"Холдинг БДЖ" е завършил 2012 г. с около 26 млн. лв. загуба

"Холдинг БДЖ" е завършил 2012 г. с около 26 млн. лв. загуба

© Юлия Лазарова



По предварителни данни загубата на "Холдинг БДЖ" за 2012 г. е около 25-26 млн. лева, съобщи в сутрешния блок на БНТ Владимир Владимиров, председател на борда на директорите на компанията. Той припомни, че за предходната година загубата е била 40 млн. лв., а когато е поел дружеството - 70 млн. лв.


Задлъженията в момента са 721 млн. лв., които за последните няколко години са намалели със 104 млн. лв. Владимиров посочи, че за погасяване на част от тях се разчита на приватизацията на "БДЖ - Товарни превози". На бъдещия частен инвеститор се разчита и да довърши реформата в дружеството.


В понеделник стана известно, че към момента четири компании остават в процедурата за продажба на превозвача. До 15 март е срокът за подаване на обвързващи оферти.




Владимиров посочва, че въпреки загубата през миналата година компанията успяла да генерира 70 млн. лв. "свободни пари", което било най-голямата сума през последните 10 години. С тях са правени ремонти и частично са погасени задължения.


В "Пътнически превози" резултатът на дружеството е добър, посочва още Владимиров. В отговор на въпрос защо компанията се е отказала от ново повишаване на билетите той обяснява, че са се съгласили с аргументите на транспортното министерство да изчакат с подобно решение. Причината е, че можело да не възникнат очаквани рискове през 2013 г., което ще направи държавната субсидия недостатъчна. Така въпросът е бил отложен за обсъждане отново през втората половина на годината.


По повод протестите на пътници за промяната в графиците на БДЖ, които ги лишават от транспорт, Владимиров обясни, че изготвянето им не е лесна работа. Те трябвало да се съобразят с исканията на общините и хората, с наличния брой на вагоните и локомотивите, отпусканата от държавата субсидия и нужните реформи. По думите му стремежът е да се задържи настоящият график, а ако успешно се ремонтират предвидените вагони през 2013 г., компанията ще увеличи броя им в експлоатация на 400 в края на годината при 200 в движение в момента.


Въпреки че в БДЖ продължава да има повече от нужните служители, не се предвиждали нови съкращения. Този процес щял да върви по естествен път – на мястото на пенсионираните и напусналите да не се назначават нови.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1416 Неутрално
  2. 2 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    до кога ще чакаме това дружество да трупа загуби???? По-сериозно да се заемат с търсенето на сериозен купувач! Тези локомотиви и вагони имат живот още около 3-4 години, а после?

  3. 3 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1074 Весело

    БДЖ е една от последните черни дупки за парите на данъкоплатците.
    БРАВО на ГЕРБ че спря огромните далавери на БСП.
    То не бяха стари вагони купени на цената на нови, то не бяха морално остаряли влакове сименс купени пак за огромни пари, то не беше точене на нафта като в Лукойл, то не беше ремонт на трасета, вместо да се правят с европейски пари.

    Да продават Товарни превози, че каквото има държавно се краде до полуда !!!

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  4. 4 Профил на sisiliya6
    sisiliya6
    Рейтинг: 731 Неутрално

    БДЖ - как няма да са в загуба , влаковете ни са от 1944 год. !!!!

  5. 5 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 8205 Неутрално

    [quote#3:"ironhorse"]БРАВО на ГЕРБ че спря огромните далавери на БСП. [/quote]

    Всичко що е далавера, е с корени в БСП! Без изключение! И далаверите на Костов и ДПС!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  6. 6 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#5] от "lz2":

    Такаси е и ще кажа,че хората искат БСП ,защото там има далавера,а при ГЕРБ трудно стават нещата .

  7. 7 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    И трябва да се радваме че загубата е по-малка от предишната година? Да го продават като няма приходи. За чий и е на държавата да има ВМЗ, Кремиковци, БДЖ, Български пощи и други кръвопийци.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  8. 8 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    До коментар [#4] от "sisiliya6":

    Не пиши глупости, без да знаеш!

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    Нали се кълняхте, че ще изкарате БДЖ-то на плюс А ??? Кво стана ??? мандата взе да свършва и пак 25 000 000 000 вътрешно.

  10. 10 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Да попитат германците как го направиха. И те са държавна структура и те искаха да закриват , продават и приватизират в края на 80-те . А вижте днес новите гари, супербързите влакове
    На всеки час има влак между големите градове. Да не говорим за регионалните връзки. Опитайте пропътувате разстоянието от София до Русе, за да разберете за какво става въпрос.

  11. 11 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1366 Гневно

    Ако съвсем закрият железниците пък няма да има никакви загуби. И железници няма да има. Все по-близко сме до това състояние.
    Под мъдрото ръководство на Владимиров.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на sisiliya6
    sisiliya6
    Рейтинг: 731 Неутрално

    До коментар [#8] от "Милен":

    В България пътуването с влак определено е екстремно преживяване.Дизелови влакове, ел. мотрисни влакове ,остарели и амортизирани от всякъде!За мизерията да не споменавам,изключения може да има определен брой ! В нощните влакове често се случват кражби, има опасност от възникване на пожар, а закъсненията са нещо, което все по-рядко прави впечатление на пътуващите. ......Приятно пътуване !

  14. 14 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1463 Любопитно

    До коментар [#13] от "sisiliya6":

    А нещо за годините да кажеш? Щото това спомена в първия коментар!

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  15. 15 Профил на http://zhelyazkov.blogspot.com/
    http://zhelyazkov.blogspot.com/
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Ако БДЖ се организира /получи позволение/ да си събере вземанията, до година и половина ще бъде на печалба - http://zhelyazkov.blogspot.com/

    kalligulla




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах