Нискотарифните полети подобриха резултата на летище "София"

Подобреният резултат се дължи на международните редовни линии.

© Георги Кожухаров

Подобреният резултат се дължи на международните редовни линии.



Летище "София" е обслужило с 13% повече пътници през първото тримесечие на 2016 г. спрямо същия период на предходната, съобщиха от аерогарата.


Положителният резултат се дължи на увеличението с 26% на пътуващите от и за чужбина, обслужени на терминал 1, където излитат и кацат предимно нискотарифни авиокомпании. На терминал 2 увеличението на международните пътници е с 3%, докато вътрешните линии отбелязват спад от 2 на сто.


Общо 980 882 пътници са преминали през двата терминала, със 114 000 повече спрямо същия период на миналата година.




От януари до март на софийското летище са кацнали и са излетели 10 756 самолета, с 9.4% повече, отколкото преди година. С 12% се увеличават полетите по международни редовни линии. Увеличение със 7% е отчетено и при товарните самолети. С 20% нарастват обработените товари.


През март 2016 г. столичното летище е обслужило 339 075 пристигащи и заминаващи пътници - с 11 процента повече от същия месец година по-рано. Пътуващите по международни редовни линии са се увеличили с 12 процента, докато броят на пътниците по вътрешни маршрути е с лек ръст - 3 на сто.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 378 Неутрално

    Много ясно! Иначе си е живо дране за нашенските заплати.

  2. 2 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1884 Неутрално

    за пътуване под 2 часа (а такива са повечето полети в Европа) е безсмислено да вземаш "нормална" авиокомпания, аеробакшишите вършат чудесна работа

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  3. 3 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 242 Неутрално

    И това е без Райън... в края на годината летището ще отчете още по-добри резултати

  4. 4 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Интересно ще е догодина, след като този Ноември стартират реално евтините полети .. Райън Еър най-вероятно ще качи значително количеството на пътниците на летището.
    50-80лв полет в посока до 20тина основни европейски дестинации, си е супер оферта.

  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    Краят на ерата ТИМ като дългогодишен сенчест господар на летището посредством подставените си лица в правителството води до лавинообразен скок на резултатите.

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  6. 6 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1264 Любопитно

    Защо не сложите и едно сравнение с Белград и Букурещ та да разберат хората какво се казва развитие на летище в балкански контекст?

  7. 7 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 267 Неутрално

    Спокойно след като концесията се спечели от едни хора единствената нискотарифна компания ще е България Еър.

  8. 8 Профил на FAN
    FAN
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Със сигурност и като цяло чудесна новина. Но да погледнем от друга перспектива. Кой пътува?
    Както се разбира от статията става въпрос предимно за нискотарифни пътувания. Т.е. много малко от тях са бичнес пътувания! Това се потвърждава и от данните за чуждите инвестиции в страната ни.
    Със сигурност много малка част от тях са и туристизески .. просто защото София не е туристическа дестинация!
    Остават две възможности:
    1. българите са запознали много повезе да пътуват в чужбина и
    2. Емигранти/гурбетчии
    За съжаление смятам, че голяма част от този ръст се дължи на комбиниращия фактор - увелизаване на емигрантите + по голяма заст от тях са започнали вместо автобус да полчват самолет ьаради нискотарифните компании ...

    What we do in life echoes in eternity
  9. 9 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 391 Любопитно

    Само за март ок. 340 000 или ок. 30% от целия пътникооборот за 2015.
    Стига бе!

  10. 10 Профил на s0f1a
    s0f1a
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Какъв е изводът: че други освен нискотарифни не можем да си позволим..

  11. 11 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 709 Неутрално

    [quote#6:"lustmord"]Защо не сложите и едно сравнение с Белград и Букурещ та да разберат хората какво се казва развитие на летище в балкански контекст? [/quote]

    Летището в Белград има 4,7 милиона пътници годишно или горе долу колкото софийското, но като цяло Сърбия има близо с 50% по малко пътникопоток на всичките си летища спрямо България.

    Пътникопотока на летището в Букурещ е близо 2 пъти по голямо това спрямо София, но целият пътникопоток на всички летища в Румъния е само 30-40% по голям спрямо този в България, но Румъния е над 3 пъти по голяма спрямо България по население.

  12. 12 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 709 Неутрално

    [quote#10:"s0f1a"]Какъв е изводът: че други освен нискотарифни не можем да си позволим.. [/quote]

    Същата е тенденцията и в най-богатите държави в Западна Европа! Нискотарифните авиокомпании на всякъде взимат пазарен дял.

  13. 13 Профил на 16bit
    16bit
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#5] от "cinik":
    Всъщност не. Летището е държавно, а важността на нискотарифните е доста надценена. Ръст на пътниците има почти всяка година. Просто хората летят повече, а и България се развива. За лавинообразни скокове не може да се говори в никакъв случай, това си е процес който се случва от десетилетия.

  14. 14 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 709 Неутрално

    [quote#13:"abbit"]Всъщност не. Летището е държавно, а важността на нискотарифните е доста надценена.[/quote]

    Надценена? Знаеш ли, че миналата година Уиз ер беше авиокомпанията превозила най-много пътници на летище София? Знаеш ли, че през 2017-та година Ryanair вероятно ще стане втората най-голяма авиокомпания на летище София след Wizz air, а България ер ще са на трето място ако не са фалирали до тогава!

  15. 15 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Явно сега се помпа поток преди да се даде под концесия ,илипък е крит такъв пак поради българска бизнес "особеност".Държавата менте.

  16. 16 Профил на Максим Александров
    Максим Александров
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ал Бънди":

    Колега Ал, неправилно е да сравянваш нискотарифни с истински компании. Да, като брой превозени пътници естествено, че ще са водещи, но от това да вадиш заключения коя компания щяла да фалира и коя щяла да е на първо място изобщо... Това е все едно да твърдиш, че градския транспорт е по-готин от еС-класа, щото повече пътници ползват градския, отколкото ес-класи и Мерцедес всеки момент приключват, щото има нови автобуси в градския.
    Да, нискотарифните винаги ще бъдат Номер 1 по брой превозени, но само по това - така че е прав колегата по-горе, супер надценени са. Това, че ни е селски пазара и гастербайтерите гледат само цена всъщност е много хубаво, така нискотарифните натискат и истинските компании надолу в цените, но да не ги идеализираме.
    Отделно, откъде ти дойде, че националния щял да фалира, не знам - колкото пъти погледна за билети по важна за мен дестинация, все няма за поне месец напред... Аз лично даже предпочитам БГ Еър, щото цената е съотносима с нискотарифна (Уиз:билет 30 + летищни 30 + багаж 12 = 72 евро; БГА: всичко повече и по-хубаво = 85 евро)...

    https://bgrevizia.files.wordpress.com/2015/10/oktopod1.png
  17. 17 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 709 Неутрално

    [quote#16:"Максим Александров"]Колега Ал, неправилно е да сравянваш нискотарифни с истински компании. Да, като брой превозени пътници естествено, че ще са водещи, но от това да вадиш заключения коя компания щяла да фалира и коя щяла да е на първо място изобщо...[/quote]

    Заключения кой ще фалира и кой няма да фалира не вадя въз основа на превозените пътници, а въз основа на финансовите резултатити. Повечето традиционни авиокомпании или са на нула или са на загува и постоянно губят пазарен дял, в същото време нискотарифните авиокомпании са супер печеливши, а пазарният им дял всяка година расте.
    Колко години може да съществува според тем авиокомпания, която работи на загуба и губи пазарен дял?
    Не е случайно, че авикомпании, като Swissair, Sabena или Malev фалираха, а други като Austrian, Al Italia, CSA бяха изкупени.
    Ryanair в същото време е най-голямата по борсова капитализация авиокомпания в Европа и се радва на завидно финансово здраве, като печалбата и расте всяка година!

  18. 18 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 709 Неутрално

    [quote#16:"Максим Александров"]Аз лично даже предпочитам БГ Еър, щото цената е съотносима с нискотарифна (Уиз:билет 30 + летищни 30 + багаж 12 = 72 евро; БГА: всичко повече и по-хубаво = 85 евро)... [/quote]

    Ако ти е по изгодно избирай България ер. И аз това правя, когато ми е по изгодно! Проблемът обаче е, че при тези цени България ер са на загуба, а Уиз ер са на печалба! Ако собственикът на България ер е склонен да им финансира загубите, може и да съществуват дълго. Въпросът е кога ще им писне да пълнят продънената каца?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах