Регистрация
01 фев 2012, 17:26

Бюджетният дефицит за 2011 г. - с 20% по-малък от планирания

Бюджетният дефицит за миналата година е с 20 на сто по-нисък от планирания, показват данните на Министерство на финансите. Според тях той е 1.58 млрд. лв. В сравнение с година по-рано пък този показател се свива с 44 на сто. Данните показват, че причина за тези резултати са по-малкото държавни инвестиции ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

61 коментара
 
Преглед на профил

Lm911

Рейтинг: 414 Любопитно
  • 1
  • 17:29
  • 01 фев, 2012

Критикарите на Дянков-замъчлете СЕГА!

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it

Оценка
-92 +88
 
Преглед на профил

Небулус

Рейтинг: 614 Любопитно
  • 2
  • 17:29
  • 01 фев, 2012

Браво! До края на годината и Германия ще ни завижда! Ако не до края на тая, до края на другата!

Оценка
-26 +65
 
Преглед на профил

dobrich

Рейтинг: 3012 Неутрално
  • 3
  • 17:31
  • 01 фев, 2012

Има повече неща за които Дянков трябва да се критикува!

Оценка
-32 +37
 
Преглед на профил

Daj Ribu

Рейтинг: 1499 Весело
  • 4
  • 17:33
  • 01 фев, 2012

До коментар [#2] от "Nebulus":

Да, Хърватия отдавна ни завижда, сега е ред и на Германия да се присъедини към завистниците ни
Иначе не разбрах господина, който попита нещо за критикарите на Дянков.
Това, което е искал да напише е точно обратното на написаното в статията

Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай

Оценка
-28 +34
 
Преглед на профил

panzerino

Рейтинг: 1186 Неутрално
  • 5
  • 17:35
  • 01 фев, 2012

Резултатите са лесно обясними- в Бг няма реална и работеща здравно-осигурителна система, "пенсиите" са от по 200Е, държавата няма НИКАКВИ разходи по социална политика.
Как бюджетът да не е на "зелено"?
То така всеки знае... .

Поредната демагогия на "управляващите", методично съспиващи нацията и изтребващи я на принципа на "естествения подбор".
Да живее "дж.п" "медицината"- благо за всяка капиталистическа държава, защото не "носи" разходи.

Оценка
-40 +55
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4849 Неутрално
  • 6
  • 17:36
  • 01 фев, 2012

Ех тоя Краси Стефанов, пак е натъкмил всичко. Ето един добър шеф на НАП. Човек като гледа числата и му става едно спокойно и ведро ведро.
На статията и липсват няколко момента - данните от акцизите и митата. Както и това дали стойностите от ДДС са нетни или брутни, т.е. дали се отчита нетния ефект от ДДС-то и задържането на невъзстановен кредит на фирмите.
Друг показател който е много важен също е декларирания но невъзстановен данъчен кредит по ДДС.
Анализа тепърва предстои, засега данните са трагични, но не толкова колкото биха могли да бъдат. Стефанов наистина се е постарал доста, то си личи от данните.
Дневника, оправете предпоследното изречение.

No one is taller than the last man standing.

Оценка
-19 +45
 
Преглед на профил

Lm911

Рейтинг: 414 Неутрално
  • 7
  • 17:36
  • 01 фев, 2012

До коментар [#4] от "Count Raven":

Кое по-точно,че е събрал повече отколкото е предвидил и е изхарчил по-малко от предвиденото?Та това е целта на всеки един финансов министър и той я постига!

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it

Оценка
-35 +29
 
Преглед на профил

aron25

Рейтинг: 4464 Весело
  • 8
  • 17:37
  • 01 фев, 2012

Критикарите на Дянков-замъчлете СЕГА!- цитат на коментар #1 от “Любен”

http://www.google.bg/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=ny_gdp_mktp_cd&idim=country:BGR&dl=bg&hl=bg&q=б
Ок, както кажете, господине!
Догодина - още повече - посоката е "вярна", надявам се)))))))

Оценка
-5 +23
 
Преглед на профил

outside

Рейтинг: 788 Весело
  • 9
  • 17:40
  • 01 фев, 2012

Критикарите на Дянков-замъчлете СЕГА! - цитат на коментар #1 от “Любен”

а ще се наложи ли първо да пишем до партийната централа на милицията (или както ви е удобно ГЕРБ) и да се съгласува преди публикуване

Оценка
-12 +30
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4849 Неутрално
  • 10
  • 17:41
  • 01 фев, 2012

И разбира се за повече информация - директно от източника:
http://www.minfin.bg/document/10437:1

No one is taller than the last man standing.

Оценка
-3 +24
 
Преглед на профил

Крез

Рейтинг: 985 Разстроено
  • 11
  • 17:42
  • 01 фев, 2012

Стабилни в тинята на дъното.Закотвили сме се и няма мърдане.
Браво на Дянков тая година да пробва да ни зарие по-дълбоко,
има още накъде.

Оценка
-19 +40
 
Преглед на профил

antikommunist

Рейтинг: 704 Неутрално
  • 12
  • 17:44
  • 01 фев, 2012

"Данните показват, че причина за тези резултати са по-малкото държавни инвестиции"

Малко едностранно отот Капитал и дневник, намаляването на текущите разходи има също голям принос, както и лекото преизпълнение на приходите. Хайде да гледаме цялата картина а не да си избираме само елементи от нея...

Оценка
-8 +24
 
Преглед на профил

Небулус

Рейтинг: 614 Неутрално
  • 13
  • 17:47
  • 01 фев, 2012

До коментар [#4] от "Count Raven":

Ами може и да се майтапи. Ако напише нещо твърде абсурдно по-скоро го иронизира, аз така го разбирам поне

Оценка
-6 +4
 
Преглед на профил

antikommunist

Рейтинг: 704 Неутрално
  • 14
  • 17:50
  • 01 фев, 2012

държавата няма НИКАКВИ разходи по социална политика. - цитат на коментар #5 от “panzerino”


Аха, за това социалните разходи са с голяма преднина най-голямото перо в бюджета. А че резултатите от това са никакви е очевидно и има ред причини, както в управлението на системите, така и обективни - демографски и свързани с неплащането на осигуровки което се покрива в крайна сметка от бюджета. Но трябва все пак да си го набиете в главата че България няма ресурс за щедра социална политика. Дори страни с далеч по-силни икономики като Полша и чехия не си позволяват да имат социални системи от западноевропейски тип, а ние искаме... Е гърция го пробва и затова сега е на това дередже...

Оценка
-13 +22
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4849 Неутрално
  • 15
  • 18:19
  • 01 фев, 2012

Сега четем:
- Акцизите от горива възлизат на 1,871.4 млн. лв., при 1,782.6 млн. лв. за 2010 г.
От сайта на НСИ виждаме, че пише, че през 2011 в страната са продадени 630,747,944 л бензин, 1,684,745,762 литра дизел.
Акциза е за бензин - 0.710 лв. литър и за дизел 0.630 лв. литър.
Това прави 447.8 млн лв. от бензин, и 1,061.4 млн лв от дизел или само от тях - 1,509.2 млн акцизи само от автмобилните горива. Отделно има и корабни, керосини и т.н. Предполагам ако ги сметна ще се вържат цифрите.
Обаче има един момент койото според мен е много интересен:
В страната производството на дизел е 1831 х.тона, за вътрешния пазар е 447 х.тона, а за износ остават 618 х.тона.
При бензините - произведени 1536 х.тона, 237 х.тона на вътрешен пазар, и изнесени - 1278 х.тона. Видно износа на горива превишава вътрешното потребление.
Именно това налага монтажа на измервателните уреди на Росенец и на нивомерите в бензиностанциите. Това са цифрите които ще бъдат следени сега през 2012 и веднага ще лъсне измамата - че Нефтохима е заобикалял държавата с акциза, а и с ДДС-то.

No one is taller than the last man standing.

Оценка
-4 +34
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4849 Неутрално
  • 16
  • 18:24
  • 01 фев, 2012

страни с далеч по-силни икономики като Полша и чехия не си позволяват да имат социални системи от западноевропейски тип- цитат на коментар #14 от “antikommunist”

Ти за Полша и Чехия недей говори че там ДДС-то върху хранителните стоки и общо взето тия дето съставляват 99% от кошницата на ниските до средните стъпала на социалната стълбица не плащат по 20% ДДС нали? Нито пък имат по 28% социални и здравни осигуровки с характер на данъци.

No one is taller than the last man standing.

Оценка
-8 +23
 
Преглед на профил

svoboda1

Рейтинг: 500 Неутрално
  • 17
  • 18:26
  • 01 фев, 2012

Дянков отличник ! Само крадците на ДДС, акцизи, мита и различните перачи на крадени пари са недоволни ! Няма как милички, тепърва ще трябва да си плащате данъците, вие и всички останали ! Браво !

Оценка
-29 +19
 
Преглед на профил

svoboda1

Рейтинг: 500 Неутрално
  • 18
  • 18:32
  • 01 фев, 2012

До коментар [#16] от "Десен":

Хайде сега да кажем на хората, че 70 % от бизнеса и гражданите не си плащат данъците ! Това правителство за първи път след Костов, налага дисциплина и събиране на данъците, въпреки борбата на цялата комунистическо-мутренска олигархия !

Оценка
-24 +22
 
Преглед на профил

Северозападнал

Рейтинг: 589 Весело
  • 19
  • 18:38
  • 01 фев, 2012

Еееех, ако дефицита беше с 20% повече от планирания!!! Мечтииии.... на другарите и сините комсомолци!!!

Оценка
-22 +17
 
Преглед на профил

dnk

Рейтинг: 1217 Неутрално
  • 20
  • 18:42
  • 01 фев, 2012

Хайде да гледаме цялата картина а не да си избираме само елементи от нея... - цитат на коментар #12 от “antikommunist”


Обаче тогава не могат да пишат манипулативни статии. А като не манипулират аудтирията батковците с паричките ще им резнат премийките. А това за журналистика, състезаваща се за професионалност с Того и Ботсвана, е не приемливо.

"В една държава, която се управлява с разум, бедността и нищетата са срамни. Kогато тя се управлява без разум, богатството и почестите са срамни." Конфуций

Оценка
-5 +12
 
Преглед на профил

Крез

Рейтинг: 985 Неутрално
  • 21
  • 18:56
  • 01 фев, 2012

До коментар [#18] от "svoboda1":
Данъците се плащат за да изпълнява управлението на държавата
ангажиментите си към данъкоплатците ,с тях се финансират тези дейности като ,съдебна система,здравеопазване,образование,
пенсионна система,инфраструктура,вътрешна и външна сигурност и още други административни услуги.
След като в продължение на повече от двадесет години държавата не изпълнява тези си задължения то нормална реакция е да не плащаш за нещо което не получаваш .

Оценка
-13 +11
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2891 Неутрално
  • 22
  • 19:00
  • 01 фев, 2012

До коментар [#6] от "Десен":

Ами иди на страницата на Министерство на финансите и си попълни липсите!!!
Статията лъже, че причината за неизпълнението е в капиталовите разходи. Разликата в бюджета и изпълнението в разходната част е 1.3 милиарда лева, а разликата бюджет изпълнение в капиталовата част е 0.3 милиарда лева.
Приходите са изпълнени на 100.9%. Това е причината за преизпълнението на бюджета.

Оценка
-5 +22
 
Преглед на профил

ccanov

Рейтинг: 528 Неутрално
  • 23
  • 19:01
  • 01 фев, 2012

До коментар [#5] от "panzerino":

"Пенсиите са от по 200 евро." Да се чете 200 лв. Че и по-малко.

Оценка
-4 +12
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4849 Неутрално
  • 24
  • 19:01
  • 01 фев, 2012

До коментар [#18] от "svoboda1":

Aми разбира се че не плащат.
Не щат да плащат чужди пенсии, искат пенсионна реформа, искат да внасят по собствените си онаследяеми пенсионни вноски. Тая реформа Дянков не я проведе досега.
Дребните магазинери не искат да плащат ДДС защото не им го възстановят - почти 1/2 млрд лв досега се държат пак от копоите на Дянков които той възнагради наскоро за добре свършената работа.
Да продължавам ли как изземва същия тоя дето го хвалиш свободния кредитен ресурс в страната с ДЦКтата си?

No one is taller than the last man standing.

Оценка
-10 +19
 
Преглед на профил

svoboda1

Рейтинг: 500 Неутрално
  • 25
  • 19:03
  • 01 фев, 2012

До коментар [#21] от "Крез":

Чудесно мислене ! Само че, за да се изпълняват тези задължения трябват ресурси;съответно всеки, който ни се плаща данъците, няма право на никакви претенции ! Разбира се, в Бг нещата са малко като с кокошката и яйцето, но не съм сигурен, че дори и държавата да си върши работата, хората ще си плащат данъците ! Никой по света не го питат дали иска, просто му ги одържат, а в развитите страни става автоматично - директно ти ги одържат от банковата сметка, а всичко се превежда по банков път

Оценка
-9 +13
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2891 Неутрално
  • 26
  • 19:05
  • 01 фев, 2012

Всъщност най-добрата новина е, че разходите за лихви по емитиран дълг са едва 77.8% от планираните, което макар че в абсолютни стойности е едва 200 милиона лева, показва, че сме се справили много по-добре от очакваното при управление на задлъжнялостта си.

Нещо повече емитирали сме дълг изключително на вътрешния пазар, докато при външните заеми разхода е едва 68.4% от планирания.

Оценка
-6 +13
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2891 Неутрално
  • 27
  • 19:12
  • 01 фев, 2012

Хайде да бъда обективен докрай.

Приходната част на бюджета е преизпълнена със 145 милиона лева, а от разходната са спестени 154 милиона лева.

Най голяма икономия има от текущи разходи - 370 милиона лева, докато от капиталовите са спестени 63 милиона лева. Преразход има по трансферите кум други бюджети от цели 658 милиона.

Оценка
-6 +9
 
Преглед на профил

svoboda1

Рейтинг: 500 Неутрално
  • 28
  • 19:14
  • 01 фев, 2012

До коментар [#24] от "Десен":

Демагогия ! Само част от парите отива за пенсии, само част от ДДС-то подлежи на връщане, останалото отива за образование, здравеопазване, инфраструктура, култура, бедствия и аварии и т.н , тоест да съществува държавата и да не е всичко частно като в Латинска Америка, примерно !

Оценка
-8 +10
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2891 Неутрално
  • 29
  • 19:15
  • 01 фев, 2012

Тезата ми от коментар #22 е абсолютно вярна, но с числата се получи малък гаф при копи пейста на данните.

Не знам тези в Капитал, кой отчет са гледали, но твърдението за причините за изпълнението просто е изсмукано от пръстите.

Оценка
-6 +8
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2891 Неутрално
  • 30
  • 19:19
  • 01 фев, 2012

почти 1/2 млрд лв досега се държат пак от копоите на Дянков- цитат на коментар #24 от “Десен”


С колко са се увеличили неразплатените задължения на държавата?

Към септември 2011 бяха 457 милиона лева, а към декември 2010 - 431 милиона лева.

Да твърдиш, че това е причината за преизпълнението на бюджета е смешно и жалко.

Оценка
-6 +8
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2891 Неутрално
  • 31
  • 19:24
  • 01 фев, 2012

"Пенсиит са от по 200 евро." Да се чете 200 лв. Че и по-малко. - цитат на коментар #23 от “ccanov”


И кой е виновен затова?! В Румъния за последните две години ги намалиха с 25%. Твоята с колко я намалиха?

Оценка
-11 +11
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4849 Неутрално
  • 32
  • 19:32
  • 01 фев, 2012

До коментар [#28] от "svoboda1":

Не си разбрал за какво ти говоря. Сумата от невъзстановен размер на ДДС е ДДС което е установено по актове на приключили ревизии и по една или друг причина не възстановено на задължените лица.

No one is taller than the last man standing.

Оценка
-5 +9
 
Преглед на профил

Десен

Рейтинг: 4849 Неутрално
  • 33
  • 19:34
  • 01 фев, 2012

До коментар [#30] от "tribiri":

Я ти кажи според теб и твоето разбиране за закон и ред - ако вкараш горива за преработка в България, преработиш ги и ги изнесеш навън - трябва ли да платиш акциз, и ако трансферираш печалбата си чрез цените навън и тук внасяш данък 0.00 лв защото си на загуба от сума ти време, туй правилно ли е?
Мани дянков, мянков, костов и лостов. Ти кажи според теб как трябва да е?

No one is taller than the last man standing.

Оценка
-5 +11
 
Преглед на профил

xm...

Рейтинг: 2967 Неутрално
  • 34
  • 19:53
  • 01 фев, 2012

Кое по-точно,че е събрал повече отколкото е предвидил и е изхарчил по-малко от предвиденото?Та това е целта на всеки един финансов министър и той я постига! - цитат на коментар #7 от “Любен”


Не, не е това целта на всеки един финансов министър!

Целта е да събере максималното, но в харчлъка - каквото е заложил. Защото затова е планирането, затова и се приема годишен бюджет - на база необходимите и търсени баланси в държавата.
Ако събереш повече - добре. Защото си събрал или от укрити данъци, мита и акцизи - или си създал добра среда да работи повече икономиката.
Но ако отрежеш разходите, които сам при това си планирал - за какво въобще "браво" си говорим? Това значи, че или си планирал грешно - или не си си изпълнил плана.

Оценка
-6 +8
 
Преглед на профил

eurogi

Рейтинг: 750 Неутрално
  • 35
  • 20:05
  • 01 фев, 2012

И какво като е по-малък дефицита?По-малък,защото държавата е намалила разходите си до минимум и по този начин е утежнила още повече лошата икономическа обстановка.Капиталовите разходи са намалени с 15% а инвестициите-с 16%.Не съм голям привърженик на държавните инвестиции,но политиката на Дянков е христоматиен пример за вредата от прекалено фискалното мислене.каква в крайна сметка е ползата за държавата и икономиката от прекалено ниския дефицит?Да не би случайно да паднаха лихвите?Да не би да се увеличиха инвестициите?

Оценка
-9 +10
 
Преглед на профил

péro

Рейтинг: 1626 Неутрално
  • 36
  • 20:10
  • 01 фев, 2012

Ако тая тежка зима продължи половин година тези показатели ще се повишат двойно!
Ще артисат пари от пенсии, от здравеопазване, от отопление на учлищата и т.н, и т.н.!
Изобщо като чухме прогнозите за приръста на населението, тези показатели ще стават все по-добри!
Само че "физическите лица" няма да ги има, а ще останат само тия, които и сега не дават и искат-не искат трябва да натиснат контрабандата и далаверите с ДДС и ...те знаят къде!
É, ще се развалят някои приятелства, но няма как иначе!

«Всё! Народ надо менять!»

Оценка
-6 +6
 
Преглед на профил

Гилгамеш

Рейтинг: 2868 Неутрално
  • 37
  • 20:49
  • 01 фев, 2012

Цитат от статията:

"Държавата се лишава от онези плащания, които биха дали стимул на икономиката. Капиталовите разходи са с 15 на сто по-ниски, а инвестициите - с 16 на сто в сравнение с 2010 г."
–––––––––––––––––––––
Това е тежката цена на спазването на макроикономическите рамки, които нито хранят, нито обличат, нито стоплят хората. В името на някакви цифри, сега бизнесът е в застой, хорада гладуват и мръзнат, но нали с цифрите всичко е ОК, при това сме пример за цяла Европа. Баси...

Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg

Оценка
-6 +16
 
Преглед на профил

Гилгамеш

Рейтинг: 2868 Неутрално
  • 38
  • 20:52
  • 01 фев, 2012

Онзи ден хората го казаха, при едно проучване: "Качеството на живот в България е по ниско, отколкото го предполагат икономическите условия". Боко, ти прочете ли го? Или пак с мантрата "затягане на колани"?

Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg

Оценка
-6 +17
 
Преглед на профил

СДС

Рейтинг: 4096 Неутрално
  • 39
  • 20:54
  • 01 фев, 2012

Държавата се лишава от онези плащания, които биха дали стимул на икономиката.
............
Няма проблем. Само че ако държавата си беше свършила своят дял от Общественият договр и беше осигурила законови рамки , които да се спазват от всички фирми.
"Лукойл", заменки, бедни роднини, търгове и конкурси зад затворени врати, Доган Съветникоглу с милиони,
всичко това е държавна шуробаджинащина.
От средната класа смъкват по 2 - ризи, на нищоправещи хрантутеници се дават по 5.
Сметката няма да излезе никога.

Съюз на Държавните Сигурности Времето е наше! Времето е пари! Парите са наши, времето е Ваше!

Оценка
-4 +13
 
Преглед на профил

dearblue

Рейтинг: 1575 Неутрално
  • 40
  • 21:00
  • 01 фев, 2012

и сега какво
когато данька е плосак се преизпьлнява плана
а когато данька е прогресивен за да има за социални нужди на дьржавата не се преизпьлниава
надвзетиа даньк от физически лица е премахнатиа необлагаем минимум за физически лица след вьвеждането на плоскиа даньк
това е практика на фашистите през втората световна воина когато евреите са качени на еднопосочни влакови ешалони кьм концлагерите взето им е имуществото в градовете и са оставени да умират от глад и да ги гориат в крематориумите и да си правиат лекарски експерименти които оцелее до краиа на воината
после приложено от комунистите в бьлгариа но видоизменено
сега е финасова криза нещата са видоизменени
както се казва всиако ново нещо е добре забравено старо

Оценка
-9 +3
 
Преглед на профил

svoboda1

Рейтинг: 500 Неутрално
  • 41
  • 21:07
  • 01 фев, 2012

До коментар [#32] от "Десен":

Да, сега те разбрах.

Оценка
-3 +1
 
Преглед на профил

molesan2

Рейтинг: 1778 Неутрално
  • 42
  • 21:31
  • 01 фев, 2012

До коментар [#1] от "Любен": И моят семеен дефицит в края на миналата година се стопи до 0%.Изразходвах това,което съм получил като личен/семеен/ доход през годината и нито лев повече.Но:не съм платил две месечни фактури за ток-200 лв.,вода за 6 месиеца-120 лв.,парното за миналия отоплитлен сезон-840 лв.,по свое усмотрение купувам само половината от подържащите живота ми лекарства,предписани от лекаря.Отличник съм и чакам Дянков да ме награди с почетна грамота.Чувах,че държавата дължи на бизнеса над 500 милиона лева за изпълнени държавни поръчки в минало време.Много други плащания са забавени с месеци.Всичко това между другото и за ваше сведение.

Оценка
-4 +14
 
Преглед на профил

Dorian Gray

Рейтинг: 1642 Разстроено
  • 43
  • 21:31
  • 01 фев, 2012

В нормалните държави данните за изпълнението на бюджета са най-отпред, най-отгоре и на първа страница И остават там с дни и се коментират със седмици.

Но в България тези данни се пускат из новините както се спуска салатката по време на запой И след утрешния ден няма да има и помен от отчета на правителството как е похарчило народната пара. Народът от друга страна не го и интересува (с малки изключения). И да гледа пък - не разбира. И няма и кой да разясни...

Това е достатъчен признак що за матрял сме

МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!

Оценка
-4 +13
 
Преглед на профил

papyre

Рейтинг: 2724 Неутрално
  • 44
  • 22:41
  • 01 фев, 2012

До коментар [#1] от "Любен":

Епа , мълчим си . Нали на устата сме с паяжина ...

Оценка
+3
 
Преглед на профил

papyre

Рейтинг: 2724 Неутрално
  • 45
  • 22:43
  • 01 фев, 2012

До коментар [#39] от "СДС":

Що е средна класа ? Като дефиниция , като реалност?

Оценка
+3
 
Преглед на профил

kratuncho1

Рейтинг: 255 Неутрално
  • 46
  • 00:16
  • 02 фев, 2012

До коментар [#45] от "papyre":

Интересен въпрос - що е средна класа. Не ще да е средностатистическия българин - 700лв заплата. В Америка средната класа я дефинираха около 200 000 долара годишен доход ама преди 20 години. В Европа такова понятие май няма, ама глей как ще си го направим по нашенски - глей компир, на дръжавна служба и малко жива стока , нема да ми се праиш на компютерджия ... и тва е

Оценка
-1 +5
 
Преглед на профил

bta

Рейтинг: 4862 Неутрално
  • 47
  • 01:56
  • 02 фев, 2012

Костов да каже

Оценка
-5
 
Преглед на профил

tur671

Рейтинг: 361 Неутрално
  • 48
  • 06:42
  • 02 фев, 2012

за ниските заплати и пенсии и за неплащането на данъци от големите и малки субекти -предимно комунистически фирми ,дянков не е виновен ,нали.Всички помним борбата на правителството с Лукойл ,с бензиностанциите , с останалите субекти на пазара ,да им се поставят измервателни уреди ,касови апарати свързани с НАП ,ефекта е осезаем , а от там ще дойде и увеличението и на пенсии и на заплати и на стандарта на живот ,освен това да не забравяме ,че държавата е прекалено социална спрямо някои групи от населението и това не са само циганите ,разходите за нереални пенсии на милиционери и военни от бившия репресивен апарат са от порядъка на стотици милиони левове ,пари ,които те ползват от нашите преки данъци и не са ги вкарвали или изработвали никога

Оценка
-3 +6
 
Преглед на профил

badjanak

Рейтинг: 2022 Неутрално
  • 49
  • 08:11
  • 02 фев, 2012

А бе хубаво ама всичко това не попречи на да ни отрежат от фондовете Осем държави са получили пари за младежка безработица за нас от трите най дългото щот сме по големи католици от папата Оти ручахме жабетата

Сиренето е безплатно само в капана за мишки. МТачър

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

eurogi

Рейтинг: 750 Неутрално
  • 50
  • 08:45
  • 02 фев, 2012

До коментар [#46] от "kratuncho1":

Тва за Америка не знам откъде го измъкна?Дори в момента американските домакинства с над 250000$ годишен доход са във втората най-висока ставка за облагане.Средната класа в Америка е някъде около 50000$-100000$ годишен доход на домакинство.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

boby1945

Рейтинг: 4707 Весело
  • 51
  • 09:36
  • 02 фев, 2012

До коментар [#1] от "Любен":[quote#1:"Любен"]Критикарите на Дянков-замъчлете СЕГА![/quote]
какво да замълчим, за да се прави на "отличник по фискалната и политическата подготовка" пре разни Меркозета, Флик обрича на беднотия българите, виж какво ти пишат хората "... Държавата се лишава от онези плащания, които биха дали стимул на икономиката. Капиталовите разходи са с 15 на сто по-ниски, а инвестициите - с 16 на сто в сравнение с 2010 г. ..."
Нищо те изборите са за това, да ритнем по гъза натегачите пред Меркозетата, дето гледат повече навън отколкото

Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....

Оценка
-3 +3
 
Преглед на профил

boby1945

Рейтинг: 4707 Весело
  • 52
  • 09:47
  • 02 фев, 2012

и веднага ще лъсне измамата - че Нефтохима е заобикалял държавата с акциза, а и с ДДС-то.- цитат на коментар #15 от “Десен”

Измамата лъсна още 1999, когато либераст Лостов продаде Нефтохим ей така, без да мисли.....

Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....

Оценка
-3 +3
 
Преглед на профил

Lm911

Рейтинг: 414 Неутрално
  • 53
  • 12:54
  • 02 фев, 2012

До коментар [#51] от "boby1945":

Смятам,че тази криза направи на пух и прах твърденията на Кейнс за увеличаването на държавните разходи...така че не виждам смисъл да ти отговарям.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it

Оценка
-5 +3
 
Преглед на профил

boby1945

Рейтинг: 4707 Весело
  • 54
  • 14:12
  • 02 фев, 2012

До коментар [#53] от "Любен":тази криза нищо такова не доказва, доказа само че когато се обединят спекуланти и корумпета държавници тип Меркозета, Папандреу, Кастамакис ... се натрупват моного дългове, нищо друго.....

Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2891 Неутрално
  • 55
  • 14:28
  • 02 фев, 2012

До коментар [#33] от "Десен":

Трябва да бъде в съответствие със спогодбите за избягване на двойното данъчно облагане.

Ти като произведеш домати в Гърция и ги продадеш в България, къде им се плаща ДДС-то, в Гърция или в България.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2891 Неутрално
  • 56
  • 15:04
  • 02 фев, 2012

Акциза е за бензин - 0.710 лв. литър и за дизел 0.630 лв. литър. - цитат на коментар #15 от “Десен”

Акциза е за бензин в момента е 0.606 лв. за литър и за дизел 0.635 лв. за литър.
Освен това:
Потребление =Производство + Внос - Износ
Производствот и износа си ги разчепкал, но ти се губи вноса.

Разликата между произведеното за вътрешния пазар и продаденото за вътрешния пазар би следвало да е внос, което показва и пазарния дял на Лукойл.

Освен това икономическото поведение се диктува не от поплавъци, а с икономически лостове. Дълго време маржина в цената на бензина в България беше един от най-ниските, което доведе до огромно преразпределение на пазарните дялове между веригите бензиностанции. Лукойл сви пазарните си дялове при крайните продажби под натиска на ОМВ, които в Австрия продават с най-ниския маржин в цяла Европа. За сметка на това сега маржините у нас, са едни от най-високите.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

Lm911

Рейтинг: 414 Неутрално
  • 57
  • 16:30
  • 02 фев, 2012

До коментар [#54] от "boby1945":

Ами да именно,тези политици увеличаваха разходите и ги наливаха в заплати за сметка на това приходите им седяха относително постоянни и този натрупан дефицит през годините,когото криеха,доведе до тези огромни държавни дългове.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it

Оценка
-2 +2
 
Преглед на профил

Lm911

Рейтинг: 414 Неутрално
  • 58
  • 16:39
  • 02 фев, 2012

До коментар [#42] от "molesan2":

Първо трябва доста наивно е да сравняваш един бюджет на домакинство с този на държавата.
Второ задълженията на държавата(правителството) почти ги няма.Проблемът идва от общините,които се управляват от неграмотници и те имат задължения.
Трето ти какво предлагаш да се направи?Да се увеличат разходите веднага и да отидем на дефицит и после да се чудим откъде да го финансираме ли?Фискалната политика хич не е едностранна и лаишка,че да я сравняваш с този пример.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it

Оценка
-2 +3
 
Преглед на профил

Graf

Рейтинг: 2976 Неутрално
  • 59
  • 19:14
  • 02 фев, 2012

Критикарите на Дянков-замъчлете СЕГА! - цитат на коментар #1 от “Любен”


А едно резюме на числата може ли?
Кратичко.
Може я.
Минус 540 милиона лева и за декември 2011 г.. Тъй де. Няма да се давате на предните. Само дето предните първо понатрупваха, па после следваха апела юруш на маслините. Вие брулите фиданките още на зелено.

Указание за гербери: "Всяко нещо трябва да се прави толкова просто, колкото е възможно. Но не по-просто! "

Оценка
-1 +12
 
Преглед на профил

boby1945

Рейтинг: 4707 Весело
  • 60
  • 10:31
  • 03 фев, 2012

До коментар [#57] от "Любен":Гръцките държавници раздуваха бюджетните разходи САМО ЗАЩОТО имаше спекуланти с държавен дълг (сладка работа щото рискът се смяташе нисък), готови да купят облигации от една страна и брюкселски зелки от ЕС от друга страна, които от простотия и "къс" акъл не "забелязваха" с години тази малка проблема присъща на капитализЪма - спекулата ....
Това обаче не значи че държавата чрез бюджета не трябва да прави инвестиции в собствената си страна и да не "емитира" облигации в страната и навън ....
Просто трябва играчите да са си по местата и да са достатъчно честни и компетентни....

Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....

Оценка
-1
 
Преглед на профил

USSR

Рейтинг: 2239 Весело
  • 61
  • 14:36
  • 03 фев, 2012

"

Опитите на независими държави да следват общи задачи водят до неуспех, а нарушаване на правилата водят до анархия , тирания и война .

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Индекси
Курс продава
Курсът, по който може да се закупи дадена акция. Когато инвеститорът иска да закупи дадена акция, отсреща трябва да има продавач, който предлага своя цена, на която да продаде - курс продава.
Още от Речник