Регистрация
05 авг 2009, 20:25

Новото свиване на бюджета: 15% = 1.156 млрд. лв.

От Стефан Антонов Всички статии на автора
Бюджетните разходи ще се свият с 1.156 млрд. лв., реши в сряда правителството. Това ще стане чрез съкращаване с 15% на бюджетите на министерства, агенции, общини и др. за втората половина на годината в допълнение към задържаните 10% от планираните разходи за цялата 2009 г. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

64 коментара
 
Анонимен потребител

Ши

Неутрално
  • 1
  • 20:37
  • 05 авг, 2009

Дайте разбивка. Цифрите не говорят нищо.

Оценка
-7 +11
 
Преглед на профил

HH

Рейтинг: 362 Неутрално
  • 2
  • 20:44
  • 05 авг, 2009

а дано да няма дефицит де

Дневник вземете си оправете кирилизатора нямам запетайки точки нищо!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Българино, събуди се от робския си сън!

Оценка
-6 +11
 
Анонимен потребител

Паисий

Неутрално
  • 3
  • 20:50
  • 05 авг, 2009

Направо си е време за още една далаверка с външния дълг, по примера на Миленчо

Оценка
-26 +14
 
Анонимен потребител

Wizard

Гневно
  • 4
  • 20:54
  • 05 авг, 2009

Правилно!
Ще се оправим някакси след комунистическата върхушка, изхарчила и последната стотинка за простотии!
Само искам персонална отговорност един по един от цялата бригада на Серги - ЛИДЕРА.
1. Гагаузов
2. Митафчиев
3. Пацо Орешарски
4. Метем
5. Всички останали
Кой, какво, къде и как похарчи излишъка от ноември 2008 до оня ден. Отговора на Гагаузов "имаше комисия", "Имаше отговорник" не вършат работа, ама никак.

БАНДИТИ и КРАДЛИВА ПАПЛАЧ! Възмездието идва! Ще трябва да давате мноооого отговори, на много въпроси! Предлагам специлен трибунал за разследване на кажбите за джипове и проститутки!

Тоя път нема да има осмица каро метър!

Оценка
-8 +65
 
Анонимен потребител

Пенчо

Неутрално
  • 5
  • 20:59
  • 05 авг, 2009

Ето така се работи. Хем ще събере повече , хем приходите ще са по-малко.
Абе важното е да ръсят глупости пред радостното стадо.

Оценка
-41 +15
 
Анонимен потребител

gad

Неутрално
  • 6
  • 21:01
  • 05 авг, 2009

Женски бой бе скрит от журналистите в парламента. Вярна до гроб на БСП чиновничка отбранявала със зъби и нокти една от канцелариите на социалистите. „Нямате право да влизате тук!”, крещяла полудялата жена.
Спестяваме нейното име от етични съображения. Тя се нахвърлила с юмруци и закани срещу представителка на мнозинството и само бързата намеса на депутати спасила стъписаната жена от яростната атака на нападателката. За баталните сцени Frognews.bg, научи от депутати на ГЕРБ, които останали потресени от агресивността на служителката, отговаряща за помещението. Сцената се разиграла ден преди екшъна с досегашния главен секретар на Народното събрание Огнян Аврамов, който пък се опита да изнесе папки с документи. Екшънът обаче бил премълчан пред медиите, за да не се позори името на институцията. Единствено самообладанието на новия парламентареш шеф Цецка Цачева предотвратило срамни сцени и битки за други помещения. Тя удължила срока за опразване на канцелариите, за да спрат простотиите.
Барикадирани чиновници отказвали дни наред да освободят заеманите канцеларии. Те се аргументирали, че няма заповед на Огнян Аврамов и на стария председател Георги Пирински. Оказало се, че наистина Пирински има пръст в срамните сцени, защото бил казал, че докато не се приеме нов правилник и не се формират новите парламентарни групи, нямало законово основание да се правят размествания.
Социалистите все още не могат да проумеят, че вече не са мнозинство и че не са във властта. Държат се като истерични лелки и се опитват да осуетят елементарни промени, които се случват във всеки нов парламент с ново мнозинство. Парламентът е бил нещо като феодално владение на БСП и най-вече на Пирински, коментират гербаджии.
Все пак ГЕРБ успели да превземат заветните стаи и кабинети след дълги преговори и скандали. Шофьори от НСО също демонстрирали непонятна лоялност към старата власт и отклонявали по всякакъв начин разпорежданията на новата администрация. Държали се надменно и арогантно с новите депутати, което предизвикало гнева на народните избраници.
Най-остри коментари в редиците на опозицията обаче предизвикали споровете за депутатските жилища. ГЕРБ направо разказали играта на бившите управляващи като въвели схема апартаментите на ДПС да се предадат на БСП и обратно. Нека сами видят как техните хора са живели и как са поддържали държавното имущество, коментираха от новата управа. Имало жилища в окаяно състояние – мръсни, с мухал и плесен в кухните и баните, липсвали батерии, брави, крушки и пр.
frognews.bg

Оценка
-4 +44
 
Анонимен потребител

до Wizard

Неутрално
  • 7
  • 21:03
  • 05 авг, 2009

Май и ти си от стадото. Каква последна стотинка ти дрънчи в тиквата. Фискалният резерв към 27.07.2009 г. е 8 200 000 000, ако изобщо това число ти говори нещо. Боко да не е очаквал 100 млрд., че да може да се показва и по чуждите телевизии.

Оценка
-24 +17
 
Анонимен потребител

педагог

Неутрално
  • 8
  • 21:06
  • 05 авг, 2009

Всички почтени хора в България очакват възмездие и затвор за червените грабители. Ако тези усилия пак потънат в червената и корумпирана прокуратура и съд , гневът на населението ще бъде като ураган. Добре да си помислят Велчевци, Гиньо Ганевци и вся остальная

Оценка
-7 +51
 
Анонимен потребител

До № 6

Неутрално
  • 9
  • 21:06
  • 05 авг, 2009

Много си описателен, историко. Пиши и за лайна да е имало, по-човешко ще дойде, Омире.

Оценка
-19 +3
 
Анонимен потребител

До № 3 Паисий

Неутрално
  • 10
  • 21:08
  • 05 авг, 2009

СИправ, Паисий!

Оценка
-6 +4
 
Анонимен потребител

пешо

Гневно
  • 11
  • 21:16
  • 05 авг, 2009

Един от най-крадливите министри на Серго- бе Петър Димитров
Не забравайте тази отпрепка- когато изброявате корумпираните
от правителството на Стани ШЕФ

Оценка
-9 +32
 
Преглед на профил

PopEye

Рейтинг: 469 Неутрално
  • 12
  • 21:22
  • 05 авг, 2009

Този Дянков сериозен ще излезе май. Поне така се надявам. А и щом цените на CDS дериватите падат, това е добър знак. Значи и отвън гледат на него сериозно, увеличава се привлекателността за чуждестранните инвеститори и сериозна причина банките да започнат да смъкват лихвите.

Оценка
-5 +43
 
Преглед на профил

ткникодим

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 13
  • 21:24
  • 05 авг, 2009

За цената на риска, CDS и нуждата от нова международна емисия

Смяната на правителство винаги влияе върху политическия риск - компонент в пазарната цена на CDS (credit default swaps), инструмент за застраховане срещу фалит на държавата. Посоката на движението в цената на риска означава, че новото правителство има кредит на доверие.

За всички международни анализатори беше ясно, че държавата България не би фалирала и при предишните три правителства: държавният дълг беше малък и намаляваше непрекъснато, фискалния и валутен резерв бяха огромни спрямо БВП и растяха. Съмнение будеше големия частен дълг и изключително високата корупция напоследък, за която можеше да се допусне не че ще катурне държавата, но ще разочарова чуждите инвеститори и така би се отразила на перспективите за икономически растеж - друг компонент на цената на риска.

Предизборното говорене на ГЕРБ и други за нуждата от споразумение с МВФ също подсилваше отрицателните настроения спрямо бъдещето на страната. Малка тръпка имаше и поради неясната социално-икономическа програма на ГЕРБ, която даде на партията определението "популистка" в повечето западни медии.

След изборите, обаче, стана ясно че ГЕРБ ще следва подчертано, дори екстравагантно дясната рестриктивна политика на предишните правителства и дава сигнали, че наистина ще се бори с корупцията. Адекватното, дори презастраховащо рестриктивно отношение към публичните финанси за да се завърши без дефицит наистина допринася за по-доброто отношение към България сега.

Да не забравяме, че и състоянието на публичните финанси в ЕС се промени. Само преди година, комисарят Алмуня искаше да предприема мерки срещу 6 страни с бюджетен дефицит над 3% от БВП. Сега тази граница вече се прехвърля от 20 от всичките 27 страни, някои по-близо до 10-12% дефицит. В България, ние все още говорим дали да има дефицит изобщо - това е изключително рядко явление в международните финанси.

Затова Дянков има рядката възможност да се възползва от този международния кредит на доверие - който не е вечен, защото профсъюзите все още мълчат - и да демонстрира че България има свободен достъп до международните облигационни пазари с един нормален процент на доходност, вероятно около 5-6%. Само така би контрирал онези дребнави мушмороци от Австрия и Дания, които пускат мини-емисии на дълг деноминирани в български левове с 9-10% доходност.

Оценка
-5 +44
 
Анонимен потребител

Чакай

Неутрално
  • 14
  • 21:39
  • 05 авг, 2009

Нови врътки ни чакат. Иван Искров остава срещу сделка. Петър Андронов се готви. Суапове, деривати... Само глейте...

Оценка
-7 +11
 
Анонимен потребител

До № 13

Неутрално
  • 16
  • 21:50
  • 05 авг, 2009

Извинявай, не знам с какво си изкарваш хляба, но си пълен смотаняк... Сори, брат!

Оценка
-41 +3
 
Анонимен потребител

До №16 от №13

Неутрално
  • 17
  • 22:22
  • 05 авг, 2009

Квалификацията подминавам без благодарности. Съжалението приемам като самосъжаление. Хляба си изкарвам с мислене.

Оценка
-2 +36
 
Анонимен потребител

сметка

Неутрално
  • 18
  • 22:30
  • 05 авг, 2009

никодим,а следващите мушмуроци с ква лихва ще ги контри ?Дянков де .Щото ирландците ги спряха -ама май идат нови мераклии.

Оценка
-3 +4
 
Анонимен потребител

Пешо

Неутрално
  • 19
  • 22:47
  • 05 авг, 2009

Поне един бивш министър трябва да бъде публично обесен пред Парламента.

Оценка
-7 +12
 
Преглед на профил

ткникодим

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 20
  • 23:23
  • 05 авг, 2009

До сметка, №18

Не знам. Всичко сега е в сферата на спекулациите, защото ние отдавна не сме излизали на пазара. Това позволява на онези банки - датската и австрийската - да опипват търсенето с мини-емисии по 9-10%. Но в тях е калкулирано едно огромно презапасяване и ако ние наистина успеем с голяма емисия с 5-6%, те и други като тях биха изглеждали смешни.

Това, че чужди банки пускат емисии в БГ левове няма значение, дори обективно би било добре (показва доверие в курса на лева), ако процентите не бяха толкова високи. А те са високи, защото нас ни няма на пазара, за да се види обективно как се котираме. Ако продължим да отсъстваме, наистина и други банки могат да излязат с облигации в левове - нямаме законно основание да им попречим. Но това са все лоши прецеденти, ако се случват без наше участие.

Унгария скоро пусна заем с около 6.5% (при средни 7.8% по сегашните им дългове), за който имаше 2 пъти по-голямо търсене от планираното, почти 1 млрд евро. По макроикономически показатели ние сега сме несъпоставимо по-добре от Унгария - а когато става въпрос за пари, медийният шум заглъхва и се гледат само цифрите.

Но не знам защо ми се струва, че Дянков не е привърженик на нова емисия. Изглежда не очакваше, че отношението към МВФ в БГ е толкова отрицателно - което го накара да си смени мнението за споразумение с тях след изборите. Но защо ще води експерти от МВФ да му анализират бюджета за тази и следващата година - и то извън редовните мисии на Фонда - наистина недоумавам. Това обикновено не се прави и вероятно би се прочело като лош сигнал от инвеститорите.

Оценка
-5 +20
 
Анонимен потребител

гай

Неутрално
  • 21
  • 23:24
  • 05 авг, 2009

Такаа, сега на ход е първият плик. В него пише - обяснявай лошото наследство. То ще работи известно време. Вие ще ахкате и ще се ядосвате на старите, а какво правят новите няма да виждате и да знаете. Ами то такива овце, които блеят при всяка лъжа най-лесно се управляват. Така с един куршум два заека се убиват, освен че служи за оправдание да ни острижат и да мълчим или да се вбесяваме на предишните, другото е да ни набият здраво в главите, че старите не трябва повече да бъдат избирани. Мандатът обаче е 4 години. Ще видим какво ще бъде като отворят втория плик.

Оценка
-11 +14
 
Анонимен потребител

ТРезОР

Неутрално
  • 22
  • 23:53
  • 05 авг, 2009

Настоящите управляващи да се оплакват на арменския поп.Но в свободното си време.Нивата иска не молитва,а мотика.

Оценка
-3 +21
 
Анонимен потребител

Ченге

Любопитно
  • 23
  • 23:56
  • 05 авг, 2009

Интересно защо няма информация за МВР ? Но нали ченгетата избраха Бойко и там няма да има свиване на бюджета. Напротив там ще се увеличават заплатите. Държава, която плаща най-много пари на полицаите не отива на добре.Но така ви се пада лумпени такива сега работете за ченгетата.

Да живее ГЕРБ.

Оценка
-4 +17
 
Преглед на профил

Dehumanizer

Рейтинг: 5868 Гневно
  • 24
  • 00:04
  • 06 авг, 2009

Само преди няколко месеца, в края на 2008 година, комунягите се хвалеха с някакви зашеметяващи милиарди левове излишък. Ако някой разбра какво стана с тези пари да пише тук. А онзи ден разбирам, че имало милиарди дефицит. Аз не съм икономист и не искам да бъда, но като на всеки нормален човек ми е интересно как точно стават тези изпълнения. Преди две-три години гледах по "Discovery" филм за разбиването на сериозна част от тогавашната мафия в Италия. Говоря за средата на 80-те. Съдът беше във военна база, нищо че беше граждански. Както се казва тук "и пиле не можеше да прехвръкне". В голямо хале имаше доста клетки, в които стояха прави, затворени като маймуни около 500-600 мафиота. Към края на филма се разбра, че около 300 от тях са получили присъди, от около 30 години средно на човек. Италия и тогава беше член на ЕС, НАТО и никой не е поставял под съмнение демокрацията там.
Е, питам, какво пречи да направим нещо подобно - шебеците в клетките, съдът - нормален (не "народен", но без изпълнения като разболя се баба ми, адвокатът ми има хрема, свидетелят го няма трети ден и т. н. Ако е необходимо, в НАТО сме, да наемем една военна база някъде из Европа и да се почва... Съд.

«Акъл море, глава кофпомпа.»

Оценка
-3 +32
 
Преглед на профил

Добри Божилов

Рейтинг: 505 Неутрално
  • 25
  • 00:13
  • 06 авг, 2009

Този министър е фантазьор. Приходите не могат да се качват толкова бързо, каквито и мерки да се вземат. А приходите от горива е логично да са двойно надолу с оглед на двойно по-ниските цени на петрола, който е основа за цените на всички горива. Отделно е намалената икономическа активност. Бюджет се балансира по един начин - с икономии. Всичко друго е фантазия.

"Гай Балоний" - политическа сатира в реално време... www.komentari.com

Оценка
-23 +13
 
Анонимен потребител

1

Неутрално
  • 26
  • 03:13
  • 06 авг, 2009

Към 23.. предпочитам да храня ченгетата и да чета, че 30 циганина са арестувани няколко от тях в болница!!! Ти като предпочиташ да храниш циганите и да четеш за бити полицай и цигански своеволия, много ти здраве, балък!

Оценка
-5 +19
 
Анонимен потребител

T

Неутрално
  • 27
  • 03:36
  • 06 авг, 2009

Хубаво е намаляло CDS. Колко е сега?

Оценка
-2 +2
 
Анонимен потребител

Blue

Неутрално
  • 28
  • 07:16
  • 06 авг, 2009

Оооо, Добри Божилов изпълзя. Не си ли в парламента? Беше номер 13 в листата. Нищо, следващия път.

Оценка
-2 +13
 
Анонимен потребител

ГУМАТА

Неутрално
  • 30
  • 07:37
  • 06 авг, 2009

Бюджетните разходи падат а Румен Овчаров кара луксозен джип АУДИ КЮ 7 и вечеря в скъп ресторант Енотека на бул. В.Левски, а на всичко отгоре си водеше млада мадама
/може да е била дъщеря му, джипът да е на негов приятел, а ресторантът си остава Енотека на бул.В.Левски, джипът също/
Докато едни ще мизерстват , други ще пируват и ще говорят колко е тежко положението..
Странно е , че правителството не намалява бюджета на БНТ и БНР.. Държавата ни не поощрява конкуренцията в медиите, а в социалистически стил си отглежда официози, които послушно журналистически професионално , да отразяват мизериите на държавниците и да ги замазват или прикриват. Държавата се страхува от гластността и си отглежда послушна журналистика. При обнародване на списъка на сътрудниците на милицията, става ясно защо Береану говореше в такъв дръзновен комсомолски стил. Обяснява се и защо цялата ни журналистическа гилдия мълчи като паламуд, когато трябва да покаже поредния галеник на политическа партия как се подиграва с народа ни. Съкращенията в бюджета са следствие от прахосваните пари от НДСВ, БСП и ДПС. Те са виновниците за съкращенията и трябва някой да им търси сметка. Неуместно е и армията ни да има такъв раздут бюджет. На военния бюджет отговаря поговорката:"НА ГОЛ КОРЕМ , ПИЩОВ!"
Явно е , че в МВР необяснимото и предпоследното нареждане, водени от безпринципността и предателството са породили пълно безверие у служителите, които вече вярват само в парите и се стремят единствено към личното си облагодетелствуване. Верно е, че на на редовите служители не им осигуряват условията за работа, но е и верно, че от кравата МВР сума народ цоца- за доставки за храна, облекло, оръжие, транспорт , дори и телефони. Тази къщичка трябва да се проветри и почисти, че се е напълнила с дървеници, бълхи, хлебарки, змии и гущери и тогава ще се оправи. Докато редовите служители не повярват в някакви идеали и не са готови да служат на държавата , МВР все ще си стои с калния си имидж.

Оценка
-3 +13
 
Преглед на профил

инж. Филип

Рейтинг: 351 Неутрално
  • 31
  • 08:25
  • 06 авг, 2009

Браво гума, браво. Аз не виждам какво толкова очаквате от новото правителство. Дянков вече каза че кризата ще се задълбочава до края на годината и т.н. Все едни такива 'оптимистични' прогнози. Всичко се говори и се наглася за да може да се вземе заем от МВФ или Световната банка за 5-10млрд. евро. Държава се владее по два начина с война или с дълг.

ДЯНКОВ ГОУ ХОУМ!

Оценка
-10 +5
 
Анонимен потребител

Maria

Неутрално
  • 32
  • 08:33
  • 06 авг, 2009

Как е възможно за отбрана да харчим най-много? От кого точно се браним? Не е като да имаме модерна армия или много въоръжение..
Който и да ни завладее, ще ни управлява по-добре.
Аз бих, естествено това е мислене на едно друго поколение, неокопавало се зад студени завеси и берлински стени, та аз бих разпуснала МВР и войската, бих наела швейцарски карабинери да партулират по пътищата и ВСИЧКИ останали пари за образование. Тоя народ трябва да се учи, за да сполучи...

Оценка
-5 +15
 
Преглед на профил

Toj e

Рейтинг: 126 Неутрално
  • 33
  • 08:47
  • 06 авг, 2009

Подкрепям 25 коментар, мисля че е смешно да се мисли че без рязане на заплати ще се реши полужението. Отделно много смешно е изказването, явно хвърля пръст в очите на повечето хора, че тези мерки които предприемат са хубави а това да се орежат парите за канцеларски материали за строителство е т.н. няма да се отрази на икономическата обстановка, а това да се орежат заплати ще се отрази. Това изказване е супер неправилно, защото всеки който е учил поне малко икономика знае, че парите се въртят и е почти безразлично под каква форма държавата ще си харчи парите и съответно е безразлично откъде ще си режи финансите.

Оценка
-5 +6
 
Преглед на профил

инж. Филип

Рейтинг: 351 Неутрално
  • 34
  • 09:17
  • 06 авг, 2009

1млн. държавни хрантулници по 400лв. на месец са 4,8млрд. лева на година при бюджет отиващ към 5млрд. лева. Има резон в коментар 33, без рязане на заплати няма да стане. Въпреки че аз повече подкрепям идеята да се съкращават хора.

ДЯНКОВ ГОУ ХОУМ!

Оценка
-2 +6
 
Преглед на профил

Революционер

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 35
  • 09:20
  • 06 авг, 2009

До 33:
ами дай да завъртим каквото има в хазната, да пълним гушите на бездънни милионери-крадци на България,а те да се гаврят с работническата класа,обяснявайки, че и на тях не им плащали,а същевременно да прибират държавните милиони и да плащат само на тези,които им ги дават,опа грешка даваме им ги данъкоплатците....раздават им ги корумпирани политици....
Разходите ТРЯБВА да се свият и според мен Дянков действа правилно, доколко съм прав ще покаже времето

Не мисли какво е направила България за теб, а какво си направил ти за нея

Оценка
-2 +7
 
Преглед на профил

инж. Филип

Рейтинг: 351 Неутрално
  • 36
  • 09:26
  • 06 авг, 2009

До 35. Аз нещо не съм го видял да действа още. Засега само бистри политиката. Като вземе заема от МВФ тогава ще разберем че е действал.

ДЯНКОВ ГОУ ХОУМ!

Оценка
-7 +2
 
Преглед на профил

Никола Йорданов

Рейтинг: 1151 Неутрално
  • 37
  • 09:26
  • 06 авг, 2009

Да се намалят разходите за отбрана, но да се сложат камери по улиците, за да стане по-сигурно. ! Не да се намаляват заплатите на военните - и те са хора. Това с камерите - евтини мерки за сигурност. Може да не е камери, ако има по-добри идеи.

Никола Йорданов

Оценка
+6
 
Преглед на профил

Toj e

Рейтинг: 126 Неутрално
  • 38
  • 09:32
  • 06 авг, 2009

Да и аз съм за съкръщаване на хора не на заплати, просто исках да кажа де се съкръщава от фонд заплати и без това се знае че фонда за заплати е от 50 до 80 % от обшия бюджет за повечето министерства.

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

ss

Неутрално
  • 39
  • 09:38
  • 06 авг, 2009

а не са ли множко и парите на социалното министерство? не знам кой ги харчи и за какво?

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

pyovev

Неутрално
  • 40
  • 09:46
  • 06 авг, 2009

нямам време да чет акоментарите, нито статиятя, но от графиката въпросите са:

1. защо най-много пари държавата дава за военното министерство (колкото за МФ+МВНР+МК+МОСВ+МРРБ+МТ+МС общо)

2. защо пак то е изхарчило два пъти повече до юни, в сравнение с това, което му остава до декември

3. защо земеделие и храни също е изхарчило два пъти повече, отколкото оставащите до края на годината

4. МРРБ е изхачило три пъти повече, в сравнение с това, което му остава до края

5. МТ е изхарчило 82 а му остават 17!?!, т.е. 5 пъти...

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

Mariq

Неутрално
  • 41
  • 09:49
  • 06 авг, 2009

Говорите за намаляване на разходите за отбрана. съпруга ми е офицер от БА, и знаете ли че армията е единствената която помага да се гасят горски пожари, да се спасяват хора от всякакви бедствия, злополуки в планината. Да сте видели полицай да гаси пожар. Не, няма и да видите. Защото за това е армията. Те се занимават с въстановяване на мостове, скъсани от дъждове и др. Така че не плюйте по хората в армията. Те не са виновни. Питайте министрите защо е така.

Оценка
+8
 
Анонимен потребител

rum4o

Гневно
  • 42
  • 09:50
  • 06 авг, 2009

До инж. Филип
И как ще орежете заплата от 400 лв., господине? На експерт? Да бъде, примерно 300, така ли, по-близо до минималната от 240 лв.? Аз съм за съкращения на щатни бройки, където е разумно и оправдано, но следва да знаете, че има сектори, където е достигнат критичния минимум и тези сфери от държавността вече едва успяват да изпълняват функциите си. Лошото е, че след съкращения, заплатите на оставащите не се повишават, а така те също нямат мотив да останат на работа. А с такива заплати - от 300-400 лв. хората изнемогват, да не говорим за техните семейства!

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

До 30 Гумата

Неутрално
  • 43
  • 09:50
  • 06 авг, 2009

Така е бате, но милицията ще им осигури комфорта, който им е нужен. Поне година там няма да пипнат нищо, ако изобщо БББ си позволи да пипне твърдия си електорат. Полицайчетата още си пият "кафенцето" по заведенията на мутрите - гледам ги почти всяка вечер. В МВР трябва да се съкрати драстично щата - 65к е много нещо за една шепа народ. Другиат вариант е излишните да ги командироват по селата и циганските квартали, където цари пълно беззаконие.

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

Observer

Неутрално
  • 44
  • 09:57
  • 06 авг, 2009

" ткникодим" очевидно е професионалист. Мисля, че най-добре беше просто да прочетем мнението му.
Отсъствието на МВР в обзора наистина прави впечатление. Защо?

Оценка
+6
 
Преглед на профил

инж. Филип

Рейтинг: 351 Неутрално
  • 45
  • 10:04
  • 06 авг, 2009

Румчо, числото 400лв. е примерно не твърдя да е точно, но заплатите са там някъде. То и аз съм за съкращаване на щатовете, за по-голяма местна влат и т.н. Но най-вероятно правителството няма да посмее да уволнява, защото ще се увеличи безработицата. А доколко някой ще напусне, защото му се виждат малко 300-400лв. е друг въпрос. В Шопландия може да са малко, но Шопландия не е цяла България.

ДЯНКОВ ГОУ ХОУМ!

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

Lost

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 46
  • 10:06
  • 06 авг, 2009

№30 гумата е много прав за полицията. Служителите са силно демотивирани и поради това че трябваше да защитават пресътпления на управляващите. Т.е. за тях няма разлика м/у добро и зло, правилно и грешно, законно и незаконно. Съгласен съм да отиват ако ще и повече пари за полицията ако усещам работата ѝ. Бюджета на полицията на града Ню Йорк е по-голям от този на ООН.

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

ревизия

Неутрално
  • 47
  • 10:10
  • 06 авг, 2009

Притеснявам се не доизпипват проверките.За това трябва къртовска работа и достатъчно технологично време за нея. Лошата проверка няма да свърши работа пред прокурорите..а някои от тях само това чакат - да дадат индулгенции на приятелчетата.

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

45

Неутрално
  • 48
  • 10:35
  • 06 авг, 2009

Много обичам да слушам Стейси Кент. Слушайте я и вие и да не ви пука! Много по-здрави от Добрич!

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

diadoto

Неутрално
  • 49
  • 11:01
  • 06 авг, 2009

Ще отговоря на "коментар"№24.Правилно запитва автора,как така имало излишък а сега дефицит. Проста формула в управлението на държавата и нейната икономика.Нека си припомним "жан/виденовото"у-ние.о същия начин ,неадекватно управление и зараждаще се тогава политическа олигархия.Иван Костов ,бе замислен като вариант за безболезнено измиване на оцапаните с потта на родителите ни ръце на "столетницата".Фабулаа им беше "щом не сме на власт,след нас потоп"!Днес се опитват по същия начин да се измъкнат от това което са ни надробили.Имам такава "олигарка"над мен ,от кръга "Овчаров/Гагаузов".По начинът на живот и демонстрация на охолен живот.На всичко отгоре е и от известна партизанска фамилия.Последните няколко месеца преди "столетницата "да предаде власта ,такова чудо на пране на пари не сме и го сънували.Днес е ред на Прокуратурата да се заеме с такива случай.

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

4inovni4ka

Разстроено
  • 50
  • 11:11
  • 06 авг, 2009

Държавен служител съм - 25 г стаж като икономист и 480 лв заплата Кой каза че това е много и кой желае да поеме работа на трима счетоводители за по-малко пари

Оценка
-1 +7
 
Анонимен потребител

до #50

Неутрално
  • 51
  • 11:27
  • 06 авг, 2009

а кажи колко осигуровки плащаш в/у заплатата от 480 лв- 0.00лв.само 10% данък . колко отпуска ползваш,пари за дрехи, 13,14 заплата и други екстри.

Оценка
-2
 
Анонимен потребител

?

Неутрално
  • 52
  • 11:44
  • 06 авг, 2009

Работа а трима счетоводители да върши държавен чиновник?! Ха-ха, вицове. Един счети на пазара на свободна практика обработва поне 15 фирмени счетоводства, защитава ги при данъчни проверки, следи иактуализира постоянно новото в законодателството и се старае всячески клиентите му да не плащат нищо излишно, защото държавният чиновник тунеядец нищо друго не заслужава. Виж, ако някой ден в мирогледа му се попълни онази съществена празнина, че държавния служител е длъжен да ОБСЛУЖВА гражданите, а не те него, тогава може и да се променят нещата.

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

do #51

Неутрално
  • 53
  • 11:58
  • 06 авг, 2009

Когато станах държавен служител, заплатата ми беше чувствително намалена именно заради личните осигурителни вноски.В резултат получавам по-малка чиста сума, платен годишен отпуск 25 дни годишно, пари за дрехи средно по 10 лв на месец, а 13 и 14 заплата са отдавна история. Раздута и блаженстваща администрация може би съществува само
в София.

Оценка
+6
 
Преглед на профил

инж. Филип

Рейтинг: 351 Неутрално
  • 54
  • 12:22
  • 06 авг, 2009

Докато счетоводителя не носи наказателна отговорност за истинността на данните, а ги носи управителя и 200лв заплати ви е много.
Абе 480лв. ама всеки месец, няма шеф да ти мели на главата, сега за един час 2-3 пъти в седмицата проблем ли ще правим. В една частна фирма ще вземаш със 100лв. повече и ще мислиш за каси, ддс-та и т.н. през 1-2 дена шефа ще ти набива обръчите. Ще пускаш молба за отпуска 2 месеца преди да излезеш и то не повече от 5 дни и внимавай кои дни пишеш. Можеш да излезеш и неплатена напоследък не е голям проблем. Може даже и да имаш вземаш няколко заплати накуп, ама и затова не се притеснявай. 480лв. не е никак лоша заплата, ама човек ги оценява като остане на улицата. Банките и фирмите не са скъсали да си търсят счетоводители.

ДЯНКОВ ГОУ ХОУМ!

Оценка
-3 +1
 
Анонимен потребител

чифут

Весело
  • 55
  • 12:25
  • 06 авг, 2009

"ткникодим" май чете повече отколкото пише, па се е научил и да пише де.
мислим повече таквиз да има в БГ и сполуката ще ни споходи сите.

"ткникодим" - чест и слава от мен

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

Цветна

Неутрално
  • 56
  • 12:26
  • 06 авг, 2009

До #33 Има разлика в това откъде се реже. Министърът е прав, че намаление на заплатите ще доведе до свиване на потреблението. Действително твоята теза, че и свиването на разходи за строителство например, също като следствие ще свие потреблението, е вярна, но според мен там ефектът е по-косвен. Имай предвид, че, първо като ефект свиването там се отразява на фирмите-подизпълнители и едва тогава - върху техните служители под формата на заплати. А да не забравяме, че потреблението на домакинствата е една огромна компонента в БВП. Така че ако свият разходите там, фирмите все още имат известно време и средства като буфер, за да не прехвърлят веднага ефекта върху своите служители под формата на по-ниски заплати или съкращения.
Освен това да не забравяме, че юридическите лица не гласуват в тъмните стаички, физическите го правят, така че... евентуално рязане на публичните разходи за заплати ще е една от последните мерки, до които правителството ще стигне.
А и нещо друго - все пак не всяка цена е приемлива за постигането на балансиран бюджет. Мисли се и кое е "по-малкото зло".
Разбира се, тук изравнявам другите условия - в случая факторът "раздута администрация". Опасно ще бъде да се обвържат двата проблема, тъй като раздуването и неефективността на щата само по себе си е огромен проблем и ако се подходи към разрешаването му с извинения за кризата и бюджета, се опасявам, че това няма да реши проблема в корена му.

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

до #54

Неутрално
  • 57
  • 12:59
  • 06 авг, 2009

Нека не си говорим за шефове , задължения и отговорности - няма по-голяма бумащина от бюджетното счетоводство
Не се оплаквам и знам, че има и по-закъсали. С въпросните 480 лв. гледам дъщеря студентка и безработен мъж. Просто ми омръзна думата "чиновник" да е от най-мръсните.
В обрулената ни държава цялата администрация сме в един кюп - мизерници като мен и милионери по върховете.
Затягат разходите, следват съкращения и както винаги по най-долните етажи. Кога ли ще заживеем малко по-хубаво

Оценка
+1
 
Анонимен потребител

BBC

Неутрално
  • 58
  • 14:37
  • 06 авг, 2009

Свръх оптимистично! Явно голямото рязане се отлага за другият буджет!

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

BBC

Неутрално
  • 59
  • 14:40
  • 06 авг, 2009

До Мария, 41: Кой от 5000 офицерите-чиновници ще гаси пожари??! Та 80% от офицерите са в София, на жълтите павета!

Оценка
+5
 
Преглед на профил

CIA Germany

Рейтинг: 1206 Гневно
  • 60
  • 14:55
  • 06 авг, 2009

@4inovni4ka

НЯКОЙ да те е ВЪРЗАЛ там!?!?? НАмери си друга работа к'во си заревала, не е ничий проблем или стани проститутка по-леко ще ти бъде там акъл не се иска!!! Никаква жал за такива като вас в държавната система!!! Щото много сте се разработили всичките за 3-ма затова държавата тъне в лайна и плановете се изпълняват с -5 години назад!!!

Hope is the first step on the road to disappointment.

Оценка
-3 +2
 
Преглед на профил

ткникодим

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 61
  • 15:35
  • 06 авг, 2009

Observer №44 и Чифут №55

Благодаря. Ако въпроса относно МВР е към мен (Observer) - не коментирам, защото знам твърде малко за МВР.

А всички, които нападат чиновничката с 480 лв заплата моля да се поопомнят - държавата, доколкото я има, се крепи на такива като нея.

Оценка
-1 +6
 
Анонимен потребител

1

Неутрално
  • 62
  • 16:33
  • 06 авг, 2009

Да. На България и предстоят тежки години, докато се изчистят всички кредити. С приемането на поста Дянков си запазва правото за непопулярни мерки.

Оценка
-2
 
Преглед на профил

CIA Germany

Рейтинг: 1206 Весело
  • 63
  • 17:11
  • 06 авг, 2009

@ ткникодим

Е*ЕМ ТИ и държавата тогава!!!

Hope is the first step on the road to disappointment.

Оценка
-6 +1
 
Анонимен потребител

сартр

Неутрално
  • 64
  • 19:56
  • 06 авг, 2009

Големи сте тъпанари-яко се опитват да ви внушат, че сме зле, че е поголовна разсипия, че е зейнала дупка в бюджета/която се самонапомпва непрекъснато-1-2-3-4-5-6-7 милиарда/, че ще се режат разходи, замразяват заплати и тнт.А кои да виновните за това положение!? ААА-виновни няма! Някакви безтелесни и невидими анонимници са изкъртили дупката! А да видим виновниците персонално и на подсъдимата скамейка! Няма да ги видим!Основно обществото/стадото/ се подгрява за вземане на заем от МВФ-целят се в 5-10 милиарда евро! Тия пари уж ще затънват "дупката", а всъщност ще потънат в джобовете на мафията! Съвсем законно! Хора, освестете се -водят ви за носа!

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

Brown

Неутрално
  • 65
  • 10:38
  • 09 авг, 2009

In truth, immediately i didn't understand the essence. But after re-reading all at once became clear.

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Индекси
Инвестирана сума
Първоначалната сума, инвестирана във финансовите активи. Тази величина не се променя, ако за периода на инвестицията не се извършват продажби на вече притежаваните книжа или покупка на нови.
Още от Речник