Регистрация
19 яну 2012, 08:11

Kodak обяви фалит (допълнена)

Компанията е поискала защита от кредитори в съд в Ню Йорк вчера ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

64 коментара
 
Преглед на профил

jetchev

Рейтинг: 555 Неутрално
  • 1
  • 08:13
  • 19 яну, 2012

жалко , отива си цяла епоха във фотографията

Оценка
-5 +125
 
Преглед на профил

dragozow

Рейтинг: 2396 Неутрално
  • 2
  • 08:16
  • 19 яну, 2012

Да, всеки свързва фотоапарати и ленти с тази марка, станала синоним на фотографията. Дигитализацията ги извади от пазара, те не се интегрираха и потънаха.

Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.

Оценка
-1 +132
 
Преглед на профил

Николай Колев

Рейтинг: 679 Неутрално
  • 3
  • 08:16
  • 19 яну, 2012

Sic transit gloria mundi!!!

Животът е трагедия за чувстващите и комедия за мислещите.Лабрюйер Истината,горчивата истина.Стендал

Оценка
-8 +51
 
Преглед на профил

Twinston Myth

Рейтинг: 2064 Неутрално
  • 4
  • 08:19
  • 19 яну, 2012

До коментар [#2] от "dragozow":

Има нещо такова! И все пак ще е жалко за такава марка да напомня само Kodak Theatre...

Един ходжа откраднал кравата на един сиромах, изял месото й, а от кожата й направил цървули и раздал ги на сиромасите "за бог да прости" (Хр. Ботев)

Оценка
+50
 
Преглед на профил

john_law

Рейтинг: 830 Разстроено
  • 5
  • 08:21
  • 19 яну, 2012

Липсата на визия съсипа компанията. Емблемата на фотографията "проспа" дигиталната революция......Както Sony при дисплеите, ама те бързо се ориентираха и съвзеха.

Оценка
-2 +73
 
Преглед на профил

elevation04

Рейтинг: 1764 Весело
  • 6
  • 08:27
  • 19 яну, 2012

Вероятно ше се свие до "бутикова" компания, но няма да изчезне.

Оценка
-1 +49
 
Преглед на профил

bati vi

Рейтинг: 3821 Неутрално
  • 7
  • 08:37
  • 19 яну, 2012

Поредното доказателство на максимата, че оцеляват приспособимите. Жалко за Кодак !

Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....

Оценка
+56
 
Преглед на профил

niakoi_si

Рейтинг: 1605 Неутрално
  • 8
  • 08:41
  • 19 яну, 2012

До коментар [#1] от "jetchev":

Ти имаш ли макар и дребничка идея, какво значи компания в САЩ да поиска защита от кредитори???

Кодак продължава да съществува... засега.

Оценка
-6 +23
 
Преглед на профил

lz2

Рейтинг: 6996 Неутрално
  • 9
  • 08:41
  • 19 яну, 2012

"Kodak обяви фалит "

Много съжалявам!Това беше НАЙ-ДОБРАТА КОМПАНИЯ ЗА ФОТОГРАФСКА ТЕХНИКА ,и консумативи в света!

ПравописА е поле за изява на неграмотните!

Оценка
-7 +38
 
Преглед на профил

GogoPG

Рейтинг: 2294 Неутрално
  • 10
  • 08:45
  • 19 яну, 2012

Уви, отдавна беше ясно, че е само въпрос на време. Велика марка, успяла да се превърне в символ. Дано поне нещичко от нея оцелее, ако не за друго, то поне за спомен...

Vae, puto deus fio :)

Оценка
-1 +31
 
Преглед на профил

focusnik

Рейтинг: 1130 Неутрално
  • 11
  • 08:46
  • 19 яну, 2012

Наистина жалко за отминалата епоха на "лентовата" фотография. Цифровата не и остави никакви шансове. Прочетох, че ще останат да работят в областта на печата. За сега обикновената хартия устисква, въпросът е до кога?

Оценка
-1 +22
 
Преглед на профил

basilicum

Рейтинг: 562 Неутрално
  • 12
  • 08:50
  • 19 яну, 2012

е то се очакваше

Оценка
-2 +9
 
Преглед на профил

Dollar Akbar

Рейтинг: 2542 Неутрално
  • 13
  • 08:55
  • 19 яну, 2012

Преди седмица при гмуркане изтървах техен модел рейтван за за до 3 метра под вода да падне на дъното на 7 метра. След няколко неупешни опита да го извадя с шнорхел и маска, един италианец го извади. Апаратът работи перфектно и не усети 10 мин. престой на 7 метра. Жалко за Кодак

"Give me control of a nation's money and I care not who makes her laws". Mayer Rothschild

Оценка
-4 +49
 
Преглед на профил

Хипчо

Рейтинг: 4638 Неутрално
  • 14
  • 09:10
  • 19 яну, 2012

Много хубави ленти правеха, фотоапарати, батериии и т.н.

Вода! Повече вода!

Оценка
-1 +19
 
Преглед на профил

lu

Рейтинг: 1428 Неутрално
  • 15
  • 09:11
  • 19 яну, 2012

Като чета коментарите си мисля колко от вас ако трябва да избират между дигитална и филмова камера ще изберат филмовата. Вероятно никой. Който не може да се приспособява към пазара си заминава- това е толкова просто. Кодак не прави нищо вече, малкото дигитални апарати бяха пълна трагедия. Изключение правят може би цифровите плаки за среден формат камери. Патентите-да имат много патенти и това им е силата, но и това е въпрос на време някой да патентова по добра технология.
И както се казва в такива случаи: "Кодак е мъртъв. Да живее Кодак!"

Оценка
-2 +19
 
Преглед на профил

hackum

Рейтинг: 837 Неутрално
  • 16
  • 09:16
  • 19 яну, 2012

Всъщност отделът на Кодак за филм (FPEG) е единственият, който не губи пари.

Например за Януари-Септември 2011, филмовият отдел има чиста печалба 2 млн. За същия период останалите два отдела са регистрирали загуби - общо 521 млн.

Оценка
+17
 
Преглед на профил

slavv

Рейтинг: 103 Неутрално
  • 17
  • 09:22
  • 19 яну, 2012

Кодак е символ на фотографията с филмови ленти. Всички си спомнихме днес това време...

Оценка
+13
 
Преглед на профил

cinik

Рейтинг: 3162 Неутрално
  • 18
  • 09:22
  • 19 яну, 2012

А ние тук за едно БДЖ и едни маришки мини плачем....

Оценка
-8 +15
 
Преглед на профил

Николай Колев

Рейтинг: 679 Неутрално
  • 19
  • 09:22
  • 19 яну, 2012

До коментар [#15] от "lu":
Аз!Преди 40г дядо ми ми подари за Никулден една "Смяна-8".И до днес си щракам черно-бели снимки с нея.

Животът е трагедия за чувстващите и комедия за мислещите.Лабрюйер Истината,горчивата истина.Стендал

Оценка
-2 +17
 
Преглед на профил

jazzmin

Рейтинг: 264 Неутрално
  • 20
  • 09:23
  • 19 яну, 2012

Някой помни ли пастата за зъби KOLYNOS

Оценка
+13
 
Преглед на профил

$

Рейтинг: 1130 Неутрално
  • 21
  • 09:25
  • 19 яну, 2012

Време им беше. Не успяха да влезнат в крак с новите технологии и резултатът е логичен. Но жалко, наистина - Кодак е символ.

Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

ban

Рейтинг: 1916 Весело
  • 22
  • 09:26
  • 19 яну, 2012

Олимпус, Кодак, ех велик е капитализма, китайците да идват!

Оценка
-7 +6
 
Преглед на профил

toshiro

Рейтинг: 565 Неутрално
  • 23
  • 09:27
  • 19 яну, 2012

До коментар [#8] от "niakoi_si":

означава, че е фалирала, ти какво мислиш, че означава ?

Оценка
-4 +5
 
Преглед на профил

ban

Рейтинг: 1916 Неутрално
  • 24
  • 09:27
  • 19 яну, 2012

едно БДЖ и едни маришки мини плачем.... - цитат на коментар #18 от “cinik”

Ами това ние останало! Ти какво предлагаш ..!

Оценка
-3 +7
 
Преглед на профил

jetchev

Рейтинг: 555 Неутрално
  • 25
  • 09:28
  • 19 яну, 2012

До коментар [#8] от "niakoi_si":

имам много добра представа, но тука става дума за символика аналог версуис дигитал , ама какво да ти обяснявам много е сложно за теб.

Оценка
-6 +5
 
Преглед на профил

dearblue

Рейтинг: 1533 Неутрално
  • 26
  • 09:29
  • 19 яну, 2012

да биаха направили фотоапарат комбинациа на цифров и с лента например с два обектива и фотографа да си избира с какво да снима или едновременно да се правиат отделни снимки цифрово и дигитално ще има малак паралакс междуобективите
ум и разум с пари не се купуват

Оценка
-13 +5
 
Преглед на профил

comandante

Рейтинг: 3504 Неутрално
  • 27
  • 09:29
  • 19 яну, 2012

жалко , отива си цяла епоха във фотографията
- цитат на коментар #1 от “jetchev”

Всеки има по няколко стари снимки на в дома си на видно място.
И десетки хиляди цифрови които едва ли някога ще му остане време да разгледа по-внимателно.


Оценка
-1 +25
 
Преглед на профил

Dehumanizer

Рейтинг: 5544 Неутрално
  • 28
  • 09:37
  • 19 яну, 2012

Понякога те се завръщат. The Impossible Project възстановява производството на Polaroid във фабрика в Холандия: http://www.the-impossible-project.com/about

«Акъл море, глава кофпомпа.»

Оценка
-1 +13
 
Преглед на профил

miho45

Рейтинг: 562 Неутрално
  • 29
  • 09:45
  • 19 яну, 2012

Отива си нещо,което в нашата младост беше еталон за технически напредък.

Оценка
+11
 
Преглед на профил

windok

Рейтинг: 396 Неутрално
  • 30
  • 09:46
  • 19 яну, 2012

До коментар [#19] от "Николай Колев":

Аз пък си пазя една "Смяна 2" от баща ми-прави перфектни
диапозитиви

Оценка
+7
 
Преглед на профил

ugi

Рейтинг: 933 Неутрално
  • 31
  • 09:46
  • 19 яну, 2012

До коментар [#2] от "dragozow":

А най-голямата гавра в цялата работа е, че всъщност Кодак изобретяват цифровата фотография и фотоапарат първи, още през 70-те години!

Оценка
+26
 
Преглед на профил

Николай Колев

Рейтинг: 679 Неутрално
  • 32
  • 09:48
  • 19 яну, 2012

До коментар [#20] от "jazzmin":
Аз!Струваше 1,60 за два броя,правеше се май в Югославия,по американски лиценз.

Животът е трагедия за чувстващите и комедия за мислещите.Лабрюйер Истината,горчивата истина.Стендал

Оценка
+9
 
Преглед на профил

Николай Колев

Рейтинг: 679 Неутрално
  • 33
  • 09:51
  • 19 яну, 2012

До коментар [#30] от "windok":
Е-хе-е-е,снимките от сватбата ми са на диапозитиви.Просто не можахме да намерим цветен филм ,и затова снимахме на диапозитивна лента.

Животът е трагедия за чувстващите и комедия за мислещите.Лабрюйер Истината,горчивата истина.Стендал

Оценка
-1 +11
 
Преглед на профил

Irina

Рейтинг: 2610 Неутрално
  • 34
  • 09:55
  • 19 яну, 2012

Да се стегнат и ще оцелеят.В крайна сметка са най -известната марка ,имат зад гърба си история и са символ на добро качество.Няма място за оплакване ,все още има много хляб в тях.

Оценка
+9
 
Преглед на профил

Мерилин

Рейтинг: 996 Неутрално
  • 35
  • 09:55
  • 19 яну, 2012

Поредното доказателство на максимата, че оцеляват приспособимите. Жалко за Кодак ! - цитат на коментар #7 от “batkoti”


По-скоро, поредното доказателство, че в сферата на бизнеса, никой не е застрахован, светът е голям и провалът те дебне отвсякъде.

Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.

Оценка
-2 +18
 
Преглед на профил

theanalyser

Рейтинг: 1803 Разстроено
  • 36
  • 09:55
  • 19 яну, 2012

Уморените коне ги убиват, нали...

Оценка
+15
 
Преглед на профил

dodge_ram

Рейтинг: 3598 Неутрално
  • 37
  • 09:59
  • 19 яну, 2012

Най-хубавите си снимки съм правил с 35-мм полупрофесионална камера Минолта 7000 и филм Кодак. Нищо дигитално не може да се сравнява с топлите, меко преливащи цветове, перфектната резолюция, живия образ на филма.

Бог да прости една велика компания.

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Оценка
-1 +21
 
Преглед на профил

Мерилин

Рейтинг: 996 Весело
  • 38
  • 09:59
  • 19 яну, 2012

да биаха направили фотоапарат комбинациа на цифров и с лента например с два обектива и фотографа да си избира - цитат на коментар #26 от “dearblue”


Във фотоапарата може да има и вградена кафе машина, за да има какво да пие фотографът, докато избира.

Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.

Оценка
-1 +30
 
Преглед на профил

windok

Рейтинг: 396 Неутрално
  • 39
  • 10:01
  • 19 яну, 2012

Лошо няма! Голяма забава е за цялото семейство, като вечер им прожектирам на стената стари кадри .

Оценка
+7
 
Преглед на профил

Мерилин

Рейтинг: 996 Неутрално
  • 40
  • 10:02
  • 19 яну, 2012

А най-голямата гавра в цялата работа е, че всъщност Кодак изобретяват цифровата фотография и фотоапарат първи, още през 70-те години! - цитат на коментар #31 от “ugi”


Напълно нормално, малцина изобретатели са забогатяли за разлика от инвеститорите които са "подпомогнали" проектите им.

Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

plumpschi

Рейтинг: 2351 Неутрално
  • 41
  • 10:05
  • 19 яну, 2012

До коментар [#27] от "comandante":

Много точно казано!

Оценка
+3
 
Преглед на профил

plumpschi

Рейтинг: 2351 Неутрално
  • 42
  • 10:10
  • 19 яну, 2012

"През последните години изпълнителният директор Перес ... не успя да възстанови годишните печалби..."

Аман от некадърни шефове! По някога имам чуството, че ги назначават с цел единствено да досъсипят компанията.

"..за нейните 1 100 дигитални патента"
Ето това е Кодак за мен. Създател, а не копирач на готовото. Много жалко, че си отива.

Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

Вели

Рейтинг: 3703 Неутрално
  • 43
  • 10:14
  • 19 яну, 2012

цифровата техника направо я измете от пазара! Къде сте видели фотографски филм с 25600 АСА чувствителност??

Оценка
-3 +3
 
Преглед на профил

Николай Колев

Рейтинг: 679 Неутрално
  • 44
  • 10:19
  • 19 яну, 2012

До коментар [#43] от "Вели":
"...Животът не се мери с броя вдишвания,които правим,а с моментите,които спират дъха ни."-Джордж Гарлин.

Животът е трагедия за чувстващите и комедия за мислещите.Лабрюйер Истината,горчивата истина.Стендал

Оценка
+10
 
Преглед на профил

windok

Рейтинг: 396 Неутрално
  • 45
  • 10:20
  • 19 яну, 2012

До коментар [#36] от "theanalyser":

А-ха.. ! Коня май го оглозгаха пираните.... в живота е така.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

etty1

Рейтинг: 1369 Неутрално
  • 46
  • 10:45
  • 19 яну, 2012

Много жалко за Кодак, двадесети век постепенно си отива - държави, лидери, общественици, брандове.

Оценка
+9
 
Преглед на профил

led_zep.23

Рейтинг: 3736 Неутрално
  • 47
  • 10:46
  • 19 яну, 2012

До коментар [#15] от "lu":
Прав си, разбира се.
И все пак аз изпитвам носталгия към лентите.
Струва ми се, като гледам снимките на децата, че старите бяха по-хубави. Сега дигиталните са все малко размазани, въпреки доброто качество на фотоапарата.
И още, толкова много снимки правим сега, че никой няма време да ги подрежда, а едновремешните са наредени в албуми.
Жалко за Кодак.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

email

Рейтинг: 543 Неутрално
  • 48
  • 10:53
  • 19 яну, 2012

До коментар [#15] от "lu":

Ех, Лу... намират се и такива (като мен) които да изберат лентата, а най-вече и особено пък разбиращите от фотография. Виж какво е казал [#37] от "dodge_ram" тук е много, много прав. Няма цифрова матрица която да се сравни с качеството на филмовата лента, но пък няма много читави студия където да направят обработката вече.

До коментар [#43] от "Вели": хайде не изтрещявай, аз лично такава чувствителност в масов модел не съм видял, не че съм и търсил... вероятно е някоя нова и специална матрица... но висока чувствителност винаги е съпроводена от висок шум. Цифровата фотография измете само ширпотребата от пазара, по високите нива лентата още се използва и ще се използва например от модни фотографи и художествена фотография... не, че и там не се намества хай-тека на цифровото фото, но не бързайте да отписвате лентата. Това което дава лентата цифровата матрица не може все още!

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

id_1

Рейтинг: 923 Любопитно
  • 49
  • 11:09
  • 19 яну, 2012

И все пак бяха си надувки !!Опитаха пазара на Си Ди..с 3-4 пъти по скъпи цени.Качеството беше добро..но в комерсиалната надпревара днес всеки се дърпа от качеството и е вперил поглед в цената.
Не създаваха иновации и се радваха на име от 100 години.Но!!
Традициите не са това което бяха.И те днес го разбраха барабар с тези които са сложили пари на тяхна сметка.
Ксерокс се усетиха навреме и разкараха бластта преди 10-на години.Но както се казва в Бг. като се обърне колата пътища много.Така ,че не може да съдим мениджмънта.

Оценка
+6
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4694 Неутрално
  • 50
  • 11:20
  • 19 яну, 2012

Жалко. Фалита ѝ е емблематичен за американския начин на водене на бизнес, защото именно Кодак беше фирмата която спазваше закона на 100% не аутсорсваше в Китай нищо и взимаше лъвския пай държавни поръчки. Дори и пакетите в които пристига продукта са правени в САЩ.
Много жалко, имат хубави камери - ZX3 примерно е без алтернатива за цената си на пазара.

No one is taller than the last man standing.

Оценка
+7
 
Преглед на профил

xm...

Рейтинг: 2870 Неутрално
  • 51
  • 11:32
  • 19 яну, 2012

Уффф!

От сантиментални причини ми е жалко.
Кодак си е не само фирма, а и се беше превърнала в понятие.

Иначе ... ми такива са естествените закони.
След като при такова трупане на загуби са държали години изпълнителният си директор, господина Перес, въпреки липсата на коренна промяна, то ... явно сами са си виновни.
Проспали са няколко години, на практика проспаха и коренната промяна в бранша.

Колкото до марката "Кодак" - сигурно няма да изчезне.
Ще остане. Или като бутикова, скъпа и много тясно специализирана. Или ... някаква гавра като с MGM ...

Оценка
+5
 
Преглед на профил

Haftor

Рейтинг: 679 Неутрално
  • 52
  • 11:38
  • 19 яну, 2012

И кво, каквото е останало в хладилника като филми и после снимай цифрово и обработвай с фотошоп за да заприлича на филм

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

customize

Рейтинг: 622 Неутрално
  • 53
  • 11:39
  • 19 яну, 2012

от извора:

Eastman Kodak has begun preparations for a possible bankruptcy filing even as it continues to pursue asset sales to raise much-needed cash, according to people familiar with the increasingly difficult financial situation at the company...

Оценка
-3
 
Преглед на профил

Милен Минчев

Рейтинг: 1044 Неутрално
  • 54
  • 11:40
  • 19 яну, 2012

Жалко .

Оценка
-2
 
Преглед на профил

sa6

Рейтинг: 524 Неутрално
  • 55
  • 14:01
  • 19 яну, 2012

Жалко. Имам цифров кодак, прави страхотни снимки. Конкурентните марки на жълтите ги премазаха с цени.

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

bat_plamen

Рейтинг: 2105 Неутрално
  • 56
  • 17:59
  • 19 яну, 2012

Понякога гигантите загиват безславно!

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

Daj Ribu

Рейтинг: 1476 Неутрално
  • 57
  • 19:47
  • 19 яну, 2012

КОДАК никога не са били истинска професионална марка.
Те са нещо като МАКДОНАЛДС - халтура за посредственяци

Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай

Оценка
-5 +2
 
Преглед на профил

lu

Рейтинг: 1428 Неутрално
  • 58
  • 19:59
  • 19 яну, 2012

До коментар [#48] от "email":

Емайл, извинявай но твоето твърдение е чист снобизъм или опърничев стремеж за оригиналност. Напомня ми дилемата Винил или СД. Ако все още сте подвлияни от носталгията да правите лентови снимки, то по вероятно е не заради качеството на лентата, заради изцияло ръчната работа по фокусиране снимане прояваване и прочие. Аз също започнах с лента и имам хииляди снимки. ЗАщо харесвам цифрова фотография? Защото както знаете от една лента има 3-4 хубави фотографии, които стават ясни чак като проявиш филма. Сега с цифровия апарат е по друго нали? Каеството? Да съгласен съм че е артистично понякога изображението да не е перфектно, но това се постига и с цифровата фотография и то по много по лесен и контролируем начин.

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

lu

Рейтинг: 1428 Неутрално
  • 59
  • 20:00
  • 19 яну, 2012

До коментар [#47] от "led_zep.23":

А аз си мисля че това което го казваш, дори и вярно е най вече свързано с ЕГН-то.

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

lu

Рейтинг: 1428 Неутрално
  • 60
  • 20:03
  • 19 яну, 2012

До коментар [#19] от "Николай Колев":

Браво. Щом ти харесва и ти доставя удоволствие-дерзай! Някои още карат трабанти. Други все още слушат грамофон. Всеки сам избира. Но ако искаш да си в крак с времето-свали рекламата на Кодак от стената и мисли "цифрово".

Оценка
-3 +2
 
Преглед на профил

led_zep.23

Рейтинг: 3736 Разстроено
  • 61
  • 20:03
  • 19 яну, 2012

Ти ме закла!

Оценка
+1
 
Преглед на профил

lu

Рейтинг: 1428 Неутрално
  • 62
  • 20:05
  • 19 яну, 2012

Това не е вярно. Кодак и Фуджи са били винаги избора на професионалистите.

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

email

Рейтинг: 543 Неутрално
  • 63
  • 09:58
  • 20 яну, 2012

До коментар [#58] от "lu":

Не знам дали е снобизъм или оригиналност, но определено усещането е различно с различните технологии. Когато пътувам по разни места и съм сред природата обикновено щракам с лента някои неща, но си нося и дигиталчето. В ежедневието само с цифровия да ми е на една ръка разстояние. Всяка една технология си има предимства и недостатъци. Цифровизацията не винаги се прави защото е по-добра като цяло, а защото прави нещата по-достъпни, по-лесни за работа и обработка. Не може просто да се заяви - да цифровите технологии са по-добри затова аналоговите трябва да си отидат. Съвсем не е така. Това искам да кажа. И не само фотографията имам предвид.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

dragobago

Рейтинг: 183 Неутрално
  • 64
  • 16:47
  • 10 фев, 2012

До коментар [#38] от "Мерилин":

Както и портативен душ и дозатор за кетчуп, горчица и майонеза!

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Българска Фондова Борса (БФБ)
Българска фондова борса е организира търговията с ценни книжа в България. Първият Закон за борсата у нас е приет през 1907 г., а през 1914 г. с царски указ се учредява и първата истинска фондова борса в България. Съвремената и структура се оформя след промените през 1991 г. www.bse-sofia.bg
Още от Речник