Регистрация
22 юни 2009, 16:08
Тази статия е част от темата "Финансовата криза".

Водещи икономисти са на двата полюса за мащабите на кризата

От Дневник
Последна промяна в 18:57 на 22 юни 2009, 4266 прочитания, 15 коментара
Двама от най-влиятелните икономисти застанаха на двата полюса относно мащабите на икономическата криза. Докато милиардерът Джордж Сорос смята, че най-тежката част от кризата е отминала, американският икономист Хари Дент предупреди, че света ще се изправи пред нова финансова криза, по-тежка от сегашната.

Според Сорос сега пазарите се нуждаят от наднационална регулация, тъй като схващането, че те могат да се регулират сами, е напълно грешно, съобщава Ройтерс. Миналата седмица Джордж Сорос каза, че за избягването на нова криза е необходимо реформиране на надзора върху банковата система и налагане на нови правила относно инвестиционната дейност на банките.

Хари Дент, който е известен с това, че преди време предсказа икономическата криза в Япония през 90-те години на миналия век, както и сегашната, опроверга позицията на Сорос. Според него поколението, родило се по време на следвоенния демографски бум, съвсем скоро ще понижи разходите си, подобно на японските граждани през 90-те. Това ще стане причина за спад на пазара за недвижими имоти и пазара на акции, което, от своя страна, ще подрине прогнозираното от редица експерти възстановяване на икономиката.

"Пикът на разходите започва на възраст 46 години", смята Дент, добавяйки, че "към края на това десетилетие хората, родилите се в периода на демографски бум, ще достигнат пика на разходите, готвейки се за излизане в пенсия". "На техните деца ще им се наложи да напуснат родителското гнездо и икономическите темпове ще отбележат спад", добави той.
  • Зарче
Етикети
15 коментара
 
Преглед на профил

spoko

Рейтинг: 681 Неутрално
  • 1
  • 16:22
  • 22 юни, 2009

Диагнозата на Дент ми звучи по-логично!Сорос му се иска тотално обезличаване на всяка нация в името огромни печалби за за транснационални компании!Регулиране?!Щом е в полза на отделна компания-може!А иначе неее,мирише на комунизъм!Лицемери!

Оценка
-9 +25
 
Анонимен потребител

АМАН от спекуланти на заплата

Весело
  • 2
  • 16:23
  • 22 юни, 2009

то не бяха пророци,медиуми,оракули..........
хубавото е,че полюсите са само два !
а ако бяха 10 - 50 полюса...колко ли прогнози щяха да сътворят говорилниците...........а ние да им платим да ни плашат
----------------
а пак прост народ-чакащ някой да го светне,да му каже какво да прави безплатно............абе-65 години изобщо не стигат
за да разберем че в пазарната икономика имаме само врагове - приятелите са в семейството!

Оценка
-3 +13
 
Преглед на профил

Хи-хи

Рейтинг: 1931 Неутрално
  • 3
  • 16:42
  • 22 юни, 2009

За първият, криза има когато спечели няколко стотин млн. по-малко. А другият говори за поколения. Какви полюси...

Оценка
-4 +6
 
Анонимен потребител

Мижи да те лажем

Неутрално
  • 4
  • 17:27
  • 22 юни, 2009

За да се облажем

Научния мошевизъм се состоит от две школи:
1. Капитала ;
2. Манифеса.

От тез два полюса мешаме
бесчет шопски бози и салати
независимо от матриала.

Защото сме матриалисти.


"Водещи икономисти са на двата полюса
относно мащабите на кризата"

Оценка
-2 +6
 
Преглед на профил

charlyb

Рейтинг: 1030 Неутрално
  • 5
  • 17:41
  • 22 юни, 2009

Каквото и да се случи по света, за България винаги ще е в сила лошия сценарий на кризата.

Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!

Оценка
-4 +7
 
Анонимен потребител

СереГей Смешнишев

Весело
  • 6
  • 19:09
  • 22 юни, 2009

Спокоино аз ще оправя работата.

Оценка
-4 +3
 
Анонимен потребител

Economist

Неутрално
  • 7
  • 21:44
  • 22 юни, 2009

като цяло подкрепям мнението на Сорос за по-голям контрол, но до някъде в тази действителност ми се струва, че това е една химера. Като цяло, значително по-голямата част от капиталите преминават през схеми от няколко офшорни зони (разбирай отделни държави) и да се накарат да съдействат е абсурд (защото ще загубят основния си начин за приходи), така че, дефакто, такава регулация не може да се наложи ей така. Другият вариант е да е се ограничат чуждите участия на компании, но тогава бизнесът замира и ни така, ни иначе.

А регулацията, за която говори Сорос, е основен проблем; тя всъщност позволи на тази криза да посее корени още в средата на 80те с използването на първите деривати и ролята на финансови посредници като инвестиционните банки, после и други небанкови организации. Колкото и парадоксално да е, корпоративното управление на която и да е от най-големите банки по света не се различава много от управлението на коя да е забита баничарница.

Така че, промени трябва да има. Сорос като цяло е демократ и мисля, че очаква Обама да направи решителните крачки, но "крачки" в икономиката стават много бавно, само времето ще покаже дали са били в правилната посока.

Оценка
-2 +2
 
Анонимен потребител

Moriaka

Весело
  • 8
  • 22:26
  • 22 юни, 2009

"Според Сорос сега пазарите се нуждаят от наднационална регулация, тъй като схващането, че те могат да се регулират сами, е напълно грешно, " .. знаеме го отдавна, но си я караме докле не катастрофираме .. а 6те я пла6та така и така Андре6ко

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

Moriaka

Весело
  • 9
  • 22:29
  • 22 юни, 2009

До #4

Тъпако, кой ти е крив 4е не разбира6 една от най-верните икономи4ески книги - Капитала , рая!

Оценка
-3 +1
 
Анонимен потребител

Антиалабалист

Неутрално
  • 10
  • 22:49
  • 22 юни, 2009

Кой ще е контролиращият?

Кой ще контролира контролиращия?

Цело купен ли е Койчо, или на части?

Economist
* 7

като цяло подкрепям мнението на Сорос за по-голям контрол

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

gripen

Рейтинг: 718 Неутрално
  • 11
  • 23:01
  • 22 юни, 2009

От къде на къде банките да инвестират? Като рискуват нашите пари? Събираш влогове и даваш кредити срещу обезпечение!

FIROM delenda est

Оценка
-1 +2
 
Анонимен потребител

Мижи да те лажем

Весело
  • 12
  • 23:13
  • 22 юни, 2009

За да се облажем.

Дупе мой,
Здраво си омешан, благодарение на татка си.

Некои-те наши съображения, изложени в #4,
демонстрират недвусмислено разбиране и почит
към на първо място:

1. Капитала ; и чак на последно място
2. Манифеса.

Мешането на тези диаметрално противоположни бози в определени пропорции
произвежда шопски ливади. В суматохата е заченат и
Moriaka.

Не можем си спомни повече подробности поради високото съдържание на автогол в некои диаметрално противоположни бози

Иначе си праф.

Рая и ада са респективно в Капитала, Манифеса
и/или наоборот.

Moriaka
Весело
* 9

До #4

Тъпако, кой ти е крив 4е не разбира6 една от най-верните икономи4ески книги - Капитала , рая!

Оценка
-1 +1
 
Анонимен потребител

lp

Неутрално
  • 13
  • 06:00
  • 23 юни, 2009

Аз съм "за" все още недостигнала дълбоката точка криза. И искам да видя реакция от жените ...Жените са по-песимистични от мъжете, дъното на песимизма ще стигнем по-бързо ...

Придържам се към мнението на Сорос. Както винаги, икономиката я свързвам с психологията, двете науки трябва да се учат заедно ...В БГ проблем, никой българин не се интересува от чуждо мнение, освен от собственото ...

 
Преглед на профил

Анонимен

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 14
  • 13:15
  • 23 юни, 2009

АЗ КОМАНДИРА ВИ КАЗВАМ:
САМО АЗ СЪМ ДЕМОКРАТ И ЗАТОВА ЩЕ ВИ КРАДА ДОКАТО ПУКНЕТЕ ВСИЧКИ СЕДЕМ МИЛИОНА КОМУНИСТИ. ХА ХА ХА АЗ СЪМ СЪЗДАДЕН ЗА ДА КРАДА. ТОВА Е ВИСША СТЕПЕН НА ДЕМОКРАТИЧЕН КАПИТАЛИЗЪМ. ХА ХА ХА. РОБИ МОИ...

Оценка
-1
 
Анонимен потребител

И.Петровски

Неутрално
  • 15
  • 10:54
  • 29 юни, 2009

Прогнозата на Хари Дент за съжаление е вярна. Няма как да избегнеш криза чрез печатане на пари и повишаване на цените с оправдание да не се допусне дефлация! От тук нататък е въпрос на време, през което следващата криза ще набере сила и ще прекърши отново световната икономика, този път в мого по-голям мащаб и последствия. Основният проблем да се вземат криви решения от световния истаблишмънт е че той свикна в продължения на десетилетия да живее безметежно извън законите, нормите и правилата по които би трябвало да се развива световното стопанство. Резултатите са видими, последствията - непредвидими.

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Привилегирована акция
Акция, която дава определено предимство на притежателя й - право на фиксиран дивидент или ликвидационна стойност.
Още от Речник