Меркел: Мога да си представя еврозоната с министър на финансите и икономиката

Меркел: Мога да си представя еврозоната с министър на финансите и икономиката

© Reuters



Канцлерът на Германия Ангела Меркел заяви на пресконференция във вторник, че си представя Европейският съюз да се сдобие с Европейски валутен фонд, а еврозоната - с нов пост на министър, който да отговаря за финансите и икономиката. Първите коментари на думите ѝ са, че по-малко от месец преди парламентарните избори на 24 септември тя декларира решимост да задълбочи интеграцията в еврозоната.


На власт от 2005 г. насам, Меркел почти сигурно ще спечели четвърти мандат като канцлер, след което с подкрепата на новия френски президент Еманюел Макрон може да ускори процеса на интегриране на държавите, използващи единната валута. Бившият инвестиционен банкер, който оглави Франция през май, обещаваше в кампанията си да се бори за бюджет на еврозоната, който да бъде гласуван от парламентите на страните членки и надзираван от финансов министър за единната валута.


В Берлин тя каза, че подкрепя "много добрата идея" на финансовия си министър Волфганг Шойбле за превръщането в един вид вариант на Международния валутен фонд на Европейския стабилизационен механизъм (ESM), изпълняващ в момента основно функция за избягване повторението на критичната ситуация с Гърция. "Това би ни направило дори още по-стабилни и би ни позволило да демонстрираме на света, че разполагаме с механизми в собствения ни портфейл на еврозоната, способни да реагират добре на неочаквани ситуации", каза тя.




Канцлерът не отхвърли френската идея и за единен финансов министър на еврозоната. "Мога и да си представя появата на министър на финансите и икономиката", заяви Меркел и обясни, че това би позволило по-добра координация на бюджетите и икономическите политики на отделните страни.


Що се отнася до еврозоната, имаме много положителни данни. Всички страни членки с единна валута демонстрират икономически растеж, включително Гърция", каза тя на срещата с журналистите, продължила почти 90 минути. "Мисля, че днес сме в много по-добра позиция, отколкото преди година, когато бях много по-загрижена и желаех на Гърция успех от все сърце. Знам, че е много, много трудно за мнозина, но смятам, че Гърция също ще има полза от повече работни места и - постепенно - от повече просперитет."


Запитана за коментар за обменния курс на еврото и германския търговски излишък, Меркел повтори, че "ние не оказваме политически натиск по този въпрос, доволни сме от нашата конкурентоспособност и избягваме нечестни търговски практики. Не съм аз този, който решава обменния курс на еврото".


Канцлерът продължи с обясненията: "Лично аз не виждам да има нещо драматично в търговския излишък сам по себе си. Ако той намалее сега, това ще е заради процеси, върху които нямаме никакво влияние. Ако еврото поевтинее, то и за германските износители става по-лесен износът на глобалния пазар - всяка промяна в обменния курс се отразява на способността ни да експортираме и, разбира се, притиска конкурентоспособността ни."

Ключови думи към статията:

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 83 Неутрално

    Каква еврозона ма
    То тръгна на разпад вече

  2. 2 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    До коментар [#1] от "Tрилионер":

    Много ли те се иска. Продължавай да се тревожиш, разпад няма да има.

  3. 3 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    Аз пък си представям Европейския съюз като Съединени Европейски Щати. Ще бъда щастлив да съм гражданин на тази държава.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  4. 4 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    Каква еврозона ма То тръгна на разпад вече
    —цитат от коментар 1 на Tрилионер


    Викаш:" ЕС всеки момент ще се разпадне"? Аха, ясноо...

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  5. 5 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 83 Неутрално

    Не е нужно да си пророк.
    Отиде си, и го съсипаха именно такива като тая, Макарона и императора на Люксембург. Дето от сабале злоупотребява с тъмната страна на силата.

  6. 6 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 83 Неутрално

    До коментар [#3] от "oporna_to4ka":

    Е бива демокрация, бива, ама твойто е прекалено

  7. 7 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    Напълно подкрепям идеите за по-тесни връзки и федерализация, само така ЕС може да бъде равностоен партньор на САЩ, Китай и въобще света.

  8. 8 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2567 Неутрално

    На баба Меркел, искам само да и пожелая да си пусне някои речи на Маги Тачър за ЕЦБ и еврозоната...

    https://youtu.be/tVt_1ByddUQ

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  9. 9 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    "Меркел: Мога да си представя еврозоната с министър на финансите и икономиката"

    "Въй, какво ще стане с усвояването!" - биха възкликнали суджуците.

  10. 10 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4217 Неутрално

    "Меркел: Мога да си представя еврозоната с министър на финансите и икономиката"

    Сигурно му знае и името.

  11. 11 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 1855 Неутрално

    Велик ЕС! Велика Европа! ЕС ще пребъде, с Меркел и без Меркел, напук на гномоподобното същество и троловете му.
    Хайде, хаде да видя минуси.

  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    Това е правилния път - нарастваща интеграция. А някои вещаеха разпад на ЕС, пък то нещата отиват към СЕЩ :)

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    До коментар [#1] от "Tрилионер":

    Докато разпадате ЕС, се разпада болшевишката ви матушка. Който копае гроб другимо, сам пада в него. Чакай да те прасна в отбягвани, че си пресен трол или по-вероятно с нова регистрация.

    The best way to predict the future is to invent it.
  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9101 Неутрално

    Това е новата "желязна Лейди" с кадифени ръкавици. Само тя трябва да го приеме :)

  15. 15 Профил на venziko
    venziko
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Интересни мисли на Меркел,историята ще покаже какво е станало. https://www.youtube.com/watch?v=9rH5SAy8WAg

  16. 16 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4401 Неутрално

    Това означава, че страните от зоната на еврото трябва да се откажат от още суверинитет.
    Ще важи ли и за Германия ?

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  17. 17 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 2764 Любопитно

    До коментар [#1] от "Tрилионер":Много ли те се иска. Продължавай да се тревожиш, разпад няма да има.
    —цитат от коментар 2 на stedim


    На черното се опитваш да кажеш бяло
    Дори от последните някоко дни примери - скандалите Полша, Франция, Холандия, Унгария

  18. 18 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    До коментар [#16] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Не, те дават парите, които сте изпапали. Загубата на суверинитет е за вас. Ще слушкате и ще изпълнявате.

    The best way to predict the future is to invent it.
  19. 19 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 2764 Любопитно

    "Меркел: Мога да си представя еврозоната с министър на финансите и икономиката"Сигурно му знае и името.
    —цитат от коментар 10 на pet_fire


    Оня ге.таповец Шойбле

  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7851 Неутрално

    За такива , като нас е идеално. Ама нас пък не ни приемат в Еврозоната.

  21. 21 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2213 Неутрално

    Каква еврозона ма То тръгна на разпад вече
    —цитат от коментар 1 на Tрилионер



    Фрау Меркел има предвид Еврозоната, а не разкапалата се кочина СССР, или скапвщата се Путинландия !


    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  22. 22 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Въпросът е какви ще са правомощията на този министър?

    Джобен тенис може би?


  23. 23 Профил на Columbus
    Columbus
    Рейтинг: 434 Весело

    Добра идея, но засега е просто популизъм. И да, най-вероятно си представя немец за подобен министър - да въдвори малко финансов ред и дисциплина, че повечето европейци плащат недостатъчно "солидарни" данъци, не са фанатизирани за работа като германците, размахват кредитни карти вместо твърд кеш и въобще, харчат повече, отколкото трябва. ;)

    Imagination is as important as knowledge.
  24. 24 Профил на Columbus
    Columbus
    Рейтинг: 434 Любопитно

    И как точно ще да се реализира? Щото с общ финансов министър, който не е само дубльор на Марио Драги с нова титла, нещата трябва да вървят към унифициране на политики спрямо хората вътре и партньорите отвън.
    Как си представя примерно хармонизирането на данъчното законодателство и социалните пера в бюджета на страните членски? Исторически установили се като оптимални държавни политики за данъчни убежища, силни социални системи и аграрно-туристически икономики заедно в миксера барабар с Германия?
    А какво ще се случи с кредитния им рейтинг и нивото им на задлъжнялост? Ще се използват усреднени показатели? На Германия с Гърция, Люксембург, Италия, Португалия и Франция?
    Е, може, ама тогава и суверинитетът на всички заминава на кино, по-скоро се командва от Берлин или Брюксел. Защото моторът на ЕС е Германия; Франция е зле, останалите не са толкова силни или важни, освен ако не тръгнат да фалират заедно или поотделно.
    Няма да е лесно и няма да е безболезнено. На хартия обаче, особено преди избори, стои добре.

    Imagination is as important as knowledge.
  25. 25 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2213 Неутрално

    Това означава, че страните от зоната на еврото трябва да се откажат от още суверинитет.Ще важи ли и за Германия ?
    —цитат от коментар 16 на 'ΕΡΕΒΟΣ



    Вероятно под " суверенитет " разбираш БЕЗКОНТРОЛНОТО И НАГЛО ограбване на България от комундери и мильовци ?
    Е, ако фрау Меркел и другите политици осъществят горното, с грабителите ще " разговарят " едни други момчета, а не дебелия очилат подгушник !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  26. 26 Профил на pupil24
    pupil24
    Рейтинг: 299 Неутрално

    Чудесен избор на снимка - Меркел изглежда точно като злодеят, който всъщност е!

  27. 27 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    Щом Меркел може да си го представи,нищо чудно точно така да стане.Жалко че става въпрос за еврозоната,която за нас е твърде далечна работа.

  28. 28 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Хитлер пасти да яде..
    Тази баба без нито един коршум диктува на цяла Европа..

  29. 29 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    С тая снимка е достойна за главна роля във филм на ужасите.

  30. 30 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4401 Весело

    До коментар [#18] от "EU defender":

    Не си разбрал за какво става въпрос !
    Като с Brexit и изборите в САЩ !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  31. 31 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 83 Неутрално

    До коментар [#18] от "EU defender":

    Падането на тая гарнитура е неизбежно както и разпадането на ЕС. Той вече се разпука на две - поканените и непоканените на речта на Тръмп. Към поканените може да се присъедини някога Гърция и Финландия.

  32. 32 Профил на Thrasimedes
    Thrasimedes
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Трябва да се върви по-бързо към федерализация на Европа - тежестта на Европа в международната политика ще нарасте десетократно, а диспропорциите в развитието на отделните страни и региони ще спадне.

  33. 33 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 83 Неутрално

    Исторически установили се като оптимални държавни политики за данъчни убежища, силни социални системи и аграрно-туристически икономики заедно в миксера барабар с Германия? А какво ще се случи с кредитния им рейтинг и нивото им на задлъжнялост? Ще се използват усреднени показатели? На Германия с Гърция, Люксембург, Италия, Португалия и Франция?
    —цитат от коментар 24 на Columbus

    Никой няма да ти отговори, н-и-к-о-й!
    Едно че никой не разбира, друго че те са МЕЧТАТЕЛИ.
    Вечер сядат и заспиват с мечтата за СЕЩ.

    останалите не са толкова силни или важни, освен ако не тръгнат да фалират заедно или поотделно.Няма да е лесно и няма да е безболезнено. На хартия обаче, особено преди избори, стои добре.
    —цитат от коментар 24 на Columbus


    ТЕ точно за това стават, и точно това ще направят. Не само Елада. Колкото и да се напинят, че се срутат като кула от карти. Защото те са точно кула от карти

  34. 34 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 83 Неутрално

    До коментар [#24] от "Columbus":

    Да, единствено отговори тип №25

  35. 35 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2567 Неутрално

    Това означава, че страните от зоната на еврото трябва да се откажат от още суверинитет.Ще важи ли и за Германия ?
    —цитат от коментар 16 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    не, дойчовци постигат четвърти райх по не-военен начин...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  36. 36 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 83 Неутрално

    До коментар [#30] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Тия нищо няма и да разберат

  37. 37 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 83 Неутрално

    До коментар [#35] от "Пешката":

    Оти поляците спът. И французите и они.

  38. 38 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 83 Неутрално

    Бабичката и тя мечтае като вас, а не вижда, че е вкарала стотици хиляди войници в боеспособна възраст. Както в 44 джамии във Франция намериха арсенали след Батаклан, представяме си колко не са намерени.
    Но нищо не пречи на бабичката да си представя министри, крале и царедворци. И без това няма връзка с тая вселена, в която живеем.

  39. 39 Профил на Columbus
    Columbus
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Много разнопосочни са интересите, традициите, манталитетът и нивата на развитие в еврозоната. А и в ЕК няма единомислие дори относно тези в чакалнята на еврото - Юнкер иска по-бързо да влизаме в еврото, за да си припише и този триумф. Другите май са по-хладни към идеята.
    Ние пък се надяваме на помощи, строг контрол и ограничаване на корупцията отвън (с германска акуратност и безпощадност). В този ред на мисли, май искаме някой отвън да ни управлява, защото нямаме опит и най-вече, доверие.
    Поляците искат работни места. Французите и гърците искат повече субсидии и по-леко трудово и данъчно законодателство. Гърците искат намаляване или отписване на дълга. Испания, Италия, Португалия искат работни места и повече пари. Унгарците държат да си останат хомогенни като държава и нация, пък ако някой даде и нещо отгоре, добре.
    Всеки лелее надежди, че ще получи от другите. Добре, да кажем, че с обща икономика и пазар ще има някакво раздвижване и растеж. Но да не забравяме колко лесно се пукват изкуствено напомпани балони.

    Imagination is as important as knowledge.
  40. 40 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1478 Любопитно

    Бабата може да е всякаква, но умее да реагира правилно и навреме.
    А все по-тясната интеграция на страните в ЕС просто няма алтернатива - иначе Китай и САЩ ще ни смачкат.

    Знанието е сила, информацията - власт
  41. 41 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Бабата може да е всякаква, но умее да реагира правилно и навреме.А все по-тясната интеграция на страните в ЕС просто няма алтернатива - иначе Китай и САЩ ще ни смачкат.
    —цитат от коментар 40 на pag


    Това са абсолютни глупости за хора величаещи кухи статистики.

    Най-добре работят федерациите - тип Швейцария. Някой да е смачкал Швейцария или пък Норвегия - ама аре те имат петрол.

    Колкото повече местно самоуправление толкоз по-добре.

  42. 42 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 501 Любопитно

    А можеш ли да си представиш Евро зоната без имигранти бабо?

  43. 43 Профил на papyre
    papyre
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    . "Това би ни направило дори още по-стабилни и би ни позволило да демонстрираме на света, че разполагаме с механизми в собствения ни портфейл на еврозоната, способни да реагират добре на неочаквани ситуации", каза тя."

    Ако се позамисли и поразрови човек в казаното от канцлерката , няма как да не стигне до мисълта , че до сега Европеяския стабилизационен едва - едва е кретал в областта на стабилността . Механизма , който бе създаден в по- голямото си значение като механизам за спасяване на случаи като гръцкия , , БИ МОГЪЛ ДАЖЕ ДА ПОЗВОЛИ да се демонстрира пред света наличността на механизми в ЕС , способни да преодоляват кризи като гръцката . С една дума , досегашното състояние на еврозоната НЕ Е давало подобни гаранции . Всички тези преизборни мантри , , подобни изявления от Макрон в неговата предизборна програма , казаното от Меркел за разногласия в Съюза , поведението на поляците , неспазването на Маастрихските договорености , говори само за едно - притеснения за стабилността на основите на ЕС. Аткакто България е членка , до сега в съюза непрекъснато се наблюдават търкания , неспазване на редица "дребни " изисквания от отделни държави , , скърцане при приемане на общосъюзни правила и норми . Гръмки намерения и почти никакво осъществямане . Преминаващи като метеори намерение , като създаване на европейски въоръжени сили , примерно , изгарят воже ненавлезли в зона на обсъждане . Въобще вного пара в свирката , 1 но продължаващи протести по разни причини почти във всички страни на съюза . С малки изключения , Голямото от които е нашата "блатоденстваща " държавица . А Меркел - Меркел след изборите ще запее дрега песен . Както вече пее , че причина за мигрантската вълна в Европа не е тя р

  44. 44 Профил на papyre
    papyre
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#41] от "realguru": Най-добре работят федерациите - тип Швейцария. Някой да е смачкал Швейцария или пък Норвегия - ама аре те имат петрол."

    И най-добрия пример - СФРЮ.

  45. 45 Профил на papyre
    papyre
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#40] от "pag":

    А все по-тясната интеграция на страните в ЕС просто няма алтернатива - иначе Китай и САЩ ще ни смачкат."

    Отдавна са ни смачкали . Та вече сме свикнали и не го усещаме .

  46. 46 Профил на papyre
    papyre
    Рейтинг: 1889 Неутрално

    До коментар [#39] от "Columbus":. Но да не забравяме колко лесно се пукват изкуствено напомпани балони.+

    Отдавна сме го забравили . Още когато е нямало балони , хората ни са разбрали - Орташкото агне и вълците не го искат .

  47. 47 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    Канцлерката наистина е готина, не бях си мислил за нея че е такава. Към 2007 година беше много песимистична, заради финансовата криза в САЩ. Оттогава не повече.
    С изражението си на смирение пред телевизионните камери получава аплаус и гласова подкрепа. Не знам да има подобно при предишен канцлер. Решенията, които взема, и държи на тях, са смотани, диктаторски и не стават за нищо. Надяваме сме на смяната и

    Schnell sein ist die Lösung!
  48. 48 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    До коментар [#16] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Пък и нахален! Германия трябваше да ви остави да фалирате...
    Трайте си там и затягайте коланите.

    При управлението на Путин има истински бум в производството! Всеки ден откриват нови наказателни производства срещу инакомислещите!
  49. 49 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 358 Неутрално

    Това е правилния път - нарастваща интеграция. А някои вещаеха разпад на ЕС, пък то нещата отиват към СЕЩ :)
    —цитат от коментар 12 на EU defender


    Точно нарастващата интеграция е единствената причина за евроскептицизъм. Оставете хората сами да решават съдбата си - само така може да има един истински съюз на равноправни приятелски страни.
    Централизацията е истинския враг на обединена Европа.

  50. 50 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 926 Любопитно

    [quote#41:"realguru"][/quote]

    "Най-добре работят федерациите - тип Швейцария."

    Ми да, добре, прав си. Та аз викам като последователна стъпка да дадем на на Европейските институции в Брюксел всички правомощия, които имат Бундесрата и федералното събрание в Берн, включително да определя самостоятелно федерални данъци, да води напълно самостоятелно външната политика и отбраната, да мобилизира всеки гражданин по един месец на година в армията си и да го праща да служи по други краища на конфедерацията, да издава общо гражданско и наказателно право за цялата конфедерация и т.н. А държавиците членки на ЕС да се наслаждават на всички останали правомощия които има всеки швейцарски кантон. Аз съм за. Но защо ли ми се струва, че този на когото отговарям няма и бегла представа какво представлява Швейцария.

    П.П. Швейцария си има финансов министър, казва се Ули Маурер и има доста повече правомощия отколкото всичко за което биха се договорили Меркел и Макрон за ЕС...

  51. 51 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    [quote#49:"kazushi"][/quote]

    "Централизацията е истинския враг на обединена Европа."

    В Щатите нямат централизация относно бежанците, би трябвало да имат емиграцинен министър. Значи там всяка държава и комуна решава сама за себе си колко емигранти ще приеме, не е на федерално ниво, както би трябвало да бъде.

    Проблема с бежанците в ЕС може да бъде решен само на държавно ниво. На по-ниско не може.

    Schnell sein ist die Lösung!
  52. 52 Профил на Geraka
    Geraka
    Рейтинг: 382 Весело

    "ние не оказваме политически натиск по този въпрос, доволни сме от нашата конкурентоспособност и избягваме нечестни търговски практики. Не съм аз този, който решава обменния курс на еврото".

    Е как да не ми е весело, г-жа Меркел си признава че са доволни от доминантноста на Германия, много добър ход да казва очевидни неща :) И много ясно че не тя решава обменния курс, нали за това е Шьобле..

    Semel scriptum, decies lectum
  53. 53 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Българинът е пълен мазохист, след 2 национални катастрофи с Германия, пак се е хванал на хорото с нея. Не знам какво трябва да стане, че немец да стане мръсна дума в България. Тия ще ви свалят гащите от гъза, вие пак Германия, та Германия.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  54. 54 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Каква еврозона ма То тръгна на разпад вече
    —цитат от коментар 1 на Tрилионер


    Естествено, "икономиста" Хърсев дори ни съобщи на коя дата ще се разпадне (още преди преди 4-5 години май)

  55. 55 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#53] от "42":

    прав си, Русия е друго

  56. 56 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#49:"kazushi"][/quote]

    9е някой да те е вкарвал насила в ЕС? Върви си в независима Северна Корея (май само те останаха).

  57. 57 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#40] от "pag":А все по-тясната интеграция на страните в ЕС просто няма алтернатива - иначе Китай и САЩ ще ни смачкат." Отдавна са ни смачкали . Та вече сме свикнали и не го усещаме .
    —цитат от коментар 45 на papyre


    ЕС е най-големият отворен пазар в света. Такива са фактите.

  58. 58 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#41:"realguru"][/quote]

    Швейцария работи добре, защото е интегрирана в ЕС. Те са дори в Шенген зоната (за разлика от Бг).

  59. 59 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2152 Гневно

    Лицемерен дъртофелник, избягвали нечестните търговски практики. А това с фалшифицирането на вредните емисии от автомобилите какво е? Заливането на източноевропейските държави със стоки с по-лошо качество сякаш сме колонии какво е?

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  60. 60 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1021 Весело

    Ама трябва да са гърци и двамата! Само гърците знаят как да живеят вечно на кредит и да мотат кредиторите както им дойде!

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  61. 61 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Каква еврозона ма То тръгна на разпад вече
    —цитат от коментар 1 на Tрилионер


    Не е лесно на комундетата, едно време време чакаха да се срине долара, сега трябва да падне и еврото.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах