Защо българските железници са скъпи, бавни и опасни

Защо българските железници са скъпи, бавни и опасни


Черната книга на пропилените пари на данъкоплатците" - така определя новият сборник с 15 случая от България на разхищение на публични средства Даниел Кадик, Директор за Югоизточна Европа на Фондация за свободата "Фридрих Науман".
Изданието бе публикувано в четвъртък и съдържа пример от най-разнородни сфери - от инфраструктурата, през медиите, до хотелиерството.
"Дневник" избра да представи текста за българските железници "Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то?"


Всяка година българските данъкоплатци се разделят със стотици милиони левове, за да поддържат и модернизират железопътната мрежа в страната. Резултатът е, че в последните години няма изградена нито една изцяло нова линия, че влаковете се дви-жат дори по-бавно от преди, а нелепите катастрофи не свършват. Огромните пари обаче продължа- ват да отиват при любимите фирми на властта.


ПЪРВА ИСТОРИЯ




Сутринта на 12 юли 2014 г. машинистът Христо Тиляшев става рано, отива в "Кауфланд" и си купува печено пиле, хляб и голяма бутилка "Кока-кола". Храната му е за из път. Тиляшев ще кара влака София–Варна заедно с колегата си Венко Тодоров. Всичко е наред – шеги, закачки и дори се движат по разписание. Стигат до гара Калояновец и там локомотивът дерайлира с висока скорост. Става на хармоника, вагоните се блъскат един в друг, релсите се огъват, всичко е обвито в облаци гъст дим.


Тиляшев обяснява, че всъщност е имало разминаване на показанията на светофарите. На километър и половина преди гарата сигналът бил за движение по права със 100 километра в час, а непосредствено преди завоя светлините вече били други – за отклонение. Дръпнали спирачката, но вече било късно и излизането от релсите било невъзможно да се предотврати. Колегата му Венко Тодоров не твърди нищо. Той загива в катастрофата, при която и 14 от пътниците бяха ранени.


ВТОРА ИСТОРИЯ


През лятото на 2014 година правителството на Пламен Орешарски вече е паднало от власт и е сформирано служебно правителство, в което министър на транспорта е Николина Ангелкова. На бюрото ѝ в просторния и светъл кабинет на столичната ул. "Дякон Игнатий" има дебела папка с прелюбопитно четиво. Документът е наречен "Анализ на финансовото състояние, проверка на законосъобразността на проведените обществени поръчки и сключените договори". Подписът под него е на Гергана Алексиева, ръководител на звеното за вътрешен одит в транспортното министерство, а проверката е обхванала "Холдинг Български държавни железници" ЕАД, "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД и "БДЖ-Товарни превози" ЕООД. Разглежданият период от вътрешния одит е от 1 януари 2010 година до края на септември 2013 година.


В доклада на повече от 100 страници са описани безобразия при обществени поръчки и управленски своеволия от ръководството на БДЖ основно по време на пър вия управленски мандат на ГЕРБ. Съдбата на документа е изключително любопитна. Той е изготвен по време на управлението на министър Данаил Папазов в кабинета на Орешарски. Той го получил, прочел и го... прибрал. Прибрал го, въпреки подробно описаните схеми за ощетяване на националния жп превозвач, т.е. на българските данъкоплатци.


Защо го е направил, а не се е възползвал от прекрасна възможност да атакува предишните управляващи, не е ясно, както не е ясно и защо Ангелкова смело е подписала решението да изпрати ръководство на БДЖ (от управлението на ГЕРБ) на службите, разследващи финансови злоупотреби в особено големи мащаби.


КАКЪВ Е ПРОБЛЕМЪТ В ОДИТНИЯ ДОКЛАД?


Основният проблем е повече от шокиращ. През 2011 година ръководството на БДЖ е прекратило стар договор със застраховател, в случая "Алианц България", и е подписало нов. Полицата е за застраховка на подвижния състав. Подобен контракт по правило е изключително важен за транспортни компании, ползващи скъпи возила, каквито са локомотивите и вагоните. Само че в договора са вкарани изключително странни клаузи, които го превръщат в много изгоден за застрахователната компания и в съвсем безсмислен за жп превозвача. На практика един ред обезсмисля целия контракт: "застраховката на подвижния състав важи само за времето, в което влаковете се намират в железопътно депо".


Няма и не може да има логично обяснение за това. Влаковата застраховка е аналог на "Каско" при автомобилите. Ако трябва да си го представим, ето го примера: отивате при застраховател, броите му солидна сума пари и се съгласявате полицата да покрива щети само за времето, в което колата ви е заключена в гаража и не пътува.


В крайна сметка "Булстрад" получават договор за 20 милиона лева от БДЖ. Това е само един от констатираните проблеми в одитния доклад. Финансовите контрольори на транспортното министерство са проверили общо 28 обществени поръчки на жп превозвача. В тях са открити нарушения при 23 от контрактите.


ТРЕТА ИСТОРИЯ


Денят е 26 април 2016 г. Пред Централна гара в София е празно. Разкарани са дори и такситата. Навсякъде има полицаи и служители на Националната служба за охрана с черни очила и слушалки в ухото. Любопитните граждани са изтикани на далечната страна на предгаровия площад.


Това, което заинтригуваните минувачи не могат да ви- дят, е как в чисто новата многофункционална спортна зала, разположена вътре в прясно ремонтираната Централна гара, премиерът на България Бойко Борисов бие дузпи на младежи от железничарски футболен клуб.


Събитието е част от сценария на тържественото откриване на преобразената срещу 63 милиона лева от кон- сорциум между свързваната с депутата от ДПС Делян Пеевски фирма "Водстрой 98" и "Главболгарстрой" сто- лична гара. Вътре е чисто, дограмата е сменена с енергийноефективна, има нови информационни табла и, както стана дума, сградата разполага с крайно необходимата зала за футбол. Вярно, парите никак не са малко, а основната част от тях са на европейските данъкоплатци.


Малко след събитието новите ескалатори на новата гара спират за първи път. Две седмици след това дръвчетата пред сградата изсъхват, защото нямало кой да ги полива. В района пак става мръсно. А съвсем наскоро и пейките по пероните остават без седалки – демонтирали ги служителите на гарата, защото недоброжелателни пътници им отвили болтовете, които вероятно струват от порядъка на 20-40 стотинки.


КЪДЕ Е ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ТРИТЕ ИСТОРИИ?


Малкият машинист Христо, голямата далавера и плачевният трагикомичен резултат са част от една и съща история на железничарското ни съвремие, с която можем да проумеем защо по разписанието от 1971 г. "Чайка експрес" е пристигал с два часа по-бързо до Бургас, отколкото днес. А също и защо по времето на Мидхат паша цялата жп линия Варна–Русе е построена за 2 години и 4 месеца (по-бързо от смяната на дограма на една гара днес), въпреки че не е разполагал с еврофондове. Не е ясно как точно напредничавият за времето си османски управник е организирал поръчките по строителството и каква част от бюджета е била открадната.


Въпреки щедрото финансиране по предприсъединителни и европрограми у нас не е ремонтирана или изградена нито една цяла жп линия, а само отделни участъци (Пловдив–Бургас, Пловдив–Свиленград). Строителството на железния път от Септември до София и след това до Калотина е отложено в далечното бъдеще, а трасето София–Видин, за което от десетилетие се правят проекти, изобщо няма да го бъде.


НА КОГО ТРЯБВА ДА БЛАГОДАРИМ?


Заради огромната си задлъжнялост, въпреки многомилионните субсидии всяка година, БДЖ не може да бъде бенефициент на средства по европейските програми. Затова големите пари се изсипват само в релсовата компания НКЖИ (Национална компания "Железопътна инфраструктура"). Оттам отиват при когото трябва.


Преглед на договорите, сключени от "Железопътна инфраструктура" в периода 2007–2015 г., показва, че консорциумът "Джисиеф-СК-13-Трейс Рейлинфра Консорциум – София" е спечелил обществени поръчки на стойност 328.1 млн. лв. В консорциума участват италианската "Джи Си Еф" СПА с 69%, "Трейс Груп Холд" с 29%, и "СК-13 Транс- строй" с 1%. На второ място по обем на поръчките от НКЖИ се нарежда държавната фирма ДП ТСВ с договори на стойност 249.8 млн. лева. Покрай обвинението срещу депутата от ДПС Илия Илиев, прокуратурата повдигна завесата как ТСВ (бившите строителни войски) първо печели поръчка на НКЖИ, после по документи я преотдава на частен подизпълнител, а след това работниците на ТСВ свършват работата, но едни пари вече са изчезнали по трасето.


На трето място е свързваната с Делян Пеевски "Вод- строй 98" – тя е получила от НКЖИ 197.36 млн. лева. Сред контрагентите е и "ПСТ Груп", която премиерът Бойко Борисов също заподозря за връзки с Пеевски – фирмата е получила договори за 129 млн. лева. Още 79.5 млн. лева са отишли в "Промишлено строителство холдинг", която пък беше собственост на "Водстрой 98".


А КОЙ Е НАКАЗАН ЛИ?


След разследването на Звеното за разследване на железопътни инциденти към транспортното министерство и прокуратурата локомотивният машинист Христо Тиляшев е посочен за основен виновник за катастрофата при Калояновец. Старозагорският окръжен съд го осъжда на 8 години и половина затвор, както и да плати почти 1.5 млн. лева обезщетения за БДЖ и НКЖИ за причинени имуществени вреди (нали помните защо застраховката не покрива тези щети).


Пловдивският апелативен съд обаче отмени това решение и заради необсъдени показания. Например, че години преди инцидента за същата жп линия е купено скъпо оборудване, наречено Автоматична локомотивна сигнализация (АЛС). Задачата на техниката за милиони евро е да предотвратява точно такива човешки грешки като вменяваната на Тиляшев. Системата е доставена, нещо било откраднато, днес не работи...


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (90)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Яко!

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4689 Неутрално

    А КОЙ Е НАКАЗАН ЛИ?На всички ни е ясно.И не се вижда как ще се промени.Всички се пазят и прикриват едни други.Какъв е пътя това да се промени,представа си нямаме.Дали ще обърне внимание на тази книга прокуратурата,съмнявам се.

  3. 3 Профил на iceman_bg
    iceman_bg
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Хубава статия. Описва положението в цяла България, не само в железниците. Даже и имената на фирмите и играчите съвпадат с тези в другите сектори.

  4. 4 Профил на iceman_bg
    iceman_bg
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#2] от "chicago514":

    Поръчкоратурата да разследва хората, дето й спускат поръчките .... Ама разбира се, не се съмнявай ...

  5. 5 Профил на mentra65
    mentra65
    Рейтинг: 1327 Разстроено

    Хляб и зрелища,прах в очите.

  6. 6 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Преди време ми се искаше да пътувам с влак по Европа. Да се кача от гара София и да стигна до Лондон. Посветени в българските БДЖ тайни ми казаха - вземи самолет до Виена и от там се качи на влак.

  7. 7 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Такава е ситуацията навсякъде. Министерства, общини, държавни служби. Това не е тайна за всеки мислещ човек. Пътят за промяна е само един. Първо: ЛУСТРАЦИЯ. Второ: ПРОМЯНА НА КОНСТИТУЦИЯТА и СЪДЕБНА РЕФРОМА, Трето: ЗВЕНО ЗА БОРБА С КОРУПЦИЯТА ПО РУМЪНСКИ МОДЕЛ. До 3-4 години всички да бъдат проверени и привикани са обясняват престъпленията си по служба и разхищението на държавни средства. Като вкарат 1000-2000 в затвора и останалите ще се кротнат, ще започнат да си вършат работата по-съвестно, и нещата ще потръгнат. Пресен пример са Румънците, които само за 2-3 години откакто метнаха курупцията дръпнаха много, много. Дори е видимо с просто око при преминаване през държавата им.

  8. 8 Профил на kmz27509388
    kmz27509388
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Мога да отговоря - по същата причина, по която така беше и Кремиковци.

  9. 9 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3541 Неутрално

    "Оръжието на критиката не може да замени критиката на оръжието"
    Прав е Маркс. Това , което не достигна на българския преход е пречистващата сила на кръвта.


  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    Браво на герберастията! Градим България!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире
    VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    Хора, разровете в НКЖИ, краде се за стотици милиони. Има достатъчно данни за схемите. Пускани са безброй сигнали и е много лесно да се провери всичко. Всяка партия като дойде на власт и използва ДП ТСВ за черна каса. Не е нормално това дружество да е все още частно.
    Преди 6-7 години в НКЖИ нагласиха поръчка за половин милиард по ОП Транспорт. Наложи се от Брюксел да им дърпат ушите и я прекратиха. Но според вас някакво разследване в България имаше ли? Не!

  12. 12 Профил на Тони Шнайдера
    Тони Шнайдера
    Рейтинг: 1556 Гневно

    Тази държава цялата ще заприлича един ден на гара Хитрино! Или май вече прилича..

    Три пъти го режа и все е късо.
  13. 13 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 2103 Любопитно

    Ето защо ДЕгерберизацията е неизбежна необходимост!
    С господата Колт и Калашников ...
    !

  14. 14 Профил на ОГРАДА с Турция  - ВЕДНАГА!
    ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    ""застраховката на подвижния състав важи само за времето, в което влаковете се намират в железопътно депо".


    Уникално !! Просто Уникално !!

    Къде е др. владимиров - шефа на БДЖ ?

  15. 15 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10543 Неутрално

    Много добра статия, прокурори четат ли, или си ги знаят тези работи, пак няма да има осъдени и зад решетките.

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9192 Неутрално

    Всеки нормален български гражданин, чувства, че не може да имаме ръст на икономиката, да има толкова излишък в бюджета, да имаме толкова голям износ и все да сме най-бедни и все последни. Краде се, краде се много, краде се без мярка и без срам. Няма виновни, няма осъдени, главния прокурор е един от тях. Къде са герберите сега, да ми кажат, че Борисов е най-великия премиер на прехода. Не, най- великия крадец и далавераджия е той. Той и мафиотското му обкръжение. А ние , все един ден ще прогледнем, но тогава другите ще са толкова далече, че никога няма да ги стигнем.

  17. 17 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 8088 Неутрално

    Пълен потрес!

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  18. 18 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Защото не са часни, а правителствени, без конкуренция, следователно нямат стимул да си подобрят качеството. Всичко държавно е с лошо качество, навсякаде.

  19. 19 Профил на VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире
    VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#18] от "happystory":

    Дойче бан също е държавна компания, но всичко й е наред.

  20. 20 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    Хмм, защо ли?!
    Защото се управляват от супер некадърници. Например Владимир Владимиров - (От 2009-а до март 2013-а година беше председател на Съвета на директорите, а към момента е Изпълнителен Директор), който по цял ден през работното ди време киснеше в един фитнес в София.
    Е как да очакваме нещо да се управлява добре, когато директорите му не ги е еня за работата, а само за заплатата - нашите пари всъщност.

  21. 21 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3054 Неутрално
  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    След тая статия поне трима министри трябва да бъдат в ареста, после в затвора. И още няколко шефчета на БДЖ.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на Cassi
    Cassi
    Рейтинг: 3861 Гневно

    Косите ми настръхнаха...

    Джордж Бърнард Шоу: „Свободата значи отговорност. Ето защо мнозина се страхуват от нея”
  24. 24 Профил на Cassi
    Cassi
    Рейтинг: 3861 Неутрално

    [quote#19:"VR|46"]Дойче бан също е държавна компания, но всичко й е наред.[/quote]

    Не, колкото и да не ти се вярва, много неща не са и наред.
    Но за сравнение с БДЖ не може и дума да става.

    Джордж Бърнард Шоу: „Свободата значи отговорност. Ето защо мнозина се страхуват от нея”
  25. 25 Профил на SETT
    SETT
    Рейтинг: 279 Неутрално

    "..защо по разписанието от 1971 г. "Чайка експрес" е пристигал с два часа по-бързо до Бургас, отколкото днес. А също и защо по времето на Мидхат паша цялата жп линия Варна–Русе е построена за 2 години и 4 месеца (по-бързо от смяната на дограма на една гара днес), въпреки че не е разполагал с еврофондове. Не е ясно как точно напредничавият за времето си османски управник е организирал поръчките по строителството и каква част от бюджета е била открадната.."

    Явно никога не е било по-зле от сега, дори и през турско ...

    1. “Присъщият порок на капитализма е неравното разпределяне на благата; присъщата добродетел на комунизма е равното поделяне на нищетата.” Сър Уинстън Чърчил
  26. 26 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#18] от "happystory":Ти дори не си чел текста! Частните фирми крадат! С правителството са ортаци!

  27. 27 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#20] от "tolex":некадърници
    Не си разбрал и ти! КРАДЦИ СА!

  28. 28 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    Ще се оправим! Като дойдат китайците! За такива работи разстрелват.

  29. 29 Профил на shk49484512
    shk49484512
    Рейтинг: 422 Неутрално

    "... са част от една и съща история на железничарското ни съвремие, с която можем да проумеем защо по разписанието от 1971 г. "Чайка експрес" е пристигал с два часа по-бързо до Бургас, отколкото днес"

    И каква излезе тя?
    Демокрацията донесе свобода за... мошениците и крадците.
    За много от останалите свободният избор днес се свежда до това дали да ползват транспорт или да ходят пеш и да спестят пари от билети за такива глезотии като храна и лекарства или за децата си.

  30. 30 Профил на dimov_a
    dimov_a
    Рейтинг: 303 Разстроено

    Понякога се чудя, как въобще още ни има като държава? И как ли би изглеждала държавата ни, ако само една десета от написанато бе вярно? Като се има предвид, че гореописаното положение се отнася до всички сектори на икономиката, образованието и здравеопазването. Христо Иванов го каза онзи ден. Няма ли правосъдие и борба с корупцията (борбата с корупцията няма как да се случи без първото), ще сме си бедни. Ама него го слушат "файтон хора".
    Карай да върви... Тука е така.

  31. 31 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#19] от "VR|46":

    Дали всичко й е наред, или щеше да бъде по успешна ако беше часна? Незнам за дойче бан, сигорен съм че ако питаш някои редовни клиенти ще има от какво да се оплачат, в щатите всякакъв тип градски или щатски транспорт е ужасен, качеството е лошо, и всеки иска да се приватизира. Толкова ли е трудно да разберете че когато имаш конкуренция си принуден да си подобриш качеството или банкрутираш, когато нямаш конкуренция и си монопол управляван от чиновници качеството ще е ужасно, или в наи добрия случаи - поносимо.

  32. 32 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#26] от "ahasver":

    Как крадът часните фирми? Значи става въпрос за корупция и липса на конкуренция.

  33. 33 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#26] от "ahasver":

    как крадът часните фирми? Значи става въпрос за корупция и липса на конкуренция.

  34. 34 Профил на VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире
    VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#31] от "happystory":

    Как БДЖ или НКЖИ могат да бъдат частни? Ще ми е любопитно да ми посочиш кои са частните железници в Европа.

  35. 35 Профил на VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире
    VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#24] от "Cassi":

    Дай някакъв пример какво не е наред в Дойче бан, ще ми е любопитно да науча.

  36. 36 Профил на Светльо -  Радан, ти си нашто 🚩
    Светльо - Радан, ти си нашто 🚩
    Рейтинг: 239 Весело

    ... така определя новият сборник с 15 случая от България на разхищение на публични средства Даниел Кадик, Директор за Югоизточна Европа на Фондация за свободата "Фридрих Науман".
    ---------------------------------------------
    Малко високопарна фондейшън, по името си ли4и, 4е е немска!

    Като са немска фондация не знаят ли, 4е немската държавна железница Бундесбан е тоже скъпа и пилее средства на данъкоплатеца? Около 20 милиарда евро на година, а са при превоз на товари 2 пъти по-скъпи и 3 пъти по-бавни от транспорта по шосе?

    Знаят, ама дайте сега да ги използваме да атакуваме БДЖ, малко полуистини смесени с откровенни лъжи и анализа е готов!

    Утре в седем Тръмп е новият президент на САЩ!
  37. 37 Профил на Светльо -  Радан, ти си нашто 🚩
    Светльо - Радан, ти си нашто 🚩
    Рейтинг: 239 Разстроено

    Съставители
    Иван Бедров
    Петя Дюлгерова

    Редактор
    Ваня Бедрова
    Зорница Славова
    ----------------------------------------------

    Бедрови са намерили тихо и спокойно място, Бедров съставя, Бедрова го редактира, шуробаджанаштина?

    Утре в седем Тръмп е новият президент на САЩ!
  38. 38 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#34] от "VR|46":

    Как така как? Приватизират се както всяка друга услуга. Това е обикновенна услуга, ако немогат да се конкурират ще измрът и това е, в щатите така стана с техните влакове, в началото бяха успешни, после след като масово навлезнаха колите, хората почната да ползват масово коли, и влаковете им измряха един по един. Хората просто си предпочитат да пътуват с кола, по удобно е. В БГ също скоро тия влакове ще отпаднат дори и станат часни, почнаха да навлизат много други услуги за пътувания, това е пазара, наи добрият печели, и сега правителсвото се опитва да забрани на тия часни споделени пътувания които победиха останалите форми на пътувания, тоест правителсвото пречи на конкуренцията. Това че няма часни влакове в другите страни не значи че това е правилно, във франция се опитват тия юбер да ги забранят, други като правят грешки не значи че и ние трябва да правим същите грешки. Нека направим всичко часно, и после да видим в коя страна хората ще са наи доволни.

  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    До коментар [#34] от "VR|46":

    Могат. Какъв точно е проблемът да бъдат частни или пък държавни? Какво значение има собствеността? Единственото важно, което трябва да съществува като регулация е, да са на един собственик и да не се приватизират отделно за нищо на света.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#38] от "happystory":

    Човек, не че нещо, но се пише часТни. Прекално много пъти си го написал грешно. А относно железниците, те няма как да бъдат частни, защото са стратегически отрасъл и като такъв, са държавен приоритет. За това има дружествто собственик на инфраструктурата и дружество, което има влакове. Е може да имаш частни влакове и да си плащаш да минаваш по инфраструктурата, но като няма светофари и системите са неработещи, няма да е много сигурно нали.

  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    До коментар [#40] от "primaxm":

    Ми.. дълго време нямаше отделно дружество, собственик на инфраструктурата. Пък и в случая, дори никой тук не говори за НКЖИ, говори се за БДЖ. Какъв е проблемът да бъде частна?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на ergen4ev
    ergen4ev
    Рейтинг: 444 Неутрално

    нормално е никой управляващ да няма интерес от независима от него прокуратура или съдебна реформа иначе заради ей това ще трябва да лежат а сега така и вълкът сит и агнето цяло скрито покрито заметено лесно под килима и така до следващите управляващи до като те подкарат нещо от другаде да върви кражбелата

  43. 43 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    Има само един изход, продавай.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3329 Неутрално

    Има ли по-голям крадец от БайХ?

  45. 45 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    [quote#14:"ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!"]"застраховката на подвижния състав важи само за времето, в което влаковете се намират в железопътно депо". [/quote]
    Това наистина е уникално! Не мога да си представя какво е в други министерства, сектори, агенции, общини... Като се събере всичко това, резултатът е реален - държавата ни е това, което е!

  46. 46 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    В коя държава в Европа влаковете са на по 30-40 години, амортизирани и мръсни ?

  47. 47 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    А в това време умилно ни информират за подвизите на управниците в Хитрино, за грижите им за пострадалите и в ненужни и напоителни подробности за катастрофата. Всичко друго, но не и за отговоростта на днешните и бившите управляващи докарали жп. транспорта до жалко и смъртоносно за гражданите съществуване.

  48. 48 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Защо българските железници са скъпи, бавни и опасни? Излишен въпрос! Ясно е, защо. ЗАЩОТО СА БЪЛГАРСКИ!

  49. 49 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#39] от "Darth Plagueis": Могат. Какъв точно е проблемът да бъдат частни или пък държавни? Какво значение има собствеността? Единственото важно, което трябва да съществува като регулация е, да са на един собственик и да не се приватизират отделно за нищо на света.
    ====================================

    За 27 години почти всичко, което беше държавно, стана частно. Да сме цъфнали и завързали в някой от отраслите? Или в нещо?Обикновените хора от народа да живеят по-добре от преди? Животът на хората да е по-сигурен?

    Частната собственост върху всичко не е гаранция за просперитет и по-добър живот, както не е гаранция за това и тоталната държавна собственост, която господстваше преди това. Фактът, че сега не сме по-добре от преди, го доказва.

  50. 50 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#18] от "happystory": Защото не са часни, а правителствени, без конкуренция, следователно нямат стимул да си подобрят качеството. Всичко държавно е с лошо качество, навсякаде.
    ====================================

    БДЖ-то превозва хора и товари. Същото правят и всички частни транспортни фирми, които по този начин конкурират БДЖ-то. Разликата е само във вида, а не във възможностите на транспорта. Защо частните фирми ползват БДЖ-то за превоз на своите товари, а не други частни фирми?







  51. 51 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#16] от "Роси": Всеки нормален български гражданин, чувства, че не може да имаме ръст на икономиката, да има толкова излишък в бюджета, да имаме толкова голям износ и все да сме най-бедни и все последни.
    ====================================

    Как да не може, като нещата са точно такива? Значи: МОЖЕ! И е!

  52. 52 Профил на iceman_bg
    iceman_bg
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#29] от "shk49484512":

    „И каква излезе тя?
    Демокрацията донесе свобода за... мошениците и крадците. ”

    Къде видя демокрацията в България? В смяната на Живков с Младенов и Луканов, или в интернет и излизането навън?! Мошениците и крадците все си бяха на свобода и на власт от 1944 и досега. Иначе нямаше да ни е такава „демокрацията”.

  53. 53 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Всичко е вярно. Положението е нетърпимо. Вярно е и това, че ГЕРБ носят най-голяма вина, защото това става по време на тяхното управление, а и от 2009 година до сега те са тези, които са управлявали през ПОЧТИ цялото време. А и основната част от законите ни, които дават възможност за ненаказуемост на беззаконието, са създадени основно по времето на Иван Костов, Царя и Станишев, но ББ и ГЕРБ продължиха тяхната порочна законотворческа практика.

    Но вината не е само тяхна. На ГЕРБ и на предшестващите го в управлението СДС (на Иван Костов), НДСВ и БСП. Защото тази разруха не е от вчера, не е от 2009-та, а не е и от 1997-та година. Всъщност след дългия и тягостен застой по комунистическо време, особено след 1970/1975 година, през цялото време на така наречената ДЕМОКРАЦИЯ държавата ни вместо напред, в икономическо и във финансово отношение върви назад. В това отношение сме по-зле даже от Румъния, която поне няколко години се опитваше да тръгне напред.

    Но така е вече не само у нас. Цялата система е в криза, дори държавите, в които макар и вече много бавно, икономиката като цяло все още мърда напред. И ако те все пак са по-добре от нас, то е защото техните политически елити поне малко се грижат и за националните си интереси, докато целият български политически елит е компрадорски продажен. И прекалено крадлив. Но основата все пак е в политическата система.

    Защото ако във всички държави, обединени от една обща политико-икономическа управленческа система, които имат различни исторически, национални, културни, битови и така нататък особености и различия, народите се надигат по една и съща причина срещу своите управляващи елити, нисък или понижаващ се жизнен стандарт, основната причина за това няма как да не е онова, което е общо за тях. ТЯХНАТА ПОЛИТИКО-ИКОНОМИЧЕСКА УПРАВЛЕНЧЕСКА СИСТЕМА. Неолибералният глобализъм.

    А не само ГЕРБ (ББ), само БСП или само ДПС. Нито само патриотите или само ДСБ-арите, платените рейнджъри на най-агресивната част от българските олигарси.

  54. 54 Профил на VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире
    VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#39] от "Darth Plagueis":

    В нормалните страни не пречи това, че собственик е държавата. Важно е как се управлява - дали назначените хора са кадърни и некорумпирани. Обикновено имат мандат, а не както е в България, всяко правителство да си назначава калинки, които веднага биват сменени при следващ кабинет.

  55. 55 Профил на VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире
    VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#38] от "happystory":

    Услугата която предоставя железницата въобще не е обикновена. И какво общо има Юбер с БДЖ? Юбер може да е конкуренция на градския транспорт и такситата, но не и за извънградски пътувания. Споделените пътувания обхващат няколко десетки ентусиасти дневно, аз например никога не бих ползвал такова нещо, познатите ми също.
    Причината за отлива от хора да пътуват с влак е окаяното състояние на влакове и инфраструктура. А това е така защото БДЖ и НКЖИ се съсипват умишлено от десетилетия. Поддържа се санитарния минимум и това е.

  56. 56 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    [quote#49:"glog"]Да сме цъфнали и завързали в някой от отраслите?[/quote]

    Не се сещам за отрасъл, който да е в по-лошо състояние, отколкото е бил преди тези 27 години. Ти?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  57. 57 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 1067 Весело

    Няма как БДЖ-то да не е в плачевно състояние след 27 години реститутски преход, "подпрян" и с преструктуриране по акъла на Световната банка...
    БДЖ не е кебабчийница на панаира, там "простия" капитализъм не върви!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  58. 58 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 1067 Весело

    До коментар [#18] от "happystory":

    Няма по голяма глупост от "частна" БДЖ. Даже преструктурирането на "старото" БДЖ по акъла на Световната банка, се оказа глупост на глупостите...
    Най малкото защото ж.п. транспрота по ред причини се нуждае от постоянни дотации.
    Няма как бюджета да дава постоянно дотации на частно БДЖ!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  59. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    До коментар [#58] от "boby1945":

    Уау, верно ли? ЖП транспорта се нуждае от постоянни дотации?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  60. 60 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 1067 Весело

    До коментар [#59] от "Darth Plagueis":

    Да вярно, постояннни и то много големи дотации, справка САЩ, Германия, Русия, Франция, Япония...
    Разбира се ако не искаш да имаш преживявания като на гарата в Шейтанджъ....
    Макар и при много дотации, пак ще ги имаш, ама по редко, справка моста на ж.п. прелеза в Германия!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    До коментар [#60] от "boby1945":

    Мозък, пътническите компании са на загуба. Това е факт. Товарните са на печалба. Това също е факт. Затова двете трябва да вървят в пакет и той да е регулиран от държавата. Товарната част дотира пътническата.
    Ти ми говориш само за пътническата. Ае бегай да мислиш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 1067 Весело

    До коментар [#61] от "Darth Plagueis":

    Особено на гарата в Шетанджъ
    [quote#61:"Darth Plagueis"] Товарните са на печалба[/quote] много голяма!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  63. 63 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#61] от "Darth Plagueis":
    Е нашето БДЖ не печели и от товарни. Нарочно разбира се, защото има интереси разни.

  64. 64 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    "Заради огромната си задлъжнялост, въпреки многомилионните субсидии всяка година, БДЖ не може да бъде бенефициент на средства по европейските програми. Затова големите пари се изсипват само в релсовата компания НКЖИ (Национална компания "Железопътна инфраструктура". Оттам отиват при когото трябва.”

    НКЖИ е компания-хранилка за политическите партии.
    Точно като Топлофикация, Мариците и пр.
    Досега нито един политик не се е ангаирал публично да отреже пъпната връв на тези паразити, така че мизерията ни изглежда гарантирана...

    I Want To Believe
  65. 65 Профил на Сталкер
    Сталкер
    Рейтинг: 348 Неутрално

    [quote#0:"Светослав Метанов"]А също и защо по времето на Мидхат паша цялата жп линия Варна–Русе е построена за 2 години и 4 месеца (по-бързо от смяната на дограма на една гара днес)...[/quote] Поради което и веднага започват дерайлиранията, не закъснява и първата жп катастрофа у нас, през 1867г. на гара Шейтанджи, днес Хитрино...

  66. 66 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    скъпи излизат на данъкоплатеца, но билетите са ужасно евтини. т.е. класически пример за губещо държавно начинание.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  67. 67 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Ако у нас имаше граждани, подобно четиво разкриващо изключителните корупциони апетити на комуноидо-милиционерската шайка, то тези лица щяха да са в затвора. Не в парламента и министерствата.

  68. 68 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    [quote#49:"glog"]За 27 години почти всичко, което беше държавно, стана частно. Да сме цъфнали и завързали в някой от отраслите?[/quote]

    Там където няма държава и мутри нещата са перфектни.

    Да ти давам ли класическия пример с Интернета. Няма държава, няма регулации и резултатът е, че имаме евтин и качествен Интернет, та чак ни дават за пример и сме в челните места в разните класации за качество и скорост на Интернет.

    Едно време държавата отговаряше за производството и снабдяването с храна. Демек магазините бяха държавни и те бяха празни. Храна се даваше с купони по 1 кило месо/сирене на калпак на месец.

    Сега държавата я няма там и магазините са пълни със стока.

    Здравеопазването - държавно - пълен батак.

    Зъболекарите обаче ги забравиха и те взеха че се развиха и българите в чужбина, че и гърците даже си лекуват зъбите тука.

    Български пощи - държавни - с/у частни куриерски компании, където услугите са на световно ниво.

  69. 69 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#58] от "boby1945":

    бюджета няма да дава нищо.. затова се нарича частна фирма.. за да се управлява с частни пари от частни хора

  70. 70 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#55] от "VR|46":

    Естествено че няма да се подържа добре, толкова ли е трудно да разберете простата логика и принцип че никои не се грижи за чуждата собственост така както се грижи за собствената си.. Никои не е толкова внимателен с чужди пари колкото със собствени.. защо си мислете че може да се намери такъв ангел политик които да се грижи за чуждата собственост така както за собствената си, вместо просто да приемите реалност че е в природата на човека да не се грижи за чуждата собственост така както се грижи за собствената си, и сследователно да се създаде система базирана на тази реалност? В развитите страни така правят, в бедните страни продължават със същата мантра - правителството е добър стопанин, просто трябва добри хора! НЕ, не е добър стопанин, и НЕ, няма добри хора, иам МАЛКО хора, това е реалноста, другите страни са го разбрали, затова системата им е колкото може по малко правителсво което да е отговорно за колкото може по малко неща, защо правителсвото е лош стопанин и никога неможе да се грижи за нещо както един частен инвеститор, това е проклетата реалност. Какво му е специалното на БДЖ? нищо специално няма, просто една остаряла форма на транспорт, това е. Общото м/у БДЖ и Юбер е че и 2те са услуги за транспорт. Ако БДЖ фалира, няма да останем без транспорт, ще се намери частен предприемач които да задоволи нуждата от транспорт, и ще бъде хиляди пъти по качествен от остарял влак управляван от чиновници. БДЖ е просто една услуга, това е, нищо повеже, и както всяка дрруга услуга има нужда от конкуренция за качество, без конкуренция няма стимул за подобряване, да не говорим че се подържа с чужди пари, въобще класически пример за това защо правителсвото никога неможе да предостави добра услуга, същото важи и за пощите.

  71. 71 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#50] от "glog":

    Частни влакове и частвен железопътен транспорт в БГ няма.. БДЖ не е конкурент с никои, а пълен монопол управляван от чиновници.

  72. 72 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#40] от "primaxm":

    Защо да са стратегически отрасъл? Кое му е стратегическото на БДЖ-то? Аз говоря за пълна приватизация, също така и на пътищата. Но преди това трябва да си оправим съдебната система, иначе не, ние вмомента нямаме свободен пазар, приватизация ще работи само в свободен пазар.

  73. 73 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#71] от "happystory": Преди да се опитваш да ме опровергаваш, внимателно прочети какво точно съм написал. И ще видиш, че аз пиша за конкуренция в транспорта, а не за конкуренция в ЖП транспорта. Разликата е принципна.

  74. 74 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#73] от "glog":

    Но защо ЖП транспорта да е по различен? Искаш да няма конкуренция в ЖП транспорта защото бил специален и важен за държавната сигорност.. кое му е специалното и важното?

  75. 75 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#74] от "happystory": Но защо ЖП транспорта да е по различен?
    ====================================

    Причините са много. И не е тук мястото да се занимаваме с тях. Но ти само си помисли, какво ще стане, ако линията от София до Стара Загора е на един собственик, от Стара Загора до Бургас на друг, разклонът от тази линия до Варна на трети и така нататък. И си представи как ще се стиковат влаковете, така че връзките между различните градове да бъдат приемливо съгласувани. Ако пък релсите са на един, двама или трима собственици, това ще си е чист регионален монополизъм, а по-лош от държавният монополизъм е само частният монополизъм. При това, тъй като собствениците ще са малко на брой, те лесно могат, без дори да се сговарят, да образуват един неофициален, неформален, но перфектно функциониращ картел.

    С една дума, ЖП транспортът е единен транспортен механизъм, който не може да бъде разделен на прекалено малки парчета, защото тогава неговите недостатъци ще са повече, отколкото предимствата от това разчленяване. И защото ако два тира тръгнат от Русе и от София един срещу друг, те могат да се разминат на произволно място между двата града. Но два влака могат да се разминат само там, където има гара. Което изисква между тях да има съгласуване как ще се движат, докато тировете нямат такова ограничение.

    Това е само едно от съобръженията. Има още няколко, но е излишно тук да се занимаваме с тях. Още повече, че пътищата от нашата местна и от републиканската ни пътна мрежа също са държавни, нали?

  76. 76 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#72] от "happystory":


    [quote#72:"happystory"]Защо да са стратегически отрасъл? Кое му е стратегическото на БДЖ-то? [/quote]
    Защото Е. Защо е? Защото така са решили едни мъдри хора още преди много, много години и определено не са сгрешили.

  77. 77 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#75] от "glog":

    Ясно, тоест въпроса ти е типичен за човек който незнае как става приватизацията на пътища и всичко останало.. много пъти съм водил този разговор, особено за пътищата.. Ето един клип с презентация на Walter Block - известен икономист (либертарианец - като мен) който обеснява точно тези различни въпроси за точно хора като теб. Ще подчертая дебело че всякаква приватизация на пътища у нас или каквото и да е било трябва да стане СЛЕД добра съдебна реформа когато имаме добра съдебна система и работещ свободен пазар. Ето го клипа - https://www.youtube.com/watch?v=oSiPeI6CVVU

  78. 78 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#77] от "happystory": Ясно, тоест въпроса ти е типичен за човек който незнае как става приватизацията на пътища и всичко останало.
    ====================================

    Ами ти като знаеш, направи я! За мен проблемът е изчерпан. Продължи спора си с някой друг.

  79. 79 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 1067 Весело

    До коментар [#69] от "happystory":

    Това на "частно" не може да стане в ЖП транспорта, не се пробвай да откриваш топлата вода!

    ЖП-то не е кебабчийница.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  80. 80 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 1067 Весело

    До коментар [#77] от "happystory":

    Глупости на търкалета това с "частните" пътища, освен тези дето водят до някой частен обект!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  81. 81 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#80] от "boby1945":

    В Япония всички извънградски пътища са частни, а в Америка много голяма част от градските пътища са частни..

  82. 82 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 1067 Весело

    До коментар [#81] от "happystory":

    Което не пречи идеята ти за "частни" пътища за "обществено" ползване в България да се нарече глупости на търкалета!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  83. 83 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#30] от "dimov_a":как въобще още ни има като държава?
    Щото комшиите ги мързи да се занимават с нас.

  84. 84 Профил на Dimitar Trifonov
    Dimitar Trifonov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Господа пишещи итполчета,железницата е голяма хапка.Който може да отхапе,здраво се облажва.Бивш железничар съм инещата ми са ясни от а .....я.От железницата винаги се евзимало,ьранила е много народ,но кражби като сегашните вероятно никой не помни.Към пост 7:За к аква лустрация говориш?Всички ръководители вжелезницата са продукт така наречената демокрация.През 1989 са били голобради момчета и малки момичета.Кого ще лустрираш?Това чене знаят и немогат е ясно,но пък знаят и могат да крадат,така щото чак да им завидиш-къде ли са се научили?

  85. 85 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#43] от "dragozow":Акъл - море!
    Гърците продадоха Олимпиа Еъруейз на Оназис защото беше закъсала финансово. За няколко години я фалира и държавата я национализира отново.

  86. 86 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#77] от "happystory"либертарианец - като мен)
    Ами на вас и морето ви е до колене. Цялата ви икономика се свежда до "Продавай! Би му майката! Честното ще оправи всичко"!

  87. 87 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Железницата трябва да се изгради наново!

    При сегашните криволичещи трасета скоростта е два пъти по ниска от скоростта в Европа, а разстоянията с 20-30 % по големи. При тези параметри няма как да се конкурира с шосейния транспорт.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  88. 88 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    ЦАЦАРОВ ЧЕТЕШ ЛИ??????????
    В РЕЗУЛТАТ НА ПЛАДНЕШКИ ГРАБЕЖ ИМАМЕ ДЕСЕТКИ ЖЕРТВИ!
    ВИЕ СТЕ ЗА РАЗТРЕЛ НЕ ЗА ЗАТВОР, КАКТО МИСЛЕХ ДОСЕГА!
    Предлагам дотук 87 човека постна ли, да препратят статията на ГЛ.ПРОКУРОР.Пък да видим.

  89. 89 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 756 Разстроено

    Кога всички от този списък влезнат у затвора, тогава ще почне да се оправят нещата.А застраховката кърти мивки, фаянс, теракота и мазилката на блока, барабар с дограмата и арматурата.

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  90. 90 Профил на werginija
    werginija
    Рейтинг: 473 Весело

    Понеже БДЖ е задлъжняло, създаваме нова структура без дългове за финансиране от Европейските фондове и кражбата продължава.Преметнахме ги и този път европейците, но си е пак за наша сметка.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах