Данъчните ще дават информация за дългове и по телефона на граждани с ПИК

Данъчните ще дават информация за дългове и по телефона на граждани с ПИК

© Юлия Лазарова



Националната агенция за приходите (НАП) ще може да предоставя данъчно-осигурителна информация на клиентите си, които притежават персонален идентификационен код (ПИК), и по телефона чрез кол-центъра си, съобщиха от приходната администрация.


На практика това означава, че гражданите и фирмите с ПИК ще могат да получават информация за своите данъчни и осигурителни задължения по още един начин, не само онлайн - с ПИК или електронен подпис и в офисите на агенцията, но и по телефона, след като се идентифицират със своя ПИК.


Досега нямаше такава възможност, но последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс дадоха възможност на НАП да предложи новата услуга. Очаква се агенцията да въведе проверката за данъци и осигуровки по телефона в близките месеци. Разпоредбите на данъчния кодекс дават 6-месечен срок, в който да се уредят редът и начинът за прилагането им.




От създаването му през 2008 г. досега кол-центърът на НАП е получил близо 3 милиона запитвания на клиенти на агенцията, допълват оттам. Чрез телефона за информация на Агенцията 0700 18 700 са обслужени 2 200 000 запитвания на клиенти, а служителите на информационния център са отговорили на над 164 400 въпроса, постъпили на електронния му адрес – infocenter@nra.bg. Автоматизираните справки и информация са ползвани над 680 000 пъти.


Статистиката на информационния център сочи още, че пропуснатите обаждания в работно време са под 5%, а доволните от получената информация от служителите на НАП са над 90%. Средната продължителност на телефонните разговори е 4 минути, показват данните на приходната агенция


На телефона на информационния център на НАП 0700 18 700 гражданите и представителите на фирмите могат да получат съвет за декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски. Освен това могат да ползват и автоматичните услуги, които не изискват разговор с оператор и са достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата: проверка на здравен статус, справка за регистрация по ДДС и др. Телефонното обаждане към 0700 18 700 е на цената на градски разговор от цялата страна за абонатите на стационарни телефони. Обажданията от мобилни телефони се заплащат по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор. Запитвания клиентите могат да изпращат и на имейл адрес infocenter@nra.bg.


Кол-центърът на НАП приема също и сигнали за неиздаване на касови бележки и други данъчни и осигурителни нарушения.

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4767 Неутрално

    Какво ли не прави НАП за да разберем, че имаме дългове и да си ги платим. На телефонисти се превърнаха.

  2. 2 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9244 Неутрално

    Нали е за събиране на пари от народа, ще се обаждат.

  3. 3 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 2158 Неутрално

    След като имаш ПИК,можеш и сам да разбереш какви са ти задълженията.В крайна сметка затова си го извадил.
    И не е нужно да си назначават още персонал - в случая "телефонисти",само и само да си запазят щатовете.

  4. 4 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    И като те спре на пътя служител на КАТ за неплатени задължения му даваш телефона да си говори със служител на НАП. Удобно наистина.
    Поискаха неплатена глоба от колега преди 4 години, при условие че има удостоверение за липса на задължения а си беше запазил и платежното нареждане за платената глоба.
    След като им ги представи нямаше даже извинение.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах