Регистрация
24 апр 2009, 14:33

Инвеститорите в имоти губят 200 млн евро годишно, за да изграждат инфраструктура

От Лили Границка Всички статии на автора
Последна промяна в 15:11 на 24 апр 2009, 4054 прочитания, 33 коментара
Около 200 млн. евро годишно губят инвеститорите в имоти в България заради поемането на разходи за изграждане на инфраструктура от тях. Това съобщи Росен Плевнелиев, управител на "Линднер имобилиен мениджмънт" по време на втората антикризисна конференция за имоти BalPEx.

Годишно в България се строят около 6 млн. кв. м като 30 - 35 евро на квадратен метър разгърната застроена площ всеки инвеститор дава за изграждането на инфраструктурата - ток, вода, канал, пътища, обясни Плевнелиев.

Управителят на "Артекс инженеринг" арх. Пламен Мирянов настоя да спре рекетът на ютилити компаниите, които не инвестират нищо в инфраструктура и получават всичко наготово от инвеститорите. Той поиска общината да намали таксата за наем на тротоара, която плащат строителните компании. В момента тя е различна в различните части на София като в центъра е 1 лев на кв. м на ден. Таксата "тротоарно право" е на цената на търговски и офис площи и това не е нормално, каза арх. Мирянов.

Главният архитект на София Петър Диков, който се самоопредели като идеолог на тротоарното право, обясни, че целта не е да се пълни бюджетът на общината, а строителните компании по-бързо да освобождават тротоарите за пешеходците. По думите му има логика в някои части на София таксата да бъде намалена.
  • Зарче
Етикети
33 коментара
 
Анонимен потребител

Минаващ

Неутрално
  • 1
  • 14:53
  • 24 апр, 2009

Строителите да ползват имота за склад а не да строят до границата на имота и 50цм. тротоар.

Оценка
-1 +24
 
Анонимен потребител

Kiro

Неутрално
  • 2
  • 14:53
  • 24 апр, 2009

Нищо не губят инвеститорите, просто им намаляват тлъстите печалби. Не разбрахте ли, че по стария начин "построй блокчето и бегай на следващия обект, а след теб потоп" вече не става. Ще си правите сметките с инфраструкурата, така няма се налага да се оплаквате...

Оценка
-2 +31
 
Анонимен потребител

Някой си

Неутрално
  • 3
  • 14:55
  • 24 апр, 2009

Напротив таксата за заемане на тротоара, трябва да се увеличи 10-кратно и действително да се събира. В София е пълно с зарязани строежи които са окупирали тротоарите и векуват така.

Оценка
+31
 
Анонимен потребител

sofiot

Неутрално
  • 4
  • 15:01
  • 24 апр, 2009

Е как ще губят бе, добрата инфраструктура повишава цената на имота, аре стига са третирали хората като виетнамски бежанци - ако не капе много покрива и не духа много пред прозореца, значи става за живеене. "Дай 100 000 евро и бегай легай, някой ден може и да ти построят път до къщата, до тогава ходи на кокили и се пази от крокодилите, че кредит има да плащаш".

Оценка
+32
 
Анонимен потребител

Еу много са нагли тези!

Неутрално
  • 5
  • 16:02
  • 24 апр, 2009

Да взема да ги поразведа тези "инвеститори" да поразгледат малко. Не само, че не правят ами и рушат съществуващата инфраструктура. Да не говорим за калта която се разнася от обектите им. Нагли хора са това, но и те ще се задавят!

Оценка
+29
 
Преглед на профил

МуНчО

Рейтинг: 0 Гневно
  • 6
  • 16:24
  • 24 апр, 2009

Ма НОО МРАЗИМ некой да ми плаче с КРОКОДИЛСКИ СЪЛЗИ!!!!

Като са се заоплаквали, ще вземе да си рече човек, че не си избиват тия "загуби" тройно от клиентите си!

И аз съм работил в търговийката и зная, че продавачът НИКОГА не е на загуба, дори и да прави "отстъпка" на купувача или, в някои случаи, дори да намали цената с 90%!

Как става ли?

"Елементарно, драги ми Уотсън!"

Първо добавяш към цената, на която като търговец си закупил стоката, всички дължими данъци и такси, след което получената сума умножаваш по три и това е твоята продажна цена - така имаш мегдан за пазарлъци и отстъпки...

"Човекът, който заменя свобода за безопасност, не заслужава и няма да получи което и да е от двете." Бенджамин Франклин +++++ http://www.libertas.eu

Оценка
-2 +17
 
Анонимен потребител

Окото

Неутрално
  • 7
  • 16:25
  • 24 апр, 2009

Я да кажат "инвеститорите" колко данък печалба и колко ДДС плащат, къкъв процент от сделките се регистрират на реалните продажни цени?! И как тези инвеститори за 5 години станаха милионери, нали продават имот за 200 000 евро, а го обявяват за 50 000! После търсим къде е сивата икономика! В САЩ всеки, който почва жилищен строеж /комплекс/, трябва да докаже, че в района има детска градина, училище, обслужващи обекти, места за паркиране и улици със съответната ширина! Иначе ги строи за своя сметка!
В БГ-то за всичко ни са длъжни другите, а за нас пачките!

Оценка
+28
 
Анонимен потребител

SIDDHARTHA

Весело
  • 8
  • 16:34
  • 24 апр, 2009

НА ви сега 2000 евра на м2...
Инвеститорите реално са продавали на 3000-4000 евра щото са минавали ползвателите клиентите с инфраструктурата
Е а кажете сега 4е света не е пълен с мошенници!

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

БатРамбо

Неутрално
  • 9
  • 16:42
  • 24 апр, 2009

Е те какво искат инвеститорите - хем йофтено , хем инфраструктура да има , хем 10-пъти по скъпо да реализират продажби....
Като инвестираш в имот ти вземаш предвид всичките му особенности...
И аз загубих много от местоположението на селската ми конюшня - сума ти пари ш загубя за да я преместя в Ню Йорк

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

SD

Неутрално
  • 10
  • 16:43
  • 24 апр, 2009

Абе друго си е вместо канал да имаш фекална яма (както в половин София)
Ей тва е модерна инфраструктура!

Оценка
+8
 
Преглед на профил

Alien

Рейтинг: 1072 Неутрално
  • 11
  • 16:45
  • 24 апр, 2009

Хахаха - тия ще ме убият бе! Аз ли да им направя инфраструктурата?!? Егати безочието. А за тротоарите съм твърдо "ЗА" увеличение - едни дебили строят до нас, в резултат на което майки с колички трябва да излизат на една доста натоварена улица за да минават покрай строежа. И е така от 3 години...

Оценка
-2 +15
 
Анонимен потребител

SD до Alien

Неутрално
  • 12
  • 16:47
  • 24 апр, 2009

По принцип се плащат данъци за тази цел. И то не са малко. Данъците в БГ 1,7 пъти по-високи отколкото в САЩ
Не става въпрос за тротоарите, които наистина да задължение на строителя, а за канал, път, транспорт и т.н.

Оценка
-3 +6
 
Анонимен потребител

Окото

Неутрално
  • 13
  • 16:52
  • 24 апр, 2009

Канал, път и останалите комуникации в САЩ се правят от инвеститора!!! Прочети №7!

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

Хм...

Неутрално
  • 14
  • 16:55
  • 24 апр, 2009

SD,
да, плащат се данъци за това.

Но ... от реални данъкоплатци.

Когато вкарваш в регулация и последната нива нейде на майната си по чукарите и строиш я за "инвестиционен купувач", я за англичани или руснаци то реални нови данъкоплатци за новите строежи няма.
Същото важи и когато с рушвети строиш два хотела на мястото на един.

Има си изграден математически апарат за тези работи как да се намери оптимума.
Ама кой да се учи ...

Затова и тези милиони не са им "загуба" както си мислят по мутренски, а инвестиция за да си реализират построеното.

Оценка
-1 +6
 
Анонимен потребител

SD

Неутрално
  • 15
  • 16:56
  • 24 апр, 2009

Именно затова тук се плащат такива данъци. Защото инфраструктурата е задължение на държавата и общината.

Оценка
-3 +1
 
Анонимен потребител

SD

Неутрално
  • 16
  • 16:57
  • 24 апр, 2009

Това че върви за последната нива и има балами купувачи е друг въпрос. Щом са балами да купуват...

Аз говоря за места на 10 мин от центъра на София без канал, без транспорт и т.н.

Оценка
-1 +3
 
Анонимен потребител

Хм...

Неутрално
  • 17
  • 17:10
  • 24 апр, 2009

SD,

понеже имам някакъв ош-беш със строителния бранш и за София даже мога да те уверя, че проблемите с инфраструктурата идват от инвеститорски шашми да вкарат на мястото на едно - три.

Има и общинарски рекет, но той си е мъничък процент от случаите в сравнение с тарикатлъците на инвеститорите.

Оценка
+10
 
Анонимен потребител

Mr. Golden Nugget

Неутрално
  • 18
  • 17:38
  • 24 апр, 2009

А гражданите (демек държавата, общините), колко милиона губят от разрушенията на инвеститорите? Някой да е сметнал, колко губят?

Оценка
+4
 
Анонимен потребител

SD

Неутрално
  • 19
  • 17:40
  • 24 апр, 2009

Опредлено лъщят много далавери. Това което аз искам да посоча в случая е: първо, че се допускат строежи на места за 2 етажа с 3 подпокривни нива (примерно); отделно на местата на които се строи няма да кажем път, или има улица, но само на хартия - иначе е едни изровени ями...
Примери много... мисля че ме разбрахте.

Оценка
+6
 
Преглед на профил

Pirab

Рейтинг: 14 Неутрално
  • 20
  • 17:43
  • 24 апр, 2009

Е почват вече леко да стават нахални.Тези разходи със сигурност са калкулирани,но идеята явно е да се втълпи на хората колко е трудно на строителя в момента и по този начин да си вдигнат продажбите без да им се налага да намалят цени.Е няма да стане така!
На който не му изнася да се преориентира!

Оценка
-1 +10
 
Анонимен потребител

Мошенник

Неутрално
  • 21
  • 17:44
  • 24 апр, 2009

Изобщо не се заробвайте с имоти в България. 1.Цените на имотите в БГ, тепърва ще се сринат.2. Всяка година, някой като Бойко ще ви вдига данък сгради и смет. 3.Някакви измислени строителчета заблуждават хората, че строителството им излизало по 700 евро на квадрат-ТОВА НЕ Е ВЯРНО!!!!!! Цената за построяването на 1 квадратен метър никога не е надхвърляла 300 евро, а това че някой алчен строител е дал 40 % обезщетение на собствениците на земята изобщо не ме е грижа. 4. Купуването на имот в България с кредит е равносилно на харакири. Най-високата лихва в целия ЕС. 5. Купуването на имот в БГ е безперспективно и от друга гледна точка- рано или късно Кризата ще отмине, ЕС ще отвори трудовият си пазар за Българи и Румънци и тогава всичко ще избяга навън,но дори това да не се случи Ви гарантирам че до 25 години в БГ циганите и турците ще бъдат мнозинство-ще си изберат президент, министър председател и вашият имот отива на вятъра. България е една от най-земетръсните зони в Европа, и имайки в предвид как тия красавци, така наречените предприемачи строят за по "700 евро на квадрат" просто не ми се мисли. Само обиколете по строежите и вижте македонско-сръбските тухли и ги сравнете с българските. За бетона просто не искам да говоря, а за желязо-има малко ! ДА В КРИЗА, АКО ИМАШ ПАРИ, СЕ КУПУВАТ ИМОТИ АМА В САЩ,АВСТРАЛИЯ, КАНАДА,ГЕРМАНИЯ, И Т.Н - НО НЕ И В БЪЛГАРИЯ. И като последно искам да заява личното ми мнение, че няма по-низсша прослойка в едно общество от брокерите на недвижими имоти !!! По-големи плазмодеи просто НЯМА !!!

Оценка
-1 +21
 
Преглед на профил

Gouverneur général

Рейтинг: 1841 Любопитно
  • 22
  • 18:08
  • 24 апр, 2009

" Сияйна зора - Джек Лондон

Удивителен човек, изумителен писател!
Как успява, как изобщо е възможно толкова прецизно и истинно да описва неща, които самите въвлечени не биха успели да разкажат? Дали всичко това му се е случвало лично на него и затова е така точно написано? (Проверих, писал е този роман чак на 34 години след поредица от какви ли не житейски авантюри, които познаваме от другите му произведения. Всичко е било истина – Аляска, жената, ранчото Глен Елън в Сонома, Калифорния, алкохолът...) "

Може да прочетете как се строи!Първо се оформят парцелите ,ВиК , Ел.ток ,Газ,Пътища и др. дори и огради и улично осветление . След това продаваш парцела или сам почваш да строиш.

1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ

Оценка
+9
 
Анонимен потребител

Хм...

Весело
  • 23
  • 18:29
  • 24 апр, 2009

до Хи-хи-хи

Да, ама Джек Лондон е написал и
"Градчето Тра-ла-ла".

Българските инвеститори май само това са чели от него.

Оценка
+3
 
Анонимен потребител

Хм...

Неутрално
  • 24
  • 18:30
  • 24 апр, 2009

Да уточня

"Градчето "Тра-ла-ла" е глава от "Белю Пушилката"

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

Gouverneur général

Рейтинг: 1841 Любопитно
  • 25
  • 18:52
  • 24 апр, 2009

Дори и трамваийните пътища и трамваите в движение.Тук после копаят с "къртици" под сградите, за "по-евтино!

1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ

Оценка
+6
 
Анонимен потребител

амброаз

Неутрално
  • 26
  • 19:50
  • 24 апр, 2009

Може ли някои да каже поне един бизнесмен в БГто и после се чудите защо са такива.Чел съм,че така станало в Япония. ЗА една нощ разпоредили от утре си такъв,а ти онакъв,а тука излязоха само бандити,благодарение на Партията/знаете коя/.

Оценка
+7
 
Анонимен потребител

Ветеринар

Весело
  • 27
  • 20:27
  • 24 апр, 2009

"- Нагли животни има по света ! "

Оценка
+7
 
Преглед на профил

Дон Кихот (..::be green::..)

Рейтинг: 1322 Неутрално
  • 28
  • 22:04
  • 24 апр, 2009

"Около 200 млн. евро годишно губят инвеститорите в имоти в България заради поемането на разходи за изграждане на инфраструктура от тях." - ОТ КОГА "ИНСВЕСТИЯТА" Е РАВНО НА "ЗАГУБА"?!?!
СЛЕД КАТО НЕЩО НЕ Е ВПОЛЗА НА ИНВЕСТИТОРА, ТОВА ОЗНАЧАВА, ЧЕ КЛИНЕТА НЕГО ТЪРСИ, А ТОВА НЕ Е ВЯРНО... СЛЕДОВАТЕЛНО ГОРНОТО ТВЪРДЕНИЕ СЕ САМОИЗКЛЮЧВА.

И КАКВО СЕ ЖАЛВАТ, ЧЕ ДВАТ 30-35 ЕВРО НА КВ/М - АМИ ХУБАВО ОСТАВЕТЕ НОВИТЕ ЖИЛИЩА, БЕЗ ТОК, ВОДА И ПРОЧИЕ... ТО И СЕГА НЕ МОЖЕ ДА СИ ГИ ПРОДАТЕ, КАМО ЛИ ТОГАВА...

БИВШ ТАРИКАТ... ВЯРНО, ЧЕ ТУЙ НЕ Е ДЪРЖАВА, НО ДОКАТО ИМА БАЛАМИ, ЩЕ ИМА И ТАРИКАТИ...

Оценка
+14
 
Преглед на профил

kokorbashiyata

Рейтинг: 655 Гневно
  • 29
  • 01:10
  • 25 апр, 2009

Аз предлагам горките изстрадали инвеститори да ги улесним като свалим бремето от плещите им и купуваме на високи цени набързо построени жилища без ток, вода, отопление, без изградена инфраструктура, защотото за какво са ни пътища ние най си обичаме в калта да газим! Ние ще поемем всички тези разходи, а на тях дори ще им надплащаме от благодарност за грижите и лишенията, който правят заради нас!
Между другото от тези 200 млн. съм убеден, че не повече от 0.01% са отишли за ремонт на улици и тротоари, защото в моя квартал (който е сравнително близо до центъра) се строи усилено в момента и съм свидетел как „възстановяват“ пътя наглеците - запълвайки го с чакъл или пясък, които след една седмица са отмити или в най-добрия случай - грубо изсипан асфалт който успява да удържи няколко месеца! Още по фрапиращ случай е с един по-голям строеж, който незнайно как са им разрешили да го залепят за блока откъм остъклената стена!!!!!! Така до 5-6 етаж апартаментите НЯМАТ естествен източник на светлина!!!! Но понеже и това не им е достатъчно камионите им направиха от прилежащата павирана улица нещо неопределимо, вълнообразно с огромни дупки! Сами можете да се досетите колко са инвестирали в инфраструктура горките...

Оценка
+8
 
Анонимен потребител

111

Весело
  • 30
  • 03:12
  • 25 апр, 2009

Да идва криза и няма вече АММММ ! И сега много ще боли но ДРУГАРИ, Човека (БАРОЗУ) ви каза:"Трябва да сме сигурни, че парите отиват при хората и че се харчат правилно". Зтова не търсете пак под вола теле.

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

Пазар

Неутрално
  • 31
  • 07:40
  • 25 апр, 2009

Има ли все още вярващи ,че имотите могат само да расьът ?
А строителите и продавачите да вземат да "закрият(да продават на тази цена на която има купувачи,а купувачи ще се намерат все още за над 300 евро на себестоймоста .)" тези свой позиции в строителството и да отчетат дори и минимална печалба.
Като станат по 200 евро в кварталите в София ,ще има да се ядосват че не са си реализирали имотите на 400-500 евро.

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

баба знае 2 и 200

Неутрално
  • 32
  • 08:19
  • 25 апр, 2009

Имотният балон се спука. Затова реват инвеститорите. Онзи ден ни плашеха че сградите строени преди 2007 били некачествени и т.н. Нали и преди това същите фирми ги строиха.
Жалки опити за търсене на балъци. През последните 5 години цените на жилищата скочиха 10 пъти а наемите колко скочиха? Нямаше начин да не се стигне до тук.

Оценка
+5
 
Анонимен потребител

ot prost

Неутрално
  • 33
  • 18:50
  • 26 апр, 2009

не вярно , имот тука наи наи евтино в цялсвет даже нуната - имаме какви ли не красота - боклуции от долни селски мутри - пара4и охрахители слуги ....т..н тешкари навсеки километьр . звезди от какви ли не типове по ве4ето даже от орбита
ОХРАНИТЕЛ СТАНЕ ГЕНЕРАЛ

СТРАНА НИ НА НАД НАД ВСЯКАКВА ВЬЗМОЗНОСТИ - АМЕРИКА НЕ СТУВАТ - ОТ НАш - БОГ ДА ПАЗИ ЕС много много дале4 от НАш

Оценка
+1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.