Кой контролира времето за почивка и актовете на шофьорите

Кой контролира времето за почивка и актовете на шофьорите

© Надежда Чипева, Капитал



Транспортните фирми не могат да контролират тахографските шайби на шофьорите, нито знаят дали служителите им са били глобявани за пътни нарушения. Това се разбра от обясненията на управителя на "Юнион Ивкони" Георги Атанасов, чийто автобус катастрофира на 30 октомври на път от София за Слънчев бряг, а 17 души бяха ранени.


На пресконференция след вътрешна проверка на фирмата той съобщи, че има съмнения, че при предишния курс - от Слънчев бряг към София същия ден сутринта, е имало самоволна смяна на шофьори и затова е възможно катастрофиралият шофьор да е карал повече от разрешените 9 часа на ден.


Едновременно с това Атанасов подчерта, че човекът е преминал медицински преглед преди злополучното пътуване, а автобусът - технически преглед.




От думите на управителя се разбра, че дружеството има 2 акта за нарушения, като единият все още не е влязъл в сила и се обжалва в съда. Останалите 26 акта, за които спомена ръководството на Министерството на транспорта, били персонално на шофьорите. Фирмата обаче не знаела за тези актове, защото автомобилната администрация не й предоставяла информация кого и за какво нарушение е глобила. Самите шофьори също не си признавали, защото щели да бъдат наказани дисциплинарно и от работодателя.


"Няма норматив, по който ние да разбираме дали шофьорът има акт или не. Когато сме разбрали, сме ги санкционирали за нарушение", каза Атанасов.


По повод публикациите в медиите, че автобусът бил със стара тахошайба - документ, който засича колко часа е пътувал шофьорът, шефът на компанията повтори разпоредбите в закона. Според тях шофьорът е отговорен за смяна на тахошайбите и е длъжен да ги съхранява 28 дни лично. След този срок те се предавали в компанията, която ги пазела още година. "Задължение на дружеството е да осигури автобуса с работещ тахограф и при годишния преглед без него не може да премине преглед, който е минат 10 дни преди инцидента. Задължение да попълни и постави тахошайбата - хартиения диск, е на шофьора. Дружествата нямат право да контролират и няма как да го правят, това го прави автомобилната администрация", каза шефът на компанията.


Управителят увери, че графиците на шофьорите за разстояние за пътуване и време за почивка винаги са съобразени с нормативната уредба. Контролът върху тях бил линеен - по точки от маршрута. В дружеството досега имало три случая на самоволни смени на шофьори, информация за които е стигнала до ръководството. Атанасов не можа да обясни какви биха били мотивите на катастрофиралия шофьор да поеме нерегламентирано и част от предходния курс. Дружеството нямало връзка с него от деня на инцидента въпреки усилията си да установи такава.

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  2. 2 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Има "ДАЙ" ! Дай дай да дадеш!!колко лапат и нямат срама да не казвам..Кат и МВР с същите ...дай да дадеш...преди 10 ходини ли беше ,един рейс се беше изсили безспирачки уби колко хора и кво?шофьора бил виновен така измислиха..Дай севлиза с пари в брой !за началниците да лапат пачки

    Долу рушистите и фашистите
  3. 3 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2117 Любопитно

    Защо не е имало втори шофьор в автобуса? За икономия ли? И от неумелите опити за измъкване на фирмата уж чрез размяна на водачите е ясно, че редовно се пътува с един шофьор.

    «Все, что русские взяли от православия – перекреститься перед тем, как зарубить тебя топором». © Ф.М. Достоевский
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на Rim
    Rim
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    "Кой контролира времето за почивка и актовете на шофьорите...?"

    Същият, който разпореди назначаването на Цветелин Цветанов за шеф на КАТ? А къде ли е сега този виден герберунгел-мафиот с фамилия Цветанов...?

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  6. 6 Профил на sten_p
    sten_p
    Рейтинг: 393 Разстроено

    Има модерни софтуери за следене на пратки, коли и т.н. Хората са го измислили, просто шефовете на такива компании като Юнион Ивкони печелят от липсата на информация.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на shakez
    shakez
    Рейтинг: 448 Разстроено

    Преди 2 години очаквахме да дойде една приятелка в Созопол. Тъй като и тя е бързала си е взела билет от въпросната фирма. Слава Богу пристигна невредима, но пътуването не е било безпрепятствено. Ако не ме лъже паметта се е наложило да дойде втори автобус, защото този, с който са тръгнали от София е прегрял, или пък имаше друг технически проблем. Аз на този превозвач нямам доверие от 7 години! Освен ако не е крайно необходимо, или неизбежно, не бих си и помислил да пътувам с нея.

  9. 9 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 924 Неутрално

    То отговора е в заглавието.
    #КОЙ ги контролира....

  10. 10 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9568 Неутрално

    Който трябва да контролира или шефа на фирмата е платил сега на виновният шофьор да изчезне "яко дим", за да се оправдава както си иска. Като го слушах в едно интервю, не ми се видя да му е чиста работата.

  11. 11 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Как кой - най-корумпираните от ДАИ само имат това право.

  12. 12 Профил на bajhuj_2010
    bajhuj_2010
    Рейтинг: 2370 Неутрално

    Глупости. Трябва, освен тахографи, да има и график.

    Всю свою историю эта Россия барахтается в дерьме и при этом желает потопить в нем весь мир.
  13. 13 Профил на tri
    tri
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Фирмата не знае също и за хилядите оплаквания от потърпевши клиенти на тази фирми
    Министерството на транспорта и Московски, 2 мандата заемащ тази длъжност също нищичко не знае горкия.
    Въобще никой нищо не знае, а когато стане инцидент със загинали всички ще се правят на изненадани и много загрижени. Ще започнат едни проверки на всички фирми и законодателни промени за да стъжнят живота на тези фирми, които и в момента си спазват правилата. Но дори и тогава Московски няма да вкаран в затвора, нито пък собственика на фирмата. При инцидент в затвора отново ще влезе шофьорчето защото видиш ли в Юнион Ивкони шофьорите определяли правилата а шефовете никога нищо не знаели.

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3422 Гневно

    (2) На превозвач или на лице по чл. 12б, ал. 1, извършващо превози за собствена сметка, които не са осигурили извличането на всички данни от тахографа или от картата на водача, се налага имуществена санкция 3000 лв.

    Май някой не си знае задълженията? или пък нещо спестява ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на Чарли
    Чарли
    Рейтинг: 2013 Гневно

    Докато живеем в съдебната система на трите прасета и хидроинженера - ТАКА ЩЕ БЪДЕ!

    Никой да не се сърди. Ти за кого гласува? за комунистите, за прасетата или за хидроинженера?

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3121 Неутрално

    Герберастко-дпсарските фирми никой не ги контролира.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7515 Неутрално

    Актовете са абсолютно секретна държавна тайна! Всичко свързано с полицията е супер държавна тайна! Така е още от времето, когато МВР беше биещото сърце на Партията!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3422 Неутрално

    До коментар [#17] от "lz2":

    Няма реформа. само харчат повече. иначе сърцето още е биещо.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 256 Неутрално

    Колкото пъти съм пътувал с този превозвач, толкова пъти е имало проблеми. Или безобразно закъснение на тръгване от близо час, без никой нищо да обяснява, на два пъти автобусите бяха със обширно спукани предни стъкла (дори ги снимах и пращах до Нова), ужасна мръсотия и мърлящина в автобуса, нелюбезен персонал и т.н. И това по най-дългата линия София-Варна. Ползвал съм ги само ако нямам никакъв друг избор.

  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3422 Неутрално

    Чл. 86. Превозвачите и лицата, извършващи превози за собствена сметка, са длъжни да:
    1. не допускат извършването на превоз с автомобил, който не е оборудван с тахограф и тахографски листове (в случай че е монтиран аналогов тахограф), отговарящи на изискванията по тази наредба;
    2. не допускат извършването на превоз с автомобил, ако в протокола от контролната проверка е констатирано, че тахографът е неизправен;
    3. снабдяват водача с необходимия брой съответстващи на тахографа тахографски листове (в случай че е монтиран аналогов тахограф), като отчитат:
    а) продължителността на превоза;
    б) изискването тахографските листове да бъдат заменени при повреда или замърсяване;
    в) възможността да бъдат задържани от контролен орган;
    4. определят ред за получаване и отчитане на тахографските листове;
    5. съхраняват използваните или повредените тахографски листове три години, подредени по имената на водачите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    Зависи от коя партия е работодателят, както се видя

  22. 22 Профил на rss
    rss
    Рейтинг: 654 Неутрално
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3422 Неутрално

    пак се опитват да ни заблуждават.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 555 Неутрално

    До коментар [#8] от "shakez":

    Доверие имам само в Биомет и в Етап .
    Но поради това че биомет рядко им съвпадат курсовете с моя график доста рядко ги ползвам 1-2 пъти в годината.
    Но всяка седмица пътувам с Етап Груп и като цяло съм доволен положиха доста усилия .
    Купиха нови автобуси . Вярно че повечето ги пускат по дестинациите извън БГ но все пак имат доста прилична база . Наскоро почнаха да се появяват и едни по малки автобусчета само с 39 места .Но те също са доста запазени . Персонала е любезен . Няма големи закъснения като цяло дори доста пъти стигам и по рано . Зимата винаги в автобуса става баня . А бе накратко съм доста доволен от фирмата . Както казах пътувам или всяка седмица или през седмица и за това мисля че имам доста големи лични наблюдения. Юнион ивкони - те там не се качвам ако ще и пеша да ми се наложи да вървя до София. Автобусите им са под всякаква критика -персонала още по зле . Чак да се чуди човек тия автобуси как са минали преглед -сещам се че сме в Бг и ми става ясно на момента .

  25. 25 Профил на shakez
    shakez
    Рейтинг: 448 Любопитно

    Само не разбрах, на кого не му хареса личното ми мнение за превозвача, та ми наши "-"? Що за хора бродят из тези форуми?

  26. 26 Профил на nodjinn
    nodjinn
    Рейтинг: 59 Неутрално

    Последният път когато пътувах с тях София - Слънчев бряг ме увериха, че за 5 часа и полровина сме там, хайде 6. Е нанайци. 7 часа и половина по часовник. Потресох се.

  27. 27 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    Докато не се приемат закони,всички контролни функции да са към полицията,за всички превозни средства,а някой функции да са прехвърлени към други структури,като например ДАИ,няма да има контрол над камиони и автобуси,както трябва,и ще си правят далаверки в фирмите превозвачи!

    sdg
  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8301 Неутрално

    То може и да се контролира, но не се спазва.

  29. 29 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Само ДАИ може да съперничи по корупция на митниците. Положението в ДАИ толкова е разядено от корупция, че трябва да ги закрият и изградят отново с нови, необвързани служители.

    Юнион-Ивкони със стогодишни транспортни средства ли превозват хората? Какви са тия тахо шайби? Такива има само на старите машини. Ясно е че се хитрува. В корумпирана среда е много лесно. Плащаш където трябва за протекция и после избиваш. Вината обикновено отива в дребните риби. Някоя смешна глоба и всичко се покрива. Изглежда се опитват да хвърлят вината върху шофьора. Но и шофьорите имат вина в играта с тахо шайбите. Пестенето и алчността на собствениците води до лоша подръжка и преумора на шофьорите. И накрая пешкира го опират шофщорите.
    Според мен, нещата може малко да се подобят, ако корупцията в Министерството на транспорта силно се ограничи, и ако транспортните фирми започнат да използват по-нови машини. Затова са нужни стимули и регулации които подобряват бизнес средата. Нещата са много зле.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  30. 30 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 3774 Неутрално

    Защо автобусът е с аналогов тахограф?
    Всеки може сам да си направи преценката като види разликите в двата линка.
    Дигиталните трябваше да влязат в сила от 01.01.2008 г. а сега сме 2017 - та и има още аналогови с тахошайби и то автобуси!
    ДАИ или там както се думат сега ИААА.Защо?

    http://www.fleet.vdo.com/media/1040/flc_instrucion_manual_dtco_1381_release_1_3_bg__en.pdf

    http://safetruck.net-mex.hu/sites/default/files/8/8.1.3._folytatashoz_tachograph_BG.pdf

    Морето само живите обича, а мъртвите изхвърля на брега./ Христо Фотев /
  31. 31 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 3774 Неутрално

    А тук са всички регистрирани нарушения и санкции в Европа.
    ИААА защо и тук не е така?

    https://rta.government.bg/index.php?page=sankcii_eu

    Морето само живите обича, а мъртвите изхвърля на брега./ Христо Фотев /
  32. 32 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2161 Неутрално

    До коментар [#6] от "sten_p":

    естествено е от ръководството и контролиращите да не знаят нищо ,хората са на власт ,а ако знаят ,трябва да спрат тези гробници от движение и да закрият фирмата ,а и държавата я няма в лицето на ДАЙ , така ,че проблеми няма ,пак ще се покрият нещата ,а и няма убити .....

  33. 33 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 157 Неутрално

    Имам питане, на какво основание фирма Юнион Ивкони си позволява нееднократно да не пуска автобуси за които има продадени билети само защото на тях им се виждат малко пътниците. Нормално ли е да висиш 4 часа на гарата? Нормално ли е заради тях да изтървеш самолет.

    Докога фирмата на КОЙ ще вози масово из цяла България с раздрънкани автобуси?

    Докога фирмата на КОЙ ще принуждава един шофьор да пътува по маршрут Търново - Варна - Бургас - София - Търново с паузи между шофиранията под 2 часа и без нощувка за това време?

    Докога фирмата на КОЙ ще печели масово линиите в България?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах