Защо София послуша Макрон

Еманюел Макрон и Бойко Борисов

© Stoyan Nenov

Еманюел Макрон и Бойко Борисов



Френският президент сигурно е доволен от обиколката си на изток. Защото тя го приближи до една много важна за него цел. Но най-доволен Макрон си тръгна от България. Ясен Бояджиев коментира причините за "Дойче веле"


От лидерите на Чехия, Словакия и Румъния френският президент получи благосклонна, но все още условна готовност за преговори и компромиси. Докато българският отговор, макар и пакетиран с други въпроси (като например запазването на кохезионните фондове), бе категорично положителен. Вероятно затова френският президент се държа подчертано приятелски и дори фамилиарно. Което пък прозвуча като съзнателно търсен контрапункт на отношението му към Полша - именно от българска земя той си позволи да нападне остро най-непримиримия противник на своите идеи за реформа на директивата за командированите работници в ЕС.


Българското "Да"




Възможните обяснения за българското "Да" са няколко. Обещанието за френска подкрепа за членство в еврозоната и в Шенген или поне за приобщаване към разговора за бъдещето на двете зони, които са сърцевината на европейския проект, за някои може и да е "само на думи". Но съвсем не е маловажно, тъй като постигането на тези цели е въпрос не толкова на технически критерии, колкото на политическа воля.


От друга страна България е относително по-слабо засегната от спора около европейската директива. Българските работници, командировани в други страни от ЕС, са вероятно някъде около 15 хиляди - на фона на близо половин милион поляци. Освен това българският премиер получи обещание за изваждане на транспорта извън обхвата на директивата за командированите работници, каквото бе желанието на българските международни превозвачи. От години хиляди български шофьори работят на практика само на европейските пазари срещу български заплати и осигуровки.


Разбира се, българският отговор може да е и резултат от анализ и отчитане на всички аспекти на темата за командированите работници: "Не трябва да се допуска едни работници да живеят при скотски условия, при по-ниски заплащания", каза българският премиер. Неговата позиция веднага срещна (макар и засега приглушена) критика: "Не можем с мерки в ущърб на българския бизнес да решаваме френски вътрешни проблеми", написа опозиционен политик.


Каквито и да са мотивите за тази позиция, тя определено е обективна и разумна. Не само защото проблемът с командированите работници е не просто "вътрешно френски", но и защото дългосрочното му справедливо решаване в крайна сметка ще е в интерес на всички.

Социален дъмпинг или протекционизъм?


В какво се състои всъщност този проблем? В идеалния случай става дума за износа на услуги като част от единния пазар на ЕС - фирма от една страна печели поръчка за предоставяне на услуга в друга, а за да я изпълни, изпраща там временно свои служители, като им плаща и ги осигурява според правилата и стандартите в своята страна. Условията за това са уредени с директива още през 1996 година, когато съставът на ЕС е далеч по-хомогенен в икономически и социален план. Да, и тогава има някои изключения (Гърция, Португалия, Испания), но проблемът се усети истински едва след двете вълни на присъединяване през 2004 и през 2007, когато в ЕС влязоха страни с драстично различни нива на заплащане и на социална осигуреност. Директивата и сега съдържа известни мерки за компенсиране на тези различия, но те си остават толкова сериозни, че съблазанта да се печели от тях е много голяма: високи цени и приходи на едно място, ниски разходи на друго, големи печалби. Нещо като да си купиш едно евро за един лев на едно място и после да го продадеш за два лева на друго. Схема, която на валутния пазар е неосъществима, но на трудовия очевидно функционира.


За френския президент (и не само за него) днешната директива е "предателство към европейските принципи", защото облагодетелства "социалния дъмпинг", води до "намаляване на заплатите и жизнения стандарт", "подхранва популизма и подкопава доверието в европейския проект". Затова той предлага редица ограничения, нови регулации и мерки за контрол.


За страните от Централна и Източна Европа, чийто най-краен говорител е Полша, това предложение е "лицемерен протекционизъм". Оставете ни да се конкурираме на пазара на услуги чрез нашето предимство - по-ниската цена на труда, както вие се конкурирате с качество на продуктите и ноу-хау, за да можем да наваксаме и да постигнем икономическо и социално сближаване, казват полски представители. В България пък се чуват гласове, че социалният дъмпинг бил мит (на източноевропейците се плащало по минималните западни ставки, имало малка разлика само при осигуровките), а борейки се срещу дъмпинга, западните лидери просто решавали вътрешнополитически проблеми.


В последното твърдение има частица истина. Решаването на въпрос, засягащ под 1% от работната ѝ сила, няма да реши икономическите проблеми на Франция, като безработицата например. Но пък може да помогне за отвличане на вниманието и за смекчаване на съпротивата срещу драстичните вътрешни реформи, включително на трудовия пазар, с които предстои да се захване френският президент. Това обаче не прави източноевропейската позиция нито по-силна, нито по-справедлива. Защото тя страда от не по-малка доза лицемерие и затваряне на очите пред действителността.


Ето каква е действителността


Действителността е такава, че дори когато става дума за идеалния случай (износ на услуги, а не на нещо друго) дъмпинг наистина има. Работникът, командирован от Източна Европа във Франция, Германия или Австрия, струва на работодателите си значително по-малко (според ЕК, до 50%). Това не е "конкурентно предимство" в истинския смисъл на думата, защото в случая липсва основното условие за наличие на конкуренция - конкуриращите се да работят при едни и същи правила и условия. За разлика от източноевропейския си "конкурент", френският доставчик на същата услуга е принуден да плаща не просто общоприложимата минимална ставка, а доста повече. Защото местното законодателство го задължава да прави редица допълнителни плащания, например по силата на секторни или браншови колективни трудови договори. Върху така получените доста различни заплати двамата "конкуренти" плащат освен това доста различни проценти за социални осигуровки, понеже и тук работят по различни правила. Съвсем ясно е в чия полза е разликата.

И това, пак казвам, е в идеалния случай. А действителността често е много далеч от него. Тук става дума не само и не толкова за откровените форми на грабеж. Като например масово разпространеното "удържане" от заплатите на разходите за самолетен билет или за друг транспорт, които иначе се полагат на всеки командирован. "Командироването" и без това в много случаи не е нищо повече от евфемизъм за измама, от която са заинтересовани и двете страни.


Изпращащите фирми не изпълняват конкретна услуга за определен срок със собствените си служители, а просто набират хора за постоянна работа срещу комисиона. Те може дори да нямат нищо общо със съответната дейност, а да са просто кухи посредници. При посрещащите фирми пък нещата изглеждат така: вместо да рискуват огромни санкции за наемане на евтина работна ръка "на черно", те на практика правят същото, приемайки "командировани". Това е напълно законна схема за извличане на неправомерни печалби чрез заобикаляне на местното през "вратичките" на европейското законодателство. Схема, която в края на краищата е за сметка на правата на работниците.


Така някои източноевропейски фирми се "конкурират" не на пазара на услуги, а на пазара на стоки. Като извършват износ на жива стока на "конкурентни цени".


И накрая за т.нар. "икономическо и социално сближаване". Въпросът е в коя посока става то. Дали към западните стандарти - или към източната действителност с все още присъщите ѝ сиво-черни зони на трудовия пазар, ниски доходи, икономическа принуда и социална деградация?

Коментари (82)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    Това не е "конкурентно предимство" в истинския смисъл на думата, защото в случая липсва основното условие за наличие на конкуренция - конкуриращите се да работят при едни и същи правила и условия. "
    разбира се хиляди тонове селскостопанска продукция в пъти по субсидирана стига до пазарите напълно в истинския смисъл на конкуренцията .

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    Условната подкрепа не е нещо чак толкова лошо. Въпросът е дали и двете страни имат намерение да изпълняват условията. А Макрон също върти тези условия, говорейки за някакъв реформиран Шенген, който кой знае кога ще се реформира.

    Еретик
  4. 4 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 905 Неутрално

    София послуша Макрон,щото Макрон знае как да си поиска.

  5. 5 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 923 Неутрално

    Любознателният читател може да разбере от тук:

    http://www.segabg.com/article.php?id=869777

  6. 6 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3152 Весело

    Насам народе! Насам за да видите как наш либерал Ясен Б. стъпка в гюбрето свободното движение на хора, стоки и услуги, уж основополагащ принцип на ЕС. Къде остана свободата, ъ? Чуваме само глух тътен на сърпове и чукове от детството на автора. Доживяхме до европролетарския протекционизъм.

  7. 7 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    Макрон не е прав, защото командировките по цял свят са си командировки, какво става примерно ако фирмата е китайска?
    Ма защо ако Макрон толко се е загрижил за равенството, що не поразсъждава за огромните френски субсидии за селското стопанство? 15 милиарда годишно.

  8. 8 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Преклонена глава -сабя я не сече. Страха ни е генетичен.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на ПРОРОК ИЛИЯ
    ПРОРОК ИЛИЯ
    Рейтинг: 1026 Любопитно

    А ето какво пише в съседната статия за действията на "либерала" Макрон:

    "...."Във Франция неравенството в доходите и процентът на бедност са по-ниски от тези във Великобритания и Германия. Това, от което тя страда, е десетилетна масова безработица, колебаеща се около 10 процента и сега възлизаща на 21 процента при хората между 18 и 24 години. За разлика от Великобритания, много повече млади хора във Франция гласуваха за крайната десница, отколкото за левицата или за либералните партии. Макрон влезе в битка с Източна Европа,
    за да покаже, че е на страната на френските работници,
    не на технократите от ЕС. Не бе трудно обаче да се забележи манипулацията. В момент на откровение на пресконференция миналата сряда той почти призна това, като каза: "Проблемите на Франция нямат нищо общо с командированите работници". Ако Франция може да извлече поука от Брекзит, със сигурност това няма да е нарочването на източноевропейските работници за заплаха за общото благо. Най-добрата противоотрова на популизма не е всяването на страх, а подобряването на икономическите показатели и уреждането на вътрешните проблеми.
    Макрон трябва да се справи с тази трудност, без да налива повече масло в националистическите страсти. Той с право припомня, че синдромът на "полския водопроводчик" помогна отчасти за решението на французите да отхвърлят проекта за европейска конституционен 2005 г., но повторното запалване на част от този дебат крие рискове. Той опитва да отвлече вниманието от неволите у дома,
    като сочи към външни заплахи, въпреки че командированите работници са едва един процент от цялата работна ръка в ЕС. "

  11. 11 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 965 Весело

    Всичкото трол - Строй се на баламатума!!! Да се внушава:" 1. Борисов се наведе; 2. Борисов клекна" !! Спазвайте методиката тролчета!! Добрите резултати идват с пстоянство
    —цитат от коментар 2 на oporna_to4ka


    Че Той кога се е изправял?!...

  12. 12 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    Популярния популизъм на популацията ...
    Алчност, лъжа и лицемерие са проблемите!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  13. 13 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    Какво лицемерие, дами и господа. Спазването на европейската директива от 1996 година било измама? А защо не съдят измамниците? За по-високата осигурителна тежест, с която били "принудени" фирмите във Франция да плащат повече осигуровки, вина носели източноевропейските държави, а като ги изравним ставките с тия в Източна Европа, това щяло да доведе до повече конкуренция...
    И нито дума колко пазарно и конкурентно е да се субсидира френската селскостопанска продукция няколко пъти повече от българската,
    а продуктите да се продават без ограничения на българския пазар.
    Да ви имам логиката! Лицемери!

  14. 14 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 830 Неутрално

    На анализатора дори не му минава през ума, че българското "Да" може да се дължи изцяло на лични и субективни причини.
    За борисов показното интимничене с европейските лидери пред камерата е далеч по-важно от всякакви национални приоритети.
    Важното е да се покаже "уважен от френския президент", а всичко останало е второстепено.

    .
  15. 15 Профил на just_did_it
    just_did_it
    Рейтинг: 257 Весело

    Е как няма... Те целия народ подслушват, че франсето ли няма да подслушат.

  16. 16 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#13] от "Котаракът на Шрьодингер":

    То да е само селското стопанство, ами финансирането на банките? Ако зависеше от мен, без равни условия на финансиране никога нямаше да подпиша членство в ЕС. Сега само от лихвените разлики Германия мачка всичко живо в ЕС.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  17. 17 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 2789 Весело

    До коментар [#2] от "oporna_to4ka":

    Тролстването е опасно за вашето здраве и здравината на балатумите ви 😂

    https://www.facebook.com/stanislav.yotovski/videos/1899514663634022/
  18. 18 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9126 Неутрално

    Не н трябва да се смесват два проблема - правилото за командироване с практики,предмет на прокуратурата и конторлните органи.

  19. 19 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Защото е вълшебник

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  20. 20 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Всъщност франсетата имат право, в повечето случаи.

    chavo64
  21. 21 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    Всъщност франсетата имат право, в повечето случаи.
    —цитат от коментар 20 на Chavo64


    Имат право, че защитават националните си интереси, което води до въпроса, защо у нас това е на заден план и толкова коментари защитават френския интерес.

  22. 22 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 477 Неутрално

    И не е написано най-важното, че не се иска да се спрат командированите работници, а да се намали безумно големия срок от 3 години.
    Командировка от 3 години, си е смешно.
    Макрон иска срокът да се съкрати на една година.
    Не виждам нищо притеснително в неговите искания.
    Българските шофьори на тирове се радват на около 1500 евро на месец заплати, а реално са осигурявани на сигурно 1000 лева за да може работодателите им да крият данъци.
    Във Франция ако ги осигуряват на 500 евро, такива проверки и глоби ще им наложат, че свят ще им се завие.

  23. 23 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Всъщност май нищо конкретно не се е случило. Тепърва ще става каквото ще става.

  24. 24 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 477 Неутрално

    [quote#21:"Котаракът на Шрьодингер"][/quote]

    Националният интерес е България да бъде приета в Шенген и в еврозоната.
    Националният интерес е шофьорите в транспортните фирми да плащат реални данъци, а не да ги осигуряват на една трето от тях.
    В интерес на българските шофьори е да не получават 3-4 пъти по ниски заплати от западните си колеги , въпреки че работят основно в едни и същи страни. От интерес е да ги осигуряват на реалните им заплати, за да не се оплакват , че са се пенсионирали с 200 евро пенсия, а френския тираджия с 1200 евро

  25. 25 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 790 Неутрално

    До коментар [#7] от ".":

    Нормалната командировка, не е повече от 6 месеца. Отиваш свършваш работата по даден проект и се прибираш.
    Като преди това си работил в същата фирма няколко години - т.е. си опитен в дейността която вършиш.

    А не се местиш с цялата челяд и да работиш на регулярно работно място няколко години, като за пръв път виждаш какво ще работиш като пристигнеш на место.

  26. 26 Профил на Mатематик
    Mатематик
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Просто защото дългосрочното и справедливо решаване на въпросите поставени от Макрон в крайна сметка ще е в интерес на всички.
    Така че, София не е "послушала" Макрон, а разумно допринася за една основателна обща европейска политика.

    "We should not have to choose between bigots of the left and bigots of the right."
  27. 27 Профил на Костадинка Костадинова
    Костадинка Костадинова
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Не забравяйте че медала има две страни. Две! Неслучайно Радев се въздържа от пълно съгласие на предложеното от Макрон. Тези, от които зависи решението- хубаво да помислят. Ако поредната оставка ще реши техни проблеми- то последствията ще тежат на други ..... Стоп на принципа - не съм оттук и съм за малко!

  28. 28 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    Всичкото трол - Строй се на баламатума!!! Да се внушава:" 1. Борисов се наведе; 2. Борисов клекна" !! Спазвайте методиката тролчета!! Добрите резултати идват с пстоянство
    —цитат от коментар 2 на oporna_to4ka


    Да, не само се наведе, но се и натърти само срещу мъгляви и неясни
    обещания за подкрепа и във разрез на българските интереси и задо
    воляване на собственото си его !!!

  29. 29 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    И не е написано най-важното, че не се иска да се спрат командированите работници, а да се намали безумно големия срок от 3 години.Командировка от 3 години, си е смешно.Макрон иска срокът да се съкрати на една година.Не виждам нищо притеснително в неговите искания.Българските шофьори на тирове се радват на около 1500 евро на месец заплати, а реално са осигурявани на сигурно 1000 лева за да може работодателите им да крият данъци.Във Франция ако ги осигуряват на 500 евро, такива проверки и глоби ще им наложат, че свят ще им се завие.
    —цитат от коментар 22 на 001


    и казваш осигуровки/данъци не се дължат върху командировки ? единствено което иска Макрон е осигуровки върху командировъчни да се плащат във Франция

  30. 30 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Да се оплакват от заплати и осигуровки на шофьори е същото като да се оплакват ако румънец осчетоводява фактури в Букурещ вместо в Лондон. Просто в случая с камионите услугата няма как да се осъществи на друго място. Ако ограничаването на транспортния ни сектор доведе до влизане в Шенген може да се спори кое е по-добре. Като цяло обаче считам за лицемерно да се субсидират изкуствено стоки и услуги които след износ да доведат до фалит на чужди фирми, защото съответната държава не може да въведе мита.

  31. 31 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    [quote#21:"Котаракът на Шрьодингер"]
    —цитат от коментар 24 на 001
    Националният интерес е България да бъде приета в Шенген и в еврозоната.Националният интерес е шофьорите в транспортните фирми да плащат реални данъци, а не да ги осигуряват на една трето от тях.В интерес на българските шофьори е да не получават 3-4 пъти по ниски заплати от западните си колеги , въпреки че работят основно в едни и същи страни. От интерес е да ги осигуряват на реалните им заплати, за да не се оплакват , че са се пенсионирали с 200 евро пенсия, а френския тираджия с 1200 евро[/quote]

    Първо, шофьорите ще са обект на друго споразумение и тук говорим за останалите случаи.
    Второ, не виждам никаква логика ако искаш да изравниш заплатите в България и Франция, да увеличиш заплатите във Франция. Не сте чули например, Макрон да иска от френската фирма, управляваща "Софийска вода" да вдигне зпалатите на работниците си в България, нали? Няма и да чуете, защото Макрон го е грижа за френските фирми и работници, не за българските.
    Трето, ако изравниш заплатите на командированите български работници и тия на колегите им във Франция, почти всички български работници, ще загубят работата си, защото ниските разходи, които ще имат компаниите за разходи за труд е единствената прчина, те да бъдат наети от България, а не от Франция.
    Как тогава уволнените български работници, ще взимат по-високи пенсии, никой не можа да каже. Дай тогава направо да вдигнем всички заплати в България до 3000 евро, да уволним всички работещи в България и да чакаме вашите "1200 евро" пенсии?
    Къде е логиката, къде е разума?

  32. 32 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 477 Неутрално

    [quote#29:"дерибеев"][/quote]

    Казвам че добрите български работодатели не осигуряват служителите си на реални заплати.
    Няма международен шофьор на камион, който да получава по 500 евро, но на толкова се водят като заплати.
    Нещо като футболистите в грандовете ни , като им направиха проверки и се оказа , че няма футболист който да взема повече от 400 евро.

    Командировки до една година,
    ако искат да работят на друг пазар основно, си правят фирма там и си работят.

    А е смешно и колко важно се прадставя това за България с нейните 14 хиляди командировани .
    При над 100 хиляди румънци и над 500 хиляди поляци.

  33. 33 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#31] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Значи ти ако имаш фирма за саниране примерно и си плащаш всички видове осигуровки и работиш по правилата, няма да имаш нищо против , поръчките да ги дават на фирма от събрани от улицата роми, които не плащат и лев данъци, всичко се плаща на ръка. В момента безработицата във Франция е 9% а в България и Румъния 7% , точно защото се правим на тарикати, ама ще го отнесем, ако кажат 30% ДДС за целия ЕС , еднакъв данък и осигурновки за всички работници в ЕС като процент.
    Най нормалното нещо е да се плащат данъците в страната където основно работи работникът.
    Тук не говорим за проблеми с тези командировани, за месец, два, дори година.
    Тук говорим за хора пратени с години и работещи постоянно в чужда държава.
    Другия варианти е ако се дърпаме, да предложат единна ставка в данъците на всички членки на ЕС.
    И тогава нито една чужда фирма няма да остане в България.
    Тогава ще видите кон боб яде ли.

  34. 34 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    Казвам че добрите български работодатели не осигуряват служителите си на реални заплати.Няма международен шофьор на камион, който да получава по 500 евро, но на толкова се водят като заплати.
    —цитат от коментар 32 на 001


    Бъркате баби и жаби. Това е нещо съвсем друго, от това което иска Макрон. Него не го интересува дали на българския шофьор му плащат 1500 евро, а го осигуряват на 500. Укриването на осигуровки е престъпление по българското законодателство и се наказва тежко.
    За това си има компетентни органи, които да го санкционират, но Макрон това не го интересува и не го изисква от нас. Прочетете първо какво иска Макрон и тогава коментирайте.

  35. 35 Профил на labby
    labby
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Всичкото трол - Строй се на баламатума!!! Да се внушава:" 1. Борисов се наведе; 2. Борисов клекна" !! Спазвайте методиката тролчета!! Добрите резултати идват с пстоянство
    —цитат от коментар 2 на oporna_to4ka


    Ама ти наистина си най-досадния трол тук. Вземи се в ръце защото ще ти спрат стотинките.

  36. 36 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    До коментар [#31] от "Котаракът на Шрьодингер":Значи ти ако имаш фирма за саниране примерно и си плащаш всички видове осигуровки и работиш по правилата, няма да имаш нищо против , поръчките да ги дават на фирма от събрани от улицата роми, които не плащат и лев данъци, всичко се плаща на ръка. В момента безработицата във Франция е 9% а в България и Румъния 7% , точно защото се правим на тарикати, ама ще го отнесем, ако кажат 30% ДДС за целия ЕС , еднакъв данък и осигурновки за всички работници в ЕС като процент.Най нормалното нещо е да се плащат данъците в страната където основно работи работникът. Тук не говорим за проблеми с тези командировани, за месец, два, дори година.Тук говорим за хора пратени с години и работещи постоянно в чужда държава.Другия варианти е ако се дърпаме, да предложат единна ставка в данъците на всички членки на ЕС.И тогава нито една чужда фирма няма да остане в България. Тогава ще видите кон боб яде ли.
    —цитат от коментар 33 на 001


    Така кажете, че сте загрижен за високата безработица във Франция и конкурентноспособността на фирмите във Франция. Не ни успивайте с "Приказки под Шипковия храст", че сте загрижен за заплатите и пенсиите на българските работници! Няма логика да искате командированите български работници да бъдат уволнени, за да имат французите повече работа и да го обяснявате с благовидния предлог, че сте загрижен за бъдещето на България. Тия локуми ги оставете на нашите политици, те са специалисти по глупавите аргументи. Вече ви попитах, какво пречи да вдигнем минималната заплата в България на 1500 евро и да направим осигурителните ставки високи като във Франция? Нали според вас това ще вдигне социалния статус на българина и ще повиши конкуренцията в Европа? Изобщо прочетохте ли какво иска Макрон и помислихте ли какви ще са последиците или просто вярвате в светлото бъдеще и си чешете клавиатурата?

  37. 37 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 477 Весело

    Хахааа
    Да сме вдигнели заплатите на 1500 евро,
    Виденова зима 2018 Здравей ...
    То ако така се вдигаха заплатите , хоп от 500 евро, на 1500 .
    Забравихте май , че средната заплата при другаря Виденов и преди другаря Костов, беше станала 10 долара средна месечна заплата в страна от Европа.

    Едно е да изравниш данъците и осигурителната тежест във всички страни в ЕС което е напълно възможно и може бързо да го приемат за да не се злоупотребява от източноевропейците, друго е да искаш заплатите да се изравнят.
    В Париж квадратен метър апартамент струва 8-10 хиляди евро и в София ли да го направим толкова.

  38. 38 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 422 Любопитно

    На заплата от 3000 евро там и 3000 лева в България, френският работник ще прибере чисто на края на месеца 2570 евро срещу 2387 лева за българския. Дори при 3000 евро заплата в България, ще получиш 2540 след облагането с данъци.
    Така че проблемът не е в размера на данъците, а сивата икономика и нежеланието за събиране тук, плюс всичките привилегии във Франция - почти невъзможно е да се уволни служител, плащат се като нищо 18 пълни заплати, имат много дълги отпуски и всякакви подобни.
    Масово наемат на 6 месечни договори, които подновяват, ако още имат нужда, но от друга страна ползват като начин да държат изкъсо работниците си.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  39. 39 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    Да сме вдигнели заплатите на 1500 евро... Едно е да изравниш данъците и осигурителната тежест във всички страни в ЕС което е напълно възможно и може бързо да го приемат за да не се злоупотребява от източноевропейците, друго е да искаш заплатите да се изравнят.В Париж квадратен метър апартамент струва 8-10 хиляди евро и в София ли да го направим толкова.
    —цитат от коментар 37 на 001


    Вие съвсем се объркАхте. Макрон точно това иска „За равен труд, равна заплата”, а вие твърдите обратното!

    http://www.bloombergtv.bg/novini/2017-08-24/rumaniya-ne-podkrepi-makron-za-komandirovanite-rabotnitsi

    И досега твърдяхте, че покрепяте Макрон, а сега ни убеждавате, че точно обратното е правилно, да не се изравняват заплатите. Вземете първо се разберете със себе кое от двете е вярно и тогава спорете с останалите.

  40. 40 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 477 Весело

    За равен труд равна заплата и осигуровки в страната където работи човекът.
    Кое не ти е ясно.
    Макрон, никъде не е казал , че в България и Франция заплатите да са еднакви.
    Работиш като пицар в Париж получаваш 2 хиляди евро и си плащаш там данъците, независимо дали си роден в Пазарджик или в Лион. Дали се водиш служител на местна пицария в Пазарджик , а не си се прибирал в България от 3 години и си командирован в пицария до Сена

  41. 41 Профил на Aleh
    Aleh
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Когато сравнявате селскостопанските субсидии в България и Франция не забравяйте, че по НЕ-земеделските фондове частните бенефициенти в България получават 60% съфинансиране срещу 30 или 40% на запад, както и че Кохезионния фонд не финансира проекти на запад.

  42. 42 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 477 Весело

    А относно сближаването на стандарта, затова са десетките програми от ЕС с които покриват 80% от стойността на проектите в България.
    Затова отпускат пари за образование , и много други. Субсидират се малки предприятия във всякакви области, семейни хотели, фермери .....
    Затова въобще има метро в София , нови автобуси, пречиствателни станции и така нататък.
    Франция и Германия са от малкото страни които дават много повече, отколкото получават в ЕС.

  43. 43 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Защото на българските политици от край време в Брюксел им викат ЙесМен

  44. 44 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    За равен труд равна заплата и осигуровки в страната където работи човекът.Кое не ти е ясно.Макрон, никъде не е казал , че в България и Франция заплатите да са еднакви.Работиш като пицар в Париж получаваш 2 хиляди евро и си плащаш там данъците, независимо дали си роден в Пазарджик или в Лион. Дали се водиш служител на местна пицария в Пазарджик , а не си се прибирал в България от 3 години и си командирован в пицария до Сена
    —цитат от коментар 40 на 001


    Аргументите Ви станаха съвсем абсурдни. Първо, казвате, че българските работници взимали 3-4 пъти по ниски заплати и се осигурявали на още по-ниски заплати, защото в България се укривали данъци (коментари 22, 24 и 32 ). А накрая в тоя ви коментар излиза, че всъщност изобщо не ви интересуват българските работници и искате вече те ДА НЕ СА български работници, а френски и да си плащат данъците във Франция. Тоест да произвеждаме мигранти, а не БВП. Защо направо не казахте, че искате да уволним командированите във Франция български работници, за да стане ясно, че всъщност сте много загрижен за приходите на Франция, френските фирми и френските работници, а не за българските?
    Това, че българската държава ще загуби приходите от фирмите в България и вноските в НОИ за командированите работници, изобщо не ви притеснява. Не сте и загрижен дори за тия 14 000 души, че всъщност на практика, ако френската фирма иска да наеме работник във Франция и да си плаща данъците там, много малко вероятно изобщо да вземе българин, а ще предпочете французи, мароканци или алжирци. Това не ви пречи обаче да философствате как българските работници щели да получават равно заплащане.

  45. 45 Профил на maka
    maka
    Рейтинг: 611 Любопитно

    Не разбрах напълно схемата с дъмпинга - няма ли някакъв срок за тези командировки, продължителност на проект, и т.н.?

    Или ти отиваш контрактор във фирма А от Узунджово, те те командироват в Париж, по линия на някакъв проект, за който са подизпълнител на фирма Б от София, която пък е под-изпълнител на фирма В от Париж?

    Ако е така, това е чист тарикатлък, нищо общо с конкуренцията, но пък толкова ли да са много тия работници ебаси, че чак да се оправят директиви?

  46. 46 Профил на ige_koyo
    ige_koyo
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Всичкото трол - Строй се на баламатума!!! Да се внушава:" 1. Борисов се наведе; 2. Борисов клекна" !! Спазвайте методиката тролчета!! Добрите резултати идват с пстоянство
    —цитат от коментар 2 на oporna_to4ka


    Прост, по-прост, най-прост, още по-прост, гербер, кафява точка!

  47. 47 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Не разбрах напълно схемата с дъмпинга - няма ли някакъв срок за тези командировки, продължителност на проект, и т.н.? Или ти отиваш контрактор във фирма А от Узунджово, те те командироват в Париж, по линия на някакъв проект, за който са подизпълнител на фирма Б от София, която пък е под-изпълнител на фирма В от Париж? Ако е така, това е чист тарикатлък, нищо общо с конкуренцията, но пък толкова ли да са много тия работници ебаси, че чак да се оправят директиви?
    —цитат от коментар 45 на maka


    Добре си разбрал,
    ами над 500 хиляди такива командировани били само от Полша, за другите източноевропейци не знам.


  48. 48 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#44] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Говорим кое е правилно, не ме интересуват тарикатите , които осигуряват работниците си в България на минимална заплата и после ги обричат с пенсии от по 300 лева.
    14 хиляди е толкова смешна цифра, а като добавим и измамите с осигуровките им , ще се окаже , че бюджета на България ще е ощетен не повече от милион, но от друга страна само кохезионните програми които изтичат след 2 години, ако бъдат удължени, за което се е съгласил Макрон, в България ще влизат поне по 50-100 милиона на година.

  49. 49 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    Не разбрах напълно схемата с дъмпинга - няма ли някакъв срок за тези командировки, продължителност на проект, и т.н.? Или ти отиваш контрактор във фирма А от Узунджово, те те командироват в Париж, по линия на някакъв проект, за който са подизпълнител на фирма Б от София, която пък е под-изпълнител на фирма В от Париж? Ако е така, това е чист тарикатлък, нищо общо с конкуренцията, но пък толкова ли да са много тия работници ебаси, че чак да се оправят директиви?
    —цитат от коментар 45 на maka


    Срокът е 3 години по директивата от 1996 година, Макрон иска да е 1 година.
    На практика, като изключим шофьорите, които не са предмет на искането, по-голямата част от командированите български работници работят в строителството и селското стопанство. Почти всички са наети от българските офиси на ФРЕНСКИ фирми. Френската фирма ги наема заради по-ниските разходи за труд, тоест по-ниските заплати и осигуровки и така може с минималната заплата от около 1500 евро, колкото е във Франция и ниските осигуровки в България, да бъде по-конкурентноспособна на френския пазар и да печели повече. Ако се приеме МакроНомиката, няма никаква икономическа логика да се държи офис и да се наемат работници от България. Лекари, инженери и т.н. не ги касае, защото те приемат работни позиции директно от Франция и са френски служители/работници.

  50. 50 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    До коментар [#44] от "Котаракът на Шрьодингер":Говорим кое е правилно, не ме интересуват тарикатите , които осигуряват работниците си в България на минимална заплата и после ги обричат с пенсии от по 300 лева.
    —цитат от коментар 48 на 001


    Значи, всички към Терминал 2 и "здравей, Франция", това ли е правилно?
    Какво общо имат минималните заплати осигуровки и пенсии в България със заплатите на френските работници и фирми, които си плащат данъците и осигуровките във Франция? Нищо общо няма - който си плаща осигуровките във Франция, както искаш да бъде, ще има френска пенсия за периода, която няма нищо общо с България и българските осигуровки, заплати и пенсии. Ти искаш осигуровките да се плащат във Франция, да се взимат френски заплати от френски фирми, а това го свързваш с българските пенсии. Куца ти логиката.

  51. 51 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 477 Весело

    Логиката си ми е много добре,
    Да не се окаже, че командированите в България чужденци, внасят повече данъци в България, отколкото 14 хиляди българи командировани навън.

    Правилата не може да се правят за шепа тарикати.
    Ти ако си можещ работник се явяваш на конкурс за обявената позиция и ако си съгласен да работиш на заплата на която са готови да работят мароканци и алжирци и всякакви други си ОК.
    Знаеш ли , че стотици хиляди българи работят в чужбина и се осигуряват в чужбина , няма проблем.
    Искаш да развиваш бизнес във Франция, работиш по местните правила, а не се правиш на тарикат.

  52. 52 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8135 Неутрално

    Макрон не се меси в нашите вътрешни работи. Той пази интереса на французите. Добре ще е и Борисов да прави същото.

  53. 53 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    Логиката си ми е много добре, Да не се окаже, че командированите в България чужденци, внасят повече данъци в България, отколкото 14 хиляди българи командировани навън.
    —цитат от коментар 51 на 001


    Чакай малко, съвсем Ви се скапа логиката. Как го бяхте измислили, да ви цитирам:
    "За равен труд равна заплата и осигуровки в страната където работи човекът."
    Хубаво, но какво правим, когато всички командировани в България французи не взимат български заплати а френски??? Пак излиза, че се борите за правата на французите да взимат високи заплати. Кои в случая са измамниците? Тоя благ и честен французин, дали ще съгласи с теб и Макрон да взима българска заплата:
    http://www.mediapool.bg/razsledvaniyat-za-koruptsiya-v-rumaniya-shef-na-sofiyska-voda-e-napusnal-posta-news244098.html

    "Правилата не може да се правят за шепа тарикати.Ти ако си можещ работник се явяваш на конкурс за обявената позиция и ако си съгласен да работиш на заплата на която са готови да работят мароканци и алжирци и всякакви други си ОК.Знаеш ли , че стотици хиляди българи работят в чужбина и се осигуряват в чужбина , няма проблем.Искаш да развиваш бизнес във Франция, работиш по местните правила, а не се правиш на тарикат."

    Добре де, ясно, българите командировани във Франция, спазващи директивата на ЕС от 1996 година, са тарикати, защото искат да имат работа и трябва да бъдат уволнени. А французите, които Макрон иска да заемат освободените работни места, не са тарикати. И пак, правилата трябва да се спазват от българите, а не от французите, командировани в България например. За французите - правата, за нас само задълженията... Ти да видиш, какъв патротизъм лъха от Вас, ама френски!

  54. 54 Профил на iceman_bg
    iceman_bg
    Рейтинг: 653 Весело

    Няма нищо сложно в цялата схема. Френска фирма наема български работници/служители за работа във Франция, като работодател се води българска фирма и цялата работа във Франция се пише „командировка”...

    Винаги обикновените работници им се плаща и се осигуряват по български т.е. евтино. От тази схема печели или френската фирма, която спестява, или българската фирма-работодател, която прибира разликата....

    В крайна сметка, резултатът е, че българските работници са винаги прецакани, френските - също, защото подбиват заплатите. Разбира се, нарушен е и френския закон за минимално заплащане и осигуряване. За да могат едни френски или български фирмени тарикати да спестяват парички от български и френски работници... На това му казват „командироване”...

  55. 55 Профил на nick_wolf1
    nick_wolf1
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    В случая няма никакъв дебат за или против тази евродиректива. Боко е казал "Да" на Макрон, защото онзи му е казал, че ще подкрепя България за Шенген, Еврозоната и запазването на кохезионните фондове. Да напомня, че по оригиналния план, след втория програмен период, който свършва 2020г. не ще има оперативни програми с целево финансиране за новите членки, като администрирането на парите да става от национални управляващи органи. Т.е. това, заради което ГЕРБ изобщо съществува - усвояването на еврофондове, би трябвало да стане най-малкото по-сложно. Защото едно е да разпределяш милиарди през национални управляващи органи, пълни с послушни чиновници, които са под шапката на твоето правителство, а съвсем друго е местни фирми да кандидатстват директно пред евробюрократите за включване в разни проекти с еврофинансиране. Такива проекти по правило се печелят от консорциуми от 10+ участника, а едни дебели лобистки фирми, с офиси в Брюксел, взимат едни мазни отчисления и за ГЕРБ ще остане едно нищо. Щото сега, по структурните фондове, думата коя община да получи финансиране по проект с европари е на Боко. Ако кметът е от нашите, ще му отпуснат пари да вдигне там нещо в общината, местната икономика ще живне, през нашите фирми ще се врътнат парите, ще има и за партийната касичка, а най-накрая, ще има и гласове за ГЕРБ на местните избори, за парламента, че и на евроизборите.
    Без тези европари ГЕРБ не може да си захрани обръчите, не може да си купи подкрепа на местно ниво и ще трябва да прави истинска политика, разборай реформи, за да се хареса на обществото. Което няма как да стане по ред причини. Първата причина, за която се сещам е, че обществото ни е доста примитивно и се впечатлява много повече от възможностите за консумация на дребни материални блага, отколкото от "глупости" като независими инстритуции, върховенство на правото, разделение на властите и т.н. Втора причина е, че самите обръчи няма как да се изкефят на едно реформаторско управление на ГЕРБ и Боко, Цвъко и цялата им партийка ще бъдат дезинтегрирани служебно за нула време, ако решат да се правят на отворени.
    Откакто България е в ЕС, това което най-стабилно сваля и издига управления са еврофондовете. Боко го разбира идеално. Затова и се мазни на Меркел, на Макрон, на Юнкер.

  56. 56 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 477 Весело

    Борисов не трябва да защитава работодателите тарикати , които обират печалбата , а трябва да защитава българите.
    Едва ли има български работник, който не иска да го осигуряват на реалната заплата и не иска после да получава френска пенсия.
    Нали знаете, че всички граждани на ЕС имат право да получават пенсия в страните където са работили, да но не и тези командировани от български фирми плащащи им минималните осигуровки в България , докато те работят по Европа.

  57. 57 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    До коментар [#51] от "001":

    От толкова писане, така и не разбрахте, че правилата в момента се спазват, затова Макрон иска да ги промени, така че да стане икономически незгодно да се спазват новите и приходите от тия 14 000 работни места да са за Франция, а не за България.
    Няма никакви измами с директивата, защото измамниците Макрон лесно щеше да ги осъди. Да, има някои измами с укриване на осигуровки от българското НОИ, както и във всички останали фирми у нас, но това Макрон изобщо не го интересува, това си е наш проблем, който не засяга Франция.
    И не знам от какъв зор обяснявате колко българи си плащали данъците и осигуровките в чужбина и спазвали местните правила? 1.5 милиона? Нищо общо няма това със заплатите, осигуровките и пенсиите на българите у нас, разберете! Ако българите във Франция не спазват местните правила, ще бъдат глобени и съдени!
    Българите, които си получават заплати във Франция, Германия, САЩ и Австалия и т.н.,
    не са български работници и пенсионери!

  58. 58 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#53] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Макрон си спазва правилата от 1996 година и все още не е предприел едностранни мерки.

    Добре е да знаете , че тази директива от преди 21 години , може да се променя с мнозинство, така че промяната е почти сигурна.
    С нашите 14 хиляди , трябва да сме глупаци , че да не искаме да извлечем ползва от нещо , което така или иначе ще се случи.
    Против промяната са се обявили около 4-5 страни, тоест Макрон отдавна си е осигурил нужната подкрепа, въпроса е дали може да има полза и за нас, като не се превръщаме във противници на една от водещите страни в ЕС

  59. 59 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Толкова ли е трудно да разберете, че промяната на директивата ще се гласува.

    В момента е 3 години, Макрон иска една с идеята да постигне 1.5 години.
    Вариантите пред България са два...
    или се противопоставя и не получава нищо или успява да си осигури за лоялността , удължаване на кохезията и нови стотици милиони евро за икономиката си.

  60. 60 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    Борисов не трябва да защитава работодателите тарикати , които обират печалбата , а трябва да защитава българите.Едва ли има български работник, който не иска да го осигуряват на реалната заплата и не иска после да получава френска пенсия.Нали знаете, че всички граждани на ЕС имат право да получават пенсия в страните където са работили, да но не и тези командировани от български фирми плащащи им минималните осигуровки в България , докато те работят по Европа.
    —цитат от коментар 56 на 001


    Докога с тия измислици? Искате уж командированите българи да плащат осигуровки във Франция, а накрая да получават пенсии от България? Приходите за Франция, разходите за пенсии - за България. И как Борисов "защитава българите", като вие на практика искате те да бъдат уволнени във Франция? Тия българи дали ще са съгласни, да ги защитавате с уволнение? Дали ще искат да плащат осигуровките си на Франция, а не в НОИ? Дали изобщо ще успеят да си намерят работа във Франция на по-висока заплата, в конкуренцията на французи, без да могат да използват единственото си предимство? Който не го устройство да го командироват и е могъл директно да заеме работната позиция във Франция, вече го е направил. Не си мислете, че щом са строителни работници и берачи на плодове, са глупави. Щом работят като командировани, значи има защо - устройва ги или не са могли да намерят работа директно.

  61. 61 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 477 Весело

    До коментар [#60] от "Котаракът на Шрьодингер":

    хахаха
    ти се голям манипулатор.
    Точно това се случва в сега. Обясни на балъците, как работещите за българска фирма във Франция ще имат шанс за френска пенсия при положение, че работодателя им ги е прецекал и не си е открил фирма във Франция , а минава тънкана с минимални осигуровки в България.
    По този начин се избягват много пречки.
    Може във Франция да не може заварчик да получава по малко от 1500 евро, ама бай Пешо се води на работа в България , нищо че работи във Франция, затова може да получава 500 лева.

    Спирам да пиша, защото е безсмислено.

    България трябва да се радва, че имаме късмета да сме бъдещите председатели на ЕС, иначе Макрон въобще нямаше да дойде до България, защото от нас нищо не зависи.
    Десет години френски президент не е идвал в България , защо ли ...

  62. 62 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    Направих си дори труда да го прочета това докрай.
    Но знаех от самото начало какво ще пише.
    Не знаех, че виждам бъдещето.

    Платен литературен жанр, отдавна познат.
    Поляците не са се сетили да си платят и те. Или разчитат на нашата природна славянска интелигентност

  63. 63 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    Колкото и да не ни се иска да го признаем, дъмпинг има и той е породен от неравенството в заплащанията. Поляците са най-засегнати, защото имат най-голям брой командировани работници в ЕС. При нас този проблем не е толкова значим, затова Боко изтъргува отстъпките, които прави, срещу евентуално влизане в Шенген и в чакалнята на еврозоната. Даваш, получаваш, това е положението.

  64. 64 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#55] от "nick_wolf1":

    Боко ей така е казал Да
    Той утре като види пани Беата ще каже: НЕЕЕЕ Макарон аз ти казах НЕЕЕЕ

  65. 65 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#24] от "001":

    Не виждам никакъв национален интерес да влезем в Шенгенската империя.

  66. 66 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2309 Неутрално

    До коментар [#53] от "Котаракът на Шрьодингер": С нашите 14 хиляди , трябва да сме глупаци , че да не искаме да извлечем ползва от нещо , което така или иначе ще се случи.
    —цитат от коментар 58 на 001


    Значи, твърдо ще се откажем от приходи за българската държава и работните места на 14 000 командировани български работници, за да получим нещо което ни се полага по право - влизането в Шенген, което не зависи само от Макрон, а от абсолютно всички държави в ЕС? Хитро! Това обяснява защо с подобни "хитри" външнополитически хватки и размени, сме на това незавидно положение в Европа и никой не ни бръсне за нищо.

  67. 67 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3864 Неутрално

    Евтино се съгласявате !
    А си спомням как до преди година подскачахте зад Вишеградската група !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  68. 68 Профил на Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    Защо София послуша Макрон?
    1) заради тролеши медии и агитатори на чужда хранилка като Ясен! Заради фондации, като Ханс Зайдел, пробутващи чужди тези за "наши"
    2)Защото демократично избраните поУитици последните 27 годин НЯМАТ навика да се съобразяват с българския интерес! Те дори не могат да го формулират! А приемат интереса на своите задгранични ментори-Меркел, Макрон, Юнкер и т.н.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  69. 69 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 734 Весело

    До коментар [#21] от "Котаракът на Шрьодингер":

    " защо толкова кометари защитават френеският интерс" ?

    Непреодолим провинциализъм и комплексите от него .може би.Всичко чуждо виждат по-добро и по-висшe от тях.
    Или endofobia достойна за изучаване от науката :)

    ...et je roule,roule,roule..même sans savoir où je vais...je la joue cool,cool.cool...j'ai pas l'intention de changer
  70. 70 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#67] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Още подскачаме.
    Защо четеш Дневник? Че то това и на хартия не излиза!
    То нищо не излиза на хартия, ама питай българите кой им е по-симпатичен, макарона или Виктор Орбан.
    Нали затова сме избрали и коалиционните партнери на Кофпомпата. Те не харесват макарони, а Кофпомпата понеже нищо не разбира, с каквито се събере, такава става.

  71. 71 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    До коментар [#67] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Обратното е в Гърция, там от две до сто и две годишни са левичари и комунисти, даже успяват да са християни и комунисти едновременно.

  72. 72 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Макрон да не вярва много на Баце, че онзи се върти като фурнаджийска лопата.

  73. 73 Профил на achko_boy
    achko_boy
    Рейтинг: 10 Гневно

    Мога само да се радвам, че има останали интелигентни българи като "Котаракът на Шрьодингер", за съжаление ги няма в управлението на държавата ни. Безспорно е, че предлаганото от Макрон е против интересите на България, и целата е едни осигуровки на 14000 души да се внасят във Франция а не в БГ, като е почти сигурно че тези българи ще загубят работата си и ги чакат тежки времена. А на Борисов и Радев не им пука за българите а гледат да си уредят нещо за тях и хората им.

  74. 74 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 348 Неутрално

    За да получиш, трябва да дадеш.

  75. 75 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 875 Весело

    за да изглежда , че слуша и друг освен Москва

  76. 76 Профил на dj_tiesto
    dj_tiesto
    Рейтинг: 213 Гневно

    Хубаво, ама командированият работник рано или късно се връща..... Къде се връща а?............ В България и оппа дупки по пътищата, мизерни болници, лекари дето те режат за щяло и нещяло /за да точат ЗК/, полиция дето те защитава от абсолютно всичко от което не трябва да те защитава, майки и бащи с по 300лв пенсия, училища под всякаква критика и т.н.
    А онези "ощетени" работници от Франция, карат по пътища - самолетни писти, лекуват се в болници 8 звезди, полиция на която като звъннеш, че някой ти е спрял пред гаража направо с 3 паяка идва /за всеки случай/, майки и бащи с по 3000 евро пенсия, училища палати и т.н.
    Ей затова МАКАРОНЕ ние струваме по-малко, не защото не заслужаваме повече, а просто получаваме много по-малко и то много много по-малко...........

  77. 77 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1851 Неутрално


    Отличен анализ ! Браво !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  78. 78 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    [quote#21:"Котаракът на Шрьодингер"][/quote]


    Колега,
    с удоволствие чета коментарите ти, но в случая не съм съгласен . Защо ?
    За извършена " Х " работа, бай Жан и бай Пешо получават еднакво - по 2 000 евро, но ... Жан има банкова сметка и фирмата превежда неговите 2 000 евро на сметката му .
    Пешо няма такава, защото в Западна Европа има закон ( след световната криза от 2008 година ) да не се открива банкова сметка на човек НЕ ВЛАДЕЕЩ местния език . Това значи, че фирмата превежда тези 2 000 евро на сметката на " бизнесмена " от България, " командировал " Пешо във Франция . Какво следа ? " Бизнесмена е направил предварителен договор с Пешо за заплата от 1 000 евро месечно, които пари му изплаща без уговорки, но каква е съдбата на другите 1 000 евро ? Предполагам, че се досещаш .
    Нещо друго : При заплата от 2 000 евро Жан се осигурява по един начин, а Пешо при заплата 1 000 евро - по друг . За мен ( не претендирам за изчерпателност ) това е грабеж на Пешо и другите като него . Ето защо при гостуването си у нас Макрон каза ( по памет ) : " На госпожа Шидло ( премиер на Полша ) ще и е много трудно да обясни на полския работник, защо работи една и съща работа със западняка, но получава по-малко от него " .
    Българските " бизнесмени " просто грабят, те не могат и не умеят да правят друго . В уверение на последното си спомни кои хора и фирми получават обществените поръчки и между кои се разпределят еврофондовете, макар, че това е вече друга тема .

    ПП Съжалявам, но коментирам от таблет, а батерията ми вече е към края и, ако искаш да продължим спора ( не се заяждам ) бих могъл да го възобновя довечера след 21,30 часа българско време .
    Лек и ползотворен ден !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  79. 79 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Тезата на автора:

    "... дъмпинг наистина има. Работникът, командирован от Източна Европа във Франция, Германия или Австрия, струва на работодателите си значително по-малко (според ЕК, до 50%). Това не е "конкурентно предимство" в истинския смисъл на думата, защото в случая липсва основното условие за наличие на конкуренция - конкуриращите се да работят при едни и същи правила и условия."

    е чист евфемизъм.

    Авторът си е избрал един показател /конкуриращите се да работят при едни и същи правила и условия/ и понеже този фактор явно липсва, то изводът му е: "дъмпинг". ... страхотна логика...

    Там е работата, че НИКОГА конкуриращите се не работят "при едни и същи правила и условия". Френският работник, който се лекува в болница, не е третиран като добитък, както му случва на българския шофьор в нашенска болница; германецът си плаща висок данък върху доходите, но парите му не попаднат в "обръчи от фирми", или в дупка, отворена от тяхна КТБ, а още по-малко немската прокуратура ще се страхува дори да разпита техния си ДП по случая...

    Философски звучащият въпрос на автора в края на статията, е точно толкова полвинчат, колкото и споменатата теза на автора...
    Или по-скоро отговорът му е лесен: "икономическо и социално сближаване" ще се случват толкова по-близо до "западните стандарти", колкото повече въпросният "дъмпинг" бъде оставен да си действа свободно...

  80. 80 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2381 Неутрално

    http://m.24chasa.bg/mnenia/article/6415881
    Как Макрон си поиска кокошката, дето я замени за кон. А ние коня така и така сме го харизали!

    Платената тролщина трябва да бъде криминализирана!
  81. 81 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Редовно чувам разни подкрепи за България да се присъедини към Шенген ама още не сме там. Хайде първо да видим на кого трябва да се усмихваме и като им обещаем нещо да го изпълним. После като не ни приемат в Шенген почваме да правим каквото ни е кеф не защото сме соросоиди, нациси, екоактивисти, комунисти и т.н., а понеже истинските партньори и приятели не лицемерничат

  82. 82 Профил на maka
    maka
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#49] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Благодаря. Оставам си с мнението,че мерките са или излишни, или противоестествени на идеята на ЕС по принцип. Трудовият пазар ще се хомогенизира по естествен път, макар и по-бавно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах