Почти 100% от завършилите "Телерик академия" се реализират успешно

Почти 100% от завършилите "Телерик академия" се реализират успешно

© "Телерик академия"



Почти всички (98%) випускници на "Телерик академия" се реализират успешно в софтуерната индустрия, съобщиха от образователната организация, която подготвя дигитални професионалисти. Заплатите на повече от половината (58%) от завършилите програмата са над средните за софтуерния сектор в България, а 80% от тях – над средното за страната.


Това показват резултатите от проведено през август проучване, което проследява кариерното развитие на курсистите, завършили "Професионалната Телерик академия" в периода 2010-2016 г. В него участие взимат над 300 души.


През ноември започва нова шестмесечна програма за обучение на софтуерни специалисти – Telerik Academy Alpha. Желаещите могат да кандидатстват до 8 октомври на сайта на "Телерик академия", като изберат едно от две профилирани направления – разработка на уеб приложения с .NET или с JavaScript. Участието е безплатно.


Успешен начало и бързо развитие на кариерата




Завършилите курсисти започват своето професионално развитие с летящ старт. Една трета биват назначени още докато се обучават, а над половината (52%) - до 1-2 месеца след края на програмата. Голяма част от курсистите (80%) започват като "младши специалист", а други (12%) започват работа директно на ниво Regular. И само за година близо 70% от курсистите достигат следващия етап от кариерата си, показва проучването.


Финансово възнаграждение над средното и добър стандарт на живот


Почти 100% от завършилите "Телерик академия" се реализират успешно

Над половината от завършилите академията през 2016 г., имат начална заплата между 1000 и 2000 лв., а при 21% тя надвишава 2000 лв. С нарастване на опита нивото на възнагражденията се увеличава значително. Днес при 58% от всички анкетирани нетното месечно заплащане е по-високо от средната за ИТ сектора нетна заплата от 2752 лв. с включен 10% бонус според Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ). 81% от завършилите са доволни от стандарта, който поддържат в България.


Конкурентоспособност


Участниците се подготвят за едни от най-търсените в индустрията професии, най-предпочитани от които са: разработчик на уеб приложения (69%), Front-end програмист (25%) и разработчик съответно на десктоп приложения (16%) и на мобилни приложения (16%).


Изградената в академията основа подпомага също и безпроблемното овладяване на нови езици и технологии, сочи още проучването сочи. Близо 90% от анкетираните определят този процес като лесен. Над 90% от тях смятат, че това се дължи на обучението им в "Телерик академия".


Почти 100% от завършилите "Телерик академия" се реализират успешно

Детайлна инфографика с резултатите от проучването можете да видите тук, а разговор с двама от основателите на "Телерик академия" - за бъдещото й развитие и бизнес планове - тук.


Вече 8 години "Телерик академия" подпомага бързия кариерен старт на начинаещи софтуерни инженери. Завършилите се реализират във водещи компании като Amazon, Google, SAP, VMware, IBM, Skyscanner и Leanplum. Възпитаници на академията допринасят и за успеха на 20 от 25-те най-големи софтуерни фирми в България, както и са сред отличените в годишните класации на Forbes "30 под 30". Желаещите да станат един от тях могат да кандидатстват в програмата Telerik Academy Alpha до 8 октомври на telerikacademy.com/alpha.

Ключови думи към статията:

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 1373 Весело

    "Поти 100% от завършилите"
    Доста се потят докато завършат:))

  2. 2 Профил на dimitar2007
    dimitar2007
    Рейтинг: 435 Неутрално

    голямо потене при Телерик

  3. 3 Профил на Ф.Нинов
    Ф.Нинов
    Рейтинг: 2551 Неутрално



    Който се поти, той ще сполучи.



  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 3255 Неутрално

    Над 2000 лева уау...А аз като зъболекар почвам от много ниска заплата,А уча 6 години...в България нищо не е наред..

    МУ Пловдив Факултет по дентална медицина 4 курс
  6. 6 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#5] от "Mia san Bayern!":

    Е да но тавана на заплащането при добрите зъболекари според мен е по-висок от този на добрите програмисти :)

    Българинът е най-щастлив кат' пие, кат' яде и КТБ...
  7. 7 Профил на Анонимен
    Анонимен
    Рейтинг: 102 Неутрално

    Сега чакаме и Тъмнин Наков да метне некой шекел за реклама на СофтЦуниМуни.

    "Русия е Нигерия със сняг" - Сергей Брин, съосновател на Google
  8. 8 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Над 2000 лева уау...А аз като зъболекар почвам от много ниска заплата,А уча 6 години...в България нищо не е наред..
    —цитат от коментар 5 на Mia san Bayern!


    Важи и за лекарите. 10-11 г със специалността. И на 1200 лв. заплата.

    Затова хората да си гледкат приложенията и картинките по телефончетата да им обяснят как да си извадят я зъба,я апендикса.

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    Има нещо сбъркано в целия ИТ бизнес. Не е нормално Джава /дот нет драскачи да се водят програмисти и да взимат такива заплати. Какво точно програмират, 90% от тях въобще нямат алгоритмично мислене? Умеят да ползват уизърди и да редят кутийки.

    Това не е само български балон де, световен е. И скоро ще гръмне.

    То и затова нивото на съвременния софтуер е такова де. 8 ядрени процесори се мъчат с тривиални задачи... Защото зад тях едни жава аплети се въртят в нищото.

  10. 10 Профил на mun_cho13
    mun_cho13
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Дневник - Телерик младежите са си готини по принцип. Няма никакъв смисъл от подобни захаросани статии ... поне да бяхте написали "платена реклама" отгоре ...
    Сега да чакаме ли подобна захаросана сказка за Светльо "КриптоИЦО" Наков ?
    Щото той за разлика от ТелАкад хич Не заслужава !

    Led Zeppelin Forever !!!
  11. 11 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    Над 2000 лева уау...А аз като зъболекар почвам от много ниска заплата,А уча 6 години...в България нищо не е наред..
    —цитат от коментар 5 на Mia san Bayern!


    Тези, дето завършват Телерик (и всички подобни академии), реално изучават от 8-10 годишна възраст дигиталния свят, а ти си започнал да изучаваш анатомята на човека доста по-късно.

  12. 12 Профил на mun_cho13
    mun_cho13
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#9] от "niakoi_si":

    Що да не е нормално - просто следствие от търсене и предлагане ... и както правилно отбелязахте - това е световен, а не локален феномен. А за гръмване - далеч сме от този момент ... по простата причина, че нуждата от въпросните "драскачи" се увеличава експоненциално, докато предлагането спада с всяка изминала година. На запад, пък дори и у нас - информатиката не е най-желаната дисциплина ... пък и е трудничка ;-). Друго си е една Икономика да завършиш, или нещо модерно - Европейски полиитики примерно.

    Led Zeppelin Forever !!!
  13. 13 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Има нещо сбъркано в целия ИТ бизнес. Не е нормално Джава /дот нет драскачи да се водят програмисти и да взимат такива заплати.
    —цитат от коментар 9 на niakoi_si


    Обяснението е лесно, компютърните специалисти в България са едни от малкото които имат щастието да вземат световните заплати. Просто защото могат да работят дистанционно през Интернет. И ако българските работодатели не им дават нормални заплати /по световните условия са нормални но за нас са МНОГО високи/ те ще отворят Интернет и лесно ще си намерят работа. Работят седейки в къщи за световни западни фирми, съседката от входа срещу мен е така.

    Макар че напоследък това се променя, има страхотен щурм от индийски и пакистански програмисти а те правят дъмпинг на заплатите. Но пък от друга страна разправят, че работата им е много мърлява.

    Аз лично съм по хардуера като хоби, микроконтролери и FPGA. Някой знае ли как са там заплатите? Интересно защо Телерик не развиват това направление, също и изкуственият интелект от който се интересувам. Напоследък има страхотен бум в Data Science, Deep Learning а в БГ е пълно мълчание. Губим времето за старт в една още незаета бизнес ниша, когато се усетим вече ще е късно.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  14. 14 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Над 2000 лева уау...А аз като зъболекар почвам от много ниска заплата,А уча 6 години...в България нищо не е наред..
    —цитат от коментар 5 на Mia san Bayern!


    Защото седиш в България. Ако отидеш на Запад ще вземаш доста повече, по груби сметки поне $100,000 годишно. Разликата между теб и програмиста е, че той може да работи седейки в къщи за богатият западен клиент а ти тук в БГ работиш за страхотно бедният българин който си брои стотинките.

    Ако можеше някак си седейки пред компютъра да поставяш пломби на американците щеше да си на много по-високи доходи от програмистите ни. Но успокоявай се с това, че работните места на зъболекарите са най-малко заплашени от роботизацията и изкуственият интелект, само 2% вероятност. Докато за много други специалности включително софтуерните инженери тази вероятност е 40-60%.

    Отделно дъмпинга който им правят Индия, Пакистан и други бедняци. Интересното ще е ако се намесят и китайците, тогава ще стане страшно. Но те пък са зле с английският, вероятно това е причината засега да ги няма.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  15. 15 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    Това, разбира се, е платена новина, но по традиция "Дневник" ни го пробутват като редова такава.

    Показателно е, че едва 64% от софтуерните специалисти у нас са напълно доволни от живота, който водят у нас, а 17% са просто доволни - въпреки високите заплати (за тукашните стандарти) и целият лукс, който си позволяват и който ги заобикаля в личен и професионален план. Което ще рече, че само високият стандарт на живот не е достатъчен критерий за удовлетвореност от битието в страна, която плаче за дълбоки реформи (същото е било и по времето на соца по отношение липсата на съществени реформи) и съответно нуждата от по-добри обществена среда, инфраструктура, услуги, правосъдие и вътрешен ред.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  16. 16 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Не знам, изглежда никой от вас няма нищо общо с този сектор.
    Прословутата академия събира от кол и въже и ги "обучава" , затова на пазара е пълно с телеришки кадри редящи бутончета джава за по 600 лева.Това им бе и целта, по индийския сценарии да наводнят пазара с кадри и да им работят без пари.Успяват....
    Що не погледнете обявите за работа да видите предлага ли някой такива заплати наистина? Пратете едно фалшиво ЦВ да видите какво ще ви отговорят , дали ще са няколко хиляди или под 1000 бруто и купони! В работодател.бг погледнете поне, да добиете някаква представа, не вярвайте на митовете за ИТ специалистите с по 5 бона заплати. То телерик вече не съществува, купи ги прогрес, изхвърлиха всички стари и платени кадри и наеха новообучени, на мизерни заплати и големи обещания....

  17. 17 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    До коментар [#14] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":

    Сиреч препоръчвате на всички квалифицирани кадри у нас, които искат по-високи доходи, да напуснат масово държавата ни? А тези, които оставаме тук, какво да правим? Да мрем, щото страната ни в момента е бедна? Национално достойнство, чувство на дълг, такива тривиални неща имат ли въобще някакво значение за Вас? Тоест по Вашата логика право на живот имат само и единствено хората в страните, които в момента се водят развити, а всички останали да карат на пост и молитви, така ли?

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  18. 18 Профил на mun_cho13
    mun_cho13
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Което ще рече, че само високият стандарт на живот не е достатъчен критерий за удовлетвореност от битието в страна, която плаче за дълбоки реформи.
    —цитат от коментар 15 на Читател


    Правилно заключение при сравнително грешно наблюдение. 81% хора да са доволни от нещо в България е световен ултра галактически рекорд ... няма друга професия или група от хора, в които да намериш и половината от това позитивно мислене.
    Но както отбелязах - заключението за нуждата от реформи си е точно на място. Надеждата е, че точно тези и подобни на тях млади (и не съвсем млади) хора, свободни по душа и финанси, ще започнат тези промени ...

    Led Zeppelin Forever !!!
  19. 19 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1609 Весело

    Аз пък имам малко по-различно наблюдение за телерик и наков академиите. Процентите на реализация и заплатите са кажи-речи верни, само дето трябва да се намалят наполовина.

  20. 20 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    До коментар [#16] от "rootless":

    Благодаря Ви за този коментар, колега. Очевидно картината далеч не е толкова розова, колкото се чертае в горната платена статия. А и следва да се отбележи, че от всяко дърво свирка не става, тоест няма как целокупно всинца да станем софтуерни специалисти. А и няма смисъл, затова съществува разделение на труда и всяка икономика има нужда от различни специалисти.

    Колкото до заплатите - наскоро четох в "Капитал" статия, че хората около моята възраст у нас - 30-40-годишни - взимали масово 2 хил. лв. и нагоре. Цитирани били данни от някакво проучване. Което навежда на въпроса - ако това е така, защо няма масова вълна на завръщащи се емигранти, които заминават основно заради ниските заплати у нас? И се налага изводът, че както тук, така и в другото издание на "Икономедиа" налагат тенденциозни материали, които само частично са свързани с реалността, но пък имат пряка връзка с техните спонсори и партньори. Всеки има глава на раменете и може да прецени дали да се довери на такива материали, изхождайки и от личния си опит и от средата, в която живее.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  21. 21 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1620 Весело

    До коментар [#9] от "niakoi_si":

    да нали знаеш защо Индийците са най добрите програмисти - защото са бедни и трябва да решат задачата с 1/3 ресурс на компютъра. то с мощен компютр всеки може

  22. 22 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1620 Весело

    До коментар [#9] от "niakoi_si":

    между другото имам много интересни познати, единия без да е завършил информатика, без проблем го нае американска компания, даже го вика по 1 месец на обучение в САЩ, другия със завършена информатика още е без работа
    Това е или го можеш или не. Който го може ще си докара и над 5000

  23. 23 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    До коментар [#5] от "Mia san Bayern!":

    Не мисля, че зъболекарите имате основание за жалване. Добрите специалисти имат непрекъснат поток от пациенти. Дори при такива със спорна репутация - видях го с очите си това лято. Дори съм на мнение, че цените на услугите Ви са доста високи за средните доходи в страната (и то при условие, че всеки месец си внасям здравни осигуровки - на този фон все повече стоматолози отказват да работят с НЗОК, откъдето и без друго поемат символично количество процедури и услуги), но щом има немалко хора, които могат да отделят такива средства, значи специалистите с опит не страдат от недоимък. Може да се оплаквате от липса на пациенти заради конкуренцията, но всеки, който е добър в работата си, има право да съществува на пазара - в момента медицината у нас е приравнена с пазарната икономика.

    Същото важи и за лекарите - една част от тях получават редови заплати, но повечето специалисти заработват допълнително с частни консултации, работа към частна клиника или болница. И през това съм минал и също говоря от личен опит. Както сам знаете, у нас има множество частни болници и клиники - повечето от тях работят по клинични пътеки по НЗОК, но невинаги и не за всичко. И щом съществуват и няма масови фалити, значи има предостатъчно състоятелни хора у нас, които да ги захранват със средства. Все пак това е много прецизно изчислена бизнес инициатива.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  24. 24 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9995 Неутрално

    Обучението на хората преминали през Телерик академията нито започва с нея, нито завършва с нея :)
    Затова не смятайте, че академията осигурява заплатите. Младежите си ги осигуряват. Те са мотивирани и Телерик академията е едно от стъпалата по стълбата, която те ще катерят цял живот :)
    Все пак браво на Телерик. Има нужда от такива места. Това е и нужният клъстер за обмен на идеи за хора, които не са в екипите на фирмите. Това е и пазарът на фирмите ...

  25. 25 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#9] от "niakoi_si":между другото имам много интересни познати, единия без да е завършил информатика, без проблем го нае американска компания, даже го вика по 1 месец на обучение в САЩ, другия със завършена информатика още е без работаТова е или го можеш или не. Който го може ще си докара и над 5000
    —цитат от коментар 22 на 1001


    Това не е точно така.Предлагат ти и над 5 бона, но търсят кадри с по няколко апп в аитунс, а ако ги имащ трябва да си напълно ненормален да се навиеш да работиш за някой! За какво да му работиш като можеш и сам, заради единия комп и бюрото ли? Ако имаш добри, продаваеми идеи и разбираш що годе от програмиране проблем с парите нямаш, е няма да е заплата а фактури, но ще си добре.Иначе "добър" програмаджия нищо не изкарва, оптимизира код като гламав и стиска зъби....

  26. 26 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    До коментар [#18] от "mun_cho13":

    Как преценихте удовлетвореността на хората у нас по групи и по професии, колега? Като гледам пазарът на имоти не смогва на търсенето (каквито репортажи и статии имаше в последните месеци по медиите у нас), както и пазарът на луксозни и ултралуксозни вещи и возила (по националните медии вървят реклами на такива возила, вкл. на най-новия модел "Рейндж Роувър" - преди да го направят, добре са си написало домашното за потенциалната клиентела у нас) - това прави впечатление на всеки чужденец, който дойде у нас, дори само като турист, а и за всеки нашенец, който отскочи до някоя от развитите страни и се върне в родната действителност. Така че очевидно достатъчно много хора са доволни от живота си у нас, иначе щяха отдавна да са емигранти и да търсят просперитета си в друга страна (като Шефкет Чападжиев или Игнат Канев, например). Но в действителнст има немалко причини за недоволство и всеки един от нас води своите битки в това отношение. И, да, надеждата е в младите хора, които са необременени идеологически, а действат прагматично и с ясни цел и посока в живота. Според мен страната ни ще стане още по-приятно място за живот, но за целта е нужно политическата каста на прехода да бъде напълно сменена и да се извършат дългоотлагани реформи във всички обществени сектори - по отношение на тези реформи изоставаме вече 70 години от развитите страни, след като такива не са направени и по времето на соца (което една от причините за фалита на държавата ни през 1990 г.).

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  27. 27 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1205 Неутрално

    До коментар [#16] от "rootless":

    "редящи бутончета джава за по 600 лева"

    Мне, наблюдих курсовете на въпросната академия и там програмирането не е на джава , а на С# . Ако иде реч за джаваскрипта , онуй е друга бира с частично съвпадение на името.

  28. 28 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#16] от "rootless":"редящи бутончета джава за по 600 лева"Мне, наблюдих курсовете на въпросната академия и там програмирането не е на джава , а на С# . Ако иде реч за джаваскрипта , онуй е друга бира с частично съвпадение на името.
    —цитат от коментар 27 на dosetliv


    Наблюдавал си какво са ги учили, а не какво работят после.Пиши се завършил курса и се направи че търсиш работа да видиш какво ще ти предложат - рекламни банери и джава игри!

  29. 29 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#5] от "Mia san Bayern!":
    До коментар [#8] от "log_on":

    Ако сравниш добре реализирал се зъболекар с такъв програмист, ти гарантирам, че зъболекаря изкарва доста повече. Софтуерни мениджъри, доста добри синиъри (малко на брой) и софтуерни архитекти правят по 10к нето. Тези хора не са толкова много.
    Зъболекарите могат да изкарват доста повече. Имам доста добър пример в семейството.

    Колкото до заплатите, сумите ми изглеждат напълно адекватни. Синиъри с 3+ години опит почти навсякъде взимат мин. 3к нето. Смея да кажа, че това им се струва малко. Търсенето е такова!
    Чуждестранните фирми могат да си позволят да плащат доста високи заплати за нашия стандарт. Тъй като има добри специалисти с добър английски, а офис площите и данъците са ниски, фирмите могат да си вземат почти двама висококвалифицирани програмисти на цената на един в зпадна Европа. Търсенето е по-голямо от предлагането. За качествени и синиъри говоря.

    Аз лично мисля, че 2000 лв в София не са никакви пари, но зависи от стандарта, който искаш да водиш. В ИТ бранша заплатите са високи или по-скоро бих казал по-нормални и почти европейски. Хората не са богати но са една прилична средна класа.

  30. 30 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#20] от "Читател":

    Защото две хиляди лева са добри пари за един студент 4-ти курс или току що завършил. Като човек стане на 30 и почти сигурно е започнал да мисли за семейство, жилище и т.н. Къде ще учи детето му, в каква среда ще расте, какви услуги ще получава, какъв пример и т.н. Това са въпроси, върху които мислят хората. Тези, на които им харесва да живеят на едно доста по-уредено място, няма как да се върнат в България само заради 2-те + хиляди лв. Това не са пари, които да ти позволят много добър стандарт на живот.

  31. 31 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#5] от "Mia san Bayern!":Е да но тавана на заплащането при добрите зъболекари според мен е по-висок от този на добрите програмисти :)
    —цитат от коментар 6 на Суджук Герберите

    В грешка сте.

  32. 32 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#12] от "mun_cho13":

    Съгласен съм с теб.
    На запад това не е най-желана специалност поради няколко причини: първо - разликата в заплатите спрямо другите видове специалисти (иженери, икономисти, прависти, лекари и т.н.) не е голяма (някъде положителна, някъде дори отрицателна) и второ - тя наистина е тежка.
    Софтуера се развива много динамично и за да поддържаш добро ниво постоянно, трябва нон стоп да надграждаш, учиш, развиваш се и то с едно стабилно темпо. В противен случай ставаш посредствен. Не че и в другите специалности не е така, но тук е доста по-силно.
    Един механичен инженер например с времето и опита става ценен. Фундаментите не се променят и опита му е само в плюс. При софтуера може да се случи така, че специалист с 10 години стаж да се окаже "стар и закостенял", и да бъде "издухан" от четвъртокурсник.
    Софтуерните специалисти са особен тип хора и никак не им е лек, нищо, че повечето хора си мислят така:)

  33. 33 Профил на Modestmouse
    Modestmouse
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    До коментар [#5] от "Mia san Bayern!":

    Баш пък зъболекарите не са за оплакване. С това престъпно пренебрегване на зъболечението от здравната каса, общо взето зъболекарите за добър ден ти взимат 50 лв и от там се почва сериозното дране.

  34. 34 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1557 Весело




    До коментар [#9] от "niakoi_si" Друго си е една Икономика да завършиш, или нещо модерно - Европейски полиитики примерно.
    —цитат от коментар 12 на mun_cho13


    Човече, защо пренебрегваш "Национална сигурност" в Библиотекарския

  35. 35 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    До коментар [#25] от "rootless":

    може би си прав, но човека го устройва взема в пъти повече като химик

  36. 36 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1620 Неутрално

    До коментар [#29] от "t0d0":

    ми не е точно така. Предложиха му да го вземат в САЩ с повишение на заплатата, той обаче си сметна колко трябва да плаща за здравни осигуровки, квартира, обучение на децата и защото стандарта щял да му падне

  37. 37 Профил на Modestmouse
    Modestmouse
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    Как няма да се реализират като първоначалната цедка е много сериозна. Хубави неща правят Телерик, но би било добре тази академия да е достъпна и за хора без познания в програмирането, които искат да се преориентират кариерно, а доколкото знам от познати в Телерик се очаква едва ли не вече да си готов програмист за да те вземат за обучение, лесно е да обучаваш такива хора.

  38. 38 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Рядко готини коментари! Научих доста, без изобщо да съм в материята. Благодаря.

  39. 39 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 995 Неутрално

    До коментар [#36] от "1001":

    Има и такива случаи. Аз говоря за масата.
    Ако му плащат 10к нето тук (месечно), а в Силикон вали $100к (годишно), стандарта му там ще падне.
    Аз имам колеги, които заминаха в Германия и взимат малко повече пари, но заминаха заради средата. По-добре живеят там. Въпрос на предпочитание.
    Аз също съм що-годе добре платен и тук ми харесва. Мисля, че бъдещето е по-скоро светло, от колкото тъмно. Не ми допада Германия нито Великобритания. Разбира се, че постоянно има от какво да се оплакваме тук, но мисля, че може да се поддържа един добър стандарт на живот.

  40. 40 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Как няма да се реализират като първоначалната цедка е много сериозна. Хубави неща правят Телерик, но би било добре тази академия да е достъпна и за хора без познания в програмирането, които искат да се преориентират кариерно, а доколкото знам от познати в Телерик се очаква едва ли не вече да си готов програмист за да те вземат за обучение, лесно е да обучаваш такива хора.
    —цитат от коментар 37 на Modestmouse


    Не е вярно, няма цедка, рядко някой да разбира нещо преди да започне.То и няма смисъл де, ако разбираш ще почнеш направо работа и работодателя ти ще ти плати много по подходящо и много по добро обучение, нищо не му струва, производствен разход е, сваля го от облагаемото..

  41. 41 Профил на Dimiter Tsvetkov
    Dimiter Tsvetkov
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    Напоследък когато става дума за програмисти си задавам въпроса: какво става с тях след 40? Защото успешна реализация означава не само висока заплата до 30, а и перспектива след това. Ако някой има статтистика, нека постне. Моите наблюдения не са много оптимистични.

  42. 42 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Напоследък когато става дума за програмисти си задавам въпроса: какво става с тях след 40? Защото успешна реализация означава не само висока заплата до 30, а и перспектива след това. Ако някой има статтистика, нека постне. Моите наблюдения не са много оптимистични.
    —цитат от коментар 41 на Dimiter Tsvetkov


    Няма перспектива, или си отваряш твоя фирма и наемаш младоци, или правиш мениджърска кариера там където си почнал , не можеш цял живот да учиш. Преди 24 години почнах , с Асамблер и то.....и вече 20 години не съм програмирал, и няма и да програмирам , макар че още мога и то и на модерни, и на екзотични крайно търсени езици.

  43. 43 Профил на Modestmouse
    Modestmouse
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    До коментар [#40] от "rootless":

    За някои от обученията им със сигурност има изпит, който е доста сериозен. Не знам твоите наблюдения от къде и от кога са, моите са от познат който в момента кандидатства. Спомням си че и преди години една позната, караше тази академия и впечатленията и бяха че ако не си вече с добри познания в програмирането, много трудно можеш да влезеш в час.
    А в България се търсят вече готови специалисти, за човек без опит е трудничко, въпреки голямото търсене, явно все пак на работодателите не им се инвестира в създаване на кадри, отчасти ги разбирам, като знам какво е текучеството в този сектор.
    Пък и не виждам каква е логиката да има кандидатстване ако няма цедка на кандидатите. Би било просто записване.

  44. 44 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 946 Неутрално

    До коментар [#13] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":

    Щото за микроконтролера се изисква да измислиш алгоритъм от до.
    Както архитекта проектира цяла сграда и то уникална според клиента.
    А съвременните програмисти пишат код.
    Като зидаро мазачи редят тухли.
    90% от създаденото от тях е със съмнителна полза но скъпо платено.
    Главно приложения и игри еднодневки.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  45. 45 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Аз ходя на зъболекар в Англия, няма смисъл вече да ходя в Бг. за зъболекар. До коментар [#23] от "Читател":

  46. 46 Профил на rootless
    rootless
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#40] от "rootless":За някои от обученията им със сигурност има изпит, който е доста сериозен. Не знам твоите наблюдения от къде и от кога са, моите са от познат който в момента кандидатства. Спомням си че и преди години една позната, караше тази академия и впечатленията и бяха че ако не си вече с добри познания в програмирането, много трудно можеш да влезеш в час.А в България се търсят вече готови специалисти, за човек без опит е трудничко, въпреки голямото търсене, явно все пак на работодателите не им се инвестира в създаване на кадри, отчасти ги разбирам, като знам какво е текучеството в този сектор.Пък и не виждам каква е логиката да има кандидатстване ако няма цедка на кандидатите. Би било просто записване.
    —цитат от коментар 43 на Modestmouse


    Преди 3/4 години никакви изпити нямаше, да не броим там стандартните английски, компютърна грамотност и логика, но те и за интервю за работа да отидеш ги минаваш, не са точно изпити а тестове , това им беше и стратегията, от кол и въже ги събираха, пък който може продължава, който не го бива си тръгва.Сега може и да са променили нещо , не знам

  47. 47 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Да го завършиш е мъка, то няма случаен, който да го е завършил, всеки се е доказал.

  48. 48 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#14] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":Сиреч препоръчвате на всички квалифицирани кадри у нас, които искат по-високи доходи, да напуснат масово държавата ни? А тези, които оставаме тук, какво да правим? Да мрем, щото страната ни в момента е бедна?
    —цитат от коментар 17 на Читател


    Такава е реалността. Да си завра главата в пясъка живеейки с илюзии е последното нещо което ще направя. Най-малкото защото си излагам з@дника на опасности а пък аз си го уважавам :)

    До коментар [#14] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":Национално достойнство, чувство на дълг, такива тривиални неща имат ли въобще някакво значение за Вас?
    —цитат от коментар 17 на Читател


    Ако имахме национално достойнство нямаше да търпим малодушно а щяхме да грабнем паветата. Впрочем този наш манталитет не е от вчера, спомнете си колко са се присъединили към четата на Ботев. И се замислете защо Априлското въстание е написана книгата където присъства показателното заглавие "Пиянството на един народ".

    До коментар [#14] от "Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?":Тоест по Вашата логика право на живот имат само и единствено хората в страните, които в момента се водят развити, а всички останали да карат на пост и молитви, така ли?
    —цитат от коментар 17 на Читател


    На каквото си постелиш на това ще лежиш.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  49. 49 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#18] от "mun_cho13":Как преценихте удовлетвореността на хората у нас по групи и по професии, колега?
    —цитат от коментар 26 на Читател

    Лесно е, има световни анкети по въпросът, ние сме на едно от последните места по удовлетворение от животът, само 2-3 държави бяха зад нас. Далеч преди нас по-щастливи са хората в държави периодично връхлетявани от природни бедствия, с граждански войни, огромна корупция. Същевременно други изследвания базирани на материалната обезпеченост ни слагат в "щастливият милиард". Просто мрънкането и хейтването са национално хоби.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  50. 50 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#12] от "mun_cho13":Съгласен съм с теб.На запад това не е най-желана специалност поради няколко причини: първо - разликата в заплатите спрямо другите видове специалисти (иженери, икономисти, прависти, лекари и т.н.) не е голяма (някъде положителна, някъде дори отрицателна) и второ - тя наистина е тежка.Софтуера се развива много динамично и за да поддържаш добро ниво постоянно, трябва нон стоп да надграждаш, учиш, развиваш се и то с едно стабилно темпо. В противен случай ставаш посредствен. Не че и в другите специалности не е така, но тук е доста по-силно.Един механичен инженер например с времето и опита става ценен. Фундаментите не се променят и опита му е само в плюс. При софтуера може да се случи така, че специалист с 10 години стаж да се окаже "стар и закостенял", и да бъде "издухан" от четвъртокурсник. Софтуерните специалисти са особен тип хора и никак не им е лек, нищо, че повечето хора си мислят така:)
    —цитат от коментар 32 на Pandipool


    Съгласен. И за заплатите и за опита. Когато 2001г бях в Америка един инженер работещ с ANSYS вземаше около $80,000 годишно а с моята специалност $60,000. Сега този с ANSYS взема 95,000 а от моята специалност $100-120,000. Тенденцията е ясна. Е, цените на нефта паднаха така че може и със заплатите да се е променило.

    Основното според мен е масовото производство на софтуерни инженери в страни с нисък жизнен стандарт като Индия и възможността за дистанционна работа. Това не чертае добри перспективи за тази професия в бъдеще.

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  51. 51 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    Над 2000 лева уау...А аз като зъболекар почвам от много ниска заплата,А уча 6 години...в България нищо не е наред..
    —цитат от коментар 5 на Mia san Bayern!


    А колко плати за обучението си? Защото в САЩ стоматолозите печелят много, но излизат от стоматологично училище с до 300 000 долара заеми.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  52. 52 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#15] от "Читател":

    какво му е високо на стандарта тука, с 3-4000 лева единствено кръчмите и баровете са по-достъпни. За живеещи ден за ден ергени става, едно бемве втора ръка и си пич, но за много семейни хора това не е достатъчно. Всичко останало е субстандартно. В царството на Гоце, Боце, Корнелия, Пеевски, Радев... стигнахме до кастинга за политици на Слави.

    Birds of a feather flock together.
  53. 53 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#52] от "Xumpomo name":

    Ами то в Западна Европа да не мислиш, че вземат повече? Половината народ работи за 1200-1500 евро. Особено пък в Италия, Испания, Португалия - там има цяло поколение младежи, "милеуристи" им викат - за повече от 1000 евро не са работили, нямат и перспектива да работят. Живеят при мама и тате до 30-35 години, евентуално ако старите се гътнат ще получат жилище - иначе не могат да си позволят никога.
    Така че тук 3-4к лева хич не са малко. Много по-добре отколкото масата "средна класа" на Запад.
    Е, има и Холандия, Дания, Германия, където изкарват по повече средно, примерно 3-4к евро - ама то от него веднага 40% отиват за данъци, за ипотека или наем 1500, за детска градина 800-1000, и накрая на месеца пак чакат кога ще си получат заплатата че да вържат двата края. Масата народ живее така, то това си е заложена черта при капитализма - на работещите се плаща толкова, че да трябва да го изхарчат всичкото за да достигнат средния стандарт на живот. Печалбата отива при капитала, не при труда.

  54. 54 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#53] от "Камен":

    при капитализЪма викаш човек за човека е вълк, а при социализъма е точно обратното.

    Birds of a feather flock together.
  55. 55 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 918 Весело

    До коментар [#54] от "Xumpomo name":

    Вълкът за вълка е човек? :-)

  56. 56 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 777 Неутрално

    "Телерик" е академия, колкото 7-ми км. е Силициева долина.
    ... Иначе браво за инициативата - намерили са работещо решение за набавяне на кадри, най-вече на ниско ниво (ама и от такива има нужда).

  57. 57 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 777 Неутрално

    До коментар [#52] от "Xumpomo name":Ами то в Западна Европа да не мислиш, че вземат повече? Половината народ работи за 1200-1500 евро. Особено пък в Италия, Испания, Португалия - там има цяло поколение младежи, "милеуристи" им викат - за повече от 1000 евро не са работили, нямат и перспектива да работят. Живеят при мама и тате до 30-35 години, евентуално ако старите се гътнат ще получат жилище - иначе не могат да си позволят никога.Така че тук 3-4к лева хич не са малко. Много по-добре отколкото масата "средна класа" на Запад. Е, има и Холандия, Дания, Германия, където изкарват по повече средно, примерно 3-4к евро - ама то от него веднага 40% отиват за данъци, за ипотека или наем 1500, за детска градина 800-1000, и накрая на месеца пак чакат кога ще си получат заплатата че да вържат двата края. Масата народ живее така, то това си е заложена черта при капитализма - на работещите се плаща толкова, че да трябва да го изхарчат всичкото за да достигнат средния стандарт на живот. Печалбата отива при капитала, не при труда.
    —цитат от коментар 53 на Камен



    До коментар [#53] от "Камен":

    Или накратко:

    "Този, който цял ден работи, няма време да печели пари." Джон Рокфелер

  58. 58 Профил на Modestmouse
    Modestmouse
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    До коментар [#46] от "rootless":

    Сега за някои от обученията им има такива изпитни задачки дето от една фирма програмисти почти никой не успял да ги реши.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах