Таксиметровите шофьори се договориха с Христо Алексиев да преиздават удостоверенията си без изпит

© Министерството на транспорта

Кадър от срещата на транспортния министър Христо Алексиев с представители на таксиметровия бранш



Служебният транспортен министър Христо Алексиев обяви, че са подготвени изменения в Закона за автомобилните превози, с които се предлага срокът на валидност на удостоверенията на таксиметровите водачи да се удължава без да се полага допълнителен изпит. Това стана по време на среща на министъра с представители на бранша, съобщиха от ведомството.


Алексиев допълни, че е предвидено да се отмени и графикът за провеждане на изпити при преиздаване на удостоверенията на таксиметровите шофьори. За целта ще бъде сформирана работна група, в която да бъдат включени трима представители от бранша, излъчени по официален път. Тя ще има за задача да подготви измененията по наредбата за таксиметров превоз на пътници.


Таксиметровите шофьори заплашиха, че ще излязат на протест, ако правилата не бъдат облекчени. Тяхното искане беше удовлетворено и те се отказаха от недоволството си. Стачната готовност обаче остава в сила.


Алексиев уточни, че за да влязат в сила тези предложения, първо трябва да има работещо Народно събрание, което да ги гласува. Подобно нещо беше договорено от предшественика му Ивайло Московски преди около половин година, но тогава не беше уточнено кога ще стане това.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на udz48520639
    udz48520639
    Рейтинг: 1397 Любопитно

    И защо таксиметровите шофьори не искат да се явяват на изпит?

  2. 2 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2306 Весело

    Всъщност ще ни возят непроверени шофьори, а не като Юбер — шофьори дето не са проверени... Странно, на мен ми звучи еднакво.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2814 Неутрално

    [quote#1:"el__paco"]И защо таксиметровите шофьори не искат да се явяват на изпит? [/quote]
    Защото е формален и вероятно става въпрос само за такса и рушвет!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на kamachka
    kamachka
    Рейтинг: 298 Неутрално

    До коментар [#1] от "el__paco":

    Защото това удостоверение се издава от ДАИ. Смятам че това изчерпателно отговаря на въпроса!

  5. 5 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 5169 Неутрално

    До коментар [#2] от "gost22":

    Така циганите с книжки ментета ще се отърват от рушвети!
    За да се явят на изпит, трябва да утрепят някой на пътя и да бъдат лишени от правоуправление...

    I Want To Believe
  6. 6 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Искаме Юбер и Лифт - истинска конкуренция. Не искам да се качвам в смрадливи таксита със съмнителни водачи в тях, които в повечето случаи се смятат и за велики шофьори.

  7. 7 Профил на Long One
    Long One
    Рейтинг: 756 Весело

    Те половината от тях имат проблем с четенето.

    "We dance like marionettes, Swaying to the symphony... Of destruction"
  8. 8 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Според мен трябва да има задължителен изпит на всеки 5 или 10 години за всички, не само за професионалните шофьори.
    Ама за тях нещата трябва да са по-строги - примерно глобите х2 или х3.
    А те даже карат супер малоумно, защото си мислят, че бидейки "професионалисти" всичко им е позволено.

    Еми хайде ние, обикновените хора, които искаме качествена и безопасна услуга, да излезем на протест тогава?!

  9. 9 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#1] от "el__paco":

    Излишните регулации трябва да се премахнат. С всяка премахната регулация и с всяко въведено облекчение на лицензионния режим доводите на бакшишите срещу Юбер и Лифт намаляват.

  10. 10 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2934 Любопитно

    До коментар [#5] от "2.5":

    Цитат:
    """...да се отмени . . . изпити при преиздаване на удостоверенията на таксиметровите шофьори. ..."""
    -=-=-
    Става въпрос НЕ за първоначалния изпит пред ДАИ !
    Този изпит не отпада !
    До сега те трябваше да се явяват на същия изпит ПРЕЗ 3 години ! ! !
    Това е все едно и всеки , който веднъж е издържал изпит за шофьор и вземе книжка , след това на всеки 3 години пак изпит !
    Отпада периодичния изпит.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  11. 11 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2934 Любопитно

    До коментар [#8] от "carpe_diem_":


    [quote#8:"carpe_diem_"]професионалните шофьори. [/quote]

    [quote#8:"carpe_diem_"]"професионалисти"[/quote]
    Тази формулировка 'професионален" вече около 30 години не съществува!
    Има само категории водачи.
    Така че и с категория "В" можеш спокойно да си караш пътническо такси, или бус до 9 места или бус до 1.5 т полезен товар .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  12. 12 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    До коментар [#11] от "Чардо":

    Нема значение, че понятието не съществува, важното е да има за какво да мрънкаме.

  13. 13 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 788 Неутрално

    [quote#2:"gost22"]Странно, на мен ми звучи еднакво.[/quote]

    Изобщо не е еднакво. Съвсем друго си е жълта кола с радиостанция. Даже се чудя защо им е и началния изпит.

    Никога повече мутри начело на България.
  14. 14 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 638 Неутрално

    УСЕТИХА СЕ ОТ ПРАВИТЕЛСВОТО ЧЕ Е НАДЕБЕЛО ОТИВАТ РАБОТИТЕ , КРАЙНО ВРЕМЕ Е ДЪРЖАВАТА ДА СПРЕ ДА ТИРОРИЗИРА ГИЛДИЯТА СЪС ВСЯКАКВИ И ВСЕВЪЗМОЖНИ УДОСТОВЕРЕНИЯ ,ЧИЯТО ЦЕЛ Е ЕДИНСТВЕНО СНАБДЯВЯНЕТО С РУШВЕТИ БЮРОКРАТИЧНАТА ПРОСЛОЙКА В ТАТКОВИНАТА НИ !!!

  15. 15 Профил на bastunja
    bastunja
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Проблема не е в самите "бакшиши" , а в собствениците на фирми в столицата ! Ето тоя третия от ляво , с голата глава и очилцата , и визия на Владимир Илич , се е самопровъзгласил за ръководител на някаква Браншова камара , опитва се да говори от името на всички заети в тази дейност , а в същото време е собственик на сервизи за апарати и таксиметрови фирми ! Миналата година заедно с ексминистърчето Московски инсценираха някакъв протест на Орлов мост , осуетиха осветляването на целия сектор, като измислиха някакъв смешен алтернативен данък , и сега хиляди хора нямат възможност да си плащат реалните данъци и осигуровки ! А в същото време колите в неговите три фирми Евро такси 3 , Валентин Спасов ЕТ и Радиотакси ФМ се водят в 90% от случаите на един единствен водач - Георги Борисов Георгиев (вероятно някой клошар) ! Така на въпросния г-н Спас Атанасов не му се налага да издава фактури за парите които прибира от своите шофьори, за всички услуги които им предлага, защото те не са реални стопански субекти , и не им трябват фактури за разходи . И това си е за почти всички фирми в страната ! Миналата година депутати от всички парламентарни групи се опитаха да спрат тази порочна практика , но лобито на големите си прокараха техния лобистки закон , и г-на Инженер им свърши мръсната работа на Георгиу Георгиус и прокурорчетата-акционери във фирмата на Прасчо !

  16. 16 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 5169 Неутрално

    [quote#10:"Чардо"]Става въпрос НЕ за първоначалния изпит пред ДАИ ! [/quote]

    Внимателно прочетох за какво иде реч!
    Имах предвид, че когато някой “индианец” вземе книжка по втория начин, след това го таксуват като дойна крава(ДА, куките и пр.). Ако исканията бъдат приети, това ще се промени. Иначе и копърките и маршруткаджиите карат безобразно. Може би не е редно да бъдат слагани всички под общ знаменател, но пък какво биха изгубили всички останали?

    I Want To Believe
  17. 17 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2306 Любопитно

    [quote#10:"Чардо"]До сега те трябваше да се явяват на същия изпит ПРЕЗ 3 години ! ! ! [/quote]
    ПРавилно е трябвало да се явяват, щото возят хора срещу заплащане, което си е професионална дейност и нали ревяха срещу Юбер че правел същото ама без изпити (и е странно че вместо да държат на изпита те искат същото като за Юбер, ама без Юбер на пазара), отделно че го правят ежедневно и заради това риска от сакатлък е в пъти по-голям отколкото при любител шофьор, та и проверката за адекватност трябва да е по-често.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  18. 18 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2306 Весело

    До коментар [#14] от "reply":
    Не си разбрал схемата. На държавата И е все едно дали ще си вземе сумата от бакшишите или от юберджиите. Дори подозирам, че с такива искания за неплащане, гилдията сама отваря вратата за следващия Юбер (както и да се нарича).

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  19. 19 Профил на udz48520639
    udz48520639
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    До коментар [#17] от "gost22":

    +++++
    Подкрепям!
    Вече не е безопасно да се ползва такси.

  20. 20 Профил на нема такава държава
    нема такава държава
    Рейтинг: 299 Неутрално

    Без да съм адвокат на всички "бакшиши",но като човек който в момента работи като таксиметров шофьор ще се опитам да обясня накратко някои неща: 1. Изпит има и той се държи преди да започнеш да работиш като така наречен "бакшиш". Смятам за ненужно на всеки пет години да се явяваш на изпит ,което е все едно като ти изтече шофьорската книжка да караш на ново кормуване и листовки.2. Забраната от Държавата на Юбер беше само едната от причините за излизането си от българският пазар. Първо ,пазарът е малък и неатрактивен и това че не могат да предложат по ниска цена от таксиметровата услуга. От клиенти ползвали Юбер знам че за кратките курсове в рамките на 5-7 лева с такси е по изгодно,да не говорим при,дъжд,национален празник и т.н. Ако човек ползва такси в София има две приложения при които можеш да си избереш кола,шофьор с висок реитинг,компания и т.н. 3. Ако не си фен например на такси компание като "Заедно в Европа", "ОК Супершанс " и тем подобни във всяка компания си има регистър с шофьорите,като всяка година водачите представят Свидетелство за съдъдимост и документ от КАТ за валидно свидеделство за управление на МПС ,брои точки и платени глоби. Със сигурност може много да се изисква към подобряване на услугата,но това не значи че няма нормални и коректни "бакшиши"

  21. 21 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#18] от "gost22": ПРОСТА Е СХЕМАТА СЪЗДАВАТ СЕ ПАРАЗИТНИ МЕХАНИЗМИ В ДЪРЖАВАТА КОИТО ТРЯБВА ДА ЗАХРАНВАТ ФИНАНСОВО ОПРЕДЕЛЕНИ КРЪГОВЕ , ПРЕДИ ВРЕМЕ ЗАРАДИ ДОБРА ДЕЙНОСТ И ПОСЛУШАНИЕ ТРИБУКВЕНАТА СТРУКТУРА МУ Я БЯХА ПОВЕРИЛИ НА ЯНЕТО , А ТОЙ ЗА БЛАГОДАРНОСТ ГРОМЕШЕ ВРАГОВЕТЕ ГРОМЕШЕ , МНОГО Е ЗА ПИСАНЕ

  22. 22 Профил на bastunja
    bastunja
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#20] от "нема такава държава":

    Прав си ! Ама като се вземе в предвид корупцията в ДАИ , и факта че е пълно с неграмотни "братя" с купени дипломи , книжки и документи за водач , то еднократно явяване сега щеше да има очистващ ефект от такива "водачи" като тоя дето открадна телевизора и пенсията на хората в Слатина !

  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7943 Неутрално

    "Таксиметровите шофьори заплашиха, че ще излязат на протест, ако правилата не бъдат облекчени. "
    Те така са свикнали, като полицаите. Все заплашват с протести.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах