Регистрация
26 авг 2011, 16:00

Нобеловите лауреати: Еврозоната ще оцелее

17 топ икономистите в света обсъдиха в Линдау съдбата на единната валута, забавянето на икономическия ръст на САЩ и ползата от рестриктивните и стимулиращите политики ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

53 коментара
 
Преглед на профил

Karelson

Рейтинг: 2780 Весело
  • 1
  • 16:03
  • 26 авг, 2011

Слуховете за смъртта на ЕС и капитализма са в голяма степен неоснователни и силно преувеличени

Курт Деликуртев 22:47 27 яну, 2012 Половинатa Черноморие вече е руско, след 20 години ще станем част от Русия!

Оценка
-17 +36
 
Преглед на профил

Читател

Рейтинг: 4959 Неутрално
  • 2
  • 16:09
  • 26 авг, 2011

До коментар [#1] от "Karelson":

Един пич твърди, че долара - рано или късно - ще рухне. И това ще се отрази на световната икономика, както той се изразява - най-страшното събитие в човешката история. Как ще се развият на практика събитията, зависи най-вече от отговорните фактори - например да съкратят дълга на Щатите, вместо да увеличават инфлацията с нови пари и съответната обезценка на резервана световна валута.

Колкото до Европейски съединени щати - все повече стават гласовете в тази посока. Такава е и мечтата на ван Ромпой, чиято властова позиция бе ясна още преди да бъде публично оповестена - назначен от кръга "Билдерберг".

Оценка
-3 +16
 
Преглед на профил

Vili

Рейтинг: 1583 Весело
  • 3
  • 16:16
  • 26 авг, 2011

"Еврозоната ще оцелее"
Уффф! Сега съм спокоен!

http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0

Оценка
-9 +16
 
Преглед на профил

appen13

Рейтинг: 1796 Весело
  • 4
  • 16:19
  • 26 авг, 2011

Интересно, нима е останал някой, който да приеме на сериозно каквото и да е твърдение на някой от т.н. нобелови лауреати по икономика, освен може би някой от техните съплеменници-спекуланти, силно бих се изненадал .....ха-ха-ха....

„Не е важно каква е котката — черна или бяла, важното е да лови мишки.“

Оценка
-10 +19
 
Преглед на профил

gencho

Рейтинг: 174 Гневно
  • 5
  • 16:31
  • 26 авг, 2011

"Майрън Шоулс"

С риск да излезне, че се заяждам, името е СКОУЛС... а теорията, с която взимат нобеловата награда се свежда до едно уравнение, наречено модел на Блек-Сколс... много моля, вземете си бележка овреме, да не стане като с лИмън брадърс, дето покрай някои неграмотни журналисти, цяла България им казва лЕмън...

Оценка
-5 +13
 
Преглед на профил

dobrich

Рейтинг: 2903 Неутрално
  • 6
  • 16:32
  • 26 авг, 2011

За нас е рано за еврозоната. Ако изобщо стигнем до нея, трябва много добре да си правим сметката?! С оглед обедняването на населението, което се получи в някои държави приели европейската валута...

Оценка
-6 +13
 
Преглед на профил

Ментор

Рейтинг: 1112 Неутрално
  • 7
  • 16:37
  • 26 авг, 2011

"Разпален бе и спорът коя политика е по-удачна – на стимули или на ограничения."
То ясно кви "лауреати" са половината, дето са били разпалени от стимулите. От дотком балона през 2001, и особено от 2008 насам, отвсякъде се изливат 'стимули'. Това реши ли проблема след 2001? - ами очевидно не, създаде тоя от 2008. Тогава пък направо ни удавиха в стимули и кво? - растежа в САЩ е 1%, а при отчитане на реалната инфлация ще е отрицателен, безработицата си стои на същото ниво и пр. Трябва да си малоумен за да не видиш, че т.нар. стимули са вредни и единствено влошават положението.

Оценка
-3 +23
 
Преглед на профил

littleton

Рейтинг: 206 Неутрално
  • 8
  • 16:38
  • 26 авг, 2011

ха ха ха.......Германия да напуснела?Ами тя Германия Е Еврозоната....другите са прилепили се,сму4ещи паразити.....и кой ще ги издържа и им дава евра/с покритие!/ ако пеймастър-а логи4но логи4но реши ,4е Инаф Из Инаф?
Авер4ето на онзи мошеник Папандреу Джоузеф щиглиц е същият крадлив тарикат/мошеник-и естествено пак си правят сметката без кръ4маря.
А за евробондовете как се бяха разбързали да изпреварят събитията-тоест изхвър4аването на мекушавата социалистка Меркел на изборите догодина, докато все още могат да я изнудват заради "солидарността"в Еврозоната/шумен смях/ и прекарат Германия да се ангажира с плащания към Прасетата докато Меркел все още е в офис-но нещо яко ги прекараха и сега уринират газ!

Оценка
-11 +17
 
Преглед на профил

читател

Рейтинг: 710 Неутрално
  • 9
  • 16:49
  • 26 авг, 2011

Ако сраните с проблемни дългове като Германия напуснат еврозоната, националните им валути ще девалвират, което още повече ще затрудни изплащането на деноминираните в евро задължения.

Дневник: поправете сраните на страните и Германия с Гърция.

"Man will be what he was born to be, free and independent" - John F. Kennedy

Оценка
-2 +29
 
Анонимен потребител

****

  • 10
  • 16:49
  • 26 авг, 2011

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

 
Преглед на профил

appen13

Рейтинг: 1796 Весело
  • 11
  • 16:51
  • 26 авг, 2011

До коментар [#7] от "Ментор":
Така от чисто любопитство,имаш ли идея, т.н. дискусии за това как най-добре да бъдат обслужвани съплеменниците-спекуланти на какъв език са се водили, на родния иврит, или са ползвали и други езици....

„Не е важно каква е котката — черна или бяла, важното е да лови мишки.“

Оценка
-6 +11
 
Преглед на профил

др. Иванов

Рейтинг: 1635 Неутрално
  • 12
  • 16:58
  • 26 авг, 2011

"Сред икономистите се оформя консенсус, че за Германия ще бъде по-добре да напусне (еврозоната – бел. ред.), отколкото Гърция да напусне", заяви Стиглиц, признавайки, че един от обсъжданите въпроси е дали съществува "оптимален начин за разпадане".
------------------------------------------------

Това го повтарям от 2 години! Германия е камък на шията на ЕС и докато организацията не се отърве от нея само ще се затъва.

Изгони ГЕРБ, спаси България!

Оценка
-23 +4
 
Преглед на профил

truth

Рейтинг: 392 Неутрално
  • 13
  • 17:04
  • 26 авг, 2011

"Според тях, ако еврозоната се разпадне, това би било изгодно за Германия, но не и за страни като Гърция."
Значи трябва да реанимират и поддържат еврозоната само и само паразити като Гърция да са добре. Германия е длъжна да ги носи на гърба си, неизвестно защо. Естествено ако Германия излезе от еврозоната, ще бъде по-добре за нея. Но тогава еврозоната ще престане да съществува, което впрочем няма да е голяма загуба. Тогава гърците ще трябва да консумират само толкова, колкото са изработили, т.е. почти нищо. Еврозоната е чудесна хранилница за такива като тях.

Оценка
-6 +18
 
Преглед на профил

etty1

Рейтинг: 1369 Весело
  • 14
  • 17:11
  • 26 авг, 2011

Олекна ми! И ипотеката ми изглежда някак незначителна

Оценка
-2 +13
 
Преглед на профил

Читател

Рейтинг: 4959 Неутрално
  • 15
  • 17:12
  • 26 авг, 2011

До коментар [#13] от "truth":

Нормално е да има прехвърляне на тежести, тъй като това са доста различни като манталитет, исторически натрупвания и начин на управление държави (Север vs. Юг, Запад vs. Изток). Въпросът е докога може да се поддържа този баланс.

Гърците живееха добре далеч преди въвеждането на еврото. Обаче са усетили поскъпване на живота вследствие на това. Ако същото се случи и у нас, с тези доходи, ще слезнем още по-ниско като покупателна способност.

Оценка
-5 +12
 
Преглед на профил

littleton

Рейтинг: 206 Неутрално
  • 16
  • 17:16
  • 26 авг, 2011

До truth:

Не мога да се на4удя какви соц простотии се насътвориха и продължават да се творят в Европа:
Все едно съседът прахосник да ми каже:Моля те, бъди "солидарен" с мен и поради ТАЗИ при4ина ми плати сметките...............
ТЕЗИ ЕВРОПЕЙЦИ ДОБРЕ ЛИ СА С ГЛАВНИЯ МОЗЪК ВЪОБЩЕ?
Колкото по бързо се разпадне тази глупост , наре4ена ЕС, толкова по-добре за вси4ки.Ина4е ще продължавате/българите/ да плащате сметките на гърци, испанци и италианци,докато вас ви държат на минимална от 270 лв.

Оценка
-10 +16
 
Преглед на профил

Karelson

Рейтинг: 2780 Неутрално
  • 17
  • 17:22
  • 26 авг, 2011

До коментар [#8] от "littleton":

Германия е най-зависима от еврозоната ,аре стига глупости

Курт Деликуртев 22:47 27 яну, 2012 Половинатa Черноморие вече е руско, след 20 години ще станем част от Русия!

Оценка
-5 +12
 
Преглед на профил

littleton

Рейтинг: 206 Неутрално
  • 18
  • 17:33
  • 26 авг, 2011

До Karelson:

..тоест беше зависима:докато вземаха кредитите й, за да купуват стоките й-но в момента покупателната способност на Еврозоната се из4ерпа, не мислиш ли?А и пари ве4е няма-имат само натрупани косми4ески дългове..........обратния вариант е пе4атане на евро и инфлация.
шах и мат за Прасетата......и ще слушат каквото им каже Германия.

Оценка
-4 +10
 
Преглед на профил

ec

Рейтинг: 526 Неутрално
  • 19
  • 17:49
  • 26 авг, 2011

Това и обикновеният човек го знае, поздравления за епохалното откритие на нобеловите лауреати.

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

Мустафанка

Рейтинг: 1518 Любопитно
  • 20
  • 17:54
  • 26 авг, 2011

Брех, стана съвсем сложно. Сега на кого да вярваме - на нобеловите лауреати или на озлобените жители на Джебел и региона, които ги е яд, че Турция никога няма да има общо ни с ЕС, ни с еврозоната, ни с Шенген? Отделно, и другите оплаквачки и разпадачки на ЕС, еврозоната и пр., българските комунета, които са нещо като беквокалисти на джебелци, звучат много убедително в прогнозните си за края на Запада.

Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.

Оценка
-8 +14
 
Преглед на профил

Мустафанка

Рейтинг: 1518 Весело
  • 21
  • 17:56
  • 26 авг, 2011

Ще го разпадаме ли тоя зъл хазарски капиталистически ЕС, тавариши и амуджи? Щом СССР и 120-тата велика турска империя не са част от него, май по-добре да го няма. Нали?

Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.

Оценка
-9 +14
 
Преглед на профил

nikodim821

Рейтинг: 268 Неутрално
  • 22
  • 17:58
  • 26 авг, 2011

Политиката е концентриран израз на икономиката.
Така че политиката на Европейският съюз трябва да бъде подчинен на икономическата политика.Погледната елементарно силната Германия няма интерес да бъде заедно със слабите Гърция,Португалия и Ирландия. Това от тактическа гледна точка може би е така, но стратегически това са страни който са сигурен пазар на германските стоки. Дали Германия би оцеляла в конкуренцията на Китай,Япония, Индия, Бразилия и другите бързо развиващи се икономически гиганти. Още повече че германският просперитет след войната дойде и благодарение на многобройните емигранти от същите бедни страни осигурили и ниско пратена работна ръка.Бедата на евросъюза е че евровалутата не е наложена като световна валута както доларът и различните страни водени от свой користни национални интереси трудно стигат до съгласие за единни мерки.
Интересно ми е при условие че се печатат толкова долари, как му осигуряват паритета, след като всяка валута е еквивалент на трудът добавен в продуктите произведени за пазарът.Защо не се напечата толкова европейска валута колкото американски долари, при условие че европейският пазар е по-голям от американският.
Как са финансирани слабите европейски страни при условие че няма покритие на националното им евро.Нали националните банки на страните от ЕС нямат абсолютна свобода да определят паритета на общата валута обслужваща пазарът на страната им.

Оценка
-7 +1
 
Преглед на профил

др. Иванов

Рейтинг: 1635 Неутрално
  • 23
  • 18:21
  • 26 авг, 2011

Германия е бита карта! Тя е с дългове равни на 90% от БВП, което дори по най-ниските лихви означава, че й трябва ръст от 3% само за да поддържа нивото на дълга, но не и за да го изплаща. Порочната икономическа политика която точно Германия въведе - безмитната търговия в ЕС, доведе до това, че немските стоки са неконкурентни на вносните, ако не са защитени от митата. Това е правило в икономиката, себестойността на всяка защитена от мита стока за няколко години става по-скъпа с размера на митото. Немските стоки може да са защитени в Гърция и Португалия, но не са защитени в Бразилия или Камерун, там са на едно мито с японски, корейски и китайски. Изритването на Германия от ЕС, респективно разпадането на ЕС и въвеждане на мита за немски стоки ще значи стопански крах за Германия.

Изгони ГЕРБ, спаси България!

Оценка
-15 +9
 
Преглед на профил

bulgarinvstranstvo

Рейтинг: 2099 Неутрално
  • 24
  • 18:41
  • 26 авг, 2011

До коментар [#12] от "др. Иванов":

Глупак - Германия може да просъществува без ЕС. А дали ЕС може без Германия.
В крайна сметка Германия може да си организира един съюз от германски племена - Австрия, Германия, Люксембург, Нидерландия, Швеция, Дания, евентуално Белгия.

а южно и изтоЧноевропейците да се оправят сами.

искам путин да изкара още 2 мандата, а после Медведев също още два. skara Рейтинг: 1783 Весело 296 23:32

Оценка
-9 +12
 
Преглед на профил

bulgarinvstranstvo

Рейтинг: 2099 Неутрално
  • 25
  • 18:44
  • 26 авг, 2011

До коментар [#17] от "Karelson":

Всъщност не е. разгледайте външнотърговкия баланс и ще видите.
Страни като Гърция и Португалия са без никакво знаЧение за Германия.
Испания и Италия естествено са знаЧителни външнотърговски партньори, и с тях трябва да се съобразяваме.
Но да даваме пари на мързеливите гърци - от какъв зор? да си продават островите.

искам путин да изкара още 2 мандата, а после Медведев също още два. skara Рейтинг: 1783 Весело 296 23:32

Оценка
-7 +13
 
Преглед на профил

littleton

Рейтинг: 206 Неутрално
  • 26
  • 18:45
  • 26 авг, 2011

до Иванов:

В Америка такива мита тряскат на европейските автомобили, 4е си караме Лексъс вместо Мерцедес.

Оценка
-4 +8
 
Преглед на профил

ec

Рейтинг: 526 Неутрално
  • 27
  • 18:47
  • 26 авг, 2011

Много си е добре даже Германия, за щастие на Европа. Растежът й е силен, държавният дълг е 83% и от догодина ще почне да пада, търговския излишък е сравним само с този на Китай. Повечето от "развитите" държави и особено САЩ могат само да си мечтаят да са в положението на Германия.

Оценка
-3 +16
 
Преглед на профил

bulgarinvstranstvo

Рейтинг: 2099 Неутрално
  • 28
  • 18:50
  • 26 авг, 2011

До коментар [#23] от "др. Иванов":

Или по-скоро крах за малките икономики. Германия освен на пазара в ЕС изнася и за други пазари, където няма митниЧески преференции.
За кого е по-лесно да изнася за Бразилия - за Германия или за Гърция?
Колкото до размера на длъга - висок е - 78%. Но в Германия от 10 години се говори по тази тема. И се възприемат конкретни програми за облекЧаване на този проблем.

фактиЧески в Германия коланите се стягат от 10 години. Толкова ли е нахално от страна на германците ако поискат и другите да си стегнат малко коланите.

искам путин да изкара още 2 мандата, а после Медведев също още два. skara Рейтинг: 1783 Весело 296 23:32

Оценка
-4 +12
 
Преглед на профил

др. Иванов

Рейтинг: 1635 Неутрално
  • 29
  • 18:56
  • 26 авг, 2011

До коментар [#24] от "bulgarinvstranstvo":

Да си го организира, ама нещо не иска! Не само, че никой в ЕС не й пречи, а иска и Турция да влезе.

До коментар [#28] от "bulgarinvstranstvo":
Коя малка икономика ще закъса без Германия? Посочи поне една.
Бразилия следва политика на автаркия, крайно ограничени външнотърговски отношения. Тя има достатъчно голям вътрешен и незадоволен пазар, както и Китай и Индия. А при равни условия никой няма да избере немска стока пред същата бразилска. Бразилия държи изключително на качеството.

Изгони ГЕРБ, спаси България!

Оценка
-13 +2
 
Преглед на профил

dobrich

Рейтинг: 2903 Весело
  • 30
  • 19:07
  • 26 авг, 2011

До коментар [#29] от "др. Иванов":

Кой го прави това качество в Бразилия? Кариоките ли?

Оценка
-1 +14
 
Преглед на профил

Forrest Gump

Рейтинг: 769 Неутрално
  • 31
  • 19:25
  • 26 авг, 2011

"Ако сраните с проблемни дългове като Германия напуснат" - предполагам авторът има предвид Гърция.

Истината ни прави свободни.

Оценка
+7
 
Преглед на профил

bulgarinvstranstvo

Рейтинг: 2099 Неутрално
  • 32
  • 19:31
  • 26 авг, 2011

До коментар [#29] от "др. Иванов":

Светът се разделя на блокове. И Германия колкото и да има предимства, сама е прекалено малка за този процес.
Тоест германците са принудени да правят жертви, за създаването на единен блок. Но естествено това натоварване не може да бъде едностранно. Тоест няма никаква изгода да се плащат сметките на гърци и други подобни.
В германия както казах от 10 години се стягат коланите - и постоянно се говори за проблемния дълг, Че не трябва да се оставят дългове на младото поколение и така нататък.
Но това не може да важи само за Германия - тзрябва да го разберат всиЧки европейци.

искам путин да изкара още 2 мандата, а после Медведев също още два. skara Рейтинг: 1783 Весело 296 23:32

Оценка
-4 +9
 
Преглед на профил

др. Иванов

Рейтинг: 1635 Неутрално
  • 33
  • 20:25
  • 26 авг, 2011

До коментар [#30] от "dobrich":

Всички го прявят. Няма нискокачествена бразилска стока. В Метро 1 кг. бразилско телешко бон филе е 74 лв., европейското 18 лв. Обувки, конфекция, каквото и да е. Произвеждат над 70 модела коли, повечето с техни двигатели "флекс", които работят със спирт и бензин във всякакви съотношения. Толкова са напред, че техният едър бизнес отказа да участва в преговори за сътрудничество с ЕС, защото не виждали нищо добро в европейския модел на развитие. Това беше преди 4-5 години и видяхме, че са прави. Но и те ще го отнесат, защото се подведоха да пуснат чужди спекулативни капитали на борсата, това е единственото което може да ги събори.

Изгони ГЕРБ, спаси България!

Оценка
-9 +1
 
Преглед на профил

zeer_streng

Рейтинг: 2208 Неутрално
  • 34
  • 20:53
  • 26 авг, 2011

До коментар [#33] от "др. Иванов":

Бразилия върви напред, водена от социалистите. Тя и България си беше добре с БКП-то.

Оценка
-14 +2
 
Преглед на профил

ec

Рейтинг: 526 Неутрално
  • 35
  • 21:03
  • 26 авг, 2011

Като става дума за месо , може би не знаете, че до преди две години вносът на говеждо в ЕС от Бразилия беше забранен поради несъответствие със стандартите. Съвсем скоро Русия временно забрани вносът на бразилско говеждо. Да не говорим, че ЕС принципно е наложил солидни бариери за вноса на неща като говеждо и други меса и за това внесеното е доста по-скъпо от европейското, но в никакъв случай не е по-качествено.

А колко бразилски коли се движат по европейските улици и кой европеец знае имената на марките им? Нека мине още век или два и тогава Бразилия да се мери с майка Европа, евентуално.

Оценка
-2 +15
 
Преглед на профил

uran

Рейтинг: 1382 Весело
  • 36
  • 21:36
  • 26 авг, 2011

Нобеловите лауреати: Еврозоната ще оцелее
==============================
Дядо ми казвал навремето: ученьти ора са най-голямите дивънета!

Yet another blue planet.

Оценка
-1 +9
 
Преглед на профил

bulgarinvstranstvo

Рейтинг: 2099 Неутрално
  • 37
  • 22:53
  • 26 авг, 2011

До коментар [#34] от "zeer_streng":

какви социалисти.
Дилма си е баш мениджър. А не социалист.

искам путин да изкара още 2 мандата, а после Медведев също още два. skara Рейтинг: 1783 Весело 296 23:32

Оценка
-8 +3
 
Преглед на профил

bta

Рейтинг: 4735 Неутрално
  • 38
  • 23:18
  • 26 авг, 2011

егати да не повярваш

Оценка
+3
 
Преглед на профил

dqdomart

Рейтинг: 4280 Неутрално
  • 39
  • 23:24
  • 26 авг, 2011

До коментар [#13] от "truth":
Отново съм съгласна с Вашия коментар и споделям Вашето становище.

Оценка
-1 +3
 
Преглед на профил

k73

Рейтинг: 427 Неутрално
  • 40
  • 12:45
  • 27 авг, 2011

Групата която ,предложи на американците планът за излизане от криза и който американците успешно реализираха,предложи план и на европейският съюз.Дали ще ни послушат политиците и тези които ги управляват? Защото умните спасяват за пет години,а мъдрите за дванадесет.Кого ще послушат богатите:това е въпросът.По конкретно:тези които ше спечелят стотици хиляди от съветите,или ние които нищо няма да вземем като пари ,освен животът на неблагодарниците.

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

bat_plamen

Рейтинг: 2105 Любопитно
  • 41
  • 22:22
  • 27 авг, 2011

Ако сраните с проблемни дългове като Германия напуснат еврозоната, националните им валути ще девалвират, което още повече ще затрудни изплащането на деноминираните в евро задължения-ЯВНО НЕЩО СА ОБЪРКАЛИ ,ЗАЩОТО ВМЕСТО ГЕРМАНИЯ ТРЯБВА ДА ПИШЕ ГЪРЦИЯ!ДА НЕ ГОВОРИМ,ЧЕ СТАВА ДУМА ЗА СТРАНИ ,А НЕ СРАНИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Който е писал тази статия здравата се е издънил в правописа!!!!!!!!

Оценка
+2
 
Преглед на профил

bat_plamen

Рейтинг: 2105 Неутрално
  • 42
  • 22:26
  • 27 авг, 2011

До коментар [#25] от "bulgarinvstranstvo":

И аз съм против да се дават пари на лъжливите ромеи!тези тарикати от десетилетия живеят ИЗКУСТВЕНО ДОБРЕ благодарение на парите от ЕС и заеми ,а сега дойде време да си плащат/целият свят пропищя от това/ и според мене трябва да ги изгонят от еврозоната!

Оценка
+4
 
Преглед на профил

херувим

Рейтинг: 1775 Весело
  • 43
  • 22:29
  • 27 авг, 2011

“Дневник“, живописният остров Линдау не е в Северна Германия, а точно в противоположната част, в Южна. Намира се в езерото Бодензее близо до границите с Австрия и Швейцария. Все пак, погледнете на картата при съмнение преди да пишете такова нещо.

heruvim

Оценка
+8
 
Преглед на профил

херувим

Рейтинг: 1775 Любопитно
  • 44
  • 22:31
  • 27 авг, 2011

До коментар [#26] от "littleton": Интересно, защо тогава Мерцедесите са по-евтини, отколкото в Европа, и то много.

heruvim

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

bulgarinvstranstvo

Рейтинг: 2099 Неутрално
  • 45
  • 22:32
  • 27 авг, 2011

До коментар [#42] от "bat_plamen":

Никой няма да ги изгони. Целта е финансова централизация в ЕС.

искам путин да изкара още 2 мандата, а после Медведев също още два. skara Рейтинг: 1783 Весело 296 23:32

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

херувим

Рейтинг: 1775 Неутрално
  • 46
  • 22:36
  • 27 авг, 2011

До коментар [#36] от "uran": Да, болшинството българи винаги са гледали на образованието с пренебрежение. Нормално при един народ, който едва през 19-и век е основал първите училища с преподаване на собствения му език. Преди това всеки “учен“ е посещавал гръцки училища и е бил мразен или подиграван като “гърчеещ се“.

heruvim

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

bulgarinvstranstvo

Рейтинг: 2099 Неутрално
  • 47
  • 22:39
  • 27 авг, 2011

До коментар [#44] от "херувим":

Първо, колите не са еднакви. Например при Е класа.
разликите са много - от самата конструкция до огледалата.
С колко октанов бензин зареждате в САЩ?

искам путин да изкара още 2 мандата, а после Медведев също още два. skara Рейтинг: 1783 Весело 296 23:32

 
Преглед на профил

bulgarinvstranstvo

Рейтинг: 2099 Неутрално
  • 48
  • 22:40
  • 27 авг, 2011

До коментар [#46] от "херувим":

Тоест болшинството българи са бай Ганьовци?

искам путин да изкара още 2 мандата, а после Медведев също още два. skara Рейтинг: 1783 Весело 296 23:32

Оценка
+2
 
Преглед на профил

littleton

Рейтинг: 206 Неутрално
  • 49
  • 22:46
  • 27 авг, 2011

До Херувим:

Автомобилите , произведени в щатите са ни най-изгодни, влю4ително Тойота,Хонда,Нисан, Киа,и т.н.
Новите електромобили Тойота Приъс горят 50 мили за галон извънградско каране,под 30 мили скорост в градски условия превклю4ва на електри4еската батерия, а са с около 10-15 000 $ по евтини от Мерцедес,средния разход на гориво на които е 28 мили за галон;с шевролет Волт- който излиза за официална продажба през 2012-мисля,4е базовата му цена тръгва от 32 000$-същото като Приъс.
Така ,4е на Мерцедес им остана самото едното име,май.

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

kirkor

Рейтинг: 1062 Неутрално
  • 50
  • 13:54
  • 28 авг, 2011

Не! Гроздето е кисело, казала евролисицата България и отказала да влезе в Еврозоната!

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

kirkor

Рейтинг: 1062 Неутрално
  • 51
  • 14:08
  • 28 авг, 2011

Всички искономически, финансови и държавни макрообразувания крият в себе си разрушителен потенциал - и върешен, произтичащ от неравенството и неравенопоставеностт между компонентите си и външен, поради завишената си експанзвност. В даден момент един не особено силен удар с чукче по тези кристални стъкленици ще ги превърне в купчина малки кристалчета. Повторното им събиране ще изисква отново претопяване, консолидиране, извайване на новата архитектура, премного време средства и енергия. Всичко това го има в живата природа, а ние искаме да сме по-големи от нея. Явно имаме нужда от извънземен разум, който да направлява развитието на човешкия род, защото Господ навремето е направил човечеството да говори и мисли на различни езици. И в пряк и в преносен смисъл!.

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

etty1

Рейтинг: 1369 Неутрално
  • 52
  • 19:42
  • 28 авг, 2011

До коментар [#43] от "херувим":

Да, мен също ме подразни тази грешка, но реших да си спестя коментара. Но Вие сте прав, в случай на колебание трябва да се провери или просто да се напише безспорното Германия, без уточнение на север или на юг.

 
Преглед на профил

chrisnahn

Рейтинг: 11 Неутрално
  • 53
  • 11:16
  • 26 дек, 2011

Първо преводачът да си оправи превода и редакторът редакцията, тогава ще коментираме. Германия не е проблемна държава - такива грешки в една сериозна статия, на един реномиран вестник са недопустими.

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Акционер
Притежател на акции в акционерно дружество.
Още от Речник