"Струма" може да има 24 малки тунела вместо един 15-километров преди Кресна

Сегашният път през Кресненското дефиле.

© Надежда Чипева, Капитал

Сегашният път през Кресненското дефиле.



Магистрала "Струма" може и да не слиза в 15-километров тунел под Кресненското дефиле, се разбира от обществена поръчка за нов идеен проект за участъка, обявен от Национална компания "Стратегическа инфраструктура" (НКСИ). 


Поръчката на НКСИ е за идеен проект за така наречения лот 3.2 на магистралата  - 21-километров участък между Крупник и Кресна. Прогнозната й стойност е близо 1.2 млн. лева, а срокът за изпълнение – 168 дни. Тя включва геодезическо заснемане, нови геоложки проучвания, геометрично решение на трасето, оценка на разходите и др., информира "Капитал Daily"


Одобреното трасе на "Струма"

© Капитал, Капитал

Одобреното трасе на "Струма"




В обявлението е посочено, че "на база предпроектните проучвания идейният проект трябва да съдържа следните големи съоръжения: 25 мостове и виадукти с дължина 3 км, 24 тунела с дължина 6.5 км, укрепващи и подпорни стени - 7 км, както и 3 пътни възела". 


Държавната инфраструктурна компания е уведомила екоминистерството в края на 2014 г., че иска в процедурата по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на участъка от магистралата през Кресненското дефиле да се включат две трасета. "Резултатите ще са ясни в края на годината. Тунелът ще струва над 500 млн. евро, а алтернативата – 300 млн. евро. Това е много сериозна разлика и ако се окаже, че вариантът е приемлив – защо да не предпочетем него", коментира наскоро шефът на инфраструктурната компания Асен Антов.

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на scrapisimo
    scrapisimo
    Рейтинг: 221 Неутрално

    МВР наистина ли са написали на тая графика автомагистрала "Стума"?!

  2. 2 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    Дано...
    Не че нещо, ама 21 км тунел в милата ни татковина=21 км страх......

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  3. 3 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    До коментар [#1] от "scrapisimo":
    МВР наистина ли са написали
    ---------------------
    Не е МВР......, други глупаци са.


    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    Всичко може, важното е да се изкопчат още пари, за препроектиране, за строителство за каквото там са си намислили.

  5. 5 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 743 Неутрално

    1 млрд. лв. за 15 км. тунел? Правете си ги частни. У наше село не искаме да ви плащаме

  6. 6 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    Ако така ще излезе 3 пъти по-евтино и по-бързо, защо не ?
    Пак ще е несравнимо по-добре, и най-вече безопасно, от сега ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  7. 7 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 644 Любопитно

    [quote#6:"роджър"]Ако така ще излезе 3 пъти по-евтино и по-бързо, защо не ?[/quote]
    ... хм, дали...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  8. 8 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 10385 Неутрално

    Ако общата дължина на 24-те тунела е 6.5 км.е добре да се избегне този дългия.И поддръжката на тези тунели ще бъде по лесна защото ще са къси.

  9. 9 Профил на oldie
    oldie
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Много мостове, много тунели - ще има за всички Бокови приятели. И за самия Боко.

    Предишният вариант - с един тунел - означаваше, че строителството трябва да е от чужд консорциум, който има опит в такова трудно строителство, с използването на малко местни играчи. Те и затова се разпищяха преди време. Един тунел за милиард евро - 150-200 млн. евро "комисиона" за Боко. Но се усети, че изпуска местните феодали, които ТРЯБВА да са му задължени - а това става само с поръчки. Затова се е минало към новия вариант - много дейности, пак с много пари (и по-висока "комисиона", но с много подизпълнители, които да са ДЛЪЖНИ на Шефа...


  10. 10 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 644 Неутрално

    [quote#4:"442"]Всичко може, важното е да се изкопчат още пари, за препроектиране, за строителство за каквото там са си намислили. [/quote]
    ... точно... участъка шА са проектира наново... после и оценки и други подобни ша трЕбе... да не стане тъй, че наесен шА върнат стария план за един тунел

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  11. 11 Профил на h2s
    h2s
    Рейтинг: 8 Весело

    "Струма" може да има 24 малки тунела вместо един 15-километров"
    Хитро! И всеки с цената на 15-километров, нълтъй?

  12. 12 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 644 Неутрално

    До коментар [#8] от "chicago514":

    ... и остават едни 8-9 км мостове, подпорни стени над и под магистралата... опасности от свлачища, придошли дерета и т.н. Иде ред на пАтечки за костенурки, мечки и борсуци... еФтинко шА е кат' прибавим и нов проект за участъка.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  13. 13 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 10385 Неутрално

    До коментар [#12] от "ДЗВЕР":
    Говоря ти само за тунелите.Разсъждавам върху заглавието.Нищо повече.

  14. 14 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 861 Весело

    няма такова нещо НКСИ ... има НКСИП ама то трябва човек и да е малко грамотен

    Pure Chewing Satisfaction
  15. 15 Профил на Втора цетка
    Втора цетка
    Рейтинг: 907 Любопитно

    Чуда се, къде ше наслагат химическите тоалетни, като оцвъкат магистралата с безброй тунелчета...

    Това е Ъпсурт, мене ме нема във целата схема...
  16. 16 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 644 Неутрално

    До коментар [#13] от "chicago514":

    ... ясно... ама заглавието и статията нали си знаем

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  17. 17 Профил на neanonimen
    neanonimen
    Рейтинг: 282 Разстроено

    Е, честито на родната строителна мафия.

  18. 18 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Поддръжката на тунел с дължина 15 км не е лъжица за българска уста.

  19. 19 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 869 Неутрално

    [quote#6:"роджър"]Ако така ще излезе 3 пъти по-евтино и по-бързо, защо не ? [/quote]
    Сумата е одобрена за 15км тунел, плаща полоивината ЕС, но защо не, типично по български, да намерим заобиколен и по-евтин от към себестойност вариант, но като крайна цена да излезе пак същото. Да живуркат нашите псевод пътно-строителни фирми, които не са направили 1км нормален от качество на изпълнениет път последните 10-15г.
    Как едно нещо в България НЕ СТАВА КАТО В НОРМАЛНИТЕ СТРАНИ!
    От където и да мине трасето, не се съмнявайте че след 1-2 години всичко ще е в дупки, ями, неравности и пропадания, а клоните и дърветата ще са на 1-2м навътре в пътя. В тунела поне няма да има растителност на пътя, но пък е напълно възможно да падат камъни от намазания с киреч вместо бетон таван...

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  20. 20 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 644 Неутрално

    До коментар [#19] от "traveler1":

    ... то според статията, един тунел е 1 млрд... другия проект е за 600 млн... ама тъй сА твърди преди още да има геоложко проучване, намиране на трасе, изчисления, проектиране и т.н. Та т'ва, че е по-еФтин варЯнт, мно'о мА съмнява.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  21. 21 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Въпрос на приоритети, които към момента изглеждат пообъркани. За въпросните 500лмн. евро може Хемус да стигне от Ябланица през Плевен/Ловеч до Търново, за още 300млн и да се завърши. Та трябва ли да се инвестира в 15км тунел, като на същата стойност могат да се изградят 130км от Хемус, които са жизненоважни за съживяването на половината страна! Не че не ми се ходи на море в Гърция за 2часа, но въпросните 15км бих ги преглътнал в името на по-важни цели.
    Друг е въпроса за какво и как сме договорили пари по фондовете, но явно аргументацията и приоритизацията са "куцали".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах