Някой иска да разцепва гласуващите против корумпираната Хилари!
    В САЩ никой независим кандидат не е успявал на президентски избори! Това май някой услужливо го забравя!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  7. 7 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 867 Неутрално

    да Гари Джонсън който не знаеше какво е Алепо сериозно
    и който лъже че е либерарианец, а е обикновен социалист подкрепящ престъпни леви и расистки групировки като Black Lives Matter

    twitter.com/voxybg
  8. 8 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 531 Неутрално

    На Джонсън процентите са изкуствено снижавани.
    При реални близо 12-14% , неговите резултати се смъкват именно от въпроси без друга алтернатива освен Клинтръмп.

    Попътен вятър в главите!
  9. 9 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    "Да направим Америка разумна отново - младите американци търсят алтернативи на Клинтън и Тръмп"

    Отговорът е лесен, решението - по всяка вероятност, доста по-трудно.
    Направете мнозинство отново протестантите с бяла кожа.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  10. 10 Профил на ghiveci
    ghiveci
    Рейтинг: 229 Неутрално
  11. 11 Профил на mrtoyaga
    mrtoyaga
    Рейтинг: 400 Неутрално

    До коментар [#3] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    То щото Тръмп е на***л се вещер, нали.
    Малко мръсен номер му скроиха от "Вашингтон пост", ама той Тръмп и без туй е бита карта.

  12. 12 Профил на libration
    libration
    Рейтинг: 233 Разстроено

    Джонсън според мен е много по-зле от Хилари. Не вярва в глобалното затопляне, няма никаква идея какво ще прави за външната политика защото не знае нищо за света извън Щатите да не говорим че и подкрепя TTP, Keystone и иска да вкара повече корпоративни пари в политиката. Поне Хилари се прави че не иска. Имаше един добър кандидат за президент в Щатите и това беше Бърни Сандърс.

    До 50 години и Германия няма да е член на G8.
  13. 13 Профил на Федоp Венедиктович Езеpский
    Федоp Венедиктович Езеpский
    Рейтинг: 1127 Весело

    И аз така, като в Щатите. Много се надявах Бате Борисов да не го беше ударил Ретроградния Меркурий и да беше назначил г-жа Цецка Цачева за президент още преди месец, за да можем истински дясно ориентираните хора да подкрепим единна дясна кандидатура олицетворяваща единството на сестринските партии от ЕНП. Но за съжаление не се получи. Сега ще трябва да избирам между един уволнен от Бате Бойко министър и от една уволнена от Бате Бойко председателка на парламента. Но като че ли ще се спра на уволнения министър, за да не си загубя гласа като гласувам, а на балотажа, за леля Цецка.
    Всъщност, най-важното е онова комуне Радев, да не спечели, защото тогава ще си такова такованката. При всички случаи борбата с комунизма трябва да продължи без никакви отстъпления!

    Върнете стария дизайн! Новият е реформиран като Реформаторския блок!
  14. 14 Профил на blahblah
    blahblah
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Стигам до заключението, че по света само мащабите са различни, проблемите са едни и същи. Поне в демократичния цивилизован свят.

    В недемократичния свят и с толкова не могат да се похвалят хорицата.

    Ети, ти след абортите сега за демокрация ще говориш. абе я ми припомни, къде е опозицията на Ердоган? А, да, не ми казвай, всички знаем.

  15. 15 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 611 Неутрално

    "Близо половината хора, които твърдят, че ще подкрепят трети кандидат, в крайна сметка гласуват за някой от основните претенденти, защото ще изгубят гласа си в системата "победителят взима всичко", на която са основани американските избори"

    Точният термин за конкретно тази изборна система е 'first-past-the-post', т.е. печели кандидатът, събрал най-много гласове, даже и да са едва, например, 30%, без балотаж на втори тур. Това кара хората да гласуват само за кандидати, имащи реалистични шансове да спечелят на първия и единствен тур. В резултат на това останалите кандидати и партии биват маргинализирани и немалка част от населението остава политически непредставена. Това е и един от сравнително малкото недъзи на американската политическа система. Докато в нея не се въведе балотажът, е неизбежно да останат само две големи американски политически партии.

    Конкретно случаят с либертарианската партия е много показателен, тъй като доста голяма част от американците имат сходни на нейните възгледи, но гласуват конюнктурно или за демократите, или за републиканците.

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  16. 16 Профил на Федоp Венедиктович Езеpский
    Федоp Венедиктович Езеpский
    Рейтинг: 1127 Весело

    Абе на този Джонсън му нямам доверие нещо. Заслушах се какви ги приказва и това са все някакви си левичарски приказки. На зелените също.
    Това не е добре за Америка. Когато демокрацията залита наляво винаги я избива на комунизъм. А избие ли комунизъма, тогава забравете, че ще празнуваме Деня на Благодарността, Черния Петък и Четвърти юли! Абсурд! Първата работа на комунистите ще бъде да забранят тези празници и да направят жените общи. Затова по-добре да си гласуваме за леля Хилъри или за чичко Тръмп и да не си отвличаме вниманието по тези комсомолци, които в нарушение на закона правят агитация в учебните заведения

    Върнете стария дизайн! Новият е реформиран като Реформаторския блок!
  17. 17 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3356 Весело

    Абе те Америка ще си я оправят, ама какво ще правим ние с гайдите?

  18. 18 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Пфу, неокомунета, подкрепили Бърни.
    Когото и да предложат тия, все ще е нещо като Обама 2

    Та казвате, било байганьовщина смело да заявиш, че всички са маскари!
  19. 19 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4485 Любопитно

    "За мен по-важното е, че гласът ми има символична стойност, изпращам послание, че не приемам нито един от тях и няма да участвам в избора на нито един от тях."

    "Казват, че глас за друг, освен за "Клинтръмп", както ние ги наричаме, е загубен глас. Не съм съгласен. Мисля, че че единственият загубен глас е да гласуваш за някого, когото не одобряваш"

    Браво на тези млади американци, споделям тяхното мнение и позиции. Двупартийния модел в САЩ е вреден и несправедлив. Ще бъде добре, ако янките започнат да гласуват и за кандидатите на по-малките парии или независими политици. Особено на тези избори се вижда, че и двата основни кандидати на РП и ДП са пълна катастрофа и абсолютно компроментирани и затова трябва да се гласува за някой достоен човек като Джил Щайн например.

    П.П.
    Иначе за Джонсън, разбира се, че е по-нормален от лудия Тръмпи, но този човечец има много слаби познания за световната политика и положение. Което е и нормално все пак става въпрос за САЩ... там хората са доста невежи за това какво става по света. След гафа си за Алепо Джонсън имаше още един Алепо момент, може да го видите тук:

    http://edition.cnn.com/videos/politics/2016/09/29/gary-johnson-chris-matthews-aleppo-sot-ac.cnn

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  20. 20 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4485 Любопитно

    До коментар [#12] от "libration":

    Много добър и точен коментар! Бърни беше най-добрия кандидат в тези избори. Сега най-достойния кандидат според мен е Джил Стейн (Щайн). Ако бях янки щях да гласувам за нея.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  21. 21 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Разумът присъства в либертарианската идея на 50%, другото е чиста лудост.
    Е, в случая и разума и лудостта оценявам през призмата на съвестта, тоест индивидуалния инстинкт за справедливост.
    Либертарианците са прави, че държавата е паразитен комплекс институции, но проблемът не е в самата държавност като форма, а във ВЛАСТТА като съдържание.
    Ликвидирайки единствено политическата форма на власт, оставяме икономическата и идеологическата форми от основните, тоест не правим нищо за т.нар. Редови граждани, но даваме абсолютна разюзданост на корпорациите.

    Което и днес е практически така, защото държавата е лобистки апарат на едрия бизнес. Съответно, не на целия, а на част от него.
    Няма причини да смятаме, че след като свалим и този формален намордник на акулите, те ще ще преминат на планктонна диета.
    Властта във всичките й прояви трябва да бъде изоставена като практика, иначе гадостите на битието ще се възпроизвеждат и повтарят, а предвид техническия напредък, поражданите проблеми заплашват да ни погубят, преди РАЗУМЪТ да надделее над властническата самонадеяност.

    властта ражда паразити
  22. 22 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#16] от "Comrade Clinton":

    Да смяташ пряката власт на корпорациите за нещо "левичарско" е сигурен белег за липсваща т.нар. обща култура

    властта ражда паразити
  23. 23 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#19] от "Иво":

    Първо, сравнително малка част от американците са "янки" (можеш да видиш мнението на Марк Твен например)
    Второ, промяната чрез гласуване за "трети" партии е фалшва промяна, защото партийната система за монопол над властта остава.
    Промяна би имало само при осъзнаване на един простичък лозунг, неведнъж издиган през миналия век в страни като Русия, Унгария, Германия, Полша, Мексико, Испания: власт на народа, не на партиите.

    властта ражда паразити
  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8771 Неутрално

    САЩ са президентска република. За да управлява, президента трябва да бъде подкрепян от Камарата на представителите и Сената. Каква подкрепа ще има либертариянецът Гари Джонсън.

  25. 25 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#19] от "Иво":

    Освен това не ми се побирав главата как единсоциалдемократ може дасимпатизира на либертарианец, апологет на идеологията на работодателите, които смятат държавата за излишна и затова планират всичко да е частно: съд, армия, полиция, пари, стандарти, информация...
    Е, това предполага значително дръпване напред на техническия прогрес, ама даваш ли си сметка какво ще значи това?
    Сещам се за два романа по темата за либертарианско общество: Сноукраш и Килн хора.
    А практически либертариански рай разполагаме в Сингапур: петте мафиотски фамилии там са наложили мир, назначават правителство и са абсолютни монополисти. За да имаме сто на сто либертарианство там, махни формалното правителство.

    властта ражда паразити
  26. 26 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    За демокрацията в Турция , само можеш да си мечтаеш....
    какво знаете вие за демокрацията ?
    До коментар [#14] от "vioiv":

    Bukalemun
  27. 27 Профил на Федоp Венедиктович Езеpский
    Федоp Венедиктович Езеpский
    Рейтинг: 1127 Весело

    До коментар [#22] от "Николай Теллалов":

    Мосю Теллалов? Запознат ли сте с кооперативното движение? А запознат ли сте с акционерната собственост? Дочували ли сте приказката, че тя провали комунизма, защото това имагинерно нещо, което вие наричате "корпорации" раздава печалбата си на работниците, служителите и външни хора, купили си по един или друг начин дялово участие?
    И казвате, че дивидентната политика не е в полза на работниците? Може би твърдите, че изплащането на "премии" под формата на "дялово участие", даже и срещу "бъдещ труд" е гадна дясна политика, която странно защо се нарича "корпоративна социална отговорност"?
    Или да се посъмнявам малко във вашата обща култура на ниво края на 19 век, средата на 20?
    Трябва да се чете, г-н Теллалов, да се самообразова човек, и да поглежда. Току виж разбере каква е разликата между лявото и дясното. Кои са леви и кои са десни. И дори да си каже, че май нашата българска политика е много логична - именно БСП да е лява, а обединената десница в лицето на ГЕРБ и Реформаторския блок.... Те са обединена, управляваща десница.
    Същото е и в САЩ. С Хилъри, с Тръмп, с анархокапиталиста Джонсън, пък и ако щете лекето Сандърс.

    Четене му е майката, г-н Теллалов, и по-важното, освен опресняване на знанията трябва да се придобиват и нови

    Върнете стария дизайн! Новият е реформиран като Реформаторския блок!
  28. 28 Профил на Aby
    Aby
    Рейтинг: 551 Весело

    Жалко, но коментарът ми е: Тези младежи къде са тръгнали в "А" група без топка?. Смятат ли че ще им позволят да се развихрят и да ги оставят да изместят кандидатите на едрия бизнес?!? Жалко, за съжаление!

  29. 29 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#27] от "Comrade Clinton":

    Чупка, демагог.
    Преди петнайсет години минах през либертарианската идея, и тъкмо защото я проучих запалено, видях що за боклук е. Фъшкия с позлатена глазура.
    Когато стигнеш една десета от прочетеното от мен, тогава ще даваш анонимни съвети.

    властта ражда паразити
  30. 30 Профил на Федоp Венедиктович Езеpский
    Федоp Венедиктович Езеpский
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#28] от "Aby":

    Нека заработват децата, все пак такси трябва да се плащат, студентски кредити и т.н. )))

    Върнете стария дизайн! Новият е реформиран като Реформаторския блок!
  31. 31 Профил на Федоp Венедиктович Езеpский
    Федоp Венедиктович Езеpский
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#29] от "Николай Теллалов":

    Казано на политкоректен евроатлантически съюзнически език - Гид Бурда Серсем! Констатации за обща култура тръгнал да ми дава. Стигни ми нивото и тогава се оплаквай от анархокапиталистите, от Мизес, от Ротбард, и констатирай колко са зле с главите последователите им. Не е нужно постоянно да се хвалиш, че "чукча писател, чукча не читател, дори в Читанка публикувал". Кротни се и помисли какво ти се пише, а не да реагираш първосигнално като Бате Борисов срещу комунистическите фамилии

    Върнете стария дизайн! Новият е реформиран като Реформаторския блок!
  32. 32 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Те тя работа е опасна начи, те тука те току-виж не само са овразумиле, ми са и досетИле, дека изборити не важат и са за парлама, па стадото си го доят кат си сакат, и тогази ква ща стани америка не знай са!! Ма ша са оправи сичкото, те они дека са досетат тя галимация ща ги изчислат, кого ша купат, кого ша приберат, кой ша иде да са застреля от депресия с един у сарцето и два-три изстрела у главътъ...

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  33. 33 Профил на blahblah
    blahblah
    Рейтинг: 674 Неутрално

    [quote#26:"eti"]За демокрацията в Турция , само можеш да си мечтаеш....
    какво знаете вие за демокрацията ? [/quote]
    страшното е, че си вярваш. няма шанс за вас. само преди 4-5 години като завършвах всички колеги турци си се прибраха в Турция, заради възможностите, които имаха в държавата си. Нещо, което българин няма в своята.

    Сега всички са обратно по Европа--до един. И, не, съвсем не са гюленисти, а обикновени образовани млади хора.

  34. 34 Профил на uel35488284
    uel35488284
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Горе-долу, не е лошо на външен вид момето, но чак пък красива!?Кой знае!?Всеки съди за това нещо, по собствените си вкусове!?Хубавичка е, ама да е чак пък руса, както я рекламира писалия текста, трудничко бих се съгласил!?По-скоро е светло кестенява!
    Иначе, браво за мисията на момичето!Множество почтени, като съществуване и с развито чувство за справедливост избиратели, са в ужас от тия двамата, надхващащи се безскрупулно за мястото на следващ президент!?

  35. 35 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3862 Весело

    страшното е, че си вярваш.
    ========
    Всеки да си гледа страшното .....
    Ние нашето го прогонихме и то по един оригинален начин.
    Вие си гледайте вашето. До коментар [#33] от "vioiv":

    Bukalemun
  36. 36 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 611 Неутрално

    [quote#34:"uel35488284"]Хубавичка е, ама да е чак пък руса, както я рекламира писалия текста, трудничко бих се съгласил!?По-скоро е светло кестенява![/quote]

    Не, че е от особено значение, но интересно каква според теб е разликата между, например, 'светло кестенявото' и 'тъмно русото'? Впрочем, перхидролено русото, дето се вижда толкова често по улиците и по филмите доста рядко е естествен цвят, дори и в скандинавските страни.

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  37. 37 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#31] от "Comrade Clinton":

    Къде се хваля, тролче... Не ти ли изясних с аргументи, а не с препратки към Читанка, че анархокапитализмът е нелепа думичка? И не само нелепа думичка, но и нелепо понятие?
    За практиката да не говорим - и днес в повечето страни държавната бюрокрация е параван н волята на корпоративния капитал.

    Ела си в съзнание, момко.

    властта ражда паразити
  38. 38 Профил на Федоp Венедиктович Езеpский
    Федоp Венедиктович Езеpский
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#37] от "Николай Теллалов":

    Господине, или тролите, или наистина да се съмнявам във вашата начетеност, за която твърдите, че разполагате. "Анархокапитализмът" бил нелепа думичка, също като жълто-черният байрак. Горе ви намекнах да си припомните глупостите на Мъри Ротбард и на Дейвид Фридман, за които твърдите, че сте се запознали "преди петнадесет години". Минали ли сте ги или сте си лафили със "старши икономистите" от ИПИ, както и от ненормалниците от Института за радикален капитализъм Атлас?
    Прочетете ме внимателно :)

    Върнете стария дизайн! Новият е реформиран като Реформаторския блок!
  39. 39 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#35] от "eti":

    Прогонихте го,да?Ум ще ви зайде като усетите какво сте прогонили.Ако имате ум де.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  40. 40 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3033 Весело

    До коментар [#3] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Пък ако не се сбъднат пожеланията, ще пиеш едно студено узо с хтаподче и ше ти мине.

    Конспирациите са вредни за вашето здраве
  41. 41 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Каква алтернатива е Гари Джонсън? Той дори не е либертарианец. Най-големият му коз е разрешаване на марихуаната.

  42. 42 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#38] от "Comrade Clinton":

    Достатъчно внимателно чета, уви налага се да го правя спрямо всеки идиот, който проституира с понятия, засягащи анархизма.
    И нямам какво повече да добавя към казаното преди:
    --- анархия означава БЕЗВЛАСТИЕ;
    --- следователно е не само АНТИДЪРЖАВИЕ;
    --- коя да е форма на капитализъм не само предполага, но и стъпва върху ИКОНОМИЧЕСКА ВЛАСТ, основа на всички останали;
    Следователно, капитализмът не може да е анархичен, така както състояние на размирици заради борба на банди за власт не е редно да се нарича анархия - то си е просто борба за власт.

    властта ражда паразити
  43. 43 Профил на Иван К
    Иван К
    Рейтинг: 3324 Неутрално

    Всеобщото избирателно право води да избиране на политици със средно статистически качества и дори под средно статистическите. Обяснението е просто. Всеки човек подкрепя "себе си" на избори. Естествено информираният избор избор е с огромна важност, но много избиратели се информират "избирателно". Те пропускат всяка информация, която не им харесва.

    тел 032 644 150
  44. 44 Профил на Иван К
    Иван К
    Рейтинг: 3324 Неутрално

    Много избиратели се доверяват на източници, за които знаят, че са фалшиви. Така избирателите живеят в своя реалност. Тъкмо хората неспособни да оценят света са мнозинство. Не може да съществува партия или политически проект, който не се харесва на мнозинството от хора, а това се хората с ниска интелигентност.
    За съжаление историята показва, че всеобщото избирателно право е неизбежно полезно дори не като морална категория, а като практика.

    тел 032 644 150
  45. 45 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4485 Любопитно

    [quote#25:"Николай Теллалов"]Освен това не ми се побирав главата как единсоциалдемократ може дасимпатизира на либертарианец, апологет на идеологията на работодателите, които смятат държавата за излишна и затова планират всичко да е частно: съд, армия, полиция, пари, стандарти, информация...[/quote]

    Чакай малко Нико маи си се заблудил!? От къде разбра, че съм симпатизант на този глупав либертарианец Джонсън!? Я прочети коментарите ми отново под статията за да видиш, че аз подкрепям Джил Стейн (Щайн)!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  46. 46 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#45] от "Иво":

    ок, объркал съм се, извинявай.
    Моя грешка

    властта ражда паразити
  47. 47 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#44] от "Иван К":

    но ти не си от това мнозинство, нали?
    хмък

    властта ражда паразити




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах