Регистрация

Рекорден износ на ток и ръст на потреблението в страната отчита системният оператор

България ще изнесе над 10 млрд. киловатчаса електроенергия през 2011 г., което е с 30% над миналогодишния износ, съобщи capital.bg като цитира шефа на централно диспечерско управление в Електроенергийния системен оператор (ЕСО) Митю Христозов. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

26 коментара
 
Преглед на профил

cinik

Рейтинг: 3262 Неутрално
  • 1
  • 16:09
  • 24 ное, 2011

"Обяснението на Христозов е, че нараства консумацията на битовите потребители, а не че се съживява бизнесът."

>>> Наистина е така. Н.В. Климатъкът си казва думата. 9,6 ст. за квч парно в София с/у 10 ст. нощна тарифа, при консумация на климатика 1:3 до 1:4

Оценка
+23
 
Преглед на профил

Тони!

Рейтинг: 4091 Неутрално
  • 2
  • 16:10
  • 24 ное, 2011

Как бе, ние според комунетата и герберите трябва да сме на режим на тока в момента, че нали Белене трябва да се строи...

Оценка
-9 +30
 
Преглед на профил

tel_112

Рейтинг: 1794 Неутрално
  • 3
  • 16:13
  • 24 ное, 2011

Значи рекордно потребление и пак има за рекорден износ, на кой му трябва Белене?

www.clubpolitika.info

Оценка
-8 +37
 
Преглед на профил

Wornoxmaniak

Рейтинг: 1294 Весело
  • 4
  • 16:13
  • 24 ное, 2011

До коментар [#2] от "Тони!":

Костовистите, знаете ли изобщо какво е енергетика?

Оценка
-31 +11
 
Преглед на профил

cinik

Рейтинг: 3262 Неутрално
  • 5
  • 16:21
  • 24 ное, 2011

Противниците на АЕЦ-а налетяха. Сега чакаме и онези екологичните, да обяснят колко много ще се купува нашият ток, ако инсталираме от техните централки с цена на изкупуване 40 цента/квч. За 20 години напред - без мърдане.

Оценка
-13 +17
 
Преглед на профил

КМЕТ В СЯНКА

Рейтинг: 3259 Неутрално
  • 6
  • 16:30
  • 24 ное, 2011

ТЪРСЕНЕТО Е ГОЛЯМО - ПЕЧАЛБИТЕ ЛЕСНИ, БЪРЗИ И ОГРОМНИ - ЗНАЧИ НАСИЛИЕТО В БРАНША ЩЕ ЕСКАЛИРА !!!

ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ ! ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!

Оценка
-4 +22
 
Преглед на профил

Дамян

Рейтинг: 3428 Неутрално
  • 7
  • 17:54
  • 24 ное, 2011

До коментар [#5] от "cinik": От дописката не става ясно, но са нарастнали и цените, по-които България изнася електроенергия. По мои източници са минали 60 евро за Мвтч.
Причината е малко по-читавото организиране на търговете за износ. Преди няколко години изнасяхме под цената на която НЕК продава на регулирания пазар.
Не бери грижа... ветропарковете ще си пласират електоенергията но ЛОКАЛНО. Като махнеш таксата за пренос по МВН, като се свие регулирания пазар за сметка на свободния 18 ст. без ДДС в региона на Добруджа ще е добра цена Но това само ако Е.ОН не продаде на руснаците.

Оценка
+14
 
Преглед на профил

Дамян

Рейтинг: 3428 Неутрално
  • 8
  • 17:57
  • 24 ное, 2011

До коментар [#5] от "cinik":
А от догодина изкупните цени за ВЕИ енергия ще паднат още веднъж и така... след 2015 някъде ще са без преференции. Всичко на пазара

Оценка
-1 +11
 
Преглед на профил

eurogi

Рейтинг: 750 Неутрално
  • 9
  • 17:59
  • 24 ное, 2011

До коментар [#3] от "tel_112":

Е как на кой,на Богомил Манчев,Риск Инженеринг и руското атомно лоби.

Оценка
+10
 
Преглед на профил

radoslavivanov

Рейтинг: 540 Весело
  • 10
  • 18:00
  • 24 ное, 2011

Значи първо вдигаме консумацията на потребителите, следващата година вдигаме и консумацията на бизнеса и АЕЦ БЕЛЯ-НЕ е готов .
Интересно как точно се вдига консумацията на електричество при положение потребителските индекси са надолу от години.
Всеки ден четем как хората само се ограничават и нямат пари с какво да си платят битовите сметки.
Ако обаче погледнем изказването като такова на номенклатура от плановата икономика - то тогава всичко е ОК.Тогава всичко вървеше нагоре и само нагоре.

Оценка
-7 +4
 
Преглед на профил

cinik

Рейтинг: 3262 Неутрално
  • 11
  • 18:00
  • 24 ное, 2011

До коментар [#8] от "Дамян":

Ами дай Боже! Трябва да се печели някак от целия балон, но защо чак от 2015? До тогава ще нанесе доста пакости, особено с тези 20-годишни договорим

Оценка
-1 +1
 
Преглед на профил

eurogi

Рейтинг: 750 Неутрално
  • 12
  • 18:01
  • 24 ное, 2011

До коментар [#8] от "Дамян":

Твърде оптимистично.Може би ще свалят изкупните цени на фотоволтаичните централи,но за вятърните едва ли.Тази година дори леко ги вдигнаха.А докато Цвети Бориславова е в бранша,не се и надявайте на такова нещо.

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

Дамян

Рейтинг: 3428 Неутрално
  • 13
  • 18:03
  • 24 ное, 2011

До коментар [#1] от "cinik":
За климатиците си прав. И този процес ще се задълбочава. В момента се спира от възможностите на инсталациите ниско напрежение в кварталите и в блоковете. Следващият ход на правителството ще е да вдигне таксите за пренос, така че да се натрупват средства за развитие на мрежата ниско напрежение. Мрежа високо напрежение поне в района на София няма заради отпадналите големи индустриални консуматори напоследък.
Но какво ще правят с Топлофикация София, не знам... Върви към фалит, което ще доведе до спад на потреблението на газ с поне 300 млн. куб.м. годишно

Оценка
-2 +10
 
Преглед на профил

Дамян

Рейтинг: 3428 Неутрално
  • 14
  • 18:06
  • 24 ное, 2011

До коментар [#12] от "eurogi":
Ами ето нещо за което трябва да се настоява, да се протестира БСП, ДПС и Атака да внесат в Парламента промени в закона за ВЕИ Ае! намаляване на преференциите. И аз подкрепям

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

eurogi

Рейтинг: 750 Неутрално
  • 15
  • 18:08
  • 24 ное, 2011

До коментар [#7] от "Дамян":

Между другото,за вятърните централи си абсолютно прав.Поназнайвам малко от тези неща,и трябва да ти кажа,че в момента най- новите модели вятърни турбини,пригодени за нашите условия,могат да продават електроенергия на цена под 16 стотинки на киловатчас и ще са на печалба.А на най-добрите места-дори и под 15 стотинки. на киловатчас.

Оценка
-1 +8
 
Преглед на профил

Дамян

Рейтинг: 3428 Неутрално
  • 16
  • 18:12
  • 24 ное, 2011

До коментар [#12] от "eurogi":
Цените на ВЕИ трябва да се гледат в динамично съотношение с цените от конвенционалните източници. Предстои поскъпване на електоенергията от Козлодуй заради зъдължението да се натрупват средства за удължаване на срока, за евентуално 7-ми блок, за стоителство на хранилища и в крайна сметка и за фонд "ликвидация"
Електоренергията от ТЕЦ, както ни съобшиха вече, ще поскъпва заради квотите СО2. Само електроенергията от ВЕИ и предстои да поевтинява. Кога и на какво равнище ще се изравнят, не знам, но сходимостта се вижда "с просто око"

Оценка
+9
 
Преглед на профил

Дамян

Рейтинг: 3428 Неутрално
  • 17
  • 18:15
  • 24 ное, 2011

До коментар [#15] от "eurogi":
Ми тия "идиоти" германците предлагат вече на пазара турбини по 6 Мвт. мощност. Няма да се очудя ако след година две се появят и 10 мегаватови ветрогенератори. А ако започнем да произвеждаме по лиценз ветрогенератори в Севлиево, направо избиваме рибата

Оценка
+13
 
Преглед на профил

Дамян

Рейтинг: 3428 Неутрално
  • 18
  • 18:20
  • 24 ное, 2011

До коментар [#10] от "radoslavivanov":
Споко бе човек Става въпрос за ръст от 4% срещу по-малко от 2% в предишните години. Ясно е и откъде идва този ръст. Битовите потребиетели минават от парно (или газ) на климатици клас А Аз съм на "централна газ", но също си сложих един климатик в дневната ... така за всеки случай И в момента ползвам газ само за топла вода.

Оценка
+8
 
Преглед на профил

eurogi

Рейтинг: 750 Неутрално
  • 19
  • 18:21
  • 24 ное, 2011

До коментар [#17] от "Дамян":

Нямаме нужда тук от чак такива големи,те се произвеждат с основната идея за инсталация в офшорни вятърни паркове.Достатъчни са 2 мегаватови,от типа на Vestas V100 или Enercon E82.

Оценка
+6
 
Преглед на профил

Дамян

Рейтинг: 3428 Неутрално
  • 20
  • 18:22
  • 24 ное, 2011

До коментар [#19] от "eurogi":
Прав си, разбира се! Просто се изумих като го прочетах

Оценка
+6
 
Преглед на профил

RUSE

Рейтинг: 413 Неутрално
  • 21
  • 19:01
  • 24 ное, 2011

Абе то износа се е вдигнал, ами да не би и вноса и той да се е вдигнал. Миналата година уж се изнесоха едни количества за Турция, обаче после си ги били внесли обратно. Уж турска фирма собственик си изпробвала връзките и нови далекопроводи. Такива схеми правят и ДДС-арите от ТИМ със зърното.

не съм избягал

Оценка
-3 +4
 
Преглед на профил

RUSE

Рейтинг: 413 Неутрално
  • 22
  • 19:16
  • 24 ное, 2011

Естествено, че ще се вдигне вътрешното потребление след като вдигнаха цените на парното до небето. А те се вдигнаха защото АЕЦ-а работи и топли водите на река Дунав. Температурата на водата на р. Дунав при Оряхово винаги е най-висока от температурата в целия останал български участък. Днес разликата спрямо Лом е 1,4 градуса - http://www.appd-bg.org/site/wrap.php?3 . Местните ТЕЦ-ове, които подават отпадната си топлина при производството на ел. енергия за евтино затопляне жилищата на хората от намиращия наблизо град, не работят а стоят в студен резерв, като така гарантират работата на АЕЦ.

не съм избягал

Оценка
+4
 
Преглед на профил

Дамян

Рейтинг: 3428 Неутрално
  • 23
  • 19:34
  • 24 ное, 2011

До коментар [#21] от "RUSE":
А бе тая история с износа на електроенергия за Турция от началото на годината беше много омазана. Съобщението в Дневник не ставаше за нищо.
Според мен Турция тази година е внесла доста... В началото на годината за първи път , прецедент, е платила за инсталирана мощност, което си е редно. После, след получаването на електроенергия се доплащ доковорената цена. Предварителното плащане е вид гаранция, че ще потребява и се губи, ако в последствие не внесе. И ние един вид клауза тейк от пей сме спретнали...

Оценка
+4
 
Преглед на профил

shumkar

Рейтинг: 2490 Неутрално
  • 24
  • 22:55
  • 24 ное, 2011

Значи рекордно потребление и пак има за рекорден износ, на кой му трябва Белене? - цитат на коментар #3 от “tel_112”

На комунетата! на Гоце и Боце!!!!!!!!!!!!!

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

kirkor

Рейтинг: 1075 Неутрално
  • 25
  • 09:44
  • 25 ное, 2011

До коментар [#24] от "shumkar": Ало, ти от шумата, инвестициите в голямата енергетика не се правят, когато ти допре яйцето до задника! Ще те видим, когато започнем да купуваме допълнителни въглеродни емисии за ТЕЦ-овете, когато реките още попресъхнат, какво тогава ще изнасяш! Добре, че го има Козлодуй и че има живот още 10-15 години и че старите ТЕЦ-ове още кретат. Ами след това? Икономиката също няма да е само проиводство на вафли и кренвирши ...

Оценка
-2 +1
 
Преглед на профил

shumkar

Рейтинг: 2490 Неутрално
  • 26
  • 12:40
  • 25 ное, 2011

До коментар [#25] от "kirkor":
Аз не печеля нищо от износа на еленергия. Напротив, този износ се субсидира от моите данъци! А моят бизнес никой не го субсидира! От този момент аз съм съгласен България да внася еленергия даже, защото тя ще е по-евтина от местната!
Понимаеш, аз не се чувствмам евразиец като теб, а ЕВРОПЕЕЦ!

Оценка
+2
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Индекси
Къси продажи / Short selling
Това е продажбата на ценна книга, която инвеститора на практика не притежава или всяка продажба, която се изпълнява чрез представянето на взети на заем от продавача книжа. Инвеститорите продаващи на късо вярват, че ще могат да купят акциите на по-ниска цена от тази, на която са продали. Късите продажби са обратното на дългите позиции. Инвеститорите продаващи на късо печелят от спад в цените на ценните книжа. Това е начин на търговия свързан със значителен риск, заради което обикновено на ново-инвеститорите се препоръчва да избягват подобни стратегии.
Още от Речник