Една от най-големите компании в автомобилната индустрия ще разшири производството си в България

Една от най-големите компании в автомобилната индустрия ще разшири производството си в България

© Анелия Николова



Една от най-големите компании в автомобилната индустрия – германската MAHLE, планира ново разширение на производството си в България. С него страната ще се превърне в един от основните ѝ производствени центрове. Това се разбраха на среща във Франкфурт зам.-министърът на икономиката Александър Манолев и членът на ръководството на концерна Вилхелм Емперхоф.


Германската компания има годишен оборот от 12.3 млрд. евро, а за нея работят 77 хил. служители в 170 производствени предприятия и 15 изследователски и развойни центрове по света.


На българска територия оперира дъщерното дружество на MAHLE – BHTC. Неговата производствена база се намира в индустриална зона Божурище, като там работят 400 души. Плановете на компанията са те да нараснат до 600 в следващите години. В дългосрочен план се очаква да започне производството на нови компоненти.


По думите на Манолев основен приоритет на министерството е развиването на индустриалните зони. Той даде за пример Божурище, където в момента се работи за изграждане на железопътен терминал и подобряване на връзките с публичния транспорт. Също така се развивала инфраструктура, която да отговаря на специализираните нужди на компаниите от автомобилния сектор и производителите на части и компоненти.

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Има някаква грешка. Не е възможно. България е на първо място по корупция, а съдебната реформа няма.

    Така ни разправяха чужди посланици, Радан Кънев и Христо Иванов.

  2. 2 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Да побързат, че вече нямаме годни кадри, явно най-добрите ни кадри са вече заети в риалити предавания и футболните клубове. Който знае ексел, английски и има опит в чужда компания иска минимум 1500 чисто.

    Умерен толераст
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2952 Неутрално

    По думите на Манолев основен приоритет на министерството е развиването на индустриалните зони. Той даде за пример Божурище, където в момента се работи за изграждане на железопътен терминал и подобряване на връзките с публичния транспорт.
    _______________
    Безплатна инфраструктура индустриални инвеститори носи полза, за сега повече се набляга на молове,бензиностанции и хипербакалии!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    Малко са преувеличени някои неща, но както и да е.
    77 хиляди служители, от които 400 в България, и след разширението сме щели да се превърнем в основната производствена база.
    Колко да е това разширение?!

    Но важното е, че се праеи индустрия в България, противно на внушенията на червенотиквеновчетата.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  5. 5 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    Мдам, създали са дъщерното дружество в България 2013, 2016 г. имат 327 работнка, сега 400, започват разширение.
    Резултат от неуморните усилия на Раданчо, Бойкикиев и кака Корни-Истината.
    Так держать, маладци, вие сте нашата надежда.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  6. 6 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1942 Весело

    До коментар [#4] от "Athanatos":

    Малко са преувеличени някои неща, но както и да е.
    ----------------
    Преувеличени?
    В Дневник?
    По-скоро се чудя как въобще е попаданала тая статия тук..............
    :) :) :) :) :) :):)

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  7. 7 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    Да се внушава:" Тее, дойчетата, искаха да дойдат в България да работят още га Сергей Дмитриевич , Доган и Пеевски бяха начело, ама Борисов не им разреши тогава"!! Вижте нещо ако има начин тролчета....

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  8. 8 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2167 Неутрално

    До коментар [#6] от "qwertqwert":

    ами някой по горе беше споменал липсата на обучени кадри .....

  9. 9 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2171 Неутрално

    А кога ще дойде инвеститор да сглобява автомобили? - При тази корупция и бюрокрация в България - никога! Чехия е произвела 1.3 млиона автомобила за миналата година.
    Само ДДС-то им е 6.5 милиарда лева.

  10. 10 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    Че няма да станем световен лидер е ясно, нищо че статията малко го дава в стил Остап Бендер и известното Васьолки, но всяко увеличение и особено когато става дума за производство е добро.

  11. 11 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 190 Неутрално

    Новината е добра, но доколкото знам виждат голям зор с намирането на персонал. Може и да са ги подвели консултантите, че заплата от 300 Евро е супер и ще има опашка от желаещи.
    В Пловдив индустриалните зони също са извън града, но нкякак си се развиват добре, докато тази в Божурище май не е мнго сполучлива, но ако направят инфраструктурата може да дръпне.

  12. 12 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2167 Неутрално

    А кога ще дойде инвеститор да сглобява автомобили? - При тази корупция и бюрокрация в България - никога! Чехия е произвела 1.3 млиона автомобила за миналата година.Само ДДС-то им е 6.5 милиарда лева.
    —цитат от коментар 9 на Котаракът на Шрьодингер


    в чий бюджет това ДДС

  13. 13 Профил на Ф.Нинов
    Ф.Нинов
    Рейтинг: 2480 Неутрално

    До коментар [#9] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Чехия касира ДДС само от автомобили продадени на собствена територия, независимо дали собствено производство или внос.

    Тези за износ са без ДДС.

  14. 14 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#12] от "дерибеев":

    "в чий бюджет това ДДС"

    В кой ги е внесъл. Колите са 85% износ - http://bit.ly/2wYxKXj

    Значи при 6,5 милярда дедесе , по терминологията на Баце имаме 5,5 милярда загуби "от митниците"

  15. 15 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1942 Весело

    До коментар [#9] от "Котаракът на Шрьодингер":
    Чехия е произвела 1.3 млиона автомобила за миналата година.
    --------------------
    :) :) :) :)
    Пробвай пак
    :) :) :)
    Чехия произвежда автомобили и камиони от началото на 20 век, а също така и бронирана техника.Включително по времето на ВСВ, щото германците са я харесвали.
    България е сглобявала Рено- Алпин, Пирин-Фиат и Масквич.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  16. 16 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 710 Неутрално

    +200 за следващите (2 или 10 ???) години.
    ... "Цаца, ама риба !" ... Новина изсмукана от пръстите - колкото да не е без хич. ... Очевидна паника сред пиарките на Боко - отвличане, платен подкуп, полицаи със скъсани гащи по площадите ... и тотален дефицит на добри новини.

  17. 17 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2171 Неутрално

    До коментар [#9] от "Котаракът на Шрьодингер":Чехия е произвела 1.3 млиона автомобила за миналата година.--------------------:) :) :) :)Пробвай пак:) :) :)
    —цитат от коментар 15 на qwertqwert


    Пробвам:
    "Производството на пътнически автомобили в Чехия достигна нов рекорд с над 1,344 милиона слезли от конвейерите през 2016 година, предаде Франс прес. "

    Извинявайте, "ощетил" съм чехите с 44 000 автомобила. :) :)

  18. 18 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 443 Весело

    ще сглобяват ;трабант ; ?

  19. 19 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1942 Весело

    До коментар [#17] от "Котаракът на Шрьодингер":
    Извинявайте, "ощетил" съм чехите с 44 000 автомобила. :) :)
    -----------------------------
    :) :) :) :)
    Що се абиш да отговаряш на несъществуващ въпрос?
    Или нещо при четенето с разбиране проблемация някаква? :) :) :) :) :)
    Я пробвай дали ще разбереш това :
    https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6446269
    Жокер:
    "Автомобилната промишленост у нас е увеличила износа си около 11 пъти през последното десетилетие. На практика от НЕСЪЩЕСТВУВАЩ бранш тя вече е в топ 10 на износа на България."
    :) :) :) :)

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  20. 20 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 1828 Гневно

    Като сме толкова чисти,защо всяка сутрин въздуха е наситен с изторели гуми?

  21. 21 Профил на Rauchmann
    Rauchmann
    Рейтинг: 505 Разстроено

    Разликата в инфраструктурата между проекта на BHTC за базата в Божурище и реалността (включително показаната на снимката) е потресаваща.

    Ето линк към проекта на BHTC: http://www.bhtc.com/global/bhtc_bulgarien

    http://rodenivbg.com
  22. 22 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6196 Неутрално

    Чалко преувеличено и приповдигнато - някои читатели може би имат нужда от такъв тип информация

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  23. 23 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 997 Неутрално

    Ако не бъркам , тази фирма произвежда бутала , сегменти , ризи за ДВГ . Повече щях да се радвам ако ще и бангладешка фирма да е , обаче да беше нещо за електромобили.Сега се радваме че си купуваме фабрика на 2-3 септември.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  24. 24 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#9] от "Котаракът на Шрьодингер":Чехия касира ДДС само от автомобили продадени на собствена територия, независимо дали собствено производство или внос.Тези за износ са без ДДС.
    —цитат от коментар 13 на Ф.Нинов


    Дори и тези, произведени и продадени на собствена територия държавата не печели толкова много. ДДС-то е само на добавената стойност, т.е. производителят си дръпва обратно данъчния кредит за всичко вложено - материали, ток, сграда, машини в завода, абе всичко. Грубо казано, добавената стойност е печалбата от една кола, и нетния ефект за държавния бюджет е горе-долу върху това. А ако правят врътки с трансферните цени, може и почти нищо да не вземе държавата накрая.

  25. 25 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    Новината е добра. Концентрацията около София, не. Държавата обаче, можеше да се потруди да открият производствената си база във Видин например или някъде другаде в "мъртвата" Северозападна България.

  26. 26 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8431 Неутрално

    Ние вече и на малки инвестиции се радваме, защото големи няма , няма и да има. От една страна, липса на правосъдие и корупция, от друга, липса на квалифициран персонал.

  27. 27 Профил на Rauchmann
    Rauchmann
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Ако не бъркам , тази фирма произвежда бутала , сегменти , ризи за ДВГ . Повече щях да се радвам ако ще и бангладешка фирма да е , обаче да беше нещо за електромобили.Сега се радваме че си купуваме фабрика на 2-3 септември.
    —цитат от коментар 23 на kasko

    Нещо по средата е продуктовата им гама - управление на климатроници, силова електроника, HMI (Human-Machine Interface), сензори. Със сигурност ще намерят пазар и при електромобилите

    http://rodenivbg.com
  28. 28 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 606 Неутрално

    София - добре , Пловдив - добре , а Варна кога ще открие някое ново производство ?

  29. 29 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2773 Неутрално

    Новината е добра, но доколкото знам виждат голям зор с намирането на персонал. Може и да са ги подвели консултантите, че заплата от 300 Евро е супер и ще има опашка от желаещи.В Пловдив индустриалните зони също са извън града, но нкякак си се развиват добре, докато тази в Божурище май не е мнго сполучлива, но ако направят инфраструктурата може да дръпне.
    —цитат от коментар 11 на ywk50370410


    И в Пловдив вече се наблюдава глад за кадри - няма вече балами да се хващат на работа за по 300 евро за каквато и да е работа почти. И това е пътят - ако искаме развита икономика, не може да ни третират като туземци.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  30. 30 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    Без професионални техникуми кадри няма да има, 3 месечни
    курсове не вършат работа !!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах