Втори протест събра поддръжници на "Юбер"

Втори протест събра поддръжници на "Юбер"

© Юлия Лазарова



Втори протест срещу спирането на дейността на "Юбер" в България събра поддръжници на компанията пред Върховния административен съд тази вечер. Участници в него носеха плакати с надпис: "Кажете не на София без "Юбер", съобщи Би Ти Ви.


Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    "услугите им може да поскъпнат с 10-15 на сто заради приетите промени в Закона за автомобилните превози. Те задължават компаниите да наемат на договор шофьорите, които превозват пътници с тяхното лого. "

    >>> ИПИ имаше една култова публикация "Не викай на помощ държавата - ще те прецака и теб!". Откакто я пуснаха преди 6-7 години, поне 10 случая са я потвърдили в практичен план.

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  2. 2 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2121 Весело

    "Междувременно водачи на стандартинте таксита заплашиха, че услугите им може да поскъпнат с 10-15 на сто заради приетите промени в Закона за автомобилните превози."

    Ами естествено че ще вдигнат цените. То винаги - във всички държави и във всички браншове е едно и също. Държавата унищожава конкуренцията и създава изкуствен монопол, след което този монопол започва да мачка потребителите. И какво е решението мили деца? Как какво - още по-мощна намеса на държавата, с още повече регулации, лицензи и т.н., че съвсем да се изкорени всякаква идея за свободен пазар и честно съревнование. Накрая някой политик обявява че капитализмът се е провалил и призовава за национализация на бранша, че държавата съвсем да може да се развихри...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  3. 3 Профил на Евгения Петрова
    Евгения Петрова
    Рейтинг: 598 Весело

    Волът рие - на гърба му пада.

  4. 4 Профил на Радио Плутон
    Радио Плутон
    Рейтинг: 418 Неутрално

    В България имаме най-евтините таксита в Европа. Хора се изхранват с тях, твърде много хора !!!

  5. 5 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#4] от "Радио Плутон":

    Точно така е. Прехранват се и не са в блестящо финансово състояние.

  6. 6 Профил на staska
    staska
    Рейтинг: 1142 Любопитно

    До коментар [#5] от "mahjongg":
    [quote#5:"mahjongg"]Прехранват се и не са в блестящо финансово състояние.[/quote]
    Ахааа, така е. Особено онези, които ти вземат 70 лева от летището до центъра. Бедноост, бедност!
    Читавите таксиджии си работят с постоянни клиенти и не се оплакват, вярвай ми, познавам доста такива. Мрънкат главно онези с джапанките и вонящите крака.

    "Този, който търси ангел и следи само за крилата, рискува да се прибере в къщи с гъска."
  7. 7 Профил на pivoley
    pivoley
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Държаваната политика по отношение на този бранш е типичен пример за крони капитализъм, при който правителството с решенията си облагодетелства едни фирми близки до властта, за сметка на всички останали фирми и потребителите. Благодаря ви, господа управляващи!

    Pivoley
  8. 8 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#2] от "Тюфлекчия":

    Скоро имаше анализ в Блумбърг за Юбер и поредния рунд на финансиране, който са привлекли от $ 1.5 млрд с основен фокус навлизане на китайския пазар. Та в Китай в момента Юбер работи на отявлена загуба (която бива покрита от гореспоменатия кеш набран от инвеститорите) - загубата е следствие на супер ниските цени, с които Юбер прави дъмпинг на пазара докато конкуренцията измре (дълбоките джобове позволяват това)

    Та анализът на Блумбърг беше интересен най-вече с това как потребителите са очаровани от Юбер, модерно е 'to call a Uber', хипстърско е и прочие и как прехласвайки се по Юбер потребителите неусетно могат да го направят монополист и след това да пропищят от него, или с други думи "внимавай какво си пожелаваш"...

    Естествено нашият миниатюрен пазар не е интересен за дъмпинга, който Юбер прави в Китай та и за това тук компанията ще действа с други способи.

    Та ще е интересно!...

  9. 9 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 519 Неутрално

    [quote#6:"staska 27/8"]Читавите таксиджии си работят с постоянни [/quote]
    Съгласен съм, точно за тях говорех.
    Ти защо реши, че говоря за ония копърките, които са може би 1% от общата маса таксиджии?

  10. 10 Профил на o_sando
    o_sando
    Рейтинг: 861 Весело

    абе те ше додат Чък Юбера Норис и Юбермен с Юбермобила и самокоФския компирь ше се чуди накъде да Фаща баиря!

    ))))))

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  11. 11 Профил на o_sando
    o_sando
    Рейтинг: 861 Любопитно

    [quote#9:"mahjongg"]Съгласен съм, точно за тях говорех.
    Ти защо реши, че говоря за ония копърките, [/quote]

    ...а ти ползвал ли си такова "такси"... щото аз - да. Возеше детето на даскало и инглиш... е, и? Плащах месечна такса "на ръка" и такс.апаратчето не присъстваше в "играта"... та, кво за копърките казваш

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  12. 12 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#6] от "staska 27/8":

    Точно! Ама заради копърките страдат всички - и клиенти и читавите таксисти.

    Путин е главният русоФОБ в Русия!
  13. 13 Профил на staska
    staska
    Рейтинг: 1142 Весело

    До коментар [#12] от "barel":

    Копърките са бесни от UBER. Слиза си чужденецът на летището, вика си кола чрез приложението и копърката умира права.

    "Този, който търси ангел и следи само за крилата, рискува да се прибере в къщи с гъска."
  14. 14 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    [quote#13:"staska 27/8"]Слиза си чужденецът на летището, вика си кола чрез приложението и копърката умира права. [/quote]
    Е, как да не си бесен, кажи ми?!

    Путин е главният русоФОБ в Русия!
  15. 15 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2752 Неутрално

    В късната есен на 1988 г. във вестник "Работническо дело" излезе статия, в която се твърдеше, че новопоявилите се по Указ 56 първи частни таксита крият много рискове и нямат бъдеще защото не са подложени на строгия технически и всякакъв друг контрол както в държавната таксиметрова компания. Когато веднъж около 2008 г. разказах на сина ми за тази статия той ми каза - Стига, бе, майтапиш се, няма как таситата да бъдат държавни. Навярно след около още 20 години ако случайно научи за днешните баталии моята внучка ще възкликне - Стига, бе, майтапите се, няма как такситата да бъдат нещо различно от Юбер.

  16. 16 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 427 Неутрално

    [quote#8:"Yomega"]ниските цени, с които Юбер прави дъмпинг на пазара докато конкуренцията измре (дълбоките джобове позволяват това) [/quote]
    Същия аргумент го слушаме повече от десетилетие за книжния пазар и Amazon. Само дето идеята "ще правим дъмпинг, докато уморим всички и после ще се нацоцаме" не работи: в момента, в който решиш, че всички останали вече ги няма и си отвориш маржа, пак създаваш хранителна среда за конкуренция.

    Т.е. недей да си мислиш, че Uber целенасочено "избива" конкуренцията. Компанията просто овладява пазара на по-ниско ценово равнище, като използва лоста на технологиите, за да изправя несъвършенствата на традиционната таксиметрова услуга. Ако в последствие "монополистът"* реши да занижи качеството или да завиши цената, ще видиш как рЕзко ще стане модерно китайците да си изтриват приложението от мобилните телефони и да почнат да си купуват евтини самодвижещи електрически рикши, примерно.

    *Монополист го слагам в кавички, защото автомобилният таксиметров превоз е една мъничка част от целия транспортен пазар.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  17. 17 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1748 Весело

    До коментар [#2] от "Тюфлекчия":

    "И какво е решението мили деца?"
    Купуваме лични автомобили и се кокурираме. Или ходим пеш и се надбягваме. Тъй де, няма като кумунетата да чакаме някой друг да ни обслужва, га че сме инвалиди.

  18. 18 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    До коментар [#16] от "Иван Арнаудов":

    "Компанията просто овладява пазара на по-ниско ценово равнище, като използва лоста на технологиите"
    Кой е точно "лостът на технологиите"? Автомобили с водородни клетки или с крила? Или "технологията" на пиратите да избегнат "регулацията" на Кралицата - смяна на байряка в зависимост от ситуацията.

  19. 19 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 579 Неутрално

    [quote#4:"Радио Плутон"]В България имаме най-евтините таксита в Европа. Хора се изхранват с тях, твърде много хора !!! [/quote]

    В България имаме също и най-евтините инженери, учители, шивачки и т.н.

    Цените на такситата всъщност са много по-близко до западните от колкото заплащането на останалите работещи в страната, може би с изключение на програмистите.

    А услугата която осигуряват бакшишите е МНОГО под европейската.

  20. 20 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#19] от "everlast666":

    защо никой не скача срещу копърките на летището ,няколко пъти се случва да не искат за никакви пари да ни прекарат в 2 през нощта от единия терминал на другия ,където са ни колите ,не стига ,че ни жулят по 15 лв за паркинг ,ами като се прибереш с нощен полет ,става невероятен панаир ,никой не желае да те превози ,въпреки ,че даваш за 2 км 10-20 лв , това е продължаваща гавра и тормоз с хората и никой не го спира ,затова от 2 години просто не пътувам през София ,търся си самолети от Варна или Букурещ , посмъртно не желая ,а и моите приятели нищо от София ,един град от рекетьори и мошеници и престъпници ,за който работим цяла България

  21. 21 Профил на WWIII
    WWIII
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#4] от "Радио Плутон":

    Селски каруцари, ъпгрейднали каруцата до лизингова Астра или Хюндай, рецидивисти или подсъдими с по N-броя висящи дела, жадни измекяри с помпи и "неработещи апарати", пияници с оповръщани коли - каквото изкарат се изпива същия ден, 180кг мързеливци с хемороиди - от колата стават и сядат "на маса", тарикати с 500W събуфер, надупили чалгата и с арогантен тон обявяват "До руски паметник? Поне 7лв, пич! Ако искаш!". Такива са 80% от наш'те файтонджии! А отвън всички са жълти! (И една друга клика в сини униформи и бяло-сини коли отговаря на същите описания!)
    А защо да не се возя на новичка, чиста кола, с вежлив и честен шофьор, избран по рейтинг, формиран от други потребители. На прозрачна и оправдана цена, ненатоварена с излишни регулации и адекватна за качеството на услугата? И ако имам коментар или не съм доволен, не рискувам да ми съберат по радЬОто жълта агитка с винкели и боксове, да защитава интереса на гилдията.
    Защо държавата трябва да се намеси навсякъде, където замирише на честни пари?

  22. 22 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Верно спират „Юбер“, ама за сметка на това вдигат цените на другите таксита, яко а!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  23. 23 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 489 Неутрално

    и по повод спирането на юбер и дъжда вчера, пак започна схемата "докъде? а, много е близо, слизай". дори не ми се пише какво точно заслужават всъщност тези подобия на хора

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  24. 24 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 427 Неутрално

    [quote#18:"wanderer"]Кой е точно "лостът на технологиите"? [/quote]
    Усещам как ще си изгубя времето, но все пак уточнявам. Uber няма (засега) технологично предимство на ниво автомобил, но има ОГРОМНО логистично предимство на ниво мрежа от автомобили и клиенти.

    Един от основните проблеми с регулярните таксита е, че когато завали, изведнъж изчезват. Причината? Много шофьори на таксита карат, докато натрупат даден оборот за деня, след което просто гасят табелката и се прибират да почиват, а това става по-бързо, когато завали. A propos, това изобщо не е български феномен, абсолютно същият казус съществува в Манхатън, където е обяснен от икономиста Хенри Фарбър от Принстън. Ако си истински любопитен (едва ли...), ето линк към самото изследване: http://ftp.iza.org/dp8562.pdf

    Uber решава този проблем по прост начин - завишава временно цената на услугата, за да стимулира повече шофьори да излязат да работят. Това никоя таксиметрова компания с никоя своя диспечерска служба не го е правила никога в историята, дали разбираш??

    Типичен за българския таксиметров пазар е друг казус, а именно - отказването на кратки курсове. Uber го решава с въвеждането на минимален праг на услугата (3 лева), съчетан със стимули към шофьорите да навъртят определен брой курсове на месец, което означава, че НЯМА шофьор на Uber, който да ти откаже кратък курс. При викане на Uber нямаш задължение да посочваш дестинация и шофьорът просто няма как да откаже курса.

    Рейтинговата система работи. Шофьорът на Uber не те кефи, слагаш му нисък рейтинг и ако не си единствен, съвсем скоро той е аут от системата. Затова всички шофьори, при които съм се возил, са учтиви и дружелюбни. Опитай да се оплачеш на такси компания...

    Възможност за връзка между клиента и таксито, докато единия чака другия. Елементарно, но таксиметровите компании не го правят. Казват ти само регистрационния номер и марката на автомобила, вместо да ти пратят и телефонния му номер, ако е нужно да се уточните, вместо през диспечер да се търсите, ако той е спрял и те чака от другата страна на блока.

    Възможност да си намериш забравеното имущество, без да се налага да помниш номера на таксито.

    Можеш да се возиш дори без да имаш пукната стотинка в джоба.

    Все ей такива дребни, елементарни неща, които като се съберат на едно място, правят голяма разлика спрямо традиционната таксиметрова услуга, при която всеки път като звъня на диспечера, трябва да си диктувам началната и крайна точка на маршрута, въпреки че те обичайно са едни и същи, и никой да не може да ми каже след колко време колата ще бъде при мене.

    Разбери, не е необходимо да правиш революции и да изобретяваш летяща кола, за да повишиш драстично качеството на една услуга!!

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3287 Неутрално

    До коментар [#20] от "edin drug":

    Това с копърките на летището е едно от най-тъпите клишета, при това шизофренично противоречащо си с теорията за таксиджийската мафия..

    А това да има протест в защита на частна фирма е някакъв връх в родното малоумие.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#16] от "Иван Арнаудов":

    пропускаш простичкия елемент от стратегията на Юбер - те просто искат шофьорите да карат таксито си през Юбер - те не искат да 'утрепят' шофьорите с ниски цени а обратното - ако в момента шофьора кара за фирма Х, която така или иначе му взема някакви пари, защо да не отиде при друга, която ще му взема по-малко... Т.е. точно като Амазон е, където милиони търговци продават стоката си чрез платформата на Амазон (защото е добра, има глобално присъствие и най-вече те не виждат смисъл да искт да инвестират в своя такава)

    "автомобилният таксиметров превоз е една мъничка част от целия транспортен пазар" - не е много смислен аргумент като говорим за таксиметровия сегмент, т.е. за хората които ползват такси ежедневно (или редовно при конкретни ситуации) това е тарнспортът и заместител няма.

    "Ако в последствие "монополистът"* реши да занижи качеството или да завиши цената," - не, просто печалбата ще се появи когато наберат критична маса

  27. 27 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Не може да се заклеймява Юбер.Фирмата си има свои редовни клиенти,работят коректно,защо искаме да ги вкарат в статуквото на таксиджийската мафия на копърките?

    Tony
  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3287 Неутрално

    До коментар [#27] от "Free person":

    Как се работи коректно, докато не плащаш лиценз?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 427 Неутрално

    [quote#26:"Yomega"]пропускаш простичкия елемент от стратегията на Юбер - те просто искат шофьорите да карат таксито си през Юбер - те не искат да 'утрепят' шофьорите с ниски цени а обратното - ако в момента шофьора кара за фирма Х, която така или иначе му взема някакви пари, защо да не отиде при друга, която ще му взема по-малко... [/quote]
    Именно, when you can't beat them - join them. Говорим за едно и също

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  30. 30 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#4] от "Радио Плутон":

    спрямо кое евтини бе.спрямо кое.

  31. 31 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#28] от "Darth Plagueis":

    а що да плащаш.
    споко.
    реторичен въпрос.

  32. 32 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#29] от "Иван Арнаудов":

    така е!

  33. 33 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2121 Весело

    [quote#19:"everlast666"]А услугата която осигуряват бакшишите е МНОГО под европейската.[/quote]

    Всъщност сега като прочетох това изречение се замислих нещо и ми стана смешно. Нивото на тази услуга в България е абсолютно идентично с това в ..... Индонезия. Говоря за държавите които съм посетил лично, които не са малко, но и не мога да претендирам за пълна изчерпателност. Но си спомням добре, че там е абсолютно същото. Първо - пълно с таксита (за разлика от нормалния свят, където се виждат рядко и трябва да си ги викаш по телефона), както и у нас на всеки десет коли поне две са сини (там са такъв цвят). И там ако не ползваш две фирми задължително ще те излъжат, като и там въпросните две фирми си имат яко ментета. Шансът да попаднеш на читав автомобил е 50/50, което мисля че и тук е горе долу същото. Шофьорите - 90% мърлячи захапали фасовете и надули местния вариант на поп-фолка Понеже не говорят чужди езици поне ми беше спестено да им слушам мъдростите като на нашите, като се замисля у нас също това е спестено на чужденците. Шофират все едно пътят е само за тях. Е има и разлика де - цените бяха към 3 пъти по-ниски отколкото у нас и съм обикалял половин Джакарта (град гонещ 20 милиона население) за 10 лева. Та тия дето обясняват как у нас били евтини такситата да не ми ги сравняват с английските, а с ония там и ще видят, че хич не са евтини. Друго ни е евтино тука, ама ще ми изтрият коментара ако го напиша.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  34. 34 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1748 Весело

    [quote#24:"Иван Арнаудов"]Усещам как ще си изгубя времето[/quote]
    Донякъде си прав. Защото не търпя някой да има по-добра логистика от моята собствена. Сиреч, такси ползвам само, ако трябва да закарам някой от улицата до болница или някой друг ме е насадил на пачи яйца (закъснял полет). В тоя смисъл съм "типичен клиент" -не ми трябва да зная името и колата на превозвача - ще съм го ползвал веднъж в живота си; нямам нужда "безплатно" да поддържам, опс да споделям системата на Юбер (да давам безплатно консултация на Юбер за подобряване на печалбата си). Искам, ако ми се наложи да ползвам такси, да стигна от точка А до точка В за време, по-малко от което съм указал, и срещу услугата да получа касов бон. Не се возя за удоволствие в таксито и тези разходи ги отчитам.
    Мен ме учудва това, че не се спори как да се подобри регулацията на таксиметровата дейност (негласно се допуска, че всички са корсари - от ДАИ до "верния клиент" на Юбер), а със сегашното "беззаконие" се оправдава бъдещо такова. Абсолютно мутренска логика! "Моят рекет е по-добър от рекета на конкуренцията".
    Отделно, че след месечна бурна защита на Юбер, така не ми стана ясно каква им е тарифата. Щото нещата, които са без цена са като праха на вятъра - разминаваме се доколкото може без да си пречим.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах