Първите български коли на "Грейт уол" ще бъдат произведени през лятото

Отначало ще се сглобяват три модела на китайската компания

Първите български коли на "Грейт уол" ще бъдат произведени през лятото

© Цветелина Белутова, Капитал



Първите сглобени в България автомобила на китайската компания "Грейт уол" ще бъдат произведени през втората половина на годината. Това става ясно от изявление на рекламния мениджър на "Литекс моторс" Кирил Георгиев, разпространено до медиите. Той уточнява, че до края на този месец се очаква да бъдат монтирани и инсталирани поточните линии на завода край ловешкото село Баховица.


Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 537 Неутрално

    "На тях ще предложим изграждане на цехове непосредствено до завода, което допълнително ще стимулира развитието на региона и местната икономика"
    Най- напред да се изгради цех за бахур. То какво друго да се произвежда в Баховица. Дано случим на производител на бахур.

  2. 2 Профил на barabana
    barabana
    Рейтинг: 477 Неутрално

    статията много прилича на един виц, в който се говори за компютри, а всъщност става въпрос за компоти

  3. 3 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 707 Неутрално

    а нелегално внесената захар в баховица ли се складира или?

  4. 4 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 961 Весело

    ,,Великата стена,, ми се види някак странно име за превозно средство.

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  5. 5 Профил на Radon
    Radon
    Рейтинг: 458 Любопитно

    И преди време Киа и Хюндай доста бъзици отнасяха ... така и така не ни засяга пряко какво ще правят с произведените автомобили ...

    Това може би пък е и тест на китайската икономика доколко сме способни са сме "техните" хора в Европа...защо не ?

    shake and rattle
  6. 6 Профил на Viscount Ganyo
    Viscount Ganyo
    Рейтинг: 646 Неутрално

    След като изпуснахме вълната за разширяване на западноевропейските автомобилостроители е радващо, че поне се възползваме от желенаиято на китайците да присъстват в Европа.
    Думите, че може да се превърнем във врата за китайските търговски потоци към Европа, май не са съвсем вятър работа. Присъствието на Грейт уол е знаково и вероятно ще привлече и други китайски инвеститори. Дано се окажем достатъчно подготвени за това.
    Освен всичко останало, създаването на този завод "на зелено" е и знаково за българското авомоболостроене и икономика като цяло.

    Крайно ми е неприятно, че се намирам между милиционерски натрапеници, и искрено се възмущавам и ме е срам да ви гледам.
  7. 7 Профил на cbs
    cbs
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Уви, като всяко друго начинание в БГ и това е направено по типично мутренско-идиотски начин както се установява от статия в New York Times:

    http://www.nytimes.com/2010/12/16/business/global/16cars.html

    Важнитe цитати в случая:

    A few companies have tried to export Chinese-made cars to the European Union, but without much success, Mr. Sedgwick said. “What you see is Chinese companies talking about Europe, but not making a move yet.”

    He also noted that Bahovitsa is basically getting what is known as a screwdriver plant. “They bring in the kit and reassemble the car, and there’s not a lot of automation,” Mr. Sedgwick said of the factory.

    “You really want to pay attention when it’s a full-scale assembly plant. They can cost $500 million to $1 billion. When you see a Chinese automaker taking on that kind of investment, then you know they are serious.”

    и този:

    Of the initial €97 million, or $130 million, in start-up costs, Great Wall Motor is putting up about 10 percent, with Mr. Ganchev’s wide-ranging holding company, Litex, providing the rest.

    Демек, за $13 млн. (цената на една месечна рекламна кампания в US примерно) Great Wall дава правото на Гришата да лепва по едно етикетче, "Made in EU" в един на практика голям сервиз за китайски трошки. Няма да има местни supply chains, etc.; не виждам голям multiplier effect за БГ икономиката, но че ще се перат пари това е ясно!

  8. 8 Профил на sasho1914
    sasho1914
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#7] от "cbs":

    Това производство (сглобяване на разглобени автомобили в друга държава) се нарича CKD (completely knocked down) и обикновено цели избягване на мита за внос. В случая китайците спестяват митата за внос в ЕС, а ние си имаме завод с доста работни места. Освен това все пак мисля, че и за местни доставчици ще има работа, вчера четох, че може да се построи и хале за газови уредби на холандска фирма до завода, така че няма всичко да идва от Китай.

  9. 9 Профил на Sky
    Sky
    Рейтинг: Неутрално

    Трябва да се радваме, че автомобилна компания проявява интерес към производство на територията на страната било то и китайска. Нека мине малко време и се докажем като приличен партньор и тогава да се надяваме, че ще привлечем повечко инвеститори. Хубавото е, че докато поточната линия бълва, тя ще бъде не само под наблюдението на Грейт Уол, ами и на конкурентите. Ако се справяме кадърно е въпрос на време, да започнем и други проекти.

  10. 10 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    доста неефективно ми се вижда това начинание:
    - от китай ще идват колите на части, първо с кораб може би до солун, оттам вероятно с влак до ловеч, а до баховица с камиони?
    - сглобените коли пак с камиони и с влакове до европа? поне в лом да го бяха направили този завод, че да ги товарят на шлепове по дунава - а то в баховица.
    - ще плащат сигурно поне 5-600 лева заплати на работниците, а в китай са $200-300 (е, вярно, самоубиват се една част от тях, но още 1.3 милиарда чакат да заемат местата им)

    като сравниш разликата в митата за внос на готов продукт и разглобен на части, съмнявам се дали нямаше да е по-изгодно просто да си ги правят в китай, оттам на кораба до ротердам, и да си продават в европа.
    но пък може и да потръгне - желая им успех все пак.

  11. 11 Профил на cbs
    cbs
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#8] от "sasho1914":

    то е ясно че китайците ще са на печалба, въпроса е къде ще ги пробутва тези таратайки гришата. най-вероятно из държавните и общински администрации.

  12. 12 Профил на Чупакабра
    Чупакабра
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Преди няколко дни видях един пикап Грейт Уол на паркинга пред хотел Москва.
    Интересно, досега за електрическа версия не бяха споменавали.

  13. 13 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1169 Весело

    От 11 коментара 7 са хейтърски! Бравос! Добър процент!
    Докато вие спамите и плюете, някои все пак прави нещо и ще произвежда нещо. Аргумента, че тука само ще се сглобява е смехотворен. Аз лично не зная някоя автомобилна фирма в света, която сама да си произвежда частите, влагани в продукцията си. Всичко е от поддоставчици. И не рядко те са дори и в България.
    Инвестицията в този западнал район си заслужава и в това ще се убедим тепърва.

    А аргумента с джиповете за държавната администрация - я се скрии бе смешко! Говорим за 50000 хиляди годишно! Дори и да пробутат 1000 на чиновниците къде отиват останалите 49 хиляди!

  14. 14 Профил на hartofilax
    hartofilax
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Това е все едно да кажеш, че сергията за зеленчици произвежда домати, защото ти ги продава в пликче, премерени и измити. Същата работа и с това производство в кавички

  15. 15 Профил на cbs
    cbs
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#13] от "Варненски":

    Абе неграмотник. Я прочети какво се цитира в статията в NYT:

    Mitko Tzonev, general manager of a Renault Dacia dealership, expects no more than 1,000 to 1,500 Great Wall cars to be sold per year — in a country where 26,813 cars were sold in 2009 and 57,927 in 2008.

    Danko Idakiev, the general manager of a Nissan dealership, said that Bulgarians are aware that Chinese quality is increasing, but noted that there is no distribution network for parts, service and sales. “It takes a lot of time and money to build one,” he said.

    Продажби в EU не се очакват. Пазарите на тия трошки са евентуално само в Албания/Македония/Сърбия и у нас (може би). Поддоставчици не се планират в близко бъдеще, прочети какъв е типа на "завода" който се открива: колите се "асемблират" от части произведени в китай.

    Не само си неграмотен, но и доста прост.

  16. 16 Профил на KO3LE
    KO3LE
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Как ще ги кара до Баховица частите за сглобяване ми е основното недоумение. Иначе като идея има смисъл, но мястото за завод е странно най-малко. Не можаха ли от министерството да го подсетят, че ще се прави ббългаро-китайска индустриална зона до София, така че ако го беше започнал там да даде тласък и за други китайски производства. Да се сглобяват автомобили по селата, макар и близко до областен град, звучи направо социалистически-прогресиво. Поне имат някакъв опит с това там.

    A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have.
  17. 17 Профил на moro
    moro
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Това е много добра новина.
    Първо Китай е един необятен пазар и ако им хареса напълно възможно е и други техни фирми да изнесат производството си за Европа тук. България е рядка комбинация от сравнително ниска цена на труда и сравнително висока бройка на квалифицирани технически специалисти. В смисъл повечето държави имат в повече само от едното или от другото, а в Европа все повече липсват и двете. Та онази статия в "Капитал" - учете китайски, може да се окаже доста актуална.
    Другото хубаво нещо е, че и ние ще влезем в автомобилната индустрия. Говорим за ноу-хау и международна популярност в тази насока. Днес Китай, а утре - кой знае.
    Така че при добро стечение на обстоятелствата може да спечелим много повече от това, просто да сглобяваме автомобилите на китайците. Да не забравяме и, че се намираме географски на кръстопът - ЕС, арабския свят, Русия.

  18. 18 Профил на moro
    moro
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#16] от "KO3LE":

    Абе, приятел, нали ревете софиянци все, че се напълнило в София със селяни и, че вече е толкова пренаселено. Пък и в крайна сметка нормално ли е за 20 години населението в даден град почти да се удвои. Няма как всички големи производства да са в София, а хората да си стоят по селата и да ръфат само картофите дето сами са си посадили. За да си стоят хората по родните места и да няма пренаселване на големите градове и запустяване на цели региони е нужно точно големите производства дето създават работни места да се строят там. Иначе бъди сигурен, че централният им офис ще е в София. В случая добре, че е Гриша Ганчев, но личното ми мнение, е че си трябва цялостна държавна политика за облагородяване на "провинциалните" региони, особено тези дето най-бързо опустяват. Иначе като гледам за софиянци май най-добре всички производства и фирми да са в София, да се отделите като автономна област та да не идват хора от република "Провинция" и почивните дни да си имате право да пътувате свободно из тази република "Провинция" за да си харчите парите. Ако някой технически гений измисли и как да придърпате морето до София и вече ще стане раят за софиянеца . Това малко в кръга на шегата, но все пак - след като имате самочувствието и статута на столичани на България, мислете и за развитието на провинциите, защото до голяма степен това е и във софийски ръце.

  19. 19 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Все още не съм убеден, че това беше правилният избор за българското автомобилостроене.

  20. 20 Профил на moro
    moro
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#19] от "citoyen":

    Струва ми се, че китайците избраха нас, а не ние тях. И какво - трябваше да им откажем ли?

  21. 21 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Нещо като москвич "Алеко' ама китайско.

  22. 22 Профил на евтим
    евтим
    Рейтинг: 230 Неутрално

    защото просто не е истина затова " не"
    понеже в ЕС няма производители на коли, и ние се хванахме с Китайците....да не би да е защото ако е с ЕС може да разкрият схемите за източване...чудя се ...

    До коментар [#5] от "Radon":

  23. 23 Профил на mclovin
    mclovin
    Рейтинг: 534 Гневно

    А така съселяни, плюйте, хранете, псувайте и си карайте старите трошки, никакви инвестиции не ни трябват. И статията за колелата на Drag оплюхте, ЕБАТИ ТЪПИЯ НАРОД! Живеем в постоянна мизерия, не заради Костов, не заради Бойко, ами защото 99% от българите са тъпи, мързеливи, непредприемчиви, но за сметка на всичките тези недостатъци - НАЙ–ОБРАЗОВАНИТЕ, ЗАПОЗНАТИ И ОБЕКТИВНИ КРИТИЦИ.

    Еми айде, критикувайте си, че всичко ви е скъпо, защото идва от чужбина, където ИМА ПРОИЗВОДСТВО.

    Duuuhhh

    [ Място за вашата реклама ]
  24. 24 Профил на naturisten
    naturisten
    Рейтинг: 620 Весело

    "...произвежданите в Баховица автомобили ще са предназначени за пазарите в Европа, в това число и за страните от ЕС, и отговарят на всички европейски стандарти и изисквания."

    От Баховица - МайБаховици.
    И не на майтап - дано най-после да потръгне някакво технологично производство и износ.

    Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
  25. 25 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Ето една истинска инвестиция в България и заслужава поздравления. 2000 работни места е много нещо. Като се отчете че съотношението индустрия/услуги е 1 към 2 и след като се отчете че работещите са 1/2 от цялото население, излиза че тези 2000 ще хранят 12000.

  26. 26 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    Само да не стане като с Рено от далечното минало и с Ровър от не толкова далечното. Българите сме царе да осираме всяко добро начинание.

    Успех на Гришата. Една от малкото "мутри" на прехода, която се опитва да прави реални пари!

  27. 27 Профил на Минувач
    Минувач
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Китайски фирми са предложили да наемат 100,000 декара ниви в северозападния район, които да обработват.
    В Разград китайци проучваха и мисля, че се договориха да възстановят стъкларския завод.

  28. 28 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#15] от "cbs":

    Ако ще продаваш в Албания, не строиш в България, а някъде извън ЕС. Обратно - ако ще имаш износ за европейски страни, гледаш да си построиш завода на територията на ЕС. Ние простите така виждаме нещата.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  29. 29 Профил на trifon74
    trifon74
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Като нация, най-обичаме да се самосъжаляваме, самоиронизираме и самоунищожаваме.
    Дори и да се намери някой да започне нещо читаво, веднага всички се хвърлят за да му открият кусури.
    Разбира се, можем да се надяваме да догоним другите европейски страни с производство на картофи, но дали ще успеем е друг въпрос.
    Този проект е , ако не начин, то поне опит да живне умрялата ни икономика.
    Деветстотин и петдесет момчета разносвачи на банички и кифли и безработни от кафенетата в този най-проблематичен откъм заетост район в страната вече имат солидна професия.
    Не само ги наеха на постоянна работа, но и ги обучиха, дадоха им знания и увереност.
    "Грейт Уол" сключи договор с два технически университета за обучение и осигуряване на инженерни кадри. Прати ги да се обучават и специализират в едно модерно направление.
    Какво лошо ?
    А, между другото , автомобилите като съотношение цена-качество са супер .
    Няма нищо по-хубаво от новия автомобил.
    Знам, че на хилядите вносители на втора, трета и десета употреба таралясници това никак няма да се хареса, но какво да се прави.
    Ето един коректен тест драйв
    Очакваната цена на тази машина е около 8 000 евро :

    http://www.youtube.com/watch?v=tm_mOpVMbc4

  30. 30 Профил на customize
    customize
    Рейтинг: 520 Неутрално

    дано да се случи най- накрая- стартът на завода се определя вече 2 пъти и закъсня с 2 години.

    Пожелавам успех на проекта.

    Логично при сегашното законодателство е да разчитат на 2-3,000 продажби годишно в България и на около 15,000 зад граница. (пикапите им заемат ценово сегмента на лада нива, при по-добро съотношение цена качество).

    Надявам се проектът да бъде подкрепен и законодателно.

  31. 31 Профил на obiknoven
    obiknoven
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Дай боже по-често новини за нови заводи в България! Само дето ченгетата (бизнесмени, банкери, политици ...) не са на това мнение.

  32. 32 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#29] от "trifon74":

    Благодаря за клипчето!

    Никола Йорданов
  33. 33 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 657 Весело

    Ама пак ли някакви хора тук много разбират?

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  34. 34 Профил на kostadyn
    kostadyn
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Не мога да си обясня как може да има недоволни от тази новина.
    Колите били китайски, щели малко да плащат, щели много да печелят, китайските стоки били боклуци......
    А това че трябвало да е до София няма да го коментирам.
    Я се огледайте че в домовете ви 99% са обзаведени с китайски перални, телевизори, компютри, ютии, печки, фурни, съдомиялни.
    Я погледнете колко коли произвежда GW.
    Евала на Г. Ганчев.
    Ако до всеки областен град имаше по една такава инвестиция щяхме да работим вместо да си изливаме комплексите по форумите

  35. 35 Профил на CMEXYPKO
    CMEXYPKO
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Виц:
    Купих си китайска кола. Сега се чудя какви резервни части да ползвам- оригинални китайски, или германски ментета...

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща във форумите...
  36. 36 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 723 Неутрално

    Бъдете сигурни, че се задават облачета над търговията с таралясници "нов внос", и затягане, и то драстично на техническите прегледи.

  37. 37 Профил на werginija
    werginija
    Рейтинг: 497 Весело

    Не бе6е злоба, не бе6е 4удо. Поздравления за "Литекс", дано успеят, а, доколкото съм ги наблйудавала през годините, обикновено успяват.

  38. 38 Профил на kbderror
    kbderror
    Рейтинг: 250 Любопитно

    И к'во очаквате да кажат всичките потенциални конкуренти за продукцията на новия завод... дачии-мачии и разни други дето производствата им са на един хвърлей разтояние. К'во да кажат и тия от NYT, като и компаниите на които са лобита имат заводи в ЕС. И последно да ви ясно на всички че преди да се направи каквато и да е инвестиция се правят редица проучвания, ....момент бех забравил че то бугаристанеца нали от всичко разбираше и само плюеше и гледа как да НЕ станат нещата...

  39. 39 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#38] от "kbderror":..Ето ги проучванията и офертата на Г. Ганчев...В момента мин. раб. заплата в Китай е 270 лв. , в БГ е 240 лв. - района на Ловеч е с висока безработица и очакваните заплати за работниците ще са около 500-600 лв. БГ е в ЕС и няма да има мита за китайските коли , като добавим и ниските данъци и отстъпки за голяма инвестиция ..китайците са ударили джакпота...

  40. 40 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    аре стига с тези коли в ловеч са се сглобявали ДАР и ЛАЗ самолети родно производство и производството им е било забранено
    не може ли да се развива авио индустрия за граждански цели
    на тия да вьртят геврека повече акьл не им идва

  41. 41 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 5030 Весело

    Стремежът на китайските производители на автомобили на предложат все по-евтини продукти води до катастрофално намаляване на качеството, алармира Асоциацията на автомобилните производители в Китай(China Automobile Industry Association).
    77% от новите коли се чупят през първата половин година след тяхното закупуване, сочи проучване направено наскоро от китайската асоциация по качеството, житирани от Дневник. Изследването е обхванало 4648 собственици на автомобили в 36 града.

    Най-често дефектират спирачките, ключалките и кормилното управление. Средно на всеки 100 нови китайски автомобила се отчитат 338 неизправности, което е с 37,5% повече спрямо проучването през миналата година.

    За най-качествен автомобил проучването определя "Фолксваген Джета", който се произвежда в китайско-германско предприятия. Най-некачествените коли са на местния производител Geely. Негативни отзиви са получени също за Chery QQ и ChangAn Alto.

    Според експертите причината за спадането на качеството е стремежът към ниска цена, заради който се използват евтини и некачествени компоненти. Стремежът към лансиране на нови и нови модели пък намалява срока на разработка и предпроизводствени изпитания.

    BIG AL
  42. 42 Профил на citizen1
    citizen1
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Нашите производители винаги в началото работят с ентусиазъм и качествено, а след това започват импровизации и компрометират постигнатата с труд репутация. Дано Грейт уол да имат сериозен дял в начинанието, защото китайците, когато е за износ, постигат исканото качество.

  43. 43 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Очаква се отлив на бг търгаши пазаруващи по моргите в Италия гробници на килограм. Лошо за новия внос, лошо.

    In debt we trust
  44. 44 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 885 Разстроено

    Тъкмо се надявах де започнем сглобяване и разглобяване на ЛАДА-САМАРА и сега кофти ход - китайски измишльотини. Лошо Седларов, лошо! Така до никъде няма да я докараме.

  45. 45 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    България няма репутация на страна с високотехнологични производства. Затова, ако тази инвестиция отръгне, ще е добре. Работните места не са за пренебрегване, пък и обикновено едно производство привлича други, помага на развитието на местния пазар. Трудно ще започнем с именити марки.

    E PLVRIBVS VNVM
  46. 46 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 5030 Весело

    Понякога политиката и "любовта" към дадена идеология , изиграва лоша шега..Тъй като няма подходящо "съветско ", висококачествено производство, са се насочили към китайското :)) Въпрос на вкус - както се казва..Тяхна си работа..Но можеше да е поне южнокорейско , ако не държат на европейското - Фиат, Рено , Фолксваген,пежо и т.н....
    Но като са решили - добре - само да не пробутват китайски сглобки-за нещо 'перфектно"- с дефекти - в спирачките и кормилна уредба-през първите 6 месеца !!!???..))
    Както се казва- ние сме 7 и нещо милиона , а китайци - бол..И разбира се , мамалигарите са по- умни от тези около борчето в Ловеч..Пука му на него - колко глави български ще се строшат - от неговия, най- после , светъл ""бизнес""..))

    BIG AL
  47. 47 Профил на liberville
    liberville
    Рейтинг: 451 Весело

    Отпратихме производители като Опел, Сузуки, Хюндай и други, които имаха интерес да произвеждат(а не само да сглобяват при ниска автоматизация) и си взехме някакво нискотехнологично китайско недоразумение... Явно комунистическият интернационал още съществува.

  48. 48 Профил на frunze
    frunze
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Този китайски боклук може да го карат в Индия или Албания, но за нищо на света не може да се продава в европейския съюз. Китаиските коли просто не отговарят на изискванията за сигурност.

  49. 49 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 5030 Весело

    и накрая...Вореща е целта- максимална печалба, защото за всеки сглобен евро автомобил- печалбата ще е по- малка, за борчето..
    А щом това е така - за сметка на СИГУРНОСТТА - поне не го идеализирайте, борчето..)
    Пука му на него - за вашите строшени глави- или главите на тези , които ще купят китайската сглобка...
    Т.е., станахме ученици на СГЛОБЯВАЩИТЕ чужди идеи , продукти , с чужди части- на чужди технологични / евро и американски / фирми .,.)
    А не - ученици - на високотехнологичните фирми ...)
    Това си е крачна назад- във всяко отношение :))

    BIG AL
  50. 50 Профил на wulkan
    wulkan
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Господа, съгласен с повечето от вас, но след като сме пропуснали толкова много възможности не виждам нищо лошо да се осъществи този взаимно изгоден за двете страни проект. Пък и мисля, че икономическото ни сътрудничество с Китай е повече от благоприятно за страна като България. Икономика се развива с пазари, а един Китай ни е повече от достатъчен, мисля. Пък и имам чувството, защо ли, че новия икономически център на света нещо се поизмества с няколко хиляди километра на изток.

  51. 51 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Това е частна инвестиция с минимална подкрепа от държавата.
    Не мисля, че Ганчев и екипа му имат идея с какво точно се захващат, но им желая успех.

  52. 52 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До 50
    Нещо не си разбрал, не става дума за китайския, т.е. тези автомобили няма да се продават в Китай, а в БГ, и евентуално в Европа.
    Проблемът е другаде - България никога не е била известна с машиностроене, още по-малко с автомобилостроене. Няма нищо лошо да се опита с един цех за сглобки на автомобили, инициативата е частна, съответно и рискът.
    Само че защо се е получило така, че за 3 месеца са се изтеглили над 300 млн евро от страната ни?
    Защо европейският бизнес не ни харесва?
    Защо туризмът, въпреки големите инвестиции пропада? Изобщо има ли идея как трябва да се развива България?
    На 1 юни ще я чуете! В Белене ще дойдат 5000 руснаци със своите семейства.
    Не на почивка, а за да работят, и да останат тук завинаги.
    Както и 50 000 руснаци закупили "недивижимости" по морето, и отварящи вече туристически агенции и брокерски къщи.

  53. 53 Профил на kostadyn
    kostadyn
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Хората по цял свят се борят със зъби и нокти за инвестиции, само вие философствате.
    "Ще ни изкупят фабриките" - помните ли пропуснатите възможности заприватизациа на все още работещите производства в началото на 90-те? Тогава Унгария, Чехия, Словакия, Полша, че даже и Румъния не ги пропуснха

    "Ще ни изкупят земята" - помните ли баталните ревове на соц. пресата когато се обсъждаше дали чуждите инвеститори да купуват земя?

    И сега сте същите- дървени философи!
    Инвестицията е в район, където няма работа. 2000 работни места означават 2000 семейства със доходи от завода и поне още 1000 от периферни производства и услуги!
    Като не искате китайски коли, докарайте вие Мерцедес или РОЛСРОЙС да направят завод.
    Ама не докарвате

  54. 54 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Новината е добра отвсякъде ! По-добро нещо от инвестиция на зелено няма. До завода (селото) не е трудно да се опъне една жп-релсичка от Ловеч и всичките ви главоблъсканици ама как ще возят, защо ще претоварват, отиват на кино. В крайна сметка 2000 българи ще вземат заплати, ще имат осигуровки и районът ще живне. Ама боли ме какамангата , че Гриша Ганчев бил еди-какъв си, че колите били китайски боклуци и пр. странни аргументи. Да стискаме палци да стане заводът и да тръгне !!! Браво на Гриша Ганчев ! Да живее българо-китайската дружба !

    Има ли живот след демокрацията ?
  55. 55 Профил на kostadyn
    kostadyn
    Рейтинг: 458 Неутрално

    4 звезди на краш тест:
    http://www.youtube.com/watch?v=5nSqG--Caic
    Измислете нещо друго да не ви "хареса"

  56. 56 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 504 Неутрално
  57. 57 Профил на Absurde
    Absurde
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Foxconn ако дойдат и те в България, те тогава ще е добре..

    I'm so tired of terrible people, being admired, for being terrible people.
  58. 58 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1059 Весело

    Много хубава новина!
    Браво на Гриша Ганчев!
    Заслужава поздравления!

    Машини прости, народ неук.
  59. 59 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#52] от "shumkar":По време на строителството на АЕЦ Козлодуй-четирите по-малки реактора и двата хилядника,в средния брой на съветските тогава специалисти се движеше между 380-420 души,само част от тях със семействата си.Когато решат да ни завладяват/потрябвали сме им!/,те ще изпратят армията си.

  60. 60 Профил на boych
    boych
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Много интересно ми стана, че Грейт Уол ХОВЕР 3 и 5 се сглобява и нейде в Русия...
    Вижте това руско представяне и посочените факти накрая на представянето.
    Дали с българското посредничество всъщност не се прави подстъп за руско-българско производство на европейския пазар?
    Т.е. не става дума само за китайски подстъп към Европа?!
    http://www.youtube.com/watch?v=SLYnuzoUNXE&feature=related
    Коментирам неутрално само факти.
    Неутрално е и това, че базовият модал на руснаците е с кожен салон, а тук се появяват и други тапицерии...

  61. 61 Профил на boych
    boych
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Фактът, че вече се произвежда и ХОВЕР 6... просто го премълчавам, за да не излезе, че злословя... каква линия точно е предоставена от "братята китайци", за да "рутиме Европа"...

    Както и да е - по-добре все пак това Нещо от колкото Нищо!
    По-изостаналия модел значи поне че т.нар. бъгове следва да са отстранени. И ако колите са здрави и подходящи да нашите условия, склонен съм и аз да пожелая УСПЕХ на начинанието, вместо само да одумвам по стар български обичай само кусурите.
    Просто все пак се случва и нещо българско в цялата тая операция... стига да не сме само "прост мост на чужди интереси."

    Остава да видим Бъдещето какво ще покаже, но е важно да имаме положителна нагласа, нали. В началото!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах