Бензиностанции в София поддържат еднакви цени на горивата

КЗК определи мораториума за дизела като мярка с безспорни ползи

- Протестите срещу високите цени продължават

Бензиностанциите от големите вериги в София продължиха да държат едни и същи цени на бензина и дизела, въпреки че вече действа споразумението между правителството и "Лукойл". Това показа проверка на "Дневник" вчера. Дизелът струва 2.49 лв. за литър, а най-масовият бензин А-95 - 2.36 лева.


Изключение правеха само бензиностанциите на "Петрол", където литър дизел се продаваше срещу 2.51, а А-95 срещу 2.39 лв. В същото време в по-големите градове хиляди хора протестираха за втори път от началото на март срещу поскъпването на горивата. Първият беше преди две седмици, когато най-масовият бензин А95 струваше 2.45 лв., а дизелът 2.53 лв. за литър.




В средата на седмицата кабинетът подписа мораториум с "Лукойл България" за задържане на цените на дребно за един месец. Тогава премиерът Бойко Борисов призна, че мярката е непазарна, но се прави за доброто на хората. Останалите вериги бензиностанции обявиха, че няма да подписват подобни споразумения с кабинета, а от "Петрол" дори предупредиха, че това ще наруши конкуренцията на пазара.


Потърсени за коментар, от Комисията за защита на конкуренцията обясниха пред "Дневник", че определянето на максимални цени може да има както позитиви, така и негативи и е непазарен механизъм. Въпреки това от антимонополната комисия, съобщиха, че "в конкретния случай и предвид отчетените скокове в цените на бензина и дизеловото гориво подобна мярка би имала безспорни ползи от гледна точка на гарантиране на благосъстоянието на потребителите".


"България е приключила преди 22 години с използването на непазарни методи при определянето на цените, сключеният с "Лукойл" мораториум е изключение и е инцидентен за период от един месец", обясни икономическият министър Трайчо Трайков пред "Нова телевизия" в неделя. Министърът отказа да коментира пряко конфликта си с "Лукойл", заради който получи чрез медиите писмо от компанията, в което тя се съмнява в неговата компетентност.


Той съобщи, че в началото на тази седмица ще има надзорен съвет на компанията и е изпратил представител на министерството, който да разбере как се образуват цените на горивата от рафинерията. Министърът уточни, че до момента "не са направени никакви отстъпки към "Лукойл" срещу едномесечния мораториум на цените".


Трайков обясни, че направеният реверанс към петролните компании да не съхраняват количества горива за 60 дни, а 40, е разрешено от Европейския съюз и няма да бъде тълкувано като държавна помощ. "Всички идеи се разглеждат много критично и тепърва ще бъдат одобрявани", обясни министърът.


Въпреки че правителството се опитва да намали цените на горивата, в цялата страната неделя с превърна в ден за протести. Стратегията на протестиращите беше да бъдат блокирани възлови кръстовища в София и по-големите градове. Крайният пункт на протестите трябваше да бъде площадът срещу Народното събрание.


Днес на него протестиращите успяха да паркират само колите си и пеша се насочиха към кръстовището на Орлов мост. "Тука и да си веем знамето и да не си го веем, няма кой да ни чуе", коментира младеж пред парламента. Негов приятел обясни, че колите са се разпръснали из София и малка част са успели да стигнат до центъра на столицата.


Протестиращите успяха да затворят най-големия булевард в София - "Цариградско шосе". Най-често те скандираха "Мафия"! Повечето продължаваха да обясняват, че нищо не е наред в страната, че нямат пари, а цените са "безумно" високи, защото има картел на пазара.


"Те са се наговорили, очевидно не е нормално бензинът навсякъде да струва еднакво", обясни младеж. По думите му той е студент в икономическия университет и знае, че трябва да има пазарна икономика в страната. От агенция "Фокус" съобщиха, че един от организаторите на протеста е задържан в І РПУ.


Според агенцията около 700 - 800 автомобила са протестирали в Пловдив. Четири лъча от коли са се събрали в центъра на града. Човек от протестиращите е раздавал нарциси в знак на протест за това, че управляващите се превръщат в нарциси, когато заемат най-високите постове във властта.


Протести имаше в Пазарджик, Велико Търново, Благоевград, Варна, Сливен, Враца и други. Средният брой на колите, събрали се на шествията, е около 200 за всеки един град. Всички те бяха облепени в плакати с изрисувано човече до бензинова колонка, което си е допряло маркуча до главата.

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на valio72
    valio72
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Колеги, който е по запознат на темата кои бензиностанции от къде се сдобиват с гориво - да пише.. Целта е да се обеденим и да спрем да зареждаме от Лукойл и всички които купуват горивата от него. По този начин техния оборот ще падне дръстично , а при другите които си внасят по други канали ще се вдигне и те сами ще ни предложат по-нис...ка цена за да ни запазят като клиенти. Тези вторите в момента също козируват на монополиста Лукойл относно високата цена, защото им е твърде нисък оборота. Сами знаете, че до момента масово хората зареждат при Лукойл или ОМВ. Но мисля, че ние можем да променим това. И да добавя.. Ако ви харесва тази идея - моля разпространете я кой където се сети. Знаете, че понякога един слух или една малка дори интрига прави големи поражения. Помните ли преди известно време как щеше да фалира Първа инвестиционна банка.. - някой пусна някакъв слух, че проблеми, че пари нямат и т.н. Давайте да мятаме сега Монаполиста лукойл!!!

  2. 2 Профил на Stoyan Tonev Dimitrov
    Stoyan Tonev Dimitrov
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#1] от "valio72":

    Разумна идея. Може ли да се познае по бензиновозите?
    И пак да спамна:

    Гледайте Лукоил и си мислете за БеляНе. Говорете им за Беляне, те ще се сетят за Лукойл.

    ВИС, СИК, ТИМ, ГЕРБ
  3. 3 Профил на valio72
    valio72
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Най-добре ще знаят такива, които работят или са работили по по малките бензиностанции понеже са в бранша.

  4. 4 Профил на Zhelyazkov
    Zhelyazkov
    Рейтинг: 561 Гневно

    Скъпите бензини и дизел на Шел, ОМВ и Еко със сиугрност не са от Лукойл, както и всички горива на Ромпетрол. За пропан-бутана обаче не знам...

    Цената на тока се определя от ДЪРЖАВАТА!!! Looking forward to study in Norway!
  5. 5 Профил на Yankee
    Yankee
    Рейтинг: 886 Неутрално

    Само ебан за телектората! Друг път да му мисли като начело слага червени боклуци!

    На говедата акъла само от тояга увира, от добра дума не разбират. Факт!

  6. 6 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#1] от "valio72":
    ОМВ БГ определено не е с австрийски или гръцки бензини, а с БГ, качеството е ужасно, драматично - редовно имам проблеми!
    При Лукойл, Шел и Петрол, драмата е голяма - без коментар!
    ЕКО бензиностанциите последно, докато бях в БГ, са единствените с най-доброто гориво, което ме навежда на мисълта че горивото се внася от Гърция, директно - надявам се да Ви бях полезен!

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata
  7. 7 Профил на sevkom
    sevkom
    Рейтинг: 443 Неутрално

    има картелно споразумение зад което стои лукойл. където и да зареждаме автомобилите си ,те ще печелят на наш гръб. не може в нормална държава да се пълни резервоара на един автомобил сминималната заплата..

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  9. 9 Профил на kalin_m
    kalin_m
    Рейтинг: 506 Весело

    Наивници! - къде в ЕС цените на горивото са по-ниски - никъде, от Сърбия и Румъния до Германия и Испания. Кое Правителство в ЕС може да влияе - никое - има наднационално право на ЕС, ние също сме се присъединили. Данъците /акциз и ДДС/ са над 50% от цените на горивата. Петролът е борсова стока - няма мърдане, Правителствено регулира чрез данъците. И сега какво - всичката пара у свирката! Правителството прави популизъм, Рафинерията и Картела му пригласят и някакви наивници решили, че от тях нещо зависи.
    Аз не правя свирки! Протестирайте активно - спрете да купувате, качете се на велосипеди, мотопеди /харчат значително по-малко/, ходете пеша и т.н.

  10. 10 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    "По думите му той е студент в икономическия университет и знае, че трябва да има пазарна икономика в страната."

    Валентин Златев също е завършил икономика и не мисли така. Явно са учили по различни учебници.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  11. 11 Профил на ямх
    ямх
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Нормално е да падне картела и цените да имат разлика от 10 до 30 евроцента по бензиностанциите, както е в ЕС!
    Еднакви цени е равно на картелен монопол в БГ от ЛУКОЙЛ!
    Търговските печалби от литър бензин е по-висока с три евроцента в БГ от Англия и показва схемите за натрупване на печалби от монопола!

  12. 12 Профил на sorens
    sorens
    Рейтинг: 451 Неутрално

    http://www.168chasa.bg/Article.asp?ArticleId=829820
    Най-фрапиращ е примерът от първата седмица на месец юли 2008 година, когато цената за барел на световните пазари достига рекордните 137,61 долара
    Шоковото поскъпване е безпрецедентно в историята и "Лукойл" логично вдигна крайните заводски цени на горивата, като най-масовият бензин А 95 се продаваше на 2356,80 лева за тон.
    В същото време 2009 година, когато цената на барел падна до 34,20 долара, или с над 400%, в противоречие на пазарните принципи през януари най-масовото гориво в България - А 95, се продава за
    1471,20 лева за 1000 литра и намалението на бензина е едва 35%.

  13. 13 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#4] от "Zhelyazkov":
    Всички горива на Шел са от Лукойл.Слагат им добавка и ги продават за по-скъпи.Но често добавките им се намират на черно и се купуват от "съзтезатели " по околовръсното.Не се подлъгвайте от по-скъпите горива в никоя от веригите. Освен бензините 100 на Еко и ОМВ разните плюсове , алпини и паури са си обикновенни горива с добавки , които струват стотинки , а се плаща с по 10-15-20 ст отгоре. Еко и ОМВ са комбина при вноса от Гърция.Ромпетрол няма нищо общо с Румъния освен името.Собственик е олигарх от бившите руски републики/ Казахстан ако се не лъжа/.Газта е изцяло от внос.Най-добра е на Еко.Доколкото знам само те от големите вериги имат газови хранилища в Стара Загора и Разград и са самостоятелен играч на пазара. Останалите купуват от Кълвача и Газтрейд основно , но там играта е с относителните тегла и съотношението пропан - бутан в полза на по евтиния бутан .

  14. 14 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#13] от "djb95":

    Навремето ми предлагаха работа с ХедХънтинг в Ромпетрол, отказах - СЛАВА БОГУ!
    Управителят им се оказа, че прави селски битки на Арбанаси, а Аз си мислих че са продължение на голямата верига в Румъния, а заплатата, като за отявлени комунистически отрочета около 5 000 лв?! Яката работа...
    Мен защо ме викаха?! - Явно някой трябва и да работи(Горко му в такава фирма - ще умре млад)...

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata
  15. 15 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ivan Petrov":
    Част от работата ми е свързана с т.нар " петролен канал " за търговия.Най зле са Шел.Във всяко отношение.Навремето имаха много добро обслужване , но в момента са под всякаква критика.Надминават ги само лелките по старите обекти на Петрол.Еко и ОМВ се справят доста добре.Имат сравнително стегната организация и поддържат ниво.Явно контролът при тях е по- добър. Лукойл са разнообразни като широката руска душа.Ромпетрол са като Шел.По някаква причина в двете вериги работят хора видимо притиснати от кризата , немотивирани , работят без желание и просто механично вършат работата си.

  16. 16 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Оставете високите цени. Смущаващото в случая наистина е това, че те са еднакви до последната стотинка навсякъде. Това няма как да се случи ако няма картелно споразумение. Просто няма как всяка една бензиностанция да има едни и същи разходи за транспорт, наем, заплати и оборудване. Това противоречи на всякаква икономическа логика.

    Редно е най-после съответната комисия да си размърда задника и да защити общия граждански интерес!

  17. 17 Профил на spider4o
    spider4o
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ЕКО - доколкото знам само висококтановия бензин (100) се внасяше от Гърция.
    Що се отнася до РОМПЕТРОЛ - с когото и да съм говорил, там е най-доброто гориво, от Румъния е. Сипвал съм и върви добре. Проблемът обаче е, че има много малко бензиностанции на Ромпетрол (или така поне беше преди половин година като си бях в България.
    Лукойл, Шел и ОМВ - все гориво от рафинеряита.
    иначе поддкрепям идеята на номер 1 на 100%

  18. 18 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#16] от "Sioux":
    Икономическата логика е една- максимална печалба.Ако един софийски обект прави по 15000 лтр на ден , то в Шумен нпаример обект от същата верига ще прави по 3000.При относително постоянни разходи обекта в Шумен е губеш и компанията покрива тази загуба с печалбата от София или въобще от печалбата на цялата верига.Търговията с горива е специфична.Тя не като да продаваш сирене.Можеш да намериш сирене за 4,50 и сирен за 12,50.Купуваш това което ти харесва и което ти е по джоба.При горивата не е така. Производителите са ограничени до няколко на брой за нашия регион.Технологиите са аналогични и добива на горива е почти еднакъв.Оформя се естествен технологичен монопол с висок праг на инвестиции за навлизане на нови играчи и разнообразяване на предлагането.Съгласен съм, че Нефтохим не е най-добрия пазарен играч.Те очевидно съобразявят производствената си цена не само с направените разходи , но и с цената на производителите в региона като се придържат малко под техните , за да влошат условията за внос .С решението за акцизвине складове правителството им помогна за това.Компани като Еко и ОМВ обаче , които придобиха бази преди години и вече са направили големите инвестиции сега регистрират складовете си като акцизни и това доведе до намаляване на дела на Лукойл на вътрешния пазар до 50 % като доставчик на горива на едро. При газта от друга страна въобще не са играч и обикновенно пречат на вноса , като принуждават вносителтие да товарят в Румъния вместо на разтоварището в Бургас / за което получиха 35 г концесия между другото т.е то е държавно/.Всичко това принуждава останалите да изравняват цените си за максимална печалба и затваря възожностите за различни цени според търсенето и предлагянето както на територията на един град , така и за цялата страна.

  19. 19 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Дневник, не смятате ли че като медия е редно да се обърнете към НСИ да попитате за малко статистическа информация, а именно:

    1. Обем внесен суров нефт - барела и митническа стойност

    2. Обем произведени горива - А95, А98, дизел, газьол, и други - литра и стойност.

    Не смятате ли че факта че тия данни не се крият дори защото целенасочено не се събират е достатъчно показателен че в България се извършва фикитивен износ на горива и се точи ДДС.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  20. 20 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4105 Неутрално

    До коментар [#19] от "Десен":

    Това по закон и ти можеш да го направиш, да поискаш тази информация! Аз съм го правил за други стоки и дават данни, за обем винаги. За митническа декларирана стойност дават само, ако вносителите/износителите са повече от трима (логично е)!

  21. 21 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#18] от "djb95":

    Това, че петролът е специфична стока, която работи по малко по-различни пазарни правила, е ясно. С това съм съгласен.

    Но ето, взимаме примера с бензиностанцията в Шумен - казвате работи на загуба. И какъв е смисълът тогава такъв уж губещ обект да се държи отворен? Ами транспортните разходи, заплатите на персонала и разходите за наем / цена на земята, сравнени с тези в София?... Просто не се връзва.

    Ако аз съм нов играч на пазара, ще предложа по-ниски цени, за да привлека клиенти. Защо никой не го прави? Защото много бързо ще му дойдат на гости едни хора, които ще му обяснят, че така не може... Това всеки в тази малка държава го знае, но не и КЗК. Защо?

  22. 22 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#19] от "Десен":

    Кое се крие? Е на, гледай: http://www.nsi.bg/otrasal.php?otr=30&a1=162&a2=164#cont

    1.2. Производство и доставка на нефт и нефтени продукти – Данни

    Не цъкам плюсове и минуси.
  23. 23 Профил на gwendolin
    gwendolin
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До 6, Иван Петров
    Аз също зареждам от Еко, но си мисля, че единствено в Ю.З. България, и може би в София горивата им за гръцки, но за Северна и С.И. не вярвам.
    А ако бъркам, нека някой, който е по-запознат да ме поправи, но съм почти сигурен, че скъпите горива на ОМВ и Шел са лукойлски, но с ОМВ и Шел добавки.
    Лукойл и Петрол ги отминавам транзит.

  24. 24 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3150 Неутрално

    Нема да стане само със свирки и байряци. Съпротивата срещу руския енергиен окупатор и местните му изедници няма да има успех без въоръжена подкрепа от коалицията. Човешките права на българския народ са по-важни от правешко-мутренската завера и спазването им минава през спиране на руския геноцид срещу мирното население. 5-6 томахока по рафинерията на Северната джамахирия ще спре производството и ще доведе до незабавен внос на евтини горива. Бомбардировачите Торнадо GR4 унищожават резиденциите и голф-игрищата на сатрапите-олигарси за 15 минути. Бунтовниците залавят оцелелите и ги товарят на шлепове за матушката им. После дърпат чеповете и оставят политемигрантите на пазарните стихии.

    В края на операцията бензинът е 1.07 лв/литъра.

  25. 25 Профил на mladen84
    mladen84
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да спрем да си караме колите за известно време и да се качиме на градския транспорт, ама без да си плащаме билетите. Ей това е протест. Да видим до кога няма ни чуват!!!

  26. 26 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    До коментар [#9] от "kalin_m":

    Това за еднаквите данъци с ЕС е така,но ще те контрирам-нормално ли е бензина в Бургас и София да е с еднаква цена?Въпроса е риторичен...Това ако не е картелно споразумение,здраве му кажи.Казвам картел,защото по всички бензиностанции цените са еднакви.3000 бензиностанции с еднакви цени-аха-ха-ха-ха!И още нещо-в цената на горивото влизат и разходите за труд(в Словения напримен,по бензиностанциите получават по около 1000 евро,а за рафинериите им не ми се мисли...)

    До коментар [#1] от "valio72":

    Колата ми работи най-добре с бензин на ОMV(зареждам го в Търново),а и разхода пада.Имам карта за отстъпка в Лукойл(7 стотинки)и някой ако иска,ще му я подаря .Не съм зареждал там от 2 години.В краен случай зареждам 96(мисля force беше)на Петрол.

  27. 27 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    До коментар [#16] от "Sioux":

    Напълно резонен коментар. При пазарна икономика и конкуренция няма как цените на един и същи продукт да са идентични при различните участници на пазара. Всяка фирма търси да привлече клиенти чрез цена и обслужване, а не просто защото съществува.

    Това важи за всяка област на търговията, където се печели от оборот и големите играчи са си разделили, на практика, пазара.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  28. 28 Профил на Black Dragon
    Black Dragon
    Рейтинг: 506 Весело

    Зареждайте от Ромпетрол! Внасят си горивото от Румъния!

    https://www.facebook.com/Mlekarite
  29. 29 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    До коментар [#25] от "mladen84":

    Е, ти искаш да фалират хем бензиностанциите, хем и градския транспорт. И накрая - с колела и рикши.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  30. 30 Профил на mdaaaa
    mdaaaa
    Рейтинг: 443 Гневно

    До коментар [#1] от "valio72":

    По-тъпа и нескопосана логика дали можеше да измислиш?

    "По този начин техния оборот ще падне дръстично , а при другите които си внасят по други канали ще се вдигне и те сами ще ни предложат по-нис...ка цена за да ни запазят като клиенти."

    Кой луд ще свали цените, когато му се увеличи клиентската база?

    Айде стига пресата е отделяла време на малоумни безделници, които не си дават сметка, че с безсмислени протести единствения резултат ще бъде да станем като Гърция - фалирала държава.

    ОК - цените на горивата и тока са високи, но да се провикваме на улицата с бутилка бира в ръка е най-малкото несериозно. Защо поне един от "организаторите" не седне да напише едно смислено писмо до Евро комисията и да изложи аргументите си за картелно споразумение или изкуствено увеличение на цените? Защото никой няма такива. Защото всичките лумпени коментират на по чашка вечер, че цените са високи и сутринта излизат на улицата с по бира за изтрезняване.

    Стадния народ си намери пастира - фейсбук!!!!!!

  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3707 Неутрално

    До коментар [#30] от "mdaaaa":

    Има голяма разлика между фейсбук протеста и истинския протест, па макар и с бира в ръка. От първия няма смисъл.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на mdaaaa
    mdaaaa
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#31] от "Тони!":

    в българия истински протести няма.

    навсякъде в европа протестират (изключвам съседните ни държави), но там организаторите правят списък с мотивирани искания. това тук е просташтина на улицата. без никакви подкрепени от цифри и факти аргументи, излизаме на улицата да се шляем и да викаме, а журналисти без работа да ни обръщат внимание.

    затова тук няма да постигнем нищо, а на запад излизат и за два дена постигат това, което ние за 20 години не можем дори да се научим как да си поискаме.

  33. 33 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 992 Неутрално


    Биокомпонентата в дизела не го оскъпявала

    Националната асоциация по биодизел ще информира европейските институции за решението на правителството да прекрати използването на този компонент в състава на дизеловото гориво, съобщи в интервю за "Хоризонт" членът на Управителния съвет на асоциацията Димитър Минчев. Според него, не повече от една стотинка е оскъпяването на дизела заради биокомпонентата.
    Димитър Минчев припомни едно от предложенията на асоциацията: "Според нас истински работещата мярка и тя може съвсем лесно да бъде калкулирана и защитена е премахване на акциза на 100 процентовия биодизел. Това е нормална европейска практика. По този начин още другата седмица може да има на бензиностанциите биодизел с цена 2.28, крайна цена с ДДС. Като пак казвам тенденцията във връзка с наближаващата кампания, наближаващата реколта е към намаляване цената на биодизела".

  34. 34 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#32] от "mdaaaa":

    За да получиш нещо трябва като за начало да знаеш какво искаш. Протестите вчера бяха за "евтини горива". Това е малко като да протестираш за "световен мир". Проблемът е, че масово хората в България са зверски необразовани и не знаят защо аджеба нещо при горивата не е наред. Знаят, че трудно си позволяват бензина, но не знаят защо е това, а няма и медии, които да им го обяснят в прав текст. Особено когато има медии като Труд, 24 Часа и още тонове кенефни свърталища на провалили се оратори няма как да имаш образована публика, която да знае кое точно куца и как трябва да бъде оправено. Подпитай хората от протестите и ще видиш, че 95% не знаят за проблемите при вноса на горивата, което всъщност води до не пазарни практики, които явно устройват всички играчи на пазара.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  35. 35 Профил на roko17
    roko17
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#9] от "kalin_m":Наивници! - къде в ЕС цените на горивото са по-ниски - никъде, от Сърбия и Румъния до Германия и Испания. Кое Правителство в ЕС може да влияе - никое - има наднационално право на ЕС, ние също сме се присъединили. Данъците /акциз и ДДС/ са над 50% от цените на горивата. Петролът е борсова стока - няма..."

    Свирчо, на 100% съм сигурен - в Румъния горивата са по-евтини.
    И защо ти и други свирчоци като теб, пропущате НАЙ-ВАЖНОТО - ЗАПЛАТИТЕ!!! Ако тук всеки работи и получавя заслужено заплата по Е стандарти / нали все това даваш за пример/, едва ли ще тръгне някой на протест.
    Аман от платени малоумници.

  36. 36 Профил на iliyapopov
    iliyapopov
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Не се заблуждавайте! Всички горива в държавата с много малки изключения са от Лукойл! Някои вериги слагат свои добавки и това е.Друг е въпросът,че накои бензиностанции "кръщават" горивото или пък не си почистват редовно цистерните и т.н.Едиственият ефективен начин за протест е отказ от купуване! Е,и ти ще се лишиш малко,но веригите ще ги заболи много повече.Но това тук е почти невъзможно- като скочат цените на цигарите непушачите викат "не ми пука-аз не пуша",като скочат цените на примерно саламите вегетарианците са доволни и т.н.Т.е винаги има доволни!

  37. 37 Профил на mdaaaa
    mdaaaa
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#34] от "Пловдивски":

    именно - българите са необразовани, но търсят "образование" на грешните места. никъде по света вестника не се счита за образователно средство както в българия. изключение правят заглавия от типа на файненшъл таймс, но дори те се препоръчват само като помагало. българите считат вестника за "учебника на живота" едва ли не. шопа е казал "у вестнико пише, нане ке ми каже .... ".

    от тук нататък какво позитивно да очакваме .....

  38. 38 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#37] от "mdaaaa":

    Ами какво да ти кажа - онзи ден видях яркото заглавие във вестник - "ГОРИВАТА НЯМА ДА ПОСКЪПВАТ ДО 2015г." и подзаглавието - "Лукойл намали цените за 1 месец". Не видях кой беше вестника, но съжалих хората, които го четат. Кенефната журналистика ражда кенефни граждани.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  39. 39 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 609 Гневно

    До коментар [#30] от "mdaaaa":

    Абе нещастник какво е дережето на Гърция с пенсии по над 1000 Евро . Нека го стигнем ама се гушат управниците и монополите тук.

  40. 40 Профил на mdaaaa
    mdaaaa
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#39] от "bokko":

    в една фалирала държава, и 1 000 000 евро да станат пенсиите, положението пак ще е зле. но това сигурно е малко повече мислене, от колкото може да генерира мозъка ти.

    да береш портокали и маслини не е като да разсъждаваш какво се случва около теб.

  41. 41 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    До коментар [#35] от "roko17":

    Местните доходи имат някакво, но слабо влияние върху цените на свободно търгувани по световните борси стоки. Имат значение, ако идете да се подстригвате или за наема ви.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  42. 42 Профил на pavtaf
    pavtaf
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Аз от известно време призовавам да спрем да ползваме автомобилите си, или поне да ограничим ползването им до минимум. Тези протести като вчера нямат абсолютно никакъв смисъл, както каза мдаааа. Да не говорим, че протестират срещу скъпите горива...карайки коли!
    Ако има протести, те трябва да са пред КЗК и другите (без)отговорни институции, които само цицат заплатки без да вършат грам работа. Останалото е бошлаф. Както и "споразуменията " между държавата и Лукойл. Или то май просто и държавата се включи в картела?

  43. 43 Профил на Mishef
    Mishef
    Рейтинг: 8 Весело

    Протест Варна 27.03.2011 - Видео От Организаторите :::::: http://vbox7.com/play:d03c5887

    Never argue with an idiot - he'll drag you down to his level and beat you with experience!
  44. 44 Профил на gonzalez
    gonzalez
    Рейтинг: 462 Неутрално

    След като си имах неприятности след зареждане от Петрол вече не зареждам от тях.В последно време пълня от Шел,но от тук научавам,че и те зареждат от Лукойл.От къде тогава човек да зареди качествен бензин?

  45. 45 Профил на kruf
    kruf
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Някой помни ли , че навремето когато продавахме Нефтохим един от плюсовете на Лукойл като купувач беше , че ще включи в основния фонд на комбината сибирски нефтен кладенец като апортна вноска ?Тогава Костов говореше , че това е голям плюс за държавата и българските граждани.

  46. 46 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    Ако трябва да протестираме срещу нещо то е срещу размера на доходите си, а не срещу центата на бензина, нафтата, житото, картофите, захарта, олиото, ориза, кремвиршите, киселото зеле и т.н. На някой му е много удобно да протестираме за глупости!
    За стотен път ще го кажа - Проблемът не е в цената на бензина и дизела, а в РАЗМЕРА НА ДОХОДИТЕ на населението. Толкова глупости се казаха по темата, че ми идва да започна да вия срещу луната!
    Един голям "експерт" по телевизията попита, " - Ами защо цената е като в другите страни, след като там данъците върху печалбата са по-високи?!"
    Ауууууу! Глупако експертен, данъкът върху печалбата е данък върху пчалбата. Т.е. трябва да има най-напред печалба, за да бъде събран процент от нея като данък. ДДС и акцизите са тези, които трябва да сравняваш!
    Ама цената на труда била по-нсика! Аууууу! Ами нали точно с тази по-ниска цена на труда привличаме чужди инвеститори! И какво излиза - елате у нас, защото има по-ниска цена натруда, ама като произведете нещо няма да му вземате цената, щото цената на труда е по-ниска!
    Замислете се, в кои държави цените са по-ниски и в кои по-високи и на кои държави искаме да приличаме!


    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  47. 47 Профил на mdaaaa
    mdaaaa
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#43] от "Атанас Мишев":

    интересно, че никой не организира протести за повече вело- или пешеходни алеи, а за по-евтин бензин. дали защото ни мързи да ходим или да караме колело? специално за варна - от много райони до центъра (като вземеш и времето за търсене на парко място) се стига по-бързо пеш или с велосипед отколкото с кола, но ние предпочитаме да не го правим. интересно толкова ли сме по-умни или по-добре облечени от европейците, че те ходят на работа с колелета, въпреки че са облечени в официални костюми (не купени от адидас аутлет).

    и какво постигна този протест? някой управляващ ангажира ли се с конкретни действия? НЕ. единствено развалихте следобеда на хора, които искаха да отидат някъде и им пречехте.

  48. 48 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Абе нема как бензиностанции на през 300-400 м. да поддържат високи разлики. Щото по-скъпия затваря. Сега покрай митингите се опитаха, ама не се получи. Шел държа разлика 3 стот. нагоре и след няколко дена се изравни, щото шофьорите почнаха да го прескачат... Другаде е кучето. В едно предаване наскоро, Ас. Агов каза, че Лукойл прави 18% печалба от дизела. Такъв процент си е повече от муцка .....

  49. 49 Профил на Христомир Йорданов
    Христомир Йорданов
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#1] от "valio72":

    Драги Вальо, първо мисля че почти 90% от пазара се държи от Лукойл, и второ това коя бензиностанция от къде се снабдява с гориво е ценно пазена тайна. За това си мисля, че въпреки че идеята ви е разумна, няма как да стане без държавата да си свърши работата, уви.

    Ако вие знаете от къде да зареждам, така че да не правя оборот на Лукойл кажете, обещавам тържествено че ще го правя.

  50. 50 Профил на todolino
    todolino
    Рейтинг: 648 Неутрално

    По въпроса коя верига бензиностанции от къде зарежда е добре да се изкаже някой който разполага с достоверна информация , а не с догадки ...

  51. 51 Профил на Violet
    Violet
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Стачниците могат да пробват да сключат споразумение с някои от веригите бензиностанции, които не зареждат от "Лукойл" за подбив на цените (с няколко стотинки на този етап) и да популяризират това сред всички граждани. Спразумение срещу измисления правителствен мораториум в подкрепа на "Лукойл". И тогава ще се види кой за и срещу кого е. Обороти срещу печалба от ограничени продажби.

    Време е да дойдат новите "Горяни": http://www.youtube.com/watch?v=sw5FbEOGFJ4
  52. 52 Профил на mdaaaa
    mdaaaa
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#51] от "Виолетка":

    няма такива бензиностанции.

    никой не зарежда само от един доставчик. следят цените на едро и купуват от най-евтиния. никой разумен собственик на бензиностации няма да хапе ръката, която го храни.

  53. 53 Профил на Violet
    Violet
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#52] от "mdaaaa":

    И "Лукойл" ли е най-евтиният доставчик на нашия пазар?

    Време е да дойдат новите "Горяни": http://www.youtube.com/watch?v=sw5FbEOGFJ4
  54. 54 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Да бойкотираме Лукойл.
    На всяка бензиностанция има едни папки с информация за предлаганите продукти. Произход - внос, местно производство, фирмата вносител, и химическо съдържания.

    На ОМВ и на Петрол стоят близо до входа, или до касите. На Еко са зад касите, но имате право да им ги поискате.

    Последно заредих от ЕКО бензин-95, който пишеше че е внос. Вносителят е Нафтекс-Петрол.
    На петрол бензинът 98 е Лукойлски. На ОМВ само Карера 95 и 100 и Алпин дизела са вносни.

  55. 55 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#51] от "Виолетка":

    Лукойл е компания, която ни продава гориво на цената на която го прави и Инсаойл и Шел. Малката разлика е, че освен това Лукойл плаща мита и акцизи при вноса на нефт, който преработва в България, плащайки заплати на няколко хиляди работници преди да се случи бензина, докато тези акцизи и мита и тези заплати за бензина на другите играчи на пазара се плащат в някакви други държави.

    Вие предлагате да заколим кокошката, защото снася по дребни яйца от комшийската и да започнем да си купуваме яйца от комшията.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  56. 56 Профил на Violet
    Violet
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Ок, Лукойл плаща мита и акцизи у нас. А печалбите й къде отиват. В ошфорка ли?

    А по отношение на кокошката, да, не си заслужава да я имаме, ако ни струва по-скъпо, отколкото да си купуваме яйца от комшията. И снася яйца, които Бат Бойко&приятели папа, а ние гледаме отстрани. По-добре да си купуваме яйца от комшията, докато се научим да отглеждаме такива производителни кокошки като неговите, че и по-добри.

    Време е да дойдат новите "Горяни": http://www.youtube.com/watch?v=sw5FbEOGFJ4
  57. 57 Профил на mdaaaa
    mdaaaa
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#53] от "Виолетка":

    може да не е винаги, но това говори още по-зле за бензиностанциите дали само лукойл са криви в случая?

  58. 58 Профил на Violet
    Violet
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#57] от "mdaaaa":

    Едва ли, защото лошият, порочен пример е заразен.

    Но, заради монополът на "Лукойл" и срастването на частни интереси на компанията/руснаците с тези на Бат Бойко&приятели не могат да влезнат свободни играчи.

    Време е да дойдат новите "Горяни": http://www.youtube.com/watch?v=sw5FbEOGFJ4




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах