Силни марки ще носят 400 млн. евро към брутния продукт

Ако българските компании започнат да се продават с перфектни брандингови стратегии, всяка година към брутния продукт ще се добавят още 400 млн. евро, сочи предварителен анализ на испанската консултантска компания Bloom consulting, подготвен по проект на Българската агенция за инвестиции и Българската информационна и инвестиционна мрежа, съобщи изпълнителният директор на агенцията Павел Езекиев.

Резултатите от първия етап от проекта са били представени в четвъртък пред мениджъри на 60 български компании, които потенциално могат да работят за имиджа си зад граница. Сред тях са били "Актавис", БТК, "Домейн Бойар", "Тандем" и др. Целта е държавата и частният бизнес да инвестират съвместно, така че след присъединяването на България в Евросъюза пазарите в общността да познават доказали се български марки.

Ако държавата поддържа добър контрол върху производството, това ще гарантира на външния потребител, че продукцията е качествена. Самата брандингова стратегия е свързана не само с изработване на "лична" карта на компанията, но и с каналите тази информация да стигне до партньорите. Това може да става чрез българските търговски представителства, поясни Жосе Торес, управител на Bloom consulting.

Според анализа, ако повече български фирми инвестират в саморекламата, от увеличение на експорта годишно в страната могат да се влизат 110 млн. евро, чрез привличане на нови инвестиции - още 250 млн. евро, а чрез привличане на рискови фондове - около 50 млн. евро. За целта обаче бизнесът и държавата трябва да инвестират заедно, така че системата да заработи бързо. Проектът е петгодишен и за неговата реализация са необходими от 3 до 5 млн. лв. Вариантите за финансирането са два - да се финансира от държавата и частния бизнес или само от частния бизнес, поясни Езекиев.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах