Въведените в експлоатация жилищни сгради се увеличават двуцифрено

Въведените в експлоатация жилищни сгради се увеличават двуцифрено

© Цветелина Белутова, Капитал



В периода април-юни въведените в експлоатация жилищни сгради в страната са общо 585, а новопостроените жилища в тях са 2576, сочат данните на Националния статистически институт (НСИ).


В сравнение с второто тримесечие на 2016 г. сградите са с 66 повече, или с 12.7%, а жилищата в тях се увеличават с 323, или с 14.3%


От въведените в експлоатация новопостроени жилищни сгради през второто тримесечие на 2017 г. със стоманобетонна конструкция са 74.5%, с тухлена - 24.3%, с друга - 0.7%, и с панелна - 0.5%. Най-голям е относителният дял на новопостроените къщи (69.4%), следвани от жилищните кооперации (17.5%).




В сравнение с второто тримесечие на 2016 г. броят на новопостроените къщи, жилищни кооперации и вили се увеличава, докато броят на новопостроените сгради от смесен тип намалява.


Най-много жилищни сгради са въведени в експлоатация в областите Варна - 102 сгради с 822 жилища в тях, Бургас - 101 сгради с 919 жилища, и София - 67 сгради с 68 жилища.


Най-висок е делът на новопостроените жилища с две стаи (42.5%), следват тези с три стаи (28.3%), а най-нисък е делът на жилищата с пет стаи - 3.3%. Това показва, че все още най-търсени остават домовете с две стаи, макар от строителния бранш да виждат нова тенденция основно на пазара в София за търсене на жилища с три стаи.


Общата полезна площ на всички новопостроени жилища е 211.9 хил. кв.м, или с 11.4% повече в сравнение със същото тримесечие на 2016 г., а жилищната площ се увеличава с 10.2% и достига 137.3 хил. кв. метра.


Средната полезна площ на едно новопостроено жилище намалява от 84.5 кв.м през второто тримесечие на 2016 г. на 82.3 кв.м през същото тримесечие на 2017 година.


Най-голяма средна полезна площ на едно новопостроено жилище е регистрирана в областите Стара Загора - 167.8 кв.м, и Силистра - 147.7 кв.м, а най-малка - в областите Варна - 67.5 кв.м, и Бургас - 68.4 кв. метра.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6564 Любопитно

    За кого ги строите тези жилища?
    Хората се изнесоха.

    karabastun@abv.bg
  2. 2 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 553 Весело

    Авторът е достоен за нобелова награда, открил е нещо невиждано - увеличаващи се сгради (и то двуцифрено). Да не би да има предвид че броят им се увеличава?

  3. 3 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Отново заработи голямата пералня и бетонизирането на големите градове !

  4. 4 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    Отново заработи голямата пералня и бетонизирането на големите градове !
    —цитат от коментар 3 на Cara Mia


    Статията показва друго - "Най-голям е относителният дял на новопостроените къщи (69.4%), следвани от жилищните кооперации (17.5%)"

    Ясно е, че хората, които имат възможност, се изнасят да живеят в къщи за да избягат от селянията и простотията на съседите в жилищните блокове! Това е нормална тендеция, само че в Бължгария се случва чак сега - тук десетилетия модата беше "от село, та в центъра на Софето". А с развитие на транспортната инфраструктура, което си е приоритет на ГЕРБ, тендецията да се бяга от града ще се засилва.

  5. 5 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Накратко: за второто тримесечие има 2576 нови жилища в България.
    От предна статия стана ясно, че за едно година се строят срудно около 20 000 жилища...

  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6564 Любопитно

    До коментар [#4] от "cristo_n":

    Как се връзва, че най-много са хем построените КЪЩИ с това, че най-висок е делът на новопостроените жилища с две стаи!!!!
    Кой строи къща с две стаи ????

    karabastun@abv.bg
  7. 7 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1641 Весело

    Да не забравяме предстоящата елетрификация на личните превозни средства... Това ще наложи всеки да си има гараж или поне собствено паркомясто, щото иначе няма как да си заредиш нощем батгерията на електромобила. Тъй че скоро ще спре търсевено на жилища в тези новоторспроени комплекси, където кооперациите са една върху друга, гаражите на първия етаж са със сменено предназначение на офиси и магазини, и вечер хората се чудят къде да си спрат колите, та ходят да паркират пред съседните панелки. Бъдещето е в къщите на радстояние 50-60 км от работното място. Това е! Който е набил пари в "ново строителство" без да има собствено паркомясто, след 10-15 годни ще си го чука в главата!

  8. 8 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    Строят се сгради на поразия. И жилищни, и офис. А хората се изнасят към чужбина... Няма смисъл от паметници.

  9. 9 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#4] от "cristo_n":Как се връзва, че най-много са хем построените КЪЩИ с това, че най-висок е делът на новопостроените жилища с две стаи!!!!Кой строи къща с две стаи ????
    —цитат от коментар 6 на karabastun


    Връзва се с това, че статията я четеш в ДНЕВНИК :) "Качествената" журналистика води до невероятни архитектурни постижения!

  10. 10 Профил на hmmmmm
    hmmmmm
    Рейтинг: 257 Неутрално

    "със стоманобетонна конструкция са 74.5%, с тухлена - 24.3%, с друга - 0.7%, и с панелна - 0.5%"

    Какви са тия нови сгради с тухлена конструкция, освен външния кенеф на село да го броиш сграда не ми е много достоверно.

  11. 11 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    [quote#4:"cristo_n"][/quote]

    Шкурка за много уши !!!
    Браво !!!

  12. 12 Профил на kikaha4
    kikaha4
    Рейтинг: 214 Неутрално

    похвално, а дали ще започнат да плащат и ДАНЪЦИ , че нещо май много станаха копторчетата само на АКТ 15 ......

  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9458 Неутрално

    Строителният бранш вижда една тенденция, но изпълнява друга. :)
    Пита се доколко е вярна едната и другата теза...

  14. 14 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1246 Любопитно

    ...."и София - 67 сгради с 68 жилища"....!
    Брей, в София много тежко го дават: горе-долу по едно жилище в сграда!

    Значи, десетина като цецовата тъща са построили по 6 апартамента тази година ?

    Отмяна или отлагане председателството на троянският кон!
  15. 15 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    Да не забравяме предстоящата елетрификация на личните превозни средства... Това ще наложи всеки да си има гараж или поне собствено паркомясто, щото иначе няма как да си заредиш нощем батгерията на електромобила.
    —цитат от коментар 7 на cristo_n


    Все още не е възможно да се зарежда електромобил в личния гараж... Има си специални станции за това. Ако беше позволено (или изобщо възможно) с едно зареждане целия квартал щеше да остане без ток. Да не говорим за сметката за тока... Електрозахранването на автомобила е съвсем различно от това на електрическите уреди в дома.

  16. 16 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    До коментар [#7] от "cristo_n":

    Най-вероятно в бъдеще ще бъдат изграден паркинг със заредни устройства във всеки квартал и автомобилите ще престоят там през нощта да се заредят. Или на всяка улица ще има по няколко паркоместа както казахте... Но във всеки дом няма как да стане в близкото бъдеще.

  17. 17 Профил на uvx36507936
    uvx36507936
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Не знам Борисов и Фандъкова какво се мотаят и не вдигат данък сгради за второ и всяко следващо жилище в експоненциална пропорция.. хем малко ще охладят строителните мераци, хем ще понапълнят общинския бюджет за облагородяване..

  18. 18 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#7] от "cristo_n":Най-вероятно в бъдеще ще бъдат изграден паркинг със заредни устройства във всеки квартал и автомобилите ще престоят там през нощта да се заредят. Или на всяка улица ще има по няколко паркоместа както казахте... Но във всеки дом няма как да стане в близкото бъдеще.
    —цитат от коментар 16 на theduloclan

    Сигурно си някъде от провинцията... В София вече има доста квартали, където на разстояние 200-300 и повече метра няма никаква свободна площ, на която може да се изгради паркинг със зарядни станции. А надали някой ще позволи това да се случи върху някоя от малкото останали градинки.
    Колкото до "на всяка улица ще има по няколко паркоместа" (това пак показва че си от провицията) интересно какво става, когато някой вече си е заредил колата, обаче няма свободни места пред блока му... Ами той просто няма да си премести колата и ще остане да му нощува на мястото със зарядната станция, а другите "да го духат". На българина първо му трябва тояга и превъзпитание, а после електромобили!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах