Имат ли десните визия за образованието?

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Шукри Замфиров
    Шукри Замфиров
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Бойко, Бойкооо... умно момче пък не може си отговориш на толкоз прост въпрос...

    аз съм селянин, батко, и търсим отмъщение сладко...
  2. 2 Профил на Анонимен
    *****
    Неутрално

    Че е важно образованието, важно е. Но когато приоритет е измитането на комунистите от властта, то някак си остава на заден план - неволно.

  3. 3 Профил на MGUK
    *****
    Неутрално

    Mnogo aktualna statia!
    Stiga s etiketi, "levi", "desni" i prochie.
    Horata ochakvat concretni programi s concretni criterii za otzenka.

  4. 4 Профил на Anome
    *****
    Неутрално

    Даниел Вълчев е най-свестният просветен министър от десети ноември насам. Може и да прави грешки, но работи във вярната посока. И наистина работи, за разлика от другите смешни чичковци в този жалък кабинет!

  5. 5 Профил на цайс
    *****
    Неутрално

    Работи нещо в празната ти глава! Мисля.че са бръмбари!

  6. 6 Профил на ЕВРОПА
    *****
    Неутрално

    Ще останат ли неграмотни съветските навлеци и прочее варварски пишман визионери в Българското образование и култура?

    Докога сесесерски мошеници ще дезинформират и манипулират обществото??

    БЪЛГАРИЯ Е ЦЯЛА... а не на десни или леви партизани и проститутки.

    ЕДНА ВИЗИЯ Е ЦЯЛОСТНА или е никаква визия, не е визия.
    Става реч за

    ЦЯЛОСТНОСТ
    ГЕШТАЛТ
    ИНТЕГРИТЕТ
    МОРАЛНОСТ
    ...
    ЦЯЛОСТЕН ПОГЛЕД КЪМ ИЗВЕСТНИТЕ НЕЩА.
    На миналото, настоящето, към бъзещето.

    Нещо много, много различно от гледище на една или друга въшка.


    "Имат ли десните визия за образованието?"

  7. 7 Профил на Boriaz
    Boriaz
    Рейтинг: 893 Любопитно

    Какво образование на гладен корем? А и на кой му пука вече- всички деца искат да станат футболисти, спортисти или гастарбайтери а момичетата са запленени от светът на Планета и модните подиуми. На мене лично са ми казвали: "Като стана футболист ще Ви се обадя да Ви почертпя с едно хубаво уиски, че с тия мизерни заплати само си мислите, че пиете уиски."
    Когато простотията на управляващите и "хай-лайфа" стане идеал и модел за подражание по-добре не се притеснявайте за образованието. Образовани хора в България на никой за нищо не му трябват.

    Искането няма мярка- даването има КРАЙ!
  8. 8 Профил на Университет
    *****
    Неутрално

    Тъпан, заглавието на статията настоява за етикт "десни". Разберете се искате ли да има, или да няма, такива етикети.

    MGUK
    * 3

    Mnogo aktualna statia!
    Stiga s etiketi, "levi", "desni" i prochie.

  9. 9 Профил на Пръдня Уляновна
    *****
    Неутрално

    Точно така. Това е принципният подход. Искат да станат проститутки ако трябва да сме прецизни.

    Изродителските процеси са първа грижа на партията.

    Boriaz
    * 7

    А и на кой му пука вече- всички деца искат да станат футболисти, спортисти или гастарбайтери а момичетата са запленени от светът на Планета и модните подиуми...

  10. 10 Профил на xyz
    *****
    Неутрално

    Одно от най-слабите министерства по времето на Костов беше министерството на образованието. В края на мандата си успяха да подготвят един доста противоречив закон за научните степени и звания, който беше спрян в началото на мандата на НДСВ и така събира праха вече 9-та година. Както и сега, заплатите на преподаватели и научни работници бяха сред най-мизерните.

    Предлагам ви да прочетете оригинала на стенограмата на академичния съвет на Великотърновския университет (http://ivo.bg/), с който се предлага да се присъди на Владимир Путин почетното звание “доктор хонорис кауза” на Великотърновския университет.
    Тук прилагам само оригиналното писмо на ректора на университета проф.
    Пламен ЛЕГКОСТУП (общински съветник от СДС!), за да получите автентична представа за манталитета на преподавателския състав на един от уж приличните БГ университети:

    “Глубокоуважаемый Владимир Владимирович!
    В 2009 г. исполняется 130 лет принятия Тырновской конституции. Болгария и болгары всегда
    будут помнить, что эта конституция была создана с решающей помощью русских ученых и
    государственных деятелей. По этому поводу в Велико-Тырновском университете будет
    организована много мероприятий.
    Обращаемся к Вам неформально, в качестве ректора Велико-Тырновского университета с
    предложением выдвинуть Вашу кандидатуру для присвоения звания почетного доктора нашего
    университета. Информацию о Велико-Тырновском университете прилагаем отдельно к
    настоящему письму.
    Уважаемый Владимир Владимирович,
    Если Вы положительно отзоветесь на это предложение, академическое руководство проведет
    необходимые официальные действия и согласование, как это проходит обычно в таких случаях.
    Без лишних славословий, лично я и мои коллеги считаем, что присвоение этого звания личности
    как Вы – с огромными заслугами к мирному развитию современного мира и, в частности, для
    укрепления болгаро-русских отношений начала ХХІ века – это честь не только для Велико-
    Тырновского университета, но и для Болгарии и ее народа.
    23.10.2008 С уважением:
    Велико Тырново Профессор Пламен Легкоступ
    Доктор педагогических наук
    Ректор Великотырновского университета
    имени Святых Кирилла и Мефодия”

  11. 11 Профил на магаренко
    *****
    Неутрално

    Имат ли десните визия за образованието? - Дано да имат добра, практична и приложима визия? Щото и при управлението на Костов продължи спада на образованието надолу....Министър Веско Методиев беше прокарал позволение за 60 неизвинени отсъствия??? Лудост..........

  12. 12 Профил на supervisor
    *****
    Неутрално

    Ако се разровят в образованието... ще мирише. Много. И много ще боли. Защото там в момента е социализъм. Поддържат се празни училища, водят се безброй "мъртви души", директори се молят на нагли и безгранично тъпи ученици да се запишат само и само да има щат..... Това превръща училището в полу-фирма, полу-социален патронаж за учителки... Инкубатор на дебили.
    Нужна е санитарна сеч, но на никой не му стиска.
    Всички са станали леви. Десни не останаха.

  13. 13 Профил на Peter
    *****
    Неутрално

    Дам, и аз чакам тази позиция, и още няколко. Но имам търпение, ще им дойде и на тях реда.
    Силен поддръжник съм на всичко, което Вълчев направи, и се надявам следващия министър да го продължи. Дори се надявах чрез включване на БНД в коалицията Вълчев да бъде следващия министър, ама това пропадна.

  14. 14 Профил на магаренко
    *****
    Неутрално

    Прав си Супервайзер, мирише та не се трае! Не случайно първото поръчково убийство беше на зам.министъра на образованието през 1991г./забравих му името/. Представи си само колко парички се печелят, или не се печелят, ако ти одобрят/неодобрят учебника.................

  15. 15 Профил на магаренко
    *****
    Неутрално

    хахахахахаха........Вълчев пак министър???............Петре, ти да не работиш в МОН? Коледните премии при вас били по десетина хиляди лева?

  16. 16 Профил на "На лъжата краката са красни"
    *****
    Неутрално

    На лъжата краката са красни
    от Иво Инджев ⋅ март 30, 2009

    "Документът, който публикувам без никакви съкращения , говори сам за себе си…Вижда се как действа петата колона - раболепно, потайно и разбира се- тайно от журналистите. Но не съвсем… Имате възможност да се уверите как точно се е стигнало до решението да бъде удостоен Путин с “доктор хонорис кауза”."

    http://ivo.bg/

  17. 17 Профил на Асоц.иален
    *****
    Гневно

    Абе Пенчев, на тъп ли се правиш или чисто и просто си тъп. Десница в България никога не е имало, а само комунистически мекерета, назначени за такива. Коренът е, че няма дясномислещи хора - >90% от българите искат държавата да е соц.иална и да се грижи и мисли ??? за и вместо тях, но какво да правят останалите тук 7% нормални хора, отговорили, че предпочитат сами да се грижат за себе си. Колко от "десните електорални единици" са против голямата измама "безплатно образование", което в края на краищата излиза по-скъпо и некачествено? Огромното мнозинство "антикомунисти" са такива не от принципни съображения, а защото са пострадали лично и ако се бяха облагодетелствали, щяха и те да са комунисти. А да си чул някакво становище на Светия Синод на БПЦ по някакъв фундаментален или актуален въпрос?

  18. 18 Профил на преподавател
    *****
    Неутрално

    Напълно подкрепям 17 и добавям,че повечето преподаватели на всички нива не стават и за чеп за зеле!!!

  19. 19 Профил на канибал
    канибал
    Рейтинг: 443 Неутрално

    След постинга на №17 Асоц.иален за убедения десен коментарите са излишни!!

    "Коренът е, че няма дясномислещи хора - >90% от българите искат държавата да е соц.иална и да се грижи и мисли ??? за и вместо тях, но какво да правят останалите тук 7% нормални хора, отговорили, че предпочитат сами да се грижат за себе си. Колко от "десните електорални единици" са против голямата измама "безплатно образование", което в края на краищата излиза по-скъпо и некачествено?"

    "Единстената неоспорима догма,това е отричането на догмите."Б.Шоу
  20. 20 Профил на маргинал
    *****
    Неутрално

    Ако авторът е десен,аз съм тайконавт!Финалът ме просълзи!

  21. 21 Профил на Руританец
    *****
    Неутрално

    Г-не Пенчев, не разбрахте ли? Десните нямат визия за образованието. Нямат за нищо визия, освен за дребни политически интриги. Като днешното безобразие с вдигнатия тройно депозит за изборите две седмици преди крайния срок за подаването му.

  22. 22 Профил на Гъбар
    *****
    Неутрално

    Автора поставя интересни въпроси и мисля, че избирателите трябва да са наясно относно визията на СДС-ДСБ в сферата на образованието и науката.

  23. 23 Профил на Пенчо Бойков
    *****
    Неутрално

    Бойко, да ти имам визията, интелектуалец мой.
    Отговорът е: нямат.

    Политикономистите нямат визия. За нищо.

  24. 24 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1296 Любопитно

    Спокойно! Десните ще имат национална програма за образованието. Ще бъде конкретна, целенасочена и изпълнима.
    А Дани Въ дето ви е в главите на някои го забравете.

    P.S. За "supervisor" - със сечене се сече клона на който седиш. Нация се развива с интелект.

  25. 25 Профил на Дона
    *****
    Гневно

    Разбира се,че има десница в България и разбира се,че тя има визия за образованието у нас!И стига с този Даниел Вълчев-никога България не е имала по-слаб просветен министър от него!Но десницата е имала действително силен и здравомислещ министър в лицето на Веселин Методиев!И аз вярвам,че скоро на всички нас ще стане ясно посланието на десницата по отношение на образованието!Да се молим само предлаганият от Даниел Вълчев Закон да не бъде приет от това Народно събрание!Защото ще бъде катастрофа за Българското образование!И най-вече за професионалното образование!

  26. 26 Профил на Mama-im-stara
    Mama-im-stara
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В момента ДПС натискат СДС (чрез вътрешни хора) и се опитват да ги вкарат в необятния свят на вътрешни борби.

    Позицията на СДС по въпросите на образованието е формулирана в програмата на СДС - http://sds.bg/bg/about/program?page=11

  27. 27 Профил на КАФ
    КАФ
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не им трябва визия за образованието - те са Демократи и за тях всичко е Пари и Власт , а и за двете не се иска Акъл !

  28. 28 Профил на Верно бе
    *****
    Неутрално

    Мерси за линка, номер 26. СДС имал ипозиция, и то нелоша. Обаче явно трябва да се популяризира, а не да си губят времето.

  29. 29 Профил на Павлов
    *****
    Неутрално

    Проблемът е , че в България са малко държавно мислещите граждани, а мислещи се за леви или десни избиратели и политици има в изобилие. Ако идеите за промяна не прелитат границите на министерството и не надхвърлят мандата на едно ("ляво" или "дясно" управление, значи тотално сме сбъркани. Дългосрочните инвестиции в образование и квалификация са единствените средства, които не трябва да бъдат пестени, но как да се инвестира разумно в една област без цялостно виждане за рзвитието на страната и света
    поне за двайсет години напред? До кога ще търпим да ни управляват
    политически надничари?

  30. 30 Профил на Super
    *****
    Неутрално

    Описанието ти на училищния социализъм щеше да е добро,
    ако не беше социалистическо.

    Лъже яко, покрай разни истини.

    Изпускаш, че социализмът не се е настанил в училище
    по някакъв естестен път, а е натресен и останал там тоталитарно, престъпно и нелегитимно след 1944.

    Учебници и "авторитети" са фалшифицирани според тоталитарската марксистка "истина" на БКП на ссср.

    Някоя друга боя върху стария интерционален "образователен" бардак на БКП - това е общо взето образователната реформа след 1989.

    Невъзможно или много трудно сега е да принудиш ученици и учители да уважават овехтели опашати лъжи.

    Още повече, че министри и прочее "елит" всекидневно демонстрират арогантност, некадърност и пошлост.

    supervisor
    * 12
    ...

  31. 31 Профил на Теменужка
    *****
    Гневно

    Даниел Вълчев е най-добрият министър на образованието не само от годините на прехода,но и много преди това.Защото глупости в това министерство се правиха няколко десетилетия, за да се постигне сегашното ниво на образование на младежта у нас. Насоката на реформите, които прави е правилна.По някои неща може да се дискутира - например завършването на гимназия в 10 клас.Това би обрекло много младежи, които в този момент нямат намерение (нямат желание или финансови възможности в момента) да получат висше образование по-късно. Реформите, правени от предишни министри, бяха подчинени на меркантилни цели на отделни кланове в гилдията, а провежданите сега, се борят с негативните последици от предишните. Най-добър ефект би се получил за образованието, ако се изчисти министерството от загнездилите се в него от години "мухлясали" кадри, които спъват провеждане на целесъобразни промени.

  32. 32 Профил на ЕВРОПА
    *****
    Неутрално

    "Пред фактите и боговете мълчат". Не и глупаците.

    Основните исторически факти са твърдо и добре известни
    -- фактите важни за Българското Образование и Култура,
    което няма как да не включва основни исторически, верски, държавнически, политически и икономически факти.

    Тези факти не са много -- за които има място в училищните програми -- но отсъстват там или са изопачени.

    "Насоката на реформите" е нищо, при положение
    че реформите са нищо -- продължаващи опити да се легитимира криминалната столетница БСП на ссср.

    Как можеш да очакваш едно общество да уважава лъжи при положение, че за разлика от времената на Социалистическия Лагер, нямаш тоталитарен контрол над обществото?
    Едно време донякъде се получаваше...

    През 1989 БСП се фръцна на 180 градуса - към капитализъм от анти - и продължи да строи социалистически недоносчета.

    Сега капитализмът е в криза и БСП не знае как да се фръцне.
    Разбира се, номенклатурци, номенклатуркини и номенклатурчета биха искали да се радват на старото статукво.

    Каква е "насоката на реформите" на образователния номенклатурчин?

    "Насоката на реформите, които прави е правилна."

  33. 33 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 672 Неутрално

    "Дано час по-скоро ... предизборният щаб се захване с истинската си работа..."

    Дано!

    Иначе визията за образованието на всички партии е ясна и "консенсусна":

    Образованието - последна грижа.

    Гледайте новия сериал "Сюнет за Сергюн".
  34. 34 Профил на Стая 101
    *****
    Неутрално

    Ако тея с децата наистина бяха загрижени, то нямаше да ги раждат изобщо.

  35. 35 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "Имат ли десните визия за образованието?"

    Ахам, визия имат. Що?
    Зер визия стига само, г-н Бойко?

    The biggest risk in life is not taking one.
  36. 36 Профил на Антивак Ваковски
    *****
    Неутрално

    "Преплели са се като свински черва - няма сини, няма червени" ! Това ми каза преди години доц. Панев, когато го попитах в Народното събрание ще има ли нов закон за научните степени и звания, чрез който да бъде изринато тоталитарното бунище, наречено ВАК. Истината е, че ВАК е удобна хранилка за нагаждачи и партизани, поради което сините се не можаха да се справят, а и дошлите след тях - също !

  37. 37 Профил на Павел Лазаров
    Павел Лазаров
    Рейтинг: 506 Неутрално

    "Новото образование" проектира и ще изгражда образованието, което желаем за нашите деца. То единствено има и визия, и мисия, и непосредствени цели.

    Първата ни непосредствена цел е създаването и поддържането на широк диалог, от който да излезнат хубавите идеи и истинските лидери за бъдещото образование. Добре дошъл евсеки! --> www.novoobrazovanie.org

    Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.
  38. 38 Профил на Образ у вание
    *****
    Неутрално

    2009

    Москва - Мавзолей на Марксисткия терорист "освободител" Ленин
    София - Паметник на Марксистката "освободителна" Армия

  39. 39 Профил на може би
    *****
    Неутрално

    от образованието зависи стоиноста на доктори адвокати лакеи дори и на журналистите.

  40. 40 Профил на Антиалабалист
    *****
    Неутрално

    Не.

    Постоянен Приоритет на Образованието
    е отстояването на истината и разобличаване на фалшификации.

    Ако си честен човек и знаеш, че се опитват да фалшифицират истината, Кажи Честно което знаеш или вярваш че знаеш.
    За това не се иска много "диалог".
    Диалогът е хубаво нещо, ако е честен диалог, но човек трябва да може да отказва диалог на очевидно недобросъвестни.

    Този Павел Лазаров агитира за диалог и препраща в "пета глуха линия" без да предложи нито грам конкретика за подобряване на българското образование. Това е недобросъвестно.

    Павел Лазаров
    37

    "Първата ни непосредствена цел е създаването и поддържането на широк диалог, от който да излезнат хубавите идеи и истинските лидери за бъдещото образование. Добре дошъл евсеки! --> www.novoobrazovanie.org"

  41. 41 Профил на Още една препратка
    *****
    Неутрално

    Визията на ДСБ за образованието можете да намерите на страница 14 от програмата им от 2005:
    http://www.dsb.bg/upload_files/Programa%20DSB.pdf
    Тази част от програмата им е озаглавена: "Образованието и Науката - Инвестиция в Нашето Бъдеще".

    Без съмнение в близките месеци ДСБ и СДС ще представят актуализирана програма за управление в която естествено ще влезе и въпросът с образованието.

  42. 42 Профил на магаренко
    *****
    Гневно

    До Теменужка: Д.Вълчев ти се харесва най много, нали? Щото ви дава големи премии на вас бюрократите от МОН. Взети от съкратените учители и училища. А не е съкратил нито един от вас? Въпреки, че в МОН работят 400 чиновника, много повече в сравнение с други държави?! Единственото "постижение" на Вълчев са делегираните бюджети. С които министерството прехвърли отговорноста за съкращенията на директорите. Ако бяхте толкова загрижено за образованието, този закон щяхте да го приемете поне преди две години. Защото, въпреки че промените са незначителни и не са консултирани с учителите, все пак са крачка напред.Но май не сте сигурни в него и затова оставяте изпълнението му на следващото правителство? Ако вообще проектозакона се приеме от този парламент???.........А иначе за никого не е тайна, че Вълчев е добър в пиара - на какъв ли не се прави? Един вестник писа преди време за тайните му мераци да става президент: Да не си прави труда, няма никакъв шанс.........и пред учители и пред ученици.........

  43. 43 Профил на ПРЕДИЗБОРНО
    *****
    Неутрално

    Внимание - Ръст на Ялови Шумотевици.

    Стари и нови отроци или ортаци на Цоциалистическата столетница, плюс други, ескалират стари или отпочват нови предизборни шумотевици.
    Обикновено заради самия пиар чрез участие в шум.

    Шумиш ли - съществуваш /освен ако не те надшумят/.
    Участието е важно, а не какво и как. Така е, за съжаление.

    Понякога шумът има за единствена цел да източва Вашето внимание и време /косвено и пари/.

    Внимавайте за Ялов и прочее Шум...

  44. 44 Профил на 6'
    *****
    Неутрално

    Така е,прав си. Това момче също е болно от неокомунистическата публицистика,все в главата му е десно,синьо,червено. Сега пък "син алианс". Айде преведи статията си на дръг език и обясни на читателите какво е това "син алианс". Синя простотия ,изглежда,пък после комунистите пак като победят,никой да не се чуди. С простотия,било тя червена ,и.ли синя,доникъде не се стига. пускат си пишещите разни филми,разни фрази,думи и пр. и смятат,че казват нещо,нищо подобно,нито пък нормалните хора ги разбират.

  45. 45 Профил на монтерей
    *****
    Неутрално

    Съюз на ДС няма виждане за себе си,камо ли за образование.Мисла че требе да се спре вече да се пише и говори за Съюза на ДеСе. Доиде времето кой от където е дошъл или е бил изпратен да прави СДС вече да се връща там---ДеСе, БКП, ОФ и други тайни организаций.ТОВА решихме снощи с И. Костов и сме го предали на Марти,да ви го сведе за ИЗПЪЛНЕНИЕ.!!! БОИКО ти си трай за сега,след изборите ще решим за теб и новата ти банда.

  46. 46 Профил на ЕВРОПА
    *****
    Неутрално

    Никакви такива.

    Независимо от сметките на БКП КДС,
    партиите и прочее организации са толкова легитимни
    колкото Гражданите ги правят легитимни според
    Конституцията на Република България.

    Така че,

    ОБЕДИНЕНИ ДЕОКРАТИЧНИ СИЛИ
    ЗА ПРОСПЕРИРАЩА ЕВРОПЕЙСКА БЪЛГАРИЯ

    сдс... ссд... дсб... герб...

  47. 47 Профил на Павел Лазаров
    Павел Лазаров
    Рейтинг: 506 Весело

    Павел Лазаров ти предлага най-конкретното градивно нещо, съществуващо до момента за образованието, Антиалабалист [40]. И това е съвсем добросъвестно.

    Грамовете конкретика в "Новото образование" ще ги открие, който има очи за тази работа. А който желае да се занимава с разобличаване, разкрития, съд и осъждане, вече го прави и постига, каквото може да се постигне по този начин.

    Заповядайте многобройни на www.novoobrazovanie.org

    Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.
  48. 48 Профил на борко
    борко
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Добра статия. Впрочем, това важи и за останалите сфери на обществено-политическия живот! Наистина стига сме обсъждали кой с кого, как, кога... Време е да се предложат реални и конкретни идеи и предложения.
    Впрочем, който се интересува, има какво да се прочете по въпроса: http://www.sds.bg/bg/about/program?page=11

    If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.
  49. 49 Профил на Любим мой Соц
    *****
    Весело

    Плана на десните е "да влезем че сме гладни а и гадните кумунисти как се оядоха. И ние искаме". Друга мисъл нема в техните кратуни.

  50. 50 Профил на Мечката
    *****
    Весело

    Ай добре дошли в сферата на 'образУванието'!
    Някои мечи мисли на един стар преподавател в Университета
    1. "Убразованието" се гради с години, с реноме и с принципи за качество (откога съществуват Кеймбридж, Харвард, Оксфорд?).
    2. "ОбразУванието" се гради от силна индустрия - без пряк алианс между индустия и ВУЗ се получават "университети - кули от слонова кост" (Северна Германия е ярък пример!)
    3. Има силни и реномирани Университети и Училища, има и слаби такива. И едните и другите имат право на съществуване - нека пазарът ги отсява
    4. Силно "ОбразУвание" има когато има силна интелигенция. Когато същата е заместена от московски рабфаковци (поддръжници на Гоце), чИнгета, "верни партийни" членове - получава се вместо "ОбразУвание" - "Партийно Събрание"
    Справка - през 1956 Партийната Организация на СУ е изпращала партийни членове да слухтят в тоалетните на СУ какво си говорят студентите за революцията в Унгария (какво "академично" занятие!). Какво очаквате от тези хора и тените отрочета?

    За ВАК-ащите и подръжниците на "безпристрастието и компетентността на Висшата Атестационна Комисия" - ето ярък пример за това как са се "хабилитирали" нЕкои другари (и другарки!) (Подобни примери са стотииииици!!!!!!) - бъдете стоици!:

    „...Един ден майка ми ме посрещна с думите: "Твоят проблем е уреден!". Не разбрах в първия момент какво има предвид. Мама бе известен професор и не е тайна, че през 1983 г., когато Тодор Живков беше болен, се довери на медицинските й грижи. Кани я на вечеря и тя му разказва за проблемите ми в БАН, а той отсякъл: "Нещата ще се уредят веднага." И наистина след дни ми телефонира самият Сендов и казва: "Да се срещнем!" Влизам в кабинета му, той сочи портрета на Живков зад бюрото: "Заповядаха ми да те хабилитирам! Избирай - ст.н.с. в БАН или доцент в университета." Беше ми толкова смешно, че обявих: "Доцент в БАН!", което по някогашните правила бе невъзможно - или си едното, или другото. Но представете си последвалата комедия. След 4 месеца станах доцент, и то в БАН. Аз съм най-бързо създаденият и утвърден доцент в историята. Мога да продължа още с такива случки...”

    Източник: http://paper.standartnews.com/archive/2005/08/13/familyfolio/s4525_2.htm

  51. 51 Профил на Антиалабалист
    *****
    Неутрално

    Не драги. Не си интересен. Излежда не си даваш сметка, че много станаха "маймуните на клона".

    Много кьорфишек агитации и подхвърлени линкове. Дайте да дадем да обсъдим некои комсомолски обсъждания ей там...

    Който е честен човек и има нещо да каже, първо ДАВА идея, ДАВА информация.

    А за подхвърляне на линкове... за това са създадени компютърни вируси

  52. 52 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 519 Неутрално

    На автора май не му е ясно, че по въпроса за образованието т.н. десни мноого отдавна имат мнение и не го менят като бътовски гащи ( да ме прощават съгражданите ми панагюрци) А това, че не са на всяко гърне мерудия с предизборна агитация - голям праз! Щото приказките ги чухме, резултата - налице...

  53. 53 Профил на Мета образУвания
    *****
    Неутрално


    Мечката

    ...
    Когато същата е заместена от московски рабфаковци (поддръжници на Гоце), чИнгета, "верни партийни" членове - получава се вместо "ОбразУвание" - "Партийно Събрание"

    Справка - през 1956 Партийната Организация на СУ е изпращала партийни членове да слухтят в тоалетните на СУ какво си говорят студентите за революцията в Унгария (какво "академично" занятие!). Какво очаквате от тези хора и тените отрочета?

    За ВАК-ащите и подръжниците на "безпристрастието и компетентността на Висшата Атестационна Комисия" - ето ярък пример за това как са се "хабилитирали" нЕкои другари (и другарки!) (Подобни примери са стотииииици!!!!!!) - бъдете стоици!:

    „...Един ден майка ми ме посрещна с думите: "Твоят проблем е уреден!"
    ...

  54. 54 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 519 Неутрално

    А и не смятам , че именно Бойко Андреев и други журналисти ще определят темите за предизборната кампания на десните.
    Освен това г-н Андреев ми напомни вича за чукчата, който бил писател, а не читател - защото вестник "Седем" многократно е разглеждал проблемите на българското образование и то не като регистриране на събития, а задълбочено анализиране на проблемите, необходимите промени и начините за тяхното постигане. И не от един човек със съмнителна образованост , а от хора с различни професии, високообразовани и загрижени наистина за бъдещето на страната!

  55. 55 Профил на десен
    *****
    Неутрално

    Най-високият паметник в България е този на съветската армия в София. Доминира над града (рецидив в Пд с альоша) и е символ на наложен с военна сила античовешки режим. В учебниците не е споменат. Кого и докога лъжем.

  56. 56 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Аз - №52 и 54 и това , което написах се отнася за автора на статията - Бойко Пенчев. Извинявам се за грешките , но ожпределено ми вдигна кръвното този тъпанар, на Вълчев PR

  57. 57 Профил на КУЛТУРА
    *****
    Гневно

    Мошеници влагат енергия за да съхранят паразитизма си.

    Чия енергия?

    На данъкоплатците, на гражданите, на България.

    Воглаве с натрапен безработен чужденец, отроче на престъпник от БКП на ссср.

    КРАДАТ БЪЛГАРИЯ ЗА ДА ТРОВЯТ БЪЛГАРИЯ.

    НАРОДЕ???

    "Много енергия беше вложена от Даниел Вълчев и дори от самия Станишев за промяната на Закона за научните степени и звания."

  58. 58 Профил на Перо Пиперов
    *****
    Неутрално

    Благодаря на xyz за цитата на историческото писмо, "Преподаватели от Великотърновският Университет пишут письмо всероссийскому императору". Много полезно четиво, наистина, за всеки, който си е поставил задачата с лизане на задници да се издигне в живота. От писмото нараво мирише на вазелин, пот и .. още нещо. Не бих желал да съм студент в подобен "университет", ясно е на какво могат да те научат там. Отврат.

  59. 59 Профил на Дени к-вата
    *****
    Неутрално

    Каквато и визия да имат леви и десни, като насреща имат студиозуси, които мислят само в коя кръчма да се напият като свини и кого да пребият - резултата ще е никакъв.

  60. 60 Профил на трагедия
    *****
    Неутрално

    Peter: "Дори се надявах чрез включване на БНД в коалицията Вълчев да бъде следващия министър, ама това пропадна"....Бууууууууухахахахахахаха...абе този Петер май самия шоумен Д.В.??? Болен Тошко за кокошка........хихихихихи

  61. 61 Профил на Дени к-вата
    *****
    Неутрално

    С дипломи пари не се изкарват, така че може да си правитге колкото искате реформа - Педро като е решил, че е по-добре да се друса, вместо да учи - ще се друса.

  62. 62 Профил на Иво
    *****
    Неутрално

    На мойта жена учене не й трябва - да се научи да върти тенджерите по-добре. Добре, че бившето й "гадже" и помагаше със задачите по математика, а аз като един съвременен мъж си затварям очите за такива лиезони.

  63. 63 Профил на Lina_acad.bg
    Lina_acad.bg
    Рейтинг: Разстроено

    Ако десницата иска да разшири електоралната си база, тя не трябва да възприема образованието като маргинална сфера. Съгласна съм, че на хората с деца, на студентите и преподавателите им пука какво ще се случи с България като държава и споделено място за живеене. Подкрепям намаляването на броя на годините за пребиваване в училище. Ромчетата щели да отпаднат - плачат от "Евро-Рома" Не мисля, само дето вместо да ги обличаме и интегрираме в нормални паралелки ще ги пращаме да работят, за да си заслужат хляба. Две съседски деца не искат да ходят в едно от елитните училища в града, защото директорката на въпросното училище работи по няколко европейски проекта и интегрирала по две крадливи и миришещи ромчета във всеки клас. Жената се опитва да върже делегирания си бюджет, но си завъди проблеми с училищното настоятелство, което предпочита да осигури финансиране на училището, ако то бъде прочистено от мургавите ученици, които са амбициозни и неграмотни

    Lina_acad.bg
  64. 64 Профил на монтерей
    *****
    Неутрално

    Съюз на ДС няма виждане за себе си,камо ли за образование.Мисла че требе да се спре вече да се пише и говори за Съюза на ДеСе. Доиде времето кой от където е дошъл или е бил изпратен да прави СДС, вече да се връща там---ДеСе, БКП, ОФ и други тайни организаций.ТОВА решихме снощи с И. Костов и сме го предали на Марти,да ви го сведе за ИЗПЪЛНЕНИЕ.!!! БОИКО ти си трай за сега,след изборите ще решим за теб и новата ти банда.

  65. 65 Профил на Lina_acad.bg
    Lina_acad.bg
    Рейтинг: Неутрално

    Присъждането на научни степени и знавия би трябвало да се диференцира. След като "доктор" е образователна степен, редно е съответния университет, към който е зачислен докторантът да може да присъжда тази степен, по система близка до дипломирането на магистрите.
    Званието "доцент" би могло да се дава от сформирано научно звено от професори по съответната специалност.
    Формация от типа на ВАК да присъжда степента "голям" доктор и професор. Така ще се предотврати девалвацията на научните степени и звания и в същото време ще се "захранят" висшите училища с хабилитирани преподаватели.
    Последните години показаха, че кандидатстудентите не избират висшето училище по броя хабилитирани преподаватели. Не се и интересуват особено от акредитацията на ВУЗ-а, в който кандидатстват

    Lina_acad.bg
  66. 66 Профил на десен
    *****
    Весело

    Докато ние си говорим, хората взривиха паметника на ленин в Петербург.вж медияпуул и

    http://www.lenta.ru/news/2009/04/01/statue/

    Учениците да гледат и да се учат какво се случва със задниците на мръсниците. И пак да си спомним за паметника на Съветската армия и Альоша.

  67. 67 Профил на Българин
    *****
    Гневно

    Много ми е чудно, защо никой не говори за "реформата" предложена от правителството, което предвиждаше Българският език да не е част от държавните образователни изисквания. Това щеше да позволи да завършват училище хора, които не знаят Български език. Ако България иска да остане цяла, то езикът трябва да е обединителното звено между всички хора на територията на държавата. Такива, които не говорят Български език не бива да има!!! Затова е време Вълчев да бъде хвърлен на вълците. А що се отнася до заплащането на труда на учителите, правителството на Станишев изпусна единственото добро, което можеше да направи през тези 4 години. На всички трябва да им е ясно, че България ще съществува, а животът ще бъде добър, ако има силни и свободни, образовани Български граждани в нея.

  68. 68 Профил на Дени к-вата
    *****
    Неутрално

    Абе нашите студиозуси дали за цялото си следване са прочели някоя книга? Аз лично - не.

  69. 69 Профил на Щ-854
    *****
    Неутрално

    Ако се съди по дейноста им като "опозиция" в парламена за
    посладните осем години май найстина имат нужда да им се дават съвети от рода на :
    " Тези хора не искат образование-имитация, не искат и държава-имитация. Десницата трябва да им предложи визия и идеи за такава промяна."

  70. 70 Профил на ссср
    *****
    Неутрално

    Абсолютно вярно, но Изордените Изродители на Корупция БСП
    умишлено и системно подкопават всякаква нормалност - Българска и прочее.

    Затова България е най-бедна и корумпирана държава в ЕС,
    а за говорители и журналисти в БГ се назначават хора с говорни
    дефекти и/или недонаучили български език.

    Подобно е лъжепредставителството на България в Европейските и прочее международни институции.

    Българин
    Гневно
    67
    ...

  71. 71 Профил на GB
    *****
    Неутрално

    #1 е написал много къс но много садържателен коментар! Работата наистина е проста! След като сме в ЕС ще вървим към уеднаквяване и унифициране на образователната система. Тия, които сме в чужбина много добре знаем и разбираме това! Може и да сме много добри, работливи и умни, но не го пише на челата ни! Хората гледат документите и не само дипломите са важни. Даже са най-малко важни! По важно е какъв е корикулума на обучение и колко години е курсът! Каква е придобитата степен. Ние тук бакалавър за нищо го нямаме, а хората по света много рядко отиват за мастерс (интересно защо у нас наричано магистър, това е прието само за фармацевтите). Завършване на гимназия до 10 клас е директно взето от Английската система, която се счита за най-добрата! Даже и Германците го признават! Между другото и те имаха сериозни проблеми в международен план с тяхните "инженер" и "диплом инженер". Нищо Вълчев не е измислил, само се опитв да копира оттук, оттам! Но тази система е безсмислена без "външното оценяване", най-важният и компонент. То е което уеднаквява държавните и частните училища и колежи и ограничава и обезсмисля "частните уроци", така както у нас те се разбират и които са най-големият ни проблем! А научните звания трябва да са работа на университетите (нали имат уж автономия) Имиджа си те сами трябва да изградят за да имат стойност титлите им. ВАК и БАН са сиволи на тоталитаризъм или Сталинизъм, което ви харесва повече!

  72. 72 Профил на 1
    *****
    Неутрално

    Мисля, че проблемът съвсем неправилно се политизира. Дясно, ляво ... и прочие глупости. А тия пък, които критикуват образованието ни за някаква "съветска изостаналост" просто се оставят да бъдат увлечени от злобата си. Защото крайно време е да се признае, че някои неща от миналото ни бяха добри, действащи. Образованието по-специално имам предвид. Съвсем не защото било съветско или антисъветско, а просто защото беше много по-добро. Само глупакът би отричал това. Децата бяха много по-знаещи, по-дисциплинирани, много по деца и много по-малко минимутрички и минипроститутчици. Следователно какво ми пука какъв етикет ще сложите на бившата ни образователна система, след като е била добра. Още, та никога, ама никога не е била назадничава и затворена. Завършил съм гимназия преди промените, учехме и компютри, учехме и НА компютри, разбира се, според тогавашното им развитие. Дискусиите, личната изява се насърчаваха, отвореността към света също. Не изкарвайте едновремешните ми учители, нито тяхната система някакви ретроградни типове. Дължа им много, всички им дължим много. А относно политизирането на този дебат, само искам да припомня един отдавна установен факт - в бившия СССР се четеше най-много. Какво лошо има в това? Защо да не се запазят хубавите елементи в образователната ни система, като имате предвид, че е доста трудно да се каже - съветски ли са по произход, както ги нарочвате, или родни, възрожденски.

  73. 73 Профил на Peter
    *****
    Неутрално

    Наистина, не трябва да се пише без да се чете. Както са написали хора по-горе СДС отдавна има обявена програма:
    http://www.sds.bg/bg/about/program?page=11

    Ако ви мързи да четете, накратко там има отговори на почти всички въпроси на автора, и тези отговори могат да бъдат обобщени с "СДС подкрепя реформите на Вълчев и ще ги продължава в същата посока" - максимална конкуренция между учебните заведения.

    Това, което трябва да направят обаче, е това да го обявят в някаква брошура, а да не чакат утре цяла българия да се събуди политически компетентна и да започне да чете програмите и да ги обсъжда, вместо да пише по вестници, че такива няма.

  74. 74 Профил на Мечката
    *****
    Неутрално

    Номер 72

    Е, много лъжеш, момче! Поднасяш нЕкои верни неща, но прикриваш най-същественото!

    Защо нищо не споменаваш за Партийния Секретар на БКП и Партийното Бюро, които определяха кой, докога и докъде ще расте и кой въобще няма да расте.

    Защо нищо не казваш за масираното и плътно присъствие на Дъжавна сигурност - резиденти и Агенти в Университетите и БАН?

    Ето ти част от кадрово досие на такъв добър човек:

    Боян Иванов Пенков

    Роден 4 септември 1927

    Доцент в СУ

    Вербуван на 13 януари 1961

    Снет от отчет на 1988

    Псевдоним: Бойко

    качество: Агент

    Структура: Управление Второ, отдел Трети

    УПРАВЛЕНИЕ II-ро: КОНТРАРАЗУЗНАВАТЕЛНО, ръководено от началник на управлението и четирима заместник началници. В състава му са били включени:

    - отдел III - за разработка на отделни лица, български граждани, заподозрени в шпионска дейност и връзки с чужденци.

    Още колко са били като него?

  75. 75 Профил на 1
    *****
    Неутрално

    Виж какво, целта ми не е била да лъжа или не, а да си споделя моето мнение. Що се отнася до това масирано присъствие, аз съм сравнително млад човек и тогава не съм имал подобни наблюдения. От личен опит ли говориш, или просто чул-недочул от агенция ЕЖК ("Една жена каза"? Възможно е да е имало и подобни случаи, но пък в никакъв случай не можещ да отречеш, че сме имали и свястно висше образование. Захапах малко и от него, като студент. Изискваха много от нас, учеха ни добре. Друго какво ми трябва? А наскоро присъствах на един изпит, не като изпитващ, просто бях в катедрата по друга работа и там изпитваха студенти. Ужас! Трагедия. Сама ли написахте тази курсова работа? Ами не, написаха мия. ?!? Не, не, обясниха ми за какво става въпрос. И т. н. По едно време преподавателят се нарочи, че има някаква работа и излезе само и само да препишат нещо ония крави. Не ми стана ясно защо, аз бих ги скъсал, но негова си работа. Та това е нивото пък на висшето ни образование СЕГА. Ами други примери да давам ли? Защо пък да не дам. Аз съм от Варна. Тук преподавателите от Икономическия университет просто са станали рекетьори, в буквалния смисъл на думата. Задължават всеки да си купи учебника им, че се й подписват при изпит на него, за да не ползва някой друг ... Ами изпитите в разните му там измислени частни университети? Пишеш есе. А защо есе? Ами защото може да се оцени и така, и онака. Каквато и глупост да напишеш, вътре си. Нали им трябват таксите на студентите. Което малко ми напомня на един епизод от безсмъртния "Швейк" - за един "вечен студент", който според условието на наследството, което получил, щял да получава огромна стипендия, докато следва и той естествено следвал до безкрайност. Хубаво, ама избухнала войната и подобни типове по експресната процедура гледали да ги направят доктори, та да ги пратят на фронта. Явява се нашият и на всички въпрос написва по един стандартен отговор - "цунете ми г...а". И какво? Присвояват му докторската титла и хайде, на фронта. Та абсолютно същата работа е и с тия частни вузове. И в крайна сметка да не си мислиш, че защитавам разните му там партийни протекторати, агентури и тям подобни. Съвсем не. Но ако трябва да избирам между предишната система на висше образование и сегашната, бих избрал предишната. Мисля, че се обосновах с лични наблюдения и доводи, така че с удоволствие ще изчета и твоите, но само ако са лични, а не от разни жълти вестничета материалчета или клюки на завистливи колеги.

  76. 76 Профил на Peter
    *****
    Неутрално

    Относно това колко е било "велико" образованието ни:
    Наистина влязох в училище 90-та, така че не съм видял най-великите чудеса на дисциплината и преподаването.

    Едно обаче мога да кажа: за мен една образователна система е кръгла нула, ако се опитва само да преподава знания, вместо да насърчава развитие на качетва. Създава хора, които не търсят къде са програмите на политическите сили, а чакат тези програми да им дойдат наготово.

    Няма никакво значение с какви точно боклуци се пълни съзнанието на децата, защото един факт си е просто факт - всеки може да го намери в Интернет ако го интересува.

    Системата когато аз учех през 90-те е именно такава - преподава факти, а не умения. И не ми се вярва преди това да е била по-добра.

  77. 77 Профил на Ц
    *****
    Неутрално

    Дура, именно ти си в плен на съветска неадекватност.
    Свидетелства го самоцелният ти спор.

    Ето повече обективност:

    Всякакви идеологически, политически, икономически, културни,
    езикови и прочее "Гуманитарни" дисциплини на тоталитарския Терористичен Великосъветски Великомосковски Антитеистичен СССР бяха предимно... Вносен марксистки боклук "обогатен" с местен боклук.

    Марксисткият СССР беше Геноцидна империя на злото с Еднопартийна "истина". Кого ползва, че в този Колосален Античовешки Боклук е имало частици използваем "преподавателски материал"??? Никого. Може да се ползва за археологично изучаване и за поука, това Да.

    Друго, степени и титли, дори за точните науки, се контролираха, дори сега, по съветски номенклатурски критерии.
    Бошлаф обективно.

    Хората не пасат трева и са наясно с тези неща.

    Трето, степени и титли, като структура, не са били и не са "в крак" със Света.

    Да, ама в тях имало нещо рационално...
    Може да има, но трудно се уеднаквява, трудно се сравнява,
    трудно се използва.

    По подобна рационална логика, например, често вторични "суровини" не се изплозват отново по предназначение, а се "претапят", или Игнорират. Може би е жалко, но е добре да гледаме реалистично на нещата, вместо да си ги обясняваме непременно с нечия злоба, че някой ни мрази. По съветски...

    Болният съветски паразитизъм е бреме за всички.
    Най-кадърните хора са станали външни или вътрешни емигранти, "безпартийни", третостепенни изпълнители или безработни.
    Това е по-близо до истината.

    "А тия пък, които критикуват образованието ни за някаква "съветска изостаналост" просто се оставят да бъдат увлечени от злобата си. Защото крайно време е да се признае, че някои неща от миналото ни бяха добри, действащи. Образованието по-специално имам предвид. Съвсем не защото било съветско или антисъветско..."

  78. 78 Профил на 1
    *****
    Неутрално

    За какво става въпрос - за бившата соц. система или за образованието? Че дайте по тая логика да изхвърлим и таблицата за умножение - нали е ползвала и соц. системата! Да разкараме и писателите от тая епоха от библиотеките си и от училищата - писатели като Хайтов, Талев, Димов (отявлен комунист) и т.н. Доколкото разбирам от воя, тезата ви е следната - мразим соца, значи мразим и образованието, което сме наследили. Следователно да вземем за образец това на най-върлия противник на СССР - САЩ. Обаче! Обаче само най-големия фанатик и само заслепени от политическите си пристрастия хора могат да видят нещо позитивно в тази алтернатива. Трябва да се разсъждава утилитарно - да се запази доброто в образователната ни система, независимо от къде идва то, и да не се приема нищо наготово само за това, че било на политическите ни приятели за момента. Какво комунистическо виждате тук и за какво въобще спорите!

  79. 79 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1296 Любопитно

    Колеги по "постингване",
    Защо не прочетете "Възход и падение на великите сили" от Пол Кенеди?
    Вярно не е книга за образованието, но има такива изречения на точното място. И тези изречения са много важни!

    Политиката не сме я измислили ние българите. Политиката в образованието и правенето на политика чрез образованиено пак не сме го измислили ние. Но можем да се научим. Вероятно.

  80. 80 Профил на отминал
    *****
    Неутрално

    Това си е ваша имбецилска съветска "логика".
    Затова сте част от Проблем, а не от решение.

    1
    * 78

    За какво става въпрос - за бившата соц. система или за образованието? Че дайте по тая логика да изхвърлим и таблицата за умножение - нали е ползвала и соц. системата!

  81. 81 Профил на 1
    *****
    Неутрално

    Слущай, простак, без обиди! Най-лесно е да се "спори" по схемата - глупак, не, ти си глупак. Ако имаш някакъв довод, изложи го. Ако не, е...и си майката!

  82. 82 Профил на 1
    *****
    Неутрално

    Казах и подчертавам - образованието преди беше по-добро от образованието сега. Къде тук има социализъм, къде тук има комунизъм! Или го оспорвате това? Може пък сега да е по-добро образованието, вече минаха в крайна сметка 20 години от падането на комунизма, може пък демократичните и либарални ценности някак си да са проникнали сред днешните ученици? Може пък и да са по-знаещи, по-добри, а аз само да се заблуждавам? Някой случайно да има познати, роднини навън, в западна посока? Случайно да знаете нещо за нивото на образованието там? За нивото на общата култура? На уменията? На морала на учениците? Поразпитайте малко, пък тогава плюйте по нашето бивше образование.

  83. 83 Профил на Ботев
    *****
    Гневно

    Комунистите скапаха образованието съвсем целенсочено!!

    Не им трябват мислещи хора, а стадо, което да манипулират, което да им казва, че не се интересува от политика и няма да гласува!

    Ня тях са им нужни тъпи, ограничени българи с интерес само:
    към ракията;
    към салатата;
    към чалгата.

    Както и години наред правят всичко възможно отвратените, умни и работливи българи да напускат страната!

  84. 84 Профил на hristina_fu
    hristina_fu
    Рейтинг: Неутрално

    Как не ви умръзна да се дърлите, кой с кого, защо,да плюете?Сега е момента да се изиска от всяка формация,кандидатстваща за участие в управлението на страната да си разкрие идеите ( ако има такива) и ние да ги избираме според това доколко те ни харесват,а не според митовете за минали "успехи" и слава.А образованието е водеща тема, трябва да се започне от там, защото 20 г бе оставено да затъва, с "модерни" кръпки тук и там.Нужна е цялостна идея - от програмата за изучаване, учебниците, организацията и т.н.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация