Индустриалните зони в България ще са свързани с жп линии, предвижда инвестиционен план

© Красимир Юскеселиев



Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) е заложила в петгодишния си инвестиционен план изграждането на жп връзки до индустриалните зони в страната, съобщиха от транспортното министерство. За осъществяването на проекта са предвидени близо 40 млн. лв.


Изграждането на индустриалните коловози към производствените бази беше обсъдено между министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев и министъра на икономиката Теодор Седларски. По време на разговора двамата се споразумяха да икономическото министерство да популяризира идеята сред бизнеса в България и в частност сред новоизградените индустриални зони.


Експерти от НКЖИ ще направят анализи за възвращаемостта на инвестицията, както и какъв обем от товари ще могат да се транспортират до индустриалните зони. Според инвестиционния план изграждането на нови жп връзки към производствените бази ще доведе до икономически ползи както за железопътната инфраструктура и железопътните превозвачи, така и за бизнеса.


Преди малко повече от месец Христо Алексиев смени шефа на НКЖИ Милчо Ламбрев. Той обясни промяната с неглижирането на големи инфраструктурни проекти. Самият служебен министър е бил в миналото зам.-шеф на инфраструктурната жп компания.

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 14013 Неутрално

    Типично.Ние това го имахме,унищожихме го,сега ще го възстановяваме,ама не знам с 40 милиона лева какво може да се възстанови.

  2. 2 Профил на pur6ing
    pur6ing
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Идустрия няма, а ж.п.линии има...
    Ж.П. има бъдеще само ако България забрани ТИР-овете от Турция и Румъния да се приидвижват на собствен и ход и да ги превозва с влакове. защото предизвикват катаастрофи, замърсяват въздуха и развалят кекавите ни аутобани...

  3. 3 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 10628 Неутрално

    Жп мрежата беше достатъчно добре развита още през 80-те години, що за напъни с минимални средства

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  4. 4 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 772 Неутрално

    [quote#2:"pur6ing"]Ж.П. има бъдеще само ако България забрани ТИР-овете от Турция и Румъния да се приидвижват на собствен ход

    Такава забрана е възможна само
    когато ЖП-линиите ги има.

    В цял свят на спящо дете,казват:Спи като ангел,само в Бъгария се употребява израза:Спи като ЗАКЛАНО
  5. 5 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 3898 Любопитно

    Това ми прилича на руско обещания в бъдеще време-ЩЕ това ,Ще онова!Абе вие оправете железницата да излезе от ямата пък после мислете.....

    До истината се достига с познание!
  6. 6 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#2] от "pur6ing":

    Нашите превозвачи ще се умилят и просълзят от радост Турция и Румъния като отговорят със същото. Трябва атрактивно предложение сами да искат да ги качат , не насила.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  7. 7 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2251 Любопитно

    До коментар [#2] от "pur6ing":

    [quote#2:"pur6ing"]ТИР-овете от Турция и Румъния да се приидвижват на собствен и ход и да ги превозва с влакове[/quote]


    Бяха ми говорили, че за подобна схема трябвали специални терминали и специални вагони и цената на крайния проект отивала някъде в стратосферата...

  8. 8 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2678 Весело

    Аре, пак ще съживяваме измрелите... такова, фалиралите за сметка на данъкоплатците. Ама добре е че само за жп-то се сетиха, щото можеше да си спомнят за "софийското море" дето да го свържат с пловдивския канал, а от там през Марица да го направят международен път, та чак до Бяло море. Хич да не е, ще може софийския елит да си накупи яхти и да ги паркира пред къщата... Можеше дори нЕкой еврофонд да опапкат за шлюзове.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  9. 9 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#7] от "lustmord":

    Не ми се вярва. На Дунав мост 1 няколко пъти виждам влак с камионите на известна пловдивска фирма. Що да е по силите на една фирма, а невъзможно за цяла държава.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4126 Неутрално

    До коментар [#7] от "lustmord":

    Терминалите са факт - има ги построени и платени. Когато едно скъпо нещо стои и не изкарва нито стотинка, тогава то наистина е скъпо. По-добре да изкарва някакви пари, дори на загуба да е - тя ще е по-малка от сегашната загуба.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2678 Весело

    [quote#6:"kasko"]Трябва атрактивно предложение сами да искат да ги качат , не насила. [/quote]
    Това е лесно — камери по пътищата и в завоите даже, и електронна винетка. Като им сверят и времето за почивка...
    Това е начина, ама имам едно такова усещане, че дори и така, тираджиите пак няма да се качат на влак, дето взема София-Пловдив за три часа.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  12. 12 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#6] от "kasko":

    Какво по-атрактивно от дневна винетка с трицифрена сума?

  13. 13 Профил на v.n.t.news
    v.n.t.news
    Рейтинг: 627 Неутрално

    [quote#1:"chicago514"]Типично.Ние това го имахме,унищожихме го,сега ще го възстановяваме,ама не знам с 40 милиона лева какво може да се възстанови. [/quote]

    Има и друго . Куриоз от Пловдив . Част от такова трасе сега е в частна собственост . Как се допуска такова нещо ?

  14. 14 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2931 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":
    Това вече се прави. Преди няколко години в Мирково и Челопеч възстановиха коловозното развитие (сложиха допълнителни коловози на гарите). Проблема не е голям, защото тези линии в по-голямата си част се нуждаеха от ремонт, а сега вероятно ще има и нови дестинации.

    "Новите системи неизбежно генерират нови проблеми"
  15. 15 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    То останаха ли индустриални зони в България?

    Лицемеркел акбар!
  16. 16 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    Либхер в индустриалната зона Радиново край Пловдив всекидневно превозва със специално авторемарке вагони по автомобилни пътища до най-близката гара за да извозва стоката си. Как за толкова години не пуснаха едно трасе лека отбивка от линията за Панагюрище, да обслужва фабриката, до сега да се е изплатило 2 пъти, да не говорим, че покрай това можеше да се пусне градски влак или трамвай за извозване на работния персонал от този и останалите заводи и фирми в зоната, без да се лашкат в ежедневните задръствания хората.
    Пълна безмозъчност и безхаберие от страна на чантаджиите в НКЖИ, подпомогнати в мързела им от общинските им колеги!!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  17. 17 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2786 Неутрално

    "Експерти от НКЖИ ще направят анализи за възвращаемостта на инвестицията, както и какъв обем от товари ще могат да се транспортират до индустриалните зони."

    Като прочетем това, се разбира, че предстои да се види дали има икономически смисъл, а от изказването и заглавието звучи, като че ли е решено.
    Кое е вярното?

  18. 18 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2786 Неутрално

    [quote#2:"pur6ing"]има бъдеще само ако България забрани ТИР-овете от Турция и Румъния да се приидвижват на собствен и ход и да ги превозва с влакове. [/quote]

    Не знам може ли и как става това със забраните, освен това, ще излезе, че ще загубим едни други пари, които днес превозвачите плащат.
    Транспорта като цяло е една система и е редно да се търси баланс и целесъобразност, а не днес сме за, утре против.

  19. 19 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2380 Весело

    До коментар [#17] от "tsvetko_51":

    Вярното е, че експертите ще опапат 40 милиона за анализи и проучвания, като не забравят да дадат необходимите суми по-нагоре...

    Eдинственото и достатъчно условие за да повярваш на нечии глупости е ти да си по-тъп от този който ги е казал.
  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4126 Неутрално

    До коментар [#15] от "БМЗ":

    Да.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Поредната ала бала дрън дрън на светлото бъдеще. Тази система е корумпирана и неефелтивна. Тези които плюят по социализма би трябвало да погледнат каква е действителността сега и да се хвърлят от някоя скала да не мъчат и себе си и останлите. Системата е мошеническа и крадлива - изборите са за глупаци. Решението е в бесилките.

  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7729 Неутрално

    Те оправиха старите линии, сега почват да строят нови.

  23. 23 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4081 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    +++++++++++++++++++++++++++++++
    Не знам дали тези 40 милиона ще стигнат за ефективното свързване на индустиралите зони с железницата ,но това трявба да стане възможно най-бързо.

  24. 24 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 577 Весело

    [quote#9:"kasko"] Що да е по силите на една фирма, а невъзможно за цяла държава.[/quote]

    Олеле

    45 г. се нагледахме на глад и мизерия с държавна икономика и сега каквито държавни фирми да са останали са черни дупки с отвратително качество услуги.

    Вебер за държавата, това трябва да се учи в основното училище:
    „човешка общност, която на определена територия претендира успешно да притежава монопола върху легитимното ФИЗИчЕСКО НАСИЛИЕ.“

    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%8A%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B0

  25. 25 Профил на aunt_agatha
    aunt_agatha
    Рейтинг: 297 Неутрално

    [quote#3:"neut"]Жп мрежата беше достатъчно добре развита още през 80-те години, що за напъни с минимални средства[/quote]

    Тя и сега е развита като през 80-те. Там е и проблемът.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах