Шофьорите на таксита вече ще трябва задължително да са наети от фирма

Снимката е архивна

© Цветелина Белутова, Капитал

Снимката е архивна



Таксиметровите услуги да се извършват само от търговци, които притежават удостоверения за регистрация, това предвиждат приетите днес на първо и второ четене промени в Закона за автомобилните превози, предаде БНР. Досега таксиметровата дейност можеше да се извършва и от водачи, извършващи дейността от името на регистриран превозвач, но за своя сметка.


Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8036 Неутрално

    Той законът и копърки не предвиждаше ,но ги има,много.

  2. 2 Профил на nikivan
    nikivan
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Пак ще има копърки, за съжаление. Ще намерят вратичка в закона и ще действат по старому само, че с ново име.

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  3. 3 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    а какво правим с бай мангау дето кара с нередовни документи и без точки?

    Евроатлантида
  4. 4 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    страната на бакшишите - там където има таван на лихвите по кредити, но няма таван на цената на километър пробег и минута престой.

    Евроатлантида
  5. 5 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Поредния удар срещу Юбер гласуван единодушно в залата.

    http://banks.dir.bg/2015/10/06/news20210540.html

  6. 6 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 959 Неутрално

    А трудови договори за шофьорите? Щото иначе с какво са по-различни от Юбер?

    седеньето го зголемува задникот
  7. 7 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7279 Неутрално

    Контрол му е майката! Контрол! И събираемост! 5 лева да са, ама докато не плати по банков път, колата не мърда! Ха да видим, колко неприятности ще си създадат и шофьори и бакшиши, ако правят нарушения!Това е пътя, а не затвори, дрънголници и дрън, дрън!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  8. 8 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Цеко Минев и останалите кредитни милионери в такси- и лизинговия бизнес не си поплюват.

    ще изритат всеки конкурентен бизнес от България. с цената на всичко.

    таксиметровите шофьори после да не се оплакват, че изнемогват. те са си избрали съвременното робство при такива като Цеко Минев.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  9. 9 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 966 Весело

    До коментар [#3] от "sa6":

    Няма проблеми, важното е да не е Юбер

    Stef
  10. 10 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#2] от "nikivan":

    никой не гони 50-те копърки. те си плащат на няколко милиционера и преследванията им се спират.

    ударът тук е срещу Убер. защото все повече шофьори на Убер се радват на бизнес, а спада бизнесът на компаниите на червените милионери (те са или собственици на таксиметрови компании, или на лизингови компании, които дават таксита на лизинг, или и двете).

    аз се сещам за бизнеса на Цеко Минев, на Алексей Петров, и на още няколко кредитни милионера.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  11. 11 Профил на Боян Цветков
    Боян Цветков
    Рейтинг: 487 Неутрално

    [quote#7:"lz2"]Контрол му е майката! Контрол! И събираемост! 5 лева да са, ама докато не плати по банков път, колата не мърда! Ха да видим, колко неприятности ще си създадат и шофьори и бакшиши, ако правят нарушения!Това е пътя, а не затвори, дрънголници и дрън, дрън![/quote]

    Мне, колкото по-малко контрол, толкова по-добре. Бизнесът на таксиметрови услуги трябва да се либерализира, а не да се добавят допълнителни усложнения към и без това сложната система от закони. Нека ги има и копърките - но да е ясна цената на км пробег на всички, които се качват на тях.

    "You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touch
  12. 12 Профил на Безуспешно чакащ промяна
    Безуспешно чакащ промяна
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#7] от "lz2":

    Няма кой да те чуе. Един престъпник (бил той и от най-дребен характер) ще продължи да нарушава закона, независимо дали го грози разпъване от коне или капкови мъчения. Един престъпник ще се замисли да спре само ако около него постоянно горят престъпници. Без контрол и изпълнение, законът си остава врата в полето.

    Леко обезчовечен...
  13. 13 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    До коментар [#9] от "stef":

    Типичен лобистки закон, целящ да спечели гласоподаватели от контингента консуматори на кебапчета.

    Евроатлантида
  14. 14 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    [quote#3:"sa6"]а какво правим с бай мангау дето кара с нередовни документи и без точки? [/quote]
    Ще кандидатства за работа във фирма!
    Трябва да представи диплома , следдипломна квалификация за таксиметров шофьор , редовни документи от КАТ талон и свидетелство !
    И медицинско удостоверение ,че е здрав и годен защото до сега бяха всичките инвалиди за да не плащат данъци !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  15. 15 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Докато истинско дясно правителство не спечели мнозинство в парламента, няма да има оправия, да знаете.

  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    Старата история се повтаря - викаш държавата на помощ, тя почва да си черпи права от делегираното възложение "да оправи работите" и изведнъж те прецаква и теб. В случая покрай Юбер.

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  17. 17 Профил на Болежко
    Болежко
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Държавата защитава държавата. Със зъби и нокти.

  18. 18 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    идеално, юбер си взимат един лиценз за бакшиши и се връщат на пазара. не е много сложно.

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  19. 19 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2507 Весело

    Работата отива към преоткриване на ДАП-а...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    До коментар [#5] от "Само Левски":

    И как това е удар срещу Убер?

    Тоя закон е добър, и защитава пътниците. На някои тарикати тук, съдбата на Убер им е по-важна от собствената им съдба като пътници. Що ли...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    До коментар [#18] от "lol":

    Да де, ама точно това цели Юбер да избегне. Те не искат да са таксиметрова компания, за да не носят отговорност.

    На самата Юбер идеята им е да са просто посредник между клиента и шофьора. Като по този начин се спасяват от всякаква отговорност за евентуални проблеми причинени от шофора, а също и от клиента (ако пиян клиент набие шофьор на Юбер, това си е проблем на шофьора).

    Те искат да са просто посредници с едно мобилно приложение, прибиращи комисионни. Такъв им е бизнес модела.

  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    До коментар [#21] от "niakoi_si":

    Не съвсем. Хем искат да са посредници, хем не искат да са такива. Т.е., маскират се на посредници и препращат отговорността и лиценза към шофьорите (а те няма как да носят отговорност), хем реално те са осъществяващите тази дейност.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    До коментар [#18] от "lol":

    Юбер ако вземе лиценз ще трябва да назначи на трудови договори и таксиметровите шофьори или те да имат собсвена фирма с лиценз. Не знам как било до сега, но в момента изглежда съвсем правилна схемата. Какви самонаети, какво преотстъпване на лицензи. Всеки който изка да е такси си прави фима и си купува лиценз или работи на трудов договор за някой, който има лиценз. Точка.

  24. 24 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1958 Любопитно

    До коментар [#23] от "primaxm":

    Е то сега и законите искаме да се спазват?

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  25. 25 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 461 Весело

    Вместо да започне да преследва имитаторите и да приклещи всички онези, които укриват данъци и осигуровки в транспортния бизнес, днес държавата измисли още един начин да забрани на част от своите граждани да си изкарват хляба.

    На печелившите – честито, и продължавайте да гласувате по същия начин на избори!

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  26. 26 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 594 Неутрално

    [quote#11:"Боян Цветков"] Нека ги има и копърките - но да е ясна цената на км пробег на всички, които се качват на тях.[/quote]

    Возя се на таксита редовно и съм адски параноичен когато ползвам таксита от улицата. Но и на мен ми се е случвало да се разсея и да попадна на копърка.
    Някакви регулации са нужни, иначе ставаме дивия запад (само дето на изток).

  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    До коментар [#25] от "Иван Арнаудов":

    Имитаторите са забранени, в частта, в която това противоречи на закона. А Убер изцяло влизат в ония, дето укриват плащания към държавата, т.е., с това тя прави това, за което призоваваш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Можеш и да се самонаемеш,това не противоречи на пазарната икономика!

    Tony
  29. 29 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Като цяло според мен трябва да разделят такситата на две нива регулация:
    - регулация която дава правото да носиш табела такси и да качваш пътници на пътя
    - регулация която дава правото да превозваш пътници срещу заплащане

    Реално не мисля че за вторият случай (Убер и телефонните таксита) защитата на клиента е чак толкова важна, защото той знае какво поръчва.
    Но и в двата случая държавата трябва да си гарантира данъчните взимания - което е изключително релевантно предвид офшорните еквилибристики на Юбер и злоупотребата с прага от 50к прилагана и от традиционните такси фирми.

  30. 30 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    До коментар [#28] от "Free person":


    [quote#28:"Free person"]Можеш и да се самонаемеш,това не противоречи на пазарната икономика! [/quote]
    Можеш, но за да извъшваш превози трябва да вземеш лиценз. Лиценз се дава сано на юридически лица, но не и на физичдески лица.

  31. 31 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2591 Неутрално

    [quote#8:"полувишис"]Цеко Минев и останалите кредитни милионери в такси- и лизинговия бизнес не си поплюват. [/quote]
    Всъщност ако се пипне закона както трябва Цеко много ще пострада!
    Лизинговите автомобили ще бъдат купувани от фирми и шофьорите които са наети няма да плащат лизинг на Цеко !
    Сега порочната практика е за няколко дестки или стотици автомобила се договаря цена с 50% отстъпка а след това баламите ги изплащат на базова цена + лихвите !
    Кой не би обявил война на Юбер за такъв кокал?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  32. 32 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#30] от "primaxm":

    Събират се двамата/тримата, които ще карат колата и си регистрират едно ООД и готово.

  33. 33 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 308 Неутрално

    абсолютно лобистка поправка.
    борисов пак е взел комисионна 15%
    за да удари юбер. и тъй като юбер
    нямат лоби за два часа се приемат
    странни промени.
    но това няма да спре услугата.
    бакшишите ще се научат на конкуренция, а
    не лежане по стоянките и шмекеруване.

  34. 34 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 308 Неутрално

    До коментар [#27] от "Darth Plagueis":

    охоо.
    оня ден се качих на имитатор.
    я почни да плюеш по тях, а не по
    юбер. тръгнал за косъма, а не вижда гредата.

  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    До коментар [#34] от "mihail_p":

    Кво значи имитатор? На колко те возеше?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на Gogo Kehayov
    Gogo Kehayov
    Рейтинг: 244 Гневно

    Бойкот до дупка на лобистките таксиджийски фирми. Вместо да си подобрят услугите, удрят качествента такава чрез власта дадена на политиците уж да работят в полза на обществото. Възмутително!

    Gogo
  37. 37 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 308 Неутрално

    До коментар [#35] от "Darth Plagueis":

    на ок супер транс.
    първоначално изобщо не се усетих.
    след това ме возеше по две на ок супертранс,
    а тарифата му беше левче.
    нямам милост за какъвто и да е бакшиш.
    той не отива с нагласата да се труди
    а да пр**бе* клиента. за това айде малко конкуренция.

  38. 38 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 308 Неутрално

    аз всъщност се чудя защо
    реформаторите са ми са се скрили
    ни лук яли ни лук мирисали.
    аре бе що няма реакция на откровено лобиране,
    унищожаване на конкуренцията и купуване на гласове.
    излизайте от дупките ей.

  39. 39 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Ммда. В една друга тема бях писал, че държавата като не знае как да реши даден проблем като начало ограничава шибаните ми права...
    Не че съм таксиджия ама за какъв дявол има въобще лицензионен режим за таксита! В крайна сметка държавата трябва да се интересува главно от прибирането на данъците от този вид дейност. А пък най-лесно се излавят плащания по безкасов път (Uber).
    Що не оставят пазара да реши сам този проблем?

  40. 40 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 461 Неутрално

    [quote#27:"Darth Plagueis"]Имитаторите са забранени[/quote]
    Но ги има. Ergo, да трупаш безмозъчно наредба връз наредба доказано не върши работа.

    [quote#39:"mrx10354190"]ама за какъв дявол има въобще лицензионен режим за таксита![/quote]Ами за никакъв, за да им се чувстваш длъжен на лемурите. То и самият лиценз всъщност нищо сложно не представлява (днес следобед се поинтересувах и прочетох наредбата отгоре-отгоре). Трябва да издържиш психотест, да опишеш каква кола ще шофираш, да минеш технически преглед, да я боядисаш в жълто, да й сложиш табелка, да си обявиш тарифата на стъклото и да си купиш стикер (в София не знам колко струва, че не намерих - в Стара Загора стикерът струва 180 лева за 3 години). И това е!

    Ако всеки от работещите в Uber си регистрира по една фирмичка с капитал 2 лева и почне да се самоосигурява на 420 лева или там колкото беше минимумът, могат още утре да продължат да карат.

    [quote#39:"mrx10354190"]Що не оставят пазара да реши сам този проблем?[/quote]Защото бюрократът се изприщва само при идеята, че ще стане излишен

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    До коментар [#37] от "mihail_p":

    В София има поне 15 таксикомпании, но ти си попаднал на една от скъпите. Значи не конкуренцията е проблема. Между другото, тарифа левче не е някакво изключително скъпо нещо.


    [quote#40:"Иван Арнаудов"]ама за какъв дявол има въобще лицензионен режим за таксита!- цитат на коментар #39 от “mrx10354190”Ами за никакъв, за да им се чувстваш длъжен на лемурите.[/quote]
    Ти верно ли го твърдиш това?


    [quote#40:"Иван Арнаудов"]Ако всеки от работещите в Uber си регистрира по една фирмичка с капитал 2 лева и почне да се самоосигурява на 420 лева или там колкото беше минимумът, могат още утре да продължат да карат. [/quote]

    .. и това?



    [quote#40:"Иван Арнаудов"]Що не оставят пазара да реши сам този проблем?- цитат на коментар #39 от “mrx10354190”Защото бюрократът се изприщва само при идеята, че ще стане излишен [/quote]

    .. и това?

    Абе човек, някога изкарвал ли си си сам парите? А в София разхождал ли си се?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Е какво пречи всеки шофьор да си регистрира ЕООД и да се самонаеме на договор? И да си сключи договор с Юбер за диспечерската услуга?

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  43. 43 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 461 Неутрално

    [quote#41:"Darth Plagueis"]Абе човек, някога изкарвал ли си си сам парите? А в София разхождал ли си се?[/quote]
    Кореняк софиянец съм, на 38 години, последните 8 от които със собствен бизнес. Още тъпи въпроси към мене имаш ли да им отговарям, или вече да заминаваш към игнор листата?

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  44. 44 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    До коментар [#43] от "Иван Арнаудов":

    И като кореняк софиянец предпочиташ градът ти да бъка от таксита във всевъзможните им форми, вместо от читав градски транспорт? И си изкарваш сам парите със собствен бизнес, но нямаш нищо против тарикат, който е по-равен от другите?

    Кажи верно?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  45. 45 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 461 Неутрално

    [quote#44:"Darth Plagueis"]Кажи верно?[/quote]
    Отказвам се.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  46. 46 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 604 Неутрално

    До коментар [#44] от "Darth Plagueis":


    [quote#44:"Darth Plagueis"]И си изкарваш сам парите със собствен бизнес, но нямаш нищо против тарикат, който е по-равен от другите? [/quote]

    Ужас! Явно не сте разбрал, че хората са равни при комунизма(социализма). В нормалните общества говорим за равни ВЪЗМОЖНОСТИ и равенство пред закона. Едва ли ще схванете разликата...

  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3626 Неутрално

    До коментар [#46] от "mrx10354190":

    Така като четеш, дали нямам предвид точно
    [quote#46:"mrx10354190"]равни ВЪЗМОЖНОСТИ и равенство пред закона[/quote], което в случая е нарушено?




    До коментар [#45] от "Иван Арнаудов":

    Ми като нямаш аргумент, нормално е..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 461 Неутрално

    [quote#47:"Darth Plagueis"]Ми като нямаш аргумент, нормално е..[/quote]
    Какъв аргумент в отговор на несвързан с темата риторичен въпрос бе, надувко? Просто се отказвам повече да дискутирам каквото и да е с теб, уморих се от талибанския ти начин на говорене.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  49. 49 Профил на Боян Дуков
    Боян Дуков
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Стига регулации! Пускайте патентен данък 6000 лв на година на шофьор, с плащането на който да се води, че лицето се осигурява на 1000 лева всеки месец. Който иска да си довнася доброволно ако има мераци за по-висока пенсия. Да се добави и изискване всеки да има някаква застраховка професионална отговорност и клиента да може лесно да види кой шофьор какво покритие на полицата има и готово. Никакви жълти коли, психо тестове, фискални апарати, по-чести технически прегледи и т.н.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    www.pechatite.com
  50. 50 Профил на casinoto
    casinoto
    Рейтинг: 798 Любопитно

    До коментар [#31] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Много точно казано - ще трябва фирмата да си наеме хората и тя да им купи колите. Тези промени в закона са смърт за големите фирми - а аз си мислех, че имат силно лоби...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах