Министерството на транспорта проверява закъсненията на "България ер"

Министерството на транспорта проверява закъсненията на "България ер"

© Дневник



По разпореждане на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в началото на тази седмица Гражданската въздухоплавателна администрация започна цялостна проверка на дейността на авиокомпания "България ер", съобщи пресслужбата на министерството.


Повод за инспекцията са множеството случаи на закъснели полети на авиокомпанията през последните дни, като до този момент в администрацията са постъпили над 100 жалби.


Инспекторите събират и допълнителна информация и доказателства за това дали авиокомпанията е информирала клиентите си навременно и точно за закъсненията, както и дали са спазени всички нормативни изисквания и регламенти на ЕС, свързани с правата на пътниците при такива ситуации.




Очаква се проверката да приключи до края на следващата седмица, като при констатирани нарушения ще бъдат наложени санкции на авиокомпанията, информира министерството.


Закъсненията започнаха миналата седмица. Заради буря в Москва се забави полет оттам, а в резултат закъсня излитането по маршрути към Западна Европа. Вечерен полет от Варна за София пък беше осъществен една на сутринта. Обяснението на шефа на компанията в този случай е ремонт, извършван през нощта на летището в София, което затворило и не могло да приеме закъснелия полет от Варна, по информация на изпълнителния директор Янко Георгиев пред "24 часа".


В кулоарите на Народното събрание днес министърът на туризма Николина Ангелкова поясни, че причина за днешните закъснения на полетите за Рим и Милано са поради лошото време на летищата в Мюнхен и Франкфурт, откъдето самолетите не са могли да излетят навреме. Получихме уверение от превозвача, че всичко, което зависи от тях, ще бъде направено, за да не се допускат закъснения, каза Ангелкова. Ще следим ситуацията и ще съдействаме на всички, добави тя.

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Причината е ясна: надцениха възможностите си, при това не откъм бройка самолети, ами бройка екипажи и 100-часовия лимит на месец за пилотите.

    Лош мениджмънт, но нищо ново от страна на Bulgaria Air.

  2. 2 Профил на Федоp Венедиктович Езеpский
    Федоp Венедиктович Езеpский
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    Малко късно я слагате тази новина. Руснаците бяха побеснели, че не можеха да се приберат навреме. Хубавото е, че за по-малко от 12 часа всичко се реши.
    Иначе хората (около 400 човека) се бяха притеснили. Все още помнят миналогодишните фалити на техни туроператори и неразплатени чартъри

    Върнете стария дизайн! Новият е реформиран като Реформаторския блок!
  3. 3 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 633 Неутрално

    Тази седмица не само България еър имаха закъснение, а и други компании като Луфтханза например. И те също обябяваха, че причината е лошото време при излитане. До колко това е истина е друг въпрос...

  4. 4 Профил на hamiltonF1
    hamiltonF1
    Рейтинг: 4054 Неутрално

    Лошо времето, а!? Може...
    Ама, нещо за стачката на пилотите, за неизплатени заплати!?

    Как 350 партизани разгромиха 20 невъоръжени германци при Жабокрек: http://bit.ly/2t5XDTM
  5. 5 Профил на danielv
    danielv
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Лятото е така, прекалено многото пътници и лошото време на места в Европа объркват нещата.
    До коментар [#3] от "ilinko":

    Не смятам, че може да има съмнение, когато две авиокомпании, които по едно и също време се оплакват за едно и също нещо. Целият антициклон, който мина през Европа обърка доста планове.

  6. 6 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    Има доста безплатни адвокати, ако закъснението при пристигане по дестинация е повече от 3 часа и не е по причина на "извънаредни случаи, които авиокомпанията не може да се справи", то тя трябва да заплати твърда сума на пътуващият, дори ако се налага нощувка в хотел с таксито. Дела срещу авиокомпании траят минимум година и максимум 6 години. Има 3 добри уебстраници в Германия с "безплатна" адвокатска помощ, недостатъка е, че пасажера получава по-ниско обезщетения, ако би се защитавал сам.

    Schnell sein ist die Lösung!
  7. 7 Профил на danielv
    danielv
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#4] от "hamiltonf1":

    Когато се правят стачки независимо от кой, синдикатите вдигат гюролтия до небето, за да може да има обществен натиск, а и в закона това е един от способите, за изпълнение на желанията. Така че, ако имаше стачки всички щяхме да разберем, сети се за Луфтханза с техните стачки, че пропищя цяла Европа.

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До коментар [#5] от "danielv":

    това беше преди дни а нарушенията ПРОДЪЛЖАВАТ. Какво правим с лиценза ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на vestonosec
    vestonosec
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#6] от "slan777":

    Такова нещо като безплатен обяд няма, да го знаеш. Взимат се 25-30% от обезщетенията, а работата е нулева. Добър бизнес-план за млади студенти по право, но определено не го правят про боно.

    Имаше и други авиокомпании, които се оплакваха от времето, даже вчера имаше много закъснения и отменени полети в Германия. Това, че тук е слънчево и горещо, не означава, че навсякъде е така. Предвид броя на жалбите даже бих казал, че повечето пътници са разбрали каква е ситуацията и са влезли в положение. На никой не би му било приятно, но е риск, който не трябва да се пренебрегва.

  10. 10 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1669 Весело

    шибаната компанийка верна на корените си е приоритизирала нечисти чартъри за масово извозване на нафиркани рушняци и екстадирани бежанци пред задълженията си към нормалните клиенти плащащи с реални кинти...

    народ, дето си мрази циганите... не го чака светло бъдеще... :)
  11. 11 Профил на hamiltonF1
    hamiltonF1
    Рейтинг: 4054 Неутрално

    До коментар [#7] от "danielv":

    Информацията е сигурна и публична за близките до летищата, РВД и т.н... А дали "България ер" е сравнима компания от рода на цитираната Луфтханза, собствениците, които са зад нея, задълженията им към Летище София, надхвърлящи 58 млн. лв. и т.н., си отговори сам...

    Как 350 партизани разгромиха 20 невъоръжени германци при Жабокрек: http://bit.ly/2t5XDTM
  12. 12 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 6811 Неутрално

    Какво има да им проверява? И от самолет се вижда, че нямат самолети!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  13. 13 Профил на intergalactic
    intergalactic
    Рейтинг: 543 Неутрално

    В интерес на истината, при създадените обстоятелства (наводнението в Москва най-вече), за няколко дни, БГ Еър успяха да влязат в график.
    Проблемът им е друг и е свързан с изключително некадърния мениджмънт, който имат. Основният проблем е, че се криха като мишки, не се свързаха с клиентите си, лъгаха ги по летищата и всякакви такива. И ако наводнението е форс-мажор, то отношението към клиента не е.

    Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.
  14. 14 Профил на barona3
    barona3
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Прави се проверка по отношение дали са осигурявали всичко необходимо на пътниците по време на забавянията, а не за сами те забавяния. Тях никой не ги коментира, защото прости сайтове като флайдрадар ти показва колко много закъснения стават постоянно и когато има концентрация на едно място, значи има някаква външна причина. Забавяне или анулиране на полет може да се случи на всеки, но осигуряване на хотел и храна много трудно може да се получи от авиокомпанията. Но тук всички туристи бяха настанени по хотели.

  15. 15 Профил на head_hunter
    head_hunter
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Да се изясни освен причината и докога ще продължава, че имам полет

  16. 16 Профил на Rob Roy
    Rob Roy
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Лошото време си е лошо време. Затова стават и такива забавяния. Горе-долу се нормализираха вече полетите, въпреки урагана. Пътниците са изнервени, то си е нормално. Който се чувства ощетен, да си пусне жалба. А министерството какво ще докаже не знам, освен да викнат Минчо Празников да им обясни за времето и как това влияе на полетите.

  17. 17 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Не случайно преди около 2 години бяха в челните класации на най-гадните авиокомпании в света! Недопустимо е, като не могат без причина да излетят за Варна да не наемат автобус и да закарат хората поне до там.

  18. 18 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1181 Любопитно

    Проверяват ТИМеър?
    Баси смелите хора...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  19. 19 Профил на darthsidious
    darthsidious
    Рейтинг: 109 Неутрално

    Днес времето в Мюнхен е чудесно целия ден. А и не знаех, че техни самолети изобщо кацат/излитат от Мюнхен.

  20. 20 Профил на Катапулт
    Катапулт
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#19] от "darthsidious":

    Силно се надявам да има "загуба в превода" от страна на редакцията, а не министърката Ангелкова да е изцепила такава глупост. Иначе авиокомпанията има полети до Мюнхен, но в случая заради лошото време във Франкфурт вечерта е пренасочен самолета в Мюнхен. Явно е била доста силна бурята, защото и други авиокомпании не са кацнали там. Но ако Ангелкова е казала това за Мюнхен, направо да си подава оставката като министър на транспорта, защото е нелепо.

    Impossible Is Nothing
  21. 21 Профил на SCROTUS
    SCROTUS
    Рейтинг: 1928 Весело

    Руснаците бяха побеснели, че не можеха да се приберат навреме.
    —цитат от коментар 2 на Федоp Венедиктович Езеpский


    Сигурно са изпили де що има водка и дезодоранти в дюти фрий шопа на летището и са се изнервили, че могат да изтрезнеят напълно, ако не ги доставят в Масква в близките часове.

  22. 22 Профил на Федоp Венедиктович Езеpский
    Федоp Венедиктович Езеpский
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    До коментар [#21] от "SCROTUS":

    Ти се майтапиш, ама не си е работа. Това, на което им се удивлявам е, че си я имат културата да звънят веднага в своето посолство и то да натиска. Да видиш как като скръцне със зъби консула или посланика, веднага се намират бутилки минерална вода, обяд, вечеря, дори и билети към други авиокомпании, за които урагана в Москва (миналия петък) не е проблем

    Върнете стария дизайн! Новият е реформиран като Реформаторския блок!
  23. 23 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3854 Любопитно

    Докато текат проверките една известна трибуквена групировка от Варна ще е източила докрай своята авиокомпания/водеща се национален превозвач на България/

  24. 24 Профил на Евроатлантик
    Евроатлантик
    Рейтинг: 401 Любопитно

    Икономедия, тези настоятелни публикации против всички конкуренти на Райън защо не си признаете най-накрая, че са заради договора ви с тях за "продуктово позициониране" и "медийни влияния" (през Булброкърс). Просто ще е по-коректно за читателите, да знаят, че четат платен материал :)

  25. 25 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Лошо времето, а!? Може... Ама, нещо за стачката на пилотите, за неизплатени заплати!?
    —цитат от коментар 4 на hamiltonf1


    Ми те от години са си така. Забавени заплати и преработване са традиции в България Ер. Тея клоуни ся ще проверяват мутрите. А мутрите не искат да виждат пилоти, като минават пи коридора пилотите се крият. Въобще странна компания са ТИМ

  26. 26 Профил на Евроатлантик
    Евроатлантик
    Рейтинг: 401 Неутрално

    В крайна сметка има ядосани хора, но пък не бива да се забравя, че компанията е предпочела да се помъчи, макар и с много размествания, все пак да няма отменени полети.
    Това разбира се е само индиректно признато в статията, но само на който полетът му е бил директно отменян знае, че това е истинският проблем, закъсненията са бял кахър :)

  27. 27 Профил на трън в петата  върнете стария дневник
    трън в петата върнете стария дневник
    Рейтинг: 6954 Неутрално

    Какво ще ги проверяват, нефелни са , закривай!

  28. 28 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Мдаа, това е положението с ТИМ Еър. Поддържат цени на голяма авиолиния, а предлагат качество и обслужване на нискотарифна компания. Е, как да стане това?! Именно затова и не летя с тях аз лично.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  29. 29 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Какво ще ги проверяват, нефелни са , закривай!
    —цитат от коментар 27 на трън в петата върнете стария дневник


    Аре ве. А дългът към летище София? Знаеш ли какво става с дългът при закриване?

  30. 30 Профил на karlossantanos
    karlossantanos
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Мдаа, това е положението с ТИМ Еър. Поддържат цени на голяма авиолиния, а предлагат качество и обслужване на нискотарифна компания. Е, как да стане това?! Именно затова и не летя с тях аз лично.
    —цитат от коментар 28 на andreas_hofer


    Изобщо не си прав за качеството при обслужването, БГ Еър са в пъти по-добри що се отнася за качеството и яснотата колко ще ти струва полета от колкото нискотарифките. А и медиите са пълни с закъснели и отложени полети на Уизз или Раън Еър. Провери.

  31. 31 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 925 Неутрално

    [quote#30:"karlossantanos"][/quote]

    Не знам аз какво са пълни медиите, но личния ми опит е, че последният път когато пътувах с Тим Еър платих над 200 евро по трасето Мадрид-София-Мадрид за закъснение и посредствено обслужване, вкл. и при плащането онлайн на билета. В края на май тази година летях с Райън Еър по същия маршрут за 60 евро отиване-връщане. Добавих и по 20 евро във всяка посока за 1 куфар и пак общата цена на билета ми беше 100 евро и дори нямаше закъснения в полета. А, когато не ме устройват датите на нискотарифните компании, предпочитам да ползвам Луфтханза, Аустриан или Търкиш Еъруейз, примерно. И в подобни случаи за около 170-200 евро обслужването и комфортът са много по-добри от тези на тимаджиите. Сега има конкуренция и за да имаш клиенти, трябва да се бориш за тях, а не само да повтаряш мантри от сорта на изберете българското. Не, няма да избера българското, а най-доброто и ако най-доброто е българско, супер, но ако не - сори.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  32. 32 Профил на karlossantanos
    karlossantanos
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#31] от "andreas_hofer":

    Всеки има право на избор и мисля че днешните блокирани пътници на Райън на летище Варна, съжаляват за избора си.

  33. 33 Профил на lady_flower
    lady_flower
    Рейтинг: 674 Неутрално

    До коментар [#31] от "andreas_hofer":Всеки има право на избор и мисля че днешните блокирани пътници на Райън на летище Варна, съжаляват за избора си.
    —цитат от коментар 32 на karlossantanos


    :) Това са си наистина блокирани пътници, тъй като са в различен град от този в който се е очаквало да кацнат и много избор нямат!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах