Регистрация
17 дек 2009, 20:46

С пари от резерва може да се покрият част от задълженията към фирмите

От Лили Границка Всички статии на автора
Правителството може да използва пари от фискалния резерв, за да изплати просрочените си задължения към бизнеса. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

42 коментара
 
Анонимен потребител

добронамелен

Неутрално
  • 1
  • 22:02
  • 17 дек, 2009

Това е много разумно решение.

Оценка
-28 +16
 
Анонимен потребител

пушач

Гневно
  • 2
  • 22:18
  • 17 дек, 2009

Нали Дянков ни обясняваше , че приходите от повишението на събираемостта и увеличението на акцизите ще отиде в здравната система?!!!От утре спирам да пуша ,пия и да карам колата си!!!

Оценка
-7 +21
 
Анонимен потребител

flik

Неутрално
  • 3
  • 00:08
  • 18 дек, 2009

Едни ке ги трупат резервите, други ке ги лапат!

Оценка
-20 +24
 
Анонимен потребител

Znak nomer 1 - Бъгясан сайт

Гневно
  • 4
  • 00:24
  • 18 дек, 2009

Мината на Сполуката още цъка господа ревизори. Къде сте. Заляха ни със статии за новините на туркестански по БНТ. Както ги приеха, така можеха и да ги отменят - ако искаха. Това сега е кьорфишек по глупостта на електората. Некои се изплашиха от посоката към стабилността и пак искат да да ронят камъни от края на ръба на глупостта. Така упоравляват само тираните и мафиотите

Оценка
-5 +18
 
Анонимен потребител

?!

Весело
  • 5
  • 09:54
  • 18 дек, 2009

До коментар [#2] от "пушач":

Значи не си истински българин.
Ние истинските българи си караме колите и при цена на бензина от 5лв. пушим дори и в санаториума по белодробни заболявания, а ракията я спираме само ако някой ни подари уиски.

Оценка
-6 +27
 
Анонимен потребител

CARMINA BULGARANA

Неутрално
  • 6
  • 09:54
  • 18 дек, 2009

ИЗТОЧВАНЕ НА ДЪРЪЖВАТА В ПОСОКА НА МНИМИТЕ "ПРИВАТИЗАТОРИ" ...

Оценка
-4 +20
 
Анонимен потребител

Еми...

Неутрално
  • 7
  • 10:07
  • 18 дек, 2009

Аз пък не пия, не пуша, спортувам... грижа се за здравето и физическата си форма, затова настоявам вие да плащате по-големи здравни осигуровки от мен!!! Съгласен съм с принципа на солидарност в осигурителната система, но тя трябва да важи по отношение на работещи срещу неработещи. Тези, които си изпиват закуската докато балансират с цигара в ръка, сетне ще легнат на гърба на същата тази осигурителна система...

Оценка
-12 +19
 
Анонимен потребител

Запознат

Неутрално
  • 8
  • 10:36
  • 18 дек, 2009

До коментар [#7] от "Еми...":

Пич, не се пали толкова - ще стане много скоро, с частните здравни фондове. Защото те ще искат да са на печалба. И ще се интересуват какъв живот водиш, от какъв зор да ти плащат цирозата.

Иначе съм съгласен - аз не пуша, пия само ракията на тъста веднъж на седмица и нямам кола. Спортуването ми се изразява в поне половин час ходене пеша дневно - някои казват, че даже е по-полезно от бягането, не натоварва ставите. Днес, с градския транспорт, закъснях, за разлика от много автомобилисти, само с 5 мин. Но, повярвай ми, ще дойде много скоро да питат как живееш. Друг е въпросът, че в София специално, не знам откъде си, колкото и здравословно да живееш, всъщност си тровиш дробовете непрекъснато

Оценка
-4 +12
 
Анонимен потребител

heheh

Неутрално
  • 9
  • 10:43
  • 18 дек, 2009

и какво стана нали дянков и борисов денонощно обясняваха как бсп окрало парите
а какво се оказа 4е този бюджет дето го сви дянков с 15-20% през август, е с цената на тези 1.5 млрд. лева които държавата дължи на фирмите
или дянков и борисов много добре са знаели 4е бсп са крали но не 4ак толкова колкото те се опитваха да ни обедят и да ги демонизират
просто са си правели пиар, или колкото пове4е клеветиш конкурента си толкова пове4е ти се вдига рейтинга ( лов на вещици), а дори и тези обвинения да са безпо4вени,
и да прикриеш некадърноста си и липсата на идеи за деиствие в условията на криза
то4но заради това рязане българия от4ете 5,4% спад на бнп през третото тримесе4ие, бъдете сигурни 4е ако дянков се беше разплатил с тези фирми още лятото спада нямаше да е 5.4% а щеше да е с 2% по малък или не пове4е от 3%
и през 4етвартото тримесе4ие дори можешме и растеж да от4етем

Оценка
-5 +21
 
Преглед на профил

Анонимен

Рейтинг: 0 Весело
  • 10
  • 11:09
  • 18 дек, 2009

Банките с правилно са показали среден пръст на държавата.
По този начин те коственно са защитили и бизнеса.Заемообразното теглени на пари от резерва е ЕДИНСТВЕННОТО разумно и КОРЕКТНО решение на проблема.

Оценка
-4 +10
 
Преглед на профил

Хи-хи

Рейтинг: 1558 Неутрално
  • 11
  • 11:10
  • 18 дек, 2009

Дянков е "лимка", но е прав да не иска да дава пари по договори, скл. по време на крадливата коалиция. Никой не знае какви са цените и как са изпълнени договорите. Кой знае колко още д-ри за ремонт има с цена 2500 лв./м2...

Оценка
-7 +11
 
Анонимен потребител

незнаещ

Любопитно
  • 12
  • 11:16
  • 18 дек, 2009

Този резерв нали не трябваше да се пипа щото крепел борда

Оценка
-3 +37
 
Преглед на профил

dakl

Рейтинг: 640 Неутрално
  • 13
  • 11:24
  • 18 дек, 2009

Ясно е , че Б.Б. и неговите "юнаци" ще ни подпалят чергата като държава.Първо с опитите за референдум, т.е. с игра с гражданска война , а сега слагат и край на валутния борд и пускат инфлацията на воля за да си платят мутрите кредитите които награбаха през последните години!

Оценка
-9 +15
 
Анонимен потребител

незнаещ

Любопитно
  • 14
  • 11:27
  • 18 дек, 2009

До коментар [#13] от "Анонимен":

Прав ли съм за борда

Оценка
-1 +22
 
Анонимен потребител

АнгелА

Любопитно
  • 15
  • 11:44
  • 18 дек, 2009

Каква е тая малоумна идея!? Нали като се намалява резервът, според правилата на борда трябва да се намалят съответно и парите в обръщение? Което ще докара още по-страшна междуфирмена задлъжнялост и стагнация.

Оценка
-3 +18
 
Анонимен потребител

сметката

Неутрално
  • 16
  • 11:55
  • 18 дек, 2009

До коментар [#15] от "АнгелА":

Според тях резерва покрива левчетата в ОБРЪЩЕНИЕ двойно.
Иначе то и сега парите в обръщение са на ръба ,за да колабира икономиката.

Оценка
-1 +12
 
Анонимен потребител

ПАДНАЛ БОРД

Весело
  • 17
  • 11:59
  • 18 дек, 2009

ПАДАААААААААААМ*******ДРЪЖТЕ МЕ ДРУГАРИ

Оценка
-4 +19
 
Анонимен потребител

Наблюдател

Любопитно
  • 18
  • 12:50
  • 18 дек, 2009

Преди месец щяха да го депозират "в банката", знаете коя, сега щели да го използват за разплащане с фирмите. Тия няма да мирясат с резерва докато не го "опапат" (както е актуално да се казва) докрай. Нали лошо наследство, това-онова...?

Оценка
-4 +17
 
Анонимен потребител

борд

Разстроено
  • 19
  • 12:57
  • 18 дек, 2009

До коментар [#18] от "Наблюдател":

Дааа нещо с мене ще се случи-усещам го

Оценка
-2 +17
 
Анонимен потребител

МАРИАН

Гневно
  • 20
  • 13:36
  • 18 дек, 2009

Абе, хора, докога ще търпим - за шест месеца тези ни взеха акъла - едно със своите лъжи и гафове, друго с постоянното увеличение на данъци, такса смет, такси за детски градини, глоби, съдебни такси и .... А на фона на цялото това увеличение са замразените доходи на всички - работещи и пенсионери. Да не говорим, че се бавят социалните плащания и майчинство, държавата е задлъжняла към фирмите, които от своя страна вървят към фалит, което означава безработица, подиграха се с коледните добавки на пенсионерите... Здравната каса щяла да поема по-малко разходи за лекарства. Кажете ми, тези управляващи какво правят за подобряване на социалния статус на българина - увеличават си заплатите , вземат си бонуси, а когато стане дума за хората - пари няма! Срамно е да имаме такива управляващи, които хем не знаят какво правят, хем с две ръце гребат от ”кацата с меда”. Лошото е, че този ”мед” го пълним ние и не трябва да оставяме те да си правят каквото намерят за добре. Ние сме тези, които трябва да...

Прочитане на целия коментар решаваме как и за какво да има пари! Значи пари за бонуси имаха, а пари за почистване на пътищата? Пари да се издължат на бизнеса? Пари за коледни добавки на пенсионерите? Тези ще доведат България до фалит, а народа до просешка тояга!

Оценка
-7 +16
 
Преглед на профил

staykovk

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 21
  • 14:30
  • 18 дек, 2009

Държа да отбележа, че прочетох 10-15 коментара и всички до един бяха потресаващо глупави. Фискалният резерв и парите в обръщение нямат общото. Резервът е свързан с държавния и държавногарантирания външен дълг, а парите в обръщение - с брутните валутни резерви на страната (за неразбиращите - това е числото на активите или на пасивите на управление "Емисионно" в БНБ).
Що се отнася до увеличените данъци, такса смет, такси за детски градини, глоби, съдебни такси. Единствено данъците завъсят от държавата и бяха увеличени данъка върху хазарта и акциза върху цигарите, останалите се определят на местно ниво, т.е. оплаквайте се на общинските си съвети.
"А на фона на цялото това увеличение са замразените доходи на всички - работещи и пенсионери." Пенсиите бяха увеличени два пъти тази година, от догодина допълнително ще се увеличат заради вдовишките надбавки и тези за старост. Заплатите растат с бясен темп на фона на инфлацията и ръста на БВП, проверете статистиката на НСИ, която е публикувана днес.
Предлагам ви като чуете някои термин, да обръщате внимание за какво става въпрос, защото отделни думи, като "резерв", "данъци" и куп други фигурират в редица словосъчетания с коренно различно значение. И ако не сте сигурни за кое точно се отнася, трайте си и не показвайте колко сте необразовани.
По отношение на идеята за използване на фискалния резерв за разплащане с фирмите - аз съм против, защото държавата е доказалар че не може да борави ефективно с публични средства и поради някои други причини, които и да обясня, няма да разберете.

Оценка
-13 +13
 
Анонимен потребител

сметката

Неутрално
  • 22
  • 16:43
  • 18 дек, 2009

До коментар [#21] от "Анонимен":

Алоо ,специалиста фискалния резерв къде е включен бе ?
В емисионното на баба ти ли?

Оценка
-1 +9
 
Анонимен потребител

сметката

Неутрално
  • 23
  • 16:47
  • 18 дек, 2009

АКТИВИ
хил. лв.
ПАСИВИ
хил. лв.

Парични средства и предоставени депозити в чужда валута
3 061 527
Банкноти и монети в обращение
7 805 778
Монетарно злато и други инструменти в монетарно злато
1 935 881
Задължения към банки
4 054 237
Инвестиции в ценни книжа
19 232 246
Задължения към правителството и бюджетни организации
7 064 002
Задължения към други депозанти
473 867
Депозит на управление "Банково"
4 831 770

ВСИЧКО АКТИВИ:
24 229 654
ВСИЧКО ПАСИВИ:
24 229 654

Източник: БНБ. Позоваването на източника при ползване на информацията е задължително.

Оценка
+11
 
Анонимен потребител

сметката

Неутрално
  • 24
  • 17:02
  • 18 дек, 2009

Тия 7 млрд дето се мъдрят там какво са бе? СМЕШНИК!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Оценка
-2 +8
 
Анонимен потребител

Учил

Неутрално
  • 25
  • 19:54
  • 18 дек, 2009

До коментар [#21] от "Анонимен":

Нещо се бъркаш.Фискалния резерв и валутния борд са скачени съдове.Ако източат резерва,сбогом на борда.

Оценка
+15
 
Анонимен потребител

KPETEHKOB

Неутрално
  • 26
  • 20:18
  • 18 дек, 2009

БЪРЗО И ХИЧ НЕ СЕ БАВЕТЕ,
резерва в СИБАНК прехвърлете.
Там, под Борисово наблюдение,
следва всеобщо ограбление.

На народните пари
да не ви пука и дори!
Куче влачи, диря няма,
туй е новата промяна.

Оценка
-2 +10
 
Анонимен потребител

KPETEHKOB

Неутрално
  • 27
  • 05:13
  • 19 дек, 2009

За Народните парии...
не им пука и дори!
Куче влачи, диря няма,
това е ГЕРБова програма!

Оценка
-2 +8
 
Преглед на профил

Graf

Рейтинг: 2988 Весело
  • 28
  • 08:57
  • 19 дек, 2009





До коментар [#22] от "сметката":
До коментар [#24] от "сметката":
Що се нервиш? Убаво си пуснал баланса на управлението, ама ще трябва да му разясняваш позициите..
Тежка работа.
Нема смисъл. Те знаят и разбират.


Указание за гербери: "Всяко нещо трябва да се прави толкова просто, колкото е възможно. Но не по-просто! "

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

сметката

Весело
  • 29
  • 21:59
  • 19 дек, 2009

Нервя се, щото тоя сигурно и диплома има....
и особено ме подразни категоричността на мнението "последна инстанция"

Обаче мен нещо друго ме дразни истински -защо днес Дянков говореше за 8 млрд , а както се вижда те са 7.

Оценка
+7
 
Преглед на профил

charlyb

Рейтинг: 2282 Разстроено
  • 30
  • 08:30
  • 20 дек, 2009

Ей, това - българите, сме страшно нещо!
Единственият коментар на компетентен по въпроса човек - №21, е оценен от нас със отрицателна оценка!
И това не е изключение, а правило за всичко и всички в България. Затова съм се отчаял, че като нация ще успеем в едно единствено нещо - да затрием държавата и себе си...

Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!

Оценка
-5 +3
 
Преглед на профил

steppenwolf

Рейтинг: 238 Неутрално
  • 31
  • 12:41
  • 20 дек, 2009

До коментар [#30] от "charlyb":

Не се разстройвай толкова. [#21] е прав но не съвсем. Да предположим че няма фискален резерв и приходите в бюджета намалеят драстично. Как държавата ще направи вноска по задълженията си. Пак ли че обявим невъзможност да плащаме и да се върнем в годините на Луканов? Със сигурност ще посегнат към валутните резерви, а от там ще застрашат валутния борд. Ситуацията лесно може да излезе извън контрол. За сега всички се хвалят как борда е преобезпечен, но това е една илюзия дължаща се на 7 милиардния фискален резерв. Помисли малко и след това няма да се разстройваш толкова

Оценка
+5
 
Преглед на профил

Graf

Рейтинг: 2988 Неутрално
  • 32
  • 17:50
  • 20 дек, 2009

До коментар [#30] от "charlyb":
Да те успокоя. Тоя от 21 е компетентен, ама не във сферата на публичните финанси. Некъде другаде е компетентен, та затова са му ръгнали минусите.
Само кано прочегеш това:
"Фискалният резерв и парите в обръщение нямат общото. Резервът е свързан с държавния и държавногарантирания външен дълг, а парите в обръщение - с брутните валутни резерви на страната (за неразбиращите - това е числото на активите или на пасивите на управление "Емисионно" в БНБ)."
и разбираш, че тоя е от "Плод и зеленчук."
Ей затуй трябва да се отчайваш. Че куцо, кьораво и сакато се право компетентно по всеки въпрос и по всяка тема.


До коментар [#29] от "сметката":
Един милиард са по сметките на първостепенните и второстепенните разпоредители на бюджетните кредити в Търговските банки и кешово в касите им. Декември е и се запасяват с консумативи и материали, щото януари ще са на пост и молитва, докато МФ им отпусне парите.

Указание за гербери: "Всяко нещо трябва да се прави толкова просто, колкото е възможно. Но не по-просто! "

Оценка
-1 +4
 
Анонимен потребител

h

Неутрално
  • 33
  • 22:19
  • 20 дек, 2009

Т.е., като всяко друго правителство у нас и по света, нашето ще излезе на дефицит в началото на следващата година? Голяма новина. Фискалният резерв за депозити на правителството в централната банка и в някои частни банки.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Mdaaa

Неутрално
  • 34
  • 12:57
  • 21 дек, 2009

Програмата "Млад фермер" има за цел да стимулира земеделците да не оставят земята. За някои от тях обаче това е вече непосилна задача. В края на септември при подписването на договорите с "Държавен Фонд Земеделие" лично Борисов дал обещание на хората, че парите ще бъдат преведени по сметките им. Бойко казал, че до ден-два това ще стане, но вече трети месец земеделците чакат празните му обещания.



Оценка
-3 +3
 
Анонимен потребител

CIRK

Любопитно
  • 35
  • 19:03
  • 25 дек, 2009

НИЕ МОЖЕМ!

И

Резерва да съсипем!

И

Борда да бутнем!

НИЕ МОЖЕМ!

Оценка
-4 +1
 
Анонимен потребител

Демократ

Весело
  • 36
  • 08:15
  • 26 дек, 2009

До коментар [#35] от "CIRK" и "вся остальная сволоч"

Много смешни коментари. Смяяях!
Искам незабавно да се върне за премиер Сер гей, защото:

1. През периода 2005-2009 ББ е подписвал необезпечени договори за сторежи, но само с фирми, които са близки на ГЕРБ. През това време, според вас май, Сер гей и Ко са били за гъби.
2. ББ е хипнотизирал Сер гей и последния е подписвал освен договорите по т.1 и други - за фрегати, за самолети и т.н., все такива за които в бюджета няма предвидени пари
3. Дянков е виновен , че Орешарски оставил хазната с 400 млн. дефицит
4. Докато Сер гей бил за гъби ББ сключвал договорите по т.1 за да източи държавния резерв.

Бравоо! Разсмяхте ме като с коментарите си така както клипче на маймуна опитваща се да отвори катинар с пръчка.
Ха ха ха

Оценка
-4 +6
 
Анонимен потребител

така,така

Неутрално
  • 37
  • 17:46
  • 26 дек, 2009

а държавата освен към частните фирми няма ли задължения по конституцията към деца,инвалиди,хронично болни,пенсионери и пр.,та да им отпусне от резерва да живеят като хора,а не като кучета - и това е държавния резерв,ами фисксалния,ами нали хората,народът ги изкарва тия пари за да живее човешки,а не кучешки за светка на 10-15% чорбаджии .зедници -вж ботев-!!!!!

Оценка
-4 +3
 
Анонимен потребител

Напуснал

Неутрално
  • 38
  • 18:27
  • 26 дек, 2009

Дори и най-краткотрайното живеене в София се отразява зле и на физическото здраве, но много по-голям е отрицателният ефект върху психическото здраве. Нещата са много силно свързани.

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

консуматор

Неутрално
  • 39
  • 18:34
  • 26 дек, 2009

Цитат от:
http://members.tripod.com/~NIE_MONTHLY/nie10_02/bozilov-brussels.htm

"Нашата катастрофа не е случайна

Сами си я направихме, а и други ни помогнаха. Защото им се връзваме и слушаме прехласнати, докато ни говорят неща, изгодни всъщност само за тях. Българското общество трябва да спре да се опиянява от демагогия и най-сетне да погледне реалността в очите. И да започне да се отнася със западните си “доброжелатели” по начин, който да му носи ползи, а не вреди."

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

Рибар

Неутрално
  • 40
  • 14:04
  • 27 дек, 2009

"Дневник", публиката не кълве. Толкова дни виси статийката, а само някакви си 39 отзвука. Явно пробата не е представителна този път.

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

Bai Zdravko

Неутрално
  • 41
  • 09:42
  • 28 дек, 2009

Като нови ученици на ЕС те първа ще ни ползват като опитни зайчета. Покрай борда, а сме пипнали резерва за социални разходи сме загазили веднага с финансирането на всякакви нови проекти. С Брюксел авантата от играта с борда ще е нула, а в последвствие излизане на бюджета извън контрол. Просто няма как да стане и ще остане като резултат още по голяма задлъжнялост между фирмите в БГ и от държавата към фирмите.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

хахаха

Неутрално
  • 42
  • 13:08
  • 29 дек, 2009

почва голямата лапачка

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Айсберг поръчка / Iceberg Order
Голяма по обем поръчка структурирана на по-малки лотове с цел да да се прикрие реалното количество ценни книжа. Обикновено се използва от големи институционални инвеститори, които трябва да купят/продадат по-голям обем книжа. Чрез тази поръчка обаче останалите инвеститори виждат само част от реалния й обем или т. нар. връх на айсберга. Това помага да се ограничат по-драстични движения в цената на една ценна книга при драснични промени в търсенето и предлагането й.
Още от Речник
Абонамент
Аонамент за Капитал Daily
Абонирайте се и получавате ПОВЕЧЕ
  • Допълнителни издания
  • Остъпка за участия в събития
  • Отстъпка за реклама
Абонамент