Кабинетът "Герджиков" прекрати концесията на софийското летище

Христо Алексиев

© Юлия Лазарова

Христо Алексиев



Правителството прекрати процедурата за отдаването на концесия на летище "София", съобщи на брифинг говорителят на Министерския съвет Ирина Белчева. точката не беше включена в официалния дневен ред на заседанието, макар че ресорният транспортен министър Христо Алексиев беше заявил намерение да прокара решението днес.


Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    Браво,.
    Докато инвеститорите буквално са на път да се избият за концесията на белградското летище, за софийското няма кандидати.
    Доводи като "няма интерес към концесия на летище на Балканите" не важат, проблемът е в некадърната процедура. И заради тая некадърна процедура и мераците на "десните" ГЕРБ да изхарчат едни пари веднага и наведнъж, Летище София продължава да е държавно за кеф на българските леви.

  2. 2 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Правилно. Само дето новият кабинет Борисов най-вероятно ще го върне.

  3. 3 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    Кабинетът "Герджиков" май се спомина?

    ""Coлoмoн Πacи: Πpи cлyжeбeн ĸaбинeт Бългapия ce пpeвpъщa в aбcoлютнa мoнapxия

    В ycлoвиятa нa cлyжeбнo пpaвитeлcтвo Бългapия ce пpeвpъщa нe в пpeзидeнтcĸa peпyблиĸa, a в aбcoлютнa пpeзидeнтcĸa мoнapxия, зaяви пpeд БTB лидepът нa Aтлaнтичecĸия ĸлyб Coлoмoн Πacи, бивш външeн миниcтъp.
    Cпopeд нeгo тoвa e cepиoзeн пpoпycĸ в ocнoвния зaĸoн нa дъpжaвaтa. Πoлyчaвa ce тaĸa, чe пpи cлyжeбeн ĸaбинeт пpeзидeнтът пoлyчaвa дe фaĸтo нeoгpaничeни пълнoмoщия и мoжe нaпpимep дa yвoлни вcичĸи гeнepaли, вcичĸи пocлaници. Aĸo нa мяcтoтo мy ce cлyчи нeпpeдcĸaзyeм чoвeĸ, пocлeдcтвиятa мoжe дa ca мнoгo cepиoзни, пpeдyпpeди aтлaнтиĸът.
    Имaмe пpинципнa нeoбxoдимocт oт eдин зaĸoн, ĸoйтo дa yтoчни пpaвoмoщиятa нa cлyжeбния ĸaбинeт, ĸaзa oщe тoй."
    http://m.24chasa.bg/novini/article/6155454

  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4312 Неутрално

    Със сигурност са замесени и чужди интереси

  5. 5 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    "Според Алексиев силно подценени са били други важни показатели като инвестиции – 15%, развитие – 25%, сигурност – 5%."
    Точно в тези "занижени" критерии при обществените поръчки се крие далаверата и не случайно при кабинета на Борисов тези са подценени!!! Вие ако отдавте собстен имот под наем ще пишете ли в договора, че вместо пари искате развитие и сигурност?

  6. 6 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Напълно идиотско решение! Цената трябва да е не 55%, а 100%. Инвестициите, развитието и сигурността трябва да трябва да са условия с конкретни минимални параметри, които всички концесионери трябва да изпълнят!

  7. 7 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Напълно идиотско решение! Цената трябва да е не 55%, а 100%. Инвестициите, развитието и сигурността трябва да трябва да са условия с конкретни минимални параметри, които всички концесионери трябва да изпълнят!
    —цитат от коментар 6 на Ал Бънди


    Глупости.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  8. 8 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Глупости.
    —цитат от коментар 7 на pariah


    Много сериозен аргумент!

  9. 9 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 1955 Неутрално

    Необходимостта от възможно най-бързо съставяне на правителство става крещяща !!!
    Радефф показва на всички "протестиращи естети" какво направиха с неговия избор, но какво от това ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  10. 10 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Преизпълняват предизборната програма на БСП!

  11. 11 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3154 Неутрално

    До коментар [#3] от "plebs":

    Кабинетът "Герджиков" май се спомина?
    "Coлoмoн Πacи: Πpи cлyжeбeн ĸaбинeт Бългapия ce пpeвpъщa в aбcoлютнa мoнapxия
    —цитат от коментар 3 на plebs


    И точно така трябва да бъде. Който не иска служебен кабинет да не го допуска. Когато някой се е натискал да става министър-председател да си носи кръста пълен мандат. Както си го понесоха Костов, Сакскобурготски и Станишев. А не да си играем игри от селски вечеринки и да правим избори час по час. Парламентът също е избран за четири години - след като избраните в него политически сили не могат да измъдрят правителство никой няма право да се обажда. Президентът ще мачка наред и всички да си затварят човките.


  12. 12 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ал Бънди":
    ОК, ще дам малко аргументи, тогава.
    Договор, който не предвижда инвестиции и механизми за контрол върху тях, т.е. възможност за разтрогване на концесията при липса на адекватно развитие на летището, ще доведе до резултатите, до които бяха доведени (например) Балкан и старите кина в София (това ми дойде наум сега, сигурно има и много по-адекватни примери). Знаете как стоя Сердика 10-15 години забулено с транспарант и се бутна наскоро - защото беше заложено да продължи дейността му 10 години, но не бяха заложени механизми за контрол дали ще се изпълнява това и какво ще се случи, ако не се изпълнява.
    Тааа, даваш едни 600 милиона, правителството ги профуква набързо (и не е сигурно) за запълване на бездънната яма БДЖ, и след това се НАДЯВАШ, че концесионера има сериозни намерения, или напротив - срещу някой и друг стимул отвън ще загроби летището ни. Така че, например, Белгард да стане основен хъб на Балканите.
    Дай сега ти контра-аргумент.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  13. 13 Профил на noshtnik
    noshtnik
    Рейтинг: 298 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ал Бънди":

    Каквато и цена да се постигне, БДЖ е една огромна дупка, която не подлежи на запълване. След няколко години БДЖ пак ще е пред фалит и ще трябва да се съчини някаква друга схема...

    The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt
  14. 14 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Тези ще ни прекратят и членството в Евросъюза докато са на власт. За няколко месеца направиха повече отколкото законно избрано правителство.

    Умерен толераст
  15. 15 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4512 Любопитно

    "Според Алексиев при оценката на офертите е заложена твърде висока тежест на един критерий - еднократното концесионно възнаграждение – 55%. Причината за това беше, че вторият кабинет “Борисов" искаше с приходите от концесията да се погасят дълговете на БДЖ. "

    Служебният министър идва от БДЖ и успоредно с това се дърпа, приходите от концесията да изчистят дълговете на БДЖ?!
    От друга страна сред спряганите сигурни министри от квотата на ГЕРБ е Московски?!
    :-)

    I Want To Believe
  16. 16 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 2432 Любопитно

    ОПГ ГЕРБ беше планирала да ни ХАРИЖЕ такъв СТРАТЕГИЧЕСКИ обект Летището на ТУРСКА фирма

    Връзката Боко Т - ЕРДОГАН - МЕСТАН с пълна сила

  17. 17 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 2432 Любопитно

    "Според Алексиев силно подценени са били други важни показатели като инвестиции – 15%, развитие – 25%, сигурност – 5%."Точно в тези "занижени" критерии при обществените поръчки се крие далаверата и не случайно при кабинета на Борисов тези са подценени!!! Вие ако отдавте собстен имот под наем ще пишете ли в договора, че вместо пари искате развитие и сигурност?
    —цитат от коментар 5 на cristo_n


    "Сигурност" от ТУРСКА фирма????????????

    Някои от Банкя са за ЗАТВОР

  18. 18 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 1955 Неутрално

    ОПГ ГЕРБ беше планирала да ни ХАРИЖЕ такъв СТРАТЕГИЧЕСКИ обект Летището на ТУРСКА фирмаВръзката Боко Т - ЕРДОГАН - МЕСТАН с пълна сила
    —цитат от коментар 16 на stenli1

    И ти откъде го знаеш това ???
    ЕЖК ? ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9637 Неутрално

    Сега е време да се вадят горещите картофи. Цени, концесии, назначения, уволнения, прокурорски проверки.
    След месец ще има редовно правителство и всичко отново ще секне :)

  20. 20 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1138 Любопитно

    Чета и се чудя. Политците ни били лоши и ни управлявали лошо, но цялата собственост трябва да остане държавна и да я ръководят тези политици!? Може би е диагноза?

    В търсене на компромис хората забравиха търсенето на ИСТИНАТА!
  21. 21 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ал Бънди":Каквато и цена да се постигне, БДЖ е една огромна дупка, която не подлежи на запълване. След няколко години БДЖ пак ще е пред фалит и ще трябва да се съчини някаква друга схема...
    —цитат от коментар 13 на noshtnik


    Абсолютно. БДЖ просто няма как да излезе на печалба само от пътническите превози. А както знаем вече в товарните превози има най-различни частни фирми с лиценз и те какво плащат и къде отива никой не знае. То е ясно, че товарните превози издържат и пътническите. Но у нас ако има нещо печелившо, веднага се приватизира, а когато е губещо се оставя на държавата да го "управлрява" и да налива пари в бездънната яма. Ако се измисли схема, транзитно преминаващите тирове и товари да се превозват с влакове, може и да се съберат някакви пари, иначе не виждам как може да стане. И никой не е е обяснил още защо масово няма шинобуси за по-късите разстояния. Така и така скъпото - релсите, се поддържат. Но явно с автобусите има друга игра. Ненормално е градове на 1.30 минути с кола, с влак да отнема 5-6 часа с прекачване, и в същото време няма удобни обратни влакове. Така сами се закопават още повече.

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на Тервел
    Тервел
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Тези страшно са се развихрили ми се струва на мен!

  24. 24 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 2432 Любопитно

    [quote#18:"роджър"][/quote]

    ГЕРБер, Турската компания Лимак холдинг кандидат за концесията на Летище София

  25. 25 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Всичко е редовно. Няколко милиарда в КТБ, 1,5 милиарда в АЕЦ "Белене", 1 милиард за реактори за незнайно къде, най-вероятно за старо желязо, защо да няма 1 милиард за ръждясали релси и вагони, .., па няколко милиарда за ръждясали корита, няколко милиарда за ръждясали втора/трета ръка хвърчила. Че кое не му е наред; всичко се движи точно така, както трябва да бъде при управление на скакалци. Всичко потъва без следа. Всичко е редовно!

  26. 26 Профил на Чеп за зеле
    Чеп за зеле
    Рейтинг: 500 Неутрално

    ОПГ ГЕРБ беше планирала да ни ХАРИЖЕ такъв СТРАТЕГИЧЕСКИ обект Летището на ТУРСКА фирмаВръзката Боко Т - ЕРДОГАН - МЕСТАН с пълна сила
    —цитат от коментар 16 на stenli1


    Смешник, ХАРИЗАНА е еднствената рафинерия в БГ. Както и дистрибуцията на горива. Или като е на РУСКА фирма не се брои. А КОИ я хариза няма за питам. Не питам, бе. НЕ ПИТАМ.

  27. 27 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ал Бънди":Каквато и цена да се постигне, БДЖ е една огромна дупка, която не подлежи на запълване. След няколко години БДЖ пак ще е пред фалит и ще трябва да се съчини някаква друга схема...
    —цитат от коментар 13 на noshtnik


    Концесията на летището и БДЖ нямат нищо общо! В БДЖ под една или друга форма държавата ще вложи пари за да съществува. Какво значение има заем ли ще вземе или ще даде летището на концесия? Отказването от концесия няма да доведе до спестяване на пари на данъкоплатците.

  28. 28 Профил на Чеп за зеле
    Чеп за зеле
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#24] от "stenli1":

    Смешник, и какво като е турска. Мое ли да си толкова загубен!?

  29. 29 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 1233 Весело

    Резидентът Радев прави всички каманисти щастливи

    it comes from inside, just listen ...
  30. 30 Профил на Чеп за зеле
    Чеп за зеле
    Рейтинг: 500 Неутрално

    Докато е държавна собственост от летището се крадат по 50 000 лв на ден. Само от паркинга се точат по 3000 лв дневно. Отделно не си събират задълженията от ТИМ. Които са десетки милиони лева. Този безплатен кредит за ТИМ е добре подплатен.

    И това може да бъде спряно само с концесия на летището. Иначе при всяка власт ще намерят начин да пробият системата.Ужасът на тези хора е концесията на частна фирма.

    Не турска, ами севернокорейска фирма да го вземе на концесия, пак ще е добре за данъкоплатците.

  31. 31 Профил на nikivan
    nikivan
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#30] от "Чеп за зеле":

    Банкер бяха писали по тази тема и обстойно бяха разгледали разхищението на държавата чрез летище София. Фактите са грозни и това комунистите го премълчават. Те искат всичко да си е държавно.

    http://www.banker.bg/upravlenie-i-biznes/read/kak-se-doi-letishte

    Ето я статията и както се вижда задълженията са най-малкият проблем на аеропорта.

    Трябва да се даде на концесия, но определено трябва да се преправят задълженията към концесионерите. Защото да речем, че турска фирма вземе летището и само 5% от бюджета се отделя за сигурност ще станем като Дамаск.

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  32. 32 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Летище София е един изключително зле управляван актив. Летищата във Варна и в Бургас (дадени под концесия на Фрапорт) внасят повече пари в бюджета от колкото летище София, смятайте как се краде тогава от там. Концесията е крайно необходима, но трябва да се проведе правилно!

  33. 33 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    И ти откъде го знаеш това ???
    ЕЖК ? ;)
    —цитат от коментар 18 на роджър

    Чети Дневник!
    Щеше да знаеш че фаворитът е "Лимак", която ще управлява и новото летище на Истанбул. За какво и са 2 летища в близост, сигурно само те си знаят.
    Във всеки случай сърбите въведоха изискване концесионера да не управлява летище на радиус от 450 км. Както виждаме въпреки това там се надпреварват с офертите, а ние получаваме 3 кандидата, като фаворитът се знае - фирмата която ще управлява най-близкото голямо летище.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах