- 12:50
Държавата дава още 687 700 лева за лечение на деца
- 12:43
Плевнелиев подкрепи регулация на кредити до 400 лв., но е резервиран за лихвите
- 12:38
Проучване: Затварянето на Megaupload не е довело до намаляване на "пиратския" трафик
- 12:36
ДСБ заспори с ГЕРБ с какви пари може да се помага на пострадалите в Бисер
- 12:33
Google се прицелва в битовата електроника
Бизнес: Капитал • Кариери • Бизнес • Ho Re Mag • Регал • Градът.bg • Одит • Foton.bg • Онлайн магазин • Блог
Новини: Дневник • Европа • Foreign Policy - България
IT: IDG.BG • Computerworld • PC World • CIO • Networkworld
Развлечение: Бакхус
In English: The Sofia Echo









































Търсене




Към началото
бАрни
Рейтинг: 56 ГневноНАП са като КАТ на пътя...глобяват като разчитат на бавното правосъдие или липсата му за да рекетират фирмите...
-2 +41
1Наум
НеутралноНе ми се привеждат аргуманти, но бюджет 2009 ще се издъни здраво. Който поне малко си има хабер от бюджет е наясно. И тия идиоти са на ясно, но нали сме пред избори.. ще лъжат до последно, ще харчат до последно и ще крадат до последно...
Следващите да му мислят.
Така ще е като не можахме да ги гътнем като през 1997-ма
-3 +49
Deep Blue
Неутралнодьржавата има пецатница за пари да си ги пецата
и да премахне плоския даньк и да вьведе необлагаем минимум
-20 +2
ГЕНИАЛНО
НеутралноСЕТИХ СЕ! Предлагам да се крадат по-малко събраните бюджетни пари!
+53
рентиер - изедник
Неутралнобраво бе, кретени - подгонете бабичките, дето си докарват по 100-200 лв от наем към пенсийките, че ни ги декларират и не плащат данък - само така ще вържете бюджета...
-6 +29
до Тухла Четворка
НеутралноАко фирмите (както и шофьорите) са изрядни, няма да има кой и за какво да ги рекитира!
Тук тъжното е, че ще се оптимизират средства и процеси само заради кризата. Би тряввало вземанията на държавата отдавна да са на максимум..Тоест ако НАП има как да прибере повече данъци в следващите месеци, защо такава не е била практиката и преди?!!
-20 +10
бАрни
Рейтинг: 56 ЛюбопитноАбе 6,
Във България ли живееш...?
Как да си изряден като само да станеш такси ти трябват 36 документа...
Ами ако искаш да строиш или да узакониш строеж...
Да не говорим какви пазарлъци стават за признаване на необходимо присъщи разходи разходи...
Знаеш ли какви глоби плащат международни фирми които освен армия от счетоводители имат вътрешен и външен одит....-доста големи...ама още имат печалба и си трайкат...
Ама скоро печалби няма да имат и ще ревнат срещу данъчния рекет...
-4 +24
До 6
НеутралноТи имаш нужда от лечение! При четири хиляди регулации да си отвориш и поддържаш някакво бизнесче няма как да си изряден. Освен това не можеш ли да зацепиш, че колкото повече пари НАП събира толкова повече пари се крадат. В момента бюджетът разпределя около 43% от БВП като се калкулира и излишъка. В Щатите този процент е 30-35%. Тоест от измисления БГ бизнес и прокопсалите граждани се дере много повече кожа, отколкото в Щатите от компании, които ги има от 50 или 100 години.
За моята кола си плащам винетка около 70 лв, гражданска около 150 лева, данък в общината около 130 лева. Това са 350 лева на година! Да кажем, че моята десет годишна кола 1.8 литра е лъскава и средният собственик на такава плаща 300 лева. В БГ има около 2.5 млн коли, т.е. от данъци само се събират минимум 7.5 млн/година. За десет години това са 7.5 милиарда за пътища. Мислиш, че събраните 7.5 милиарда са вложени в пътища глупако като гледаш тия ями???
-4 +25
6
НеутралноНа 8 изобщо и не мисля да отговарям, считам, изказването за доста невъзпитано и нецивилизовано.
Тухла, наясно съм, че бюрукрацията е реалност, но замисли се, дали нещата стават лесно другаде. Ако пък знаеш колко изисквания има да станеш такси в Англия примерно. Да строиш пък никак не трудно, само пари да имаш. Е, ако искаш да строиш в парка или в градинката пред блока, ще ти излезе още по-солено, но дали това е правилно. Аз не съм чула някой да е искал да строи законно и да не успял (а 3 години съм работила в недвижимите имоти и съм горе-долу запозната). Аз самата имам бизнес, внасям 100% ДДС и винаги съм се осигурявала на реални доходи.
Ако има нещо, с което бих могла да се съглася донякъде, е че, системата на (не)събиране на данъци от държавата създава много неконкурентна среда в бизнеса. Тоест, ако една фирма иска да е изрядна , а останалите в сектора не са, тя става малко или много неконкурентноспособна и е възможно дори да загуби бизнеса си. Тук обаче въпросът става и морален..
-7 +11
fick
Неутралносъгласен с 1Наум:
"ще лъжат до последно, ще харчат до последно и ще крадат до последно..."
-1 +13
РЗС
РазстроеноАхмед Доган и Марио Николов са сред рекьордори по източване на ДДС-то!!! И колко време ще трае да бъдат осъдени?
Причини за отлагане на делата
1. Един път ще са неправилно призовани
2. 5 пъти ще извадят бележка от лекар че са болни или че им предстои операция
3. 5 пъти същото като горните причини за адвоката
Ще минат двете години на давност, които планира за такива престъпления министъра на правосъдието Миглена Тачева.
Държавата няма да си вземе източените пари по ДДС. Другите като видят трика, и те ще го правят. Накрая обявяваме държавен фалит, всички висши политици пред Народният съд!!!
+16
Амаркорд
РазстроеноТая работа не е като оная-да гепнеш 4 милиарда бюджетен излишък за 1 неделя!Можеше да ги пазят в антикризисен фонд!Кризата не започна на 1 януари 2009...
+32
B52
Рейтинг: 3800 ВеселоКапка по капка - вир. Стига да няма едни "сифони" които отклоняват едни потоци в определени джобове.
Как ще се убедят хората да си плащат данъците и дължимото, след като мутанти се возят я на Бугати, я на яхти...
Та тази планове напомнят на комикса с Чип и Дейл - Спасителен Отряд
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
+16
аз
НеутралноПълна порнография медиите владея България а България я владеят мюсюлманите.Кога ще се научите ,че тук бъдеще няма изнасяайте се докато сте млади или можете поне кадърните да се реализират и да не му мислят...
-4 +10
aristo
НеутралноКогато се дава власт на някой да издава разрешителни , да проверява и глобява , автоматично трябва да го включат на денонощно подслушване , следене и контрол на родата му . Корупцията наистина е страшна , ей богу !
Почти всички магазини за дрехи обувки , джунджурии получават стоката си в запечатани денкове от Турция без платени мита и такси или от Китай - пак на килограм . Преценете как на каналджиите се плаща услугата на килограм , независимо от артикулите - ТУК СА 2 млд ГОДИШНО неплатени на границата .
90 % от цигарите се изнасят и внасят фиктивно . 2 млн пущачи по 2 лв на ден неплатени акцизи = на 4 млн . 365 дни по 4 млн =1,46 млрд
За месото знаете вече далаверата , а цифрата е близо 1 млрд , ако се добавят в сметката всички субпродукти и сурогати .
За алкохола ситуацията е подобна на цигарите . Внася се спирт на безценица плюс боя и есенция и питието е готово . За капак на всичко акцизните бандероли са фалшиви . От тук загубите са за над 1,5 млрд . Неслучайно "пещака "е основен спонсор на БСП .
Горивата са много сладки , защото акциза е половината от цената . Но ако се направиш , че ги изнасяш - не ги дължиш .
Зърното направи Доган и ТИМ богати . Там далаверата е с ДДС . При износ държавата дължи ДДС на износителя . 20% от 1,5 млрд износ дава зоо млн лв
. . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . ... . . . .... . . .. . . .. . . .
-2 +12
c
НеутралноГЕНИАЛНО 4,Народа го рекъл:НАДАЙ СЕ УЙО НА ШАРЕНИ П О Л И !!!!!!!!!!
+3
От МФ
НеутралноИ АЗ СЕ СЕТИХ!!! Крадете по-малко от данъците.
И още една идея: вкарайте в затвора Иван Сариев - съветник на Министър Орешарски.
И още по-добра идея: вкарайте в затвора Министър Орешарски заедно с Иван Сариев, Зорница Арсениева и Нина Ставрева. За другите хубавци, времето ще дойде ... според провиненията, нали г-н Главен секретар.
+10
ВЕТЕРАН
НеутралноАко се положат толкова усилия за проверка на самите проверяващи по митници , данъчни , общини , колкото за кварталните бакалии - приходите в бюджета ще скочат двойно .
В момента ситуацията е такава , че ако искаш да правиш честен бизнес по всички закони стоката ти се оскъпява двойно .
Чадърът за определени играчи скапва бизнеса на всички други в бранша .
Сега мафиотите се разправят с конкурентите като им пращат проверяващи , а не мутри с бухалки .
+15
az
НеутралноИ каква полза да глобят фирмата , парите дето ще ги вземат после трябва да ги дадат като обещетение на работниците чрез бюрото по трудадето фирмата е съкратила заради фалита от държавен рекет. Следващата година ще се сетят , че бюджета не просто ще се издъни ами няма да го има щото ще се окаже че на една фирма, с 10 рабтника тежат 20 циганина, 30 пенсионери, нколко тютюнопроизводители, 40 тина държавни служители , 50 тина полицаии, учители и други такива , и 100 безработни.... предлагам направо да правт национализацията вместо да ни мъчат бавно и славно
+12
СУП
Неутралнои странно ми е как ще доидат давземат пари от касите на фирмите , като заветната им СУПА е тотално грешна, а все повече затрудняват коригирането й . Предлагам да се обърнем към Брюксел да доидат да проверят законите, ни и действието на държавните органи.
+1
Дама Пика
НеутралноНа мен ми омръзна да повтарям стана 5-6 години какви мерки трябва да предприеме държавата за да си събира данъците. И ако го беше направила - сега нямаше да се чуди как ще напълни бюджета ...и най-вече как ще реализира излишък защото това е 'болката им' - излишъка. нашата държава умишлено не иска да си събира данъците. Ако искаше щеше вече да е въвела мерки никой да не може да укрива доходи и да не плаща данъци. А начин има - и то го прилагат всички развити държави.
-1 +2
така
НеутралноНе искат данъци да събират а глоби, от там идват премии и харчете без отчет. НЯМА ТАЗИ ДЪРЖАВА ДА РАБОТИ С БИЗНЕСА ТАКА СИ ТРЪГНА С ВРАГА СА ФИРМАДЖИИТЕ И ДОКАТО НЕ ГИ УНИЩОЖИ НЯМА ДА СЕ СПРЕ
+8
наблюдателен
Неутралнобългаринът оцелява защото не внася много пари в банки и гледа да не плаща данъци ,защото знае че най -големите крадци са банкерите и управниците.
-1 +10
пич с москвич
Неутралнозапочнете с фалшивите банероли за алкохол! много е лесно, но не знам как ще прекъсните схемата 1/3 БСП, 1/3 МВР, 1/3 алкохолните босове. Ако все пак го направите, следтова подкарайте схемите за източване на ДДС от ДПС.
До тук това прави 3-4 милиарда!
+12
атанас
Рейтинг: 1241 Неутрално8,
2.5 милиона коли по 300лв са 750 милиона лева. Иначе си прав. Но пък не е "цивилизовано" да си търсиш какво правят с данъците ти. Нали има "социална" политика и т.н., че и чиновниците гладни ли да стоят?
"Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
+10
атанас
Рейтинг: 1241 НеутралноПо темата...
Ами, то от преди 2 месеца близо имаше изказвания на НАП и митниците, че няма да изпълнят приходната част с над 5 милиарда. Сега се призна и официално, макар че си казаха позицията- до изборите ще се борят да сколасат, след това и потоп да става. Да ни е честито!
Проблемът е, че, ни Костов, ни Сидеров, ни Бойко, никой не дава и идея да има програма за излизане от кризата или наченки на идея, че има нужда от такава. Да де, по-лесно се ловят шарани с лозунги... Пък после шараните ще си се пържат в безработица, фалити, инфлация/Както сме тръгнали бордът ще падне заради кадърните управници./... Важното е докопване на кокала. Това вече е ясно, щом Костов заяви, че и с БСП би се коалирал, а то всички партии са ни така- първата и единствена задача е достъп до властта.
"Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
-4 +4
****
Коментарът беше изтрит от модераторите.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите.
Значи тъй, а
Неутралноцитат от #26 "Проблемът е, че, ни Костов, ни Сидеров, ни Бойко, никой не дава и идея да има програма за излизане от кризата или наченки на идея, че има нужда от такава. Да де, по-лесно се ловят шарани с лозунги... Пък после шараните ще си се пържат в безработица, фалити,..."
Искаш анонс на ноу-хау-то, предварително. Да, обаче, за ноу-хау се плаща. Иначе, щом знаеш как, оправяй се сам.
+3
Бацко
НеутралноЩе има актуализация на бщджета до средата на годината, лошото е че както казват видните ни политици - НЕПЛАНИРАНА! Ще цъфне като майска роза некомпетентността на политиците. С тия глупости дето пишат, че ще вземат данъци от наемодателите които са незнам си колко милиона е пълна глупост. Като гледам опразнената софия и наемодателите няма да са като миналата година и заплатите няма да са като миналата година! До кога ли ще правят сравнение, какво могат да приберат тази година, спрямо миналата година. Не разбраха ли дребните им душици, че тази година няма нищо общо с миналата година и ако не си взел мерки на време, ще трябва да взимаш сега на босия цървулите.
Не го разбирам това - докато имаше подем на икономиката, не си събираха дануците и осигуровките от сивия сектор, а сега когато няма кой и заплати да дава си ги потърсиха. Как ще вземете данъци на безрабонтите питам аз. Те в сивия сектор ли са или са в блатото направо?
+10
Dimitur
НеутралноА! Събирането им пречи, а на мен ми пречат тези, които после мърсуват с нашите пари.
Ама то няма как да не пищят за събираемоста и попълването на бюджета, по-трудно е, просто малко пари идват от повече хора - затова трябва да ги разбираме, по-трудно им е отколкото после като ги източват към единици, то е толкоз лесно - много пари да насочиш към малко мошенници. Ама така е в нашата мила родина - някак не успяваме даже да започнем да градим демокрация. Пак по същите причини - просто е по-трудно за многото хора да се обединят околу общи идеи, за премахване на статуквото на вида "-крация", която им позволихме да си създадат ДС-тата, то с чакане няма да стане.
Мафиокрацията която създадоха ДС-тата генерира проблеми за още много години.
+12
вуйчо Пеньо
НеутралноВъвеждането на плоския данък е най-големия гаф на БСП. В коя НОРМАЛНА и просперираща страна има плосък данък. По цивилизованият свят бедните плащат по-малко, богатите повече. Това с наемите е глупост. Хванете големите далавери с ДДС и митниците, обществените поръчки и т.н. Съкращения, съкращения и пак съкращения в бюджетната свера, това е пътя. Пълна деградация навсякъде и във всичко до това ни докара БСП, турските мекерета и крадливите царисти. Българската олигархия- демек мафия е алчна и непросветена за глобалните неща. Оттам идва всичко. Тези от Младост и Люлин, които си сложиха гаражни клетки за колите върху общински терени, плащат ли нещо на общината? Медиите у нас са продажни и неадекватни. Милен Велчев набута държавата с 1 милиард лева и още е в парламента. Голям смях. Пълен цирк. Европа ни спря кранчето от всякъде, но презедента ходи на лов за ценни трофеи. Скапана ченгеджийска държава .
-5 +7
Кметски НАП
НеутралноАко имаше държава, то тя просто не би се оставила да я докарат до положение да се тревожи за събираемост на налози и данъци! Я сега прочетете написаното днес относно украденото само от един кмет (вече в неизвестност?!?) - на Хасково и го съпоставете с мижитурните недосъбрани тук-там горска и т.н. дейности по милата ни татковина? Кой и кога ще провери тотално какво се открадна от нацията в последните десетилетия и дали вече страната България не е разпродадена на знайни и незнайни "инвеститори", чиите паметници в бъдеще също ще са обект на почести? Всъщност, кой сега поема "политическата (без) отговорност" за такива кметски активисти? И не са ли родните ни милионери по света именно
задължения- а още колко подобни кметове или кметски наместници имат активната приватизационна-търговска-
от такива люпилни?- защо Западът не се грижи за нас в тази насока, вместо да ни наставлява как да си харчим парите?
-1 +4
Chuzhbinec
НеутралноПри тотално сливане на мафия с държава "засмукването" на финансовите ресурси към такова раково образувание е толкова мощно и ефективно (вече 8 години се тюнингова), че в един момент засмуквания финансов поток става по-обемен от реално генерирания такъв. Изправени сме пред ситуация, в която Родината ни, след като вече е оглозгана до кости, не може да задоволи неспирно нарастващия апетит на триглавата ламя за още и още, и още, и още. Този апетит се подхранва и от ясното съзнание, че "лапкането" е сигурно само до изборите. За после нищо не е ясно. Очакват ни ужасни години. Ламята оставя след себе си една опустошена както материално, така и морално страна, една страна почти без икономика, една страна без ресурси и без инфраструктура, една страна, в която "гражданин" не означава нищо друго, освен глупак, който трябва да плаща скъпо и прескъпо за това, че диша, за това, че се събужда сутрин или заспива вечер, за това, че има каквито и да е мечти и надежди, свързани с държавата (умишлено казвам държавата, а не Родината) България. Освен за своите мечти, надежди и планове, въпросният глупак ТРЯБВА да плаща за всички суперлукс "мокри" сънища, планове, прищявки, хрумвания, "идеи", мечти, надежди и реална лакомия на една каста създания (не мога да ги нареча хора), които НЕ СЕ ИНТЕРЕСУВАТ, НЕ ВИЖДАТ и НЕ ИСКАТ ДА ВИДЯТ НИщО ДРУГО ОСВЕН СОБСТВЕНОТО СИ "АЗ"................ Та тази каста всъщност унищожава всичко по пътя си, всичко, което не иска или не може да е част от нея. Сега искаме да дерем данъци от един народ, доведен до просешка тояга, да имаме бюджетен излишък за "лапкане" в държава, в която поне от 40 - 50 години не се правят стратегически инвестиции - изключете МОЛ-овете и апартаментите - това не са стратегически инвестиции..........
+12
атанас
Рейтинг: 1241 Неутрално29,
Искам "анонс за ноу-хау"? Не, искам да знам защо трябва да избера този или онзи. Политиката е търговия с идеи, т.е. ти продаваш на гласоподавателите идеите си, а те ти плащат с доверието си. Това, че никой политик не мисли как да спечели гражданите с идеите си за управление на страната, си е проблем на политиците, защото то и води до нищожната активност при избори. А и страхът да не те питат защо лъжеш какво би направил си е сериозно нещо... Сакън, ще вземат ония долу да питат защо е обещано да се намалят бюджетни разходи, а се дават поръчки на батковото или се назначава нова напълно излишна администрация с цел нагласяне на наши момчета, дето за това са и в партията!
"Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
+5
атанас
Рейтинг: 1241 НеутралноВуйчо Пеньо,
Плоският данък не е за проспериращи страни, а за такива, които искат да се инвестира в тях. Намалени данъци при инвестиции/Даже нулеви ставки първите години./ има точно там, където самата държава няма собствен ресурс да се развие и се търси как да се привлекат чужди компании с нещо, което в техните им страни го няма. Затова и Изтокът така дръпна. Друг е въпросът, че само плосък данък, нулев даже, нищо не решава при огромна корупция, куп разрешителни режими и т.н. Просто всеки нормален човек би оценил като разходи и безбройните рушвети и пречки, както и невъзможността да работиш в конкуренцията на хора, които печелят държавни поръчки и имат целия държавен апарат на своя страна, за да избутват конкуренцията си. Затова и инвестициите не са тук в "кенефа", а в другите малко по-нормални страни. От години насам даже български фирми бягаха в Румъния...
"Половината истина е по-добра от лъжата." Гьобелс. Търсете цялата истина, за да не ви лъжат! Подписът е протест срещу внушенията, че в България няма криза.
+6
doom
НеутралноПО темите: ) да определят той кака да се прилага.Би било ужасно добре поне една от много бройните бизнес асоцииации да се хване и да подаде групов иск за няколко милиона(милиарда)лева срещу Държавата, за да се постреснат малко бюрократите. Много плачем че няма гражданско общество иче трите влаасти вместо дасеконтролират се коалират,но сиалта на гражданите не е само на избори а и в добре обмислени групови искове,които немогат да се пренебрегнат ида се изопачават от медиите.
Атанас май най-е подготвен от всички тук. Много емоции а нищо смислено. Престаете да ревете срещу държавата. Защото държавата сте и вие. Проблемът е бюрокрацията. ДОкато в България всяко министерство и всеки среден шеф в него могат да издават заповеди които да тълкуват законите и тяхното приложение, няма да има оправия. НИе сме единствената държава в която законът приет от парламента се допълв с правилник за приложението му (който не се гласува от парламента) написан от съответното министерство.И въпросният правилник видители тълкува закона,което апропо е суверенно право единствено на съда.Но докато шеф на НАП,КАТ ,ДАНС ,манс и т.н има право да сезира акт и да определи наказание ,което сеобжалва най-напред пред самия него, ще съществува и корупция и разрешителни режими и прочие. Проблемът пак повтарям, не е в законите а в дадените права на министерствата(бюрократит
+7
анна
НеутралноПредлагам да се направи ревизия на всеки данъчен служител със стаж в НАП повече от 5 години-ще цъфнат много апартаменти ,вили ,лизингови автомобили ,регистрирани на тъщи ,лели и т.н.
+9
do doom
НеутралноИдеята ти е добра, само че не очаквай болшинството от народа да е запознато със законите и начините на управление на другите държави. Баба ми на село не я интересува правото и политиката, а я интересува да живее добре, т.е да има пари за храна, лечение и т.н. Тя няма да седне да учи право и политика, та нали за това се е израл политици от "елитно" общество, което трябва да знае тези неща и да постига удовлетворение за народа.
Масато от хората могат само да преценят, дали добре живеят или не. Не разбират от политика и от право, икономика и т.н. И именно тези хора избират сегашните правителства. Пенсионери, турци и подобни които живеят още със спомените си, а не с настоящето!
+5
сартр
НеутралноБългария е хубава страна.но не е случила на народ! Това измекярско племе е свикнало да го яздат и да превива гръб! Животът ни преминава под ъгъл 90 градуса! Не мисля.че само комунизма ни е виновен! Мечтая си за деня.когато ще дойде ВИДОВДЕН!................................. ..
-2 +5
stars
НеутралноАбе тоя красимир незнамкой си да не е лапал мухите докато мургина е крала!? Тоя ако го поразтърсят-ще олекне кс няколко милиона в евро! Егати мръшляците!
+8
doom
НеутралноПРави сте. Повечето хора да же и не осъзнават правата си. Буди съжаление обаче ,че така да се каже предприемачите,които по презумпция би трябвало да са ,,елита" на нацията и чиято успеваемост е в тясна връзка с правилата и законите,също не реагират адекватно а се пускат по течението.
-1 +4
za kmeta
НеутралноКак ще събере данъците от незаконното даване "под наем"на апартаментите на "олигарсите" данъчното в община "Лозенец"например,сле като не без помоща на администрацията в тази столична община това се прикрива.Първо "общината"разрешава а после прикрива незаконните строежи .След това си трае когато направиш запитване.Който не вярва да пита наивното момче заело мястото "кмет".
-1 +4
четящ
НеутралноДо 39, закона дава принципи, а правилника уточнява процедурата за прилагане.Виж в кодекса вече са заедно и принципи и процедури.Разбира се почти всичики административни актове могат да се обжалват в съда.Нещо повече, има вече и специализиран административен съд.До 39.Примера с измислената ти баба е неудачен.В сегашната политическа система, всички публични средства първо се заработват от някого, а после се разходвата.Баба ти може да иска да живее охолно, но живее в държава с ниска обществена производителност на труда, и (активно работещо) население, което в голямата си част посмъртно не желае да плаща никакви данъци!
-3 +2
1Наум
Неутралнонамирам пряка връзка между несъбираемоста на данъците и партенката на Станишев за участие на ЕК екстерти в управлението на България.
+5
дО ЧЕТЯЩ
НеутралноКолега, хайд стига хватки. Закона е върховен акт. Никой не е гласувал за администрацията. Тя е назначена. целта и е да спазва закона а не да го тълкува. Има административни съдилища, благодарение на ЕС. И там трябва да се съди администрацията.,съгласен съм, но трябва да се съди жестоко за огромни суми, зад а има стрес.КАкто може глобите към населението да са непосилни зада имат възпиращ ефект, така трябва и реципрочно да се наказва държавната администрация с огромни суми. И да се въведе принципа на персоналната отговорност за всяко решение. Ако някое министерство загуби дело за 10 000 000 например да с наказава идиота който си е позволил лукса да не приложи закона а тълкуването му. На всеки юрист от 3 ти курс му е ясно че правилника за приложение на който и да е закон не отменя самия закон и не е документ с който можеш да изместиш регулацията на закона
+6
потърпевш
НеутралноПример за това как работеше и работи данъчната администрация при управлението на Мургина и нейния заместник Красимир Стефанов
На 12.05.2006 г.сме внесли искане за възстановяване на ДДС в размер на 23 300 лв.Това е данъчен кредит формиран от остатък от неусвоен аванс.
При представяне на искането, инспекторът по приходите Дияна Божкова от ТД на НАП Варна,започна да чупи пръсти и да говори колко сложна щяла да бъде проверката и колко щяло да се проточи. Понеже по-ясен и чист данъчен кредит ние никога не сме искали, и през ум не ни мина ,че може да става дума за нещо друго(рушвет например).Ако въобще си бяхме помислили,че може да възникне проблем по такъв ясен казус никога нямаше да искаме възстановяване,по този начин. Имаше поне три други законни варианта да уредим въпроса с ДДС без да стигаме до проверка.
След това въпросната Дияна Божкова, кротко изчака да мине близо месец,преди да ни връчи Заповед за възлагане на ревизия със стара дата, със срок за приключване до 23.08.2006 г.
И се започна: „Въпреки законите,няма да извършвам проверката на място при вас-донесете ми документите”. Занасяме цялата документация и след известо време се обажда и иска някакви справки.”Но госпожо цялата документация е при Вас.” „Елате си я вземете,пригответе ми справките и пак я донесете” И така десетина пъти.
След това пълно затишие до крайния срок 23.08.2006 г.
Тъй като за малка фирма като нашата 23 000 лв.са значителна сума, след изтичането на срока на 24.08.2006 г. се обадихме на госпожата за резултата от ревизията.Тя ни уведоми, че ревизията не е приключила защото „сега се е сетила да провери още нещо”.На въпроса има ли заповед за удължаване на ревизията, ни беше отговорено да сме спокойни –ще има такава.
На 05.09.2006 г.отново госпожата ни заяви,че срокът се удължава с още един месец,тъй като нямала резултат от една насрещна проверка.При това отново без заповед за удължаване на ревизията.Тук искам да отбележа,че се оказа че става дума за проверка на стойност 8,03 лв.
Тъй като вече ни стана ясно че не сме подходили по „правилния начин”.
ние заявихме,че се отказваме от тази сума,само и само да приключва.
Решихме да вървим по законовия ред и да се жалваме(все пак рушвет се дава за незаконна помощ).На 07.09.2006 внесохме жалба до директора на на ТД на НАП Варна за бавност. Беше ни отговорено писмено,че жалбата се оставя без уважение,тъй като неприключилата насрещна проверка за 8,03 лв е „от съществено значение за законосъобразното определяне на данъчните задължения на ревизираното лице”и „срокът за извършване на ревизията е удължен по определения от закона ред.Това го твърди въпросният директор и то при положение,че към датата на неговия отговор все още не са ни връчени заповедите за удължаване на срока.
На 18.102006 г. подадохме жалба до г-жа Мургина срещу действията на ТД на НАП Варна.
Внезапно на 23.10.2006 г.-т.е. седем дни след изтичане на всички допълнителни срокове ни бе връчен ревизионен доклад,както и заповеди за удължаване на сроковете на ревизия - всичките със стари дати.От ревизионния доклад се разбра,че всички насрещни проверки са възлагани в последния ден или след изтичането на редовния 3месечен срок за ревизията.Възниква въпросът какво е правила по тази ревизия г-жа Божкова,въпреки,че е имала на разположение 3 месеца и то при положение ,че целият документооборот на фирмата не надхвърля 800 бр. фактури в т. ч. за ток вода ,телефони и др.Това прави по 14 документа на ден.
Три месеца и половина след подаванато на жалбата, на 04.02.2007г., съответно получихме отговор и от НАП, подписан от тогавашния заместник изпълнителен директор (сега вече директор) Красимир Стефанов.Той твърдеше,че е извършена проверка и всичко е редовно и законно.Това вече окончателно ни смая и ни даде ясна представа как всъщност стоят нещата в България.
Естествено,след това се изсипа лавина от ревизии,които не установиха нищо нередно,но след близо двегодишни мъки успяха да задушат устрема на новоизлюпената ни фирма и тя си загасна.
В заключение: По принцип така се действа със всички фирми,които се опитват да работят съгласно правилата и законите.
Ако съм имал и най-малко колебание,че може да се случи описаното по-горе, в никакъв случай не бих избрал този законов начин за въстановяване на дължимите ми суми.
Описаният случай според мен потвърждава истината,че се провежда вид изнудване от инспекторите по приходите,подкрепено по цялата верига до изпълнителния директор на НАП.
+15
BIG AL ::))))))
ВеселоСтефанов, какъв е проблема ???...Малко мултита, черепа , 6-то..от ДС , Гоце- спонсори, герговци и манджуковци , малко други другари..,малко вдовици с неясни мангизи, малко "мургини и средни лапачи-по сапарт и т.н...малко хотелиери .андрей райчевци други голф-строители ,..малко псевдо бизнес " дами "..малко палати ....и ДОТУК ги ИМАШ - 2- 3 МИЛИАРДА..))
) Много и само думи -произвеждате...
))
Действай...ТОВА е ПРОБЛЕМА..
+9
До четящ
НеутралноБаба ми е жива реалност и не мисля че си разбрал какво искам да кажа. А и не виждам къде прочете за охолния живот? Има разлика между това да живееш добре и да живееш мизерно, още повече охолно. Става въпрос, че точно тези хора дето сега са най-голямата част от активните избиратели и избраха настоящето правителство, са хора които не разбират от право, икономика даже доста от тях не могат и да четът. И същите тези хора живеят с между 100-300 лв на месец доходи на човек.
Ти явно си вещ в правото, тогава сигурно ти е лесно да ходиш да убедиш тия хора да си търсят правата и да си дадът доброволно данъците от 2 тона картофи които е продал.
Но съм съгласен че населението ни е непродуктивно и не си знаят правята. Но това да се промени, трябва промените да се нарпавят от управляващите, да се промени образованието и да се изчака 10-20 години това да даде ефект!
+3
Компакт диск
НеутралноТози горе на снимката да каже, дали допълнителното материално стимулиране в НАП остава 48 заплати годишно при това събиране на приходите или ще го вдигнат на 60 заплати годишно, за да мотивират персонала.
+4
ИЗМАМЕН ОТ Т-МАРКЕТ
Коментарът беше изтрит от модераторите.
хора
НеутралноХОРА НЕ СТЕ ПРАВИ , трябват им пари , за избори , за почивки в Куба, за БМВ та , за командировки , ми и те хора са , защо ще стават политици , шефове на НАП , и така нататък .... ако искаха само една заплата щяха да си си обикновенни служители. Или мислите , че са се затъжили за добруването ни ? Госпожа Масларова , на есен в бюрото по труда ли да висне, или да разчита на 120 лева обещетение, да забремеенее ие е турдно ....
+4
Ласло Текеши
НеутралноСтефанов отговаряше точно за ревизиите, което е най-слабото звено от НАП. За награда го направиха баш шеф. Пуснаха лисицата в кокошарника, покрай нея ще се намърдат още 5-6 лисици. Сега плаче, защото знае, че после той ще изгърми. Както плаче и Кулишев. Както ще заплаче и Орешарски. Крадоха, крадоха, сега- глобалната криза виновна. И най-жалкото е, че пак ще се измъкнат. Станишев ще им благодари и ще отидат на лов като "Батко" или на къщата си в Странджата като Мургина. Това е положението.
+8
Благой
НеутралноТия да не блокират сметките на хората в банките, а да се заемат със сметките на самите банки. Да не мислите, че се плащат данъци за уникалните печалби, за бонусите и за всичките такси и комисиони, дето ги дерат от хората?
+5
Hris_2013
Рейтинг: 66 ГневноКакто някой горе каза - за кризата не се знае от вчера - ако ни беше свястно правителството щеше да приеме още 2008г. мерки. Цивилизованите държави говреха за това преди доста време. Само при нас министрите викаха - "няма проблем, нас криза не ни лови"... за това изхарчиха без да им мигне окото бюджетния излишък (и никой не разбра за какво точно) .... но това е в България - данъчната политика е насочена за улеснение и подпомагане на каналите за ограбване на държавата...
и после пак - народът прост и ще избере БКП и ДПС да ни управляват.
+6
Ата
НеутралноНещастници!!!
Абе кретени, като ви казваха хората, че кризата ще ни засегне точно 2009 год. и нетрябва да се харчи излишека, вие си чоплехте носа и крояхте схеми за да присвоито колкото се може повече!!!
Сега продължавате - "магистрала Тракия да се строи с пари от бюджета, пък после ще искаме от Брюксел да ни върнат изразходваните пари!" Да, да, ама не! Тия от Брюксел да не рупат доматите с колците бе! Те няма да наблюдават сега как се харчат тези средства, пък после понеже много ни обичат и ни вярват ще изсипят чувалите с "еврота"! Сигурно синчето на Добрев ще ги прекара през граница щото има опит!
Махайте се, за да можем нормално да работим с Европа и наистина да получим това което се полага на държавата ни!!!
+9
holandka
НеутралноАми да се почне от тези с лъскавите коли дето декларират че са инвалиди.После да се мине през Бояна, Банкя и др. палати. Накрая да се вземат и всички бедни парламентаристи и министри и техните семейства. Ще намерят мнооого. Ама кой има дързост да започне от там?
+4
Българин
ГневноОлигофрени!
Никой не трябва да плаща датъци на тези олигофрени.Ако бойкотираме данъците няма да има от къде да крадат,дори циганите ще трагнат да работят.
Не плащайте данъци на тези КРАДЦИ!
Още един потърпевш
НеутралноКато изключим простотиите и брътвежите тук, то трябва да ни е ясно, че имаме и ще имаме доста големи главоболия с данъчните. Молете се само да не ви стигат, защото доста време, средства и нерви ще ви коства. Мога да ви зарина с примери. Който не се е сблъсквал с прословутата СУП-а на НАП, само той не знае как за 0,01 лв. данъчно задължение или лихва трябва да го плати с превод и такса от поне 1,00 лв. Току-що приключих с отговора на една ненормална данъчна проверка, в която, докато проверяващият ни орган на НАП казва да не го зариваме с документи ни иска всички договори, фактури, трудови договори и т. н . на фирмата за проверявания период от няколко месеца, като само за уточнение фектурите, които издаваме на месец са няколко хиляди, а тя иска да й ги представим и то в нейната служба. Да не добавям как искат да обложат внесените от физическо лице евра на депозит и то само около 1000 на брой като други доходи с 12% данък, въпреки, че самите данъчни признават в ревизионния си доклад, че лицето има доста повече от проблемните 1000 Евра. Да не добавям как на същото лице искат да обложат сума от продажба на наследствен и реституиран единствен недвижим имот за поредица от години със същия данък от 12% и как са му казали "Като имаш толкова учен син да се съдим!". Това, което сме чели за Андрешко, ако се развихрят сегашните данъчни, ще ни се стори като приказка за Лека нощ, в сравнение със съвременните гаври и мъченияна милото ни НАП. Ами само, ако направят проверки на това как се връщат взетите огромни ипотечни кредити? Как тогава ще си доказвате доходите? Ако не друго поне адвокатите и съдилищата ще си имат работа за години напред.
+6
BIG AL .. :::))))))))))))))
ВеселоСтефанов, как беше, по 'марсизма- ленинизма"...На пролетариата /интелигентите , квалифицирани работници и еднолични търговци ,учени и инженери, дребния бизнес- не червения , свободните професии и т.н. /, на НОРМАЛНИТЕ ГРАЖДАНИ , ... можете САМО ОКОВИТЕ да ВЗЕМЕТЕ...ха,ха,ха,ха,ха:
))))
+2
за революция
НеутралноКомунягите сериозно се стреснаха за приходите в бюджета. Това е сериозен знак, че кризата все по-сериозно чука на нашата врата. Не съм учуден, че комунягите вадят плашилото на репресиите. Те това си знаят. Те никога няма да проумеят, че една градина се гледа със стимули. Като стъпчеш градината после какво ще събереш? Най-много да им се пръкне в умопобърканите мозъци идеята за повишаване на данъците в условия на криза. След лукановата зима, беровата мафиотизация, виденовета хиперинфлация и депесарската туркизация не знам накъде вървиме?! Предизборно ще дадат нещо и след изборите ще си го вземат с безбожна лихва!
+1
sonne
Неутралноидва времето когато на комунистите и псебдо демократите
За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.