"Пикадили съркъс" в Лондон вече е без рекламата на Sanyo

"Пикадили съркъс" по времето на Sanyo...

© Reuters

"Пикадили съркъс" по времето на Sanyo...



... и днес.

© Reuters

... и днес.


Японска компания за черна техника Sanyo отстъпи мястото си за реклама на един от най-прочутите лондонски площади - "Пикадили съркъс" 27 години, след като го зае, съобщават световните агенции. Пространството веднага е заето от корейската автомобилна компания "Хюндай".


Концернът Sanyo, част от "Панасоник груп", заемаше рекламното табло на "Пикадили съркъс" от 1984 г. Знакът е известен като най-старият, който не е променян от поставянето си.


Площад "Пикадили" е едно от най-известните места в Лондон, където обикновено хората си уреждат срещи. Намира се в центъра на града в близост до "Уест енд", където са разположени повечето театри в британската столица. На площада се пресичат две от най-известните улици в града - "Риджън стрийт" и "Пикадили". Спирката на метрото там носи същото име. Често площадът е заснеман във филми като един от символите на Лондон.




Един от отличителните знаци на "Пикъдили съркъс" са осветените рекламни пана по сградите около него. Самият площад е кръгъл, а в средата има статуя на амурче. Паната са разположени там повече от век, а като източниците на светлина са променяни с напредването на технологиите. Други компании, които са рекламирали там, са "Кока Кола" (от 1955 г.), "Кодак", "Нескафе", "Филипс Електроникс", TDK, "Макдоналдс" (от 1986 г.), BASF, "Самсунг", "Панасоник", "Канон", JVC, "Будвайзер" и други.


Светлините на "Пикадили съркъс" са изключвани в знак на национален траур или кампания. Те са спирани през 1965 г. след смъртта на сър Уинстън Чърчил, през 1997 г. след смъртта на принцесата на Уелс лейди Даяна. Площадът е участвал и в инициативата "Часът на земята".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 839 Весело

    "Знакът е известен като най-стария, който не е променян от поставянето му."
    В квартала има един "Кока кла, бира, лимонада" за който бас ловя че е по-стар.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  2. 2 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Жалко, рекламата на Sanyo на Пикадили съркъс беше се превърнала в символ на Лондон.

  3. 3 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Хмъ, тия реклами не развалят ли архитектурата на сградите и площада, или само на мен ми се струва така.

    икономист - неграмотник с диплома
  4. 4 Профил на VitaminX
    VitaminX
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Сетих за галерията със стари соц. реклами в София, по-стари са и ще стоят поне още толкова, като гледам как се развиват нещата.

    Missão dada é missão cumprida!
  5. 5 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#3] от "tel_112":

    На теб ти се струва така. На другата страна на площада няма реклами, но никой не и обръща внимание.

  6. 6 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1391 Разстроено

    Ех ,това място ми навява мили спомени...

  7. 7 Профил на Добре Облечен Бизнесмен
    Добре Облечен Бизнесмен
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Отдавна хората не се впечатляват на светещи реклами и се чудя как може да стои този кич и грозотия толкова много време. А за санйо надали на някого ще му е мъчно. Изобщо тази фирма съществува ли още и произвежда ли някаква техника.

  8. 8 Профил на suburban
    suburban
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#3] от "tel_112":

    Този път ще се съглася с теб: често се случва чувството за разходка в съвременните големи градове да е нещо като да си мишка, която се разхожда в голям супермаркет - етикети и етикетчета, всякакви мигащи, светещи банерчета и т.н. Така човешкия свят губи досег с вечни неща като пространство, светлина, пропорция на пространствата, архитектура, контраст и т.н. за сметка на лъскави картинки на вафли, дъвки, техника.

  9. 9 Профил на omniam
    omniam
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Да го бяха оставили... като атракция. Хареса ми историята на площада и светлините му.

  10. 10 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Потресен съм !, ще си го преместя в другия крачол

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  11. 11 Профил на Датско червено говедо
    Датско червено говедо
    Рейтинг: 443 Весело

    Чудо голямо!
    Както се вижда от двете снимки не само рекламата на Sanyo е сменена с друга.

    Мууу...
  12. 12 Профил на Swan_
    Swan_
    Рейтинг: 756 Весело

    Страхотна новина! Изчетох я на един дъх и я споделих с виските си приятели. Потресени сме и не знаем как ще я караме оттук насетне. Дневник, благодаря!

    facebook.com/urb.butterflies
  13. 13 Профил на yyordanov68
    yyordanov68
    Рейтинг: 8 Неутрално

    само дето мястото не се казва циркът (съркъс) "Пикадили", а колелото (съркъл) "Пикадили"

  14. 14 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 632 Весело

    А на мен ми заприлича на площад Гарибалди в Софето

  15. 15 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#7] от "Добре Облечен Бизнесмен":

    Имах такъв калкулатор навремето с всички необходими функции, на който за 16 години (докато го загубих) не бях сменял батерията.

  16. 16 Профил на mitkaloto_
    mitkaloto_
    Рейтинг: 682 Неутрално

    До 13: Пич, нямаш си и представа, що циркове според твоето мнение има из Лондон. То да е само Пикадили СЪРКЪС. Ами като тръгнеш от него по Риджънт ще стигнеш до ЦИРК Оксфорд, а ако тръгнеш по Шафтсбъри директно се засилваш към ЦИРК Кеймбридж. Та така.

    C'era una volta il West (Sergio Leone)
  17. 17 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1391 Разстроено

    [quote#2:"normandy"]Жалко, рекламата на Sanyo на Пикадили съркъс беше се превърнала в символ на Лондон.[/quote]
    Изпревари ме, помислих си точно същото...

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."
  18. 18 Профил на uran
    uran
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#6] от "Irina":

    Ех ,това място ми навява мили спомени.
    Къде се губиш хубавице?

    Yet another blue planet.
  19. 19 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Дай боже на всичките дневничари да го видят на живо и тоя цирк, а не само българския.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  20. 20 Профил на Стенли1
    Стенли1
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#7] от "Добре Облечен Бизнесмен":

    Тази компания беше генератор на иновации повече от 30 години! Тя не е кой знае колко голяма, но по правило всичко ново в аудио-видео техниката тръгваше от нея, а после големите компании го купуваха, внедряваха в гигантски серии и продаваха. Така че - респект към ветераните!

  21. 21 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 660 Неутрално

    имената на глупците висят по стените

  22. 22 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#3] от "tel_112":

    Ми не, не само на теб така ти се струва. Наистина е кичозно колкото си иска. Тъпи реклами има къде ли не, истинска архитектура - не.

    Но за съжаление поне 80% от хората са безмозъчни същества, които се водят по съмнителни авторитети. Някой някога си бил казал, че е куул и маймуните повтарят...

  23. 23 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 838 Неутрално

    [quote#7:"Добре Облечен Бизнесмен"] А за санйо надали на някого ще му е мъчно. Изобщо тази фирма съществува ли още и произвежда ли някаква техника. [/quote]

    На мен ще ми липсва, а и на доста други хора. А компанията си съществува и произвежда техника продължава да е една от най големите в световен мащаб, но се е концентрирала в енергетиката и по малко в битовата електроника и затова не си я чувал.

  24. 24 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#20] от "Стенли1":


    [quote#20:"Стенли1"]Тя не е кой знае колко голяма, но по правило всичко ново в аудио-видео техниката тръгваше от нея, а после големите компании го купуваха, внедряваха в гигантски серии и продаваха. Така че - респект към ветераните! [/quote]


    Това е така, а и това което произвеждаха беше със супер качество.

  25. 25 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1524 Весело

    Интересно, защо франсетата си правят срещите на фонтана Сен Мишел, пък там няма кьорава реклама. Тъпи копелета, нищо не разбират

  26. 26 Профил на Dude
    Dude
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Боли ме шмайзера, бил съм там 5-10 пъти, дори не ми е направило впечатление каква точно е рекламата дето свети.

  27. 27 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#18] от "uran":

    Тръчкам насам -натам .... много неща ми се случиха .. и продължават да се случват.
    Как е при теб ?
    А иначе London е красив град ,но предпочитам да живея на по-спокойно място.

  28. 28 Профил на Гери Б
    Гери Б
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Колкото и да не съм фен на такъв тип реклами, тази беше поставена на много стратегическо място и напротив, тя не разваляше гледката. Интересното на Лондон е, че съчетава много сполучливо модерното с класическото. И липсата на този тип реклама наистина ме учудва.

  29. 29 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1391 Весело

    Навремето в Токио на кръстовището на тамошната Витошка и техния Патриарх Евтимий имаше една голема реклама на Наоми Кембъл, която вися там дълго време.

    Мозъчните титани на посолството на РБ, което е наблизо, като обясняваха как да отидеш едикъде си така си и говореха - "до негърката и налево" или "до негърката и направо".

    В един момент негърката се замени с плакат на неква японска телезвезда и между дипломатите настана ужас и хаос.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  30. 30 Профил на борко
    борко
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Категорично съм против брандирането на известни публични и исторически места! Наскоро бях във Венеция - част от сградите на пл. Сан Марко бяха покрити с огромен транспарант на Ситроен, а Мостът на въздишките - с реклама на Лореал (виж снимка: http://media.photobucket.com/image/san%20marco%20square%20bridge/Leovis/Italie/Dag%206/SAM_2090.jpg).
    Та извинявайте, ама ако някаква реклама на Саньо е символ на Лондон, а не Лондон бридж, парламентът или Лондон ай...

    If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.
  31. 31 Профил на pezar
    pezar
    Рейтинг: 506 Разстроено

    Не е същото без Sanyo , не е .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах