Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Абонатите на "Топлофикация" няма да могат да оспорят колко дни са били без топлоподаване

От Веселин Николов
Последна промяна в 16:32 на 16 фев 2017, 4052 прочитания, 39 коментара
Абонатите на "Топлофикация София" няма да могат да оспорят отчитанията, направени от дружеството, за това дали са нямали топлоподаване за повече от 48 часа, което би ги лишило от обезщетение. Това каза директорът на дружеството Георги Беловски днес пред енергийната комисия в Столичната община. На днешното заседание той представи проект за методиката, по която ще се изплащат обезщетения на засегнатите от спряното топлоподаване абонати.

В началото на февруари заради аварии в топлопреносната система бе спряно топлоподаването в няколко квартала на София. Тогава ситуацията беше описана от ръководството на "Топлофикация София" като прецедент в историята на дружеството и дълго време не беше известно дали то дължи обезщетение на потребителите си и как ще бъдат плащани сумите.

Днес Георги Беловски заяви, че дружеството ще изплати обезщетения на потребителите, които са нямали парно и топла вода за повече от 48 часа. Освен това в техните сметки, както и в тези на потребителите, които са били засегнати от аварията за по-кратък срок, няма да бъдат начислявани сумите за подадена топлинна енергия за периода. И в двата случая сумите ще бъдат приспадани от сметките за февруари, които ще излязат на 15 март.

Общата загуба на дружеството от приспаданията и изплащането на обезщетенията възлиза на почти 2.4 млн. лв. От тях 1.4 млн. лв. са предвидени само за неустойките към абонатите, които са нямали топлоподаване над 48 часа.

По думите на Беловски при създаването на методиката е търсен "баланс между законите, справедливо отношение към клиента и корпоративна отговорност". Целта е била "да не се стигне до свръхобезщетяване, което ще представлява риск от лошо управление и безстопанственост, както и да няма подобезщетяване за абонатите", каза още Беловски.

Директорът на "Топлофикация София" посочи, че няма да бъде необходимо гражданите да подават жалби или молби, за да получат обезщетение или приспадане от сметките. "Изчисленията вече са направени и ние знаем в кои абонатни станции е нямало топлоподаване за повече от 48 часа и в кои то е било за по-малък период", каза Беловски.

Това породи въпроси от общинските съветници, сред които дали се предвижда някаква процедура, в случай че граждани решат да оспорят отчитанията на "Топлофикация София".

"Надяваме се този път волът да не роди", отговори Беловски, като допълни, че по негово мнение предложението ще бъде коректно за всички абонати. Той посочи и че "на българина и 1000 лева да му дадем, ще иска 1200".

"Много трудно някой ще докаже обратното, защото сме се съобразили със законовата рамка", каза още Беловски и обясни, че "Топлофикация София" ежедневно изпраща в министерството на енергетиката данните от абонатните станции.

От думите му се разбра и че замерването за всеки отделен клиент е направено според топломера и данните са сравнени с обичайното за този период потребление. Според тези отчитания засегнатите от аварията абонати на дружеството са били близо 55 хил. потребители. За да се измерят конкретните количества и да се изчислят сумите, е използвано потреблението за януари като база, когато то е било най-високо. При изчисленията са ползвани и средният градус на температурата на водата, броят дни, цената на топлоенергията.
  • Зарче
Етикети
Реклама
Най-ново от Кариерен клуб: Финанси
Търговия на гише / Over-the-counter
Over-the-counter или OTC се свързва с ценна книга, търгувана на различен от формалната фондова борса пазар. Под формална борса се разбира например БФБ-София и NYSE. Изразът се използва и при търговия с дадена ценна книга чрез дилърска мрежа на гише. Той се използва още и за дългови ценни книжа и други финансови инструменти, като деривати, които се търгуват чрез дилърски мрежи.
Още от Речник
Реклама