Жалбите на потребителите са се увеличили двойно за 5 г.

© Надежда Чипева, Капитал

Димитър Маргаритов



През последните 5-6 г. жалбите до Комисията за защита на потребителите са се увеличили близо два пъти. През миналата година броят им е 21500. Това съобщи председателят на регулатора Димитър Маргаритов, цитиран от пресцентъра на институцията.


"Това означава, че хората са по-активни, по-добре информирани, защото човек обикновено се обръща за защита към дадена институция, когато знае, че има право на това и когато в повечето случаи се е опитал да си помогне сам, но не е успял", коментира Маргаритов.

Една трета от жалбите са свързани с проблеми в областта на телекомуникациите. Друга значителна част от оплакванията са в търговията на дребно с електроуреди и битови уреди.


"Около 60% от случаите през миналата година са получили благоприятно за потребителите развитие, т.е. не само сме открили нарушения и сме санкционирали търговеца, но сме успели да направим така, че потребителят да усети положителната намеса на органа", обобщи председателят.

Жалби до КЗП могат да бъдат подавани и онлайн, като в този случай във всеки един момент потребителят
може да следи нейното движение.
Маргаритов съобщи, че се подготвя регламент, който на европейско ниво да въведе нова законодателна рамка на геоблокирането при електронната търговия на територията на ЕС. С въвеждането му онлайн търговците ще бъдат задължени да прилагат еднакви условия спрямо всички граждани в общността.
Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 932 Неутрално

    ""Това означава, че хората са по-активни, по-добре информирани"

    И още по-измамени

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3676 Неутрално

    Щом жалбите са се увеличили, значи търговската обсада с измамни картели и монополи се сгъстява все повече а КЗП не се убедителни прилагайки закона и големите верриги им нямат никакъв респект!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    А ако за всяка нередност се звъни КЗП ще изпуши

  4. 4 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 439 Неутрално

    човекът е активен, спор няма, на мен не ми е симпатичен, но това няма значение ако наистина си върши работата.

  5. 5 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 439 Неутрално

    когато го назначиха преди няколко години обявиха че е съпруг на някоя си - тоест калинка си мислех край на КЗП
    но не минава ден без да е на някоя медия - което от една страна му вдига акциите но от друга кара хората да смятат че все пак може би има и една институция която би си мръднала пръста макар и леко за техните права

  6. 6 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 716 Неутрално

    [quote#2:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"]

    Щом жалбите са се увеличили, значи търговската обсада с измамни картели и монополи се сгъстява все повече а КЗП не се убедителни прилагайки закона и големите верриги им нямат никакъв респект! [/quote]

    Ама че глупаво заключение.

    I had a dream, Joe
  7. 7 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 5725 Неутрално

    Сезирах КЗП преди около месец за безобразията на Макстелеком.
    До момента не съм получил никакъв отговор!
    Или са претоварени с даване на интервюта, или причината е друга?!

    I Want To Believe
  8. 8 Профил на kamenof
    kamenof
    Рейтинг: 51 Неутрално

    На мен любимото ми е търговци да отказват да заменят стока в срока при положение, че се пази касов бон и стоката е неразопакована.
    Другото ми любимо е "вътрешни правила" - да не се връщат пари, а само да се заменя стоката. От къде-накъде. Така или иначе пишат сторно за сумата по заменения продукт и после издават нов касов бон за новата покупка. Селски номерца, ама докато на хората не им се занимава, ще върви номера. Това, че бройката на жалбите расте е похвално.



За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах