Туроператори ще правят нов опит да предложат общи балкански маршрути на чужденци

© Анелия Николова



Български туристически агенции ще се опитат да се обединят в предлагането туристически услуги на чужденци от цял свят в страните от Балканите.


По този повод в края на ноември в София ще се организира първият B2B форум у нас, който има за цел да обедини туристическия бизнес на балканските страни под мотото "Балканите - природа, история, култура", съобщи Байко Байков, председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти. Нейни членове вече са създали консорциум "Go2Balkans".


Основната цел на консорциума е да се привлече интересът на туроператори от цял свят към предлаганите
туристически услуги в България и другите държави на Балканите - Албания, Босна и Херцеговина, Гърция, Македония, Румъния, Словения, Сърбия, Турция, Черна гора и Хърватия. Идеята е туроператорските фирми в Западна Европа, Северна и Южна Америка и Азия да бъдат привлечени с нови балкански комбинирани туристически турове и пакети.




На форума се очаква туроператорите от отделните страни да могат да се срещнат лично, за да обсъдят възможностите за съвместна дейност.


До момента шест общини - София, Пловдив, Стара Загора, Казанлък, Велико Търново и Тутракан - са заявили интерес към изложението. Очакват се над 200 професионални участия в изложението.


В момента заради липсата на национална реклама в областта на туризма изходната точка на
комбинираните турове да са съседни на страната ни държави. В същото време през последните години българските туристи все по-устойчиво се възползват от предложенията на туроператорските фирми за пътуване в съседните ни страни - Гърция, Турция, Сърбия, Македония и Румъния, посочи Байков.


В комбинираните пакети се набляга на културния туризъм, а най-често включваните български дестинации са София, Пловдив и Велико Търново.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 860 Любопитно

    "заради липсата на национална реклама в областта на туризма"

    Че не е върха на сладоледа рекламата ни - факт, но чак да липсва е пресилено.

    Освен това, ако някой иска да рекламира тур в 3 държави, то маркетирането му следва да е от трите държави. Как ще стане тая работа, при положение, че трябва да има политика за целта, не знам.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  2. 2 Профил на Real Adventure Machinery
    Real Adventure Machinery
    Рейтинг: 458 Неутрално

    нека започнат от няколко простси неща:
    - хигиена
    - обслужване
    и после да мислят за реклама

    proudly built in Bulgaria
  3. 3 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 2508 Любопитно

    Е, как да почиваш в България при това мизерно обслужване, чалга и простотия? А храната от застояла, по-застояла...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  4. 4 Профил на rattrack
    rattrack
    Рейтинг: 402 Неутрално

    То това хубаво, ама как чуждите туроператори биха разбрали за този форум и кой ще им поеме разноските вкл. и самолетните билети.
    Никой от тях не е преритал да праща туристи в България, а иначе Хърватска и Словения прекрасно си се справят с тази задача.

  5. 5 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    Прави впечатление изключителната подреденост на туристическите маршрути в по-малките градове,даже има информационни бюра и табели на забележителностите.
    Нова атракция са Екопътеките.Би могло по Автогарите и Летищата да се рекламира в определени места,за българските туристи,чуждестранните си идват с програма





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах