Радев или Цачева: има ли значение

Цецка Цачева и Бойко Борисов след първия тур на президентските избори

© Георги Кожухаров

Цецка Цачева и Бойко Борисов след първия тур на президентските избори



Безличие, липса на ясни позиции по въпросите на вътрешната политика, "балансиране" в посока Русия, насаждане на страх от мигрантско "нашествие" - това се оказа печелившата формула на вчерашните избори, коментира Ясен Бояджиев за "Дойче веле":

След първия тур на президентските избори на хоризонта все по-ясно се задават първата изборна загуба за ГЕРБ, поредната политическа криза и поредните предсрочни парламентарни избори. Всичко това все пак не е сигурно, доколкото предстои втори тур. А и премиерът отново майсторски взе обратен завой и не подаде оставка, както многократно се бе зарекъл. Затова, докато не е променил мнението си, вместо да гадаем, нека видим каква беше печелившата формула на тези избори, кои и какви личности и политически позиции се оказаха победители и победени. Отговорите на тези въпроси съдържат и информация за бъдещето, което ни очаква.


Колкото по-безлични, толкова по-добре


По отношение на личностите тези избори демонстрираха две паралелно съществуващи противоположни тенденции. Първата е, че за голяма част от избирателите от решаващо значение продължават да са партийните пристрастия и това едва ли ще се промени, каквито и мажоритарни избори да бъдат въвеждани.




Най-очевидните примери в това отношение са двама от отпадналите кандидати. Ивайло Калфин (явно един от политически най-опитните и компетентни претенденти) преди пет години като кандидат на БСП събра на първи тур 974 хиляди гласа и отиде на балотаж. Днес като кандидат на АБВ той получи около седем пъти по-малко гласове и остана едва на 7-мо място в класирането. Пламен Орешарски (едно от най-противоречивите имена в българската политика) влезе в кампанията с личен рейтинг от едва 0,5%, а излезе със 7% от гласовете, след като под неговото име се яви партията с най-податливия на мобилизация електорат - ДПС.


Най-скандалните примери са обаче двамата победители в изборите. Защото на балотаж отиват двете най-ярки безличия на този вот. Не, това не е обидна квалификация, а просто описание на фактическата ситуация, в която двамата кандидати участваха доброволно. Те може и да имат блестящи политически и интелектуални качества и умения. В такъв случай обаче трябва да признаем, че успяха изключително умело да ги прикрият. Двамата бяха старателно скрити от погледа на огромното мнозинство избиратели (за да не се изложат?), като бяха предпазени от сблъсък с конкурентите си и от необходимостта да изказват подробно и аргументирано каквито и да било идеи и позиции по който и да било въпрос. А редките им и дирижирани изяви се изчерпваха с безкрайно повтаряне на наизустени общи и нищонезначещи шаблонни фрази. Това обаче изобщо не им попречи. Точно обратното дори - вместо да ги накажат, избирателите ги пратиха на балотаж.

От друга страна обаче, представянето на един от тези двама кандидати опроверга твърдението, че когото и да издигне, най-силната партия ще спечели всякакви избори. Оказа се, че все пак има граници на приличието, отвъд които и най-твърдите партийни ядра започват да се разпадат. Именно тази граница премина ГЕРБ с президентската си кандидатура. С което не само не успя да разшири теснопартийната си подкрепа, но отблъсна и пръсна във всички посоки значителна част от собствените си избиратели. Кандидатурата бе толкова учудваща, че по-подозрителните дори започнаха да се питат дали поради някаква причина лидерът на партията (който със сигурност е имал последната дума) не иска да загуби изборите.


Мълчанието като печеливша политическа позиция


На всичко отгоре в баналната и скучна размяна на шаблонни фрази много трудно можеха да се забележат каквито и да било разлики между двамата фаворити. Особено по най-важните вътрешнополитически въпроси. Но също като тях и повечето от останалите кандидати (с две изключения, за които ще стане дума по-късно) спестиха на избирателите позициите си за реформите, от които се нуждае България.

За най-ключовата сред тях - съдебната реформа - най-щедрото изявление, чуто от този кръг кандидати, бе, че тя трябва да продължи (без всъщност истински да е започнала). За всички тях, включително и за двамата победители, КТБ и Пеевски са очевидно забранени думи. Така най-печелившата вътрешнополитическа позиция на тези избори се оказа мълчанието.


"Балансиране" на Изток


Кандидат-президентите бяха малко по-словоохотливи по въпросите на външната политика и най-вече по един от тях - Русия. Мнозинството от основните претенденти (включително и двамата победители) се изказаха например за отпадане на санкциите, наложени на Москва заради анексията на Крим и ролята ѝ в Източна Украйна. На думи никой от тези кандидати не оспорва членството в ЕС и НАТО. Говорейки за него обаче, повечето винаги добавят едно голямо "но". Така че най-печелившата външнополитическа позиция на тези избори се оказа "необходимостта от балансиране" на Изток. Което предвещава сериозни изпитания за евроатлантическата ориентация на България и все по-явно вживяване в ролята на вътрешен агент на руските интереси в двата съюза.


Почти всички основни кандидати заложиха и на изкуственото разпалване на страха от задаващо се "нашествие" на "пълчища" мигранти. Естествено, най-висока добавена стойност в изборния си резултат получиха най-гръмогласните и най-истеричните в сплашването - да си спомним само за открито ксенофобските призиви за твърди мерки, "включително физическа сила, водни струи, гранати, бомби, а при необходимост - употреба на огнестрелно оръжие". Именно това, а не толкова обединяването на националистическите партии, изстреля техния кандидат, събрал на предишните президентски избори под един процент от гласовете, до третото място. Така и страхът се оказа сред най-печелившите политически позиции на тези избори.


Губещите


При това положение е очевидно кои са основните губещи - Трайчо Трайков (който все пак вероятно спечели повече гласове, отколкото би събрала издигналата го политическа сила) и Татяна Дончева (станала най-вероятно жертва на традиционното за левицата изборно струпване около партията майка).


Загубиха личностите с най-ярки и запомнящи се позиции, най-сериозните и обосновани критици на статуквото. Тези кандидати бяха единствените, които акцентираха върху най-важните проблеми на държавата - съдебната система (и в частност прокуратурата), върховенството на закона, корупцията, завладените от частни интереси институции. Именно тези кандидати се противопоставиха и на изкуствената истерия около бежанците.

Който и да спечели


Всичко това, без значение кой ще спечели следващата неделя, очертава едно нерадостно и изпълнено с разочарования бъдеще за онези, които биха искали да видят това: ярки, интелигентни и решителни политически лидери с модерно мислене и воля за истинска промяна; дълбоки и смели реформи; освобождаване на пленената от олигархични зависимости държава; европейско върховенство на правото; повече просветен патриотизъм и по-малко ксенофобски предразсъдъци; по-малко популизъм и войнстваща простотия и повече свобода, култура и толерантност.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    Тактиката на Моника доста бързо стана прозрачна. "Не гласувайте на втори тур" Подкрепена от Радан, естествено, както и от цялата "прогресивна" преса.Катастрофата в референдума явно не им е достатъчна. А всички партии би трябвало да са много благодарни на ББ за залозите, които прави с оставката. Щото, ако не бяха тези залози, застъпниците на "не подкрепям никого" щяха да разголят болезнено неадекватността на цялата политическа клика. Тъкмо залозите накараха хората да изберат по-малкото зло. ПАК. Та катастрофата в референдума малко се позамаза.

  2. 2 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    По-важно е, че Орешарски е "опукал" и изпреварил човека на ДСБ, предложен от Олигарха за министър на Борисов.

  3. 3 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    Много думи, някои верни, ама все пак предпочитам проевропейското безличие пред онова, което иска да ни върне в Руска Азия.

  4. 4 Профил на Prosevchomai
    Prosevchomai
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Не разбирам защо трябва да се свали сегашното правителство, ако президентът не е от ГЕРБ?

  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5191 Неутрално

    Има значение. Ако Самолета изпревари баба Цеца, Боце депозира оставка.
    И Андрешковците ще ликуват, че са зарязали държавния служител в блатото...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на дядо Д
    дядо Д
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    Има, има. Досегашното безличие за българските интереси свърши.

  7. 7 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Статията - да се внушава - спасението за България няма да дойде отникъде, освен от Драгалевци и Резиденшъл Парк.

  8. 8 Профил на дядо Д
    дядо Д
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    До коментар [#4] от "molinaba":

    Питай Борисов.

  9. 9 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 681 Разстроено

    Почти всички основни кандидати заложиха и на изкуственото разпалване на страха от задаващо се "нашествие" на "пълчища" мигранти.

    Стигнах до този абзац, надявайки се на обективен анализ от ДВ поне веднъж..Уви!

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  10. 10 Профил на lone_wolf
    lone_wolf
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    Радев или Цачева... Няма никакво значение!
    Това е доказателство, че в България и хваната край магистралата "жрица на любовта", може да стане Президент!
    Дори, че МОЖЕ И БЕЗ ПРЕЗИДЕНТ!

    Журналистите са като куче на верига! Колко и по кого ще лаят, зависи от дължината на веригата, отпусната му от Собственика на медията!
  11. 11 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    Има огромно значение. Радев пезидент Борисив премиер е много, по добре отборисов премиер, магарицата на Борисов президент.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  12. 12 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2464 Неутрално

    И според мен има. Цачева просто щеше да е някакъв папагал. А Президента на държавицата не бива да е папагал.

  13. 13 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 750 Неутрално

    [quote#1:"plebs"]катастрофата в референдума малко се позамаза.[/quote]
    -Чак ,,катастрофа'' в референдума няма. Заради андрешковщината доста гласуваха за глупавите въпроси, с които Клоунът ,,полегна'' на зрителите си. А , ако бяха гласували повече, тогава щеше да е катстрофа, но за държавата,

  14. 14 Профил на lone_wolf
    lone_wolf
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    До коментар [#6] от "Добрин Велков":

    Преиграваш!
    Кое зависи от Радев?
    Какво постигна Гоце?

    Журналистите са като куче на верига! Колко и по кого ще лаят, зависи от дължината на веригата, отпусната му от Собственика на медията!
  15. 15 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 707 Неутрално

    [quote#3:"spiegel"]проевропейското безличие пред онова, което иска да ни върне в Руска Азия. [/quote]
    Радев е проруски, колкото ти, шпигеле, си демократ. Истинската същност на генерала се я разкри в края на пресконференцията. Ядосаха го и се изложи като 10 годишно пишлеме, което се сравнява с друго: Тия, вика, дето ще ми говорят за Нато, да ми кажат те какво са направили за нато. Аз вика знам. Всеки ден живота си съм рискувал". Бахмааму. Аз си мислех че българският офицер се жертва са България, а той,за нато. Радев не е руска лимонка, а новият човек на Козяк в България. И след като й бе "препоръчан" на нинова от козяк , тя в миг оцени ситуацията и разкара абв-то. Да не дели баницата, дето й я бутат в ръцете.

  16. 16 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 2073 Весело

    До коментар [#5] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Значи, трябва да държим твоето "Баце" на власт да КРАДЕ и безчинства докато не остане и 1 българин?
    ГЕРБерите винаги се славите със "желязна" логика

  17. 17 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 585 Неутрално

    По-голямо зло от БСП отново на власт няма. Така че избирам по-малкото зло от двете. Гласувах за Трайчо, но сега ще гласувам за Цачева, колкото и да не ми е приятно.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  18. 18 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 398 Неутрално

    До коментар [#4] от “molinaba”: Питай Бай Хуй. “На първи тур се гласува за партия...” или не го слушаш какво говори защото няма значение, след два часа ще каже друго.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  19. 19 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#5] от "Незнайко в Слънчевия град":

    И с пълно основание ще ликуват.

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  20. 20 Профил на дядо Д
    дядо Д
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    До коментар [#14] от "lone_wolf":


    [quote#14:"lone_wolf"]Кое зависи от Радев? [/quote]
    Не го познаваш. Той не е Първанов. Ама хич. Ще имаме възможност да го коментираме в бъдеще. Не бързай...

  21. 21 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1961 Разстроено

    Ако Цачева спечели, познайте от чие име ще президентства????
    Аз мисля, че Бойко ще и преотстъпи времено лятната си кухня в Банкя, за да му е под ръка денонощно!
    Не ща такъв президент!!!!

  22. 22 Профил на Аptekar4eto
    Аptekar4eto
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Съгласен с първата част на коментар 17 "nv".
    Само си спомнете Орешарски.

  23. 23 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    Поредният бездарен пасквил на ДВ. Няколко пъти щях да заспя, от досада, докато го прочета целия...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  24. 24 Профил на ruby: Да опазим децата от религията!
    ruby: Да опазим децата от религията!
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Има значение.
    Ако Радев спечели, набожният, бистришки тарикат си подава оставка.
    Оставка бе.
    Вместо пари в БАН, пари при поповете.
    След това само господ можел да оправи България.

  25. 25 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 681 Неутрално

    ДВ, както и „красивите и умните” по-скоро умишлено искат да се провалят в Бг, както да провалят и кандидатите си.Няма как да не схващат, че позицията на ястреб срещу Русия/много смешна, между другото/, както и неглижирането на проблема с мигрантите, не са печеливша позиция, по тия географски ширини.Примери бол.Резултатите от изборите и одобрението от 5% на Плевнелиев са достатъчно красноречиви.Българите разбраха , че НАТО и особено ЕС не са панацея.И номера с продължаването на страхове в тази посока не върви.Това е като постоянното крякане на СДС по полосата антикомунизъм.Колко % имат СДС сега?Хората искат прагматичност и по-добър живот.Кой може да ги обвини?!

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  26. 26 Профил на Петър
    Петър
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Ако недай боже ЦЦ спечели ,ставаме вся власт советов

    nemam nervi
  27. 27 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1482 Любопитно

    [quote#0:"статията"]Най-скандалните примери са обаче двамата победители в изборите. Защото на балотаж отиват двете най-ярки безличия на този вот. Не, това не е обидна квалификация, а просто описание на фактическата ситуация, в която двамата кандидати участваха доброволно. Те може и да имат блестящи политически и интелектуални качества и умения. В такъв случай обаче трябва да признаем, че успяха изключително умело да ги прикрият. [/quote]
    Право куме, та в очи. Ама се доказа за пореден път колко е политически ориентиран Ганьо. За чий ни е тогава мажоритарната система, предлагана от учиндолския тарикат популист?

  28. 28 Профил на patsis
    patsis
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    До коментар [#21] от "Дедо Либен":
    +++++++++++++++++

  29. 29 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    [quote#20:"Добрин Велков"]Не го познаваш. Той не е Първанов. Ама хич. Ще имаме възможност да го коментираме в бъдеще. Не бързай...[/quote]

    Да ще коментираме совалкте му от София до Москва и обратно. Това ще е дестинацията му! Пък и нищо не зависи от него! Единственото хубаво нещо, е че тиквата ще си отиде, ако има чест!

    Имало едно време ссср...
  30. 30 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#2] от "Sааlеte":

    Орешарски, сам по себе си не е "опукал" нищо и никого. Просто, преброява гласовете на ДПС, които ще се сложат на масата. Това и децата вече го знаят. Ако не сте част от правоверния електорат на движението, не се разбира, какво точно ви радва...?
    Всъщност, снощи и Бойко Борисов първо заговори, че РБ и ДСБ му били виновни, защото очаквал повече! Не, че Цецка е калпавия кандидат, просто РБ му донесло малко гласове и сега, заради тях, едва ли не ще загуби балотажа...! Горкия! Пак други са виновни! Неизвестно защо в ГЕРБ са решили, че като са запушили лакомите усти на Кунева и Лукарски, всичко е наред?! Ами не, не е наред и няма да стане...! Отделно и т.нар. патриоти, сега се чувстват силни и няма да се учудя, ако забият един здрав шут в задника на Борисов, защото те със сигурност ще имат повече мандати в парламента, при предсрочни избори.
    Най-големия губещ сме всички ние...! Отидоха още няколко напразни години, в които ГЕРБ лъга и маза, имитира реформи, а Бойко Борисов го раздава, като човека оркестър. За награда, феновете на ГЕРБ, получават управление на БСП и ДПС! А да...! И утешението, че Трайков имал по-малко гласове от ДПС! Честито!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  31. 31 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    До коментар [#20] от "Добрин Велков":

    Ти познаваш ли го бе Добчо?

    Имало едно време ссср...
  32. 32 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#15] от "чобанмахала":

    Само дето кандидатурата на Радев я издигнаха след посещение в Масква.

  33. 33 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    До коментар [#1] от "plebs":

    Катастрофа би било референдума да премине прага за задължителност.На балотажа се колебая между неучастие и Не подкрепям никого.Клоня към втория избор.Нека следващата гарантирано празна държавна глава занае,че се ползва с подкрепата на 1/4 от избирателите.Голям майтап ще е Не подкрепям никиго да е с най-висок резултат.

  34. 34 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Кой от двамата ще е президент няма значение дотолкова, доколкото тези избори са показател за тоталното блато в което е затънала българската политика, мачкана от руски, турски или просто мафиотски интереси. Факт е, че каквато и нормална партия да се появи, лайняната пропагандна машина се пуска с пълна сила за да се атакуват хората стоящи зад нея. И естествено се прави всичко възмовно за да се размътят водите и да се разсеят гласовете на избирателите с пионки като Марешки.

    Ниският процент на Трайков е точно заради това. Е, и заради ниската политическа (а и обща) култура на избирателите, които предпочитат да гласуват за някой популист който "ще ги оправи"... Мътилката тепърва ще е голяма.

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  35. 35 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 397 Разстроено

    Поставени сме пред абсурдната дилема - да предпочетем вътрешния или външния враг. Борисов или Путин. Единият се бори да ни пороби отвътре, а другият от вън.
    Изборът ще е тъжен!

  36. 36 Профил на niko_tin
    niko_tin
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Радев или Цачева: има ли значение - от Ясен Бояджиев
    ***
    Ха сеги де, той аффтора некакси ма накара да са замисла ма като как неговата статия е различна от тава, дека рекъл деда ви Маркс едно времи: "капиталистити чисто на чисто позволяват на работницити да решат, кой ут представителити на господстващата класа ща ги пореднити неколко годин угнетява и експлоатира – старити господари али господари нови."??? И колко по-чета и препрочитам - толко по-малко разлика намирвам от деда ви Маркс ша ви кажа...

    Ваш отец е дявола и вие изпълнявате похотите на отца си Когато говори лъжа говори свое ибо той е лъжец и отец на лъжа А как Аз истина говоря, не вярвате Ми
  37. 37 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 632 Разстроено

    Радев е ключа към ОСТАВКАТА на Борисов. Ще се наложи да гласувам за Радев, на фона на Цецка.
    Борисов имаше далеч по-силни кандидатури, но подцени противника.
    Няма как да гласувам тази лелка да е лице на България пред света.

  38. 38 Профил на uel35488284
    uel35488284
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#25] от "1Sion1":

    Как ще са панацея бе!?НАТО и ЕС, никак не са панацея!?Аз казвам обаче да поотидеш в "панацеята", в сибирската ти колиба, направена от дървесни кори и да поядеш за закуска, обяд и вечеря замръзнали корени!?Които си изкопал тук-таме, из замръзналата пустош!?Не-не!Не те гоня от България, опазил ме Господ от подобни глупави намерения!?Погризи там от корените, па се върни пак тука!?На такива като тебе, ако им покажеш две купчини пари, едната рубли, другата долари и ги насърчиш да изберат едната и я натъпчат в джобовете, моментално заграбвате доларите!?Ако трябва да изберете, да речем безплатно, между "Мерцедес" и "Лада", никой не може да те изпревари, ти първи да се намъкнеш в "Мерцедес"-а!?Когато те видя, ти лично да избираш за себе си рублите за твои пари и да купуваш с тях и "Лада"-та за твой автомобил, тогава ела да ми говориш за "панацея" и аз да те слушам!?

  39. 39 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Не е едно и също. Радев е с четвърт идея по-малко срамна кандидатура. Освен това загуба на Цачева означава път към оставка на правителството, което отдавна е време да се случи. Дали ББ умишлено е търсел такъв вариант (за което има някакви предположения, но ми се струва слабо вероятно) или са го хързулнали и този път чувството му за реализъм му е изменило - няма значение, просто трябва да си понесе последствията. И той, и всички, които се подиграха с избирателите си, включително т.нар. реформатори, членове на настоящото правителство.

  40. 40 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#1] от "plebs":
    И какво означава по-малко зло? А по-малко бременна?

    "Новите системи неизбежно генерират нови проблеми"
  41. 41 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 521 Гневно

    [quote#13:"Бенк-Бенк"]Чак ,,катастрофа'' в референдума няма. Заради андрешковщината доста гласуваха за глупавите въпроси, с които Клоунът ,,полегна'' на зрителите си.[/quote]
    Я да видим от коя "камбанария" пееш "Аз съм умен, а народът - глупав"???
    Аман от анонимни "интелектуалци", които се изживяват като коректив на "тълпата"!

  42. 42 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 418 Неутрално

    изборите са за президент. не трябва да се разглеждат нито като вот на доверие на кабинета, както нарочно се опитват да ни внушат, нито като парламентарни избори, на които ще им дойде времето. гласувайте за личност, която да представлява президентската институция. не протестен вот, не за по-малкото зло, не с отвращение. гласувайте за България!

  43. 43 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#33:"slonsco"]Катастрофа би било референдума да премине прага за задължителност.[/quote]
    Тази "катастрофа" е само в твоята глава. Народът гласува и си каза думата. На теб ти остава само да подсмърчаш отстрани.

  44. 44 Профил на дядо Д
    дядо Д
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    До коментар [#42] от "alieng":

    Тъй де, така направихме. Гласувахме за личност.

  45. 45 Профил на stinkfoot
    stinkfoot
    Рейтинг: 229 Весело

    До коментар [#37] от "arcanum":

    https://nosociety.files.wordpress.com/2012/12/14-sovietleaderleonidbrezhnevandeas.jpg?w=584
    Преживяваш катарзис като много други хора през 1989, само че в обратна посока.

  46. 46 Профил на Cassi
    Cassi
    Рейтинг: 3733 Неутрално

    [quote#26:"Петър"]Ако недай боже ЦЦ спечели ,ставаме вся власт советов[/quote]

    А с Радев какво сатваме?! СЪЩОТО и то убедително!

    Джордж Бърнард Шоу: „Свободата значи отговорност. Ето защо мнозина се страхуват от нея”
  47. 47 Профил на дядо Д
    дядо Д
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    До коментар [#46] от "Cassi":

    Нищо не сатваш. Не плашойся...
    [quote#46:"Cassi"]сатваме[/quote]

  48. 48 Профил на mentra65
    mentra65
    Рейтинг: 983 Любопитно

    До коментар [#5] от "Незнайко в Слънчевия град":

    А как виждаш баба Цеца като главно-командващ българската армия.

  49. 49 Профил на matera
    matera
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#41] от "uporit":
    Ами явно е глупав, щом се омайва от рефрени на още по тъпи нищожества оказали се във властта и покрай нея,за да служат на чужди интереси и келепир, и за пари продадоха душата си дори на дявола.Безродници винаги е имало и ще има-там,където главата бие на кухо,в джобовете дрънкат мъни...

  50. 50 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 707 Неутрално

    [quote#32:"spiegel"]Само дето кандидатурата на Радев я издигнаха след посещение в Масква. [/quote]
    Когато й да я бяха издигнали - все тая. Ако нещата бяха решени в Москва, Гоце нямаше да го отрежат от баницата, а щеше да е трибуната и да се борят с Корнелия кой да е да генерала.
    Не че ще ме разбереш, но Козяк реши да смени представителите си в България. Почна с левите. Ако помниш кой докара Ран и Ът в България. Мина през десните, пробва и междинен вариант, пак леви, пак десни, сега почва да сменя изцяло гардероба- хем ляв, хем нов. За нас е почти все тая. Малко ще е по-добре, че генералът няма да ни излага пред света като Боко и компания. Тоя поне ще може да си говори с началниците без преводач.

  51. 51 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 513 Разстроено

    И понеже Цецка Цачева е несъмнена издънка на ГЕРБ и той "се разпадал", някои комплексирани праволинейни безумци бързат да се разпадне и Реформаторския блок ? И какво очакват да се случи след това ? В състояние ли е при едни предсрочни избори (с електорален потенциал от 3%) ДСБ да получи парламентарно мнозинство, за да поеме управлението на страната ? И с кого ? Да посочваш единствено слабостите на други, без сам да имаш потенциала да ги отстраниш, ни най-малко не те прави по-привлекателен ! Или просто целта е да се предаде властта в ръцете на още по-деструктивни субекти ?​

  52. 52 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    “При това положение е очевидно кои са основните губещи - Трайчо Трайков (който все пак вероятно спечели повече гласове, отколкото би събрала издигналата го политическа сила) и Татяна Дончева (станала най-вероятно жертва на традиционното за левицата изборно струпване около партията майка).”

    И Трайков, и Дончева заедно не събират колкото Марешки.
    Липсва им харизма, а това няма как да се промени - след като господ вече те е пропусал ти остава или да блещукаш, или да светиш с отразена светлина...

    I Want To Believe
  53. 53 Профил на matera
    matera
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#48] от "mentra65":като баща ти,когато ти е сменял памперсите!

  54. 54 Профил на matera
    matera
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#52] от "2.5":
    А у Магарешки една харизма га знае ли се!

  55. 55 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    До коментар [#54] от "matera":

    ‘ми те процентите му говорят за себе си!
    Ако Марешки имаше ресурса на някоя от останалите партии/коалиции, така че да се популяризира подобаващо, щеше да издуха бузестия патриот!

    I Want To Believe
  56. 56 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1426 Весело

    "Те може и да имат блестящи политически и интелектуални качества и умения. В такъв случай обаче трябва да признаем, че успяха изключително умело да ги прикрият."
    Много точно казано! И деликатно.
    И ще продължават да ги крият...

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  57. 57 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8135 Неутрално

    "Загубиха личностите с най-ярки и запомнящи се позиции, най-сериозните и обосновани критици на статуквото. Тези кандидати бяха единствените, които акцентираха върху най-важните проблеми на държавата - съдебната система (и в частност прокуратурата), върховенството на закона, корупцията, завладените от частни интереси институции."
    Какво да коментира повече човек, освен че заслужаваме всичко, което ни се случва.

  58. 58 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    [quote#37:"arcanum"]Радев е ключа към ОСТАВКАТА на Борисов. Ще се наложи да гласувам за Радев, на фона на Цецка. [/quote]
    За Радев няма да гласувам за нищо на света.И Митьо Пищов да беше срещу него с реално шансове да спечели,нак не бих гласувал за него

  59. 59 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    [quote#42:"alieng"] гласувайте за личност, която да представлява президентската институция.[/quote]
    На балотажа такава личност няма.Вариантите са
    1.Да се гласува не със запушен нос,ами направо с противогаз
    2.Да се гласува с Не подкрепям никого или да не се гласува

  60. 60 Профил на constantina
    constantina
    Рейтинг: 5 Гневно

    Хората трябва да престанат да вярват на хора като Бойко Борисов защото ако герб спечели на балотажа България ще затъне още повече. Генерал Радев трябва да бъде въздигнат за президент защото той е представителен и отговорен човек а не като Цецка Цачева която ще изложи България пред цяла Европа както Плевнелиев който беше избран от Борисов. Борисов ако беше мъж досега да си е подал оставката както беше обещал.За кого бихте гласували за ББ който е мижитурка или за човек който мисли за българите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах