Air France-KLM отчита добра 2016 г., но е с опасения за бъдещето

"Докато спадът на цените на петрола значително облекчи разходите на групата, то геополитическият контекст, конкуренцията и свръхмощностите в сектора доведоха до спад на постъпленията", заяви президентът и главен изпълнителен директор Жан-Марк Жанeяк

© Christian Hartmann, Reuters

"Докато спадът на цените на петрола значително облекчи разходите на групата, то геополитическият контекст, конкуренцията и свръхмощностите в сектора доведоха до спад на постъпленията", заяви президентът и главен изпълнителен директор Жан-Марк Жанeяк



Авиокомпания "Ер Франс-Ка Ел Ем" (Air France-KLM) обяви днес, че печалбата й за 2016 година силно е нараснала, но че остава предпазлива за перспективите в контекста на множество неясноти и агресивна конкуренция, предаде Франс прес.


Постиженията са били много различни миналата година между френската компания "Ер Франс", при която има спад, и холандската "Ка Ел Ем", която отчита значително покачване.


Чистата печалба на групата е достигнала 792 милиона евро спрямо 118 милиона евро през 2015 година. Повишението се дължи на продажбата в края на 2016 година на близо 50 на сто от дяловете на "Ер Франс-Ка Ел Ем" във филиала й за храна по време на полети "Сервер" (Servair) на швейцарската "Гейтгруп" (Gategroup).




Продажбата бе на стойност 270 милиона евро.


Оперативният резултат е над два и половина пъти по-висок, отколкото през 2015 година, която беше първата година с печалба след продължителен период от седем финансови години на червено.


"Докато спадът на цените на петрола значително облекчи разходите на групата, то геополитическият контекст, конкуренцията и свръхмощностите в сектора доведоха до спад на постъпленията", заяви президентът и главен изпълнителен директор Жан-Марк Жанeяк, цитиран в комюнике.


През 2016 година разходите за гориво са намалели с близо 26 процента до 4.6 милиарда евро.
Френско-холандската група е превозила 4 процента повече пътници в сравнение с 2015 година, но оборотът й е спаднал с 3.3 на сто до 24.8 милиарда евро.


В групата поотделно оперативният резултат на "Ер Франс" се е свил до 372 милиона евро, докато на "Ка Ел Ем" е нараснал до 681милиона евро. През 2015 година резултатите им бяха сходни.


Според ръководството разликата се дължи на отражението на атентатите върху притегателната сила на Франция, както и на две стачки на летателния персонал на "Ер Франс".


Жанаяк, който оглави групата през юли, обяви през ноември план за възстановяване чрез създаване на нова компания, която да функционира с намалени цени, за да се отговори на конкуренцията на нискотарифните авиокомпании и да се възстановят пазарни дялове при далечните полети, отнети от авиопревозвачи от Залива.

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SCROTUS
    SCROTUS
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    KLM трябва да се разведе с Air France. Чудесната холандска организираност страда от безхаберието на франсетата.

  2. 2 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#1] от "Sepulveda":

    Съгласен. Ер Франс ги дърпат надолу. И като надеждност, и като ниво на услугата французите са зле.

  3. 3 Профил на SCROTUS
    SCROTUS
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#2:"truly"] И като надеждност, и като ниво на услугата французите са зле.[/quote]
    Факт. КЛМ летят с антични 747-400 на по 30 години, които са по-чисти, по-добре поддържани и по удобни, отколкото чисто новите А-380 на Ер Франс. Да не говорим за транзитите на де Гол, което е равносилно на особено жестоко мъчение, и транзитът на Схипхол, където, въпреки че последния път, когато минавах от там (преди година и половина) имаше ремонт и целият терминал беше строителна площадка.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах