Регистрация

Избори по време на криза

От Александър Андреев Всички статии на автора
"Дясноцентристко управление с изявен лидер и с още неясна коалиционна констелация: преди изборите за Бундестаг в Германия на 27 септември прогнозите сякаш отново (както през 2005) "копират" предизборните очаквания в България от края на юни. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

20 коментара
 
Анонимен потребител

да

Неутрално
  • 1
  • 19:29
  • 25 сеп, 2009

има много неща, на които може да се научат нашите политици от германските...

подкрепям рейтинга на публикацията с един глас с оранжевото копченце вдясно от заглавието

Оценка
-4 +6
 
Преглед на профил

Zoon Politikon

Рейтинг: 1594 Неутрално
  • 2
  • 21:11
  • 25 сеп, 2009

"Изконните леви ценности като солидарност и справедливост"

Сега остава авторът да обясни как задължителната солидарност по социалистически се вписва в концепцията му за справедливост и нещата заспиват.

И понеже ни призовава към дебат на данъчна тематика, ето го моят принос: крайно време е да се намали 20-процентовото ДДС, което е едно от най-високите в света. Дори английските лейбъристи (които като левичари са в полза на високите данъци) намалиха ДДС, за да могат да стимулират потрблението и от там - да помогнат на икономикат да излезе по-бързо от кризата.

Идиотът muncho каза: Ако линейките закъсняват в цигански квертал, това е расизъм. Но ако банда цигани убие българин, това НЕ Е расизъм.

Оценка
-5 +11
 
Анонимен потребител

тромав език

Неутрално
  • 3
  • 23:14
  • 25 сеп, 2009

отбременяване, скрапиране - все неща, дето един добър писач би трябвало да не употребява, в статията се прави опит да се намерят разлики между бг и герм - добре, но неточно, разликата е в обществения договор, приятел, в едната страна политиците носят отговорност за думите и делата си, а в другата - не, Сега познайте, кои са страните...

Оценка
-2 +10
 
Анонимен потребител

Хесапов

Неутрално
  • 4
  • 01:56
  • 26 сеп, 2009

Сарказма на г-н Андреев е дразнещ и глупав.

Оценка
-7 +5
 
Анонимен потребител

Ха, ха

Неутрално
  • 5
  • 08:44
  • 26 сеп, 2009

Добър материал на Андреев, както винаги. Но съпоставката между България и Германия е безсмислена. За да се сравнява политиката в тези две страни, би трябвало да има поне нещо общо помежду им.
Какво общо може да има между нормалния политически процес в Германия с отчаяното хвърляне в прегръдките на поредния спасител у нас? С разиграния образ на Човек от народа, уличен език и физическа доминация?

Оценка
-2 +13
 
Анонимен потребител

тото

Неутрално
  • 6
  • 10:54
  • 26 сеп, 2009

Без особени подробности ситуацията тук в Германия може да се оприличи с изборите които бяха в България. Голямата разлика е в отношението на германците, който в по-богатитите райони на бившата ГФР се интересуват не толкова от управлението на национално ниво. Важно е да се отбележи, че никоя партия не иска да носи сама отговорността от управлението в тази тежка икономическа среда и непопулярни стъпки, които ще бъдат предприети след изборите. Това е причината дебатът да е вял.

Оценка
-2 +5
 
Анонимен потребител

Мохито

Неутрално
  • 7
  • 17:08
  • 26 сеп, 2009

Сега нека се върнем 60 години назад. Колко ститици милиарди вложиха САЩ в Европа и най-вече в Германия след края на Втората световна война? България излезе от комунизма с порутена икономика и 20 години Европа и Германия си губеха времето да интригантстват, а не да помагат. Оправдания се намираха много. Защо в България икономиката продължава да е в ръцете на комунисти? Много просто, защото капиталистите на Запад гледаха сеир и не си мръднаха пръста да ориентират солидни инвестиции. Няма защо да подозираме пристрастие, защото то е налице - бившите соцдържави, които принадлежат на католицизма се радват на рога на изобилието. Прав е Хесапов, че е грозно да иронизираш, когато сравняваш най-напредналата и най-изостаналата държава в Европа. Германия да си гледа източната провинция и да не се прави на фактор в политиката на Балканите. Освен това нека г-н Андреев да провери колко немски фирми напуснаха страната заради идиотската данъчна политика на хер Шродер. Мисля, че след многото години прекарани в Германия, г-н Андреев все по-малко разбира какво става в България. Затова нека оставим коментарите за българската икономика на професионалисти като например Георги Ангелов/

Оценка
-3 +2
 
Анонимен потребител

дойчо

Неутрално
  • 8
  • 18:51
  • 26 сеп, 2009

никога от нацчалото на комунизма до сега не съм имал доверие на българските журналисти в дойче веле - просто не знам как са отишли,как са постъпили,или кой ги е изпратил и т.н. след 10-ти се окаоза че мнозина саот комунистическото котило

Оценка
-3 +1
 
Анонимен потребител

кака Лара

Неутрално
  • 9
  • 23:04
  • 26 сеп, 2009

Автора на статията е много бос в тази тематика.
Жалко че толкова време се подвизава като журналист в сериозна медия като D.W.

Оценка
-4 +2
 
Анонимен потребител

Граматик

Неутрално
  • 10
  • 00:29
  • 27 сеп, 2009

Како Лара, поставете правилно пълния член в първото си изречение, ако обичате.

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

pump it!

Рейтинг: 423 Любопитно
  • 11
  • 11:03
  • 27 сеп, 2009

До коментар [#7] от "Мохито":

Георги Ангелов - професионалист?!

Или понеже в Маями е било прекалено рано, когато си писал, да не приемам сериозно твърдението ти?

А че западът се държи лицемерно, не подлежи на съмнение. И то не само в последните 20 години, не!
Пресен пример - избирането на Ирина Бокова за шеф на иначе абсолютно ненужната структура ЮНЕСКО.

pump it!

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Mi6kata

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 12
  • 11:08
  • 27 сеп, 2009

Според мен Андреев отново се е заблудил, ама много яко. Човекът явно гледа животът с очите на германски гражданин, а не с очите на обикновен българин, изгубил надежда в политическата система в собствената си страна. Наистина германците се интересуват от вътрешни проблеми, като данъчна политика, здравеопазване и социалният ефектът, който кризата оказва върху гражданите, тъй като тази страна има реален сектор на икономиката и има какво да губи. За разлика от нея България е далеч от истината, тъй като цялата й индустрия бе съсипана след 89-година. Сега, за разлика от Германия, която произвежда материални блага, ние българите сме принудени да се превърнем в едни прости консуматори, зависими изцяло от вноса. Затова г-н Андреев не ни интересува например какъв ще е данъка върху лекарствата, тъй като ДДС е 20% на всички стоки, а не само на някои, както това е в Германия.

Оценка
-4
 
Анонимен потребител

Грешиш ,Андреев

Неутрално
  • 13
  • 11:56
  • 27 сеп, 2009

Авторът е подходил формално към написването на колонката си. Не се е опитал да разкрие разликите между личностните нагласи на Меркел и Щамайер - едната гори от желание за власт както Желязната лейди на времето, вторият изглежда безразличен към победата. Андреев прави и погрешният извод, че никой в България или почти никой не се интересувал към фискалната материя. Това изобщо не вярно. Проблемът на България е друг в случая - фискалната материя тук не се интересува от своите истински длъжници и стане ли скандал - като Ковачки, това става и главна тема - особено източването на ДДС. Андреев ползва и вдървен речник - отбременяване, скрапиране са неща, дето един добър писач би трябвало да не употребява. Но основният пропуск на чомек от Кьолн е че дори не споменава основната разлика между БГ и дойчовците - я тя е в обществения договор, приятел, в едната страна политиците носят отговорност за думите и делата си, а в другата - не, Сега познайте кои са страните...
та на

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

Falstaff

Неутрално
  • 14
  • 15:29
  • 27 сеп, 2009

Другарят Андреев пак се е прегалопирал да сравнява България с Германия, пък и да сравнява Меркел с Бойко! Сигурно се надява това да стигне до ушите на Бойко и знае, че Меркел нищо няма да узнае, че да се обиди.
Що се отнася до езика на Андреев, има достатъчно доказателства за това, че не знае добре български, а и немският му куца така, че някои от неговите "преводи" са доста свободни. А как е стигнал до Дойче Веле? Ами с връзки, как иначе? А като бивш журналист от БНР от татово време, бих искал да знам, има ли си досие? Допускам го!

Оценка
-3 +1
 
Преглед на профил

БЕЗПАРТИЕН

Рейтинг: 1614 Весело
  • 15
  • 18:31
  • 27 сеп, 2009

"Сега нека се върнем 60 години назад. Колко ститици милиарди вложиха САЩ в Европа и най-вече в Германия след края на Втората световна война"

Мохито, общата стойност на плана Маршал е била около 14 млрд. долара. И те са помогнали на западноевропейските страни да преодолеят разрухата на войната.
След 1990 г. в източните провинции на Германия са наляти наистина стотици милиарди марки, респ. евро. И разликата между Източна и Западна Германия изобщо не е преодоляна. А ГДР бе образцовата витрина на соцлагера
Изводът е, че комунизмът е по-гибелен и разрушителен дори от най-тежката война в историята на човечеството !

Калинки, желевки и харизанки от всички градове, села и паланки !

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Гео

Неутрално
  • 16
  • 07:46
  • 30 сеп, 2009

Правилата на логиката (и на обикновения здрав разум) налагат правилото: "сравнение се прави при равни други показатели". Какви други равни, сходни или еднотипни показатели има между двата обекта? Никакви! Това обезсмисля статията на автора, както и на всички други, които използват този похват - политици и историци ( с политизирани възгледи).

 
Анонимен потребител

дисидент

Весело
  • 17
  • 21:24
  • 17 окт, 2009

към номер 7. Прочетох коментара ти и ми стана весело-тъжно. Постояноно чета кора, които се оправдават с другите, явно и и ти си сред тях. Важно е не само дали са ти помогнали но и духа на нацията. През 1919 Германия е тотално разбита отвясъкъде, отнети са и жизнено важни райони - Рур, Елзас И Лотарнгия Калининград....наложени са нечовешки репарации...през 20-те Германия преживява страшна икономическа криза. Тъкмо се съвзмемат - идва глобалната криза през 30-те. През 39 Германия е първата държава готова за войната. Тя е изцяло въстановена и е получила придобивки в мирно време. Военната й индустрия е на шест! същото се слечва втората световна война Докато победителите руснаци мизерстват и ядат сухари а през войната е имало по една пушка на петима човека, то загубилите войната немци излизат от кризата за 10-15. Години Помощ от запада? може би. Но тогава обясни ми защо ГДР, която не получаваше помощ бе най развитата от всички страни в източния блок, а когато Кол, Рейгън и Горбачов извършиха обединенето на ФРГ и ГДР германците построиха за година-две врем на руснаците такава инфраструктура каквато те за половин век не можаха да си направят . Впрочен нали знаеш че метрото в Москва е строено от немски инжинери?

Отплеснах се? мисълат ми беше за духа. За съжаление Българите никога сме нямали дух на победители. Още в началото славяните стигат чак до Солун, но чакат някой като АСпарух да ги поведе. По-късно при османците най-бележитият ни предводител е един поп (патрирах ЕВтимий), защото царе и князе са се изпокрили или не си говорят, през възраждането Левски заклева 3000 души, пазят го едва 20 (тройна по-малко отколкото при обира на пощата извършен от ОБщи) и дори един не се опитва да го освободи. Най-великият ни министър-предеседател е един малък диктатор (Стамболов). Какво да си говорим повече. Н.В. Борис трети спря конституцията и нямаше реакция. Живков царува няколко десетилетие - нищо Симеон Сакскуборготски стана премиер, на Б-я, партията му управлява два мандата, а самият той бе близо до това да се проведе референдум (в даден момент в страната имаше 70 прцента нагласи за монархия). Днес една креатура на ченгеджийско-силовия апарат стана поредният харизматичен водач. Халал да е. Народът ни си е робски.

Завършвам с думите на Левски:

"То ако ни трябва цар....и сега си имаме султан".
Апостоле, апостоле...република имаме но тя не е нито чиста нито свята и нито ние сме във времето нито то е във нас.....
Почивай в мир ако можеш

 
Преглед на профил

Владимир Йосифов

Рейтинг: 1679 Неутрално
  • 18
  • 22:28
  • 17 окт, 2009

Политически анализ на Закон за етажната собственост
Домоуправителят е новия Кмет !
Всеки блок или кооперация в България е едно село,
в което кмет е домоуправителят !
Партията, която подпомага Кмета - Домоуправител -
ще печели следващите в избори !
http://vladimirproperty.com/component/option,com_hotproperty/task,view/id,667/Itemid,/

МАРКЕТИНГ И РЕКЛАМА НА ИМОТИ | позиция и коментари - id.capital.bg

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Р.П.

Неутрално
  • 19
  • 18:06
  • 22 окт, 2009

Личи си от материала, че Александър Андреев е живял дълго време на свободал Личи си също от мнозинството коментари, че българите още носят пагубното мислене от комунизма! Бог да е на помощ на България!

 
Анонимен потребител

дисидент

Неутрално
  • 20
  • 12:14
  • 25 окт, 2009

Мнозинството носи наследството не само на комузима, а и на факта че през повече от половината си история сем владени от друг народ - 2 века от ромеите, 5 века от османците, половин век от Съветския съюз. 7 века и половина тегоба от общо 1300 години история. Мисля, че фактът говори сам селе си. Робството е заложено в нас.

Оценка
+2
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.