Регистрация
22 фев 2012, 10:07

Следващата седмица ще са готови промените за лихвите по кредитите и банковите такси

До края на следващата седмица Министерството на финансите ще внесе за обсъждане от правителството проекта с промените за определяне на лихвите по банковите заеми, измененията за таксите, които събират финансовите институции, и включването на кредитите до 400 лв. в обхвата на закона. Това съобщи в сутрешния блок на държавната телевизия вицепремиерът Симеон Дянков. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

49 коментара
 
Преглед на профил

оstavime

Рейтинг: 517 Неутрално
  • 1
  • 10:14
  • 22 фев, 2012

"Следващата седмица ще са готови промените за лихвите по кредитите и банковите такси"

С други думи, да чакаме увеличение на лихвите по кредитите, така ли?

http://www.sofiawars.com/register/59845/

Оценка
-31 +29
 
Преглед на профил

bta

Рейтинг: 4862 Неутрално
  • 2
  • 10:14
  • 22 фев, 2012

Евала ако найстина паднт лихвите след тези промени .

Оценка
-19 +44
 
Преглед на профил

bta

Рейтинг: 4862 Неутрално
  • 3
  • 10:15
  • 22 фев, 2012

Давай Дянков искарай ни от дупката.

Оценка
-21 +41
 
Преглед на профил

Дива селянка

Рейтинг: 2100 Неутрално
  • 4
  • 10:22
  • 22 фев, 2012

Дянков ,ето я рецептата:

Бивш кмет на Лондон: Трябва да се беси по един банкер седмично
Светът на финансите е неморален!
Банкерите са безотговорни и поставят в опасност икономиката.
Кен Ливингстън има решение. Кмет на Лондон между 2000 и 2008 г., кандидат на изборите през 2012 г. срещу консерватора Борис Джонсън, по време на официална вечеря той заявил, че „трябва да се беси по един банкер на седмица, докато останалите си вземат поука“, пише в. Sun, цитиран от профит.бг

„Всяка година международната финансова система убива повече хора, отколкото Втората световна война. Но Хитлер поне беше луд, знаете“, заяви преди време той.

Като бивш кмет на британската столица, Ливингстън съжалява, че местната лондонска власт има „по-малко независимост от режима на Виши във Франция по време на нацистката окупация“. В същия дух бившият кмет осъжда политиката, водена от консерваторите, отговорни за „същия недостиг на жилища, какъвто е причинил Хитлер за пет години бомбардировки“.
В началото на февруари Ливингстън се отличи и с изказване, че консервативната партия е „бъкана със скрити хомосексуалисти“.После бившият кмет допълни, че това бил скрит комплимент към политическия опонент.
Идеята за бесене на банкери е поредното попадение в дългия списък на Ливингстън.

Каквото и да ти говорят винаги става въпрос за пари .

Оценка
-4 +52
 
Преглед на профил

popovski31

Рейтинг: 3879 Любопитно
  • 5
  • 10:26
  • 22 фев, 2012

С други думи, да чакаме увеличение на лихвите по кредитите, така ли? - цитат на коментар #1 от “оstavime”



Прочете ли статията?!

Оценка
-5 +15
 
Преглед на профил

saseff

Рейтинг: 2664 Неутрално
  • 6
  • 10:30
  • 22 фев, 2012

Ама как му отива този ореол от звезди...

Публикувано през m.dnevnik.bg

saseff

Оценка
-1 +17
 
Преглед на профил

pla.stenik

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 7
  • 10:31
  • 22 фев, 2012

Защо всички протестират срещу лихвите, а никой не протестира срещу високата цена на газта или ел.енергията. Да не забравяме, че никой не е ходил насила в банката да вземе кредит и никой не си е чел договора когато го е подписвал. И сега хоп , банките виновни. Виновни са тези които не могат да си направят сметката на семейния бюджет и сега трябва да платят за урока.

Оценка
-26 +22
 
Преглед на профил

dow_jones

Рейтинг: 1205 Неутрално
  • 8
  • 10:31
  • 22 фев, 2012

Това с определянето на правила за променливите лихвени проценти е за замазване на по-големия проблем. Банките трябва да бъдат принудени да оценяват риска си по-добре и да не го прехвърлят изцяло на потребителите на техните продукти. Истината е, че банките трябва да бъдат принудени да сключват кредитни сделки при фиксирани лихвени проценти или когато те бъдат променяни да бъде искано и съгласието на този, който е получил кредита или той предварително трябва да е изразил съгласието си да бъде таксуван с променлив според някаква методика лихвен процент. Всичко останало е просто имитиране на дейност.

Оценка
-4 +43
 
Преглед на профил

kr

Рейтинг: 1241 Неутрално
  • 9
  • 10:33
  • 22 фев, 2012

много шум за нищо
чист популизъм

Оценка
-15 +23
 
Преглед на профил

PLAATS

Рейтинг: 717 Весело
  • 10
  • 10:34
  • 22 фев, 2012

Карай влака Дянков!

Оценка
-10 +14
 
Преглед на профил

ironhorse

Рейтинг: 1204 Весело
  • 11
  • 10:40
  • 22 фев, 2012

Дянков е истински валяк !
Изправи се срещу толкова много лобита, интереси и пари, че наистина май след години паметник ще му вдигнем !

Оценка
-22 +27
 
Преглед на профил

niki2003

Рейтинг: 1652 Неутрално
  • 12
  • 10:41
  • 22 фев, 2012

Защо смятам,че се прикриват реалните проблеми.Банковите такси и комисионни по различните услуги, са един технически проблем ,който може да се реши елементарно вътре между банките. И таван на лихвите не може да се сложи с правителствено решение.

Оценка
-4 +12
 
Преглед на профил

calimero

Рейтинг: 2924 Неутрално
  • 13
  • 10:51
  • 22 фев, 2012

Най-после! След като банките одраха кожите на нашите майки и бащи, това най-после ще се случи.

Leges bonae ex malis moribus procreantur.
(Добрите закони възникват от лошите обичаи)

Оценка
-4 +14
 
Преглед на профил

elevation04

Рейтинг: 1771 Весело
  • 14
  • 10:55
  • 22 фев, 2012

Тук май доста хора вярват в заклинания и вещици....лихвите ще паднат на кукуво лято...

Оценка
-5 +17
 
Преглед на профил

оstavime

Рейтинг: 517 Неутрално
  • 15
  • 10:59
  • 22 фев, 2012

До коментар [#5] от "popovski31":

Изказването ми е иронично. Не го ли разбра?
На фона на лихвите, с които ни свалят кожите банките и съответно отчитат стотици милиони печалби ежегодно, както и стотиците милиони премии, които си раздават банковите пиявици... да продължавам ли?

http://www.sofiawars.com/register/59845/

Оценка
-2 +9
 
Преглед на профил

Тони!

Рейтинг: 4091 Неутрално
  • 16
  • 11:00
  • 22 фев, 2012

Дянков продължава да замита проблема под килима. Като премахне една такса, банката ще си я включи под друго име и до тук. Единственото, на което ще се отрази вероятно ще е на депозитите.

Целия проблем е описан брилянтно в пост №8, но по тази тема никой не говори.

Оценка
-4 +12
 
Преглед на профил

Jawwor

Рейтинг: 251 Неутрално
  • 17
  • 11:06
  • 22 фев, 2012

Ако някой очаква лихвите да се смъкнат за 24 часа, много се лъже.. Целта е да се направят прозрачни, а това е най-лесно като се вържат с пазарен индекс - EURIBOR , SOFIBOR. Каква надбавка ще си сложат банките върху тях е техен проблем, но в момента в който тези индекси тръгнат надолу, и банките са длъжни да смъкнат лихвата.

Ако някой не си спомня какво стана 2008 г, ето накратко-

След разразилите се фалити в Америка, лихвите скочиха двапъти /не ми се търсят цифри, но може да се види в страницата на БНБ/ и банките дигнаха свойте. След 6-8 месеца, всички лихвени индекси тръгнаха надолу, и сега се намират на по-ниски нива и даже и от 2008 г. ... да знайте случай в който банките да са намалили лихвите драстично на кредити, отпуснати преди 2008 г!!

Оценка
+9
 
Преглед на профил

bokko

Рейтинг: 1494 Гневно
  • 18
  • 11:10
  • 22 фев, 2012

До коментар [#1] от "оstavime":

Да как позна при опукан резерв и скапана икономика без инвестиции какво трябва да се очаква само повишение на лихвите . Да не говорим че преди седмица държавата е била фалирала .. .За 3 години до дъното за още 1 ще риете дъното ..

Оценка
-6 +6
 
Преглед на профил

hue

Рейтинг: 963 Неутрално
  • 19
  • 11:11
  • 22 фев, 2012

Аз ще чакам март

Публикувано през m.dnevnik.bg

I wish someday i would have my very own t-shirt "Proud to be Bulgarian immigrant"

Оценка
+6
 
Преглед на профил

bokko

Рейтинг: 1494 Весело
  • 20
  • 11:16
  • 22 фев, 2012

До коментар [#11] от "ironhorse":

Да бе паметник на човека който фалира държавата . По добре си помисли за твоите спестявания че ще останеш без тях ...в най скоро време ..

Оценка
-11 +12
 
Анонимен потребител

****

  • 21
  • 11:17
  • 22 фев, 2012

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

 
Преглед на профил

ironhorse

Рейтинг: 1204 Неутрално
  • 22
  • 11:27
  • 22 фев, 2012

До коментар [#20] от "bokko":

Така ли казаха от Позитано ?!

Вероятно фалита се отнася за олигарсите на БСП мафията

Оценка
-4 +6
 
Преглед на профил

nick_wolf1

Рейтинг: 635 Неутрално
  • 23
  • 11:32
  • 22 фев, 2012

До коментар [#8] от "dow_jones":

Абсолютно съгласен!
Само ще добавя, че изцяло фиксирана лихва не би била от полза, защото в такъв случай банката ще се презастрахова и ще я надуе.
По-скоро база - публична и унифицирана (EURIBOR, SOFIBOR и т.н.), плюс фиксирана в договора надбавка, която банката няма право да променя еднолично.
Стига с тази натрапена солидарност - изрядните платци да плащат за малоумниците и безотговорните.
Това, между другото, е характерно не само за банковите кредити у нас. Същата работа е и парното, градския транспорт, осигуряването и т.н. Балъците плащат, тарикатите и малоумниците - не.
Зрял социализъм.

Оценка
-1 +14
 
Преглед на профил

kr

Рейтинг: 1241 Неутрално
  • 24
  • 11:38
  • 22 фев, 2012

Това с банките е същата пропагандна схема като с увеличението на минималната работна заплата, когато Дянков тръбеше - увеличихме заплатите, а реално се увеличиха само плащанията, свързани с минималната работна заплата.
Трябва да им се признае - това ГЕРБ наистина го умеят

Оценка
-7 +6
 
Преглед на профил

yols

Рейтинг: 25 Неутрално
  • 25
  • 11:47
  • 22 фев, 2012

До Jawwor: Не е само въпросът с обвързването с индексите, защото има много случаи (особено с една конкретна банка) - някои от тях описани и в интернет ако се поразровиш, при които лихви обвързани с EURIBOR биват променяни без да има движение по съответния индекс с претекста, че УС на банката е гласувала увеличение на надбавка (?!?), която също участва във формирането на лихвата, за да си покрие риска от нестабилната икономика и други глупости, които всеки може да си изсмуче от пръстите, когато реши, че печалбата му е малка. Да не говорим за фрапиращите случаи за едностранно променяне (което за мен си е чисто нарушаване) на договорите.
От всички изчетени мнения единствено това на №8 dow_jones е точно в целта и се присъединявам към него.

Ако мислите, че шефът ви е тъп, помнете: нямаше да имате работа, ако той беше умен!

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

benkovski11

Рейтинг: 3322 Неутрално
  • 26
  • 12:58
  • 22 фев, 2012

ако найстина паднт лихвите след тези промени .- цитат на коментар #2 от “bta”


-„За да падат лихвите трябва да има свободна конкуренция и нисък риск, който зависи от средата за бизнес.

Движението на лихвите показва, че има свободна конкуренция. В началото на кризата лихвите се качват, а от три години падат, като по някои кредити са на нивата от преди кризата и дори под тях.

Въпреки че ниските лихви като цяло са полезни за икономиката, когато говорим за сваляне на лихвите не трябва да забравяме, че не всички печелят от това. Българските граждани имат 31 млрд. лв. депозирани в банките и печелят доходи от високите лихви, които отиват например за добавка към пенсиите им, или за лечение, или за образование на децата им, или за оцеляване в черни дни.

По време на кризата лихвите, които правителството плащаше по 10-годишни ДЦК стигнаха 8 % (а сега са около 5 %). Не може да се очаква банките да отпускат 30-годишни жилищни кредити при по-ниска лихва. Не може да се очаква и лихвите по депозитите да са много по-ниски, защото иначе много спестители ще предпочетат да инвестират в приеманите за най-нискорискови ДЦК.

Не е възможно картелно споразумение за поддържане на високи лихви и такси между 31 конкуриращи се в България банки, особено в динамичната среда, в която живеем.

Не е вярно твърдението на Симеон Дянков, че откакто ГЕРБ управлява рискът е паднал. Българските CDS-и са скочили от средата на 2009 г., когато правителството на Бойко Борисов пое властта, до сега с един пункт. Може би те не са най-добрият индикатор за риска, но чуждестранните банки го използват като база за оптускане на ресурс на българските си дъщерни банки.

Не е коректно лихвите в България да се сравняват с лихвите в Германия, Гърция, Австрия и други страни от еврозоната. Защото банките от тези страни имат лесен достъп до финансов ресурс от Европейската централна банка при 1% лихва. Банките в България нямат достъп до този ресурс, защото България не е член на еврозоната.

Сравнение със страните от ЕС извън еврозоната показва, че лихвите се влияят от риска в съответната държава. Затова например лихвите по кредити в Унгария и Румъния са по-високи от тези в България.

Банките в България се финансират от депозитите на гражданите, а лихвите по срочни депозити до една година в момента са около 5-6% (за сравнение, лихвите по депозити в Германия са около 2%). Нормално е лихвите по кредити да са над тези нива.

Евентуални нови регулации най-вероятно ще вдигнат лихвите по кредитите вместо да ги намалят. Например предложението лихвите по кредитите да се определят на базата на независими индикатори като Юрибор ще доведе до вдигане на лихвите. Защото в момента тримесечният Юрибор е на рекордно ниско ниво - около 1%. И ако се използва за база, когато Юрибор възстанови нивото си от преди кризата от около 3-4%, цената на кредита ще се качи.”

/ Банковите лихви: пазар срещу регулации от Йордан Матеев/

Оценка
-4 +4
 
Преглед на профил

benkovski11

Рейтинг: 3322 Неутрално
  • 27
  • 13:00
  • 22 фев, 2012

Към # 26-Ако правителството иска ниски лихви, трябва да намали риска като осигури добра среда за бизнес - последователна и предвидима политика, прозрачност, макроикономическа стабилност, балансиран бюджет, ниски данъци, свободни пазари, минимални регулации, добра защита на частната собственост, структурни реформи в публичната сфера.

Оценка
-3 +6
 
Преглед на профил

kai

Рейтинг: 1036 Неутрално
  • 28
  • 13:09
  • 22 фев, 2012

Като цяло идеята да се вържат лихвите с ясен бенчмарк е изключително добра. Проблема е че ги връзват сега. Какъв ще е ефекта:

В момента световните лихви, също както и софибор са на изключително ниски нива. Банките като използват тази промяна на закона ще променят условията така, че след промяната към момента да няма никаква промяна в общите равнища на лихвите. НО, когато световните лихви вземат да растат след година две, в България ще настане нов лихвен мор. Като скочи юрибор от 1% процент на 4% и като са сложили банките една надбавка за ипотечните кредити от 7,5% и лихвата по тези кредити ще удари 11,5% в даден период през следващите години.

Ако ще се връзват лихви със световен бенчмарк то банките да вържат надбавката която сега ще определят със средната стойност на на този бенчмарк за последните 10 години. Само така ще има справедливост. Но те няма да го направят така, защото това ще означава ефективен спад на лихвите сега.

Така че от тези промени на Дянков ще страда следващото правителството, което отново ще се изправи срещу проблема за растящите лихви по ипотечни и потребителски кредити.

Оценка
-2 +8
 
Преглед на профил

Dorian Gray

Рейтинг: 1642 Весело
  • 29
  • 13:17
  • 22 фев, 2012

До коментар [#23] от "nick_wolf1":

Ето това е най-зрелият коментар

Истината е, че няма как да има фиксирани лихви по дългосрочни кредити. Вие бихте ли внесли пари на влог за 30 години при фиксирана лихва?

Фиксирани лихви обаче може по кредити да речем до 5 години(най-често потребителски), които са по-предсказуеми, но пак са презастраховани от кредиторите с високи лихви.

Все пак, това е огромна стъпка напред относно банките. Като се има предвид, че досега само им се кланяхме...

Голем "+" за Дянков

МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!

Оценка
+12
 
Преглед на профил

gogo2011

Рейтинг: 631 Неутрално
  • 30
  • 13:32
  • 22 фев, 2012

До коментар [#23] от "nick_wolf1":

В момента имам кредит с лихва формирана на база на тримесечен юрибор + фиксирна надбавка. Познай дали реалният процент е толкова?

Оценка
+4
 
Преглед на профил

NEO

Рейтинг: 16 Гневно
  • 31
  • 13:41
  • 22 фев, 2012

Г-н Дянков...стига сте хвърляли прах в очите на хората!
Проблема вече не са лихвите,тъй като БаМките в България направиха много кредити с ВИСОКО и ПРЕВИСОКО вдигната лихва изискуеми и с открито съдебно производство!Проблема Дянков е че ако не приемете спешно Закон за фалит на Частни лица в България,скоро ще Ви запари под краката...и то не само на Вас в финансовото министерство!
Хора...подпишете тази петиция и нека Европейския парламент види как в България към хората се отнасят като с финансови роби!И нека комисията по петициите към същия този парламент отсъди...

http://www.peticiq.com/falit_chastni_lica_bg

НЯМАМЕ ДЪРЖАВНОСТ!!!

Оценка
+5
 
Преглед на профил

petar_333

Рейтинг: 1646 Неутрално
  • 32
  • 13:48
  • 22 фев, 2012

А фискалният резерв къде е г-н Дянков? Нали сме имали растеж,ако е така, значи имаме и натрупване!

Оценка
+2
 
Преглед на профил

redrock

Рейтинг: 1067 Неутрално
  • 33
  • 13:56
  • 22 фев, 2012

От началото на годината таксите на банките станаха трепач. Тоя ,който си има работа с тях ,знае за какво става дума и ако правителството успее да коригира своеволията на банките това ще е добре за всички нас.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2891 Неутрално
  • 34
  • 14:13
  • 22 фев, 2012

"Причина за това било обстоятелството, че заради НДСВ България има плащания по дълга през януари"

Иначе щяха да са виновни, че са през февруари!

Оценка
+1
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2891 Неутрално
  • 35
  • 14:19
  • 22 фев, 2012

Банковата система на България е с капитал 10.5 милиарда лева.
Печалбата и за 2011-та година след данъци е 586 милиона лева.
Т.е. собствениците на капитала са получили средна възвращаемост от 5.86% срещу рисковете, които са поели с инвестицията си, докато баба Гюла е получила 6-7% възвращаемост по едногодишният си депозит без да поема рискове, защото нея я пази Фонда за гарантиране на влоговете.

Дянков няма да намали печалбите на банките, защото те са под санитарния минимум. Той ще изкриви дейността им в интерес на длъжниците и във вреда на депозантите!

Оценка
-4 +1
 
Преглед на профил

Basstarde Madnesso

Рейтинг: 334 Неутрално
  • 36
  • 14:23
  • 22 фев, 2012

Няма как лихвата да е точно фиксирана, нормално е да се увеличава и намалява в дадени моменти. Не е нормална обаче в България. Не е нормално банките да отпускат кредити за време по-дълго, отколкото приемат депозити. Не е нормално да си изсмукват от пръстите всякакви такси. Не е нормално да се обединяват в картел. Не е нормално и това нещо да се толерира.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2891 Неутрално
  • 37
  • 14:26
  • 22 фев, 2012

Това, между другото, е характерно не само за банковите кредити у нас- цитат на коментар #23 от “nick_wolf1”


Това, между другото е характерно за банковите кредити не само у нас!

Кредитите формират рискови активи. Рисковите активи се покриват с капитал. Капиталът е най-скъпия ресурс в света.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

tribiri

Рейтинг: 2891 Неутрално
  • 38
  • 14:30
  • 22 фев, 2012

До коментар [#36] от "hdpana":

Първо изречение - FALSE;
Вторo изречение - FALSE;
Трето изречение - FALSE;
Четвърто изречение - TRUE;
Пето изречение - n.a.
Шесто изречение - Error

Оценка
-2
 
Преглед на профил

svetlaq

Рейтинг: 8 Неутрално
  • 39
  • 14:43
  • 22 фев, 2012

Тоя Огнян Донев,заради когото се изписаха толкова неща,как се продават много по-скъпи лекарства в България,отколкото в чужбина,заради когото си заминаха шефката на Здравната каса,заместник-министъра на здравеопазването и заради когото Европейската комисия разследва България за спекулативни цени на лекарствата,същия ли е като Огнян Донев,председателя на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България ли е? И ако е същия,защо още не са излезли с изявление по въпроса и не са го сменили от председателското място или са съгласни с методите му на правене на бизнес? Защото е срамно такъв човек да е начело на най-влиятелната организация на българския бизнес!!!

Оценка
+1
 
Преглед на профил

nick_wolf1

Рейтинг: 635 Неутрално
  • 40
  • 14:52
  • 22 фев, 2012

До коментар [#30] от "gogo2011":
Формално би трябвало да е толкова.
Ако си видиш извлечението по сметката в която внасят парите за погасяване, всеки месец на падеж има плащания на лихви и главница.
Друг е въпросът, че вноските са по-високи от простия сбор "лихви + главница", заради плащания за такси, застраховки и т.н., но те минават по отделни сметки в банката.
Затова и има ГПР, което от няколко години банките са задължени да посочват при предлагане на кредити.
Още по-друг е въпросът, че нашите банки, дори да вържат базата към EURIBOR пак си запазват привилегията да променят еднолично надбавката. Щото EURIBOR ги "пази" от промени в глобалната среда, но не ги пази от примерно лоши кредити на родния пазар, раздадени на Сульо и Пульо срещу обезценяващи се обезпечения и "служебна бележка" за сиви доходи. А както знаем, за банките "равен мач няма" и парите ще си ги поискат все от някого.

Оценка
-1
 
Преглед на профил

nick_wolf1

Рейтинг: 635 Неутрално
  • 41
  • 15:06
  • 22 фев, 2012

До коментар [#35] от "tribiri":

Банките би трябвало да се научат, че "оценка и смекчаване на риска" е нещо повече от служебна бележка за сиви доходи. Щом като капиталът е най-ценния ресурс би следвало малко по-отговорно отношение към управлението му, нали?
Банките абсолютно заслужено ще претърпят понижение на печалбите си, заради безотговорно отпускане на кредити.
Нормално е рискът да се понася от този, който прибира печалбата.
Аз, като кредитополучател, съм заложил актив, посочил съм поръчители, подписал съм запис на заповед и т.н., изпълнил съм изискванията на банката, за да покрия риска от неплатежоспособност от моя страна. Спокойно могат да ме осъдят и да гонят и внуците ми да плащат моите кредити.
Банката би трябвало да е включила индивидуална рискова надбавка в лихвата при одобряване на кредита.
В една нормална ситуация, в която банката раздава кредити отговорно, тази рискова надбавка по лихивите на обслужваните кредити ще смекчи ефекта от сравнително малкото необслужвани кредити.
Проблемът иде в ситуации, в които алчността на банкерите ги е тласнала към безотговорно кредитиране и спихването на балона ги сварва по без гащи. Точно в такива ситуации баш родните банки почват да прехвърлят риска към своите изрядни платци, за да не понесат загуби. Което си е отвсякъде некоректно.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

kreditkiller

Рейтинг: 213 Неутрално
  • 42
  • 15:39
  • 22 фев, 2012

Най истинския коментар е на: До коментар [#28] от "kai":
Проблема е че сега (EURIBOR, SOFIBOR и т.н.) са около 1-2% + 6-8% фиксирана надбавка = 7-10% лихва + 3-4% такси и др. = 10-14% РЕАЛНИ РАЗХОДИ.
След време около 2 години, тези (EURIBOR, SOFIBOR и т.н.) ще се покачат до 4-5% и тогава ще стане
13-17% РЕАЛНИ РАЗХОДИ НА БЪЛГАРИТЕ И БИЗНЕСА и ТОВА ЩЕ БЪДЕ ЗАКОННО

 
Преглед на профил

jolly_josh

Рейтинг: 288 Неутрално
  • 43
  • 15:54
  • 22 фев, 2012

Това, което предлага Дянков не решава равнопоставеността между банките и клиентите им, както изисква ЕС.

Би трябвало законът да дава възможност клиентите да имат право да прекратяват договорите си за кредит и депозити с банките без наказателна лихва, ако банките променят едностранно условията по същите тези договори. Така клиентът ще напусне банка с някоректно пазарно поведение и ще избере измежду коректните, а това ще създаде и пазарна конкоренция между различните банки, което е и задължително пазарно условие. Поне за свободните пазари, а не като нашия пазар с монополно и картелно преразпределни играчи.

 
Преглед на профил

valkiry

Рейтинг: 907 Неутрално
  • 44
  • 16:43
  • 22 фев, 2012

ДЯНКОВ - И ТИ ПЪРДИШ В ЕДНО ГЪРНЕ С БАНКЕРИТЕ - НЕ СЕ ПРАВИ НА УЩИПАНА УЧЕНИЧКА !!!!

Оценка
+2
 
Преглед на профил

nick_wolf1

Рейтинг: 635 Неутрално
  • 45
  • 16:46
  • 22 фев, 2012

До коментар [#43] от "jolly_josh":

А ако банките картелират как точно ще мигрират клиентите към по-коректните
Еднолична промяна на условията по кредити просто не би следвало да се допуска.
Иначе дори да позволят миграцията без такси, при сегашната ситуация новата банка ще те намотае на макарата с по-изгодни първоначални условия и на втория месец ще те гръмне с нова лихва.
И тогава к'во праим - миграция до дупка?

 
Преглед на профил

gogo2011

Рейтинг: 631 Неутрално
  • 46
  • 16:49
  • 22 фев, 2012

До коментар [#40] от "nick_wolf1":

Таксите и застраховките ги плащам веднъж годишно и ги виждам. Вноската е сбор между вноска по главница и лихва. И да, процентът е по-висок със сигурност от максимално определеният в договора - тримесечният юрибор + надбавка, но не по-малко от Х процента. От доста време е над тези Х процента.

 
Преглед на профил

jolly_josh

Рейтинг: 288 Неутрално
  • 47
  • 16:52
  • 22 фев, 2012

До коментар [#45] от "nick_wolf1":

Щом трябва, няма лошо. Банките без клиенти не могат да съществуват, а клинетите - могат

Оценка
+3
 
Преглед на профил

basmechobas

Рейтинг: 240 Неутрално
  • 48
  • 20:11
  • 22 фев, 2012

може би сега е момента да помогнем на Невдянков в борбата с непазарния индекс леВония а ако има проблем в закона даващ право на своеволия на индекса леВония да протестираме пред парламента

http://www.bgibp.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=15036:%D0%BF%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B0-%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%BF%D0%BE-%D1%85%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D1%80%D1%86%D1%83%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D1%81-%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8A%D1%80-%D0%BF%D1%85%D0%B5%D0%BD%D1%8F%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B2%D0%BA%D1%83%D1%81&Itemid=106

Оценка
+1
 
Преглед на профил

Кумчо Вълчев

Рейтинг: 852 Неутрално
  • 49
  • 18:57
  • 23 фев, 2012

До коментар [#31] от "NEO":

Подкрепям те напълно,но липсата на истинско гражданско общество у нас развързва ръцете на всякакви мародери.Пиши ми,ако мислиш,че мога да помогна с нещо-темата живо ме интересува.

маина100

Оценка
+1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Индекси
Враждебно придобиване / Hostile takeover
Опит за придобиване, когато целта не е съгласна с придобиването си от дадения желаещ. Враждебните придобивания обикновено не се приемат добре, тъй като служителите на компанията на прицел може да не одобряват придобиващата компания.
Още от Речник